Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Мнения 197
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикува

Мисля, че да се възпитават учениците с обективно посочване на немалкото позитивни неща и прояви в историята на страната им е повече от необходимо; то просто дори няма място за дискусия...

  • Глобален Модератор
Публикува

бе да учат български и литература, че едно смислено и грамотно изречение не могат да напишат повечето пубери.

  • Потребител
Публикува (edited)

Това е най-голямата глупост, която съм чувал. Физическото е напълно безполезен предмет, не стига, че ни натресоха измисленото министерство на спорта, сега и това. Който иска да си тича, рита, боксира, да си го прави. Но не с бюджетни средства, които да хрантутят разни учители по физическо.

Родолюбие. Много хубаво звучи, само че е много смешно да има такъв предмет. Родолюбието се учи от повечето предмети в училище - история, етика, литература, български, айде няма нужда от нова порция хрантутници учители по измислени дисциплини.

Военно дело. Хаха. България не е Швейцария. Ние сме все пак натовска държава, ако някой не знае това, и имаме професионална армия. Доколко е професионална е друг въпрос, и точно там трябва да се наливат пари. Не в измислени предмети, ползата от които ще е нула. Ако Русия ни нападне аз искам да ме защитава натовска армия и професионална такава, не шепа завършили военно дело в 9 клас.Това все едно да ме оперира ученик по биология.

Това са толкова плоски и безумни идеи, че се чудя как има хора, които им се връзват. Образованието има сериозни проблеми - структурни, финансови и тн, реформа трябва, но понеже въпросните господа, които дават тези идеи и хал хабер и нямат какво да правят, залагат на гръмки популистки идеи. Чудя се само на хората, които им се връзват.

Ниското самочувстие на българина и комплекса му за малоценност са едно от най-хубавите ни черти. Именно заради разни патриотизми и национализми се клаха 20 години бъпросните сърби, които ни се дават за пример, Да, направете една разходка до Сърбия и Македония. Много горди хора. Е, и? Къде са сега? Няма перспектива за тях да се интегрират в Европа в следващите 20 години. Точно заради прехваления им патриотизъм.

Редактирано от alvassareiro
  • Администратор
Публикува

За министерството въобще не става въпрос - става въпрос за малко по-голяма дисциплина, която спорта дава.

За родолюбието което ти говориш е хубаво да се учи по съответните предмети, но явно не следи съвременните учебници и методи на преподаване в училище.

Що се отнася до военното обучение - това не е армия, а най-елементарно познаване на няколко вида оръжия и способи за отбрана (което също е дисциплина) + какво се прави при кризисни ситуации. Това при едно наводнение примерно ще съкрати жертвите.

http://youtube.com/watch?v=6F7T1EGSoMQ

  • Потребител
Публикува

Точно, в методите става въпрос. Не в нови предмети, защото при съвременните методи и от родолюбието няма да има никакъв резултат.

От наскоро станалите наводнения бяха засегнати хора в зряла възраст, които са били войници, и както видяхме, познанията им по военно дело не доведоха до нищо. Имаме нужда от контрол на водоизточниците и ефективни служби вкл и гражданска защита. Не военно дело в училище.

  • Потребител
Публикува

........

Ниското самочувстие на българина и комплекса му за малоценност са едно от най-хубавите ни черти. ....

В личен план:

1. Ниското самочувствие е лошо нещо, човек със ниско самочувствие е нещастен и безперспективен. Самочувствието и самоуважението са жизнено нужни за правилното психическо развитие на всяко живо същество.

2. Комплексите са вредни, те се появяват при проблеми по т.1

3. Още по вредно е да се влияеш от чуждите комплекси, насочени срещу твоето самочувствие.

4. Спортът е чудесно средство да не ти се случват гореизброените беди.

В обществен план е същото, само че колективното самочувствие е родолюбие, а колективната комплексираност избива в шовинизъм. Сърбите и македонците страдат не заради самочувствие, а заради комплекси.

Като илюстрация една песничка за родолюбието:

и една за комплекса:

  • Потребител
Публикува

Не знаех за практиката с клубовете в Сърбия. Това, нарочно или не, преодолява едно неудобство, което аз като ученик съм изпитвал. Неудобно е да имаш физическо възпитание между останалите учебни часове. Нито преобличането, нито времето, нито седенето потен след такъв час са съобразени, че това са принципно различни дейности - физическата и умствена подготовка.

