Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

В България липсват историци. В България историци няма, въпреки привидностите. Това, което в България минава за историк, всъщност е пропагандатор, пиар, туристически агент, зрелищник /шоумен/, усвоител на европейски средства, първично-читалищен патриотар, хитряга и гявОл. Май Вера Мутафчиева ще се окаже последният истински наш историк. Ако има след нея още някой, то този някой някъде се е свил и нищо не се знае за него. Не се показва по медиите, което значи, че не съществува. Там по медиите, вилнеят ония дето изброихме. Но то всъщност в България и медии няма, въпреки привидностите. / Все пак има и един опит към по-добро – предаването „История БГ „на Горан Благоев по БНТ/

Ако имаше историци в България, то те щяха да обяснят, покрай изложбата в Лувъра, няколко простички, непознати и притулвани истини.

Първо. Траките не са българи. Поне до пети –шести век след Христа те нямат нищо общо с българите и славяните. Дотогава траките имат повече общи неща с французите, нежели с българите. От 278 до 213 година по течението на Тунджа, например, се създава Келтско царство начели с цар Каварос, който започва да се води и за тракийски цар. Тогава по тия места няма нито българи, нито славяни, нито власи, нито кумани, нито каквото и да било, което да напомня бъдещия български род и народ.

Траките са свързани преди всичко с Гърция и Рим . През трети век след новата ера всички траки вече говорят гръцки и латински – тези южно от Хемус – гръцки, тези север от Хемус – латински.

През 212 година от Новата ера, след едикта на Каралака всички траки вече стават римски граждани, както и всички свободни люде в границите на римската империя. А много преди едикта на Каракала римско гражданство приемат доста тракийските вождове и първенци –такава е била политиката на римската империя – умна и далновидна, между другото.

И сега - нещо безспорно. Нещо напълно и изцяло безспорно, което никой български историк не се е осмелил да каже. Нещо, което вероятно ще прочетете само в това писание.

Нали знаете колко дълго България воюва срещу ромеите. Срещу хитрите, коварни, подли, жестоки ромеи. Нали знаете, че ромеите са били изконни наши врагове. Знаете, разбира се, нали така пише в читанките.

Така пише в читанките, ама никой не пита „абе какво е станало с ромеите по българските земи, нали е имало и такива, щом сме се борили и воювали с тях. Къде са живели, как са живели, как са посрещали нашествията на българите и славяните " ?

И сега ето я очевидната, ясната и неоспорима истина, която кой знае защо се крие като някаква много страшна и срамна тайна.

Ами ромеите по нашите земи, това са тъкмо траките бе, хора. Не гърците или левантийците. Нашите си траки. Още от началото на трети век след Христа „нашите си траки” са изцяло претопени в римската империя, още оттогава са със самосъзнанието на римски граждани, по-късно със самозъзнанието и самочувствието на ромеи и византийци. Някои от траките – всъщност никак малко – стават византийски военачалници и дори василевси. При всички случаи мнозина от тях са били воини от ромейската армия.

И друго нещо, което никак не би трябвало да е тайна. Не Византия и ромеите са прeследвали славяните по българските земи, оставете глупостите от „Аспарух” и другите ни исторически филми. Точно обратното. Нахлулите през шести век славяни грабят, убиват и палят селата на ромеите, тоест на траките. Толкова диво и жестоко се разправят славяните с ромеите /траките/, че те масово се преселват чак на юг до Егея. Е, има и такива, които остават все пак, а приобщаването им към българската държава става чак след векове.

Така че няма какво да се гордеем с тракийското си културно наследство – такова просто нямаме. С някои малки изключения. Нашите села, с пръснати и раздалечени една от друга махали, са направени по тертипа на тракийските селища. А знаете ли защо ? Ами защото славяните, като прогонили траките, се настанили в техните живелища. Нали собствени си нямали, освен ако за такива не се смятат дупките и землянките. И оттогава така тръгнало...

