Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

Другата тема за задължителен предмет Религия ме накара да се замисля, а защо не се въведе ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН предмет, в който да се изучават всички аморални зверства извършени от и в името на църквата и в името на съответния Бог? Какво говори за психиката ни, когато си мислим, не, вярваме във въображаеми същества? Защо моралните устои НЕ са монопол на религиите и е напълно възможно да си добър човек и без да те се страх от наказание някога си , което така или иначе могат да ти опростят срещу скромна сума или дарение. И т.н.

Мисля, че ще има достатъчно материал и за университета. А и ще се основава на проверими факти.

Милионите хора загинали в опити да се "убедят" инаковярващите, кое е правия път и колко добър милостив е нашия Бог/Алах/Дядо Мраз, смятам ще са съгласни с мен, а вие?

Редактирано от mf2hd
  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Поначало е най-добра неутралността на учебния материал по отношение на идеологии и т.н., както е сега. Но от друга страна, не е никак добър( даже говори много лошо за БГ обществото) този натиск за задължително вероучение, така че предложението за задължителен атеизъм е напълно разбираемо:-)

  • Глобален Модератор
Публикува

Ако започне да се изучава предмета на първото мнение, ще стане ясно, че масата твърдения за аморалности в името на религиите са преувеличени. И че те с нищо не се различават от останалите аморалности в човешката история.

Така например такива са вършени и в името на философски и икономически възгледи, но никой не е закрил изучаването на икономика и философия?

Ех, господа, ех ....

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Доколкото си спомням имаше около 40 години задължитилeн атеизъм и в училищата израстна чудесна генерация на просветени, модерни, културни хорица за цвят и мирисане, да ти е драго и благо да ги гледаш на какво ни изкараха....

Иначе и атеизвът е вид вяра.....

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%82%D0%B5%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC

:laughing1::laughing1::laughing1:

  • Upvote 3
  • Потребител
Публикува

Ако започне да се изучава предмета на първото мнение, ще стане ясно, че масата твърдения за аморалности в името на религиите са преувеличени. И че те с нищо не се различават от останалите аморалности в човешката история.

Така например такива са вършени и в името на философски и икономически възгледи, но никой не е закрил изучаването на икономика и философия?

Ех, господа, ех ....

Като не се различават, значи религията с нищо не е по-добра.

Ще се радвам да ги видя тези примери. Особено философските...

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

Както писа кг, и религията и атеизма са... вярване. Религията обаче дъъълго време е институционализирана, облечена в някакъв имидж и власт. Знаете, че дори и комунизма, който официално е против религията, доста прилича на религия. Но не е, той е идеология, което е друго нещо.

Кг спомена и философията. Това е "влечението към мислене". Или към размисъл. Това вече е едно над вярващо ниво, от което могат да се разглеждат религии и атеизъм.

Философията би могла да се "учи" в у-ще, но в по-горните класове. Без особен зор да се разгледат основните течения. Таблицата за умножение със зор се учи, но философия, влечението към размисъл - не става. Както казва един приятел, тя се "индуцира", но не винаги става.

А изучаването на религия или атеизъм ще е по-скоро индоктринация, от колкото обучение. Но училището все повече е инструмент за индоктринация, от колкото за мислене.

  • Upvote 1
  • Глобален Модератор
Публикува

Защо да е индоктринация? Или защо да е повече индоктринация от другите предмети?

  • Потребител
Публикува

Другата тема за задължителен предмет Религия ме накара да се замисля, а защо не се въведе ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН предмет, в който да се изучават всички аморални зверства извършени от и в името на църквата и в името на съответния Бог?

Хайде сега да те видим тук, на ниво форум, как ще ни запознаеш с атеизмът?

Що е то атеизъм?

История на зверства и кланета, извършени в името на Бога? Защото такива кланета е имало и при иудеи, и при християни, и при мюсюлмани.

Причини, следствия? Социално-икономически проблеми?

Ти въобще наясно ли си, че за да преподава човек атеизъм, ще му трябват най-малкото 10 години запознаване с историческите факти (и то на ниво университет), а след това още 10 години със запознаване на трудовете на класиците, критикуващи "религиозната заблуда" (пак на ниво университет). Това са 20 години по най-оптимистични прогнози.

