Отиди на
Форум "Наука"

Ще ни има ли след 100 години - нас, българите, като нация, или - не?


Recommended Posts

  • Модератор Военно дело
Публикува

Сакън Ники, как да му поискат оставката, като е от "добрите". Нали който я поиска веднага ще бъде обвинен, че налива вода в мелницата на "лошите" и клати правителството.

  • Мнения 373
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 2 часа, Frujin Assen said:

Изобщо, ама ТОТАЛНО! не си прав Киров.

http://kanal3.bg/news/8373-Germaniya-udari-danoto-po-radzdaemost

Цитирай

 

Германия е държавата с най-ниското ниво на раждаемост в света, измествайки от последното място дори Япония.

За последните 5 години в страната на 1000 души се падат по 8,2 новородени. В Япония коефициентът е 8,4, сочат данните на Хамбургския институт за международна икономика. Най-висока пък е раждаемостта в Нигер, където на 1000 души се падат по 50 бебета

 

 
 

Какво, нима Германия е бедна и лошо управлявана?

 
 

Фружине, това сме го обсъждали дори в тази тема – в Германия има 17 млн. германски граждани от етнически негермански произход (между тях и много източноевропейци) от 80 млн. население, но това не й пречи да се развива най-добре в Европа и хората там да живеят с висок стандарт. Днес гледах емисия на английски на Дойче Веле и двамата говорители бяха чернокожи, по нашему негри: преди 20 години това щеше да е сензация или скандал. Тези двама чернокожи са германци, допринасящи за силата на Германия. Такива ще станат и повечето от тези, които в последните години влязоха от Близкия Изток. Германия ще ги интегрира успешно и те ще работят за богатството и просперитета на Германия, но и за своето благосъстояние и бъдеще. И затова Германия не е „мръсна дума” днес, а България в някои части на Европа е. Не заради ромите, а заради циганизацията на държавата като управление и манталитет. Дефектът е в социалната система, в държавата и организацията на обществото, а не в етносите. Дори след 100 години малцинствата в Германия да станат 40 процента, а не 20 както са сега, Германия ще продължи да расте и богатее. Така че аргументът ти за раждаемост на една етническа група в нацията не ме убеждава много, че не съм прав, когато казвам, че нацията ни е заплашена от деградация и изчезване поради липса на силно и добро управление. А и този проблем, за раждаемостта при малцинствата, ако се вгледаме по-внимателно в него, ще видим, че пак е политически и въпрос на лошо управление на държавата, симптом е за такова, а не причина.

Редактирано от Б. Киров
  • Потребители
Публикува
1 hour ago, nik1 said:

Човекът е чакал 45 минутида дойде кола/екип от Спешна помощ, но докато е чакал, човекът е взел, че починал; След което е трупът му лежал на плажа Нестинарка 5 часа и половина докато дойде специлизирана кола. (няма как да дойде екип за спешна или бърза помощ навреме при условие че има само 1 (един) екип за община Царево , която включва и Ахтопол и Синеморец, и при условие че в сезона населението общо на Царево, Варвара, Ахтопол, Синеморец и Резово нараства поне 3-5 пъти, а трафикът прави трудно придвижването на колите).

 

Гледах репортаж, в който началникът на Спешна помощ в региона някак между другото и естествено отговори на въпроса на журналиста защо колата е дошла толкова късно: "Ами имахме да прибираме още 5 трупа" - каза невинно този човек. Уелкъм на българското Черноморие, преживяването е неповторимо като във влакче на ужасите!

  • Модератор Военно дело
Публикува

Ники, прав си, че Европа и Германия няма да изчезнат но ... днес кой помни траките, аварите, хазарите... Какво е останало от картагенските християни? Никой не ги помни, и никой не е останал. Така и след време само от книгите по история ще можеш да узнаеш, че е съществувал народ немци, че е имало немски език и религия християнство. Няма да има Европа, а примерно Нуристан, няма да има Германия, Франция и Великобритания, а държави Ханджаристан, Архаристан и Визинристан, няма да има Бавария, Шампан и Дорчестър, а Гюлистан, Аккюристан и Хузистан. Населението ще е 100% мюсюлманско и ще носи имена Мехмед, Юсуф, Ибрахим и прочее. Няма да има права на гейове, демокрация, феминизъм, човешки права... ще има шериат.