А това с което би трябвало да се гордеем, а кой знае защо не се, е че като варвари – тук няма начин някой да не възрази, че славяните, куманите /основатели на Второто българско царство/ и българите не са били варвари/ – та това с което би трябвало да се гордеем, е че като варвари не сме отхвърлили, а сме усвоили и възприели византийската култура, която пък е наследник на най-великата и древна цивилизация на планетата Земя. /Някой да знае, че прякорът на Симеон е бил „гръколюбеца ?” /

Ние наистина лежим върху три култури – върху византийската – наследник на древен Рим и Древна Елада – върху табиетите на Османската империя и върху достиженията на съвременният европейски свят – за това Бойко Борисов е прав. А също и върху варварството на комунизма. И доказателство за тоя културен гювеч е самият Бойко Борисов, който е взел и от византийската хитрина, и от турския бабаитлък , и от европейския хъс към съзиданието и успеха, и от комунистическата тъпотия /Тошо бил построил две Българии/. Това като лек майтап. Като добронамерен присмех.

А ето го сега и тежкият майтап на месеца. Дето ще ви накара „да се скинете от смех” – както пише по мрежовите кандърми и закани.

Вежди Рашидов, Бойко Борисов, Петьо Блъсков, мадам Ве и разните подобни ще представят българската култура в Лувъра.

Някой може ли да измисли нещо по майтапчийско от действителността ?

Абе защо ли всичко тук е като подобие някакво. Привидност и сурогат. Историци, медии, журналисти, крепости, министри, премиери, изложби, лувъри, писателки /министърът урежда, писателката хвали, актриса танцува с бай Тошо, Тошо дава апартамент, арап дава чорап/ – всичко се получава някак бутафорно и смехотворно. Добре барем, че е по-скоро весело, нежели гадно. Е и малко гадничко си е, ама ще го преглътнем, не ни е първица. Какви по - срамни неща са се случвали. Японската богаташка Масако Оя дава пресконференция, после вади ножица и топ коприна, реже и раздава на репортерки и журналистки, а те се бутат на опашка и благодарят, помните ли...И никой не се договежда, че това е гадно, срамно и унизително.

А как би могло да се получи съвсем естествено и просто ?

Бихме могли не да се гордеем, ами просто да живеем със съзнанието, че сме почтен и образован европейски народ, който доказва, с откриването и съхраняването на тракийските съкровища, че цени и пази европейското културно наследство.

http://www.ivremena.com/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B8/%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B0%D0%BF%D0%B8-%D0%B2-%D0%BB%D1%83%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B0

  • Потребител
Публикува (edited)

Ей, пак не съм в час, коя беше тази мадам Ве. А това за Масако Оя нещо не го разбрах, и тук не съм запознат за какво точно се е случило, де...

А я да попитам коя беше и Масако Оя, щот не се сещам...

Редактирано от kall
  • Потребители
Публикува

Запазената марка на Божидар Димитров: да се смееш ли, да плачеш ли?
––––––––––––––––––––––––

След Лувъра ще покорим и Британския музей

Французите вече ще знаят, че си имат работа с баш европейците на Европата

от Проф. Божидар ДИМИТРОВ, директор на НИМ, комисар на изложбата "Епопея на тракийските царе - археологически открития в България"

Ефектите от изложбата в Лувъра са поне три. Дивидентите са преди всичко в културно, познавателно, образователно отношение. Изложбата запознава френското общество, а и милионите гости на Париж, с живота на древна цивилизация, асоциирана обикновено с българските земи, със земите на древните траки. Има и втори, политически момент - експозицията демонстрира недвусмислено пред французите, че България е европейска страна, че нашите земи винаги са се развивали в рамките на европейската цивилизация. Ако можем да наречем така цивилизацията на древните гърци, траки, римляни, етруски, гали в земите на днешна Франция. Без да се обиждат днешните французи, но

древните тракийци са малко по-напред в цивилизационно отношение от галите.

Демонстрираме го с тези блестящи златни съкровища, каквито галите нямат. Тяхната цивилизация е дървено-глинена-бронзова. Докато ние имаме и дърво, и бронз, и глина, но имаме и злато, и сребро, и то в изобилие.

Има и трети важен ефект - изложбите във Франция са съпътствани с мощен бизнес десант начело с министъра на икономиката Божидар Лукарски. Участващите български бизнесмени, които вложиха пари в правенето на тази изложба по покана на Френския културен институт, успяха да завържат контакти с френски фирми, които бяха поканени да инвестират в България. Със сигурност ще бъдат изкушени да се възползват от ниското данъчно облагане и доста по-евтина работна ръка у нас. Досега ги спираше корупцията, срещу която в момента някои институции водят борба с пълна сила.

