Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 34 минути, Atom said:

Не знам за 6-9 годишните (1-3  клас), дали искат или не искат.

Много неща не знаеш. Все пак, спомени нямаш ли, когато започна първи клас, дали ти беше приятно да ползваш ръката си за изписване на ченгелчета. Шокът за ръката би трябвало да се помни за цял живот. Ето на, аз помня много добре болката.

  • Мнения 278
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Gravity said:

Вземи за пример математик... Повечето, които това правят, пишат буквално на лист или на черната дъска и то на ръка (има и изключения), не защото нямат достъп до модерни технологии а защото е по-удобно и е незаменимо. Как без писането ще комуникират по между си? 

Pi-unrolled-720.gif

Напълно разбираемо е, че трудно можеш да си представиш как нещо, което си свикнал да четеш символ по символ може бъде записвано идея по идея, графика по графика. Много души посочваха, че побуквения запис е много удобен, ето на, ти пишеш, че е незаменим. Онова, което ти и останалите като теб не си дават сметка е, че този начин не е удобен, а е станал удобен благодарение на безкрайното му практикуване от твоя и тяхна страна.

И веднага привеждам пример: Коя бройна система ти е по-удобно да използваш - 10-ичната или 12-ичната? Безспорно 10-ичната, просто защото на нея си научен и на нея имаш години от живота си в сметки. Но безспорната истина е, че 12-ичната бройна система е по-удобна, заради повечето си делители. Дори са правени опити да се замени в световен мащаб и причината тези опити да пропадат е банална - навикът. Ако имахме 12 пръста на ръцете без всякакво съмнение щяхме да ползваме 12-ичната бройна система и нямаше и да ни мине през ума да ползваме непрактичната 10-ична.

И сега ти казваш, че твърде сложно и непонятно ти се струва да използваш различен принцип за запис и четене, ПО СЪЩОТО ВРЕМЕ, докато ти си съгласен с мен, че този начин крие в себе си повече потенциал и повече преимущества. Ако успееш да бъдеш обективен, както аз се опитвам, ще осъзнаеш, че ти просто си пристра́стен и се базираш на опит, в който ти е наложен неефективният начин, наследен от времето, когато другият начин просто не е съществувал.

По-горе аз показвам една анимация, обясняваща какво е числото пи. Един милион демонстрации на този метод по-късно ти би застанал на моята позиция. Но ти ги нямаш и затова се уповаваш на онези един милион примера, които имаш от побуквената си практика.

ПП: В началото на тази тема мисля, че споменах, че говоря само за буквите, но не и за числата. Вероятно отпадането на изписването им е също логично, просто аз не съм разсъждавал за това, като изключим настоящия пост. Сами по себе си числата са пиктограми (очевидни за римските числа) и заместват цели думи/абстракции и принципът е доста различен от побуквеното писане и четене.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува (edited)
1 hour ago, Atom said:

55% от децата общуват ежедневно с приятелите си с помощта на текстови съобщения и още 40% пишат текст в разни платформи  и приложения.  при общуването лице в лице процентът пада на 25, по телефон на 19%, а с видео чат 7%.  

От написаното от теб само проличава, че ти не разбираш концепцията. АЗ НЕ СЪМ ПРОТИВ ПИСАНЕТО или четенето!!! Аз казвам, че е въпрос на време това да не се прави с ръка с изписването на буква по буква и дори с улесненията вече изписани букви да се натискат една по една или подсказките за автоматично дописване на думите и изразите от програми, които ги има и в търсачките и в телефоните и навсякъде вече, защото защо? Защото хората НЕ ИСКАТ ДА ПИШАТ!

Давай си сметка, че щом нещо съществува масово, то е защото има нужда от него и защото се ползва.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува

@vorfax Кой е този друг и по-удобен начин? 

Примера си анимацията какво показва? Обиколката на окръжност с диаметър 1 означаваме с П. Добре как без писане що обясниш, че за всяка окръжност отношението на обикоката към диаметъра е винаги едно и също число? И това е сравнително лесна теорема. А доказателството на теоремата на Ферма. Хайде обясни ми го без писане. 

  • Потребител
Публикува
Преди 50 минути, Gravity said:

 Кой е този друг и по-удобен начин? 

Е, прочети темата да видиш за какво иде реч де............

