Отиди на
Форум "Наука"

Различия между руското и вселенското православие


Recommended Posts

  • Потребители
Преди 3 минути, nik1 said:

Нуждаят се, но изглежда повече нещата клонят към фетишизиране (?).  Ако си добър православен грък (респективно българин), как аджеба ще мразиш или воюваш с братята ти православни българи (репсективно гърци)?

Ще се опитам да илюстрирам:

 

Всичко това и още морета от кръв не са дело на Иисус Христос, а на злоупотреби с името му, той няма нищо общо с човешките пороци, нито учението му. Той никога не е казвал на хората да се мразят и убиват едни други.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 280
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Преди 1 минута, Б. Киров said:

Всичко това и още морета от кръв не са дело на Иисус Христос, а на злоупотреби с името му, той няма нищо общо с човешките пороци, нито учението му. Той никога не е казвал на хората да се мразят и убиват едни други.

Именно!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
1 hour ago, Б. Киров said:

Темата е “Различия между руското и вселенското православие”, но спорът се измести и фокусира върху БПЦ, та се стигна чак до либерализма, либертарианството, религиите въобще и изкуството. Изчетох сега внимателно всички постове на спорещите (предимно Атом и Капитана) и имам само един въпрос (като по неинформиран и от двамата) към тях пък и към всички: Защо РПЦ отказа да отиде на Събора? Това е и основният въпрос в темата на Алвата за различията между руското и вселенското православие, всичко останало е изместване.  

Атом в предишни постове е дал следният отговор:

По някаква причина руснаците в последния момент решиха, че не искат събора да се провежда. Каква е причината - един господ знае, но това не е съдържанието на документите, които се приемат на събора. Руската страна активно участва в подготовката на тези документи. Общо взето предварително е решено въпроси по които има разминаване между РПЦ и Константинопол да не се разглеждат  (например въпроса с календара). Т.е. документите са колкото позиция на Цариград, толкова позиция и на РПЦ. Разминаване там няма. Нещо повече, РПЦ предварително прие всички проекто-документи на Архирейски Събор - т.е. със или без Всеправославен събор тези документи са и нейно решение, при това  съборно. Руснаците нямат проблем . Те се оттеглиха от събора с мотива, че на него не присъстват всички. Т.е. извинението им е абсолютно християнско и съборно - "ние сме за истинска пълна съборност, а на събора няма да присъстват всички". Няма проблем и да приемат решенията му (и ще ги приемат) и да продължат напред.”

 

Според така написаното, РПЦ няма проблеми да приеме решенията на Събора, и ще ги приеме, но си е намерила повод (другите неучаствали ПЦ) да не участва в него. Значи излиза, че не решенията са причината, а самото й участие е нежелано от нея сега. Защо? И защо точно сега, какво ще промени времето, след като тя “няма проблем да приеме решенията му” (според Атом, на Събора)? Никой от участниците в дискусията не изказа дори предположение за отговор на този въпрос.

Според мен РПЦ реално има проблем да приеме решенията на събора точно по въпроса за инославните християни. Едно, че като цяло в нея се налага един много консервативен мироглед, друго, че имат местни чисто имуществени спорове с католиците и борба за влияние - в Украйна и Беларус.

Разликите между руското и вселенското православие имат голямо значение и за българското православие и няма как да не се разглеждат и от българска гледна точка.

Преди 11 часа, Atom said:

Капитане, виждам, че викаш (пишеш с потъмнен шрифт), ако съм те обидил с нещо извинявай. Къде обаче  бъркаш?

Всяка една поМЕСТНА църква има определена територия. Ако църквата е афтокефална, то тази територия е строго отделена за нея и няма как там да се намесват други църкви. Затова например никой не признава украинската и македонската църкви. Църквата в Абхазия през 2009 се отдели от Грузинската и подаде молба за приобщаване към руската  - не беше приета. Няма вариант например руснаците по Черноморието, дори и да станат половин милион да се съберат в епархия под шапката на някой каноничен задграничен руски епископ. Всичко това може да стане само ако поместната църква на съответната територия даде своето разрешение. Какво сложно има тук?

Ако миряните решаваха, какъв е проблема в Украйна да са признати всички видове църкви, епископи и енории, а  защо не и българска. Или ние да се втурнем да откриваме български енории в Макодония под шапката на някакъв нов задграничен епископ. А защо пък да не се основе румънска енория във Видинско - мислиш ли, че няма да намерят миряни които да поискат това.

Сега за събора. В Цариград искат от там да командват диаспората. Това обаче няма как да стане - противници има много, а РПЦ е твърдо против. По интересно е, че по отношение на териториалния принцип Цариград няма  разминаване с Русия:
 

Какво означава надмогване на етническия принцип - именно териториален. Т.е. гърците и Русия искат връзката с етноса да остане само пастирското служение, а административно църквата да не е на етнически, а на териториален принцип, докато румънците са за административна зависимост на етническите диаспори от съответните национални Автокефални църкви.

Интересното в случая е, че румънците са защитили позицията си в предсъборното обсъждане. Официално БПЦ не са направили нищо по въпроса. Неофициално отделни български владици протестират срещу мераците на Вартоломей (които и без това няма как да станат), но дума не обелват за Цариградско-Московската завера. която е много по-опасна. Добре, че са румънците.

