Отиди на
Форум "Наука"

Народе???? или Кой предаде Левски?


Recommended Posts

  • Потребители
Преди 2 часа, baal said:

На това му се вика пропаганда чрез действие. Даването на личен пример е основен, мотивиращ за последователите, фактор. Така действа и Узунов няколко месеца по-късно, същата мотивация използва и Ботев. Също и Хитов, вярвам и сам ще се сетиш за други подобни примери или ще попаднеш на тях, ако разровиш литературата за революционните борби. Още Раковски пише за пропаганда чрез "пресата и сабята", т. е. чрез слово и дело. Отделен е въпроса имало ли е въобще достатъчно доверен човек комуто да се довери тази уж рутинна задача. 

За пропагандата чрез действие вече споменах. Ако Левски не беше постъпил така както е постъпил сега Гербов освен за прахосника и властолюбеца Левски щеше да пише и за страхливеца Левски, а смятам, че е ясно, че и тогава е имало хора като Гербов. 

Да, съгласен съм, такъв е бил характерът на тези хора, така са разбирали участието си в освободителната борба, същото може да се каже и за Ботев. Разликата между другите и Левски е в качествата, които той е притежавал, което му позволява толкова дълго да върши това, което е правел, без да бъде заловен или убит. Но самият факт, че го е правел многократно, за мен е атестат за неговата безкористност.

За Ангел Кънчев той пише, че от него ще стане добър апостол и организатор, но са му нужни няколко години да се учи на това. Защото преди да започне обиколката си през 1868-9, Левски вече има натрупан голям опит зад гърба си в двете легии и четата на Хитов, докато Кънчев идва млад и зелен студент с пълна с идеали душа, но без никакъв опит на революционер и хъш; опитът на Общи е с отрицателен знак, ако се види каква е биографията му в детайли, той не е стабилен човек и годен за конспиративна дейност, Левски го е познавал от Втората легия.

Редактирано от Б. Киров
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 863
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 19 часа, Frujin Assen said:

Истината е, че Левски допуска няколко груби грешки в конспиративната работа които водят до залавянето му.

1 Той отива в един район където има провал в организацията и има "засилено полицейско присъствие" и органите на властта са много внимателни.

2 Той отива да свърши лично една дребна работа- да прибере архива. Левски страдащ от болестта на начинаещия ръководител се опитва да свърши всичко сам.

3 Тръгва си посред бял ден и закономерно го среща патрул. На въпроса къде отива той дава идиотско обяснение- Отива на лозето си да хвърли тор. Това посред зима на голям празник на който не се работи. Естествено веднага събужда подозрението им. Началниците в конака веднага се досещат, че на този човек не му е чиста работата и го залавят.

Толкоз

Ако Левски беше предаден той щеше да бъде заловен още в града, а не в ханчето когато е на път да се измъкне. Другото което изпускате, ако беше предаден след освобождението предателя щяха просто да го опукат.

Фружине,

прав си. Много от нещата ,които пишеш отдавна са известни като факт и макар и несмело са се появявали тук там като публикации.

Имам чувството ,че накрая ще го докарате до там ,че Левски сам си е метнал и въжето. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не съм казвал, че Левски е прахосник, вече ти го обясних. Макар и под вънкашност чужда продължаваш да четеш превратно това, което съм писал.

Въпросното „прахосване” го дадох навремето за пример, че Левски е бил на практика демагог. Отначало е говорел за вишегласие, но от един момент нататък е спрял да се допитва до съратниците си. Това го пише и Данаил Попов. И парите ги е похарчил, без одобрението на другите членове на комитета. Когато те са започнали да мърморят по този повод, решава че трябва да направи отчет, но такива като Пеев вече са на вълна „късно е либе за китка”.

Не приемате писаното от мен, защото посочвам онези черти от биографията на Левски, които са пропуснати от биографите му. А те не са много приятни. И понеже аз ги вадя сега на бял свят, скачете и си искате чистият и неопетнен Левски.

