Отиди на
Форум "Наука"

Предмет Религия в първи клас


Recommended Posts

  • Потребител

Не, религията не трябва да се изучава задължително в училищата!

Стоя и се чудя какво не е наред на нашата цивилизация? Едни хора се бият в гърдите със своите примитивни вярвания, опитват се да ми докажат как тези вярвания учат на мир и любов, а аз съм тесногръд неверник. В същото време група примитивни човекоподобни със същите вярвания избиват над 100 студента в Африка. Смъртта им е разбира се заслужена – вярват в грешното фиктивно божество. Уловката е, че сред хиляди божества винаги ще се кланяш на грешното. Следователно всички трябва да умрем.

Опитват се да ми наложат 10 прости религиозни закона, които обаче дори свещениците не могат да спазват. Както в българските закони, така и в божиите има клаузи и вратички, с които можеш да се измъкнеш: НЕ убивай… освен, ако не е в името на Бог. Не прелюбодействай, а ако го направиш се изповядай и всичко ще е забравено. Не кради… освен, ако не е за скъп мерцедес, с който да стигаш по-бързо до миряните.

Нима след подобно лицемерие някой може да ме убеди, че трябва да се изучава каквато и да е религия в училище?

Ще обясня кратко, точно и ясно защо не трябва да се изучава религия в училище, като ще оборя и всяка теза на отец Евгений, който участва в телевизионен дебат по Нова телевизия. Най-важно при подобен спор е да сме хладнокръвни и да не се влияем от своите чувства, а да разчитаме на факти и събития. По делата ще ги познаете – по делата на Ислямска държава, по делата на кръстоносците, по делата на инквизиторите.

Теза 1: Религията учи децата да разпознават добро от зло и ги предпазва от изкушенията, които са проблем в училищата.

Тук науката е твърда и категорична. Според католическия университетKatholieke Universiteit Leuven, Belgium в своята научна статия:Religiosity, moral attitudes and moral competence: A critical investigation of the religiosity-morality relation, моралността не е свързана с религиозността на един индивид, а с неговото образование. Психолозите са открили, че колкото по-образован е един индивид, толкова по-висока моралност има той. Открили са и че религиозните индивиди са по-склонни да съдят хората. Любопитно е, че същият отец Евгений многократно е показвал в интервюта, че е против различни медицински техники (in vitro например) и показва агресия към хора с различна сексуална ориентация. Не е библейско.

Много показателен е и фактът, че сред най-покварените от изкушения са именно свещениците. Пловдивският митрополит Николай стига да миряните със скъпи лимузини, охрана и точно на време благодарение на своя ролекс. Покойният варненски митрополит разполагаше с нов електромобил. Троянският манастир се оказа гей бардак, къща за разврат, в която покойния отец Августин бе по-известен с прозвището Баба Гуси. Игуменът на Бачковския манастир буквално насилваше посетителките. Очевадно е, че религията не може да имунизира децата от покварата и не им дава никакъв морал.

Теза 2: Заради малцинството се пренебрегва мнозинството!

По света има стотици религии и хиляди божества. По закон всеки има право да изповядва своята религия. Но законите не важат за Българската православна църква, която настоява в училищата да се въведе не СИП, не ЗИП, а редовен час по религия, но не каква да е, а час по Православно християнство. Това е едно ужасяващо искане, защото погазва свободите на хората и не зачита правата им. А това говори, че целите на църквата не са в полза на децата, а просто въвеждане на сигурен метод за по-засилено влияние над обществото. Подобни цели са користни и не отговарят на християнските норми, които очевидно и свещениците не спазват.

Теза 3: Изучаването на религия води до намаляване на агресията

В интервюто тази теза е изказана от докторант, вероятно Богослов. Проблемът е, че на световен мащаб тезата е добре проучена и данни сочат точно обратното.

Хана Алън (THE LEVEL OF COMMITMENT OFINTRINSIC RELIGIOSITY ANDRELATIONAL AGGRESSION IN MIDDLE-AGED WOMEN) открива статистическа зависимост, която показва, че по-религиозните жени са по-склонни към агресивни актове. Става ясно и че религиозните жени е по-малко вероятно да съобщят, че са жертви на агресия.

Психолози от Universit́e Catholique de Louvain (Religious Prosociality and Aggression: It’s Real) стигат до извода, че религиозните индивиди са склонни към агресивни актове към хора със хомосексуална ориентация. Като цяло религиозното общество има хомофобски характер.

В своето проучване (Relationships Between Religion and Intolerance Towards Muslims and Immigrants in Europe: A Multilevel Analysis) Стефани Доблер стига да извода, че религиозните индивиди не са особено толерантни. Източна Европа е значително по-нетолерантна от Западна по отношение на мигранти и мюсюлмани, като в целия континент нетолерантността към мюсюлманите е по-висока.

Не мога да не задам и един много интересен въпрос. Ако според отец Евгений православните християни в България са 82% и ако религията учи на всички добродетели, то кой тогава извършва всички актове на агресия и насилие? Едва ли са християните?

Някак си не мога да си представя, че огромна институция като Църквата, чиито ръце са покрити с кръвта на хиляди хора, жертва на кръстоносните походи, Инквизицията и гоненията на вещици, жертви на християнски фанатици, ще успее да научи на морал и да намали агресията при децата. Ислямистите стигат дори по-далече. Тяхната амбиция е да заменят светското образование с религиозно. Безумие!

А кой мисли за децата? Няма ли някой да застане от позицията на най-уязвимата част от обществото? Училището не е място за вяра, а е място, в което децата се учат да разсъждават и мислят логично. И в момента децата излизат масово неграмотни и се затрудняват да извършват елементарни калкулации.

А знаете ли каква е тъжната истина? И в момента има неделни училища, в които се изучава религия, но те стоят празни… Това обяснява, защо църквата толкова ожесточени се бори да накара децата насилствено да учат безполезни предмети.

Децата мразят училището, защото е задължително. Нека свещниците се замислят върху това.

Ползвана научна литература:

Religiosity, moral attitudes and moral competence: A critical investigation of the religiosity-morality relation

THE LEVEL OF COMMITMENT OFINTRINSIC RELIGIOSITY ANDRELATIONAL AGGRESSION IN MIDDLE-AGED WOMEN

Religious Prosociality and Aggression: It’s Real

Relationships Between Religion and Intolerance Towards Muslims and Immigrants in Europe: A Multilevel Analysis

http://6nine.net/2015/04/11/%D0%BD%D0%B5-%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B3%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B5-%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B8%D0%B7%D1%83%D1%87%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B7%D0%B0/#more-1349

А ето и цитираните изследвания:

http://aquila.usm.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1136&context=honors_theses&sei-redir=1&referer=https%3A%2F%2Fscholar.google.bg%2Fscholar%3Fq%3DTHE%2BLEVEL%2BOF%2BCOMMITMENT%2BOF%2BINTRINSIC%2BRELIGIOSITY%2BAND%2BRELATIONAL%2BAGGRESSION%2BIN%2BMIDDLE-AGED%2BWOMEN%26hl%3Dbg%26as_sdt%3D0%26as_vis%3D1%26oi%3Dscholart%26sa%3DX%26ved%3D0CB0QgQMwAGoVChMI_q777-vxxwIVilYUCh0YyASj#search=%22LEVEL%20COMMITMENT%20INTRINSIC%20RELIGIOSITY%20RELATIONAL%20AGGRESSION%20MIDDLE-AGED%20WOMEN%22 -THE LEVEL OF COMMITMENT OF INTRINSIC RELIGIOSITY AND RELATIONAL AGGRESSION IN MIDDLE-AGED WOMEN