Схващаш ли?

Западната цивилизация няма да я има- край финито.

  • Потребител
Публикува
Преди 53 минути, Frujin Assen said:

Западната цивилизация няма да я има- край финито.

Защо мислите така? Изложете си доводите.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 48 минути, dora said:

Защо мислите така? Изложете си доводите.

Доводите се основават на историята. Както се знае ред страни и области като Сирия, Палестина, Египет, Либия, Тунис, Мароко са били християнски. Днес там няма християни, или са ислямизирани, или избити (в Сирия и Египет има малцина оцелели, на ИД сега се грижи да избие и тях).

Цивилизацията на населението на северна африка е била западноевропейска. Де факто страни като Картаген, Нумидия, Киренайка и прочее са считани за част от Западна Европа и част от римската (пост римската) цивилизация. Днес те са част от мюсюлманската арабската цивилизация. Там не е останало абсолютно нищо от предишните жители освен спомена.

Нека видим случилото се и в мала азия. Ако разглеждаш по ранна карта ще видиш имена като Кападокия, Галатея, Тракезион, Букелион, Трапезунд, Никомодия, Нимфеон, Дорилея. Днес нито едно от тези имена ги няма, заедно с предишното гръцко население.

  • Потребители
Публикува
Преди 6 часа, Frujin Assen said:

Сакън Ники, как да му поискат оставката, като е от "добрите". Нали който я поиска веднага ще бъде обвинен, че налива вода в мелницата на "лошите" и клати правителството.

Проблемът с табутата не е толкова остър, както преди една две години (И СЛАВА БОГУ). Какво се промени и какво е различното? Различното е че на политическия пазар имаме  пазар:

- две десни партии/коалиции, на които мненията в немалка част не съвпадат

- две леви партии /коалиции, на които мненията в немалка/непренебрежима част не съвпадат

-същото е с патриотите и националистите, на които ев немалка част мненията не съвпадат

-имаме и две условно турски партии, които са дори заплаха една за друга (в момента).

(то в България всички партии са с етнически електорат, а някой от партиите ни  са и с неприкрит етнически харакер, защото имат етичниески мотиви в програмите си, като ВМРО например, ама както и да е!)

----------------

Искам да кажа, така беше доскоро, както казваш, но не е баш така в момента. Имаме дясна опозиция на десните носители на мандата (ГЕРБ), която критикува управлението им в медиите и публичното пространство.

Например, редовно, в една от водещата за политика и икономика медии, (България ОN AIR), политици от РБ, (не визирам Р. Кънев),  подлагат на критика решения на правителството и закони приети от правителствотво/мнозиството на ГЕРБ. ѝДнес например ген Атанасов "разби" от неговата гледна и то съвсем конструктивно антитерористичния закон (беше в студиото заедно с колега от ГЕРБ)

(и национал-популистите/патриотите, макар и подкрепящи управляващите, се изказват съвсем свободно срещу антитерористичния закон- нека да се изказват, трябва да има конструктивна опозиция!)
 

  • Потребители
Публикува

Има различни подходи за решения на въпроса с образованието на циганите (то е ключът към интегрирането им), но мисля, че няма да се намери политическа и обществена воля за решаването им

Например, едно правилно решение/подход в тази насока  е  всички "цигански" училища (училищата в циганските квартали) да се закрият, и циганчетата да се насочат към училищата, където преобладаващо се учат българчета . Просто е - изследванията покават, че всички образовани цигани (100 процента от тях) учили с българчета, в български училища, Какво е различното в условно "българските" училища :

едно че критериите в тези училища са по-виски от тези на "махленското" , 

второ че нивото на образованието и обучението в тези училища е по-високо от това на "махленските" училища ,

трето, циганчетата са другарували и са сравнявали с българчета,

и четвърто, цигансчетата са се учили  от българчетата, и са попивали културата ими ценностите им, вкл. на ученолюбие.

