Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

стари, но златни :)))

Ами, златни.

Объркани до немай къде. Пак културологични обърквации - мери се едно нещо и се обобщава всичко с него.

Принципни постановки КГ125, принципни!

(принципът е нещо като математическа формула и уравнение)

Да, стари, стари, и вечни :)

Нищо объркано като тях, не е вечно.

ОК, със спорта всеки да се оправя както може, има хора, които не щат да спортуват, но с патриотичната тематика нещата са съвършено различни.

  • Мнения 197
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Модератор Военно дело
Публикува

Идеята си е отлична. Малко тичане и гонене на топката няма да навредят на никого. Колкото до родолюбието, аз го разбирам като да им разказват кои са Левски и Ботев, къде се намира Пирин планина, че Пловдив е известен с тепетата си...Какво лошо има в това?

  • Потребител
Публикува

Идеята си е отлична. Малко тичане и гонене на топката няма да навредят на никого. Колкото до родолюбието, аз го разбирам като да им разказват кои са Левски и Ботев, къде се намира Пирин планина, че Пловдив е известен с тепетата си...Какво лошо има в това?

Изглежда не си прочел постовете назад. Ще навреди пряко, защото ще е за сметка на друго - български език, история, география... ти какво би посочил да отпадне, за да даде място за бягане подир топка?

Малкото "тичане и гонене на топка" си го има така или иначе. А "да им разказват кои са Левски и Ботев, къде се намира Пирин планина, че Пловдив е известен с тепетата си" си има специално обособени и далеч по-изчерпателни дисциплини в учебния план. Аз даже още си ги спомням. Истината е, че учебниците съдържат страшно много информация и ако някой помни и 1/3 от тях би минал за изключително ерудиран в много области човек. Но паметта и избирателното учене имат друго "мнение" по въпроса.

За мен патриотизма се учи в училище чрез дисциплините. Все пак учим българска история, българска география, българска граматика. Не виетнамска или мозамбийска. А ако някой иска да възпита повече родолюбие това няма да стане с учене на още повече история, география или граматика. Това става с дейности извън училището. Училището и университета в България са силно непрактично насочени и не гарантират на никой нищо, независимо от успеха постигнат в тях. И това е защото е скъсана връзката с реалността. Като се замисля в училище само съм сял боб в памук. Ни дисекции, ни посещаване на културни забележителности, ни едно посадено дърво. А тази връзка е като пъпна връв. Не може в утробата да си въобразяваме, че ще научим някой да живее извън нея. Теорията е безценна, но няма как да е достатъчна.

  • Потребител
Публикува

Ми забраних се! Вече не се смятам за част от 'екипа' който в момента не е екип! Чакам да ми намерят заместник за химията, но си запазих правото да пиша тук, еее мога и бан да получа де, ако наруша правилата.

  • Потребител
Публикува

Алва, напразно се мориш, на Хелоуин не хващат дикиш ни забрани, ни анатеми. :devil:
Митак, зарежи химия, физика и прочее. Тука противниците на спорта толкова са се надъхали, че са решили да показват висше майсторство в разиграването на словесната топка, но както я разиграват , така си вкарват и автоголове, само трябва да има някой, който да ги регистрира. :bigwink:

  • Потребители
Публикува

Идеята си е отлична. Малко тичане и гонене на топката няма да навредят на никого. Колкото до родолюбието, аз го разбирам като да им разказват кои са Левски и Ботев, къде се намира Пирин планина, че Пловдив е известен с тепетата си...Какво лошо има в това?

По-скоро го виждам като оформяне на дебилен народ - неповторимо съчетание на физкултурника Ц.Ц. и Волен Сидеров.

За Левски си има часове по история, за Пирин часове по география, а за топката - учениците трябва да имат свободно време да играят и да се занимават с каквото им харесва, а не да им промиват мозъците.

  • Модератор Военно дело
Публикува

То самото училище си е промиване на мозъка. Има мнение, че началното училище не бива да съществува. Родителите сами могат да научат детето да чете, пише, таблицата за умножение, кой е Ботев и къде е Пирин. На училище следва да се постъпва значително по късно и то профилирано. Искаш химия-учиш химия, а не история, български и математика.

За мен родолюбието важно качество и никак не е "промиване на мозъка".

И на теб Галахаде ти е ясно кой е за и кой против и защо, ама да не го казвам. Дет викат турците-Анадънмо.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Време е за малко брутална политическа пропаганда!

Ето как трябва да изглеждат часовете по родолюбие!