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, vorfax said:

Е, прочети темата да видиш за какво иде реч де............

Е, хайде сега, просто го повтори или посочи поста. Прегледах темата, но не го виждам. 

Какъв е този друг и по-удобен начин? Разбира се, питам за друг и по-удобен начин за правене на математика, така както твърдиш, а не за нещо друго.

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, vorfax said:

 

Точно защото ми е трудно да си го представя, те питам да ми го посочиш. Ако изкаш вземи конкретен пример от математиката и ми покажи как може да бъде записано идея по идея или графика по графика но без символ по символ. Разбира се примера трябва да е малко по-сложен, елементарните неща могат и без писменост.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 14 часа, vorfax said:

От написаното от теб само проличава, че ти не разбираш концепцията. АЗ НЕ СЪМ ПРОТИВ ПИСАНЕТО или четенето!!! Аз казвам, че е въпрос на време това да не се прави с ръка с изписването на буква по буква и дори с улесненията вече изписани букви да се натискат една по една или подсказките за автоматично дописване на думите и изразите от програми, които ги има и в търсачките и в телефоните и навсякъде вече, защото защо? Защото хората НЕ ИСКАТ ДА ПИШАТ!

 

Логиката ти е много сбъркана. Точно обратното е. Всички тези инструменти ги има защото хората пишат. Ако един човек не иска да пише въобще не са му  нужни приложения за дописване, корекция, редакция и т.тн. Спокойно може да мине и без тях. Огледай се наоколо за какво и как се използват модерните средства за комуникация.

- възрастните хора комуникират с глас. Използват телефон за най-обикновено телефонно обаждане или телефон и компютър за видео разговори с внуците в чужбина. При тях съобщения с писан текст почти няма. В масовия случай бабите не се интересуват дали има или няма  на телефона им разни приложения за по-лесно въвеждане на текст, редактиране и т.н. просто защото не искат да пишат.

- средното поколение (40-50г.) предпочита телефонния разговор, но  използва активно видео и писан текст.

- тинейджърите използват масово текстови съобщения и този начин на общуване  бие тотално гласа или видеото като средство за комуникация.

Твърдението ти, че побуквеното писане и четене са отживелица и са отпаднали просто не е вярно.

Цитирай

И стигаме до очевадното потвърждение, което залегна в моята тема. Побуквеното писане и четене Е излишно и Е отпаднало. Нищо, че не всеки го съзнава. Тъчскрийна, гласовите команди и графичния потребителски интерфейс до голяма степен или изцяло обезмислят употребата дори на клавиатура и мишка.

В момента може да се каже, че побуквеното писане ( не и четене) Е почти отпаднало, но за бабите. Младите предпочитат текста и именно побуквеното четене и писане е основният им  начин за  комуникация. Те не искат да говорят (да използват глас) и рядко ползват видео за връзка помежду си. Те си  пишат - денонощно и много и съответно четат съобщенията на приятелите си. Ако твърдението ти беше вярно, тинейджърите щяха да правят точно това което правят и бабите им - да използват глас или да се свързват по видеоканал помежду си. Не, че от време на време не го правят, но това е основно с дядо и баба и то по простата причина, че бабите отказват  и не искат да си чатят (да използват побуквено писане и четене) с внуците си.

Това което ти се вижда като изчезване на побуквеното писане и четене е просто еволюция. Записването навремето е било върху керамика, пясък, кожа, папирус, хартия и т.н. Писало се на рака, с чук и длето, с набор от букви и печатна преса и т.н.  Днес почти всички тези носители с изключение на хартията са отпаднали. В недалечно бъдеще най-вероятно децата ще се учат да пишат първо чрез клавиатура, а не с молив или химикалка. Това обаче не променя принципа на побуквеното четене и писане, както не го е променила печатната преса или която и да е друга технология.

 

Редактирано от Atom
  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, Gravity said:

Е, хайде сега, просто го повтори или посочи поста. Прегледах темата, но не го виждам.

Като цяло математиката не беше предвидена да се засяга в тази тема и аз посочвам защо.

 

Преди 7 часа, Gravity said:

Разбира се примера трябва да е малко по-сложен, елементарните неща могат и без писменост.