Каква беше причината за отмирането на бляскавата митологична школа? Вътре в нея е имало страхотни умове, които са тръгнали да делят атома по грешен път. Всъщност, грешният път им беше зададен от Светата Болшевишка Партия. Самата глупост, да бъде отречена историчността на Христос, унищожи вярата на самите атеисти в атеизма.

Разбираш ли, колко си несъстоятелен в мисленето към днешна дата?

  • Потребител
Публикува

Ристю, Ристю, обичам бездоказателствения ти емоционален стил:-) Библията си е митология, това, че има някакво зрънце историческа истина( като в повечето митологии) не я прави по-малко митология в сравнение с Илиадата. Не случайно давам за пример точно това произведение, защото то има солиден исторически background( Шлиман нещо така...). Това не значи обаче, че това произведение е Светата Истина, същото е и за Библията- древноеврейски фолклор.

  • Потребител
Публикува

Ристю, Ристю, обичам бездоказателствения ти емоционален стил:-) Библията си е митология, това, че има някакво зрънце историческа истина( като в повечето митологии) не я прави по-малко митология в сравнение с Илиадата. Не случайно давам за пример точно това произведение, защото то има солиден исторически background( Шлиман нещо така...). Това не значи обаче, че това произведение е Светата Истина, същото е и за Библията- древноеврейски фолклор.

Стига тролинг.

По темата за атеизма Скуби по-горе е казал всичко , което е трябвало да се каже.

Превъзбудените словоизлияния и словоблудства - в другата тема.

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Хайде сега да те видим тук, на ниво форум, как ще ни запознаеш с атеизмът?

Що е то атеизъм?

История на зверства и кланета, извършени в името на Бога? Защото такива кланета е имало и при иудеи, и при християни, и при мюсюлмани.

Причини, следствия? Социално-икономически проблеми?

Ти въобще наясно ли си, че за да преподава човек атеизъм, ще му трябват най-малкото 10 години запознаване с историческите факти (и то на ниво университет), а след това още 10 години със запознаване на трудовете на класиците, критикуващи "религиозната заблуда" (пак на ниво университет). Това са 20 години по най-оптимистични прогнози.

Каква беше причината за отмирането на бляскавата митологична школа? Вътре в нея е имало страхотни умове, които са тръгнали да делят атома по грешен път. Всъщност, грешният път им беше зададен от Светата Болшевишка Партия. Самата глупост, да бъде отречена историчността на Христос, унищожи вярата на самите атеисти в атеизма.

Разбираш ли, колко си несъстоятелен в мисленето към днешна дата?

Е аз какво съм виновен, че религиите са направили толкова поразии? Аз между другото, нямам сантименти или предубеденост към никоя религия. Християнството разбираемо ми е по-познато, но в същността си, всички са ми еднакви.

Що се отнася до запознаването, всъщност заглавието на темата е малко подвеждащо, както си личи в текста на темата. Направих го така за да се свърже с другата тема. Предлагам безпристрастно изучаване на религиите, като наблягам на това да не се пропускат всички злини причинени от религиите.

А атеизма за мен с едно изречение - липса на вярва в съществуването свръхестествени, свръхможещи създания, които ни направляват и наказват.

Щом искаме да отгледаме морални, критично мислещи членове на обществото, трябва да им дадем достатъчно факти за да направят информиран избор в това дали и в коя религия да вярват.

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Защо да е индоктринация? Или защо да е повече индоктринация от другите предмети?

за мен религията е много истинско нещо, но до него се стига. сам. а да се преподават жития и традиции за мен е кощунство спрямо истинското нещо. това за което е говорил христос, а не за което говори църквата и дори библията. т.е. децата биха се отклонили рано рано от търсенето на истинското нещо.

както физиката без опити може да е само една представа, а без опити най-вероятно изкривена или грешна.

така и религията преподавана без да е възникнал въпроса в главата на детето ще е една мазна супа за преглъщане. на национално ниво е необходимо - традиции, българщина и пр.

  • Потребители
Публикува

В училищната програма трябва да се включи това, което е полезна за обществото и българските граждани. Иначе казано какво да включим зависи от това какви български граждани искаме.

До 1944г. се е учело вероучение. Чуждите дипломати определят тогавашните българи, че били като германците - дисциплинирани и работливи, а градовете чисти и подредени.