Първо трябва да се напише биографията му, максимално точно възпроизвеждаща всички негови действия и тогава да му се дава оценка. На практика се е получило точно обратното: дадена му е много висока оценка, най-вече от комунистите, защото неговата идеология е най-близка до тях. А в биографията му има доста тъмни и нелицеприятни моменти. И когато ви ги посочват, надавате вой.

Цитирай

Имам чувството ,че накрая ще го докарате до там ,че Левски сам си е метнал и въжето. 

В последния филм за Левски той се предава сам. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

 

Можем да си дадем сметка колко е голямо значението на идеите и дейността на Левски, щом и днес, 144 години след смъртта му имперските слуги се напъват да фалшифицират историята с цел да го омаскарят.

За отношението на Данаил Попов към Левски това, което може да се проследи от документите е следното:

Данаил Попов е един от най-преданите и близки другари и помощници на Левски. Но в разпрата между Левски и Димитър Общи той застава на страната на Общи и Хинов, което е обяснимо като знаем, че Атанас Хинов му е брат. Повлиян от брат си, той пише до Каравелов цитираното по-горе писмо за "своеволията" на Левски. Писмото е от 3 октомври 1872 г.  - след Арабаконашкия обир, но преди да започнат арестите на извършителите му. Това е времето на най-голямо влияние на противниците на Левски в революционната организация.

Обаче, когато започват арестите, особено след залавянето на Левски, Данаил Попов разбира заблуждението си. Ето какво пише до Каравелов на 26 януари 1873 г.:

"...В. Левски - Славният ни Българин, е  наистина уловен, защото го видели с очите си, когато го прекарали през Плевен в каруца с други двама...Но от всичко всичко най-много съжалявам бедния В.Левски, който заради техните простотии пропада и той сам, т.е. изгубваме един рядко срещащ се между нас българин..."

 

Редактирано от Doris
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, К.ГЕРБОВ said:

 

В последния филм за Левски той се предава сам. 

Това не беше ли филм, който разбуни духовете? По това време не бях в България но чух за това. Иначе това е пълна глупост. Отбелязано е в документи ,че Левски е арестуван . Май всеки е хванал нещо от тази човешка съдба  и си пише каквото си иска.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, Doris said:

 

Можем да си дадем сметка колко е голямо значението на идеите и дейността на Левски, щом и днес, 144 години след смъртта му имперските слуги се напъват да фалшифицират историята с цел да го омаскарят.

 

Кои са тези имперски слуги? 

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Подкрепям Гербов.Левски е бил един крайно авторитарен лидер.Просто не е търпял чуждо мнение.Преди него такъв е бил Раковски а след него бих направил паралел с Тодор Александров от ВМРО.Абсолютно безкомпромисни лидери с неоспорим авторитет .Такава е истината и съжалявам ако но някой не му харесва.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

След второто събрание в Ловеч в края на ноември 1871 г. няма никакви сведения Левски да е събирал на съвещание някакви хора от комитета в България. Пишел и е изпращал само писма – еднолично.

Обвиненията срещу Левски нямат брой. Вземи прочети по-внимателно протоколите от разпитите на заловените и престани да даваш квалификации по мой адрес. 

Най-важното: Левски е вкарвал насила хората в комитетите. 

разпитът на иван фурнаджиев.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Гербов какъв е този разпит?

Ако е разпит на турската полиция си силно в заблуждение. Докога мама му стара ще се налага да ви обяснявам елементарни неща за конспирацията. ВСИЧКИ по това време са твърдели;

1 Войводата ги измамил да влязат в тая работа

2 Те не знаели за какво става дума

3 Заплашили ги

Четниците на Ботев също твърдели тези неща. Както казва Захари Стоянов "Ако си признаеш, че доброволно си тръгнал да буташ султана ще последват само бой, псувни и увеличение на присъдата". Затова и ВСИЧКИ, пак повтарям ВСИЧКИ, ще потретя ВСИЧКИ революционери които не са загазили надълбоко твърдят пред турската власт, че са насилвани, не са знаели, излъгали са ги.