Сложните неща са просто комплекс от прости неща. Компютърното програмиране е една много добро потвърждение на тази закономерност, защото всяка задача, независимо колко сложна или дълга е, използва същите похвати, от които се състои решението на по-прости задачи. Едни и същи операции, едни и същи принципи, едни и същи декларации. Просто алгоритъма е по-дълъг. Затова не е нужно да се доказва, че нещо сложно може да се опише без умението за побуквено четене, а да се открие просто твърдение, което не може да бъде изказано на глас. Така постулирано мисля, че ще ти бъде по-лесно да осъзнаеш, че математиката няма как да бъде изключение от правилото, за което говоря като бъдещ прогрес в образованието и комуникацията.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 часа, Atom said:

Твърдението ти, че побуквеното писане и четене са отживелица и са отпаднали просто не е вярно.

Atom, написал си много глупави неща. Дадох един елементарен пример - 1 000 000 000 видео материала в сайт за споделяне, който е направен преди едва 12 години. Това са 1 милиард опровержения за теб.

И не си съчинявай, че съм твърдял, че побуквеното писане и четене били отпаднали. Това е лъжа. Това няма как да стане докато образователната система по света изисква няколко години децата да бъдат обучавани в това, а после да ги практикуват с декади. Ти наричаш това съзнателен избор впоследствие децата да използват и това средство за комуникация, но всъщност нещата са точно обратните. Аз съм този, който дава алтернатива. Аз съм този, който предлага да улесни живота на хората. Аз съм този, който уважава правото на избор на децата. Образователната система е тази, която не прави нито едно от изброеното. Изучаването на побуквеното писане и четене е задължително. За него родителите могат да изгубят дори свободата си, наред с парите си. Та, когато някой в тази тема написа, че трябвало аз да оставя правото на избор, да се сети, че аз защитавам тъкмо него.

Изписахме вече 9 страници, в които никой не успя да отрече очевидните факти касаещи времето, здравето, екологията, парите, качеството на образование. Споря с догматици, които не се съобразяват с динамиката на човешките цивилизации и технологичната революция. Написах и за територии с над 3 млрд. население, които са изоставили книжните носители в образованието си, но сигурен съм даже това ви звучи скандално. Вие сте динозаври и трябва да изчезнете преди да последва бумът на живота. Звучи малко неприлично, но все повече се убеждавам в тази максима - едни поколения трябва да си отидат, за да могат други да започнат да дишат и да се развиват.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Gravity said:

@vorfax Пак не ми отговори. Кой е този друг и по-удобен начин?

Употребата на зрението и слухът; на гласово четящи и записващи компютърни програми.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, vorfax said:

Atom, написал си много глупави неща. Дадох един елементарен пример - 1 000 000 000 видео материала в сайт за споделяне, който е направен преди едва 12 години. Това са 1 милиард опровержения за теб.

И не си съчинявай, че съм твърдял, че побуквеното писане и четене били отпаднали. Това е лъжа.

Кое не разбра? Ако четенето те затруднява ще се опитам да обясня позицията си по-подробно. Ако и този път не разбереш няма да мога да помогна.

Това е част от твой пост:

Цитирай

"Днес се усетих, че в еволюцията на компютрите вече имаме осъществен преход от традиционната (побуквена) грамотност към такава, която не изисква изобщо познаването на буквите. В смисъл вече не в бъдещ, а в минал план." ......

По нататък обясняваш защо мислиш така. Няма да повтарям думите ти, но съм напълно съгласен с тях. Повтарям - напълно съгласен. Действително, днес използването на телефони,  компютри и т.н. НЕ ИЗИСКВА умения за четене и писане.

Изводът ти от всички тези факти е: ......."И стигаме до очевадното потвърждение, което залегна в моята тема. Побуквеното писане и четене Е излишно и Е отпаднало. Нищо, че не всеки го съзнава. Тъчскрийна, гласовите команди и графичния потребителски интерфейс до голяма степен или изцяло обезмислят употребата дори на клавиатура и мишка."

Или имаме:

1, Днес не е нужно човек да знае да чете и да пише за да ползва потенциала на мрежата.  - Съгласен съм. Примерът в това отношение е чудесен - само в тубата има 1 милиард клипа-

2. Тъчскрийна, гласовите команди и графичния потребителски интерфейс до голяма степен или изцяло обезмислят употребата дори на клавиатура и мишка. И с това съм съгласен. Човек може да ползва техниката без изобщо да напише и една дума.

