Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Има нещо ... недоизмислено!:)

Преди около 30 г., май американци бяха, показваха: Релса, дълга, окачена на високо (таванно -двойно Т профил) и на нея, на долната страна - окачена тежка "кутия", снабдена с вакуум-агреат. При вкл. на помпата, външното налягане "повдига" кутията от опората й на релсата и ... няма триене (осигурено е и странично да няма триене). При "осево изхвърляне" на въздуха от помпата, може да става високоскоростно задвижване на кутията по релсата. Основните проблеми си бяха като на всяко задвижване: тръгването и спирането на кутията!:animatedwink:

Това - само експериментално беше показано, в лабораторни условия. За товари - става демек. За хора е проблем - ускоренията могат да са нелицеприятни!:angry:

И ... тъй като "работех" с вакуум - опитах проект на такова транспортно средство. Не стана ...надеждно, на книга. Има множество ситуационни клопки. И при това - вече се изпитваше, имаше надежден маглев... и някак - нямаше нужда от допълнителни усложнявания.

За атракция - става ...  "въздушната" поща за товари на Мъск.

...

пп Турбомолекулярните помпи работят с предварителен вакуум (не от атмосфера!) и ... не дай боже - да "влезе" малко атмосфера  в тях, по време на работа - гърмят като бомби заради огромните си обороти.

...

  • Мнения 65
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува (edited)

 

Преди 5 часа, Малоум 2 said:

Преди около 30 г., май американци бяха, показваха: Релса, дълга, окачена на високо (таванно -двойно Т профил) и на нея, на долната страна - окачена тежка "кутия", снабдена с вакуум-агреат. При вкл. на помпата, външното налягане "повдига" кутията от опората й на релсата и ... няма триене (осигурено е и странично да няма триене). При "осево изхвърляне" на въздуха от помпата, може да става високоскоростно задвижване на кутията по релсата. Основните проблеми си бяха като на всяко задвижване: тръгването и спирането на кутията!:animatedwink:

Това - само експериментално беше показано, в лабораторни условия. За товари - става демек. За хора е проблем - ускоренията могат да са нелицеприятни!:angry:

И ... тъй като "работех" с вакуум - опитах проект на такова транспортно средство. Не стана ...надеждно, на книга. Има множество ситуационни клопки. И при това - вече се изпитваше, имаше надежден маглев... и някак - нямаше нужда от допълнителни усложнявания.

За ускоряването и спирането на всяко влaкче се използва линеен индукционен електродвигател с мощност около 100 kW, за самото движение се разчита на компресорите във влакчетата.

https://mdao.grc.nasa.gov/publications/AIAA-2015-1587.pdf

 

Преди 5 часа, Малоум 2 said:

пп Турбомолекулярните помпи работят с предварителен вакуум (не от атмосфера!) и ... не дай боже - да "влезе" малко атмосфера  в тях, по време на работа - гърмят като бомби заради огромните си обороти.

При Hyperloor-а се работи с форвакуум.. Иначе маслените (и живачните) изпарителни високовакумни помпи също експлодират понякога :) (Експлодират в обема)

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 6 часа, Малоум 2 said:

И при това - вече се изпитваше, имаше надежден маглев... и някак - нямаше нужда от допълнителни усложнявания.

Маглевите заемат нишата между скоростните влакове и самолетите.. 
С Hyperloop-a "топката" се качва дори малко по-високо, отколкото е при самолетните пътувания  - скорост 1200 км/час (в участъците в които се ускорява или спира средната скорост е по-ниска), плюс някои екстри: системата е екологична, изполва се соларна енергия; и енергийната ефективност, изчислена за пътник, при този вид задвижване (яркосиньо) е с 20-25 пъти по-висока, от тази при самолетното пътуване (зелено). Т.е енергията за пътник при Hyperloop-a е 20-25 пъти по-ниска отколкото при самолет

Energy_Passenger_Per_Journey_Hyperloop.png

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува

Благодаря за информацията.

Не съм "против" развитието - даже се радвам, че е направен идеен проект (хляб за учени) и бая хора са мислили по коментираните тук въпроси.

...

пп Ускоренията ... по принцип са страшно нещо. В ква да е област ... човек се поставя в екстремни ситуации, които не може да реши - няма време за реакция. И, започва все по-често да взема грешни решения - от страх, за самосъхранение.:116:

...