-------------------

Второ решение е циганчетата ( а и турчетата) да учат майчин език като задължителен. Разни изследванията показват че децата от малцинствата, които имат запас от 400-500 думи и не познават лексикално своя език (при турските цигани речниковият запас е още по-малък) не могат да научат и българския продуктивно! наскоро четох за някакво изследване и публикация, върху група от завършили висше образование турски младежи и девойки, които не могат да се справят с определени си задачи, защото не знаят добре български език.

 

  • Модератор Военно дело
Публикува

Ники, това няма да стане. САЩ са най богатата и силна държава на света, но не са претопили нито негрите, още по малко пък латиносите.

molen.jpg

Това е Белгия, Моленбек. Те не искат демокрация, искат си шериата...

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, nik1 said:

... едно правилно решение/подход в тази насока  е  всички "цигански" училища (училищата в циганските квартали) да се закрият, и циганчетата да се насочат към училищата, където преобладаващо се учат българчета . Просто е - изследванията покават, че всички образовани цигани (100 процента от тях) учили с българчета, в български училища, Какво е различното в условно "българските" училища :

едно че критериите в тези училища са по-виски от тези на "махленското" ,

...

Това е заблуда. Първо, циганчетата, които са в нецигански училища вече са показали някакви заложби и амбиции за да бъдат там и логично имат по-добри резултати. И второ, не може да създаваш еднакви изисквания на образование, когато държиш различни условия на култура, възпитание и социално положение. Едно дете, което няма маса на която да пише домашно, а учебниците му отиват в печката, не може да се равнява с добре нахранено и облечено българче. Да не забравяме и имбрийдинга по отношение умствения потенциал. Местенето на такива деца е равнозначно на отпадането им от образователната система.

Проблемът на днешното общество е неговата толерантност и човечност.

44.jpg

Преселението на народите, на което сме свидетели, е възможно защото е спонсорирано от онези, които са ощетени от емиграционно-бежанските вълни. Парадокс. Когато се дадат равни права на онези, които вместо образование и работа имат за приоритет множене и паразитиране, тогава имаме упадък в целия човешки генетичен фонд. Противното е недемократично, шувенистично, коравосърдечно, дискриминационно и извор на днешните цивилизационни върхове поне в Европа. Демокрацията сама по себе си е някаква утопия, защото приема, че хората са равни. Ако комунизма определя еднакви задължения, то демокрацията набляга на това всеки да има еднакви права.

  • Потребител
Публикува (edited)

А какво предлагаш като алтернативно решение, Форфчо, концлагери и геноцид ли? Удари го на неонацизъм вече ти:-)

Редактирано от kall
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 8 часа, vorfax said:

Проблемът на днешното общество е неговата толерантност и човечност.

Просто това е абсурдно - толерантност и човечност не могат да бъдат проблем, те са цел за всяко уважаващо себе си общество и човек. Аабсурдността на такъв извод произтича от друго абсолютно невярно твърдение: "Демокрацията сама по себе си е някаква утопия, защото приема, че хората са равни."  Очевидната грешка в това твърдение е  - демокрацията не приема, че хората са равни (те не са), а че имат равни права. И оттук и горния извод - че толерантност и човечност са проблем, та оттам за циганите, които трябва да си натискат парцалите в гетата и т.н. - да, но циганите по дефиниция трябва да имат равни права с всички останали български граждани; друг е въпроса, когато от тях не се изискват и равни задължения (да пътуват с билет в градския транспорт или да си плащат тока, например), но второто е слабост на управлението и държавата, а не вина на ромите.

Редактирано от Б. Киров
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 8 часа, vorfax said:

Това е заблуда. Първо, циганчетата, които са в нецигански училища вече са показали някакви заложби и амбиции за да бъдат там и логично имат по-добри резултати. И второ, не може да създаваш еднакви изисквания на образование, когато държиш различни условия на култура, възпитание и социално положение. Едно дете, което няма маса на която да пише домашно, а учебниците му отиват в печката, не може да се равнява с добре нахранено и облечено българче. Да не забравяме и имбрийдинга по отношение умствения потенциал. Местенето на такива деца е равнозначно на отпадането им от образователната система.

Проблемът на днешното общество е неговата толерантност и човечност.

