Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Администратор
Публикува

Hyperloop назова 10 потенциални маршрута на високоскоростните влакове

1505581474_5_559x*.jpg

Първите трасета за високоскоростен вакуумни влакове Hyperloop ще бъдат построени в Мексико, Индия, САЩ, Великобритания и Канада, съобщава The Verge.

През 2016 г. Hyperloop One обяви конкурс сред градовете кандидати за изграждането на високоскоростни влакове. Сред 2600 заявления, експертите избраха десет отбора от пет държави (Мексико, Индия, Съединените щати, Обединеното кралство и Канада). Маршрутите, предложени от страните, варират от 320 до 1100 километра, в зависимост от местоположението. Като цяло 150 милиона души живеят в печелившите градове. Предложените маршрути с обща дължина 6632 километра ще свържат 53 мегаполиса по целия свят.

1505581566_2_559x*.jpg

Hyperloop One оцени всяко предложение от стотиците отбори от цял свят, проучи потенциала на всеки от гледна точка на инфраструктурата, технологиите, регулаторната среда и транспортните проблеми. Така бяха определени най-силните кандидати:

САЩ

Шайен - Денвър - Пуебло (580 км)
Чикаго - Кълъмбъс - Питсбърг (785 км)
Маями - Орландо (414 км)
Далас - Хюстън (1030 км)

Великобритания

Единбург - Лондон (666 км)
Глазгоу - Ливърпул (545 км)

Мексико

Мексико Сити - Гуадалахара (531 км)

Индия

Бангалор - Ченай (335 км)
Мумбай - Ченай (1102 км)

Канада

Торонто - Монреал (644 км)

По-рано Hyperloop One проучи техническите и икономическите възможности за изграждането на маршрута в Холандия, Швейцария, Москва, Лос Анджелис, Великобритания, Финландия и Швеция. Съдбата на тези трасета остава неясна.

http://nauka.offnews.bg/news/a_7/a_94041.html?preview=ok

  • 1 месец по късно...
  • Мнения 65
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
On 3.08.2017 г. at 10:27, Joro-01 said:

Тесла (колите са факт и жънат успех)!

Според нашия ЗМДТ няма да плащате местен данък, ако си купите автомобил Tesla.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 3 часа, insighting said:

Според нашия ЗМДТ няма да плащате местен данък, ако си купите автомобил Tesla.

За електромобили въобще мисля, че става въпрос.

В София значи и свободно паркиране в зона, отделно има паркинги за елетромобили, безплатни зарядни станции.. Може да не съм се сетил за всичко.

  • Потребител
Публикува
Преди 11 часа, Joro-01 said:

За електромобили въобще мисля, че става въпрос.

Собствениците на превозни средства заплащат еднократен, пътен и годишен данък. Електромобилите са освободени от годишния данък. Има предложение да отпадне еднократният, т.е. таксата за придобиване. За автомобилите Tesla обаче напълно ще отпадне данъчното бреме. Това е заложено в новия проектозакон. Ще го намерите на страницата на Министерството на финансите.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 4 минути, insighting said:

Собствениците на превозни средства заплащат еднократен, пътен и годишен данък. Електромобилите са освободени от годишния данък. Има предложение да отпадне еднократният, т.е. таксата за придобиване. За автомобилите Tesla обаче напълно ще отпадне данъчното бреме. Това е заложено в новия проектозакон. Ще го намерите на страницата на Министерството на финансите.

Това серозно ли е? Интересно...

Защото Тесла имат и по-нисък ценови клас и ако за него също там важи се получава дискриминация.

  • Потребител
Публикува (edited)

Не мисля, че ще се получи дискриминация. Анулирани са 63 000 поръчки за Tesla Model 3 и автомобилите са изтеглени от пазара.

 

Редактирано от insighting
  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 1 час, insighting said:

Не мисля, че ще се получи дискриминация. Анулирани са 63 000 поръчки за Tesla Model 3 и автомобилите са изтеглени от пазара.

 

Ако Тесла покрива някакви изискания, които другите не покриват е напълно оправдано

  • Потребител
Публикува
On 2.11.2017 г. at 8:17, insighting said:

За автомобилите Tesla обаче напълно ще отпадне данъчното бреме.

Именно заради тези преференции в САЩ акциите на Тесла паднаха с 6.8%.