For the emperor !!! Burn the heretics !!!

  • Потребител
Публикува

Тука противниците на спорта толкова са се надъхали, че са решили да показват висше майсторство в разиграването на словесната топка, но както я разиграват , така си вкарват и автоголове, само трябва да има някой, който да ги регистрира. :bigwink:

Естествено е да имам представи, когато мога да ги подкрепя с аргументи, а друг не може да ги обори. И като говорим за автоголове, това е твоето изказване, защото то звучи така "не си прав, ама не знам защо".

  • Потребител
Публикува (edited)

То самото училище си е промиване на мозъка. Има мнение, че началното училище не бива да съществува. Родителите сами могат да научат детето да чете, пише, таблицата за умножение, кой е Ботев и къде е Пирин. На училище следва да се постъпва значително по късно и то профилирано. Искаш химия-учиш химия, а не история, български и математика.

За мен родолюбието важно качество и никак не е "промиване на мозъка".

И на теб Галахаде ти е ясно кой е за и кой против и защо, ама да не го казвам. Дет викат турците-Анадънмо.

Да научиш някого да чете и пише не е толкова просто, колкото ти се стува.

Хубавото на съвременното българско училище е , че отпаднаха идеологическите щуротии, не че в миналото сме им се връзвали особено, но все пак са си загуба на време.

Естествено е да имам представи, когато мога да ги подкрепя с аргументи, а друг не може да ги обори. И като говорим за автоголове, това е твоето изказване, защото то звучи така "не си прав, ама не знам защо".

Ставаше въпрос за Алвата, но щом искаш да ти се обърне внимание, мога да кажа, че и за теб важи горе-долу същото.

Учителката ти седяла в кафето, вместо да те научи на нещо - къде си тръгнал тогава надълго и нашироко да обясняваш що е физкултура и спорт? Те не се научават с гледане на телевизия и четене на книжки.

Редактирано от Doris
  • Потребител
Публикува
Учителката ти седяла в кафето, вместо да те научи на нещо - къде си тръгнал тогава надълго и нашироко да обясняваш що е физкултура и спорт? Те не се научават с гледане на телевизия и четене на книжки.

Твоята теза беше, че съседите слушат чалга по нощите и те бият, защото не са имали часове по физкултура. И че физкултурата учела на дисциплина и възпитание. Аз съм живото потвърждение, че си далеч от истината.

  • Потребител
Публикува (edited)

Вижте сега, много хиляди години, човекът се е оформил като спортист: ходил е и е бегал по десетки км на ден, пънал се е на лов и др. битки и въобще с живота. Неговият организъм така се е устроил, че за да е в добра кондиция са му необходими набор от упражнения. Е, напоследък, да не говорим днес, преобладаващият заседнал живот, предимно в развитите общества, все по-малко предразполага за този полезен за тялото и духа (защото движението тонизира мозъка и успокоява душата) "чанч".

Спортът не само е полезен, но и необходим. Децата и подрастващите също са жертва на обездвижване, както и на боклучава и често прекомерна храна. Все по-затвореният и отчуждващ начин на живот, специално в градовете, ограничава тяхната възможност за игри. Няма го вече времето когато се скъсваха до тъмни доби от волни игри и дето бабите си деряха гърлата по прозорци и балкони да ги призоват за вечеря. Прескачаха се огради, гонитби всякакви, алпинизъм по стени и дървета но да не се улисвам: идеята е, че тези игри покриваха една камара дисциплини, като почнем от атлетика, минем през борба и стигнем до фехтовка и хвърляне на кестени. Сега голяма част от тези активни занимания са станали интерактивни... (Пърдон за лирическото отклонение.)

Тъй че повече спорт, стига да е интелигентно организиран, не е никак излишен. Би трябвало и системата да е по-гъвкава и да е повече приканителна отколкото принудителна, напр. спортни клубове (може и след у-ще за заинтересованите). Също така, учители по др. предмети биха могли да преподават спорт на децата, дека е проблемо? Малко разтоварване не е излишно. Поне два-три пъти седмично плюс въпросните клубове за желаещите.

Иначе и аз съм против спорта във формата му на индустрия за изглаждане на мозъци и печалбарство, но нека все пак да разграничим нещата.

За предмета родолюбие. То насила хубост/любов не става. Ако ги няма предпоставките като гореспонетатите др. предмети, добро възпитание и обществено такова, както и добрия пример и висока култура, това няма как да се инжектира на няколко сеанса, нонсенс. Мяза ми на чекия или дилдо ако щете (според мерака), от която е съмнително да се стигне до (родолюбен) оргазъм. В крайна сметка това е сложен и дълъг процес а не зазубряне.