Отделен е въпросът, че часът по физическо възпитание, култура, спорт и както си искат да го наричат на практика е свободен час. Това е час, за който никой не се готви, в който нищо не се учи, ако имаш късмет ти дават топка, която се топа и ако отсъстваш не ти пишат нито отсъствие, нито на някой му прави впечатление. Това е още от мое време. Успоредки, греди, висилки и прочие днешните деца даже не знаят какво са, за разлика от преди 25 години. С други думи и това, което го има би било достатъчно, ако се правеше и ако се правеше в удобен час. Ама не се.

  • Потребител
Публикува

За министерството въобще не става въпрос - става въпрос за малко по-голяма дисциплина, която спорта дава.

Аз все още като прочета за дисциплина и спорт и имам чувството, че някой си е объркал изречението. Баба ми също ме е научила на дисциплина. Всичко и всеки може да те научи на дисциплина. Не бива дисциплината да се приема за следствие от спорта, това е огромно недоразумение.

На дисциплина учи труда и моралните устои. Спорта учи на агресия, на реваншизъм, на егоцентризъм. Спорта е игра на война, която не завършва със смърт. Това е единственото и достойнство, като отдушник на натрупаният гняв от малоценност. Не е случайно, че по стадионите псуват като каруцари и не ходят с костюми. Това е зона на ниски страсти и победата на отбора се възприема като лична победа, като победа над държави, като победи на раси... Расизъм, отделегиране на лична отговорност при изграждането на вътрешна стойност, изкривена самооценка, това ли искаме да възпитаме със спорта? Спорта в училището да си бъде (защото е) игра, спорта след училището да бъде за професионалистите, които гонят други цели от махленските. Останалите да намерят нещо смислено в този свят. Нечовешко е, в буквалния смисъл, да се хвърля толкова време и енергия в безполезна дейност. Не бива да се промива общественото мнение, че спортуването е факторът на който се базира здравето. Аз никога не съм спортувал и съм здрав. Нямам един болничен през живота си. И да ме пипне някой вирус го изкарвам на крака и без никакви лекарства. Нека с това се похвалят спортистите, които следват режими на хранене, спортуване, възстановяване, спане и т.н. и т.н. Алтернативата на спорта не е мумифицирането, а пълноценното живеене. Спорта е сурогат на живеенето.

Що се отнася до военното обучение - това не е армия, а най-елементарно познаване на няколко вида оръжия и способи за отбрана (което също е дисциплина) + какво се прави при кризисни ситуации. Това при едно наводнение примерно ще съкрати жертвите.

За кризисни ситуации си има лектори и час на класа. Това не са неща, които за учениците са непознати.

Но за какво е нужно точно умението да почистиш и презаредиш калашник, някой може ли да посочи в прав текст?

  • Потребител
Публикува

Ворф, има различни хора. По различни причини влезли в спорта. И различна мотивация за различните хора. Някои се движат от агресия, други от воля и дисциплина, трети от самоусъвършенстране и пр. Аз лично не виждам никаква персонална полза от търговския спорт. Това са си съвременните гладиаторски борби.

Човек може да си тренира и да е добър и без да ходи на състезания. Състезанията са показност, зрелища и его. И илачи.

Относно калашника и защо е добре да се поназнайва - да не дава дедо божи, ама ако се наложи да може да даде отпор. За мен военното обучение е важно наред с академичното. За да не е човек (или държава) седяща гъска. Знаещ и можещ, но някой друг да му казва какво да прави със знанието и моженето си.

А военното обучение е по-трудно от академичното. В смисъл от държавна гл.т., не от лична. Има и техническаи просветителска (история) и пропагандна, дисциплинарна, физическа и пр.

Подаването на другата буза е вътрешен процес - да приемем вътрешно унижението. Но външно мисля че трябва да се дава отпор - като ти набият шамар (нагло и несправедливо), ти набиваш два десни и един прав. Иначе ще набият още един и ще станем спецове по другата буза. И на лично и на държавно ниво.

  • Потребител
Публикува (edited)

Хайде пак воля и дисциплина :grin:

