Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Вярно, че имаше такъв вариант на Марина, ама си беше ъндърграунд:

Марина черноока,

ела със мен на блока

да видиш как се копа

със моя търнокоп.

А от унгарските групи освен Омега, бяха популярни у нас и Неотон фамилия. Най-вече с това парче.

Не знам дали на Димитър Йосифов се дължеше това, но след всеки фестивал в Сан Ремо, по Радио София имаше специално предаване и пускаха по-интересните парчета. Няколко години аз следях какво става. Харесвах Боби Соло.

http://vbox7.com/play:0fad48ac

Не помня точно коя година беше, сложиха Янчо Таков като втори водещ на „Всяка неделя”. Той въведе в него забавна част. Канеше чуждестранни звезди. Тогава от лятото още започваше да се снима новогодишната програма, в която гостуваха доста известни западни изпълнители на шлагери.

post-2642-0-34064100-1414836974_thumb.jp

Рей Чарлз

post-2642-0-90877600-1414836983_thumb.jp

Тина Търнър

Голямо шоу бяха Иръпшън и най-вече Прешъс Уилсън. Тя е идвала поне три пъти в България.

Понеже гледам, че се пуска Бийтълс, та се сетих, че от тях по желание на слушателите по Радио София най-често звучеше Рокендрол мюзик. Запомнил съм го, защото и досега го харесвам. Но стила в случая не е рок, а предшественика му рокендрол. Рокендрола си е велика работа.

  • Мнения 207
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Военно дело
Публикува

Нека си спомним кой е Кеворк Кеворкян, кой е Тома Спространов и Данчо стълбицата-думам ти дъще, сещай се снахо. :guitar2:

  • Глобален Модератор
Публикува

To хубаво Прешъс Уилсън... Ами ги нямаше Police, ManOwar и много, много други. Частично някак си стигаше рокът до социализма, някак си леките работи...

  • Глобален Модератор
Публикува

Просто е ставало бавно и със закъснение. И най-вече през перестройката. Иначе е нямало как да допуснат подобно нещо:

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Варлорде, пак бъркаш понятията. Това не е някаква борба на "добрите" срещу "лошите" в хода на която подтисканите рокаджий успяват да си извоюват нещо. Гледам, че Ахат издават първият си албум във Балкантон през 1989. Тоест, когато вече започва разпада. Ако са пеели преди това е било в ъндърграунд средите.

Например в Тангра, които пеят от 1979 е имало няколко агенти на дс. Отделно, са се съгласили и са изпълнявали правилна от партийна гледна точка музика.

Тенко Славов китарист например заявява

- А научи ли кой е бил конкретният човек, който е донасял за теб?
- Доста хора са били, но Константин Марков от група “Тангра” се оказа един от върлите доносници. През цялата ми музикална кариера, докато бях в България, е бил до мен. Смятал съм го за приятел.


И понеже гледам не хващате. Къде са канени Рей Чарлз и Тина Търнър? В БНТ, държавната телевизя, където Партията казва кой може и кой не да дава интервю. Обаче! имало е "борба" и прозападно настроени хора са успели да преборят службите, и въпреки тях да поканят Рей Чарлз и Тина Търнар. Кой ръководи Всяка Неделя и се знае, че е бил изключително авторитарен? Кеворк Кеворкян. Значи, ако някой се е "борил", това е Кеворкян. А кой е Кеворк Кеворкян?

https://bivol.bg/доносите-на-кеворк-кеворкян.html

Та за какъв пробив говорихме?

Редактирано от Frujin Assen
  • Глобален Модератор
Публикува

Ахат са перестройковци спор няма. Не казвам, че има борба на добри и лоши - има борба за свобода. И тя е спечелена постепенно, но и под влияние на външните фактори.

  • Потребител
Публикува (edited)

Главният комунист беше др. Ердош Петер. Той коли той беси. Например Неотон затова беше спосорирана така силно защото певицата Ева Чепреги си знаеше работата.

Например Лайош Шом основателя на легендарната група Пирамиш беше доносчик.

Или Дюла Викидал фронт човека на П. Мобил също.

https://www.youtube.com/watch?v=7c1mzP616c4

Значи обикновено хващаха ги с това, че групите биват изгонени на 100км от столицата, без разрешение да дават концерти. Само в селски кръчми.....Но след като някой се надума да доложва, Ердош веднага им дава възможност за голяма плоча и договор за роудшоу из младешките лагери, летни фестивали, даже и в чужбина. На Викидал например извънредно му дават тристаен апартамент. Така успяват групите, певците да отидат до Сопот или Съюза или Неотон в Япония...... :elvis: :elvis: :elvis: :elvis:

Редактирано от Skubi
  • Модератор Военно дело
Публикува

Само дето, борбата за свободна музика е била в ъндърграунда-по кръчми и частни праздненства. Щом има издадени албуми, концерти-значи са са направили компромис със свободата или направо са си доносници.