Във всеки случай, появата на нужда (или поне заявяване на такава) на двете неща са симптом на дълбоки проблеми в обществото, да не кажа криза. Та преди да се удари една шпакла (в прекия смисъл) и замаже напуканата стена, не е зле първо да се види дали не е нужно да се подмени някоя и друга тухла или да се изгради нова.

Редактирано от bravo
  • Потребител
Публикува (edited)

Твоята теза беше, че съседите слушат чалга по нощите и те бият, защото не са имали часове по физкултура. И че физкултурата учела на дисциплина и възпитание. Аз съм живото потвърждение, че си далеч от истината.

Не, ето какво написах:

.....

Ами същият плочкаджия, който те интересува само как ще ти налепи плочките може да се окаже твой съсед и да ти проглуши ушите с чалга, защото си няма елементарна музикална култура или някоя вечер да ти потроши кокалите в състава на пияна агитка защото си няма и елементарна спортна култура....

Което значи: причина за чалгата - липса на музикална култура, причина за пияните агитки - липса на спортна култура. Не съм ги смесвала.

За дисциплина и възпитание (в прекия смисъл а не като част от названието на предмета "физическо възпитание") изобщо не съм споменавала във връзка с този предмет.

Според мен, спортът дава полезни качества и способности. Едно от тях е устойчивост на вниманието, съсредоточеност. И горният ти пост показва, че имаш доста да наваксваш в спортните качества. :grin:

Редактирано от Doris
  • Потребител
Публикува

Пишеш някакви алогизми. Според теб индивидуалните стилови предпочитания в музиката се възпитават ли? И ако си учил солфеж значи трябва да обичаш класическа музика ли?

И откога културата се дели на такава или онакава? Ако си културен си културен и вкъщи и на стадиона. Всеки опит да се върже в едно изречение култура и възпитание със спортуване е нелеп. Нелепо е и клишираното "спортувай, не бъди наркоман", сякаш спортуващите не приемат повече наркотици от непрактикуващите спортове. Под тезгяха се продават огромни количества "магически смески", при това приемани от невежество по неправилен начин от подрастващите. Под Стоичков, Гришо и други имена на кумири има море от аматьори блъскащи се с химия и тровещи се за да си начешат егото, защото съзнават, че това е лесния и видим начин, вместо бавното и продължително изграждане на завършена единица на обществото.

Устойчивост на вниманието и съсредоточеност учат и електронните игри. Сега и електронните игри ли ще препоръчаш да се практикуват цял живот?

Цигарите пък намалявали Паркинсон. Да се въведат задължително в обедното меню в училищата!

Всеки път, когато някой толкова ограничено и едностранно разглежда някаква дейност, аз си припомням да не се връзвам, защото за пристрастения не е нужна причина, а само повод за да бъде глух и убеден в правотата си.

  • Потребител
Публикува

Вижте сега, много хиляди години, човекът се е оформил като спортист: ходил е и е бегал по десетки км на ден, пънал се е на лов и др. битки и въобще с живота.

:grin: хахаха. Неандерталците са избягвали 30 км дневно от любов към спорта. Бебетата и те спортуват като лазят разстояние по-голямо от обиколката на планетата. Когато някой не знае значението на думата "спорт" може да напише много глупости.

Спортът не само е полезен, но и необходим. Децата и подрастващите също са жертва на обездвижване, както и на боклучава и често прекомерна храна. Все по-затвореният и отчуждващ начин на живот, специално в градовете, ограничава тяхната възможност за игри.

Това е решението, което аз посочих като лекуване на симптомите, вместо на болестта. След като сам изреждаш проблемите, вместо да се бориш с тях ти сочиш изкуствени методи да компенсират тяхната вреда! Къде е логиката!?

Ето защо спорта не е необходим. Необходим е на тези, които не знаят какво да правят, така както и наркотиците са необходими на наркомана, който не може да се справи със собствения си живот и компенсира по изкуствен начин.

И когато говорите за полезност, посочвайте вече в сравнение с какво. Сигурно е по-полезно от стоенето на стол или зяпането на мухи. Защото от това разхищение на време и енергия нито БВП се е вдигнал, нито интелекта на населението. Единствено се е уплътнило времето (а защо се налага да се уплътнява вече изреждах) на хора, които нямат по-смислено занимание (защо нямат пак обяснявах).