За откритието, че възгледите на Левски били най близко до комунистическите заслужаваш орден Людмила Живкова връчен ти лично от Тодор Живков! Това откритие е просто гениално!

 

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 2 часа, resavsky said:

Подкрепям Гербов.Левски е бил един крайно авторитарен лидер.Просто не е търпял чуждо мнение.Преди него такъв е бил Раковски а след него бих направил паралел с Тодор Александров от ВМРО.Абсолютно безкомпромисни лидери с неоспорим авторитет .Такава е истината и съжалявам ако но някой не му харесва.

Без такова нещо не може революция. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 57 минути, К.ГЕРБОВ said:

След второто събрание в Ловеч в края на ноември 1871 г. няма никакви сведения Левски да е събирал на съвещание някакви хора от комитета в България. Пишел и е изпращал само писма – еднолично.

 

Обвиненията срещу Левски нямат брой. Вземи прочети по-внимателно протоколите от разпитите на заловените и престани да даваш квалификации по мой адрес. 

 

Най-важното: Левски е вкарвал насила хората в комитетите. 

разпитът на иван фурнаджиев.jpg

 

 

Показания пред съда - ми естествено, че ще каже, че под смъртна заплаха е влязъл. Иначе ..... 

 

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, К.ГЕРБОВ said:

След второто събрание в Ловеч в края на ноември 1871 г. няма никакви сведения Левски да е събирал на съвещание някакви хора от комитета в България. Пишел и е изпращал само писма – еднолично.

Ама, разбира се, само няколко месеца по-късно еднолично отива в Букурещ и еднолично приема Устава. Преди това еднолично е определил делегатите и еднолично е написал пълномощните им. 

Да, и какво пише в писмата, които изпраща еднолично, "съберете се", "решете", или пък всичко "да се върши по пределите на устава", а много добре знаете, че в устава е заложено "вишегласието". 

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

В показанията си пред Временната комисия в София от 12.01.1873 Никола Цвятков говори само за едно заптие на кон, Хасан Али чауш, което ги срещнало с Левски на Пази мост, който е на около 6 км от Ловеч; двамата вървели поотделно и спрели на чешмата да пият вода, където става разговорът със заптието.Същото в различни варианти твърди Цветков и в следващите си разкази по-късно, винаги става въпрос за едно заптие. Ето и неговия разказ, според както го записва Д. Пъшков.