Много важни са дивидентите в посока подобряване на имиджа на България. При всички случаи

вече не сме само ония мръсни черни цигани,

които грабят, изнасилват и убиват французи и французойки, с което ни познава тая част на света, и които Франция периодично ни връща на тлъсти порции, за да се върнат след няколко дни отново там. Вече става ясно, че сме и нещо друго - дори нещо повече от тях във вековете назад. За съжаление не и сега.

Нека кажа и за неуморните хейтъри, които тръбят в интернет, че България си плаща щедро, за да излага съкровища по света. В случая - в Лувъра. Не е вярно, разбира се. От времето на Людмила Живкова се носят такива слухове, нищо че тогава нямаше интернет. Изложбата ни в Лувъра е като всяка изложба - част от разходите поема френската страна, друга част - българската. Като главен комисар на изложбата не виждам нищо по-различно от тези близо 120 изложби, които съм правил от 1974 г. досега. Наясно съм с финансовата страна. В момента става дума за 395 000 лева, сравнително поравно разделени между френската и българската страна.

Абсолютни измишльотини са слуховете за платени суми,

не им обръщайте внимание. И за най-незначително нещо да се обадя, веднага ме атакуват. За съжаление сме свикнали да оплюваме всичко. Но не е само български синдром. Ето вчера бях в Италия - и те се оплюват. И французите също.

Ефектът от изложбата ще се почувства съвсем скоро в Пловдив, където ще гостуват експонати от Лувъра. За широката публика е важно да знае, че музеи като Ватиканските и Лувъра не правят изложби навън с оригинали. Доколкото знам, досега от Лувъра са изнасяли само Джокондата.

Преди години съвременно копие на Мона Лиза беше дошло у нас. А ние го порязахме с ножче - един луд скочи в Националната галерия и разряза картината. Та изложбата от 25 предмета, която предстои в Пловдив, е изключение за практиката на Лувъра.

Правят жест на Пловдив, защото той даде доста злато,

в Пловдивския музей може би има най-много тракийско злато. Дори Панагюрското съкровище, което е при нас, е на Пловдивския музей. Заради това Лувърът прави изключение да изнесе толкова експонати в чужбина. Досега е изнасял, но поединично, по един много ценен предмет.

Тази изложба не можеше да стане по-рано - трябва да се говори по определен начин. А Вежди Рашидов е майстор, просто е такъв - сваля много бързо дистанцията между себе си и съответния френски министър. Казва направо:

Наздраве, приятел, дай сега да направим една изложба!

Така бе постигнато съгласие, започнахме да работим и накрая изложбата стана. Понякога и детските мечти на министрите се сбъдват.

Чувам подмятания, че Вежди искал да пробута своя изложба. Нека да е ясно, че няма как това да стане в Лувъра - там експонатите трябва да са по-стари от 100 години. В Българския културен център в Париж може, там изложба на Вежди мина отдавна.

Главното е разбирането на европейците, че си имат работа с европейска страна. Което е проблем, оказва се, че в Европа знаят съвсем малко, да не кажа никак, за нас. Ето вчера срещнах човек на доста добра позиция в италианското правителство, който ми казва: говорите на нашия език - вулгаризиран латински. Казвам му - ааа, не, ние не сме румънци. Те говорят така. Той се чуди, смята, че сме едно с румънците. Явно тъмният ми цвят го е подвел.

Накъде след Лувъра, след като Бойко Борисов заяви, че Вежди е вдигнал много високо летвата? Следват Бритиш музеум и Кремъл. Връщам се от Кремълския музей в центъра на Велика Русия. След 2 години там ще правим изложба на съкровищата на Българската автокефална архиепископия в Охрид.

Вежди ми говори за Британския музей, основан през 1753 г., с 6 милиона посетители годишно - там ще бъде изложена изложбата на тракийското злато. Неслучайно казвам в моето тв предаване:

елате вижте тракийските съкровища, че тръгнат ли по света, 5-6 години няма връщане.