п.п. "изследователски изложения по темата за Православната диаспора изпратиха: а) Вселенската патриаршия; б) Александрийската патриаршия; в) Антиохийската патриаршия; г) Руската патриаршия; д) Румънската патриаршия; е) Еладската църква и ж) Църквата на Полша".

Атоме, ето че и ти сам признаваш, че БПЦ има различни интереси от Вселенската патриаршия.

Обърнете внимание, че Синодът се разграничи и от проруската шумотевица, която вдигна гореспоменатата Велислава Дърева:

http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=208026

Което според мен означава, че  се опитва да игнорира както прозападния, така и произточния външен натиск.

Примерът с българската епархия в САЩ не е много удачен, защото по времето, когато се създава АПЦ и българският и руският синод са безгласни оръдия на политиката на СССР. През 60-70 години българите се разбягват от българските църкви в Америка, за да не се окажат свързани с комунистическите служби. За това тази епархия днес има символично присъствие, а не  заради АПЦ .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, Б. Киров said:

И защо точно сега, какво ще промени времето, след като тя “няма проблем да приеме решенията му”

Възможно е, причината да е това което каза Дорис:  "като цяло в нея се налага един много консервативен мироглед"

Поради стечения на обстоятелствата ръководството на РПЦ (епископата) е доста либерално (условно, в сравнение с това на БПЦ например). В РПЦ при определени обстоятелства се допускат смесени бракове, Църквата участва активно в разни междурелигиозни събития, членува в Световния съвет на църквите и т.н.  Всичко това е заради факта, че има огромна руска диаспора  и РПЦ пряко или чрез автономни структури присъства в целия свят. Т.е. няма как да се избяга от контакти с инославните. Ако наложиш абсолютна забрана на смесените бракове например има риск след няколко поколения да останеш без миряни. Ето пример - Отказаха да венчаят арменка и българин в Пловдив От арменската църква не са отказали обаче и след време познай къде ще бъдат кръстени децата им.

Темата е за разликите, но приликите са, че и двете църкви - Руската и Цариградската са пръснати по целия свят и именно те се нуждаят от регулиране на отношенията с инославните. Ако се проследи подготовката на събора ще се види, че от всичките 100 спорни теми са оставени само 6 - там където позициите и интересите на двете църкви съвпадат или са много близки. Освен това са най-големите, най-авторитетните и би трябвало темите да се приемат.

Налагането на по-консервативен мироглед сред вярващите в самата Русия обаче е в противоречие с условния "либерализъм" на ръководството на РПЦ.  Това вече е проблем и е нормално след отказа на българи и грузинци да дадат на заден ход.

Цитирай

Неудивительно, что и в РПЦ немало противников собора, которые подвергали резкой критике позицию патриарха Кирилла и митрополита Илариона, одобривших содержание соборных документов. Но им можно было противопоставить сильный аргумент — консолидированную позицию мирового православия. Идти против нее психологически очень сложно. К тому же у церковного начальства всегда есть возможность наказать ослушников (вплоть до лишения сана). Однако если несколько церквей проигнорируют собор, то у традиционалистов появляется «железный» аргумент — они не бунтовщики, а единомышленники грузинского католикоса Илии или болгарского патриарха Неофита. Поэтому руководство РПЦ оказалось в крайне затруднительном положении — и вышло из него, решив не «подставляться» ради участия в проекте, инициированном соперниками из Константинополя, а выступить в качестве хранителей православного единства.

Церковные споры: почему Всеправославный собор усиливает раскол

 

 

При такова обяснение обаче пак опираме до БПЦ - участваха в подготовката, купиха билети, резервираха хотел и в последния момент се отказаха. Какви са истинските мотиви на нашите владици? Защото те първи натиснаха спусъка (по думите им самостоятелно и без да знаят предварително, че грузинци и руснаци ще ги подкрепят) и за тях в още по-голяма степен важи същото: "Но им можно было противопоставить сильный аргумент — консолидированную позицию мирового православия. Идти против нее психологически очень сложно". 

Редактирано от Atom
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
1 hour ago, Atom said:

При такова обяснение обаче пак опираме до БПЦ - участваха в подготовката, купиха билети, резервираха хотел и в последния момент се отказаха. Какви са истинските мотиви на нашите владици?

И аз чакам обяснение, според тяхното изявление:

Цитирай

След като вече приетите на събора в Крит документи бъдат официално преведени на български език, Св. Синод на БПЦ-БП ще ги разгледа в детайли и ще изрази своята позиция.

http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=207760

Истинските мотиви едва ли ще чуем, но и официалните ще бъдат много затруднени. Поредната каша, в която сами се вкараха синодалните дълбокомъдрени старци. Какво ще бъде оттук нататък отношението им към десетте църкви, които видя се вече, не прегърнаха икуменизма и редактираха текстове, което беше един от основните метафизически страхове на Св. Синод. Следва ли сега да молят за прошка, за да им бъде разрешено да подпишат документите на събора или ще обявят събора за рушител на православието? И то на какво основание, следва те да обяснят. Ще се капсулират ли в отделна православна общност на четирите църкви, ако отхвърлят решенията на събора и т.н.?