  • 4 месеца по късно...
  • Администратор
Публикува

В Китай започнаха работа за влак Hyperloop, който ще се движи със скорост 1000 км/ч

Изследователи от Югозападния университет "Джаатонг" в Китай наскоро построиха прототип за "супер маглев" - писта, която носи влак с невероятна скорост, използвайки магнитна левитация..

Какво го прави толкова "супер"?

Според изследователите той ще може да поддържа скорости до 1000 км / ч.

Това е бързо, всъщност, това е хипербързо, подчертава The Next Web.

Това е първата високотемпературна свръхпроводяща тестова писта за магнитна левитация в Китай, според местния сайт People's Daily.

45-метровата изпитателната писта може да издържи товар до 1000 килограма, който ще се носи на 20 милиметра над пистата.

Намерението на изследователите е да изградят тестова писта за влакове, които да пресичат Китай със скорости, близки до долната граница на скоростта на звука. Ако успеят, техният супер маглев ще счупи рекорда на сегашния най-бърз влак в света - влакът Шанхай Маглев - 431 км/ч (Shanghai Maglev Train).

Сега усилията на китайците изглежда са съсредоточени върху изграждането на тръби над земята и в момента се тества на сравнително малка затворена писта при скорости до 50 км/ч.

1522298907_1_559x*.jpgКредит: Southwest Jiaotong University

Припомняме, че на тестова писта Virgin Hyperloop One достигнаха скорост от 308 км/ч, а екипът на Илън Мъск достигна в тунел 324 км/ч .

 

Независимо дали е над земята или под нея, все още има безброй проблеми, които изследователите трябва да разработят, без значение от коя страна на света са. Технологията и на Мъск, и на Virgin Hyperloop One е все още в тестовата си фаза.

И китайският супер маглев ще трябва да реши някои основни проблеми, преди да може да достигне скоростта, която предвиждат конструкторите.

Сун Джан (Sun Zhang), експерт по железопътен транспорт и професор в Университета в Шанхай Tongji, заяви пред Global Times:

Влакът трябва да може да спре, когато е необходимо. Това може да се постигне на открито, като се използва въздушното съпротивление, но как ще стане във вакуумна тръба, където няма съпротивление? Какво ще стане, ако тръбата се счупи и въздухът влезе в системата? Това може да е още един проблем.

Остава да видим как изследователите ще преодолеят тези препятствия.

Източник: http://nauka.offnews.bg/news/Tehnologii_7/V-Kitaj-zapochnaha-rabota-za-vlak-Hyperloop-kojto-shte-se-dvizhi-sas_105557.html

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Хиперлуп от няколко месеца вече не е на Мъск, и се нарича Върджин Хиперлуп, а шеф е Ричард Брансън.

https://dariknews.bg/novini/biznes/richard-bransyn-investira-v-svryhskorostna-tehnologiia-video-2054122

Редактирано от makebulgar
  • 3 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Странно ми е словаците да се издънят така. Явно сметките не са излизали и са намерили вратичка да се измъкнат, уж че не намерили терен.

Цитирай

Is Slovakia's hyperloop dream over?

Plans to build Hyperloop, a tube-based travelling system between Bratislava and Vienna, shortening the journey time from an hour to eight minutes, revealed back in 2016, raised a wave of excitement in Slovakia. Now, two years later, it seems that the plans are over as the Slovak side failed to find suitable land for the project, the Hospodárske Noviny daily reported.

 

Редактирано от RF1
  • Глобален Модератор
Публикува

Пардон за техническата некомпетентност, но тука: 

1/ не е ли достатъчен магнитният влак, който вече в Китай снове между Шанхай и летището? 

2/ Ако в тази тръба стане авария, наложи се спиране и пр., как ще излязат хората? 

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Уместен въпрос!

Аз бих решил въпроса с малки капсули по малко хора, с падаюи маски като за самолетите (то и налягането в тръбата предполагам е такова като на 10 000 м, преди това обаче бих осигурил компресор, с моюност достатъна да осигури въздъх при малък пробив. Аварийни изходи бих предвидил на всеки 100 м, които могат да се отварят само отвътрешна страна, ако трябва и с пиросъединения но надеждни.

От външна страна ако някой отвори такъв, капсулата може да се сблъска с въздуха като автомобил с 200 км в бетон

  • 1 year later...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!