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 3 часа, Малоум 2 said:

пп Ускоренията ... по принцип са страшно нещо. В ква да е област ... човек се поставя в екстремни ситуации, които не може да реши - няма време за реакция. И, започва все по-често да взема грешни решения - от страх, за самосъхранение.:116:

...

Нормирет се. Знаеш го по-добре от мене.

При асансьорите примерно...

  • Глобален Модератор
Публикува

освен че за хиперлупа е необходима доста добре развита инфраструктура, остава открит въпросът с безопасността му, особено в условията на нарастваща терористична заплаха. Един контролиран взрив по трасето и всичко отива по дяволите. Така че едва ли ще го видим скоро в действие.

  • Потребители
Публикува

Помислено и за терористичните атаки.  Умишлено влаковете са направени така, че да имат малък брой пътници (до 28), което ограничава щетите при терористичен акт. В тази връзка, самолетите или дори влаковете - обикновени, бързи или Маглеви , са по опасни за пътуване от Hyperloop-четата. 

https://www.quora.com/Whats-hyperloop-protection-against-terrorist-attacks

В началото този транспорт няма да е  масов, разбира се,
На този етап към него има заявени интереси в някои страни по света (ОАР, Индия, Скандинавските страни)

Първият hyperloop се очаква се построи през 2020 и да пътува от Дубай за Абу Даби.

http://money.cnn.com/2016/11/08/technology/hyperloop-dubai-abu-dhabi/

 

  • Потребител
Публикува (edited)

Твърде неудобни са за терористични атаки, тъй като терористите няма да знаят къде е влака в тунела. И дори и да успеят да натиснат бутона влака вече ще е далеч отминал. В бъдеще технологията ще е толкова развита че няма да има нужда от инфраструктура, а тръбите просто ще се закопават под земята, както е с нефтените тръби днес. 

Редактирано от makebulgar
  • Модератор Инженерни науки
Публикува
On 13.03.2017 г. at 14:48, nik1 said:

Миналата вечер се позапознах повече от линка (pdf-a) на nik1

Взех да гледам по-сериозно на проекта. Проектът е изцяло възможен.

Nik1, благодаря за линка!

  • Глобален Модератор
Публикува
On 3/14/2017 at 17:02, makebulgar said:

Твърде неудобни са за терористични атаки, тъй като терористите няма да знаят къде е влака в тунела. И дори и да успеят да натиснат бутона влака вече ще е далеч отминал. В бъдеще технологията ще е толкова развита че няма да има нужда от инфраструктура, а тръбите просто ще се закопават под земята, както е с нефтените тръби днес. 

достатъчно е да разхерметизират линията.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)
On 16.03.2017 г. at 22:52, Last roman said:

достатъчно е да разхерметизират линията.

Според мене системата е защитена. Без да се добавя нищо допълнително. Датчици за налягане със сигнализация и блокировли ще има, параметрите ще могат да се следят в реално време и да се коригират, ще има нужните защити и блокировки, CCTV камери също... При сигнал капсулата ще забави скорост (с пресметнат макс допустимо забавяне /ускорение с обратен знак/) и със сигурност ще издъжи на насрещната ударна вълна. Проблем би било е ако дупката е много голяма - изчезне част от тръбата и ако се случи в непосредствена блзост до капсулата - тогава вече ще има жертви. Така може да се получи ефект като  пневматичен пистолет или пръскаш се кинескоп - да засили капсулата по посока на движение. Не знам, сценариите са разгледани според мене.

Продължаваме

http://www.theverge.com/2017/3/21/14984082/htt-hyperloop-transportation-technologies-capsule-images?utm_campaign=vox&utm_content=video&utm_medium=social&utm_source=social

http://www.theverge.com/2017/3/21/14984082/htt-hyperloop-transportation-technologies-capsule-images

HololensInt.jpg

 

_MG_4561.jpg

 

_MG_4627.jpg

 

_MG_9555.jpg

Редактирано от Joro-01
  • 4 месеца по късно...
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Първи тест на товарна касула в тръбата на Хайпърлууп.

 

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Изявления от рода "Когато го правих ти..", "не си бил роден..", "Ходил си прав под масата" и т.н. са меко казано несериозни. Подхождат на едни високо квалифицирани специалисти - шофьори, булдозеристи и строители (общаци), както и на кварталните батки.

Никой не казва, че Мъск е измислил концепцията, пневматичният транспорт е изобретен през 1836, което значи, че преди 1900 г е имало такива системи. В болница Света Екатерина (както може би и в други учреждения) също им такава система направена през соца.