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jssr.12048/abstract - Religious Prosociality and Aggression: It's Real Самата статия: https://www.uclouvain.be/cps/ucl/doc/psyreli/documents/2013.JSSR.pdf

http://www.researchgate.net/publication/244478442_Relationships_Between_Religion_and_Intolerance_Towards_Muslims_and_Immigrants_in_Europe_A_Multilevel_Analysis - Relationships Between Religion and Intolerance Towards Muslims and Immigrants in Europe: A Multilevel Analysis

Последното изследване ще го приложа и като docx файл:

Редактирано от kall
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 178
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Пусто и празно е училище, в което хората не си учат традицията и историята. Затова и царуват такива неща в главите на много хора в настоящата българска епоха.

Традицията и историята и сега се учи в училище при това достатъчно, но само учене не е достатъчно.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Естествено, че това се прави в часовете по вероучение :huh:

Е, не... Наистина те гони параноя, след като си се наслушала за кръстоносци, инквизитори, Ислямска държава, за убийствата на павликяните в православна Романия, за еврейските кланета над християните в Йерусалим през 614 година и т. нат.... Всъщност, това последното може би не го знаеше.

Убийствата заради изповядване на неправилната религия не са от вчера. Те ще продължат.

Но лично мен ме съмнява хипотетичният факт, че при едно бъдещо изучаване на предметът религия ще се стигне дотам, хората да бъдат класифициране като добри или лоши в зависимост от вярванията си. Това не са медресетата в Саудитска Арабия или Пакистан.

В интерес на истината, в България трябва да бъде въведен предметът Религиоведение (Религиознание, Сравнително богословие), където макар и сухичко, в рамките на една учебна година учениците да бъдат запознавани с трите монотеистични религии.

Запознавани, а не да бъдат карани да вярват. Може би в гимназиалните класове? Но като ги знам какви са, всичко ще обърнат на... ташак.

Не, не... всичко явно зависи от семейството. То, обаче е безсилно срещу интернет, масовата акселерация, масовият инфантилизъм и, разбира се, разпуснатата сексуалност. Живеем в такава епоха, такава цивилизация, че всеки един родител се самозаблуждава, че едничък сал той е в състояние да даде какво ли не възпитание на отроците си, и те ще вземат, че ще се превърнат един ден в... хора .

Човек е добър само, докато е малък. Те и заради това християните причастяват дечурлигата си до седем годишна възраст без изповед. Оттам нататък яко се нагазва в блатото. Пример: има ли по-жесток човек от детето, което с прашка (или скобник) бие врабчовците по терасата? Необяснимо, нали? Дяволска работа...

Вземете за пример и животинките. Докато са малки, вече ще си изпочупят краката да те следват, радостно изплезили езици, радващи се на всичко. Като пораснат, стават подозрителни към непознотото - или гледат да офейкат, т.е. странят, бягат от теб, или пък ще те захапят.

Същото е и с човека!

Тя, Планета ТВ ги обучава най-добре дечурлигата на морал...

Та нали това е и основният (единствен всъщност) аргумент на Църквата - че вярата ще направи децата по-морални и добри.

Това не е вярно. Основният аргумент на Църквата е този: вяра без дела е мъртва, т.е. обичай ближния си. Оттам нататък, който разбира какво е Любовта, няма да има проблем с добродетелта, морала и т. нат. Нали според християните Бог е Любов! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител


ВЕРОУЧЕНИЕ

Изучавайки вероучение, аз страшно много обикнах безбожието. Така се получи вероятно, защото учителят, който ни предаваше тоя предмет, така нехрпетиянски ни биеше, че и днес, когато слушам в черквата проповед за християнското милосърдие, аз се обръщам на всички страни от страх да не би да ме цапароса митрополитът с жезъла си или дяконът с кадилницата. Тоя факт е още едно доказателство, че впечатленията от ранната младост оставят дълбоки следи в душата на човека.

Спомням си например, че заради седемте мършави крави изядох седем такива тлъсти шамара, че не посмях и да проговоря за дебелите крави. А заради Мария и Магдалена едва не заплатих с живота си. Заради последната, т.е. заради Магдалена, трябваше веднъж да си сваля панталоните пред целия клас, да легна по очи върху чина и да изтърпя двадесет пръчки на голо. Оттогава така се наплаших, че и по-късно в живота, ако срещнех някоя жена на име Магдалена, аз никак не се решавах да си сваля пред нея панталоните.

Имаше уроци, които не представляваха никаква трудност за мене. Така например Адам и Ева ми бяха много симпатични вероятно с наивността си, а може би и затова, че първият грях на една жена е винаги симпатично нещо. Но докато Адам и Ева ми бяха симпатични, то техните деца ми причиниха много неприятности. Заради известната фирма „Каин и Авел“ три пъти ядох бой. Първия път, защото казах, че Авел е убил Каина, втория — защото казах, че Каин и Авел са апостоли. Не си спомням вече защо беше третият бой, но ми се струва, защото казах, че Каин продал Авела на египетските търговци за тридесет сребърника.

На годишния изпит, разбира се, падна страшен смях. Председателят на комисията се държеше за корема и викаше: „Дявол да те вземе, момче, откога не съм се смял така!“ А учителят ни по вероучение, който провеждаше изпита, три пъти стискаше юмрук и бе готов да се нахвърли върху мене, но все се въздържаше поради особената тържественост на момента. Спомена само нещо през зъби за майка ми.

Естествено след като веднъж вече се бях объркал, всичко тръгна наопаки. Така например, когато учителят ни по вероучение в желанието си да ми помогне ме запита за Адам и Ева, най-лесният и най-симпатичен за мене въпрос, аз започнах по следния начин:

— Адам и Ева са били първите хора… първите хора… Адам е бил първият човек, а Ева — първата жена. И те, като първи хора, те живеели в рая. И си живеели много добре, но един ден Адам захапал… захапал Ева и затова господ-бог му счупил едно ребро…

И за голямо удоволствие на председателя на комисията останалите ми отговори бяха все в тоя дух. На изпита аз просто размесих Стария и Новия завет така умело, както опитен комарджия размесва две колоди карти. Учителят на два пъти ме спираше да не говоря повече, но председателят ме окуражаваше и ме караше да продължавам, обръщайки се към него с думите: „Ама оставете го, моля ви се, поне да се насмеем.“

Както казах вече, дванадесетте апостоли аз натиках в Ноевия ковчег. За Содом и Гомор казах, че са два свещени храма, в които Христос е проповядвал с успех своя принцип: „Обичай ближния си!“ За Христос казах още и че е престоял четиридесет дена в утробата на кита, подготвяйки своето божествено учение. За десетте божи заповеди казах, че Юда ги е продал на планината Арарат и най-накрая на въпроса, какво зная за Пилат, отговорих, че Пилат е син на Мойсея, че е народил голямо поколение и че след като свършил тая работа, си измил ръцете.

