Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

Ама на лаф начи сте го ударили :):):)

Аз, хуманитарния типаж, знам какво е ферма и ако vorfax е намерил начин за по-лесното й изчисляване (с интеграли или както е редно там да стане, за да не ни пада нищо на главите), то можем да го поздравим !!!

  • Мнения 197
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува (edited)

Няма страшно :):) :)

Въпросът е, че в училищата ще има патриотични дисциплини. Че без тях лошо...

А не е ли по-ефективно да им се даде боя, да им се посочи една укрепителна стена край шосе, малко контури на български царе да речем (може и от по-способни ученици), и на - рисувайте на воля. Защото присъствието в училищната сграда автоматично събужда у учениците усещане за задължение и досада. При наличието на Холивуд и електронни игри, просто вече няма значение какво казваш, а как го казваш. Защото в момента образованието е напълно неадекватно, независимо от опитите да се внедрят ИКТ в училищата, особено при отсъствието на изработени уроци по тях, и влизането в училище е равносилно на влизане от цветен в черно-бял свят.

Редактирано от vorfax
  • Глобален Модератор
Публикува

Ами то да има повече неща като някогашната "Дъга" .. пък и просто когато нещата са патриотични, те са привлекателни. В това отношение България е в дълг към себе си и има толкова много да показва на младежта, без да изпада в патриотарство...

  • Потребител
Публикува

Гордост, самочуствие итн е едно и също явление, разликите са в неговите степени. В научната литература има ясна обратна корелация корелация между гордост и просперитет. Колкото повече гордост, по-малко просперитет.

Аз оставам с впечатление, че по-скоро Минковски и Генов са на две различни позиции. Но нека останем в теоретичната сфера на Минковски: "ниско самочувствие и ниско родолюбие да корелират с висок просперитет, т.е. БВП". Какво се случва с готовия продукт на образованието - отгледаните и изучени младежи по тази рецепта, ами поради ниското си родолюбие хващат при първия удобен случай пътя към по-добре уредени държави и създават БВП за тях. При това поради ниското си самочувствие работят повече за по-малко пари и така просперитетът наистина се увеличава, ама не за българското общество, което е вложило средства за обучението и възпитанието на тези хора.

  • Потребител
Публикува

И по какво часовете по родолюбие ще се различават от тези по история или география? Има ли методика по тая дисциплина? Нали ви е ясно, че 2 часа повече физическо и 2 повече родолюбие означават 4 часа по-малко история или български? Защото бай Драган от бургас е решил да се прави на оригинален и да си вдига рейтинга....


Аз оставам с впечатление, че по-скоро Минковски и Генов са на две различни позиции. Но нека останем в теоретичната сфера на Минковски: "ниско самочувствие и ниско родолюбие да корелират с висок просперитет, т.е. БВП". Какво се случва с готовия продукт на образованието - отгледаните и изучени младежи по тази рецепта, ами поради ниското си родолюбие хващат при първия удобен случай пътя към по-добре уредени държави и създават БВП за тях. При това поради ниското си самочувствие работят повече за по-малко пари и така просперитетът наистина се увеличава, ама не за българското общество, което е вложило средства за обучението и възпитанието на тези хора.

Младежите на хващат пътя поради ниското си самочуствие, а защото тук има доста други проблеми.

  • Потребител
Публикува

Ами то да има повече неща като някогашната "Дъга" .. пък и просто когато нещата са патриотични, те са привлекателни. В това отношение България е в дълг към себе си и има толкова много да показва на младежта, без да изпада в патриотарство...

Абсолютно. С носталгия си спомням за Добромир и т.н., но когато погледнах едни съвременни комикси, осъзнах, че времената са се променили толкова динамично, че и това някак не може да грабне младото поколение. Нали в Турция си направиха сериал "Великолепният век", защо ние нямаме "Златният век"? Изобщо историческото богатство на България е разпиляно, недостъпно, представено в допотопен вид. Хората не се натъкват на своята култура, а ако се излъжат да потърсят резултатите са отблъскващи. Така не се възпитава родолюбие.

ПП: И това е следствие на държавната политика, пардон, безхаберие.

  • Потребител
Публикува

И по какво часовете по родолюбие ще се различават от тези по история или география? Има ли методика по тая дисциплина? Нали ви е ясно, че 2 часа повече физическо и 2 повече родолюбие означават 4 часа по-малко история или български? Защото бай Драган от бургас е решил да се прави на оригинален и да си вдига рейтинга....

Младежите на хващат пътя поради ниското си самочуствие, а защото тук има доста други проблеми.

