Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

В миналият век имах преподавател по география, Петров който ни разказваше, че преди ВСВ в България във Варна са строели кораби от

Предимно за пренасяне на зърнени култури по Дунав. Били много по-евтини и издръжливи от тези от метал......Повече инфо затова досега не бях намерил. И ето в тази статия показват един, като казват, че е продукт на италиански инжинери.....

http://szellemvarosok.blog.hu/2015/01/07/vilaghaborus_betonhajo_a_mosoni-dunaban

Знае ли някой нещо повече за тези кораби....

:book: :book: :book:

  • Потребители
Публикува (edited)

smeaton_then.jpg

S.S. John Smeaton

ss_talbot.jpg

S.S. Arthur Newell Talbot

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

В миналият век имах преподавател по география, Петров който ни разказваше, че преди ВСВ в България във Варна са строели кораби от

Предимно за пренасяне на зърнени култури по Дунав. Били много по-евтини и издръжливи от тези от метал......Повече инфо затова досега не бях намерил. И ето в тази статия показват един, като казват, че е продукт на италиански инжинери.....

http://szellemvarosok.blog.hu/2015/01/07/vilaghaborus_betonhajo_a_mosoni-dunaban

Знае ли някой нещо повече за тези кораби....

:book: :book: :book:

Цитат:

Зато корабль из железобетона не ржавеет, гораздо дешевле и проще в изготовлении (легко формуется), корпус его прочнее и долговечнее металлических и деревянных, зимой ему не страшен лёд, предельно просто ремонтируется и он намного лучше защищает от радиации.
Правда, бетон отвратительно держит изгибающие и разрывающие нагрузки, что и сдерживает размеры бетонных (правильнее - армоцементных) судов.
P.S. Да! Ещё - при добавлении в раствор особых, ядовитых, добавок, днища таких кораблей не нуждаются в регулярной чистке - они просто не обрастают :)

Редактирано от nik1
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Да, имало е. Някъде попадах на спорове между немците и българите малко преди напускането на първите през 1944 г. за някакви бетонни кораби в българските пристанища. Може би в дневника на Първан Драганов.

Ми то може да е по-леко от желязото при съответен вид материал и армиране.

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

Пиши ги в графата неуспешни експерименти. Никога не са могли да станат конкуренти на железните, освен в годините на недостиг на стомана. Устойчивостта на вибрации е най-слабото им място.

  • Потребител
Публикува

Пиши ги в графата неуспешни експерименти. Никога не са могли да станат конкуренти на железните, освен в годините на недостиг на стомана. Устойчивостта на вибрации е най-слабото им място.

Но за шлепове са идеални. Няма двигател, няма вибрация.....

Този на филмът също е бил шлеп. :grin: :grin: :grin:

  • Глобален Модератор
Публикува

Пиши ги в графата неуспешни експерименти. Никога не са могли да станат конкуренти на железните, освен в годините на недостиг на стомана. Устойчивостта на вибрации е най-слабото им място.

То наистина, ако бяха по-добри щяха да ги правят.

  • Потребител
Публикува

Да, имаше такива кораби.

Но са по-тежки и респективно, както колегата каза големи загуби за движение.

Плюса, е че се подмазват само и готово. Но се налага често при акостиране.

Дървените на същия принцип отадат, понеже са по-тежки от стоманените за необходимата якост. Т.е. за една и съща здравина дървения излиза по-тежък, както и бетонения.

  • Потребител
Публикува

В спомените си Шпеер говори как Гьоринг е предложил да се правят локомотиви от бетон. Мислех че това предложение си е било само някакъв морфинов повей в главата му, но явно не е така.

  • Потребители
Публикува

За първи път прочетох за яхти от бетон в книгата на Бернар Моатесие "Дългият път". Подобни яхти са доста икономични за правене, но си имат някои други недостатъци.

http://www.ferrocement.org/

This site is devoted to the promotion of Ferroboats as well as a base for all matters Ferro in the boating world. Ferro-cement is the name given by English speaking people to a boat building method using steel wires covered with a sand and cement plaster, patented in 1855 by the French, who called it Ferciment. Ferciment boats built before 1855 are still in existence and at least one is still afloat. The Italians called the method of construction Ferro-cemento. The British, New Zealanders and Canadians who promoted the method for amateur construction called it Ferro-cement, often referred to as "concrete". It is the cheapest and easiest form of construction for boats over 25 ft. And apart from strip-plank composite construction, it is the only viable material for large round-bilge boats within the amateur capability, without the requirements of special tools or a weather-proof building.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!