Значи идваш някакъв мекушав, карат те да сгъваш предмишница в серии и ставаш със силна воля и дисциплина. После тези дисциплина и воля за сгъване на предмишница ти помагат в живота. Ехее, как съм могъл да го пропусна това и да си остана без воля и без дисциплина. Изък :fool: Ако това можеше да промени нещо радикално, политиците щяха да го забранят. В тая шега има и истина. Никакъв спорт не може да те направи добър гражданин, работник, баща, син, брат... Може да променят съзнанието ти хора с които общуваш, но не е нужно да те надъхват да ядеш протеинови шейкове и да вдигаш 100 кила от лежанка. Това е просто един стремеж на малките деца да пораснат и изглеждат на мъже час по скоро, а порасналите гонят някакво признание, че ритат, дърпат, бутат или нещо друго добре или просто са влюбени в тялото си, а плод на тая материалистична субкултура е чалга поколението, което издига в култ колите, коврите, батките с ланци и парите. Оставихме лозунгите "Всяко яйце - бомба, всяка кокошка - летяща крепост срещу агресорите!", а "спорта за мирен свят без наркотици" някак остана. Сякаш спортистите до един са кавалери, които не вземат наркотици. Сякаш във вицовете за "борчета", "химици" и "батки" има по-малко истина отколкото в тези за блондинките и милиционерите. Хайде не ми пробутвайте тези клишета, в тази държава живея и знам, че в това няма никаква истина. А и аз не отричам, че нещо може, макар да се пробутва под формата на рецепта и панацея, а само заявявам, че има по-ефективни и смислени дейности, които човек може да изпълни за да се изгради като личност. Не вярвам, че човек поставил си за цел вътрешно самоусъвършенстване, ще повтаря някакви упражнения 20, 30 и 40 години. Това е като таблицата за събиране. До един момент те развива, след него се затъпява и деградира.


ПП: Обучението за кашици в училище в 21 век изобщо не заслужава да го коментирам.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува

Поредна доза популизъм.

Хората щяха да спортуват повече, ако не бяха заграбени и застроени спортните площадки из градовете. Това е задача на общината. Боко рита разни мачлета, - а в моя квартал къде да се играе спорт, щом едната площадка се превърна в бизнес център, а другата се ползва като паркинг????

В училище никога не съм имал добро впечатление от часа по физическо, салонът беше мръсен, прашен, и студен през зимата. Даваха по една топка на момчетата и на момичетата, а учителката по физическо в 1 клас (1987г.) в едната ръка държеше свирка, а в другата - цигара!

  • Потребител
Публикува

Ворф, не исках да споря с теб. С огромната част от писаното от теб съм съгласен. Спорта е инструмент, но не е универсален, няма гаранция че ще подобри воля и дисциплина, но може. Общо взето пишем за едно и също. Дори и училището не е гаранция за умност и знание, няма универсални процедури.

  • Потребител
Публикува

Защо така се злобее против спорта??? На какво точно се дължи? Кой определя кое е смислено и кое не?

Има ли някакъв смисъл писането в този форум - няма, освен че някой изпитва някакво влечение да го прави - и така е със всичко останало, с изключение на биологичните нужди на всеки индивид.

Погледнете една елементарна "пирамидка" на човешките потребности(пет изречения са) и ще се получат отговорите на екзистенциалните въпроси - има ли смисъл, няма ли смисъл.

  • Потребител
Публикува

Защо да няма смисъл писането във форум? Това позволява дискусии и споделяне на различни гледни точки. Ако всички повтаряха в транс "спорта е прекрасно нещо, по-смислено занимание от него няма и ако го въведем в училище учениците ще станат със силна воля и прекрасна дисциплина", тогава форума щеше да е безполезен. Вместо обетованата земя щяхме да сочим обетованото занимание и да чакаме да ни реши всички проблеми.

Що се отнася до пирамидата на Маслоу, физиологичните нужди са на дъното, а духовните на върха. Онова, което споделям и аз. Докато човек проявява физическа активност, смислена е онази, която води до някакъв резултат - обществено полезен или градивен в израстване на личността. Цел като най-много отбелязани точки за мен е прахосничество на човешки потенциал, социална неангажираност и неглежиране на личното развитие. Професионалистите са в друга сфера - забавлението, и също като цирковите изпълнители имат друго предназначение.

Култа към тялото винаги е за сметка на духовното, заради което и за мен е упадъчен. Не е нужен култ към тялото за да имаш красиво и здраво тяло, но когато да си облечен по определен начин или да си надут по определен начин, даже със силикон, е по-важно от това колко акъл примерно имаш, ето това имате наяве - чалга културата. Ако нея смятате за смислена, хубаво. Аз съм възпитан в други ценности.

  • Потребител
Публикува

Тези, които са против часовете по физическо, изглежда забравят, че има най-различни хора и използват само себе си като пример. Аргумените са от типа на "аз не спортувам и съм съвсем здрав, дисциплиниран и т.н., следователно часът по физическо е ненужен". Но училището и програмата му не се правят специално за вашите потребности, а за масовите. Повечето хора имат нужда(или поне това е аргумента) от часове за да имат минимална физическа култура. Също така, vorfax, дава за пример тези(част от тях), които ходят да вдигат щанги и помпат мускули, но това е съвсем явна подмяна на тезата. Все пак става дума за часове по физическо, а не за фитнес залата. От къде сме сигурни, че това поведение не е резултат именно от липсата на физическо възпитание? И каквото и да не ти харесва или каквито и да са проблемите породени от подбни спортни занимания, те не са от часовете по физическо, защо въобще ги споменаваш!