Също така, учители по др. предмети биха могли да преподават спорт на децата, дека е проблемо?

От тази година го забраниха и със закон, тъкмо защото е проблем.

Иначе и аз съм против спорта във формата му на индустрия за изглаждане на мозъци и печалбарство, но нека все пак да разграничим нещата.

Защо бе човек??? Една файда да има и ти искаш да я отстраниш! Всяка професия е продаване на здраве, умения и знания срещу пари. Просто така е изграден света :eek_yello:

За предмета родолюбие. То насила хубост/любов не става.... Мяза ми на чекия или дилдо ако щете (според мерака), от която е съмнително да се стигне до (родолюбен) оргазъм. В крайна сметка това е сложен и дълъг процес а не зазубряне.

Абсолютно съм съгласен. Аз си мислех за спорта като удоволствие, че в практикуването на неща, които от възпитание не мога да напиша, но ти - си, то не става само с трениране на сърцето без излизане от саксията. Аргумента "кеф ми е" просто не важи.

Във всеки случай, появата на нужда (или поне заявяване на такава) на двете неща са симптом на дълбоки проблеми в обществото, да не кажа криза.

Популизъм брат, популизъм :grin: Казват това, което искаме да чуем. Пък как ще се реализира и дали, това са второ и трето на които ред може да не дочакаме.

  • Потребител
Публикува (edited)

Пишеш някакви алогизми. Според теб индивидуалните стилови предпочитания в музиката се възпитават ли? И ако си учил солфеж значи трябва да обичаш класическа музика ли?

И откога културата се дели на такава или онакава?.......

Ами това е общоприета терминология - най-разпространената употреба на термина "култура" е за културата на поведението, която наричаме още и възпитание. Музикална култура означава познания и умения в областта на музиката. Ненавистнната ти физическа култура или съкратено - физкултура е същото в областта на спорта.

И да, факт е, че хората с по-богата музикална и обща култура по-често проявявят предпочитания към класическата музика, но в случая който дадох за пример лошата музикална култура е причина да се пречи на околните.

П.П.

Напоследък във форума, макар че е българоезичен не се отбелязват българските празници, дори националните, но понеже тази тема е за родолюбието и визира българското училище ще си позволя да направя малко изключение:

Честит Ден на народните будители!

Редактирано от Doris
  • Потребители
Публикува

Ами според мен е добре децата да са по-малко ангажирани с безумни предмети и да имат повече време за игри. Като имаш уроци, за да учиш неща, които след година или две ще забравиш напълно като съвсем безполезни и практически неприложими в живота ти, то повече време трябва да седиш на масата над книгите и да дебелееш и по-малко време има за игри и движение. Защо непременно трябва да се играе футбол в училище, а не в свободното време? Защото учителя ще обучава?!? Ами обикновено той само дава топката и отива да се занимава с друго (моя в стаичката на учителя по физкултура оправяше щатната комсомолска секретарка на училището).

И нека не бъркаме култура със стил музика. Когато говедото си е просто, то пак няма да те остави да спиш цяла нощ, независимо дали ще ти пусне чалга, Вагнер или Пайдушко хоро. Нека не омешваме обучението в училище с културните недоразумения породени от социализма.

За часовете по родолюбие е ясно, че ще е нещо безумно, малоумно и политически пропагандно. По-скоро ще възпитават в путилюбие, всякакъв вид фобия към различните и набиване колко било хубаво между 1944 и 1989г. Общо взето гледайте Вален Сидеров и си представяйте, че сте в час по родолюбие.

Има си реални учебни дисциплини, които доста добре са възпитали хора като Левски и Вазов. Има си българска литература, история и география, както и етнография. Защо трябва да се заменят хубави учебни дисциплини с поредното недоразумение.

  • Потребител
Публикува (edited)

Vorfi, Vorfi, като казвам индустрия, не казвам предприемачество, занаятчийство или въобще бизнес (за които съм за). Подразбира се корпорации и цялата машина която кара балъците да плащат за марки/име например. Та тя седи зад "големия" спорт, който освен индустрия е и гнездо за корупция и парадоксални от гледна точка на здравия разум сделки.

Но явно това искат много хора и докато се събират да викат по стадионите, а не идват да ти ръкопляскат докато си копаш градинката или си решаваш алгоритми, така ще е. Темпорите и, О моресите, не са се променили толкоз.