Рекордът ни е 8 години да ги няма съкровищата ни. Преговаряме и с Турския национален музей, един от най-големите в света. Няма ала-бала вече, в някой малък музей, на някоя крива уличка. Целим центъра в средата - равнището по-нататък ще бъде Британският музей, Кремъл, Тапкапъ сарай.

Ако ме питате за Америка, в Метрополитън сме били в началото на 90-те. Както американците си знаят - красиви девойки, облечени като тракийки, едната цица навън, танцуват пред стълбите на Метрополитън.

Ние принадлежим на Европа, част от нея сме, не само географски, но и политически, икономически, културно. Нека първо да обиколим големите европейски центрове. Там трябва да ходим, Америка ще почака.

( пред в."Марица") http://www.marica.bg/%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4-%D0%BB%D1%83%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B0-%D1%89%D0%B5-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BC-%D0%B8-%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B5%D0%B9-news394592.html

  • Глобален Модератор
Публикува

откровения на още един майтапчия, за съжаление заемащ поста Министър на Културата:

Как бг музеите и туризмът страдат от изложбата в Лувъра

Изява на министъра на културата Вежди Рашидов по бТВ в Тази сутрин разрази с нова сила поизтлелия скандал с културното представяне на България в Париж. Преди да се спрем на грозните му думи обаче, нека подчертаем нещо, което се изплъзва на коментаторите. Най-големият проблем и недомислие на изложбата в Лувъра е, че тя се прави на старта на туристическия сезон. През който 17-те най-големи български музея, заради експозицията в Париж, са лишени от своите най-ценни експонати.

Туризмът в София единствен в страната бележи 7% годишен ръст (на фона на официален спад от 3% на национално ниво и реални над 20% надолу), но разположеният в сърцето на милионния град, на жълтите павета, Национален археологически музей няма да може да показва главата на Севт, която е „гвоздеят“ на изложбата в Лувъра, както и още няколко от най-хитовите си експонати. Това ще доведе до големи загуби за музея, които няма кой да компенсира. Напомняме, че споменатата и другите основни находки са намерени в експeдиции, бойкотирани от Министерството на Вежди и самофинансирани от музея и неговия институт и от привлечени от тях спонсори. Защото България, която уж се гордее със своята археология, дава едва половин милион за нея, но 80 млн. за бутафорни крепости като тези в Созопол и над Перник. И ако Националният археологически музей ще се справи, какво ще правят „събратята“ му в провинцията, които без друго са взели - дали. За какъв културно-исторически туризъм, който да компенсира катастрофиралият ол-инклузив, можем да говорим?! Ако предположим, че наистина изложбата в Лувъра, макар без никаква реклама и пиар, вярно вдигне с 5% туристопотока към родината, а не към промотираната от френските куратори на изложбата Гърция, какво ще видят тук хората от тракийското наследство. След като 1629 най-ценни експоната на 17 водещи български музея до края на юли ще бъдат в Париж, а после в Москва и Лондон, а после щели да обиколят като една сбирка София , Пловдив и Варна?!

Едва ли сериозно може да се търси отговор от министър, който изрече пред бТВ следното: „Отворил съм вратите на най-легендарния храм в света - Нотр Дам (...) Изведнъж излиза един хорист и за 50 лева оплюва всичко. Получиха колкото един министър, по 35 евро. 100 лева ще му дадем, да се успокои и да не пее, ако може”. Така скандалът, който тръгна от Фейсбук, ПИК и 19 минути – единствените свободни и некупени медии, чрез хориста Георги Петров от Йоан Кукузел показа нагледно културата на министъра и отношението му на човек на изкуството към други артисти. Още по-неуместен беше отказът му да дискутира в ефир с хориста, защото „не му бил ниво“. „Ние се представихме като богове, като равни с равни”, заяви Рашидов. Той показа, че не е чел „книгата“ на Валерия Велева, чиято културното министерство незнайно защо представи в Париж срещу 3000 лева. На практика това е сборник от отдавна публикувани стари интервюта на бившата секретарка в БНТ с бг политици, които не интересуват никого във Франция. Рашидов попита: „Искате да убием Валерия Велева за това, че пише книги? Закарахме прекрасни български писатели. Този път закарахме феминистките ". "Гледайте какъв каталог, бе, не му ли се радвате?!” – с тези думи в стилистиката на Женския пазар министърът на културата приключи разговора.

http://19min.bg/news/8/62300.html#62300

  • Глобален Модератор
Публикува

Че имаше излагация (вътрешна!) имаше. Че има пропагандна атака на този опит държавата да повиши международния си престиж - има.