Колко е жизнеспособна идеята Мъск да си преценява, но нека имаме предвид,че за разлика от повечето СЕО, мениджъри на такова ниво, той е и добър инженер. Руснаците от малко над половин век не са пример за развито технологично общество / страна. Тоя нека си гледа транссибирската линия.

Edit: https://en.wikipedia.org/wiki/Pneumatic_tube

 

Редактирано от Joro-01
запетайки, интервалчета...
  • Потребител
Публикува
Преди 34 минути, Joro-01 said:

Колко е жизнеспособна идеята Мъск да си преценява, но нека имаме предвид,че за разлика от повечето СЕО, мениджъри на такова ниво, той е и добър инженер.

С нарушени биохимични процеси в главния мозък, които могат да го доведат до натрапчиви мисли за самоубийство.

img.png.3e965c44d74d0de5b691fbad34d9f32c.png

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Отчитайки цитата ти, мога да кажа само едно за Мъск: Respect! Иначе не поставям никого и нищо в култ.

Само да кажа, че това е откривателят/ основателят/ изобретателят на:

1. PayPal

2. Тесла (колите са факт и жънат успех)!

3. SpaceX - компанията, кото все още изнася най-евтино товари в космоса, капсулата/ корабът "Dragon", и която успя да върне и да приземи ракета върху плаваща автономна платформа и да изпозва повторно ракета;

4. Основателят на Соларрууф - покриви от фотоволтаични керемиди, които излизат по-евттино от фотоволтаичен панел. Могат да се добавят, махат...;

5. Gigafactory - която прави батериите за Тесла, а батерията с голям капацитет и течно охлждане отново е разработка на (компанията на) Мъск.

Руснаците дали иматтолкова полезни изобретения / въведения в цялата си история?

 

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

Да си жертва на славата е ... лоша работа... известно от 1964г, насам:

http://slovo.bg/showwork.php3?AuID=261&WorkID=9357&Level=2

Жертва на славата

 

Когато инженер Тръпчо Д. реши да построи втория етаж на Балканския полуостров, цялата световна общестевеност ахна от възхищение. Да имаш двуетажни градове, да можеш по избор да се печеш на слънце горе или да гледаш работата си на сянка долу, да се открият най-после достатъчно гаражи за хеликоптери, аеромобили и всякакъв друг научнофантастичен превоз! По смелост този проект се равняваше дори на грандиозното преместване на Австралия в Северния ледовит океан, запланувано за следващото тримесечие. А по авторска фантазия той над минаваше предложението за превръщане на всички действуващи вулкани в обществени кухни в комбинация с бани и сервизни помещения.

Илюстрация © Борис ДимовскиИмето на Тръпчо Д. гръмна по всички предаватели на къси, средни, дълги, ултракъси, ултрасредни и ултрадълги вълни. Фотографията му се появи във всички вестници, а редица прочути поети написаха добре заплатени четиристишия за първите страници. Известността на инженера толкова бързо се разрасна, че дори и собствената му тъща повярва в неговата гениалност. И тази именно слава доведе до катастрофата на гениалния замисъл.

Роботите чертожници бяха довършили плановете на осемдесетмилионната поредна подпорна кула, роботите изчислители бяха определили с грешка само от двеста и петдесет грама нужните количества цимент, бетон, стъклария и арматура, а роботите плановици вече подготвяха кадри и материали за основния ремонт след приемането на строежа, когато инженер Тръпчо Д. изчезна.

Всъщност той не изчезна — всеки знаеше, че е някъде по света, но никой никога не можеше да го намери.

Най-първо започнаха поканите за посещения в различни строителни организации. Навсякъде го посрещаха с разтворени обятия. Дори конгоанските строители го направиха почетен гражданин на джунглата, а колегите му от Нюфолкнерските острови му подариха дванадесет от по-малко използуваните си съпруги. След това Тръпчо Д. тръгна по обмяна на опит. Даде идея за укрепяване на няколко напукани небостъргачи в Сан Франциско, помогна на французите Да обърнат Айфеловата кула с главата надолу, за да заеме по-малко място, и със същата цел натрупа всичките египетски пирамиди една върху друга, като запази само сфинкса за учебни цели

Грамадна административна машина се занимаваше само с това да съобщава на целия свят къде се намира Тръпчо Д., кога ще се върне, къде ще отиде, след като се върне. Четири хиляди машинописки преписваха спомените и пътеписите му, петдесет хиляди сериозни нотариуси и адвокати отклоняваха учтиво милионите предложения за женитба и трима хамали на няколко смени приемаха тоновете цветя, получени за него, и ги предаваха на вторични суровини.