Родолюбие звучи странно, но все пак е само име, важното е какво стои зад него. Малко повече самочувствие не е никак излишно. Алвата съвсем манипулативно подменя родолюбие и патриотизъм с шовинизъм и национализъм и дава напълно неадекватни примери.

п.п. Някой може ли да даде повече информация за какво точно става дума? Има някакво предложение за въвеждането на такива часове ли?

  • Потребител
Публикува (edited)

В личен план:

1. Ниското самочувствие е лошо нещо, човек със ниско самочувствие е нещастен и безперспективен. Самочувствието и самоуважението са жизнено нужни за правилното психическо развитие на всяко живо същество.

2. Комплексите са вредни, те се появяват при проблеми по т.1

3. Още по вредно е да се влияеш от чуждите комплекси, насочени срещу твоето самочувствие.

4. Спортът е чудесно средство да не ти се случват гореизброените беди.

В обществен план е същото, само че колективното самочувствие е родолюбие, а колективната комплексираност избива в шовинизъм. Сърбите и македонците страдат не заради самочувствие, а заради комплекси.

Като илюстрация една песничка за родолюбието:

и една за комплекса:

Не е точно така. Не може механично да се пренасят качества на личността върху цялото общество. При такъв подход се получават изкривявания, които може да бъдат чудовищни, все едно минаваш светлина през призма. Защо това е така?

Ами защото личността си е личност, но обществото, като сбор от личности, е система, а системата винаги има качества и свойства, различни от тези на отделните си елементи. Затова едно качество, ако на ниво личност дава дефект, е възможно на ниво общество да е полезно, или обратно.

Тези, които са против часовете по физическо, изглежда забравят, че има най-различни хора и използват само себе си като пример. Аргумените са от типа на "аз не спортувам и съм съвсем здрав, дисциплиниран и т.н., следователно часът по физическо е ненужен". Но училището и програмата му не се правят специално за вашите потребности, а за масовите. Повечето хора имат нужда(или поне това е аргумента) от часове за да имат минимална физическа култура. Също така, vorfax, дава за пример тези(част от тях), които ходят да вдигат щанги и помпат мускули, но това е съвсем явна подмяна на тезата. Все пак става дума за часове по физическо, а не за фитнес залата. От къде сме сигурни, че това поведение не е резултат именно от липсата на физическо възпитание? И каквото и да не ти харесва или каквито и да са проблемите породени от подбни спортни занимания, те не са от часовете по физическо, защо въобще ги споменаваш!

Родолюбие звучи странно, но все пак е само име, важното е какво стои зад него. Малко повече самочувствие не е никак излишно. Алвата съвсем манипулативно подменя родолюбие и патриотизъм с шовинизъм и национализъм и дава напълно неадекватни примери.

п.п. Някой може ли да даде повече информация за какво точно става дума? Има някакво предложение за въвеждането на такива часове ли?

Въпросът е просто, че часовете по физическо и по родолюбие до нищо няма да доведат, напълно излишни са, има много по-важни неща, които трябва да се направят, и това си е чист полулизъм.

Всъщност не подменям родолюбието със шовинизъм. Просто ни беше даден пример със Сърбия, който смятам за напълно неадекватен, защото сърбите водиха войни от шовинизъм, назад са във всичко днес, и затова смятам, че не могат да са пример за нищо.

Дорис,всъщност спортистите са едни от най-комплексираните хора...по всички теми. Вземи един Стоичков. Или куп други.

Защо така се злобее против спорта??? На какво точно се дължи? Кой определя кое е смислено и кое не?

Има ли някакъв смисъл писането в този форум - няма, освен че някой изпитва някакво влечение да го прави - и така е със всичко останало, с изключение на биологичните нужди на всеки индивид.

Погледнете една елементарна "пирамидка" на човешките потребности(пет изречения са) и ще се получат отговорите на екзистенциалните въпроси - има ли смисъл, няма ли смисъл.

Ами не е много трудно да решиш кое е по-смислено - да риташ топка към мрежа, или да решаваш задачи от висшата математика, или пък да учиш биология.

Редактирано от alvassareiro
  • Потребител
Публикува

Ами не е много трудно да решиш кое е по-смислено - да риташ топка към мрежа, или да решаваш задачи от висшата математика, или пък да учиш биология.