  • Глобален Модератор
Публикува

Да ви кажа, в "позволяването", а на по-късен етап направо поощряването на родния рок, в което Унгария беше безспорен лидер, имаше пръст и разумът на властта. Все пак ясно е, че не може с шамари, печати и стригане да се спре, както казваше чичко Снегов, прогреса. Затова, вместо да оставят западното влияние, решиха да си създадат наше. По същество правилно решение, НО, вредата вече беше нанесена - младежта се отчужди от властта...

Хората пускат Пинк Флойд по радиото, нашите дънят някаква червенознаменна реторика, която беше смешна и изумително досадна.

Най-умен от всички беше Тито - той не само изобщо не спря никакви западни влияния в музиката им, но и създаде (и тук чалгизира сръбската музика), това, дето тука нахлу веднага и запълни фолклорната празнина, създадена от държавното управление на фолклорната българска музика, със всички вредоносни последици. В Югославия през 60-тте се пълни с частни групи, от комични до гениални.

  • Потребител
Публикува (edited)

Знаеш ли какво им пищи на македонските албанци по айфончетата им? Българска чалга!!!!! :new_shocked: Мрът за нея.

А тук младите, на циганска чалга....

:bye2: :bye2: :bye2: :bye2: :bye2:

По някога кат ми дойдат на гости стари рокери и кат извадя юготон бакелита, направо умират.....И младите също.

Хендрикс, Пърпъл, Саббат и другите навремето когато Югославия за вземаха като запад, можеше да си вземаме разрешение кат кажехме, че за България транзит.....Оивах обикновенно до Суботица имаше там така му казвахме нейлонов пазар. За кашкавал, мак злато даваха сърбите. А ние краш шоколад, дънки, юготон плочи, суботичанка румпунч купувахме.....Никой не ни гледаше дали сме стигнали до Калотина. Обикновенно колата се "разваляше" и срещу 1-2 картона кент цигари митничарите ставаха вярващи..... :grin: :grin: :grin: :grin:

Редактирано от Skubi
  • Глобален Модератор
Публикува

Леле! :grin:

  • Потребители
Публикува

Не беше червенознаменски българския рок. Даже още тогава в него се опитваха да влеят български ритми. Но не се харесваше. Не се харесваха и имитациите с превод. Харесваше се чуждото, не мога да си обясня защо.

Оригинален български рок от 1971 г.

Кавър с превод

СРЕБЪРНИТЕ ГРИВНИ Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye 1970

  • Потребители
Публикува

Много весела тема, Лорде :) Впрочем, май "соцреализъм" има само в текстовете на пропагандните, а не на забавните песни.

  • Потребител
Публикува

Твърде малки сме били и за двете - за печатите чувах, но съм бил толкова малък, че изобщо не съм знаел какво точно става.

"Ай люли" - то :fool: май така и не успява да излезе от СССР и загива безславно там, така, както е и създадено, по простата причина, че все пак не можеш да накараш хората да се занимават с такива работи... Май е било толкова страшно, че от него и следа не е останало.

Иначе на западните рок - влияния властта реагира така:

- до 1968 - безразлично;

- след 1968 - с бой и стригане на дълги коси;

- след някъде средата на 70-тте, полека, лека - със смегчаване и със създаване на български рок - твърде удачно нещо, впрочем, но прекаления контрол го спъваше, до 80-тте, когато вече никой на никого за нищо не пречеше..

Ей тоя контрол на всичко и тотално бюрократичен подход уби всичко във социализма. Няма да забравя как мене, 11 годишния хашлак, ме заведоха в двореца на пионерите

за да

ми

показват

как се играе на ИГРИ!!!!

Ай люли си е жив Туист.

  • Потребители
Публикува

По-скоро развалена версия на туист. Като цялата музика на соцреализма - най-хубавата нашенска си е по-същество развалена чужда музика. Примерно от хубави сръбски и гръцки песни се прави чалга.

  • Глобален Модератор
Публикува

Тва може и туйст да е, но звука и картината от клипа явно са произволно събрани. Реално се е танцувало изглежда както в клипа от оня филм дето по-нагоре постнах. На мене ми изглежда като безумна смесица от аеробика, архаичен мюзикъл и художествена гимнастика.