Ето кой не иска съборно да дискутира с братята си православни, а се сношава икуменически с еретици в дните на всеправославния събор:

Цитирай

От 14 до 17 юни 2016 г. в Санкт-Петербург се проведоха Деветите богословски събеседвания между Руската православна църква и католическата Немска епископска конференция. С благословението на Светейшия Московски и на цяла Русия патриарх Кирил събеседванията се водеха в сградата на Епархийското управления на Санкт-Петербургската митрополия в Александро-Невската лавра на града и бяха посветени на темата «Християнското учение за брака и семейството в светлината на съвременните предизвикателства». Те са продължение на Осмите събеседвания по християнското осмисляне на ценностите в съвременното общество, проведени през 2013 г. в Магдебург. На сегашните събеседвания в Санкт-Петербург бяха обсъдени различните аспекти на богословието на брака и ролята на семейството в съвременния свят. Изнесени бяха доклади от епископи и други богослови от двете страни. При обмена на мнения по докладите и в хода на задълбочените дискусии по засегнатите в тях аспекти се установи основополагащо съгласие в католическото и православното разбиране за брака и семейството. 

http://dveri.bg/w8arq

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

 

И нашите тоже. Познайте как са гласували духовниците от снимката - за участие или неучастие на православния събор.

 

51b8ab0edc2809f5462c608be1e8e5d1.jpg

http://fakti.bg/bulgaria/191378-11-godini-maltiiski-orden-v-balgaria

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 7/1/2016 at 19:18, nik1 said:

Да, едно и също е, разбирам добре:)

Аз съм икономически десен.
В сферата на личната свобода се позиционирам в ляво  - изповядвам принципите на ненамеса на държавата в личния живот на хората, с няколко забележки: 
1. Подкрепям same-sex marraiges, но без осиновяването;  В нашата хомофобска култура децата на хомосексуалните двойки ще бъдат обект на подигравки и гаври.
2. Културалист съм, дотолкова, че не харесвам чернилни, саудитски араби и североафриканци. 
/Забележка за циганите: Имам близки познати цигани (мой приятел българин живее с циганка). Те могат да бъдат чудесни приятели и личности, само че при тях всичко от към култура е объркано. Не дай боже България да се циганизира някога!/
3. Сърбофоб съм.

ПОЗДРАВИ НИК1!

Аз също съм СЪРБОФОБ!

Аз съм елиноФОБ!

Икономически десен съм!

Атаеист съм и ме е все едно за православие, католицизъм и изобщо за безумноо християнство..

не мразя, но и не харесвам чернилки, негри, негроиди и т.н. Да си стоят на контитинента си и да си знаят мястото, че без белият човек са загубени! По-скоро съм хладно-индиферентен към черните, но не ги искам около себе си.

Арабите са ми гнусни. Не ги мразя, но не ги искам около себле си, не само защото са прекалено радикални и прикрито ненаживжат нас ,,неверниците", но и защото, считам, че не са достатъчно чистоплътни, за да жиеят около мен. Миришат специфично..

Крайно подозрителен съм към мюсюлманите, именно заради религията.

мразя хомоскесуалистите . Признавам си го и не ме е срам. Не мога да съм толерантен към гейовете. лесбийките някак си бих ги преглътнал, макар че като изключим Люси Дяковска, не знам да има хубава лесбийка.  Категорично не приемем, на ахомосексуалистите да им се разрешава да сключват бракове..

Също като теб Ник1, не приемам държавата да се меси в личния живот на гражданите! Но натрапването на хомосексуализма също не го приемам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, andreiS40 said:

...

Аз също съм СЪРБОФОБ!

Аз съм елиноФОБ!

Икономически десен съм!

Атаеист съм и ме е все едно за православие, католицизъм и изобщо за безумноо християнство..

не мразя, но и не харесвам чернилки, негри, негроиди и т.н. Да си стоят на контитинента си и да си знаят мястото, че без белият човек са загубени! По-скоро съм хладно-индиферентен към черните, но не ги искам около себе си.

Арабите са ми гнусни. Не ги мразя, но не ги искам около себле си, не само защото са прекалено радикални и прикрито ненаживжат нас ,,неверниците", но и защото, считам, че не са достатъчно чистоплътни, за да жиеят около мен. Миришат специфично..

Крайно подозрителен съм към мюсюлманите, именно заради религията.

мразя хомоскесуалистите . Признавам си го и не ме е срам. Не мога да съм толерантен към гейовете. лесбийките някак си бих ги преглътнал, макар че като изключим Люси Дяковска, не знам да има хубава лесбийка.  Категорично не приемем, на ахомосексуалистите да им се разрешава да сключват бракове..

Също като теб Ник1, не приемам държавата да се меси в личния живот на гражданите! Но натрапването на хомосексуализма също не го приемам.

Може би щеше да е по-кратко, ако бяхте изброили кого НЕ мразите, от кого НЕ ви е гнус. И кого все пак харесвате - ако въобще има и такива субекти, освен Вас самият, разбира се:bash:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

 

Преди 2 часа, andreiS40 said:

Шпага, аз съм човек, който ДЪРЖИ НА ХИГИЕНАТА! Във всичките измерения на това понятие! Понель???