44.jpg

Преселението на народите, на което сме свидетели, е възможно защото е спонсорирано от онези, които са ощетени от емиграционно-бежанските вълни. Парадокс. Когато се дадат равни права на онези, които вместо образование и работа имат за приоритет множене и паразитиране, тогава имаме упадък в целия човешки генетичен фонд. Противното е недемократично, шувенистично, коравосърдечно, дискриминационно и извор на днешните цивилизационни върхове поне в Европа. Демокрацията сама по себе си е някаква утопия, защото приема, че хората са равни. Ако комунизма определя еднакви задължения, то демокрацията набляга на това всеки да има еднакви права.

Хмм, не схващаш май. (нормално е ако не познаваш цигани и проблема)

Има циганчета,които учат в смесени училища, поради това че нямат обособени махленски  (в Село Крислово, - училището е смесено); Резултатите на тези деца и желанието им да се учат са по-високи, отколкото на тези учещите в Шекера и Столипиново, демек на учещите в училища в гетата..

Другарувам в българин (приятели сме), живеещ с турска циганка, и съответно с  циганката и внучетата и (които са от децата и от първия и брак); Едно от циганчетата говори на български по-добре  ....от мен и от доведения си дядо, при условие че майка му и баща му "завалят" българския (турските цигани имат проблеми с българския език заради родовете в българкия език, колкото са по-необразовани и са далече от българите- толкова бългаският им е по-труден за научаване). Другите циганчета пък имат само слабо уловим акцент (пак съшото, майките и бащите им не са образовани).. Имам и други познати цигани и циганки от Пловдив, децата им са се изучили до средно, но в техникумите в града, а не в местните "гимназии" (общообразователните) , намиращи се в гетата..

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува
Преди 10 часа, Frujin Assen said:

Ники, това няма да стане. САЩ са най богатата и силна държава на света, но не са претопили нито негрите, още по малко пък латиносите.

molen.jpg

Това е Белгия, Моленбек. Те не искат демокрация, искат си шериата...

Не "претопяване", а интегриране на циганите.

(ти сякаш нямаш хабер за какво пиша, ама както и да е)

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 12 часа, nik1 said:

въпроса с образованието на циганите (то е ключът към интегрирането им

Това е само един от множеството необходими фактори, обаче. Въпросът далеч не е толкова тривиален, нека погледнем, най-общо, генезиса на социалното отпадане.

 

Първо е добре да се отбележи, че концепцията, че държавата има някакви социални функции е едва от втората половина на двадесети век. Преди такава концепция изобщо не е съществувала и държавите като цяло не са имали никакви социални задължения към гражданите си. Има държави, в които те и до ден днешен нямат такива.

Социално "отпадане" всъщност се е случвало винаги, но не е било схващано като такова. В дъравите са съществували "превилигировани" класи, с достъп до всички или според статуса си, някои обществени блага, и маса, на която този достъп е бил отказан. Ако не формално, с някакви изрични правила за достъп, то ситуационно, поради бедността им.

Задължителен достъп до образование, например, има от само един век. И то само в някои държави. В други държави той е далеч по-отскоро.

Това означава, че поради редица специфични за всеки конретен контекст фактори (най-същественият от тях е дискриминацията, дали на класова основа, дали на имуществена, дали на религиозна или етническа няма значение) големи или по-малки групи от хора са били системно лишавани от обществените блага, които биха им помогнали да постигнат някаква възходяща социална мобилност.

Това се осъзнава като проблем едва в двадесети век. Тоест държавите днес в голяма степен носят наследството на миналото, в които големи или по-малки групи хора, обединени по някакъв признак, съществуват в паралелни и що-годе затворени общности, където дълбоко е заседнала културата на бедността, с всичките й типични характеристики: нисък социалноикономически и образователен статус, изолация, капсуловане, липса на стойност на човешкия живот, нулеви шансове за възходяща социална мобилност, поминък частично или изцяло основан на престъпноста.

Това в последните петдесетина години допълнително се задълбочава от заложения в съвременните общества (най-вече на развитите държави) принцип на конкурентността. Икономическото развитие,  ориентирането на икономиките основно към услугите пък означава, че за достъп до пазара на труда изобщо се изискват много по-висококвалифицирани умения. Вече почти няма професии, за които да не се изисква компютърна грамотност, примерно.