  • Потребители
Публикува

Варлорде, пак бъркаш понятията. Това не е някаква борба на "добрите" срещу "лошите" в хода на която подтисканите рокаджий успяват да си извоюват нещо. Гледам, че Ахат издават първият си албум във Балкантон през 1989. Тоест, когато вече започва разпада. Ако са пеели преди това е било в ъндърграунд средите.

Например в Тангра, които пеят от 1979 е имало няколко агенти на дс. Отделно, са се съгласили и са изпълнявали правилна от партийна гледна точка музика.

Тенко Славов китарист например заявява

И понеже гледам не хващате. Къде са канени Рей Чарлз и Тина Търнър? В БНТ, държавната телевизя, където Партията казва кой може и кой не да дава интервю. Обаче! имало е "борба" и прозападно настроени хора са успели да преборят службите, и въпреки тях да поканят Рей Чарлз и Тина Търнар. Кой ръководи Всяка Неделя и се знае, че е бил изключително авторитарен? Кеворк Кеворкян. Значи, ако някой се е "борил", това е Кеворкян. А кой е Кеворк Кеворкян?

https://bivol.bg/доносите-на-кеворк-кеворкян.html

Та за какъв пробив говорихме?

Фружине, за Ахат не си съвсем прав. Те са създадени 1986, по него време дори "естрадните звезди" чакаха по няколко години за албум, камо ли нова група. А и "черната овца" е от 1988 г. Как да издадат албум без да имат песни?

В никакъв случай не твърдя, че са били любимци на властта, но нещата не са съвсем така, както ти се струват

Да ви кажа, в "позволяването", а на по-късен етап направо поощряването на родния рок, в което Унгария беше безспорен лидер, имаше пръст и разумът на властта. Все пак ясно е, че не може с шамари, печати и стригане да се спре, както казваше чичко Снегов, прогреса. Затова, вместо да оставят западното влияние, решиха да си създадат наше. По същество правилно решение, НО, вредата вече беше нанесена - младежта се отчужди от властта...

Хората пускат Пинк Флойд по радиото, нашите дънят някаква червенознаменна реторика, която беше смешна и изумително досадна.

Най-умен от всички беше Тито - той не само изобщо не спря никакви западни влияния в музиката им, но и създаде (и тук чалгизира сръбската музика), това, дето тука нахлу веднага и запълни фолклорната празнина, създадена от държавното управление на фолклорната българска музика, със всички вредоносни последици. В Югославия през 60-тте се пълни с частни групи, от комични до гениални.

КГ, пусни си първия албум на бело дугме, преди да почнат да свирят пастирски рок. Няма да повярваш каква музика е имало в югославия през 70-те и каква отврат свирят бело дугме по-късно.

Не беше червенознаменски българския рок. Даже още тогава в него се опитваха да влеят български ритми. Но не се харесваше. Не се харесваха и имитациите с превод. Харесваше се чуждото, не мога да си обясня защо.

Как да ти харесат? Къде са българските pictures of home, smoke on the water, highway star, tyrant, here come tears, the ripper, kashmir, sabbath bloody sabbath, into the void, iron man, paranoid, look at yourself, easy living, bird of prey, stargazer, gates of babylon, purple haze...

  • Потребител
Публикува

Тва може и туйст да е, но звука и картината от клипа явно са произволно събрани. Реално се е танцувало изглежда както в клипа от оня филм дето по-нагоре постнах. На мене ми изглежда като безумна смесица от аеробика, архаичен мюзикъл и художествена гимнастика.

Това което беше пуснал е някаква хореография, балети, затова има аеробики и художествена гимнастика. Това което пуснах е откъс от съветски филм от 60-те, който рекламира точно този нов съветски танц и той си е точно леко видоизменен туист, който през 60-те е бил много на мода, включително и в България.

Като цялата музика на соцреализма - най-хубавата нашенска си е по-същество развалена чужда музика. Примерно от хубави сръбски и гръцки песни се прави чалга.

Ти ако си мислиш че преди 1944 е било нещо по-различно, значи не знаеш какво се е слушало тогава. Градските песни са абсолютно същото, каквото и соцестрадата-западни мелодии с български текстове. Не си мисли че социализмът е направил нещо кой знае какво в тази област. Просто е продължил по-старите моди. Проблемът при нас не са комунистите, а липсата на традиции и компенсирането им с копиране, много често безмозъчно. Тази мода започва още през ХІХ в и продължава и до днес.