Впрочем аз и сега не разбирам какво смешно има във всички тия мои отговори и защо всъщност председателят на комисията така весело се смееше. За мен християнското учение беше сбор от разни чудновати и невероятни разкази. Това представлява то за голям брой християни и днес. И аз не смятам, че е страшен грях да се смесят всички тия разкази, както направих аз например. Не виждам впрочем какво повече за християнството би знаел оня, който би могъл да разкаже всички приказки така, както са записани в учебника.

Но, откровено казано, нашият учител по вероучение не се задоволяваше само с библейските разкази. Навлизаше той и в същината на християнското учение и именно заради тая същина едва-що не изгинахме всички до един. Така например той ни говореше надълго и нашироко за основните принципи на християнското учение. Ние внимателно следяхме неговите думи, т.е. в страха си да не цапароса някого наблюдавахме внимателно всяко движение на ръката му.

Следващия час естествено той препитваше урока, взет миналия път.

— Кое е първото основно начало на християнското учение? — пита господин учителят първия от нас, на когото паднеше погледът му.

Грешникът става от мястото си и мълчи като ням. Ядосан, учителят повтаря въпроса си.

Ученикът мълчи упорито, както са мълчали първите християни пред съда на тираните-езичници.

— Кое е първото основно начало на християнското учение, заплес? — повтаря учителят и пръстите му вече се свиват в юмрук.

И след като ученикът и тоя път не отговаря, той изревава:

— Милосърдието! — и така немилосърдно го удря, че онзи вижда звезди посред бял ден.

След това се обръща към друг ученик:

— Кажи ми ти, кое е второто основно начало на християнското учение?

А грешникът се чеше зад ухото и върти очи, опитвайки се по движенията на ръцете на учителя да разбере от коя страна ще го светне второто основно начало на християнското учение.

— Любов към ближния, магаре такова — крещи учителят, след като не е получил отговор, а нещастникът пипа носа си, за да ви ди дали това християнско начало не е боядисано с червен цвят.

Следващият ученик също не може да каже кое е третото основно начало на християнското учение.

— Великодушието, негодник такъв, но — ето това е за теб великодушие — крещи учителят и тегли ушите на нещастника, като че ли са презрамки на панталони.

В такива случаи ние останалите седяхме ни живи, ни умрели. Бяхме тридесет и четирима души в класа и ако християнското учение имаше случайно тридесет и четири основни начала, ясно беше — всички щяхме да изгинем като първите християнски мъченици, хвърлени в арената и предоставени на благоволението на дивите зверове.

Ето заради това обикнах аз многобожието и съжалявам, че не сме си запазили тая вяра. Защото, първо, колкото повече богове, толкова по-малко основни начала; второ, многото богове не могат да бъдат така опасни, както един бог, и, трето, ако имахме повече богове, нямаше да се изучава в гимназиите вероучение.

http://chitanka.info/text/3524/8

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това за религиозния "морал":


Прелестни библейски цитати

Както е известно, Библията е най-силният аргумент в полза на неверието. Затова нека се насладим на някои класически цитати. За по-голямо удобство, разпределил съм ги в няколко категории. Преди някой да каже, че повечето примери са от Стария завет, а той - по неизвестни причини - вече не е валиден (Хм, защо ли?), нека унищожим това възражение в зародиш, като цитираме Исус Христос, който казва следното за законите в Стария завет:

"Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине." Матей 5:18

"написаното не може да се наруши." Йоан 10:35

И още от Исус:

"Да не мислите, че дойдох да донеса мир на земята; не дойдох да донеса мир, а меч. Защото дойдох да разлъча човек от баща му, дъщеря - от майка и и снаха - от свекърва и; и неприятели на човека ще бъдат домашните му." Матей 10:34-35

И тъй, нека започнем! Цитатите по-долу са поръки на бога (вкл. Исус) към хората, или негови постъпки.

Убийство:

Затова, убийте сега всяко дете от мъжки пол, и убийте всяка жена, която е познала мъж в мъжко легло. А всички момичета, които не са познали мъжко легло, оставете живи за себе си. Числа 31:17-18

Самария ще носи наказанието си, Защото въстана против своя Бог; Ще паднат от меч, Младенците им ще бъдат разтрошени, И бременните им жени разпорени. Осия 13:16

Ако брат ти, син на майка ти, или синът ти, или дъщеря ти, или жената, която почива на пазухата ти, или приятелят, който ти е като душата ти, те изкуси тайно, като рече: Да идем и да служим на други богове..., да не се съгласиш с него нито да го слушаш, нито да го пощади окото ти, нито да го пожалиш нито да го укриеш; но непременно да го умъртвиш; твоята ръка да бъде първа на него, за да го убиеш, и после ръката на всичките люде. Да го убиеш с камъни, за да умре. Второзаконие 13:6-10

И който легне с жена, която е неразположена, и открие голотата и, той е открил течението и и тя е открила течението на кръвта си; затова и двамата да се изтребят изсред народа си. Левит 20:18

Но ако е истинно това нещо, че не се е намерило девство у момата, тогава да изведат момата и да я поставят пред вратата на бащиния й дом, и мъжете от града й да я убият с камъни, та да умре; Второзаконие 22: 20-21

И като се качваше [пророкът Св. Елисей] по пътя, излязоха из града малки деца та му се присмиваха, като му казваха: Качи се, плешиве! качи се, плешиве! А той, като се озърна назад и ги видя, прокле ги в Господното име. И излязоха из дъбравата две мечки та разкъсаха от тях четиридесет и две деца. 4 Царе 2:23-24

Човекоядство:

И ще ги направя да ядат месата на синовете си и месата на дъщерите си. (Еремия 19:9)

... ще ядеш плода на утробата си, месата на синовете си и на дъщерите си, които Господ твоят Бог ти е дал. Второзаконие 28:53

Робство

А колкото за робите и робините, които ще имаш, - от народите, които са около вас, от тях да купуваш роби и робини... Те да ви бъдат притежание. Левит 25:44-45

Ако някой продаде дъщеря си за робиня, тя няма да излезе така както излизат робите. Ако не бъде угодна на господаря си, който се е сгодил за нея, то нека я остави да бъде откупена. Изход 21:7-8

Ако някой удари роба си или робинята си с тояга, та умре под ръката му, непременно да се накаже. Обаче, ако удареният поживее един два дена, тогава да се не наказва, понеже той му е стока. Изход 21:20-21

Ако някой си е помислил, че Христос е против робството, ето:

Вие, роби, покорявайте са на вашите по плът господари със страх и трепет, в простотата на сърдцето си. Ефесяни 6:5

Робите които са под иго да считат своите си господари достойни за всека почест, да се не хули името Божие и учението. 1 Тимотей 6:1

И онзи роб който е знаял волята на господаря си, че не приготвил нито сторил по волята му, много ще бъде бит. Лука 12:47

Поради обхватността на темата, следва втора част.

http://adventurer70.rssing.com/chan-7702716/all_p2.html

Още прелестни библейски цитати

Богатият набор от подобни пасажи в Библията изисква поне още едно издание цитати, а може би и повече. Както и в първия пост по темата, ще започнем с изказването на Исус Христос за законите в Стария завет, за да не каже някой, че Новият завет по някакъв начин ги отменя или променя:

"Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине." Матей 5:18


"Написаното не може да се наруши." Йоан 10:35

И тъй, нека се насладим на още една поредица божии цитати:

Отношението на бог към инвалидите:

"Господ говори още на Моисея, казвайки:
Говори на Аарона, като му речеш: Който от твоето потомство, във всичките им поколения, има недостатък, той да не пристъпва да принася хляба на Бога си.
Защото никой, който има недостатък, не бива да пристъпва: човек сляп, или куц, или със сплескан нос, или с нещо излишно, или човек със строшена нога, или строшена ръка, или гърбав, или завързляк, или с повредени очи, или със суха краста, или с лишаи, или килав.
Ни един човек от потомството на свещеника Аарона, който има недостатък, да не пристъпва за да принесе Господните чрез огън приноси; понеже има недостатък, не бива да пристъпи да принесе хляба на Бога си.