Според мен не е особено хигиенично да се пише не по темата и то в нетрезво състояние.

Статията, която цитира Атом прави много добър анализ на разногласията в православието. Засяга и една съществена разлика между руското и вселенското православие, това, че първото е съществувало дълго време в условията на тоталитарен комунистически режим. За това има един пропуск на цяла епоха обществено развитие и ето ти го консерватизма , или по-точно изостаналостта.

 

Редактирано от Doris
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On ‎06‎.‎07‎.‎2016 at 5:33, andreiS40 said:

ПОЗДРАВИ НИК1!

...., макар че като изключим Люси Дяковска, не знам да има хубава лесбийка. .....

Е сега бива ли така, до тази фраза / и след нея/ взе едно за себе си чета, ама малко нагорно ми идва да приема Люско за хубавица :)

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On ‎06‎.‎07‎.‎2016 at 22:53, Doris said:

 

Според мен не е особено хигиенично да се пише не по темата и то в нетрезво състояние.

Статията, която цитира Атом прави много добър анализ на разногласията в православието. Засяга и една съществена разлика между руското и вселенското православие, това, че първото е съществувало дълго време в условията на тоталитарен комунистически режим. За това има един пропуск на цяла епоха обществено развитие и ето ти го консерватизма , или по-точно изостаналостта.

 

Проблемите на така нареченото "вселенско" , реално православието на патриарха на Истамбул, подчиен на турски чиновник , даже не на президента а на някакъв назначен от президента чиновник са няколко.

1 - Славно , блестящо минало на глава на църквата във велика православна империя (Византия) . Макар че и тука и особенности. В самото си начало , до и при Константин Велики патриарха на Византион е бил господин никой, после получава Патриаршеска титла Патриарх на Константинопол, когато Константин прави града столица.  Едвам на един събор, вече доста след Константин Велики той става втори по почтенност след Папата в Рим и първи сред равните нему източни патриарси. Когато Византия след 640 година губи Палестина , Сирия , Египет - Ерусалим, Александрия, Антиохия значението на Патриарха в Цариград още по - силно нараства ! Виждаме че причината за издигането на Патриархата на Константинопол е чисто политическа. В интерес на истината това се отнася и за Папата в Рим и за Патриарха в Москва.  Има християни които считат че най- уважавания патриарх би трябвало да е Ерусалимският или Антиохийският. Понеже там е първата църква и всички останали църкви - Рим, Константинопол, Москва са деца на Ерусалимската църква.

2 - Глава на християнство в могъща , макар и не християнска империя - Османска Турция. Авторитета на Константинополският патриарх  К. П. и по време на 0сманската империя си остава , макар че е принуден почти беспрекословно да се подчинява на тоталитарната османска власт. Колкото и да е тоталитарна и османската и болшевишката власти разбират че един ПАТРИАРХ е голям плюс за империята ! така че и Московският ( М.П. ) и К.П. се ползват с уважение и някаква власт.

3 - След сриването на Османската империя и превръщането на Република Турция в монолитна турска държава , реално подчинените на К.П. християни както казват руснаците - "кот наплакал" - това са няколко души, айде тури ги хиляда, айде от мене да мине максимум няколко хиляди. Накратко както казва народа - славно блестящо златно минало и пусто място днеска. Въздух под налягане. Играчка в ръцете на турската и вашингтонската администрация. Временно отделяйки някакви църкви от другите патриаршии КП може да ги подчини формално на себе си за няколко години или за 5 - 10 години. Но това е път за никъде. Ако по заповед от Анкара или Вашингтон - КП признае някакви отцепнически църкви  например македонски или украински или други те за известно време ще му се подчиняват формално после ще му бият шута. Предполагам Вартоломей не е толкова наивен и разбира, че просто Вашингтон и НПО искат да го използват и няма да се поддаде на натиска. А това че изведнъж НПО актива толкова силно почна да се интересува от ПРАВОСЛАВИЕТО е ясно защо :)  Нашият бивш външен министър Соломон Паси отдавна е формулирал как трябва истинският демократ да се отнася към православието , няма да напомням формулата му. Ама сега изведнъж всички демократи станаха големи правосалвни :)  Напомнят ми господа демократите как комунистите на 11 ноември станаха вярващи.

Абе аз не съм се родил вчера, гледам разни форуми , общо взето демократичните и прогресивни сили са си ярко анти православни. Но от няколко седмици са луднали по православието :). Скоро в НПО клубовете ще тръгнат със свещички и иконки. Спомних си спонтано за Фори Светулката. Бях на разходка, връщам се в къщи по тъмно и гледам по родният областен град плуват светлинки .... Помислих си че съм попаднал в рая.

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On ‎6‎.‎7‎.‎2016‎ г. at 23:53, Doris said:

 

Според мен не е особено хигиенично да се пише не по темата и то в нетрезво състояние.

Статията, която цитира Атом прави много добър анализ на разногласията в православието. Засяга и една съществена разлика между руското и вселенското православие, това, че първото е съществувало дълго време в условията на тоталитарен комунистически режим. За това има един пропуск на цяла епоха обществено развитие и ето ти го консерватизма , или по-точно изостаналостта.