„Никола Цветков — пише Д. Пъшков, — както казах по-горе, беше затворен при мене. За улавянето на Левски ми разправи следущото: Никола Сирков с Левски бяха натуряли книжата на Левски в сламата на самара на коня на пайстрога ми. Сутринта на 26 декември 1872 год. Никола Цветков тръгнал от Дръстене от къщата на пайстрога ми с неговия кон, в самара на който бяха зашити книжата и тевтерчето на Левски, през Пчелинска стена из пътеката, като се наговорили с Левски да се срещнат на кръстопътя на Севлиевското шосе. А Левски в същото време тръгнал през Стратиш през шосето пеши, като пратил Христо Луканов с няколко момчета напред да проверят да няма някоя засада, наредена от турците, а Левски вървял след тях на няколко разкрача. Левски изминал опасните места по Севлиевското шосе благополучно и като се събрали на кръстопътя с Никола Цветков и се разделили с Христа, обаче Левски бил много неспокоен. Като се събрали на кръстопътя, Никола Цветков се качил на коня, а Левски тръгнал пеши и заминали по Севлиевското шосе. Като наближили „Пази мост”, Никола съгледал отдалеч един стражар на кон и обадил на Левски. Левски се отбил към лозята, къде чешмата се срещнали със стражаря, който запитал Никола къде отива и кой е другарят му. Никола казал, че не го познавал, сега го стигнал на пътя. Заптието запитал Левски кой е и за къде отива. Отивам, казал Левски, на лозето си, аз съм от Ловеч, да видя колко кола боклук са докарали кираджиите. Стражарят заминал по шосето къде Ловеч, а Левски из пътеката отишъл нагоре из лозята и стигнал Никола на шосето до самия гьол. Левски се качил на коня и по мръкнало стигнали в селото Къкрино и слезли на комитетското ханче при Христо Латинеца, комитетски човек и познат с Левски и Никола Цветков. Левски още вечерта поръчал на Христо Латинеца, като пропеят първи петли, да иде да намери кон за до Севлиево, и ще дойдеш с нас да ни покажеш пътеката за Севлиево, да не минаваме по шосето, защото постоянно стражари кръстосват по шосето. Като запели петлите, Христо Латинецът отишъл да търси кон за Левски. След излизането на Латинеца, минало се няколко време, потропали на външните врати на ханчето. Никола помислил, че се е върнал Христо Латинецът, и поискал да отиде да му отвори. В това време почукало се втори път по-силно и извикал на турски: „Отвори бе, ханджи”. Тогава Никола се връща при Левски и му казал: „Заградени сме от много стражари и познах по гласа вчерашния стражар, който ни срещна вчера на шосето. Левски грабва своя револвер и на Латинеца („Предаден съм, казал” — стоят думите на Левски в черновката на спомените на Д. Пъшков, б. на Д.Т.С.), като казал на Никола да каже, че го не познава.

Тези спомени Никола Цветков Бакърджията споделя не само с Д. Пъшков, с когото е затворен в софийската тъмница, но по-късно ги споделя и с Д-р П. Стоянов, а тъй също и с Хр. Ив. Книговезеца. И на тримата разказва почти едно и също.

Из спомените на Д. Пъшков. Вж. Д.Т.С., стр. 645

Самото заптие, Али чауш, обаче, по-късно, разказва по-различна своя версия за тази среща, а спомените му са препредадени от сина на Христо Цонев и са публикувани в пълен вид от Димитър Панчовски: там Али чауш твърди, че били двама заптии и пратил другарят си му на една близка височина да види къде отива Левски, защото се усъмнил в него и от моста, който е в ниското, нямало видимост;

 

spomen ali chaysh.jpg

Добре, допускаме, че Цветков по някаква причина повтаря едно и също невярно нещо, и че заптиетата са били двама, а не един, както твърди Али чауш, и другарят му е отишъл до близка височина да гледа накъде отива Левски; заптието Али чауш твърди в разказа си, че чакал един час, докато се върне другарят му; имайте предвид, че самото заптие казва, че вече се здрачавало, било е след 4.30 часа по време на срещата; след още половин  час, в 5 след обед, вече е било напълно тъмно; да, но следващата среща, която са си определили Левски и Цветков е местността Гьола, тя е на 3-4 км от Пази мост; значи, за да види как Левски и Цветков се срещат пак и тръгват заедно, то е трябвало да чака до пълен мрак, да ги види, след което да се върне при другаря си - нещата никак не излизат и в двата случая, освен, ако другаря на Али чауш няма очила за нощно виждане, или Хасан Али Чауш си нагласява разказа, за да му се получи; това личи и от невярното му и нагласено заключение, което съм подчертал в тези спомени: „казах, че няма къде да нощуват по пътя, освен в Къкрина”. Потерята отива направо в хана на Латинеца в Къкрина, а не претърсват всички крайпътни ханове и колибите в лозята преди Къкрина след Гьола, където са се събрали двамата – само на 2-3 км от Пази мост е имало крайпътен хан, а на 800 м пред разклона за Горно Павликене друг, известен като хана на дядо Въльо, в Горно Павликене също е имало хан, а в Къкрина освен хана на Латинеца има още един, но е заварден само на Латинеца, имало е колиби в лозята, където е можело да се нощува, Левски преди да влезе в Ловеч на 26 е нощувал две седмици по такива колиби.