От пресветите и от светите приноси нека яде хляба на Бога си; но да не влиза до завесата нито да се приближава при олтара, понеже има недостатък, за да не омърсява светилищата Ми; защото Аз съм Господ, Който ги освещавам." Левит 21:16-23

Отношението на бог/Христос към жените:

Ако на някой мъж се случи изливане на сп*рма, да изкъпе цялото си тяло във вода и ще бъде нечист до вечерта. Всяка дреха и всяка кожа, на която се намира сп*рма, да се изпере във вода, и ще бъде нечиста до вечерта. А и жената, с която се е съвъкупил мъж, и тя и той да се окъпят във вода и да бъдат нечисти до вечерта. Левит 15:16-18
Ако двама мъже се сбият помежду си, човек и брат му, и жената на единия се приближи, за да спаси мъжа си от ръката на този, който го бие, и протегне ръката си, и го хване за срамните му части, тогава да отрежеш ръката й; окото ти да не я пожали. Второзаконие 25:11-12

Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение. На жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, а да бъде мълчалива. 1 Тимотей 2:11-12

Изнасилване:

Ако някой намери момиче, девица, която не е сгодена, и я изнасили и ги намерят, тогава мъжът, който е лежал с нея, да даде на бащата на момичето петдесет сребърни сикъла; и тя да му стане жена. Второзаконие 22:28-29




Убийство: (2 част)

И да се умъртвява всеки, малък или голям, мъж или жена, който не би потърсил Господа Израилевия Бог. 2 Летописи 15:13

Всеки, който прокълне баща си или майка си, непременно да се умъртви. Левит 20:9

Ако някой се съвъкупи с животно, той непременно да се умъртви, и животното да убиете. Левит 20:15
Ако някой легне с мъжко, като с женско, и двамата са извършили гнусота; непременно да се умъртвят; кръвта им да бъде върху тях. Левит 20:13

А човекът, който би постъпил надменно, като не послуша свещеника, който стои да служи там пред Господа твоя Бог, или не послуша съдията, тоя човек да умре. Второзаконие 17:12

Също мъж или жена, която запитва зли духове, или е врач, непременно да се умъртви; с камъни да ги убият; 20:27

Ако някой има необуздан и бунтовен син, който не се подчинява на гласа на баща си или на гласа на майка си, и те го наказват, но той не ги слуша, тогава баща му и майка му да го хванат и да го изведат при старейшините на града му и при портата на мястото му. И да кажат на старейшините на града му: Този наш син е необуздан и бунтовен; не слуша гласа ни, прахосник е и пияница. Тогава всичките хора от града му да го убият с камъни и да умре. Второзаконие 21:18-21

И посред нощ Господ уби всяко първородно в Египетската земя, от първородния на Фараона, който седеше на престола си, до първородния на пленника, който бе в затвора, както и всяко първородно от добитък. Изход 12:29

Разнообразни божии закани:



Господ ще те поразява с египетския струпей, с кръвотечения, с краста и със сърбеж, от които да не можеш да се изцелиш. Господ ще те поразява с умопобъркване, със слепота и с омайване на сърцето; Второзаконие 28:27-28

Всички тия проклетии ще дойдат върху тебе, та ще те гонят и ще те застигат, догде бъдеш изтребен; защото ти не послуша гласа на Господа твоя Бог, за да пазиш заповедите Му и повеленията, които ти заповяда. Второзаконие 28:45


Ето, аз ще отхвърля семето ви, И ще разпръсна л*йно по лицата ви, Л*йното на тържествата ви; Малахия 2:3

Има цитати и от Новия завет, понеже по-горе се твърдеше, че бил по-добър...

Редактирано от kall
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И каква е тезата ти, Кол, с тези извадки (цитати)? В какъв контекст (и от какъв контекст) са подбрани? И ти ли започна да действаш като Данаил Христов, без даже да разбираш какво правиш?

Ако те накарам да ми тълкуваш цитат по цитат можеш ли се справи? Запознат ли си с историята на еврейския народ, с културата му, с религията му?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тезата е, че Библията е просто древна фантастична новела( митология). И като такава е интересно източник на какъв "морал" може да е. Че и задължително вероучение за малките деца да се въвежда.

Link to comment
Share on other sites

Хмм, заигра извън масата тая тема. Първо за Българският въпрос. Не е възможно да се върнете към селските религиозножитейски традиции, този свят и хората от него не съществуват, или хайде на изживяване са, такива като мюсюлманските села. Друго, християните традиционалисти бяха по/засегнати от постиженията на цял век в сравнение с мюсюлманските селяни, но всички вкупом минават в миналото. За вас традицията е по/скоро в образоването и социализирането на обществото ви както и бъдещ социален икономически модел. Само това може да ви даде още някой друг полувек живот.Важно е БГ да е място на добър живот , сравнено с вашите съседи, а вие се проваляте/провалихте , няма ли промени , наистина ще е нужен поп да ви опее! Кое ще ви обедини национално, държавно , няма да е православието, за жалост Ислчям все още може,но не е добър път.Дори няма нужда от някакъв силен морал за тези усилия , покварата на властта съчетана с добра образов. основа, плюс придобити/или вроден благороден плам са съвсем достатъчни.Но каквото и да правите след 3/4 поколения всичко ще приключи, няма БГ.

Второ. За моралът. Религиозните си нямат и на представа колко е трудно да възпиташ и бъдеш един Достоен Безбожник. Не казвам морален, зашото ние нямаме подобен като вашия.Възпатанието е трудно и изисква поне около 15 години,вероятно и още десетилетие, като съвети напътствия дискусии. Имаме си изградена технология за това. Изобщо не си мислете че сме либерални и <модерни> , ние в много отношения сме по/консервативни дори и от ортодоксалните евреи и от християните. Целите ни да Възпитаме и начина на изпълнение зависят от потенциала, интелектуален , волеви личностен на детето.