 

За руското православие - не знам, но нашето, освен консерватизма /изостаналостта/, май по време на комунистическия гнет е придобило и още по-вредни недостатъци. Например сервилността, тоест, този придобит навик за раболепничене пред "силните на деня", който сякаш се е пренесъл... възнесъл:angry: и към самия Господ. Поне аз не долавям някаква дълбока вяра в нашите православни водачи, а по-скоро подлизурство, породено от набожен страх, който е до голяма степен заразен и за т. нар. "миряни"...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дорис, не се хАби, Душката е безнадежден случай на патологичен трол, няма изобщо дори да си направи труда да прочете адресирания до него край на постинга ти, но ще продължи с политизирания и несвързан логически километричен спам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On ‎08‎.‎07‎.‎2016 at 13:43, Doris said:

Ние с известно основание имаме по-големи очаквания към служителите на църквата, отколкото към обикновените хора, но и те са несъвършени и част от обществото, а не ангели. Струва ми се, че ние българите в много отношения с така наречения преход уж тръгнахме напред към демокрацията, а всъщност се върнахме назад във времената преди ВСВ, Русия пък се върна преди ПСВ. И все още се чувства липсата на десетилетия обществено развитие.

Съгласен съм, добре че поне Русия се върна в епохата на ПСВ а не в епохата на Петър Първи или Иван Грозни. Там интернета, компютрите, мобилните телефони и телевизорите са забранение и се унищожават. На руснаците е разрешено да ползват само радиото откртито от Попов и Морзовият апарат, чукат с тирета и точки. Жалко за руският интернет който е втори в света след английският изпреварвайки немският, китайският, испанският и френският. Той е заблокиран за руснаците, с изключение на сайтовете от преди ПСВ, но те са секренти.

Исках да напиша за Вселенските Събори но Капитана знае много повече за тях. Вселенските събори се свикват при важни теологични спорове и е задължително да участват всички поместни църкви. За това има около 7 Вселенски събора признати от Католици и Православни  католиците имат още много свои Католически Вселенски Събори. При тях положението със свикването им е по - лесно. Епископа на РИМ - Папата е глава на църквата и за него е по лесно да свика събори. Не така е при Православните.

Съдете сами - доколкото знам последният 7 Вселенски Събор признат от Православната църква (и от католическата също!) е свикан преди 800 тната  година когато се оборват ИКОНОБОРЦИТЕ ! (787 година от Р.Х.) Предишните събори в основата си ъщо заклеймяват разни ереси и лъжливи учения - арианство несторианство, монотизитство ( да не се бърка с монотеисти ) и така нататък... На 1 събор в Никея пък се вземат фундаментално важни решения за символите и същността на вярата.

Сега е демокрация, всеки може да вярва в каквото си иска, даже във Великият Бог на Макароните - има и такава църква. Католици и Православни са си сформирали философията и идеите , нужда от Вселенски събор няма. Освен амбициите на някой самообявил се новоизпекан самозван патриарх например Филарет. Разцепление на верска основа няма , смисъл от събор който да заклейми арианци, несторианци, гностици, еретици, отстъпници няма. Какъв е смисълът от Вселенски Събор ? Разни патриарси да напишат красиви слова от стила на "Слава на Бе Ка Пе" , "Слава на вечните Евро Атлантически непреходни ценности" , " Слава на Се Се Се Ре " , Вечна Слава на Ес Се " няма смисъл.

 

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Преди съборите са се свиквали по лесно по няколко причини.

1 )  Християнството от времето на Константин Велики практически става официална религия а от Теодосий Велики практически единственната толерирана религия в почти всички цивилизовани страни на Европа. Всеки който иска да получи служба, кариера и даже ако иска да запази живота си е длъжен да докаже че е християнин иначе лошо му се пише. Днеска ако имам някакви възгледи различни от православието, католицизма или протестанцизма големи проблеми не бих имал с държавната власт. Но в Средновековието не е било така. За това всяка буква с учението е била важна и са се водили спорове.

2 ) По време на Вселенските събори - приблизително между годините 300 до 800 от РХ положението в Европа е било коренно различно от деншното ! Даже стари европейски държави като България, Унгария , Англия, Германия, Франция или не са съществували или са били отскоро основани ! Да не говорим за такива както Финландия, Естония, Бенилюкс. Имало е ЕДИН свръх АВТОРИТЕТЕН ХРИТСТИЯНСКИ владетел в Европа - ИМПЕРАТОРА в Константинопол. Имало е 5 авторитетни духовника в РИМ, Кностантинопол, Александрия, Антиохия, Ерусалим. От Юстиниан до Ираклий всичките тези 5 духовника са се намирали под властта на Императора ! Даже след арабското завоевание на Изтока патриарсите остават под силната власт на Императора.

Ясно е че е по - лесно тези 5 - 6 човека - Императора , папата и патриарсите да вземат решение за събор , се съберат и вземат решение отколкото днеска ! И Въпреки това .... по време на съборите е имало викове, крясъци, скубене на бради и спорове !