Което всъшност ускорява социалното и икономическо отпадане на тези, които по  някаква конкретна за тях комбинация от фактори не са конкурентноспособни. А това води до много неща, напр., деморализация. Представете си, че примерно сте с един крак (вашата причина за неконкурентноспособност), а ви карат да бягате спринт с републикански шампиони. Ще искате ли? Няма.

Този тип деморализация, отказване от 'състезанието' на конкурентноспособност, води до още по-голямо задълбочаване на отпадането. В един момент тези, които знаят, че шансовете не са на тяхна страна, престават дори да се опитват. За сметка на това изграждат свои паралелни общности, със собствени йерархии, бит и правила.

Как да бъдат приобщени? Много трудно, ако отпадането се е случвало с десетилетия, а какво остава, ако става дума за векове. А и защо да се приобщават, когато те вече си имат своите паралелни общества, където да задоволяват нуждата си от принадлежност? Когато си имат собствен поминък, собствени порядки, напълно несвързан с официалните обществени структури начин на живот? Тояга очевидно не помага. Къде е морковът? Виждате, че проблемът е много по-сложен :)

Какво да правят държавите? Всичко възможно, за да намалят неконкурентноспособността. Поне това.

За да могат, бавно и трудно (то друг начин няма) да се справят с деморализацията и отказа от участие. Това само с образование не става.

За това пък трябва широкомащабна, мултисекторна обществена програма, основана на системна общественополитическа воля. Не за един мандат, а за десетилетия. Най-малко. И то неясно с доколко необратими резултати.

 

Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 26 минути, dora said:

Това е само един от множеството необходими фактори, обаче. Въпросът далеч не е толкова тривиален, нека погледнем, най-общо, генезиса на социалното отпадане.

 

Първо е добре да се отбележи, че концепцията, че държавата има някакви социални функции е едва от втората половина на двадесети век. Преди такава концепция изобщо не е съществувала и държавите като цяло не са имали никакви социални задължения към гражданите си. Има държави, в които те и до ден днешен нямат такива.

Социално "отпадане" всъщност се е случвало винаги, но не е било схващано като такова. В дъравите са съществували "превилигировани" класи, с достъп до всички или според статуса си, някои обществени блага, и маса на която този достъп е бил отказан. Ако не формално, с някакви изрични правила за достъп, то ситуационно, поради бедността им.

Задължителен достъп до образование, например, има от само един век. И то само в някои държави. В други държави той е далеч по-отскоро.

Това означава, че поради редица специфични за всеки конретен контекст фактори (най-същественият от тях е дискриминацията, дали на класова основа, дали на имуществена, дали на религиозна или етническа няма значение) големи или по-малки групи от хора са били системно лишавани от обществените блага, които биха им помогнали да постигнат някаква възходяща социална мобилност.

Това се осъзнава като проблем едва в двадесети век. Тоест държавите днес в голяма степен носят наследството на миналото, в които големи или по-малки групи хора, обединени по някакъв признак, съществуват в паралелни и що-годе затворени общности, където дълбоко е заседнала културата на бедността, с всичките й типични характеристики: нисък социалноикономически и образователен статус, изолация, капсуловане, липса на стойност на човешкия живот, нулеви шансове за възходяща социална мобилност, поминък частично или изцяло основан на престъпноста.

Това в последните петдесетина години допълнително се задълбочава от заложения в съвременните общества (най-вече на развитите държави) принцип на конкурентността. Икономическото развитие,  ориентирането на икономиките основно към услугите пък означава, че за достъп до пазара на труда изобщо се изискват много по-висококвалифицирани умения. Вече почти няма професии, за които да не се изисква компютърна грамотност, примерно.

Което всъшност ускорява социалното и икономическо отпадане на тези, които по  някаква конкретна за тях комбинация от фактори не са конкурентноспособни. А това води до много неща, напр., деморализация. Представете си, че примерно сте с един крак (вашата причина за неконкурентноспособност), а ви карат да бягате спринт с републикански шампиони. Ще искате ли? Няма.

Този тип деморализация, отказване от 'състезанието' на конкурентноспособност, води до още по-голямо задълбочаване на отпадането. В един момент тези, които знаят, че шансовете не са на тяхна страна, престават дори да се опитват. За сметка на това изграждат свои паралелни общности, със собствени йерархии, бит и правила.