Да допуснем обаче, че потерята е била със свръхестествени възможности, претърсила е преди това всички тези ханове – те са три, претърсила е в тъмното и колибите в лозята, след което се е разположила в засада около Къкринския хан,– защо тогава оставя Латинеца да излезе необезпокояван, без да го спре поне за проверка в тъмното минути преди да нахлуе, а го арестува, чак след като е задържала Левски и той се връща обратно; и защо Никола Цветков преди да нахлуе потерята и чак след като е излязъл Латинеца пали лампата.

Да сумирам и систематизирам:

– 4 пъти Никола Цветков твърди едно и също, заптието е било само едно;

- Ако заптието обаче е било само едно, то просто няма начин да проследи отвисоко къде ще се срещнат повторно Левски и Никола Цветков, защото това става след около час, когато вече е нощ и няма видимост

- Дори и да са били 2 заптиетата, както твърди Али Чауш, пак другарят му не може да ги види, поради същата причина

- Дори да са имали свръх-заложби на ясновидци и детективи, двете заптиета (или едното) и да са разгадали, че Никола Цветков и Левски вървят заедно в една посока, в тази посока преди хана в Къкрина има още 3 други хана след мястото на срещата им, има и колиби из лозята, където могат да се крият, ако са разбойници

- Дори и потерята да е имала супер-експедитивност в претърсването на трите хана, да е претърсила и колибите в лозята, защото тя тръгва след полунощ, а към 3 часа вече е устроила засадата, като за това време е трябвало да измине 18 км между Ловеч и Къкрина и да претърси всичко изброено,

- защо е оставила Латинеца да излезе от хана, преди да затропа по вратата, пропуснала го е, как в тъмното са разбрали, че това не е Левски;

- защо малко след излизането на Латинеца, Никола Цветков е запалил лампата, веднага след което са нахлули заптиетата?

 

Че потерята водена от Бошнак Юсин Чауш е имала съвсем точна информация, че онази нощ в Къкринското ханче е Васил Левски, нещо, което се потвърждава и от разказа на самия Бошнак Юсин Чауш

 „За улавянето на Левски бил пратен старшият полицейски стражар Бошнак Юсин Чауш. Като се завърна от бягството в Руско-турската война в 1877 год., отидохме при него: Иван Драсов, Марин Луканов и Д. Пъшков. Запитахме го да ни разкаже как е уловен Левски и откъде знаеше, че Левски ще бъде тази вечер на Къкринското ханче. Бошнак Юсин каза, че го повикал каймакаминът и му заповядал да вземе със себе си 10 души полицейски стражари и да отидат в Къкрино на ханчето да уловят Левски, като им дал строго нареждане да пазят да не го убият. На въпроса откъде знае каймакаминът, че Левски тая вечер ще бъде в Къкрино на ханчето, Юсин Чауш каза, че каймакаминът нищо не казал откъде знае, че Левски ще бъде в Къкрино тази вечер.”  

Из спомените на Д. Пъшков. Д.Т.С., стр. 647.

Каймакаминът говори с абсолютна сигурност, че Левски ще бъде тази вечер в ханчето, защото веднага с нареждането да отиде и го залови „дал строго нареждане да пазят да не го убият”. Ако той не знаеше и не беше известен, че Левски ще бъде в Къкринското ханче, то заповедта на каймакамина би била да претърсят къра, да арестуват непознатите лица и т. н., но никога не би дал нарежданията си, както ни ги съобщава Бошнак Юсин Чауш — да отиде да залови Левски и да пази да не го убият. Ако един началник не съобщава на своя подчинен откъде знае това, значи това е тайна, той пази източник. Каймаканинът е бил награден за залавянето на Левски

 

Бих бил благодарен на всеки от съфорумците, който е може да промени мнението ми, формирано въз основа на тези факти и спомени, че Левски е бил предаден, а не заловен поради негова непредпазливост или случайно, не претендирам да съм категоричен в това мнение.