Според нас , не е нужна и желана религия в училище , наблегнете на една обширна и настойчива Социализация на всяко едно ниво в държавата си, както и масово , достъпно за всички , Задължително образование , поне до 18 години.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Айде, още един от митологичната школа :haha:

А как ще докажеш, че не е просто митология... Емоционалните изблици, празните приказки и софизмите не се водят доказателства:-) Прочее, само не казвай, че смяташ, че света е сътворен за 6 дена. И че вярваш в говорещи змии:-)

Редактирано от kall
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ако не знаеш тези символи, изпускаш голям културен момент от историята си. То си личи и какъв ни е светът днес.


Според нас , не е нужна и желана религия в училище , наблегнете на една обширна и настойчива Социализация на всяко едно ниво в държавата си, както и масово , достъпно за всички , Задължително образование , поне до 18 години.

Как смяташ, би ли издържала тази теза в Израел?


Ами социализацията не се ли нуждае от историко-морална символика? Ми дайте да не изучаваме и литература тогава, а да се социализираме. Да не изучаваме никаква хуманитаристика, а да се социализираме. Да учим физика и да се социализираме.

Само че ще станем социопати.


Впрочем, този диспут е забележителен. Той е възможен само в една християнска култура и страна. Особено в посткомунистическа. Един евреин, ако му кажете тия неща за неговата религия, ще ви изгледа, ще кимне, и ще си помисли просто: "Абе я си гледай работата". Дори ще ви го каже. Един мюсюлманин има няколко възможни реакции, за част от тях мисля, че се сещате. Един японец би попитал - а защо да не кажа на децата си традицията на моя народ? Тя е хилядолетна...

Който не знае историята си и историята въобще, става член на общество, деградиращо в културно отношение. Деградираме ли ний днес в това отношение? Деградираме.


А как ще докажеш, че не е просто митология... Емоционалните изблици, празните приказки и софизмите не се водят доказателства:-) Прочее, само не казвай, че смяташ, че света е сътворен за 6 дена. И че вярваш в говорещи змии:-)

А ти вярваш ли, че Расколников е убил бабичката? А че Елиза е плела риза от коприва? Че има котки в чизми?

Редактирано от КГ125
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Всеки който иска децата му да изучават религия е свободен да ги запише някъде, където го правят. Негово право си е, макар че жалко за децата.

Имайте благоприличието да признаете и правото на хората, които не искат да промиват мозъка на децата им и то задължително. Ако ще си имат въображаем приятел, нека сами си го измислят.

По-назад бяха дадени доста примери за това колко морални са религиите (не се намери някой да ги коментира по същество обаче). Този морал си го задръжте.

Нека някой от тези, които съвсем спекулативно твърдят, че религията води до по-добро общество, по морален индивид, по ниска престъпност, ми даде пример с такова общество. Да цитира изследвания, където е направена връзка между религиозност и това колко е добър човек. Или и в това трябва да вярваме? Вярвайте ни, че ако вярвате в бог Х, ще се по-добри същества?

И моля не изкарвайте атеистите, че са богоборци, въобще не ни дреме в кого/какво вярвате, стига да не ни го натрапвате. Вярвайте си и ни оставете да не си вярваме.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Впрочем, този диспут е забележителен. Той е възможен само в една християнска култура и страна. Особено в посткомунистическа. Един евреин, ако му кажете тия неща за неговата религия, ще ви изгледа, ще кимне, и ще си помисли просто: "Абе я си гледай работата". Дори ще ви го каже. Един мюсюлманин има няколко възможни реакции, за част от тях мисля, че се сещате. Един японец би попитал - а защо да не кажа на децата си традицията на моя народ? Тя е хилядолетна...

Благодаря, току що илюстрира защо не бива да се проповядва вероучение на малки деца :)

Забележете, че в подобни дискусии винаги опираме не до това да бъде забранено вероучението за желаещите, а да бъде насилствено наложено на нежелаещите. Никой никъде и по никакъв начин не се опитва да забрани вероучението за хората, които биха желали децата им да получат такова възпитание. Въпросът е да бъдем принудени и ние, които не желаем това за децата си. В това се състои проблемът. Това разбира се няма как да се случи, отдавна отминаха вековете на насилствено налагане на нечия идеология. Вероучението може да бъде наложено единствено на желаещите или на индиферентни хора, което изобщо не ме засяга. Но е интересен и донякъде притеснителен фактът, че желанието на хора, претендиращи за морал, е да наложат насила възгледите си на други хора, които с нищо не са по-лоши от тях.

То какъв процент от българите всъщност са атеисти? Какъв процент от американците са атеисти? Липсва ли им престъпност там, където си преподават религиите в училищата? Какъв процент от населението на земята въобще е с атеистични възгледи? Престъпност въпреки това има ли? Означава ли това, че я има, защото има макар и малък процент атеисти? Имало ли е престъпност в минали векове, когато атеисти почти е нямало?

Мислете преди да действате/говорите емоционално.

За традициите и историческата страна на въпроса мисля че се разбрахме единодушно - те си имат място в учебната програма и си се преподават и днес. Не е нужно да ги преподава поп. Не разбирам защо продължаваме да ги дъвчем...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Може да се погледне и към философията, а тя, бавничко разказва като обобщава, че религиозното възпитание е ВЪЗПИТАНИЕ В ИДЕОЛОГИЯ!

Всяка идеология служи само на определен кръг властници.

Затова - може да се "тълкува" само от партийни позиции, съответно - партийни пристрастия.

Е, нагледахме се на таково от 65г, че и от по-рано, ама - явно не им стига на властниците.

Образованието - е ... друг НАЧИН НА ЖИВОТ - за разумно живеещото. Щото живее в общество. А си е животно и ...трябва да се социализира, т. е., индивидите да имат общи допирни точки и договорно съгласие. Става с борба. Ама за да не е бой тая борба, трябва образованост, която все повече да се доближава до ИСТИНАТА... до реалност.

Образоване в религиозност и идеилогии - е в смисъл на утопии и смешни приказки, за забавление, но ... при осъзнати индивиди. А такива стават децата след 16 -ата си годишнина.

http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=261&WorkID=9363&Level=2

"Истината за първия човек

7.gifОще при подготовката на експедицията от Алфа-Центавър към новооткритата планета, Земя културпросветникът Адонис Аментал се обяви против назначаването в галактоплана на жена стюардеса. Опитът му от други експедиции беше го научил, че жените, особено хубавите, винаги представляват опасност за мъжкото общество, когато стоят сред него повече от две светлинни години. Въпреки протестите му обаче Елена Вартбург бе включена векипажа. Тя получи командировъчната си заповед, премина определената космична тренировка и започна да подрежда чашките и филджаните в малкото барче на кораба и да получава за библиотеката вестниците и списанията които щяха да излязат през бъдещите столетия..

Още през първата светлинна година опасенията на културпросветника се оправдаха. Жената започна да пускаотровата си. При това по най-необясними причини тя насочи струйките й именно към него, защото го сметна за най-трудно превзимаем. По това време вече, за да се пести наличният дихателен газ, всички бяха преминали към съкратените думи и Адонис Аментал се казваше Ад-Ам, а-Елена Вартбург — Е-Ва

Стюардесата проявяваше повече от позволения интерескъм културно-масовата работа, разливаше чашката с концентрат, когато я подаваше на Адам, а и той започна да се грижи прекалено много за скафандъра си и с часове да въздиша под звуците на кибернетичния славей в кабината.