Чакай , написах , че напускат поради ниското си родолюбие (не им харесва тука поради ред причини, но и им се внушава нихилизъм), а не самочувствие.

  • Потребители
Публикува

в Сърбия всеки ученик в гимназия трябва да предостави документ, че е редовен посетител в спортен клуб, за да завърши съответния клас, а вие скачате за училищен час по физкултура.

Има голяма разлика между това, което е в Сърбия и това, което е у нас. У нас физическото е лека атлетика и футбол с доста мизерна материална база и меко казано посредствен учител-треньор. Един напълно безполезен предмет, в който се оценява не наученото в училище, а природните дадености, при това в определени спортове, при това не най интелигентните. Спортния клуб е нещо много по-различно - има база, има интерес на посетителя, има възможност за развитие според способностите на съответния човек. Клубът е и един нов колектив, в който може да се запознае с нови хора.

Часовете по родолюбие съдейки по твърде мъгливото название пък най-вероятно ще са свързани единствено и само с промиване на мозъци. Защото си има история, география, български език и литература. Вместо да се вкарва поредният безумен предмет, който най-вероятно няма да има нищо общо с родолюбието разбирано като любов към България и българския народ, то е по-добре да се въведе някакъв реален и полезен предмет, която не е свързан с промиване на мозъци. Такъв предмет може да е напр. етнография - децата да изучават хора, народни песни, легенди, народни обичаи. В Германия примерно си е съвсем нормално хората да си ходят по улицата в техни народни носии, а пък в Австрия екскурзоводите също са в народни носии. Но се опасявам, че идеята е съвсем друга и зад красивото название се крие поредното яко промиване на мозъци и то в насока България да върви към все по-лошо.

  • Потребители
Публикува

Пътят към пълните трапези минава през родолюбието.

Нигерийците са по-големи родолюбци от нас..

"Пътят към пълните трапези" минава през върховенството на закона (което има поне пет ключови измерения), и през ефективно работещите институции (от народно събрание, през министерски съвет, през министерствата - тук включвам и цялостната дейност на образователната система, през съдебната система, банковия надзор, през агенциите и инспекциите... до бордовете на директори в компаниите)...

Няма друг път, колкото и да си чешем езиците с общи приказки и патетични излияния..

  • Потребители
Публикува

Стари постановки, Никсън, стари! :)

Принципни постановки КГ125, принципни!

(принципът е нещо като математическа формула и уравнение)

Да, стари, стари, и вечни :)

  • Потребител
Публикува

По-важно е този закон и институции за кого работят.

Може много точно да работят, но ако облагодетелстват някои други ще видиш пълна трапеза през крив макарон.

Тъй че твоето уравнение си има параметър, който е отрицателен при липса на родолюбие.

  • Потребители
Публикува

Нигерийците са по-големи родолюбци от нас..

"Пътят към пълните трапези" минава през върховенството на закона (което има поне пет ключови измерения), и през ефективно работещите институции (от народно събрание, през министерски съвет, през министерствата - тук включвам и цялостната дейност на образователната система, през съдебната система, банковия надзор, през агенциите и инспекциите... до бордовете на директори в компаниите)...

Няма друг път, колкото и да си чешем езиците с общи приказки и патетични излияния..

По-важно е този закон и институции за кого работят.

Може много точно да работят, но ако облагодетелстват някои други ще видиш пълна трапеза през крив макарон.

Тъй че твоето уравнение си има параметър, който е отрицателен при липса на родолюбие.

Един виц:

Идва инспекторката в училище и задава въпрос към учениците:

- Кой е основния принцип на социализма.

Иванчо напористо вдига ръка, учителката се прави че не го вижда, но инспекторката му дава думата.

- Всичко в името на Човека, всичко за благото на човека.

Учителката облекчено въздъхва и казва:

- Браво Иванчо, седни си.

- Ама аз другарко и името на Човека мога да кажа.

Та изброените си работят родолюбиво направо отлично. Аз даже мога да кажа и за кои любими олигархически родове работят отлично. :grin:

Но да се върнем на това дали е необходима физкултура и родолюбие в училище.

Примерно искате ли като викнете у дома елтехник или фаяснаджия, той да ви каже, че не може да ви оправи елинсталацията или да ви налепи плочките, защото часовете, в които е трябвало да го учи са били прехвърлени да го просвещават на родолюбие и физкултура, но ако искате вместо това може да ви опише колко обича България и да направи 100 лицеви опори? Та какво бъдеще я чака България с такива майстори, дето не си разбират от занаята, ама знаят родолюбие и физкултура?