Как да бъдат приобщени? Много трудно, ако отпадането се е случвало с векове.

Какво да правят държавите? Всичко възможно, за да намалят неконкурентноспособността. Поне това.

За да могат, бавно и трудно (то друг начин няма) да се справят с деморализацията и отказа от участие.

 

Проблемът е сериозен,и аз съм съгласен с написаното . Просто предллагам да не се отказваме от технократските (менаждерските) подходи:

Един такъв подход е държавата условно да" изкара" циганчетата от гетата и да ги хвърли в "дълбокото" при българчетата, в българските училища; Тези от тях, които успеят да се интегрират и "справят", ще са модел и пилон за следващите деца. (колкото по-малки и по-отрано излезнат извън средата на гетата и взезнат в "български" училища, мисля толкова шансовете им ще бъдат по-големи)

Изследванията показват че циганите (на 95 процента)  предпочитат децата им да учат с българчета! Което май потвърждава вашите думи, че те като група са просто отпаднали, отчаяни и маргинализирани, и нямат желание за борба за включване, но всъщност не са глупави и си знаят интереса :animatedwink: . Факт е много малко познаваме народосихологията на циганите, съдим по тяхната външна и обща култура , като за идиоти и малоумни (или полухора),  но всъщност те не са такива.

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува

Слагайте ми плюсове де, щом сте съгласна :) (шегувам се разбира се)

Цитирай

 

Около 15 % от учениците у нас са циганчета според изследване на Институт "Отворено общество". Повечето роми учат в чисто „цигански училища”. Тези училища са над 550. Близо 100 от тех се намират в градските цигански махали, а напоследък броят им се увеличава и в селата. Децата тръгват на училище без задължителната предучилищна подготовка. Първите им „седем години” преминават в затворена среда и по взаимноучителния метод на възпитание – по-големите се грижат за по-малките.  резултат на това, повечето не говорят български език, нямат умения за учене, а в училище често минават от клас в клас „по милост” и много от тях не завършват. От 100 деца ромчета поне 70 не завършват, а завършат ли рядко учат по-нататък. За огромна част от ромите училището не е образователна, а преди всичко социално-помощна институция: тя осигурява условията, които повечето цигански семейства не могат.

Сравнително добро професионално образование и реализация (най-често шофьори, механици и монтьори за мъжете и шивачки, санитарки и фризьорки за жените) получават около 10% от ромите; 3-4-ма от 100 успяват да завършат средно гимназиално образование. Ромите с висше образование са изключително малко – под 0,5% (българите са към 21%, а турците – 5%). Най-често ромите-висшисти не живеят в гета и в села и са учили с българи

 

.

Сега прочетох и по-долното. Разбирам че на семинара се обсъждало същото предложение (като "моето")
 

Цитирай

 

Друго предложение, което се дискутира бе: 

Да се затворят училищата, в които учениците са само роми, и децата да бъдат записани и при нужда карани с автобус в училища, където учат българи.

 Позиции "за":

  • Качеството на образование в ромските училища е много ниско. Там не се научава български език, а той е основен за всеки по-нататъшен образователен и жизнен успех. Лошото образование създава бъдещи безработни, които тежат на социалната система.
  • Всички трябва да привикнем да общуваме и да живеем заедно. За да постигнем това, трябва да помогне  и учебната програма. Така ще се подпомогне образованието на ромите и трудовата им реализация.
  • Ромските училища могат да бъдат оставени само по изключение в онези области и села, където наблизо няма българи. Практиката показва, че роми, учили заедно с българи, имат по-голям успех и в училище, и в живота. Те по нищо не се отличават от останалото население.

 Позиции "против":

·        Родителите имат право да запишат детето си в което училище пожелаят, ако има места.

·        Повечето ромски училища са квартални или селски. Техните проблеми са част от общите проблеми на образованието.

·        В чисто ромските училища се запазват традициите, езикът и формулира се специфична ромска култура.

 По време на семинара се стигна до единодушно мнение, че е много по-добре както за българчетата, така и за ромите да учат в смесени училища. Това ще спомогне за социализацията на ромите.