Когато навлизаха в зоната на слънцето, всичко бе вече свършено. Адам вървеше подир Ева като кученце на сиджимка, а тя премина към втория акт на отровната си дейност — събуждането на ревността. И може би щеше да постигне добри резултати в тази област, тъй като към нея вече се заглеждаха бордовият фризьор, готвачът първа степен и ръководителят на драмсъстава. Но за това не остана време — галактопланът кацна на Земята.

Започна обикновената изследователска дейност. Наблюдаваше се атмосферата, вулканичната дейност, тежестта на мамонтските черепи, направиха се редица интересни предположения за бъдещето на тази дива планета, оставиха се доста разбираеми знаци — в Баалбек, пустинята Гоби и село Долно Камарци, така че след стотина хиляди години бъдещите хора да се сетят кой, откъде и защо е идвал. Експедицията се готвеше вече за отлитане, когато Адам и Ева направиха непростимата си грешка.

На пръв поглед всичко изглеждаше съвсем обикновено — при една разходка, която предприеха от скука, а и за да наблюдават любовта на пещерните мечки, Адам и Ева се заблудиха в девствения лес. Те дълго тичаха из него, търкаляха се като деца по високата трева и внезапно попаднаха пред едно чудно красиво дърво, отрупано с плодове.

— Ах, каква прелест! — извика Ева. •— Дали могат да се ядат?

— Бе, то... може и да може, ама... — измърмори страхливо Адам.

— Глупости! Веднага ще проверим!

С помощта на ултракристалния си мислопреработвател Ева успя да разпита един туземен питон, който мързеливо висеше от един клон, за качествата на плодовете.

— Ябълка! — извика тя и запляска с ръце. — Какво смешно име! Само змия може да измисли такова!

Тя откъсна една ябълка и отхапа от нея. Очите й примижаха от наслада, бузите й се изпълниха с руменина, а през носа й излезе такъв мелодичен звук, че Адам не се стърпя и каза:

— Хъ дай и на мене де!

Наядоха се двамата алфа-центаврийци с ябълки и чак когато ги свиха стомасите, разбраха грешката си. Та техните организми от векове насам бяха свикнали само на хранителни хапчета. Такова стомашно разстройство не бе виждала досега девствената Земя.

С големи мъки, на четири крака, те успяха да се доберат до галактоплана. И там, изпружени на земята пред отвора на главния реактор, признаха вината си. Ужас обхвана целия екипаж. А началникът на експедицията Йехуде Ованесян (съкратено Йехова) извика:

— Какво сте направили, грешници! Сега вашите утроби са пълни с чужди бактерии, които ще замъкнете в нашия стерилен Алфа-Центавър. Не, о не! Аз ще спася любимата планета! Останете тук, за да изкупите делата си!

Нататък историята е кратка. Направиха на двамата по една инжекция за безсмъртие, дадоха им някои и други дребни инструменти, оставиха ги на полянката сред джунглите и отлетяха.

— Какво да правим сега? — подсмръкна Адам.

— Не знам — изплака Ева.

А когато жена каже „не знам“, става много опасно. Скоро се родиха две деца. Едното кръстиха Антон Величков, а другото — Карло Индиеца.

Оттук нататък вече може да се вярва на вехтия завет. Каин уби Авел, за да вземе сам наследството, след това Енох роди Ирад, Ирад роди Мехуяил, Мехуяил роди Метусаил и прочие...

И пръснаха се децата на Адам и Ева по Земята. И откриха те Америка, организираха стотина войни, изпробваха атомни бомби и полетяха из космоса, въведоха оперативното лечение на кривите носове, намериха начин за отстраняване на космите по женските крака и увеличаването им по мъжките глави...

А Ева и Адам, надарени от Йехова с безсмъртие, продължават да стоят нейде из бразилската джунгла. Те вече не раждат деца. Пустата артеросклероза така ги е налегнала, че нищо не знаят за световните събития. Ева само се кара на мъжа си и мечтае за младините си, а пък Адам въздиша, събира лозови листа за новия си костюм и се чуди кога най-после ще дойде и негов ред за пенсия.

..."

Приятно да ви е!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Но със същите тези аргументи спокойно може да се отрече всяка хуманитарна дисциплина. Тогава защо направо не отречете останалите? Философията за какво е? За да създава идеологии! Историята! И тя. При добро желание - и литературата и историята на изкуството също.

Изобщо за какво му е на съвременния човек да се занимава с хуманитаристика и с основите на цивилизациите си? Я да усвои там една професия и айде!

Идеологията не е задължиелно вредно нещо - тя е преди всичко нещо НЕИЗБЕЖНО. Рано или късно и обществото и индивидите стигат до нея. И когато тя се налага, това е много лошо. Но когато се подтиска - също.

Аргументът за, видите ли насилствено налагане на нещо си в училищата е глуповат - нима основните предмети във всяка образователна система не се налагат с доза насилие? Или на децата им се учи много, та търчат да не изпуснат някой урок :)))))

Колкото има насилие върху децата в обучението за гравитацията, толкова има и по всеки друг предмет, толкова би имало и по обсъждания.

Освен това ние живеем в плуралистично, божем, общество - информацията тече свободно. Следователно каква идеология, какво насилие, какви щуротии?

Не издържа аргумента хич.

А защо не може да стане извън училище? Ми именно защото все пак трябва да има контрол и критерии, а не всеки твърдящ, че е християнин, да пълни главите на хората с разни сектантства. Ето ТОВА точно не бихте искали.

Изобщо не схващам в какво толкова е драмата децата да научат повече. Вие искате те да знаят по-малко, или какво?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Но със същите тези аргументи спокойно може да се отрече всяка хуманитарна дисциплина. Тогава защо направо не отречете останалите? Философията за какво е? За да създава идеологии! Историята! И тя. При добро желание - и литературата и историята на изкуството също.

...

Изобщо ...

...

Не издържа аргумента хич.

...

Вж:

В първи абзац са ... аргументите.

Може да се погледне и към философията, а тя, бавничко разказва като обобщава, че религиозното възпитание е ВЪЗПИТАНИЕ В ИДЕОЛОГИЯ!

Всяка идеология служи само на определен кръг властници.

Затова - може да се "тълкува" само от партийни позиции, съответно - партийни пристрастия.

Е, нагледахме се на таково от 65г, че и от по-рано, ама - явно не им стига на властниците

Във втори:

Начинът на преодоляването им - трябва възраст, за осмисляне при достигане истина, достоверност и изборност на вярванията.

Образованието - е ... друг НАЧИН НА ЖИВОТ - за разумно живеещото. Щото живее в общество. А си е животно и ...трябва да се социализира, т. е., индивидите да имат общи допирни точки и договорно съгласие. Става с борба. Ама за да не е бой тая борба, трябва образованост, която все повече да се доближава до ИСТИНАТА... до реалност.

Образоване в религиозност и идеилогии - е в смисъл на утопии и смешни приказки, за забавление, но ... при осъзнати индивиди. А такива стават децата след 16 -ата си годишнина.

...

Спомни си колко ... народ ти е казвал: "Кво кат си вишист, А?" Въобще не считат, че имаш друг начин на живот, с осмисляне на ставащото наоколо! :grin: И си със собствен избор на поведение при социализация.

