Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Администратор
Публикува

Цялата статия: http://nauka.bg/a/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5-%D0%B5-%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD-%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA-%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B5-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0

The EF English Proficiency Index ( EF EPI) е доклад, който се опитва да класира държавите по средното ниво на владеене на английски език сред възрастните им граждани. Нивата на владеене на английски, по които са класирани държавите, са пет:

  • Много високо (Швеция, Норвегия, Холандия, Естония, Дания, Австрия, Финландия)
  • Високо (Полша, Унгария, Словения, Малайзия, Сингапур, Белгия…)
  • Средно (Словакия, Аржентина, Чехия, Индия, Хонг Конг, Испания, Южна Корея…)
  • Ниско (Уругвай, Шри Ланка, Русия, Италия, Тайван, Китай, Франция, ОАЕ, Бразилия…)
  • Много ниско (Кувейт, Катар, Йордания, Либия, Тайланд, Панама, Казахстан, Алжир, Саудитска Арабия, Ирак)

За съжаление, изследването не обхваща България.

englishproficiency_hongkong.jpg

Тази класация е продукт на EF Education First, компания за глобално езиково обучение. Заключенията се базират на данни, събрани посредством безплатно онлайн изпитване по английски език, извършено от тази фирма. Докладът е публикуван за първи път през март 2011 г. въз основа на резултатите от над 2 000 000 проведени теста. Второто издание е публикувано през октомври 2012 г., а най-новото издание е обнародвано през ноември 2013 г. В последното проучване са изследвани 60 държави. За да бъде включена в класацията, всяка държава трябва да има поне 400 участника в тестовете на компанията. Докладът за 2013 г. включва ретроспективен поглед към еволюцията на владеене на английски език през периода от 2007 г. и 2012 г. въз основа на общата база данни от 5 000 000 теста.

Цялата статия: http://nauka.bg/a/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5-%D0%B5-%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD-%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA-%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B5-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0

  • Потребител
Публикува

Това е малко съмнително изследване. Германската икономика може да се сравнява само с английската и френската (в европа). Япония също е много назад сложена. И е много подвеждащо да се прави връзка "ниво на английски" - икономическо развитие.

  • Потребители
Публикува

Нищо чудно - може би най-разпространеният за делови цели език в света.

  • 2 месеца по късно...
  • Потребители
Публикува

Цялата статия: http://nauka.bg/a/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5-%D0%B5-%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD-%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA-%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B5-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0

The EF English Proficiency Index ( EF EPI) е доклад, който се опитва да класира държавите по средното ниво на владеене на английски език сред възрастните им граждани. Нивата на владеене на английски, по които са класирани държавите, са пет:

  • Много високо (Швеция, Норвегия, Холандия, Естония, Дания, Австрия, Финландия)
  • Високо (Полша, Унгария, Словения, Малайзия, Сингапур, Белгия…)
  • Средно (Словакия, Аржентина, Чехия, Индия, Хонг Конг, Испания, Южна Корея…)
  • Ниско (Уругвай, Шри Ланка, Русия, Италия, Тайван, Китай, Франция, ОАЕ, Бразилия…)
  • Много ниско (Кувейт, Катар, Йордания, Либия, Тайланд, Панама, Казахстан, Алжир, Саудитска Арабия, Ирак)

За съжаление, изследването не обхваща България.

englishproficiency_hongkong.jpg

Тази класация е продукт на EF Education First, компания за глобално езиково обучение. Заключенията се базират на данни, събрани посредством безплатно онлайн изпитване по английски език, извършено от тази фирма. Докладът е публикуван за първи път през март 2011 г. въз основа на резултатите от над 2 000 000 проведени теста. Второто издание е публикувано през октомври 2012 г., а най-новото издание е обнародвано през ноември 2013 г. В последното проучване са изследвани 60 държави. За да бъде включена в класацията, всяка държава трябва да има поне 400 участника в тестовете на компанията. Докладът за 2013 г. включва ретроспективен поглед към еволюцията на владеене на английски език през периода от 2007 г. и 2012 г. въз основа на общата база данни от 5 000 000 теста.

Цялата статия: http://nauka.bg/a/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5-%D0%B5-%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD-%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA-%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B5-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0

Икономиката и икономическото развитие са едни от най-комплексните феномени

В случая има (най-вероятно) повече корелации, отколкото пряки причинно-следствени връзки.