 

 

 

 

Редактирано от Б. Киров
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Това е ключовия момент.Ханчета между Ловеч и Севлиево има бол.Но те отиват право в Къкрина.Заповедта на каймаканина е изрична :в Кърина на ханчето.А не да блокират цялото село и да го търсят и по частните къщи.Али Чауш между другото не е докладвал изрично че е видял Левски на пътя.То няма как и да бъде защото Левски е с ямурлук и чалма а и вече е на свечеряване.Но каймаканина кой знае защо ги праща именно в Къркинското ханче да заловят именно Левски.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 часа, Б. Киров said:

Каймакаминът говори с абсолютна сигурност, че Левски ще бъде тази вечер в ханчето,

Някой има ли сведение лично от каймакамина или това, което е казал, е само от устата на Бошнак Юсеин? Драсов, Луканов и Пъшков са "чули" от Бошнак Юсеин това, което им се е искало да чуят, а именно, че попът го е предал. Но на Стоян Куюмджията и на даскал Пано Рогозаров Юсеин казва само поговорката за закланата овца и за попа нищо не споменава. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

ВИШЕГЛАСИЕ, мн. няма, ср. Книж. Надмощие при гласуване, мнозинство от гласовете. Ставаше ясно, че в комитета всички членове, както и президентът, ще имат равни права и при гласуване ще се решава по вишегласие. Ст. Дичев, ЗС I, 195. Когато са свършало обсъждането на въпроса, събранието го решавало чрез вишегласие с подигането на ръката. Н. Михайловски, РВН, 1873, 89. 

Писмо на Левски до Любен Каравелов от 25 август 1872 г.:

левски до каравелов, 25 август 1872 г..jpg

Правиш се, че не разбираш какво ти пиша, защото не ти изнася. Никакъв устав не важи за Левски: той е искал каквото каже, това да става. Както е написал Д. Попов:  „Ний знаеме, че каквото и да би трябвало да се извърши, трябва да се свика събрание и според вишегласието да става всичко. А това той никак не считал за нищо. А пък от друга страна гледам, че се оплаква, че не били го слушали. Че как ще да слушат само него, когато това нито уставът не го гласи.” 

И вземете си уеднаквете мненията. Един е несъгласен, че съм наричал Левски авторитарен ръководител, друг пък казва, че то така трябвало. Аз затова казах: да се изнесат всички факти за Левски, да се направи оценка и тогава да му дават квалификации. 

А как Левски се връзва с комунистическата идеология, се вижда от предговора на книгата с протоколите.

предговор протоколи.jpg

Ако сте се интересували от историята на БКП, ще знаете, че те приемат така наречения "революционен терор" като мощно оръжие срещу врага. Левски обаче, малко се отклонява от това понятие, защото е тероризирал не турците, а българите. Затова на казаното от заловените пред съда трябва да се вярва. Левски е признал всичко, което са казали те. Отрекъл е само, че е убил слугата на Денчо Халача.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Защо говорите глупости? При това тотални! Като малки деца сте ей!

„казах, че няма къде да нощуват по пътя, освен в Къкрина” Какво още да ви напишат?

Значи, четете разказа на човека все едно дявола евангилеето. От разказа му стават ясни следните неща!

1 Той се осъмнява в действията на непознат човек.

2 Докладва на полицейския началник

3 Отиват при каймакамина

4 Али Чауш докладва, че подозрителното лице може да бъде само в Къкрина!

5 Следва заповед да идат в Къкрина и да го заловят.

Толкоз! Всичко е чисто и ясно като бистра вода, откъде ги измисляте тия глупости не знам.

Цитирай

да претърсят къра, да арестуват непознатите лица и т. н., но никога не би дал нарежданията си, както ни ги съобщава Бошнак Юсин Чауш — да отиде да залови Левски и да пази да не го убият.