Забележете приятели - в 800 година Карл Велики и Папата възстановяват Зап. Рим Империя ! Забележете - след това вече няма Вселенски Събори ! ( има такива на католическата църква) Как си мислите - случайно ли е това ?

Какво е положението сега ? Колко патриарси имаме ? Много повече от тогава ! Те подчиняват ли се на Император ? Не. Връзката е главно духовна.

Със западната църква положението е по - ясно. Вярно е Папата загуби Северна Европа , но пък спечели Латинска Америка , половин Африка , Филипините. След Карл Велики и след Свещенната Римска империя на германската нация , сега императора на Запада е във Вашингтон. Положението там е долу горе ясно и под контрол. Разбира се там имат сметка от едно разединение на православието и присъединяването му към запада както това вече един път стана при Униатската Църква.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On ‎08‎.‎07‎.‎2016 at 11:06, Шпага said:

За руското православие - не знам, но нашето, освен консерватизма /изостаналостта/, май по време на комунистическия гнет е придобило и още по-вредни недостатъци. Например сервилността, тоест, този придобит навик за раболепничене пред "силните на деня", който сякаш се е пренесъл... възнесъл:angry: и към самия Господ. Поне аз не долавям някаква дълбока вяра в нашите православни водачи, а по-скоро подлизурство, породено от набожен страх, който е до голяма степен заразен и за т. нар. "миряни"...

Image00016.jpg

Типичен пример на правилно мислене. Ако фактите противоречат на правилната идеология толкова по - зле за фактите. Красивите думи и клишета могат да заменят всеки факт. Угнетените, изостанали роби руснаци нека сервилничат, раболепстват, добре е че има горди нации които показват пример за човешко достоинство.

 

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 19.03.2015 г. at 15:05, alvassareiro said:

Една тема, която ме вълнува, е именно тази - какви са особеностите на руското православие, и кое го отличава от да речем, българското. Вълнува ме не толкова геополитическият момент за Третия Рим, а различията в архитектурата или обреда. ОСвен, че руснаците ползват юлиански календар, и жените влизат забрадени в храма, какви са другите особености и различия спрямо нас, или гърците? Прави впечатление, че в повечето руски църкви още на входа на наоса има купичка с хляб, това нафора ли е, и на всяко влизане ли се взима?

 

Разговора най-сетне стана такъв какъвто следва да се движи. А ето и аккво мисля аз:

Нямаме основание за твърдението , различие в обряда, освен езика на който се води. И това е не руска а още византийско-българско достижение - спомни си братята Кирил и Методий и победата им над триезичната догма. Във всички православни храмове / даже и във католическите/ жените следва да влизат със покрита глава а мъжете гологлави. /Така е записано във библията, обещавам че ще ти посоча тази част от писанието но по- късно. при температура в стаята 27 градуса а на улицата не зная, навярно 40 и не ми се работи. /  Може би руснаците са по- дисциплинирани и по- православни от нас, може и да е в резултат от руската менталност.  Ето този стих дава обща представа за тазименталност.

«

Умом Россию не понять,

Аршином общим не измерить:
У ней особенная стать —
В Россию можно только верить.

»

И в Кипър и в Гърция и в България и в храмове на Вселенската патриаршия в Истанбул не съм наблюдавал масово да се съблюдава това църковно правило за гологлави  мъже и  жени с покрити глави за. Спазват си го само действително религиозните хора, останалите които от куртоазия посещават църква не го спазват, може и да не знаят , може и да не искат. Колкото глави толкова и шапки! Колкото до църковната архитектура - не съм специалист ,не разбирам нито от архитектура , нито от археология, но като гледам възстановките на средновековните ни църкви, и руските не виждам особенни разлики, - еднокорабни, трикорабни, петкорабни и кръгли, и кръстообразни?! Олтар, наос и притвор! Без тези неща няма да е църква. Икони, зографисване, дело на зографина, иконописеца, знаеш че при спазване на канона пак има индивидуален подход - резултат от вътрешния мир на твореца. / Пиша общи работи по общи представи. Може би във външната допълнителна украса - особено дървените стари руски храмове са пълни с дърворезба , но когато не се нарушава канона, украсата си е сугубо индивидуално дело на майстора и храмовия предстоятел - въпрос на личен вкус. Общо казано при спазване на каноничните изисквания всички архитектурни решения са допустими, нашите възрожденски църкви също имат своя типична  нашенска архитектура.

И след като написах това, моя си извод сам излиза на повърхността: не виждам особена разлика между руското и останалото православие, освен неканонично  допустимото, по канона различия няма. Това като първо. Като второ можем да кажем че все пак има различия , които са резултат на различното световъзприемане / руснаците са си руснаци - нещо различно от останалите ортодокси, както и ние българите сме си по-башка , както и гърците ,  та  и сърбите са си по-различни от останалите.

Прости за простия изказ - :animatedwink: въпрос на индивидуален стил.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 3 часа, Capitainofmarine said:

Разговора най-сетне стана такъв какъвто следва да се движи.

И след като написах това, моя си извод сам излиза на повърхността: не виждам особена разлика между руското и останалото православие, освен неканонично  допустимото, по канона различия няма.

