Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Един прост способ за избягване на жертви при самолетни аварии


Препръчано мнение

  • Глобален Модератор
Публикувано

 

Просто, но гениално. Какво чакат още авиоинжинерите?!

 

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)

М-да, съфорумец ми пусна такъв клип по фейса. Аз бях меко казано скептичен, че ще се въведе. Сега е концепция, но стигне ли се само до проектиране ще е скъпо. А ако трябва и да се направи...

 

Редактирано от Joro-01
  • Глобален Модератор
Публикувано

Т.е. според теб е съвсем приложимо, проблем ще е само допълнителното оскъпяване? Не мисля обаче, че това е кой знае колко сложен и скъп механизъм, даже въобще - да разглобиш част от корпуса и да й сложиш парашути.

  • Глобален Модератор
Публикувано

особено като става дума за спасяването на човешки животи, защото смъртността от самолетна катастрофа е 100%.

  • Потребител
Публикувано

Хи, хи!

Да, бе - пилотът може да си пусне "неуправляем автобус", където пожелае...

И като катапултира ... майната му на тва, къде пада и гърми летателната част. Макар че,... донякъде е управляема:)

 

пп Щом е "механизъм" - се разваля. Колкото е по-сложен - толкова са повече възможностите за развала. (Мърфология).

  • Глобален Модератор
Публикувано

Е тя летателната част така или иначе пада някъде и гърми, дали ще е с потенциалната капсула или без нея - все тая. Даже ако е без нея ще е по-лек и по-малко поразии ще направи всъщност. А че механизма се разваля - то всички механизми се развалят. Ич, ама ич не ги приемам тия критики ;) дай малко по-сериозно.

  • Администратор
Публикувано

В голямата си част самолетните катастрофи се случват по време на излитане или приземяване, а в този момент показания метод е неизползваем..

  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 29 минъти, Warlord said:

Е тя летателната част така или иначе пада някъде и гърми, дали ще е с потенциалната капсула или без нея - все тая. Даже ако е без нея ще е по-лек и по-малко поразии ще направи всъщност. А че механизма се разваля - то всички механизми се развалят. Ич, ама ич не ги приемам тия критики ;) дай малко по-сериозно.

Съвсем сериозен съм по отношение на сложността! (цяла ракета с 8 човека гръмна заради неизправност на едно уплътнение, а "автобусът", също трябва да е уплътнен)

35 г съм бил конструктор - и съм срещал принцип: "Защо да правя нещо просто, като може и да е сложно?!!" - ужас, значи, ама заблуждава, че нещо се прави сериозно.

...

И ето за усложняване на технологиите (тук съм писал подобни неща преди Хокинг):

http://it.dir.bg/news.php?id=21497624

Стивън Хокинг: Науката също e заплаха

...

 

Редактирано от Малоум 2
  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

Показаният метод е неоправдано скъп както за развой, така за внедравяне и за поддръжка. И плю материалите...

  • Глобален Модератор
Публикувано

а какъв метод би бил оправдан? Да напомня, че сега не съществува никакъв метод за спасяване на пасажери при самолетна катастрофа.

  • Потребител
Публикувано

Срещал съм публикации, в които се описва как самолета се разпада (разполовява се, откъсва се задната част) и пасажери изпадат, което в крайна сметка им спасява живота. Разбира се това е за по-ниски височини, воден басейн отдолу или други подходящи условия.

Имам спомен далечен за някакъв паднал от огромна височина (над километър) в гъста гора, целия почупен и в иглички, но.. оживял. В крайна сметка да останеш в самолета или кола също, по време на катастрофа, означава да се намираш в една стоманена месомелачка.

В друг случай пилот на самолет е с пръснати вътрешни органи, защото предпазния колан го стиска. Ако е нямал такъв е щял да се претърколи и размине с далеч по-малки щети.

Оказва се, че най-сигурното място при самолетна авария, ако няма шанс за аварийно приземяване, е да се напусне катафалката още във въздуха.

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано
1 hour ago, Last roman said:

а какъв метод би бил оправдан? Да напомня, че сега не съществува никакъв метод за спасяване на пасажери при самолетна катастрофа.