Относно смисъла на думата спорт, еми виж в нета бе, брато.

sport (n.) early 15c., "pleasant pastime," shortening of disport "activity that offers amusement or relaxation; entertainment, fun" (c.1300), also "a pastime or game; flirtation; pleasure taken in such activity" (late 14c.), from Anglo-French disport, Old French desport, deport "pleasure, enjoyment, delight; solace, consolation; favor, privilege," related to desporter, deporter "to divert, amuse, please, play"

http://www.etymonline.com/index.php?term=sport

Освен хомо сапиенс, хомо фабер, сме и хомо луденс или викаш, хайде да не си правим излишно кефа, че е безполезно, а да хванем мотиката и да копаме?

Спорта възниква с цивилизациите, когато хората са могли да отделят време м/у работа и войни, за да продължат в по-цивилизована форма заложеното им вече от природата амплоа. И е естесвено това да носи удоволсвие, физическо и морално. Това е било оцеляването милиони години. Това е развило рецепторите за кеф, това го е надървило за живота. Неслучайно е.ането е най-големия кеф (най древния спорт след набавянето на кльопачка и самоделението, представяш ли си ако дедите ни бяха с апатични пишки - щяхме ли да си щракаме сега тук и да интелигенчимe? Или ако не тичаха по 15 км (щото кроманьонеца по-малко е тичал, но е развил други дисциплини). Толкоз за неандерталците.

Учителите могат да минат курс за спортно обучение ако трябва и да се заниват с децата. Не познавам иначе конкретно проблема, но познавам гения български за създаване на такива. Възможно е да се организира и разделно обучение по предмета: който не иска спортни часове (извън някакъв минимум), да си чопли нещо в занималня или в алтернативен клуб (ама да има такъв, например как да се преборим в свободен стил със спортофилията под егидата на минстъра на забраните симпатягата АлваВсеРевеБе :).

И да добавя за родолюбието (съгласен съм с Галата и др. подобни мнения), но трябва да имаме и свестна държава и т.н.

Редактирано от bravo
  • Потребител
Публикува

Vorfi, Vorfi, като казвам индустрия, не казвам предприемачество, занаятчийство или въобще бизнес (за които съм за). Подразбира се корпорации и цялата машина която кара балъците да плащат за марки/име например. Та тя седи зад "големия" спорт, който освен индустрия е и гнездо за корупция и парадоксални от гледна точка на здравия разум сделки.

Да се печели от спорта и да има корупция в него са две различни неща. Големите пари винаги дават големи изкушения, но това не значи, че не трябва да се печелят пари, след като има кой да ги оцени толкова високо, че да ги даде. Спорта е смислен единствено, ако надскочи самозадоволяването.

Относно смисъла на думата спорт, еми виж в нета бе, брато.

sport (n.) early 15c., "pleasant pastime," shortening of disport "activity that offers amusement or relaxation; entertainment, fun" (c.1300), also "a pastime or game; flirtation; pleasure taken in such activity" (late 14c.), from Anglo-French disport, Old French desport, deport "pleasure, enjoyment, delight; solace, consolation; favor, privilege," related to desporter, deporter "to divert, amuse, please, play"

http://www.etymonline.com/index.php?term=sport

Аз съм го видял, обаче след като стана ясно, че не знаеш какво е спорт, сега сочейки ми етимологичен речник разбирам, че имаш проблем и с ползването на Google :grin:

И е естесвено това да носи удоволсвие, физическо и морално.

Да де, аз дадох сравнението с наркотиците.

Неслучайно е.ането е най-големия кеф (най древния спорт след набавянето на кльопачка и самоделението, представяш ли си ако дедите ни бяха с апатични пишки - щяхме ли да си щракаме сега тук и да интелигенчимe?

Много ми дойдоха глупостите ти. Сега сведе и естествения подбор до спорт. Докато не прочетеш какво е спорт ще си мислиш, че и животните и самосвалите спортуват.

Учителите могат да минат курс за спортно обучение ако трябва и да се заниват с децата. Не познавам иначе конкретно проблема, но познавам гения български за създаване на такива. Възможно е да се организира и разделно обучение по предмета: който не иска спортни часове (извън някакъв минимум), да си чопли нещо в занималня или в алтернативен клуб (ама да има такъв, например как да се преборим в свободен стил със спортофилията под егидата на минстъра на забраните симпатягата АлваВсеРевеБе :).

Ти си точно като големите мозъци от МОН ползващи учениците за нескончаемите си експерименти - виждал си училище за последно, когато си учил в него. Нито бюджет, нито учители, нито кабинети има за такива делби.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!