Нищожният въпрос със забрадките не би трябвало да е сериозна тема за разговор в научен форум.

Обръщам внимание на нещо друго и много по-сериозно. То е по същество ерес, прокарана от РПЦ. Тази нова ерес дава приматство на поместната църква, а не на едната вселенска апостолска православна църква. Става въпрос за прокараното от РПЦ още през март 2014 г. и възприето от предсъборната подготовка, за да се угоди на руснаците,  решение, че документите на всеправославния събор ще се гласуват единодушно, а не с болшинство на гласовете.

Забрадките, целуванието на икони и палението на свещи може и да е еднакво, но във важните неща еднаквост няма, а виждаме руски стремеж за фрагментиране на православието и превръщането му от наднационална духовност в национален култ.

Цитирай

на Всеправославном Соборе все решения должны приниматься на основе единогласного волеизъявления всех Поместных Церквей, а не большинством голосов

http://www.patriarchia.ru/db/text/3597070.html

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

  ПГМ — православие головного мозга (англ. BOH [Би-Оу-Хэ] - Brain Ortodoxic Human — дословно «мозг православного человека») Тяжёлое заболевание центральной нервной системы человека.

Има някои типични руски православни празници и обичаи.Един от тях е "масленица" по време на който хранят вярващите с лопати.Имат и обичай да пълзят към църквата, това е може би за да могат и пияните да посетят божия храм.По твърде оригинален начин гонят и бесовете намиращи се във вярващите.

lVXP7aT4xFk.jpg

YEE0iTapdHw.jpg

images (3).jpg

FastSt6567oneEditor1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Колко е хубаво, че има такива тънки познавачи на изостанлото православие и на руските сайтове ! Другое е като си познавач на Русия и великия и могъщ руски език както някои. Свалям шапка , так держать ! Личи си марскситката залаката от миналото.  Никога в живота си не съм виждал , нито съм чувал за странния либерстки обичай - ядене с лопати ? Мирише ми на сценка от НПО теаро за 30 долара ? Макар , че всичко е възмоно  Век живи век се учи . Може и да е истина знаеш ли човек ? Но научих нещо ново , неизвесно до сега. Интересно е че руснаците които позгнавам също не са чували такова нещо, добре че е Върбанов да ми отвори очите !

Да видим сега напедналите нации.

Лутеранската църква в Норвегия прие брачен ритуал за еднополови двойки

14/04/2016

Лутеранската църква в Норвегия вече ще венчава и гей двойки. В началото на тази седмица решението бе гласувано с 88 гласа „за“ от общо 115. Членовете на синода на Норвежката лутеранска църква са решили още, че за ритуала ще бъде създадено и ново богослужение. Лутеранството е официалното изповедание в скандинавската страна, към което принадлежат над 70 % от норвежците. (Браво на членовете - възхищавам се !)

Няколко месеца по-рано – през януари тази година, Евангелската църква в немската Рейнска област също прие решението, че хомосексуалните двойки могат да получават благословия в църквата, подобно на хетеросексуалните. Очаква се тази практика да се наложи и в другите области на Германия сред последователите на Евангелската църква (към която принадлежат около 28 % от немците). Решението е взето с уточнението, че пасторите имат правото според личното си разбиране да откажат да венчаят двама души от един и същи пол. | www.stiricrestine.ro .

Ck2TzvQWgAAMFCY.jpg

В белгийско начално училище, за приучаване на децата към толерантност , бе изиграта свадба между 2 момченца.

Въобще окъдето и да погледнем протестанте са доста по - напредне само от православните но и от католиците.

Малко шотландски , но не хумор а сериозно. Юбки на мужиках,давно вызывали вопросы. Теперь все встало на свои места.

Шотландская церковь одобрила однополые браки между священниками

В результате голосования в соборе пресвитерианской церкви Шотландии в Эдинбурге было принято решение о том, что теперь церковь разрешает своим священникам вступать в однополые браки. Об этом в субботу, 21 мая, сообщил телеканал ABC.

Для священников, решивших вступить в брак с человеком одного с собой пола, будут выделены специальные приходы, в которых прихожане будут готовы принять пасторов и дьяконов с нетрадиционной сексуальной ориентацией.

Отметим, что в ходе голосования об однополых браках между священниками приняли участие около 850 пресвитерианской церкви из Шотландии, Великобритании, других европейских стран, Африки, Азии.

 

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, Incorrectus said:

Нищожният въпрос със забрадките не би трябвало да е сериозна тема за разговор в научен форум.

Обръщам внимание на нещо друго и много по-сериозно. То е по същество ерес, прокарана от РПЦ. Тази нова ерес дава приматство на поместната църква, а не на едната вселенска апостолска православна църква. Става въпрос за прокараното от РПЦ още през март 2014 г. и възприето от предсъборната подготовка, за да се угоди на руснаците,  решение, че документите на всеправославния събор ще се гласуват единодушно, а не с болшинство на гласовете.

Забрадките, целуванието на икони и палението на свещи може и да е еднакво, но във важните неща еднаквост няма, а виждаме руски стремеж за фрагментиране на православието и превръщането му от наднационална духовност в национален култ.