В такъм смисъл са аргументите против ранното зарибяване с неистинни неща, поднасящи се като възможност за оправдаване-наказване на собствените и чуждите грешки.

Знаеш вица за Иванчо: "Когато бях 15 годишен, се молех на Господ за колело. Не получих и си откраднах едно. Сега, на 30г, се моля на Господ да ми прости!"

Всеки ползва Господ за оправдание... :haha::fool:

...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Лилава, ако питаш кое да е дете, дали иска да ходи на училище, ще ти каже НЕ. Ако питате, дали е насилие да учат математика и литература ще ви кажат пак ДА.Всички деца в един глас ще обявят, че предпочитат по цял ден да играят на улицата, вместо насилствено да учат.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Темата е тясна за нашите мисли. Знаех си , че ще остана неразбран. Както казах аз съм потомствен Безбожник , дори когато се налага съм и богоборец.

Говорех за религия, като в смисъл на същинската и религиозност в целите на преподаване.Или преподаване от религиозни хора или такива псевдорелиг. от системата на известните религии. Смятам се подразбира като казвам добре образован това включва автоматично историята, развитието, начинът на приложение на религиите, кой /кои ги обладават през вековете, конкретни механизми и т.н.т. Изключително важно за балканите /местните религии, вярвания, култове, учения, личности, идеологии, а като българи , всичко известно покрай живота на митичните Българи.

Или към КГ125 , изучаването в тази светлина на религиите и в частност християнство/ислям смятам за крайно задължително.И това да запоява след 10 годишна възраст , а основният материал в горните класове на задължител. образование, а ако образованието биде задължително до 18 г. възраст, след 16 години младежите да се запознават със същността.

Към разговора с КГ125, ти желаеш да сравняваме еврейската доктрина с Българският въпрос, несравними са.Ти май забрави , че и аз съм нечист евреин/мелез, контактувам с еврейски братя редовно .Ако започна да говоря няма да разбереш, или по/точно ще се противиш и няма да искаш да разбереш.За нашата съдба огромна роля има твоето любимо християнство, То има отговорност за това което са братята, разбира се християнството е преплетено в хилядолетни низове от събития, интереси и пр. Кой се интересува от българите/никой, кой се интересува от еврейското превъзходство/всички.Ти как мислиш дали има евреи които не желаят това разпределение което е сега, дали има такива , които ненавиждат произхода си. Има и то стотици хиляди, но да оставим тези ми братя и да си поговорим за Вас.

Аз имам отговорност към българските земи, към паметта на вашите предци и мога да бъда полезен като се опитам да дам визията на един откровен Безбожник и Интернационалист към Българският национален въпрос и Световна България.Искам да отворя тема, но тук не, вероятно в Историческо Моделиране , там може да помислим върху българското бъдеще , призовавам те КГ125 и всички причастни да разискваме там, разбира се без актуална политика и какви да е дразги.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Но със същите тези аргументи спокойно може да се отрече всяка хуманитарна дисциплина. Тогава защо направо не отречете останалите? Философията за какво е? За да създава идеологии! Историята! И тя. При добро желание - и литературата и историята на изкуството също.

Ама никой не ги е отрекъл, нали? Изучават си се и сега без проблем.

Изобщо за какво му е на съвременния човек да се занимава с хуманитаристика и с основите на цивилизациите си? Я да усвои там една професия и айде!

Ти физиката и химията за занаяти( професии) ли ги имаш... Това показва, че си доста далеч от материята.

Идеологията не е задължиелно вредно нещо...

Но често пъти е... Целта на училищното образование е да се научат факти за реалния свят, не да се налагат идеологии.

Аргументът за, видите ли насилствено налагане на нещо си в училищата е глуповат - нима основните предмети във всяка образователна система не се налагат с доза насилие? Или на децата им се учи много, та търчат да не изпуснат някой урок :)))))

Само че се "налагат" знания с насилие, не идеологии... Или викаш тя математиката е идеология:-)

А защо не може да стане извън училище? Ми именно защото все пак трябва да има контрол и критерии, а не всеки твърдящ, че е християнин, да пълни главите на хората с разни сектантства. Ето ТОВА точно не бихте искали.

Това си зависи вече от самите родители, те решават къде да си записват децата...

Изобщо не схващам в какво толкова е драмата децата да научат повече. Вие искате те да знаят по-малко, или какво?

И какво ще научат, че Земята е сътворена за 6 дни:-) А ако някой ще размахва "моралните" аргументи, нарочно съм сложил горе едни хубави цитати от Библията, има и от Новия завет... Как ще го преподаде на малки деца човек това.

http://nauka.offnews.bg/news/%D0%A1%D0%BA%D0%B5%D0%BF%D1%82%D0%B8%D0%BA_3/%D0%92-%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D1%83%D1%87%D0%B8-%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B5-%D0%B2%D1%8F%D1%80%D0%B2%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D0%B2%D1%8F%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B8_7787.html

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

То в края на краищата и Червената шапчица е лъжлива, т.е. като история, ама се учи!

Ти не се бой за етичната страна. Има толкова много морал и в двата завета, че няма за какво да се безпокоиш.


Темата е тясна за нашите мисли. Знаех си , че ще остана неразбран. Както казах аз съм потомствен Безбожник , дори когато се налага съм и богоборец.

Говорех за религия, като в смисъл на същинската и религиозност в целите на преподаване.Или преподаване от религиозни хора или такива псевдорелиг. от системата на известните религии. Смятам се подразбира като казвам добре образован това включва автоматично историята, развитието, начинът на приложение на религиите, кой /кои ги обладават през вековете, конкретни механизми и т.н.т. Изключително важно за балканите /местните религии, вярвания, култове, учения, личности, идеологии, а като българи , всичко известно покрай живота на митичните Българи.

Или към КГ125 , изучаването в тази светлина на религиите и в частност християнство/ислям смятам за крайно задължително.И това да запоява след 10 годишна възраст , а основният материал в горните класове на задължител. образование, а ако образованието биде задължително до 18 г. възраст, след 16 години младежите да се запознават със същността.

Към разговора с КГ125, ти желаеш да сравняваме еврейската доктрина с Българският въпрос, несравними са.Ти май забрави , че и аз съм нечист евреин/мелез, контактувам с еврейски братя редовно .Ако започна да говоря няма да разбереш, или по/точно ще се противиш и няма да искаш да разбереш.За нашата съдба огромна роля има твоето любимо християнство, То има отговорност за това което са братята, разбира се християнството е преплетено в хилядолетни низове от събития, интереси и пр. Кой се интересува от българите/никой, кой се интересува от еврейското превъзходство/всички.Ти как мислиш дали има евреи които не желаят това разпределение което е сега, дали има такива , които ненавиждат произхода си. Има и то стотици хиляди, но да оставим тези ми братя и да си поговорим за Вас.

Аз имам отговорност към българските земи, към паметта на вашите предци и мога да бъда полезен като се опитам да дам визията на един откровен Безбожник и Интернационалист към Българският национален въпрос и Световна България.Искам да отворя тема, но тук не, вероятно в Историческо Моделиране , там може да помислим върху българското бъдеще , призовавам те КГ125 и всички причастни да разискваме там, разбира се без актуална политика и какви да е дразги.