Очевидно е Киров, че ти си нямаш дори бегла представа какво е това "полицейска работа". Полицаите получават конкретна задача. Да идат в Къкрина (защото обекта няма къде другаде да иде) и да го арестуват. Подозрителния човек НЕ Е непознат. Али чауш го е виждал и тръгва с потерята да го разпознае. Получили са заповед да не го убиват защото не знаят кой е. За да разберат трябва да го разпитат, за да го разпитат трябва да е жив. Елементарно.

Ресавски, защо продължаваш да носиш глупости и простотии? Защо си упорит в дебелото си заблуждение?

Имало било много ханчета, е според Али Чауш има само едно! На кого да вярваме? На теб или на очевидец лично участвал в събитията? Отново и ти като Киров сте скарани с логиката. Човека излиза от Ловеч по пътя. Докладва, че ще ходи на лозето. Не отива на лозето. Къде може да е отишъл? Елементарно е, че е продължил по пътя, а не е цепил през къра.

Али Чауш не бил видял Левски, глупости на квадрати! Защо му е да го вижда? И ти като Киров сте скарани дори на ниво "диванен експерт" с полицейската работа. Полицай вижда човек на изхода от Ловеч който говори подозрителни неща (че отива на лозето в празник посред зима). Той е проверен дали ще отиде на лозето. Не отива. Става ясно, че работата не е чиста. Ясно е, че подозрителния човек не се връща в Ловеч, няма го на лозето, значи продължава по пътя. Ако тръгне да го догонва за да види къде е, то ще се наложи да го арестува сам! Най важното правило при полицейска работа е като срещнеш подозрителен човек да не го арестуваш сам, а да извикаш помощ.

 

Ако каймакамина знаеше къде е Левски, то нямаше нужда да чака доклада на Али Чауш и да прави потеря през нощта. Левски щеше да бъде заловен през деня в Ловеч.

Как става залавянето при сигнал? "Дойде началника и ни каза- гответе се отиваме да арестуваме човек. Отидохме където ни казаха и го арестувахме". Разказа на Али Чауш свидетелства за точно обратното. Полицай на терен вижда подозрителен човек, докладва и е сформирана потеря.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 32 минути, Incorrectus said:

 Юсеин казва само поговорката за закланата овца... 

А каква е самата поговорка? 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Цитирай

Затова на казаното от заловените пред съда трябва да се вярва. Левски е признал всичко, което са казали те. Отрекъл е само, че е убил слугата на Денчо Халача.

Гербов, ти отново си на конспиративно ниво "Детска градина Малина". Едно от конспиративните правила е било всичката вина да се сворва върху мъртви или избягали хора, ако това е невъзможно, то върху такива които вече са познати на турците и загазили с двата крака. Левски в случая е загазил. Затова и на него се хвърля цялата вина. Ако Левски беше казал "Сакън аз никого насила не съм карал, той сам поиска" означава да му увеличи присъдата. Това противоречи на елементарната конспиративна логика, която не допуска клепането един друг пред врага.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Фружине очевиден факт е че турците не блокират самото село Къкрина а само ханчето.Те не са били чак толкова наивни че Левски може да има някой и друг ятак в селото.А в Къкрина има поне още един хан.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Ресавски, очевиден факт е, че за блокиране на цяло едно село трябва време и хора, като очевидно турците нямат нито едното, нито другото. Затова и се насочват към ханчето.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Защо да нямат време?В Ловеч има и военен гарнизон - ако трябва и него ще го дигнат.Имай предвид че Къкрина никога не е било голямо село.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 1 час, ISTORIK said:

А каква е самата поговорка? 

"На заклана овца нож не вади". Само това е отговорил на въпроса на даскала "кой ви предаде Левски?". Някои тълкуват това като потвърждение, но Кацев-Бурски, ако не се лъжа, специално пита Стоян Куюмджията по повод на поговорката дали Юсеин не е казал нещо за попа, отговорът е бил - "не".

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!