Струва и се че не си в час . Не съм специалист , но ще се оитам популярно да обясня. Еретично  е когато болшевик се опитва да учи првославните как да живеят :) Православните не са БОЛШЕВИКИ или меншевики.

1 ) За да има Всеправославен Вселенски събор - всички църкви тябва да са съгласни. Ако 1 църква не е съгласа значи събора не е ВСЕПРВОЛАВЕН а ПОЧТИ всеправославен :) Абе нещо като девойка която е малко бременна, почти бременна, ама не свсем малко не дотига. 

Всепраославния събор е нещо велико, важно за православните от цял свят. Значи решенията тряба да се вземат с пълен консенсус.

2 ) Какво значи болшинсво ? Православните да не са болшевики и меншевики, та да гласуват партийна пограма за следващите избори ?  Incorrectus - забрави болшевишкият си плам и разсъждавай логично. Какво значи по твоята логика - болшинство гласове ? Кой имат право да гласуват според тебе ? Патриарсите ? Има около 10 патриарха някои Птриарси  имат 150 - 200 милиона паство, други имат 10 - 20 милиона, трети патиарси имат 10 - 20 хиляди паство.

Митрополитие ? Някои павославни църкви имат стотици митрополита, други патриархси имат 10 митрополита ? Чии гласове трябва да броим ? На патриарсите, на митрополитите, на свещенницие, на броя на вярващите ?

Както виждаш Incorrectus - болшевишките методи на Троцкий и Ленин в Православието не действуват. Твоите болшевишки идеи за болинство гласове ги запази за партийното събрание. ЦЪРКВАТА не е първична партийна рганизация или НПО.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Записвай си : Масленица, в народном календаре восточных славян праздник маркирует границу зимы и весны, а также Мясоеда и Великого поста.

Другие названия праздника 

Маслена, Масленая, Масленая неделя, Всемирный праздник, Блинница, Блинщина, Блинная неделя, Блиноедка, Прожорная неделя, Объедуха, Широкая масленица, честная, весёлая, Целовальница, Кривошейка, Кривая неделя (смол.), Боярыня Масленица, Молочная неделя, устьцилем. Молочница, полес. Масленка, Маслоед, Мáсны тыждэнь, белор. Коляда масленая, Каровiна i конскае свята, укр. Колодій, христ. Сырная неделя.

То проста работа пишеш "масленица " у гугъла, потом только читаеш. https://ru.wikipedia.org/wiki/Масленица

След 9 септември тия които не искаха ги вкараха първи с бой в ТКЗС -то .Сега като приемат закона за гей браковете, най напред русофилите ще задължат да се оженят помежду си, щото са против. 

 

п.п. Душко, обичайте гейовете, те ви обичат!На първите 50 русофили сключили доброволно брак, ще осигурят руски гейове партньори.

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Знам , че руснацит си падат по яденето и пиенето , празненствата и танците. Нова година започват с 10 дена празници от Тайланд и Гоа до Русия и Европа. Например в Якутия когато стане топло - 30 ( минус 30 ) градуса целзий всички поголовно празнуват толинта и сънцето. Събличат се в горещинтие и танцуват под ударите на барабана на шамана.  Аз при минус 30 градуса нищо не празнувам, даже водка не може да ми помогне да празнувам и танцувам. След като някои празнуват топлинта при минус 30 защо други да не ядът палачинки с лопати ? Всико е възможно.

V_hHV8AVud8.jpg

Масленица — праздник, сохранившийся с языческих времен. Отмечается в течение недели перед Великим постом.

Обычай праздновать масленицу берет свое начало с древнейших времен — с греческих и римских вакханалий и сатурналий. Славяне-язычники тоже справляли в этот период весенний праздник — встречу весны и проводы зимы. В народе масленица всегда была веселой порой. Считалось, что тот, кто откажется ее праздновать, будет жить «в горькой беде и худо кончит». Отмечать масленицу было принято катанием на санках с ледяных гор, зажиганием костров. Ну и конечно, в Масленицу принято печь блины, ведь блин — символ солнца. 

Масленица начинается в понедельник, который называется «встреча». В этот день встречают Масленицу, наряжают куклу-чучело, строят снежные горы.

Вторник — «заигрыш». Строят снежные и ледяные крепости, скоморохи поют свои частушки.

Среда — «лакомка». В этот день зятья приходят на блины к тещам.

Четверг — «разгул», самый веселый день. Возят чучело на колесе, катаются, песни поют, начинают колядовать.

Пятница — «тещины вечерки». Теперь уж зять тещу к себе приглашает, блинами угощает.

Суббота — «золовкины посиделки». Невестка дарит золовкам (сестрам мужа) подарки. В этот день сжигают чучело Масленицы и окончательно прощаются с зимой. Пепел развеивают по полю, чтобы был хороший урожай.

Последний день Масленицы — «прощеное воскресенье», «прощеный день» или «проводы». Заканчивается гулянье, на ледяных горках разводят костры, чтобы лед растопить, холод уничтожить. Прощения просят, милосердные дела творят.

the.name.of.the.month.png

Имеата на месеците съмнитено напомнят на руските ? Да не би агени на КГБ да са ни принудили да приемем имената на месеците ?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!