Сега да ревем, че точно в началото на сезона се опразнили музеите ... - ми нали в Лувъра отиват, не на ремонт!

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

дам, по света отдавна действат по друг начин:

british%20museum.png

Британският музей разполага с една от най-обширните и качествени дигитални образователни програми, основата, на която са мобилни приложения. Това вече не новост в западните музеи, но въпреки това, този конкретен музей бележи значителни постижения пред останалите.

На какво се дължи това? Какво прави мобилните приложения на Британския музей по-харесвани и предпочитани от посетителите? Разгледахме няколко и тях и достигнахме до следните изводи.

1. Мобилните приложения трябва да разпознават изображения и/или използват добавена реалност.

Наличието на тези функционалности подобрява повествованието и съответно потребителското преживяване. Посетителите могат да получат много повече информация за предмета и да си взаимодействат с него по-качествено.

2. Мобилните приложения трябва да притежават изчистен интерфейс.

Интерфейсът на мобилните приложения трябва да е съобразен с възрастта на предполагаемите потребители. Можете да използвате красиви илюстрации, но се опитайте да запазите неговия изчистен вид и ясно повествование.

3. Използвайте добавена реалност, за да покажете нещо, което не е добре познато.

Можете да привлечете вниманието на посетителите към някой предмет, който обикновено бива подминаван, като използвате вариантът добавена реалност. Това ще го направи много по- интерактивен и посетителите на музея ще получат възможност да научат нещо, което по принцип не би предизвикало интереса им.

4. Мобилните приложения трябва да бъдат забавни и интригуващи.

Помислете за употребата на различни интерактивни методи, направете повествованието под формата на игра, със загадки за разрешаване, сглобяване на пъзели и подобни. Така ще успеете да задържите вниманието на потребителите.

5. Мобилните приложения трябва да бъдат лесни за употреба.

Мобилното приложения трябва да бъде тествано обстойно, не трябва да има бъгове, трябва да работи бързо и най-вече трябва да е лесно за употреба дори и от хора, които нямат опит с подобен софтуер.

Заключение

Когато създавате повествованието на Вашето мобилно приложение, трябва да вземете предвид начина, по който хората учат и начина, по който си взаимодействат с обектите. Така със сигурност ще постигне добри резултати, ще успеете да забавлявате и образовате неговите потребители.

Източник: https://econsultancy.com/blog/63929-the-british-museum-five-lessons-in-augmented-reality .

Ако проявявате интерес или ако работата ви изисква дигитализация на движими и недвижими ценности, можете да се свържете с нашия екип. НИТ – Нови Интернет Технологии ЕООД предлага уникална за България софтуерна платформа, подходяща за каталогизиране и дигитално съхранение и представяне на колекции от всякакъв размер и вид!

Редактирано от Last roman
  • Потребител
Публикува

Не знам кой е правил дизайна на изложбената "ни" зала в Лувъра, но е доста вероятно да е изпълнена в сухия, безжизнено-мухлясъл стил на българските музеи.

  • Потребител
Публикува

Е, коментарите на французите бяха за истински информационен, културен шок.

Експонатите били изложени показващи връзките помежду им и било много стилно, пак според тях.

  • Потребители
Публикува

Представа за изложбата може да се добие от тази фотогалерия. http://presa.bg/article/Otkriha-balgarskata-izlozhba-v-Luvara/70996/6/86 Снимките са дело на мадам Ве.

От сайта на Лувъра http://www.louvre.fr/expositions/l-epopee-des-rois-thracesdecouvertes-archeologiques-en-bulgarie

Каталог на изложбата http://www.somogy.fr/livre/lepopee-des-rois-thraces?ean=9782757209325

Още един каталог http://www.dossiers-archeologie.com/numero-368/l-epopee-rois-thraces-splendeurs-archeologiques-bulgarie.4151.php

Статии във френските медии https://www.google.bg/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4MXGB_enBG510BG510&q=L`epopee+des+rois++thraces

  • Потребители
Публикува

Началната статия на темата е пълна дивотия.