  • Потребител
Публикува

Опитвам да проумея какво е заложено в това "всеки ден физкултура в училище". Популисткият лозунг е, че в училище вече децата ще се движат всеки ден. Което звучи като решение на проблем, който би трябвало да звучи така: "децата не се движат през делничните дни". Е, тогава кой е истинския проблем? Неангажираността на децата с активност извън училище.

Иначе да предложим и други дисциплини, следствие от реалния живот: "Час по оправяне на леглата", "Час по прахосмучене" и др., за да компенсира извънучилищен дефицит и да може децата не вкъщи, но поне в училище да го правят. По задължение, както в казармата, за да разберат, че хигиената е наказание и трябва да се върши по принуда. Защото това е възпитателният ефект, когато живееш в един свят, а после влизаш в сграда, където ти обясняват, че света бил друг.

  • Потребител
Публикува

Един виц:

Идва инспекторката в училище и задава въпрос към учениците:

- Кой е основния принцип на социализма.

Иванчо напористо вдига ръка, учителката се прави че не го вижда, но инспекторката му дава думата.

- Всичко в името на Човека, всичко за благото на човека.

Учителката облекчено въздъхва и казва:

- Браво Иванчо, седни си.

- Ама аз другарко и името на Човека мога да кажа.

Та изброените си работят родолюбиво направо отлично. Аз даже мога да кажа и за кои любими олигархически родове работят отлично. :grin:

Но да се върнем на това дали е необходима физкултура и родолюбие в училище.

Примерно искате ли като викнете у дома елтехник или фаяснаджия, той да ви каже, че не може да ви оправи елинсталацията или да ви налепи плочките, защото часовете, в които е трябвало да го учи са били прехвърлени да го просвещават на родолюбие и физкултура, но ако искате вместо това може да ви опише колко обича България и да направи 100 лицеви опори? Та какво бъдеще я чака България с такива майстори, дето не си разбират от занаята, ама знаят родолюбие и физкултура?

Виж сега, тука или подменяш предмета, не обсъждаме професионалните училища, а общообразователните или я караш по старата комунистическа представа, че обикновеният човек трябва и може да бъде ограничен в една обслужваща роля като материал за нуждите на един управляващ елит.

Ами същият плочкаджия, който те интересува само как ще ти налепи плочките може да се окаже твой съсед и да ти проглуши ушите с чалга, защото си няма елементарна музикална култура или някоя вечер да ти потроши кокалите в състава на пияна агитка защото си няма и елементарна спортна култура. Може и един ден да се окаже в ролята на управляващ държавата нихилист и тогава като част от неговата родина положението ти никак няма да е приятно.

Мисля, че познатото на всички явление - пренебрегването на предмети, които рядко имат значение за пряката масова професионална реализация като музика, изобразително изкуство и физическо възпитание има корени от епохата на социализма, когато на човека се гледаше повече като обслужваща някого (или т.нар. "общо благо") единица, отколкото като на личност.

Родолюбието, според мен се проявява естествено, стига да няма някакви целенасочени внушения в обратна посока. Всеки човек има нужда да е част от малки и по-големи общности и родните му такива са по принцип най-подходящи. За това съм против идеологизирането на предмети като история и география, както и на създаването на специални идеологически дисциплини.

Историята трябва да е наука , а не да внушава каквото и да е. Последица от нескопосаното внушаване на патриотизъм чрез историята е че днес много лесно може да се внушава нихилизъм , които мимикрира уж като обективност. Красноречив пример в това отношение са историческите статии на Гербов.

  • Потребител
Публикува

... може да се окаже твой съсед и да ... ти потроши кокалите в състава на пияна агитка защото си няма и елементарна спортна култура.

Абе хора, спрете се :grin: Тея дни бях служебно на профилактични прегледи. Единия доктор като ми видя показателите и ме пита дали спортувам, а другия ми вика, че съм здрав като атлет. Откъде-накъде спортистите ще са показател за здраве? Те могат да са показател за мързел, за егоцентризъм и за простота (в частност простотия), ама спорта не забравяйте, че е сравнително НОВО забавление за човешкият вид. Даже бих казал, че човешкият вид е бил далеч по-здрав преди да започне да спортува, а пък интелигенцията и висшото общество изобщо не се състои от спортисти, че да ми пробутвате теорията, че възпитание и култура се формирали с гири, ритане, обикаляне в кръг на стадион и каквото се сетите още. Това не само е лишено от логика, но е и изключително вредно послание към подрастващите.