Хм.. Няма да мина с малко писане тука. Не ме разбирай погрешно - не омаловажавам човешкия живот нито съмнякъв старомоден.. Не казвам и че е невъзможно - още в рамките на 100 г. може да може да стане масово. За богатите де.. Много неща ще станат реални по-рано - Хиперууп, човек може би ще стъпи на Марс..., Преди масовият пътнически самолет да изглежда  / и да се държитака

Нека почнем оттам

Имаме  идея. Прекрасна хубава, лъскава, но идея без никва връзка с реалността. Тя разбира се може да е пипнатка за представяне (добре презентирана), с хубава анимация, логически издържана и дори да участват хора с бекграунд и звания дори д има работещ макет прототип. То тогава става проект и търси финансиране. Ще ви споменат после или ще станете акционери. Няма да липсват такива дето финансират.  

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)
Преди 3 часа, Р. Теодосиев said:

В голямата си част самолетните катастрофи се случват по време на излитане или приземяване, а в този момент показания метод е неизползваем..

Именно.. Има неща като математика, аналзизи, проучвания.. Колко самолета са паднали по време на полет заради авария? Питам. Без претенции да имам някакви познания. Тук не броим случаите когато самолетът е жертва на терорристичен акт, пиотът просто го забие някъде, или някои военни по грешка го свалят (изчезне необяснимо де). Ако ви отстрелят със Земя-въздух или с каквото и да е, тези самолети ще ви спасят точно колкото и обикновените, 10 пъти по-евтини.

Някой видял ли е колко е са инцидентите / смъртността при самолети?

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикувано
Преди 1 час, Last roman said:

а какъв метод би бил оправдан? Да напомня, че сега не съществува никакъв метод за спасяване на пасажери при самолетна катастрофа.

Метод няма. Има превенция. Има разработен системи, процедури и стандарти за управление на качеството или риска.

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

Допускаме,че проектът стартира

Почва се R&D  - развий накратко - мислят се решения, моделира се, накрая и модели прототипи.. Анализи, записи (логове) на всичко-  поведения, инциденти.. Това е няколк години - този екип иска заплати техника, суперкомпютърнии си мулации, работещи модели-прототипи.. Няккой ттрбва да плаща. Целта е пресечната точка на безопасност-цена - качество.

Стигат до решение на база изследванията. Финансиране на малък прототип за хора. Проектира се-  пак пари. Оказва се че трябват материали дето се ползват в космонавтиката. Пиросъединения достатъчно здрави да крпят самолета и в същото време мигновено да откачат. Има ги - на съответната цена. Капсулата има парашути, ракетни двигатели, система за управление / призезмяване.. Да напомня, че НАСА едва миналата година направиха нещо детоавтономно се приземява и то с двигатели дето се контролират п-лесно от парашут. Спускаемите апарати не ги броим, космонавтите са по-тренирани от средния пътник. А и много им се помага от земята, буквално ги управляват. Авиокатастрофата е непредвидима. Всичко това -  на цена за индустрията / бизнеса. И цялата тази простотия ще тежи повече от нормален самолет за равен брой пътници = повече гориво.

 

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)

+ допълнително оскъпяване на обслужването и проверката, заради допълнителната машинария. И това трябва да получи съответните лицензи и разрешения. Да се узакони.  Пари, пари.. 

Пита се в задачата колко трябва да струва билет за пътник? За да се изплати всичкото това дори за десет години? Като знаете сега как са цените?

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикувано
Преди 2 часа, vorfax said:

Оказва се, че най-сигурното място при самолетна авария, ако няма шанс за аварийно приземяване, е да се напусне катафалката още във въздуха.

Тогава на всички пасажери да им раздават по един парашут преди излитане.

  • Потребител
Публикувано
On 19.01.2016 г. at 22:04, Wolt said:

Тогава на всички пасажери да им раздават по един парашут преди излитане.

Е, това не е нещо ново. Богаташите, които си разхождат частни самолети са оборудвани с такива. При реактивните пък си има катапулт и пак парашут. Някак е тъпо, ако двигателите откажат на километър височина да знаеш, че имаш дълго падане, в което да не можеш да направиш нищо.

  • Потребител
Публикувано

Имам спомен далечен за някакъв паднал от огромна височина (над километър) в гъста гора, целия почупен и в иглички, но.. оживял.

On 19.01.2016 г. at 19:29, vorfax said:

 

Имам спомен далечен за някакъв паднал от огромна височина (над километър) в гъста гора, целия почупен и в иглички, но.. оживял.