Траките не са българи. Поне до пети –шести век след Христа те нямат нищо общо с българите и славяните. Дотогава траките имат повече общи неща с французите, нежели с българите. От 278 до 213 година по течението на Тунджа, например, се създава Келтско царство начели с цар Каварос, който започва да се води и за тракийски цар.

Французите имат с келтите точно толкова общо, колкото българите с траките.

Не мога обаче да разбера човека автохонец ли е или не е. Защото от една страна заявява, че българите не били траки, ама в следващия момент се оказва, че цялото население на Византия е от траки:

И сега ето я очевидната, ясната и неоспорима истина, която кой знае защо се крие като някаква много страшна и срамна тайна.
Ами ромеите по нашите земи, това са тъкмо траките бе, хора.

Разбира се не липсва познатото от автохонните творби разкриване на истини и чистини. Всъщност варварите удрят по-богатите места, сиреч градовете. Много от градовете обаче са гръцки или римски колонии - места, където има търговци-елини или пък ветерани-легионери от всички кътчета на империята. Та те са и най-пострадалите от варварите и са основната маса изселила се в незасегната част на Византия, а техните потомци са тези, които са воювали с българите.

Иначе славното събитие от най-новата ни история, тъй като мЪтиряла си е същия си мина като предния път и в коментарите под форумите може да видите дори и вица за онази картина, дето се оказала огледало.

В Лувъра и Британския музей постоянно има много интересни изложби на ценни експонати от цял свят. Тъй че който е очаквал там да блесне България, много се е объркал за мястото.

Има една такава интересна случка от битието на Лувъра като музей. В един от периодите решили всички шедьоври да бъдат събрани в една зала. Ефекта обаче се оказал не много добър, защото така те взаимно се затъмнили. Иначе казано щедьоврите пръснати сред другите експонати изпъкват пред останалите в помещението, а като са събрани на едно вече изглеждат като редови експонати, а не като перлите в короната. Та от тогава основните щедьоври са пръснати в отделни зали.

А цирка с хористите си е направо гнусен, ама то какво и да се очаква, като си знаем що за стока е поръчителят. В държава, в която повече от половината население живее с месечен доход под 220лв, някакъв започва да се оплаква, че за 3 дни 35 евро, т.е. общо 220лв му дошли малко. Само дето сценариста не си е направил сметката, че мнозинството от населението трябва да изкара месеца с толкова пари и няма нито платен хотел, нито платен самолетен билет.

За съжаление пак се е гледало да се усвоят едни пари, други пък скърбят, че не успели да се включат в усвояването, а от всичко това за българския туризъм няма да има никакво подобрение.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Така пише в читанките, ама никой не пита „абе какво е станало с ромеите по българските земи, нали е имало и такива, щом сме се борили и воювали с тях. Къде са живели, как са живели, как са посрещали нашествията на българите и славяните " ?

Толкова диво и жестоко се разправят славяните с ромеите /траките/, че те масово се преселват чак на юг до Егея. Е, има и такива, които остават все пак, а приобщаването им към българската държава става чак след векове.

Ма наистина ли? Това нашествия на готи, хуни, авари, славяни... това не се е случило. Те са били мирни към местните траки. Истината за тяхно съжаление е, че тия варвари са клали много здраво траки/римляни и на тяхно място после са заселвани федерати (други варвари). След което вкупом са клани от следващите варвари.

Ама НАИСТИНА ли някой може да твърди, че имало траки ВЕКОВЕ след създаването на българската държава? Добре, нека не са траки, нека са ромеи. НАИСТИНА ли имаме в България ромейско население, което асимилираме? Сериозно ли се твърди, че в рамките на ПБЦ имаме маси ромейско население, което е асимилирано?

А също и върху варварството на комунизма.

Нерде Лувър, нерде траки, нерде комунизъм.

комунистическата тъпотия /Тошо бил построил две Българии/

Няма как да не се оплюят комунистите и да не внесе нотка политика, това е свещено! Това е щипката сол в ястието!

  • Потребител
Публикува

Ама НАИСТИНА ли някой може да твърди, че имало траки ВЕКОВЕ след създаването на българската държава? Добре, нека не са траки, нека са ромеи. НАИСТИНА ли имаме в България ромейско население, което асимилираме? Сериозно ли се твърди, че в рамките на ПБЦ имаме маси ромейско население, което е асимилирано?