Дечица, не спортувайте!!! Катастрофиралите спортуват за да възстановят крайниците си; търговците ходят на голф, защото не могат да видят ливада от работа; обездвижените компенсират със спорт, защото се превръщат в лоени топки. Лозунгът "Спортувайте!" е като лозунгът "Пийте хапчета!" на принципа "Полезно е!". Не лекувайте симптомите, а болестта. Както мързелът е болестно състояние (това съвсем буквално, по учебник от психология), така и обездвижването трябва да се третира като болест. И дали ще останете доволни от часовете спортуване или погълнатите хапчета, това няма да промени факта, че годините в които се лекувате вие живеете живот на болен.

Часът по физическо няма да възпита никаква култура.

Във връзка с това, аз заявявам, че имам и възпитание и култура, при условие, че в училище часовете по спорт не ги карахме, защото имахме учителки, които ги прекарваха в кафенетата.

  • Потребители
Публикува

Ами същият плочкаджия, който те интересува само как ще ти налепи плочките може да се окаже твой съсед и да ти проглуши ушите с чалга, защото си няма елементарна музикална култура или някоя вечер да ти потроши кокалите в състава на пияна агитка защото си няма и елементарна спортна култура.

А какво може да се очаква от някой дето всеки ден е учил физкултура, освен да се бие - да рецитира Шекспир ли?

И защо си мислиш, че ще мие по-хубаво яко вместо с чалга ме държи цяла нощ буден като надува кръшни хора, които друса с многобройната му компания, пък аз на другия ден ще трябва да ставам рано?

А хората, благодарение на които са ни той познати тези явления са се учили във време, когато имаше родинознание и всяка сутрин имаше физзарядка. И резултата е побойник и чалгаджия. А то и иначе не може, след като всеки ден ще имаш час по физкултура, в който да полагат усилия да превърнат мозъка ти в мускул.

У нас идеята е, че щом гражданина е всестранно развита личност, то и домът му е с многофункционално предназначение - място за отдих, работилница оборудвана с шумни машини и разбира се преди всичко чалготека. Последица от едно време, когато решиха, че с намаляване броя на кръчмите може да ограничат алкохолизма и се бореха с частника. Така алкохолизма се трансформира в битов и се пренесе в домовете, тъй че вместо пияндетата да са си събрани на едно място да озвучават с оргиите си по домовете целия квартал. Частниците пък също се пренесоха от работилниците в апартаментите и с допълнителната си трудова дейност благоприятствана от пълния дефицит на стоки на пазара също допринесоха жилището от място в отдих да се превърне в нескончаема шумотевица.

В други държави не се развиват всестранно, но си знаят работата, знаят също, че домът им е място за почивка, кръчмата за веселба, а работното място за работа. У нас се развиват всестранно, нищо не знаят и не могат да направят както трябва, домът им е място за веселба, а работното място е за почивка.

  • Потребител
Публикува

Часовете по физическо освен на простотия и агресия на нищо друго не могат да научат. Аз бях корифей по цял набор науки бях научил САМ вкъщи два езика и знаех повече от учителката по география и философия, според която новохудоносор бил фараон та после ми се извинява публично

Ала топка не мога ни да ритам ни да оцеля с ръка да се чудиш за какво ми е това умение и учителят по физическо ми се правеше на важен че и успехт ми май падна от него.

Паразити че и с бюджетни пари ги хрантутим тия. Спортът вън от училище. Да е доброволен там пред блока.

  • Потребител
Публикува

На дисциплина учи физиката, математиката, химията, общо взето това бяха церберките в училище, особено химичката Доня Перфекта. За известно време тъмничарка беше и литературката. Обаче часовете по физическо бяха точно обратното на дисциплина - дават ти една топка и юрюш, кеф. Това ли е дисциплината? Да не говорим, че с тия събличания и обличания имаше и разни пикантерии.

Затова физическото в училище е вредно и развращаващо явление. Другият аспект е финансов. Ако те кефи да гониш разни топки, вместо да учиш езици и да оползотвориш времето по-рационално, на ти топка, ритай си я пред блока. Не се иска много. Но не с бюджетни средства. Не да се строят салони, да се дават заплати на разни "учители" по физическо. Може ли такива да са учители?

Тука има учители, призовавам ИСторика да си каже мъката какво чудо е да си учител, било то история, било нещо друго. Разправяш се по цял де с идиотчета. То е норматив, материал, мъчиш се да обясниш разбираемо сложни процеси и явления - по сложни от това да риташ топка - проверяваш контролни ,класни, матури, бориш се с разни дето хич не искат да са там. Евала на учителите!

А междувременно тия хрантутници по физическо дават една топка и айде, оправяй се. Може ли това да са учители, че и заплати да им даваме. Айде няма нужда. Позор за учителската професия.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!