От колко годишните децата започват да изучават, както казваш ти, "еврейската доктрина"? И има ли нещо лошо в това? Аз го намирам за идеален пример как трябва да става в едно общество, ценящо традициите си.

Опитай да ми обясниш разликите, току виж пък съм разбрал )))

Но най-напред - какво общо има това тука с българския "национален въпрос", а и какво изобщо представлява той?

И какво значи пък "световна България"?

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

То пази Боже от морала на двата завета, ама както и да е( справка, цитатите, дето никой не се осмели да коментира, само Графа дето искаше тълкуване и се оплакваше, че били "извън контекст")


А за Червената шапчица един хубав цитат от писателя Ивайло Борисов:


Детската литература и схващанията на прапрабаба

Детската литература и изобщо възпитание са ми много болна тема и ако зависеше от мен, този параграф щеше да бъде пълен само с п...и майни към уродите, които гледат деца без да имат мозъка дори да пи...аят в права линия. Но това няма да промени общото положение и нагласи. Темата е изключително дълга и аз изключително лесно превъртам по нея при вида на обществения хал, затова ще се постарая да съм кратък. Да се тровя заради тия ла...на няма смисъл.

Това, че си четящ, не значи че си добър родител.

90% от детските автори трябва да бъдат претрепани с колове. В това число “класиците” братя Грим, Андерсен, Перо и цялата плеяда създатели на “детски” приказки, във всяка от които някой умира насилствено, изяден е или друга такава тъпня, която не е работа за детското съзнание. И тук малоумната позиция, че детето приема насилието по друг — “детски” начин, изобщо не е тема на дискусия. Ама изобщо.

Насилието няма място в живота на детето и точка бе!

Ако в твоя бит насилието е част от нещата, нормално е и предпочиташ да го научи от теб, отколкото от улицата, ами, госпожа,

със съжаление ти съобщавам, че са те напълнили със сп...ма много преди мозъкът ти да отбележи някакво значително нагъване

и светът щеше да е едно по-добро място, ако това не беше се случило.... За твърде много хора в “модерното общество” обаче мозъкът не отбелязва нагъване и за тях приказното насилие си остава нормално. Това са онзи тип родители, дето са абдикирали от родителството по презумпция. За които е нормално детето им от преди двегодишна възраст да гледа телевизия, да е облечено в розово, ако е момиченце, да не е облечено в розово, ако е момченце, да взема нещата на другите деца, да изпада в тантруми ако нещо му се откаже, да набива захарни изделия на кило, да познава таблета по-добре от шибания си слабоумен родител, да живее в цигарен дим, на празник да яде макдоналдс, да знае да рецитира стихчета и да пее песнички, да е грубо с останалите и да се превърне в един класически бъдещ стожер на калпавия пейзански генофонд.

И ако във времето, когато недоразумения като Хензел и Гретел са били писани, е било нормално в реалния живот всички, включително децата, да умират в крехка възраст, то сега това не е. И не е редно на чистия лист, който детското съзнание е, да се мажат л...на само защото родителят е пълен с тях и не може да прави елементарни преценки. Но там е и драмата на обществото ни. Че именно това се толерира, а другото се счита за ненормално. Жалка картина.

Link to comment
Share on other sites

<<<....От колко годишните децата започват да изучават, както казваш ти, "еврейската доктрина"? ...>>

От както проговорят, така са ми казвали, аз обаче съм от друг <свят> , нямам общо с тази страна от живота им.При тях ученето за този вид принадлежност и по тази технология е начин да оцелеят и да оцеляват в добри позиции.

<<... И има ли нещо лошо в това?...>>

Има , как да няма, това може да осакати или убие красивият ум.Освен друго това <статукво> вменява определено поведение на еврейските индивиди, определени <роли> в обществото , което като цяло затормозява развитието ни.

<<<<.. Аз го намирам за идеален пример как трябва да става в едно общество, ценящо традициите си. ...>>

Жалко за теб.Историята многократно ви е показвала , организирането на групи и общества, съсредоточени в Битието си , самоподръжката си , такива в крайна сметка са еволюционно неизгодни. Световното еврейство е много вероятно съвсем скоро да започне да се трансформира и с негово голямо участие да създаде един нов световен модел, според мен това им е съдбата на моите братя и в тоя смисъл те бяха избрани.

<<..Опитай да ми обясниш разликите, току виж пък съм разбрал )))..>>

Огромни са. Каква традиция имате вие, определяте се за българи , а разбрахте за това преди 200 години, и то само някои, повечето го разбраха след последната кримска война.Вие сте християни, изповядвате интернационална религия, държите се само за предполагаема етническа принадлежност, но нямате организация да превърнете това в култ. Евреите са такива по своята вяра, идеология и материални интереси , всичко е цялостно, те са от различни етноси и народи, в последно време ги броят като народ, но при тях основата е много по жизнена и широка, оцеляла векове без да има нужда от създаване на нация, народ, държава. Никакво сравнение тук. Ако имахте своя вяра и в последствие превърната в подобие на идеология , както и всичко подплатено материално, с организация за икономик. съществуване, тогава щеше да е друго.

<<<...Но най-напред - какво общо има това тука с българския "национален въпрос", а и какво изобщо представлява той? ...>>

Национален въпрос , колко ще съществува вашата нация , можем ли да удължим живота и и как.Това е.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Моля, нека не се бърка идеология със знания. Задължително е образованието (и има защо), не индоктринирането (и има защо). Интелигентни хора сме все пак, няма нужда да си повтаряме едни и същи неща по няколко пъти :)

"Червената шапчица" се изучава като детска приказка, Библията не. Историята е хуманитарна дисциплина, чрез която се преподават факти, вероучението не преподава факти. Философията се изучава в гимназията, не в началното училище.

Който намира, въпреки всичко, за нормално детето му да бъде възпитавано в духа на съответна религия/идеология, нека го прави. Има това право и както вече забелязахте, никой не му го отнема.

Аз нямам религия и не изпитвам нужда от принадлежност към коя да е идеология. Никога не съм имала. Моля някой от привържениците на задължителното вероучение да ми обясни защо съм лош и неморален човек!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Значи до момента основните аргументи за задължителното вероучение могат да се сведат до следните:

- щяло да възпитава морал, само че това е лесно оборимо, и то с цитати от самата Библия;

- такава била традицията ни, само че това е много слаб аргумент. Просто в БГ никога не го е имало този традиционализъм и консерватизъм, при нашата полуориенталска култура традиционализмът би бил дори вреден. Изобщо, ако ще се говори за БГ традиции, то аз лично се сещам само за хора, ръченици и баници, не виждам никакви морални нравоучения тук. Да, християнството е традиционната ни религия, но далеч не само на нас. И като става въпрос за традиционна религия и изучаването и в училищата, то някой знае ли какво е положението в страните, където наистина съществуват традиционализъм и консерватизъм( или изобщо някога са съществували), например Германия, Великобритания, имат ли вероучение там. Щото аз се съмнявам да е така.

- емоционални "аргументи", които се коренят в лични психологически мотиви и като такива нямат място в дискусията.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!