Не един, а една. Случва се в СССР, някаква жена е намерена в гъста гора от местни хора яко потрошена, но жива. Официалната информация е, че е изпаднала от аварирал самолет, паднала от голяма височина, но спасила се. След десетилетия плахо се промъква истината (но случката вече трайно се е загнездила в умовете на хората) , но не получава широка известност в обществото. Руснаците са тествали някакъв самолет, но нещата се объркват и жената която е изпитател катапултира. Обаче е намерена първа от местни хора, а не от спасителната група и факта трудно би се скрил. Не желаейки да обясняват какво точно се е случило (секретността в СССР е ужасяваща) решават да измислят легенда, как тя е спортистка, паднала от самолет при авария. Така тръгва легендата, че човек паднал отвисоко на меко може да се спаси.

Доколкото съм чувал, след определена и то не голяма височина падането във водата е като падане на бетонен под. Гледах едно от предаванията на митоборците, където го казаха. Те разбиваха мит свързан със строителството на мост през 30те. И като се изтърси някой работник от голяма височина, все едно се удря не във вода, а в бетонен под. Работниците са имали мита, че ако пуснат пред тях тежкия чук с който са набивали нитовете има шанс да се спасят. Опитите на митоборците показаха, че това е така, чука разкъсваше повърхностното напрежение на  водата след това има по малко съпротивление. Препоръчаха това да не се пробва вкъщи (аз лично не съм и мераклия).

  • Потребител
Публикувано

За падането във вода, помня от едно предаване, че беше посочено как таза ти отива в гръдния кош. Обаче за падането в гора го помня за мъж. Може и да греша. Значи все пак е мит?

  • Потребител
Публикувано

Ами мит е, и то силно разпространен. Спомням си, гледах критика на филм за супермен. Та там момичето пада от небостъргач и малко преди да достигне земята супермен я хваща с ръце. Водещия обясни, че при такова тегло и такава скорост, когато той протяга ръце и я хваща, за нея ще е все едно че се удря в стоманени пръчки. Ако не бъде нарязана на парчета, все едно ще стане мазало с тялото и. Тоест, дали човек пада на меки дървесни клони или на бетонен под е все тая. Не съм наясно доколко това е истина.

  • Потребител
Публикувано (edited)

супермена има метър до два в което да ускори мадамата от 150км/ч (грубо приблизено) до нула. това са ускорения буквално деструктивни за нашето човешко тяло. ако се сметнат и наляганията (площта на ръцете и силата, която ще трябва да употребят... забрави). че то само да те фраснат две ръце със тая скорост ще има строшени кокали (ръцете не броя).

обаче. гората е друго нещо, големи купи сено, кашони и пр. скоро четох за парапланеристки инцидент в гора. тук в бг. крилото на пилота се насмотало и е снижавал "на тирбушон", спирала) със 17м/с. уреда го е отчел. това е само скорост на снижаване. линейната му скорост е била от порядъка на 100км/ч  или към 25-30м/с. и високите борове заедно със сбруя(седалка) и каска са го спасили. бая натъртен но без сериозни счупвания. на десетина метра от асфалтов път, който съвсем спокойно би се оказал фатален. а сбруите са предвидени и за такива неща, като каска на задника са. та и такива неща има. като държа да подчертая, че при свободно падане се развиват доста по-високи скорости. някъде 2-3 ПЪТИ по-високи. и ако няма и каска на главата и на задника... почти гарантирано букетче. късмета може да достигне нечувани висоти, кофтито е че не може да се разчита на него.

Редактирано от sirius
  • Модератор Инженерни науки
Публикувано
Преди 7 часа, Frujin Assen said:

Имам спомен далечен за някакъв паднал от огромна височина (над километър) в гъста гора, целия почупен и в иглички, но.. оживял.

Не един, а една. Случва се в СССР, някаква жена е намерена в гъста гора от местни хора яко потрошена, но жива. Официалната информация е, че е изпаднала от аварирал самолет, паднала от голяма височина, но спасила се. След десетилетия плахо се промъква истината (но случката вече трайно се е загнездила в умовете на хората) , но не получава широка известност в обществото. Руснаците са тествали някакъв самолет, но нещата се объркват и жената която е изпитател катапултира. Обаче е намерена първа от местни хора, а не от спасителната група и факта трудно би се скрил. Не желаейки да обясняват какво точно се е случило (секретността в СССР е ужасяваща) решават да измислят легенда, как тя е спортистка, паднала...

Лариса Савицка, карала е накакъв едноместен или олекотен самолет.... Някакъв ....план. И не един, а пет км. Материалът се казва "Падане от пет километра", публикуван е в някой от ранните списания "Космос" някъде през осемдесетте. Тогава го и четох, но отгоре отгоре...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.