А в това време той пътуваше, консултираше, заседяваше се в почетни президиуми, стискаше ръце, участвуваше в приеми.

А в това време, завършили работата си, различните видове изчислителни, строителни и планировъчни работи започнаха да ръждясват.

А през същото това време човечеството вече беше забравило какво всъщност беше предложил да се строи Тръпчо Д.

И когато един хубав ден той се завърна пак в родния си-административен небостъргач, завари там чужди люде. Някаква друга организация се трудеше върху проблема за загряването на Северния полюс и чакаше с не търпение да се върне ръководителят й, който бе тръгнал по стъпките на гениалния Тръпчо.

— Но моля ви се! — Къде са моите хора и роботи? — извика инженерът. — Не ме ли познавате? Та аз съм Тръпчо Д.

Членовете на чуждата строителна организация скочиха масово на крака, започнаха да ръкопляскат, образуваха на бърза ръка организационен комитет и поканиха прочутия инженер да си отпочине пред следващия банкет, подготвен от тях.

Този път Тръпчо вече наистина изчезна. Славата ли му беше омръзнала, самият той ли беше забравил какво щеше да строи или пък жена му най-после му беше стъпила на врата — това не е известно.

Зли езици говорят, че гениалният Тръпчо Д. е станал журналист и в серии възторжени репортажи и очерци отмъщава на други свои гениални колеги, като ги повежда по утъпкания, но, уви, пагубен път на славата

...

...

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Joro-01 said:

Отчитайки цитата ти, мога да кажа само едно за Мъск: Respect! Иначе не поставям никого и нищо в култ.

Само да кажа, че това е откривателят/ основателят/ изобретателят на:

1. PayPal

2. Тесла (колите са факт и жънат успех)!

3. SpaceX - компанията, кото все още изнася най-евтино товари в космоса, капсулата/ корабът "Dragon", и която успя да върне и да приземи ракета върху плаваща автономна платформа и да изпозва повторно ракета;

4. Основателят на Соларрууф - покриви от фотоволтаични керемиди, които излизат по-евттино от фотоволтаичен панел. Могат да се добавят, махат...;

5. Gigafactory - която прави батериите за Тесла, а батерията с голям капацитет и течно охлждане отново е разработка на (компанията на) Мъск.

Руснаците дали иматтолкова полезни изобретения / въведения в цялата си история?

 

Похвално, дано това не се окаже последният му проект.

 

Преди 2 часа, Joro-01 said:

Подхождат на едни високо квалифицирани специалисти

 

1 hour ago, Joro-01 said:

Руснаците дали иматтолкова полезни изобретения / въведения в цялата си история?

 

Много са, при това официално регистрирани. Висококвалифицираните им специалисти са доста повече. Щатите пък имат практика да си присвояват изобретения и открития. Само от Германия след войната са се "обогатили" с десетина.

 

 

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

За Мъск - А, дано.

За руснаците - да са живи и здрави техните шпиони (герои трябва да ги направят) и по-специално онези от индустриялния шпионаж.

  • Потребител
Публикува

Всеки бизнес изисква проучване на конкурентите и техните продукти. Иначе е невъзможно да се планират производството и продажбите. Напр. в момента е повишено търсенето на Tesla Model S и Model X, но надеждите са отправени към следващия модел, тъй като той е планиран да увеличи маржа на компанията. До края на годината по план трябва да се произвеждат по 5000 автомобила седмично. В момента компанията регистрира по 1800 заявки дневно. Отчетът на Tesla за второто тримесечие показва $336 млн. загуби срещу $2.79 млрд. приходи.

Успех!

  • Потребител
Публикува
Цитирай

При налягане на въздуха 0,1 кPa, и температура 20 градуса Целзии,  скорооста на звука във въздуха е около 600 метра в секунда...

Всъщност е наполовина - около 343 м/с... Близо 667 възела е, да не идва оттам грешката???

  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, isav said:

Всъщност е наполовина - около 343 м/с... Близо 667 възела е, да не идва оттам грешката???

Не - приблизително 100 кРа е една атмосфера. (за 343 м/сек)

  • 4 седмици по-късно...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!