Не знам какво визираш с крещенето на векове.

Наследници на траките има и до ден днешен в България. Какво толкова странно има? Брой си вековете, ако не те мързи.

Голяма част от нас са именно такива. Вероятно много по-малко са наследниците от пра-българите. Колкото и условно да е цифрата, която се спряга при идването им с Аспарух. Ако броим предходните българи, цифрата става по-голяма, но в пъти по-малка от завареното население. Което оцелява така както и оцеляват българите живеещи в Мизия въпреки описаните случаи на тотално опустошаване на Мизия.

Да, има население, което се асимилира, без значение траки ли се наричат или византийци.

Написано е черно на бяло, че не са ги яли, а вземали в плен, женели се българи за византийци /или траки/ раждали им се деца и после се върнали по родните си места из Тракия.

Ще е доста забавно, ако се окаже, че и самият ти си наследник на траки. Понеже е доста вероятно да е така.

Ще видиш как ще ти се обърне представата и мисленето за "света" за една секунда.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Наследници на траките? Ти сериозно? Ако имаш предвид каракачаните, то те са доста малко на брой. Довчера са живяли по планините, и това ги е спасило от асимилация.

  • Потребител
Публикува

Бронзовата глава е много добра изработка, не само това но и има силно въздействие не е преувеличено да се нарече шедьовър. Водил съм норвежци да я гледат и направо им хвръкнаха шапките, моята приятелка след дълго съзерцаване в пълна тишина (нещо непривично за нея) каза "немога да повярвам на очите си" и след като разгледа някой други експонати се върна да я съзерцава отново. Говоря за хора интересуващи се от изкуство, а някой от тях са и практикуващи.

Разбира се те са посещавали Лувъра и всички големи световни музеи така, че са виждали достатъчно та да могат да направят сравнение.

Проблемът не е в това което обсъждате и в позициите ви, а начинът по който го правите.

Аз все пак се надявам България да се поуправи и да се повиши качеството и продължителноста на живота, но като ви гледам постовете все по ясно осъзнавам защо е така...

Нищо повече няма да кажа, че ми става мъчно. Oтивам да пия бира за по 10 евро парчето.
Успех.

  • Потребители
Публикува

Наздраве! Вежди Рашидов е започнал уреждането на изложбата с тези думи. Днес излизат и други неща, като е сключвал договорите.

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/04/24/2519538_bjudjetut_za_epopeiata_v_luvura_se_okaza_sekreten_za/

https://bivol.bg/българският-данъкоплатец-финансира.html

  • Потребител
Публикува

Май не осъзнавате какво правите?
От позицията на човек който никога не е взел един лев (дойче марка, евро, крона или паунд) въпреки, че ми е предлагано многократно и съм бил ухажван от политици в съответните държави мога да кажа.
Първо една вметка за да бъда честен с вас- аз съм аругантен снобар такава ми е работата и нямам нищо общо с Вежди дори не споделям творческите му възгледи.
Какъв данъкоплатец ви е в очите, кой и с какво това му е в ущърб? С това, че за сега като се каже българин се разбира циганин или изнасилвач, или мошеник? Продължава да ми се случва като кажа "аз съм българин" да ми отговарят- мафия! Едва след като се запознаят с българското културно наследство си променят мнението и дори прощават.
Какви данъци, по начинът по който съм си регистрирал дейноста в Норвегия да си запазя авторските права плащам по- високи данъци от повечето нрвежци но какво получавам в замяна и то само в сверата която коментирате:
Ето какво, световно известни:
Викинги
Амундсен
Нансен
Ибсен
Вигеланд
Мунх
Глинк
Аха
...
И то почти всички от нация не повече от 3 милиона за времето, сега 4,6 мил.
Разбира се, че от данъците!
То ако ще и всички да сме от семейтва на говедари рано или късно някои трябва да започнат да се държат като граждани- или няма държавност.
Ей и да не забравите да се мразите, че то си губи смисъла иначе!
-Всеки артист на заплата!
-Данъците за лична употредба!
-Държавата ми е длъжна защото аз съм над обществото и съм дал повече отколкото съм получил!
-Ще спиш със мен защото пея в хора!
Накрая в Лувъра майтапи няма това не е "Karnegi hol"
Ако "целта оправдава средствата" то вашите средства са отдавна оправдани!