Не съм съгласен с извода ти:

3.  "И стигаме до очевадното потвърждение, което залегна в моята тема. Побуквеното писане и четене Е излишно и Е отпаднало."

Защо? - Защото  е очевидно. ВЪПРЕКИ, че изобщо не е задължително да се пише и спокойно може и без писане, хората и особено младите пишат масово. Имат някаква нужда да го правят, или искат, или нещо друго, но го правят по техен ИЗБОР.  Защо избор? - Защото 1 е 2 са верни и изобщо не е задължително да се пише. Бабите са живо доказателство, че може да се мине и без писане. Те не искат да си чатят с внуците и не го правят, а намират други способи.

Няма как нещо да е излишно ако хората го искат и ползват, а още по-малко да е отпаднало. На теб това нещо може да ти се вижда ирационално, глупаво, безсмислено и т.н., но това няма никакво значение. Пример са същите тези твои клипове. Ако в тубата има  1 милиард клипа, под тях има поне 5 милиарда съобщения под формата на текст. Може ли без тях? - абсолютно. Има ли ги? - има ги, защото хората очевидно искат да ги напишат и ги пишат.

Тенденциите са ясни. За комуникация старите хора използват глас (телефон или разговор през приложение) и видео за връзка с роднините в чужбина. Средното поколение предпочита глас, но използва още текст и видео. Тинейджърите обаче предпочитат съобщения с текст и и при тях този начин на комуникация тотално доминира над останалите.

Ако беше обратно, т.е. бабите да предпочитат писане, а внуците видео и глас бих казал, че четенето и писането са пътници. Истината е, че младите пишат повече от когато и да е било. В нета има милиарди страници текст, а всеки качен качествен клип или снимка генерира под себе си десетки съобщения и коментари под формата на текст. Т.е. клипове, снимки, диаграми и т.н. не намаляват използването на писан текст, а го увеличават лавинообразно.

Редактирано от Atom
  • Потребител
Публикува

"Побуквеното писане и четене Е излишно и Е отпаднало. Нищо, че не всеки го съзнава." - това са моите думи. Нуждата от побуквено писане и четене Е отпаднала, но в практиката е все още масово употребявана. Надявам се сега да разбереш по-ясно мисълта ми, заради която е и второто изречение от цитата. Няма нужда от този примитивен подход, НО той все още се ползва, т.е. нуждата я няма, но практиката я има.

Преди 26 минути, Atom said:

ВЪПРЕКИ, че изобщо не е задължително да се пише и спокойно може и без писане, хората и особено младите пишат масово.

Това обяснявам във втория абзац тук:

и в този пост:

Т.е. на същата страница. Всичко написано ти си игнорирал за да направиш извода, че хората използват писане, защото им се пише. В допълнение на изтъкнатите вече от мен причини, мога да ти посоча още много, които нямат нищо общо с любовта към писането:

  • Както един от събеседниците писа тук, може пък да не иска да го виждат или гледат.
  • Суета. Особено за жените, на които им отнема часове дневно преди да станат естествено хубави.
  • Неподходяща среда - тоалетната, обществения транспорт и т.н.
  • Смущенията - трептенията, които биха се получили от снимане в движение, околния шум, обстоятелствата, които пречат на нас самите да говорим.
  • Поверителност. Не всеки иска да се знае, че обсъжда пратка за дилдо.
  • Възможността да се ползват емотикони при текстовите съобщения. Изобщо не е за подценяване.
  • Възможността да се препращат линкове. Да не кажа голяма дума, но като изключим кпр (кво прайш), здр. (здрасти), <3 (любя те) и от този род, 99% от смисления разговор се състои от хиперлинкове, обикновено тлъсто назобани с картинки и видео - думи, които даже са се превърнали в задължителни и в самото заглавие.
  • Та като посочваш колко много съобщения си разменят хората, редно е да не подминаваш факта, че повечето са в графа "губене на време", т.е. не са средство за качествен разговор (сакън дискусия), учене (не дай боже), информиране (внимание, това не включва жълтата преса).

Надявам се да почнеш да коментираш написаното от мен.

  • Потребител
Публикува
Преди 39 минути, Atom said:

Ако в тубата има  1 милиард клипа, под тях има поне 5 милиарда съобщения под формата на текст.