  • Глобален Модератор
Публикува

Изобщо не е вярно. Социализмът унищожава задълго инициативата - може в БГ да е имало копирани чужди мелодии, къде няма. Но има и български, които след това биват завряни в ...

Дирекцията определяла на Кирил Маричков китарните сола колко дълги да бъдат. Човекът може много да разкаже...

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

http://vbox7.com/play:b36f19d70a

Кеворк Кеворкян за Денис Ризов и Ахат. Оказва се, че баща му е номенклатурчик, тъст му милиционер, Кеворкян намеква "и ти си ял хляба на политбюро" "ти не си никаква черна овца", "ти не си бил никакъв борец за свобода".

Пак ви казвам, ако е имало някаква съпротива, тя е била в ъндърграунда, в домашни условия.

Редактирано от Frujin Assen
  • Модератор Военно дело
Публикува

Ифандиев за Кирил Маречков

Промушва се и комсомолският секретар Кирил Маричков, по майка Левиев, който изпя песента „Аврора, ра-ра-ра-ра”...


Приятно четене.

http://desebg.com/vi/517-2011-12-28-11-10-49

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Ето още нещо. Георги Ифандиев в "Диагноза с Иван Милев "Малкия Бандърак" за стария рок.

http://slou.alle.bg/%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD-%D0%B7%D0%B0-%D0%B8%D0%B7%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4/

С брата на Димитър Милев – „лорд Бънди“, ще обсъдим темата:
„Рокндролът – порив към свободата. Как комунистическият режим ограби младостта на най-малко две поколения българи?“
Кои успяха в местния чалга-рок? Защо до ден днешен продължава налагането на пошлите и евтини шлагери на пишман рокаджии като „Сигнал“? А приспособленци като Кирил Маричков минават за „морални ментори“…

Големият борец Кирил Маречков е определен като "приспособленец".

Тук той споменава за 1964 един от първите рок концерти (само два) на северните тигри (неправилно наричани гривни). Те идват със съдействието на Тома Спространов-агент на ДС под псевдонима "Ян".

Пак Ифандиев обяснява, че Кирил Маречков е бил под протекцията на ДС, а баща му е бил шеф на арбитражния съд. Споменава, че и ФСБ имат връзки с ДС, един от тях е бил племенник на шефа на Балкантон.

Редактирано от Frujin Assen
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Хаха Кеворкян го направи на бербат тоз Денисчо :) макар, че текста на Черната овца и въобще всички останали от "Походът" (1988) са писани от един техен бивш член, който е бил свещеник или малко след това е станал и съответно е напуснал групата, сега не мога да се сетя за името му, но мисля няма да е трудно да се намери нещо и за него.

Изглежда доста от групите, които са пробили са имали по някой в партията, който да ги подпира. Иначе вместо на китари щяха да посвирят на кирки и лопати до 1989 ;)

Като се замислиш въпросния Денис, още в родилното на родителите му щяха да му представят списък от позволени незаппадни имена, от който да си избират, само като чуят, нооо минал е някак си със западно име, още новороден го е раздавал връзкар значи :)

А Щурците и Тангра всъщност никога не съм ги харесвал. Тангра наистина пеят максимално неангажиращи и политкоректни текстове с максимално сдържани и обуздани музикални съпроводи. Така че нищо чудно да са изпълнявали напълно стриктно инструкциите на профсъюза.

На К.Маричков пък съм виждал снимка от казармата, на която си е със същите мустаци дето винаги е с тях. До колкото знам в някои случаи на някои връзкари са им давали да си оставят мустаци но не по-надолу от ъгъла на устните.

Освен всичко друго и го пускат на турне в Полша, където подгряват Ролинг стоунс. Тогава Маричков твърди, че му предложили да избяга с тях в щатите, където го била чакала блестяща кариера, но се отказал от страх за репресии над роднините му, които явно е следвало да се саморепресират :)

Единствено за Сигнал обаче не мисля, че са имали роднински връзки с партията или че някой от тях се е съгласил да снася на ДС. Преки свидетели на концерти, като споменатия в Бургас, са ми казвали, че е имало случаи , в които групата наред с "безредничещите" й фенове е отнасяла палките на милиционерите, които на всеки концерт са стояли зад завесите дебнейки дали няма да изсвирят западен кавър ;)

Редактирано от Warlord
  • Модератор Военно дело
Публикува

http://vbox7.com/play:86a516bb61

Ето Ифандиев с Иван Милев. Варлорде, гледай го ВНИМАТЕЛНО! Това е живата легенда на българската рок музика.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!