Наздраве!

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

честно казано, от екскурзията ми до Норвегия миналата година останах със смесени впечатления от тази тотално заробена от данъци и криворазбрана политкоректност нация. Плюсовете на северната страна са наистина прекрасните природни забележителности и музеите. Минусите - потресаващата ксенофобия, която по-социално изпадналите норвежци гледат да излеят върху източноевропейците, защото ако се правят на интересни пред неграта ще отнесат някоя глоба или съд. Като прибавим и 'полицейският час' в дискотеките, където не можеш на спокойствие да си изпиеш уискитата и бирите, които ти излизат златни, защото те гонят в 3,00 /тъкмо когато купонът е най-интересен/, малоумното ограничение на скоростта по пътищата до 80-90 км., кожодерските такси за паркиране в Осло - абе не бих отишъл повторно на пътешествие там. Исландия беше къде къде по-приятно местенце за излет /за сравнение/. Пък и за разлика от норвежците, 'братчедите' им от острова между Америка и Европа поне нямат нефт и не са си повярвали, че не са нещо повече от рибари.

Но темата по принцип е за нашите мутрофилски неволи, не толкова за това какво мислят норвежците за нас или пък ние за тях.

Редактирано от Last roman
  • Потребители
Публикува

Норвежците доскоро бяха едно относително затворено общество, тъй като към студената им държава по принцип не е имало особен интерес. Миграционната вълна от Африка към страни с по-висок жизнен стандарт създаде непознати за тях проблеми. Те си имаха правила каквито им харесват, бяха си свикнали с тях и си нямаха никакви проблеми, а си живееха щастливо. В един момент се появиха негрите с друг манталитет и култура. И примерно върви си норвежец с жена си по-главната улица, минават покрай чернокожите проститутки и те започват да го канят и дори да го дърпат. А норвежеца и норвежката в пълен шок от ситуацията - нямат си на представа как да отреагират. Иначе и там си имат лобистки закони, което ще рече, че и там си има някои проблеми. Но българинът разсъждава по принцип неадекватно и иска да има едновременно напълно несъвместими неща, в резултат от което не получава нито едно от двете. А норвежците просто са направили своя избор и имат само едното, което обаче е повече от "нищото", с което българинът редовно се урежда. Тъй че норвежците и да имат проблеми ще ги решат. Да се върнем на нашите, които по всичко личи скоро няма да имат адекватно решение.

  • Потребител
Публикува

Наследници на траките? Ти сериозно?

Да, разбира се!

Вече си прочел предполагам и другата тема?

  • Глобален Модератор
Публикува

айде без глупости в темата. Откровенията на 'културния министър' и компания са предостатъчни.

  • Потребител
Публикува

Не ме интересува какво мислиш за мен ама ми дай пари :grin:
Дискотеки, проститутки?

Не е важно колко плащаш а колко ти остава и колко даваш.
Тези изложби се правят за имиджът ни навън?

  • Глобален Модератор
Публикува

тези изложби се правят главно за отбиване на номера, усвояване на средства и евтин популизъм.

  • Потребител
Публикува

Изненадва ме селективността която проявяваме като българи, ако скоростта на движение е ограничена то е за да се запази Човешкият живот защото е най- ценното нещо което познаваме! Ако има "негри" приети някъде не и в България то е защото ние всички сме хора и допринасяме за благоденствието на държавата! Ако някъде има грозни проститутки то не е в Норвегия!

Замислете се колко от вас- нас сме от преподавателски семейства и колко Нобеливи награди имаме като нация - 0.

Мисля, че сте се фокусирали в грешна посока, защото.
Най- големите проблеми на нас българите са;
-Лоша хигиена
-Слаба дисциплина
-Алкохолизъм
-Агресивност
-Параноизъм
-Комплексарщина
-...
и някой други дреболии за които вие говорите френетично като корупция която нямаше да съществува ако ги нямаше малките недъзи които споменавам...
Карайте със 130- 300км/ч пийте в работно време и плюйте по всичко което е по- нормално...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!