Пак се връщаме към избора. Ти казваш - има текстови коментари защото на хората им се пишат коментари. А това просто не е вярно. Просто такава е опцията под видеото - текстови коментари!!! Защо? Защото не тежи на страницата (за време на зареждане говоря). Обаче си пропуснал да споменеш, че има опция и за видео отговори. Ползва ли се? Ползва се. Защо не заключиш, че хората не искат да пишат, а да си разменят видео? Защото ти си заел крайна позиция.

В момента се намираме във време, в което се срещат класически и иновативни средства за комуникация. Това е причината и двете да са в употреба. Така както по времето на дискетите, които сега няма къде да си завре човек, е имало и са се ползвали аудио касетки и грамофонни плочи. Какво е станало със средствата, които не са конкурентоспособни?

 

  • Потребител
Публикува
Преди 13 минути, vorfax said:

Т.е. на същата страница. Всичко написано ти си игнорирал за да направиш извода, че хората използват писане, защото им се пише. В допълнение на изтъкнатите вече от мен причини, мога да ти посоча още много, които нямат нищо общо с любовта към писането:

Не съм го игнорирал. Прочетох го, но не съм съгласен. Причината е, че има разлика в поведението на поколенията, а ако беше виновна образователната система би трябвало такава разлика да няма.  Обучението по четене и писане  си е все същото и в това отношение образователната система не е мръднала изобщо.  Ако бабите и средното поколение имаха същата страст към текстовите съобщения подобно на тинейджърите,  обяснението би било приемливо и да решим, че причината хората да пишат  е навика за четене и писане. 

Причините за това поведение ...... Възможно е да си прав за всяка една от тях. Възможно е да са в резултат на образователната система, но не в смисъла за който пишеш, а заради образованието по ИТ.  Бабите със сигурност не са учили  ИТ. Или заради игрите? - бабите не играят игри или заради....... Опции има много, но в момента това е без значение. В момента текстовото съобщение е  комуникационна култура за младите. Каквито и да са били причините за възникването на тази култура, ако си тинейджър много трудно можеш да се откажеш. Когато всички ползват този начин на комуникация искаш или не искаш и ти я ползваш. А видеото или гласа? Те са запазени са комуникации с баба.

  • Потребител
Публикува
Преди 53 минути, Atom said:

Ако бабите и средното поколение имаха същата страст към текстовите съобщения подобно на тинейджърите,  обяснението би било приемливо и да решим, че причината хората да пишат  е навика за четене и писане.

Средното поколение си има семейства и не се занимава със свалки. Бабите и дядовците недовиждат. В момента носиш от 5 кладенеца вода, вместо да видиш очевидното.

Преди 55 минути, Atom said:

В момента текстовото съобщение е  комуникационна култура за младите. Каквито и да са били причините за възникването на тази култура, ако си тинейджър много трудно можеш да се откажеш.

Не текстовото общуване, а общуването в момента е пристрастило младите, разбирай онези с достатъчно време, търсещи социална комуникация и сексуални партньори. Текстовото съобщение е просто най-удобното в момента. Това не го прави най-доброто и няма да се задържи дълго, така както примерите ми със запаметяващите устройства. Всяко едно от тези неща - аудио касетка, грамофонна плоча, дискета и прочие са световна сензация, равносилна на чудо. На всичките сме били свидетели през нашия кратък живот, а вече младото поколение дори не знае каква е връзката между тези две неща:

age-test-cassette-tape-and-pencil.jpg

Толкоз ли пък е трудно да се види в бъдещето, когато лично сме го преживели......

  • Потребител
Публикува (edited)
1 hour ago, Atom said:

Не съм го игнорирал. Прочетох го, но не съм съгласен.

Това нещо, измъкнато с ченгел, не е коментиране, а избягване на темите, които поставям. Отговорите на въпросите ти стоят, а ти задаваш въпроси, на които вече съм отговорил. Така единствено може да заблудиш някого, че не си получил задоволителни обяснения, но общуването с радиото не ми харесва.