Има две основни корелации:

1. Скандинавските култури - и съответно икономики са едно от най-гъвкавите и отворени такива, и като икономики те са проспериращи - главно [1] защото са с високи нива на иновации и заимствания/внедравяния на чужди технологии, опит и практики (такива са и германската и японската култури, но те са с по-висока степен на избягване на несигурността, поради което стоят по-ниско в иновационната класация)

Причината да се говори нашироко английски език в тези общества, т.е чужд език - е културна в основата си, като същата причина е и една от основите основата на проспериращите им икономики

([1] това ако се абсрахираме от влиянието върху иконопмическото развитие на средата, на ефективността на институциите, на върховенството на закона)

2. В индивидуалистичните култури, където са важни постиженията (а не връзките или произходът), за заетите в бизнеса (за хората) е важно да говорят на език, който се разбира от всички

(препочръвам на даскалите от форума, да четат ако не Хосфтеде, то Минков, който е и лингвист и убедително показва и обяснява твърдия словоред и неговото възникване в езиците на тези култури,които днес са индивидуалични (според различните автори се наричат "безродови"," универсалистки", "с ниска степен на на in-group колективизъм)

За да се разбере нексусът - трябва да се спомене и огледалният случай - за преобладаващо колективистичните култури,където бизнесът и работата ( изкарването на прехраната)

на хората са пак преобладаващо ориентирани към хората от "техния кръг", "потекло", знаенето и говоренето на чужд език не е културна ценност.

/например: в Гърция дори в градове , които са туристическли дестинации - не се говори (*говори се но изолирано от малка част от хората) английски, просто защото културтата на гърците е преобладаващо колективистична, и туризмът е запазена марка - т.е ако Холандия или Германия имаха географските , климатични и и исторически особености като/на Гърция, то Гърция би останала с пет пъти по-малко туристи,отколкото има сега..дори за мен като балканец, Гърция ми се струва ориенталска страна с ориенталска култура - в други теми съм обяснил какво имам предвид и дори в сравнение с България- Гърция е по-ориенталска (българската култура е преобадаващо индивидулистична, т.е безродова , с изклчение на бизнеса, иработата , където преоблавадат все още колективистичните -семейни, кръгови и прителски връзки и култура, докато гръцката е преобалдаващо родова, колективистична във всички отношения - т.е карането по улиците е ориенталско (горе долу като в Индия), отношението към непознатите е ориеталско, отношението към държавата е ориенталско - държавата е чужда. ако трябва да се плащат данъци; ако има да се краде и смуче

пак е "чужда" - смуче се.. Факт е корупцията в Гърция е няколко пъти (или с порядък) по-висока отколкото тази в България - говоря за абсолютни стойности на даваните подкупи и рушвети, и на оборота на на търговията с влияние и на стойностите на неплащаните данъци, а не за индексът на TI, който отразява субективното отношение/мнение на хората за корупцията в тяхната страна

(ние българите сме много критични, скептични, мнителни по-скоро сме цинични - нормално е да имаме мнение, че многото от политиците, полицаите, лекарите и съдиите са корумпирани, дали това е така в действителност- е въпрос на стойностна оценка и вертификация)/

От друга страна - в преобладаващо индивидуалистичните култури имаме най-високите

нива на ефективност на институции и върховенство на закона, които са друга важна предпоставка за наличивето на работеща и просперираща икономика.

(забележка: в източноазиатските общества които са in-group колективистични, изключване несвободен континентален Китай - имаме една друга културна особеност, с високи из

мерени стойности на така нареченият "обществен институционален колективизъм",която е причната за високите нива на ефективност на институциите и върховенство на закона)

Т.е изводът е както ве точка едно-налице е друга културна особеност , която е причина за както за широкото знанене и говорене на един (универсален) чужд език, така и за наличието на проспериращи икономики.

------------

Разбира се че има и преки причинно-следствени връзки, аз не ги изклювам, просто има и опосредствени връзки и корелации, които всички които се занимават с икономика и бизнес трябва да познават (т.е да имат едно-две-три наум за тях)

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Това е странно. Къде е Индия, където англоговорещите са повече от тези в САЩ? Извън класацията. А Нигерия или Кения?

А нивото на английски на японците е...оле-мале...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!