След това се учеше атеизъм. Уроците се провеждаха в рамките на ежеседмичния час на класния ръководител, като се водеха или от щатен партиен агитатор, или от класния ръководител, или от член на комсомолската или пионерската организация в класа. Какви български граждани произведе това обучение и как изглеждат българските градове сега обаче?

Та кое ще изберем зависи от това какво искаме да бъде българското общество - дали от германски тип или чалгаджийско-крадлив.

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Атеизмът не е идеология, която отрича религията...

Тя е философия, която те кара да се съмняваш във всичко без достатъчно аргументи. Атеизмът е критично мислене... Богове, идоли, шарлатани, врачки, вълшебни добавки... Всички тези падат под ножа...

Затова аз казвам, че съм вярващ във всичко реално :D Вярвам, че гравитацията действа, не вярвам, че с годжи бери ще отслабна :D

Децата не трябва да се учат на атеизъм или религии, а да се възпитават на критично мислене.

  • Upvote 2
  • Глобален Модератор
Публикува

Нима ти виждаш всичко реално?

:)

Всички атеисти - предлагам ви да видите този филм и после да му мислите:

  • Потребител
Публикува

Е... Не ми казвай, че се аргументираш с художествени фикции :)

  • Потребител
Публикува

Множество художествени фикции са шедьоври, но нямат нищо общо с реалността.

  • Потребители
Публикува

В училищната програма трябва да се включи това, което е полезна за обществото и българските граждани. Иначе казано какво да включим зависи от това какви български граждани искаме.

До 1944г. се е учело вероучение. Чуждите дипломати определят тогавашните българи, че били като германците - дисциплинирани и работливи, а градовете чисти и подредени.

След това се учеше атеизъм. Уроците се провеждаха в рамките на ежеседмичния час на класния ръководител, като се водеха или от щатен партиен агитатор, или от класния ръководител, или от член на комсомолската или пионерската организация в класа. Какви български граждани произведе това обучение и как изглеждат българските градове сега обаче?

Та кое ще изберем зависи от това какво искаме да бъде българското общество - дали от германски тип или чалгаджийско-крадлив.

Работливостта и набожността нямат никаква връзка помежду си.

  • Потребители
Публикува

По темата за атеизма Скуби по-горе е казал всичко , което е трябвало да се каже.

Превъзбудените словоизлияния и словоблудства - в другата тема.

Но това просто не е вярно. В училищата тогава не властваше атеизмът, а властваше комунизмът. Атеизмът беше само аспектче на комунизма. Простотиите ги извърши комунизмът, а не атеизмът, с други думи.

  • Потребител
Публикува

Но това просто не е вярно. В училищата тогава не властваше атеизмът, а властваше комунизмът. Атеизмът беше само аспектче на комунизма. Простотиите ги извърши комунизмът, а не атеизмът, с други думи.

Ха сега като ви хванаха с изути гащи и почнахме да се оправдаваме - аспектЧЕ , маспектче , хъм , мъм...

Да си припомним един от Титаните на Комунизма за една от крайъгълните догми - Религията е опиум за народите.

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

В училищната програма трябва да се включи това, което е полезна за обществото и българските граждани. Иначе казано какво да включим зависи от това какви български граждани искаме.

До 1944г. се е учело вероучение. Чуждите дипломати определят тогавашните българи, че били като германците - дисциплинирани и работливи, а градовете чисти и подредени.

След това се учеше атеизъм. Уроците се провеждаха в рамките на ежеседмичния час на класния ръководител, като се водеха или от щатен партиен агитатор, или от класния ръководител, или от член на комсомолската или пионерската организация в класа. Какви български граждани произведе това обучение и как изглеждат българските градове сега обаче?

Та кое ще изберем зависи от това какво искаме да бъде българското общество - дали от германски тип или чалгаджийско-крадлив.

Тука нещо логиката куца. Тези комунисти от къде са се пръкнали? Не сме ги внесли, те са рожба на точно това вероучение. На всичко отгоре това е било и единственото им "образование".

Така че за комунизма благодарете на църквата, дето е отгледала толкова морални хора. Които после не са искали да делят власт с църквата...

Работливостта и набожността нямат никаква връзка помежду си.

Има, колкото са по-набожни, толкова по-малко им се работи. Дай им да проповядват на хората...

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!