--------------------------------------------------------------

Малко статистика за тубата:

  • The total number of people who use YouTube - 1,300,000,000.
  • 300 hours of video are uploaded to YouTube every minute!
  • Almost 5 billion videos are watched on Youtube every single day.
  • YouTube gets over 30 million visitors per day
  • The total number of hours of video watched on YouTube each month - 3.25 billion.
  • 10,113 Youtube videos generated over 1 billion views.
  • The average number of mobile YouTube video views per day is 1,000,000,000
  • Mobile Youtube users spent 40 minutes on average session, up more than 50% year-over-year
  • The number of hours people spend watching videos (aka watch time) on YouTube is up 60% year-over-year, the fastest growth we've seen in 2 years.

 

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува
Преди 21 часа, vorfax said:

Употребата на зрението и слухът; на гласово четящи и записващи компютърни програми.

И как ще бъде при математически текст и защо е по-удобно?

Предполагам, формулите и уравненият ще се изписват, а това което сега е текст ще бъде гласово. Но какво става с текст в който има от всичко. Аз виждам само трудности. Ако на графиката има текст, всеки път ще трябва да го прослушвам вместо  да хвърля един поглед. В текста на дадена теорема ще чувам думите и ще гледам специализираните символи. Но с каква скорост? И ако искам да погледна нещо на "преходната страница", всичко ли трябва да излушам? И най вече какво става с работата на математика. Ако една статия отнема месеци/година (дори и по-дълго), то как ще си водя "записки"? 

  • Потребител
Публикува (edited)

Сега съм зает с други задачи и не ми се размишлява върху това, което не касае темата. Във всеки случай нещата са много прости, не знам защо не го виждат всички Когато ти си водиш записки, тогава ти ползваш своята зрителна памет: "Имаше в тоя куп, някъде отгоре нещо си." Гледаш част от формулата и съзнанието ти дописва цялата. Единственият "недостатък" на видео информация е, че си бил школуван с десетилетия да ползваш побуквената и да не ползваш друга. Все едно цял живот да си говорил на български, а сега да те накарат да говориш на китайски. Дори мислите ти ползват само единия език/средство. Ако можеше да си представиш алтернативен свят, в който ти си учен от първи клас да учиш с помощта на видео, щеше да прозреш, че писането буква по буква е примитивна, нискоефективна дейност, която разчита изцяло на зрението, но ползва цялото тяло за писане на буква по буква и цялото внимание на зрението за същото - буква, след буква, след буква, след буква, след буква... и така 200 пъти, докато научиш какво съм написал в този кратък абзац.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува

Някой по назад в темата спомена за правото.

Да видим една напълно практична ситуация.

Тече наказателно дело за някакво престъпление. Провежда се разпит на свидетел. Защитата забелязва, че има разминаване между показанията му и обстоятелствата в обвинителния акт.

Едната възможност е обвинителния акт да е написан на хартия. Тогава защитата с едно прелистване и един поглед за няколко секунди намира нужния му абзац

Втората възможност е обвинителния акт е да бъде видео или аудио файл. Защитата първо трябва да отвори файла. Не може да даде гласова команда, защото ще наруши реда в залата и ще бъде санкциониран. Значи първо ще трябва да го намери в компютъра си, като най-вероятно пак ще му се наложи да пише или чете. После възниква проблем с прослушването. Няма как да го пусне на високоговорител, за да не смущава нормалното протичане на заседанието. Разбира се, остава възможността да ползва слушалки, но тогава пък няма да чува какво говори свидетеля.

  • Потребител
Публикува
On 13.06.2017 г. at 22:11, vorfax said:

Средното поколение си има семейства и не се занимава със свалки. Бабите и дядовците недовиждат. В момента носиш от 5 кладенеца вода, вместо да видиш очевидното.

Не текстовото общуване, а общуването в момента е пристрастило младите, разбирай онези с достатъчно време, търсещи социална комуникация и сексуални партньори. Текстовото съобщение е просто най-удобното в момента. Това не го прави най-доброто и няма да се задържи дълго, така както примерите ми със запаметяващите устройства. Всяко едно от тези неща - аудио касетка, грамофонна плоча, дискета и прочие са световна сензация, равносилна на чудо. На всичките сме били свидетели през нашия кратък живот, а вече младото поколение дори не знае каква е връзката между тези две неща:

age-test-cassette-tape-and-pencil.jpg

Толкоз ли пък е трудно да се види в бъдещето, когато лично сме го преживели......