Това мисля, че са крайности. Според мен решението е изцяло организационно.

  • Потребител
Публикува

Въпросът е просто, че часовете по физическо и по родолюбие до нищо няма да доведат, напълно излишни са, има много по-важни неща, които трябва да се направят, и това си е чист полулизъм.

Може това да е популизъм, но до тук не видях нито един убедителен аргумент защо тези часове са излишни. Наличието на по-важни неща не означава, че другите са излишни.

Всъщност не подменям родолюбието със шовинизъм. Просто ни беше даден пример със Сърбия, който смятам за напълно неадекватен, защото сърбите водиха войни от шовинизъм, назад са във всичко днес, и затова смятам, че не могат да са пример за нищо.

Добре, не съм те разбрал, с това съм напълно съгласен.

Дорис,всъщност спортистите са едни от най-комплексираните хора...по всички теми. Вземи един Стоичков. Или куп други.

Но каква е причината? Въобще и не е ясно дали часовете по физическо са причината.

Ами не е много трудно да решиш кое е по-смислено - да риташ топка към мрежа, или да решаваш задачи от висшата математика, или пък да учиш биология.

Не виждам защо тези неща трябва да се взаимноизключващи или защо тябва да бъдат степенувани по смисленост и само най-смислените да останат!

п.п. Ако питат мен, например ако аз бях този който решава каква ще е програмата в училище, щях да въведа, след трети клас, само часове по-математика.

  • Потребител
Публикува

Часовете по физическо са излишни, защото те няма да доведат до нищо. Нито децата ще са по-здрави, нито по-организирани. Защо? Защото първо образованието има нужда от сериозни реформи, преди които каквото и да правиш там, ползата му е минимална. Второ, за добро здраве и тонус имаш нужда от система - здравна, профилактика, хранене. Ако тичаш по физическо, а после се тъпчеш с бургери и тем подобни ефектът е нулев.

Но каква е причината? Въобще и не е ясно дали часовете по физическо са причината.

ами не знам каква е причината, но винаги един спортист ми простее нещо пред някой учен или писател. Очевидно е къде е причината май.

Нещата трябва да се степенуват по смисленост и по-смислените са останат, защото ресурсът е ограничен. Ако една държава реши да прави спортисти от децата си, да има само спорт. Ако иска да е напреднала нация с първенци по физика и математика, които после ще влязат в стопанството, ами повече от едното, и по-малко от разни топки и други глупости.

Просто въпрос на ценности и приоритети.

  • Потребител
Публикува

То е ясно, че не може всички да са спортисти. Ясно е, че не може и всички да са учени. Важното е... какво следва от това!?

  • Потребител
Публикува

...............

Дорис,всъщност спортистите са едни от най-комплексираните хора...по всички теми. Вземи един Стоичков. Или куп други.

Ами не е много трудно да решиш кое е по-смислено - да риташ топка към мрежа, или да решаваш задачи от висшата математика, или пък да учиш биология.

Няма да взимам отношение по тази тема (за сега) с изключение на тоталните неточности. Стоичков е много неща, много неща е бил и предполагам ще бъде, но никога не е бил комплексиран. От времето когато го биеха със салама по главата, че пада за дузпа, а не вкарва, през ЦСКА, Барселона, Модерния Ляв, голмайстор на САЩ '94-та, злополучен треньор (даже тогаз не беше комплексиран) на националния, а и на клубно ниво (прочутото интервю на 'английски' ;)), та до коментатор сега. Включително когато го използваха за политически игри в БСФС-то. Че от кого и за какво ще бъде или е комплексиран Стоичков?

По отношение на задачите от висшата математика, малко хора го могат. Но много по-малко от тях могат да играят футбол като Стоичков, а гарантирано нито един от можещите да решават интеграли и диференциални уравнения, не могат да докарат до екстаз цяла една нация. Както го направиха нашите момчета през '94-та, французите '98-ма, таз година германските футболисти. Или поляците на волейбол. С биологията е същото. Като оставим това, че решаването на интеграли и диференциални уравнения общо взето не води до нищо. Само по себе си.

  • Потребител
Публикува

Малко странно е тепърва да откриваме, че... "хляб и зрелища" е по - голямо от "интеграли и диференциални уравнения", но както и да е.

  • Потребител
Публикува

Малко странно е тепърва да откриваме, че... "хляб и зрелища" е по - голямо от "интеграли и диференциални уравнения", но както и да е.

"хляб и зрелища" - е начин на управление (римлянинът ще каже подробности :grin: )

Другото е изсмукване на мозъци, за по-лесно прилагане на ...горното! :fool:

...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!