Отиди на
Форум "Наука"

Структура на урок проведен в музей - история?


Recommended Posts

  • Потребители

Някой, ако е провеждал подобни уроци и има под ръка нещо от рода на "ход на урока", ще съм му безкрайно благодарен, ако го сподели :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аз съм изнасял лекция на тема история в музея „Земята и хората”. Темата нямаше нищо общо с експонатите. Просто там има подходяща зала за изнасяне на лекции.

Според мен, ако лекцията е свързана с това, което е изложено в музея, трябва да се снабдиш с пътеводител за него. Като разгледаш вътре какви са разделите, ще си определиш и структурата. Първо обясняваш, защо лекцията е в музея. След това обявяваш каква тема или теми ще засегнеш и почваш по тях. Ако има нещо, което е изложено в музея – посочваш го.

На практика ставаш нещо като разводач в музея. При всички случаи обаче, трябва да знаеш какво има в него. Ако музеят е избран само заради обстановката, караш лекцията като урок по история.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Може да пробваш различни варианти:

1. Да се проведе часът по история в музея. Може да се ползват музейни експонати (да се покажат), учителят или музеен работник, или дори - ученик - може да се облече в дрехи или да се въоръжи с оръжия от изучаваната епоха. Може да се демонстрират бойни техники с хладно оръжие...

2. Да се заведат учениците да разгледат някой музей вместо провеждането на 1 или 2 часа в училище.

3. Има вариант в музея (след уговорка със служителите в самия музей и запазване на помещение в него) да се направи викторина с въпроси. Журито ще бъде съставено от учителя по история + музеен работник. В журито би могъл да участва и някой от отличните ученици.

4. «Музей за 24 часа»
Основни стъпки :
• Теоретична част
Учениците сами избират тема и заглавие на изложбата и подбират експонатите и научно-спомагателните материали. Пишат тематико-експозиционен план и изготвят художествен проект.
• Практическа част
Учениците се разделят на групи, въвеждат се в работната среда като целта е всички от групата да преминат през основните музейни дейности. Разпределяне на роли: директор на музея, научен сътрудник, уредник, екскурзовод, фондохранител, художник /всеки си избира роля и поема съответните отговорности/.
В хода на работата се подготвя презентация, която да покаже добри и лоши страни при експонирането, опазването и съхранението на културните ценности в Историческия музей.
• Откриване на изложбата „Музей за 24 часа” и анализ на работата
Като се предостави възможността на учениците да се запознаят с повече и различни страни от музейната работа, те могат да бъдат подтикнати към дейности, които да събудят тяхната инициатива и идеи. В музея учениците не само могат да наблюдават, класифицират и генерират информация при свободен обмен на мнения, но и да да си тръгнат с полезни умения. Чрез музейната практика те могат придобият по-ясна представа за реалната работна среда в българските музеи. Да осъзнаят важната роля и място на музея в научния и културен живот на обществото, да работят за неговия имидж и да се превърнат в негови добри приятели и партньори.

5. КУЛТУРНО-ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ - Представяне на образователните програми в музея и начините за работа с музейната публика. Учениците могат активно да се включат не само в етапа на осъществяване на заниманието, но и при планирането, разработването и организацията му. Един ефективен начин за работа с ученици е организирането на специални събития-фестове, празници, викторини, Нощ на музеите и др.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Здрасти и мерси много :) Жената записа някаква изтрещяла магистратура "Обучението по гражданско образование в часовете по история" и я карат по една от дисципилините да направи нещо като курсова на на тема "Урок в музея на Соц. изкуството в София"... Разбира се без нито една минута лекции или някакви материали :D

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!