 

М-м-м-да-а!:)... "Пази Боже, сляпо да прогледне!"...:)

С шестостена на моливчето, пъхнато в отворите на касетата, "навивахме" лентата, като се "нагърчи"! от скапана  употреба...:)

...

  • Потребител
Публикува
Преди 39 минути, самотния вълк said:

Някой по назад в темата спомена за правото.

Да видим една напълно практична ситуация.

Хората възприемат света преди всичко с очите си. Това е биология и еволюция. Не е случайно, че очите ни са разположени в една плоскост (за да виждаме обемно) и имаме цветно зрение. Не е случайно, че зрителната ни памет е многократно по-силна от слуховата или паметта  ни за мирис, допир и т.н.  Не всички видове имат тази способност.  Ако разумът беше еволюирал в обществото на мравките, компютрите им щяха да излъчват феромони, но човешките разчитат на изображение. 

Изображенията могат да бъдат статични или динамични. Още пещерните хора използват статични изображения - натурални (рисунка на елен например) или символни.  Статичните изображения  се възприемат лесно - с един поглед, а при съвсем леко задържане на вниманието  над тях можем да обърнем внимание на детайлите.  При динамичните - филм, видео клип и т.н. възприемането с един поглед е затруднено (клипът трябва да се изгледа целия или най-малкото да се "превърти") и е значително по-трудно да задържим вниманието си върху даден детайл.

Ако искаш даден човек да възприеме информацията бързо и да обърне внимание на някакъв детайл, то информацията трябва да е под формата на изображение и то статично. Писмеността не е нищо повече от метод с който човешката мисъл и реч се превръщат в статично символно изображение. Ето защо в интернет статичните изображения - текст, снимки, картинки, диаграми и т.н. тотално доминират.  Дори там където съдържанието е 99,99% динамично (напр. тубата) в менютата и на първа страница има статични изображения - всеки клип е представен като "статична картинка" и е придружен с пояснителен текст. 

В ситуацията която описваш за да има  алтернатива на писмения текст би трябвало тя да се базира на същия принцип - т.е. статични изображения. Всичко друго не върши работа или ако върши то няма да е с това качество и ще има доста  недостатъци в сравнение със статичното изображение. Не виждам смисъл обаче да се мисли алтернатива на нещо, което работи и то добре.

Има обаче един друг момент, а именно ако адвокатът не е човек, а изкуствен интелект.  ИИ не е задължително да възприема света като хората и няма да го възприема така. Т.е. за "адвоката ИИ" въобще не е нужен писмен текст.

Ако отпадне писмеността за масите то ще е именно заради ИИ. Просто ИИ ще ги замести в повечето сфери и това дали хората ще обръщат внимание на детайла и колко бързо ще възприемат информацията (с един поглед или за по-дълго време) няма да има значение.

Иначе това как видеото или аудиото ще заместят статичните изображения, вкл. и текста за човешките дейности в момента е илюзия. Правени са много опити, но ефекта е минимален. Например и сега във Фейсбук може да се ползва за комуникация с приятели цялата палитра от методи. Може да се "чуеш" с тях или да им оставиш гласово съобщение, може да се видиш с тях онлайн или да им оставиш видео съобщение и т.н.  Младежите обаче предпочитат съобщенията с текст - лесни, бързи и мигновени. Или както казва Ворфакс "текстовото съобщение е просто най-удобното в момента." Според него текстовите съобщения няма да се задържат дълго и ще имат алтернатива.  Ще има, но това няма да е видео или глас, а пак символни статични изображения. Това се наблюдава и в момента - емотикони, лайкове и т.н.

  • Потребител
Публикува
Преди 18 минути, Atom said:

Има обаче един друг момент, а именно ако адвокатът не е човек, а изкуствен интелект.  ИИ не е задължително да възприема света като хората и няма да го възприема така. Т.е. за "адвоката ИИ" въобще не е нужен писмен текст.

Възможно е в някакво далечно, необозримо футуристично бъдеще адвокати, съдии и прокурори да бъдат ИИ, но имам големи съмнения, че това някога ще се случи. Страните в процеса винаги ще бъдат хора. А хората искат да общуват с хора. От всички 20-30 или 100 адвокати да изберат този, който по тяхна лична преценка най-добре ще ги изслуша, ще им защити интересите. не случайно договорите за правна защита са Intuitu personae - сключени с оглед на личността.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!