 

 

  • Потребители
Публикува (edited)

ПС

Не ме приемайте като някакъв фюрер. Предложението ми е либертарианско:

1. Смятам че държавата трябва да направи възможното  за да не се създават групи, които после ще бъдат на "нейна" издръжка (на издръжка на останалите граждани) и ще изискват разходи . Говоря за социални разходи, и принципно погледнато поради циганската битова престъпност- разходи за полиция,съд, прокуратура, затвори, в които три четвърти от обитателите са цигани.

2. Всеки трябва да има равен шанс за да успее (сам) в живота.

Вижте, вече затвориха домовете за деца (идеята е децата да отиват в семейна среда), и помощните училища, не виждам някаква  трагедия в това да се затворят и циганските училища; Агрументите против ми се виждат по-слаби, (както написах, майчиният език би следвало да се изучава, а не само да се научва от каки и батковци). Не виждам и трагедия и в това, че културата на циганите ще се промени (да не би културата на българите да не се променила за трите или четирите последни поколения, в цял свят културата на народите се променя) .

Редактирано от nik1
  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)
Преди 2 часа, kall said:

А какво предлагаш като алтернативно решение, Форфчо, концлагери и геноцид ли? Удари го на неонацизъм вече ти:-)

Тъй като религията е това което ги отделя задължително покръстване. Който иска да стане гражданин на европейска държава е задължен да приеме Христа. Който не иска-самолета и кой откъде е дошъл. Естествено, разрушаване на всички джамии които има в европа. Стриктен контрол ала ДС и който не е достатъчно ревностен християнин-самолета. Ти тук ще кажеш "Ама това не е демократично", напротив-демократично е. Който иска да живее в Европа приема Христа и ежедневно го доказва, който иска да си остане мюсюлманин-самолета и в Пакистан.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Б. Киров said:

Просто това е абсурдно - толерантност и човечност не могат да бъдат проблем, те са цел за всяко уважаващо себе си общество и човек.

Какво общо има уважението, което е абстракция на човешкото мислене, и биологията. Можеш ли да отречеш, че човекът е единствения познат вид, който пази мършата си? Сред бозайниците може да се наблюдават някакви грижи за болните и слабите, но тя освен символична е и много неефективна. Ние пазим калпавия генетичен фонд и му даваме шанс да се множи.

Преди 2 часа, Б. Киров said:

... демокрацията не приема, че хората са равни (те не са), а че имат равни права.

Само аз ли съзирам абсурда в това твърдение? Ако нещо бъде измерено с равни величини как точно то е различно по същността си???
 

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, nik1 said:

Един такъв подход е държавата условно да" изкара" циганчетата от гетата и да ги хвърли в "дълбокото" при българчетата, в българските училища; Тези от тях, които успеят да се интегрират и "справят", ще са модел и пилон за следващите деца. (колкото по-малки и по-отрано излезнат извън средата на гетата и взезнат в "български" училища, мисля толкова шансовете им ще бъдат по-големи)

Това не е вярно. Просто ще отпаднат, ще бъдат неадекватни и неспособни да поддържат това темпо. Припомням защо - не може да извадиш от гетото за няколко часа и да го върнеш. При циганското малцинство деца раждат деца. Първата причина за прекъсване на образованието е, че в 7-8 клас вече са женени и се правят деца. После децата родили деца нямат достатъчно опит и култура, които да възпитат. Образованието НЕ Е ценност за циганите. Ако поставиш един до друг висшист и неграмотен с оригинални адидас, във втория ще се влюбят, а на първия ще плюят.

Преди 1 час, nik1 said:

Изследванията показват че циганите (на 95 процента)  предпочитат децата им да учат с българчета!

"Изследователите" да си гледат работата. Циганите искат на 99% да бъдат сред българчета и на 1% да учат с тях. Просто въпросът е бил много труден за асимилиране. Билингви, които не знаят български език, а ползват запас от 200 думи на родния си, са непригодни да се съревновават с амбициозни за знание деца.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, dora said:

Всеки човек на света иска децата му да са по-щастливи и успешни от него.

Самата истина, но ценностната система определя какво разбира под успех. Ще дам пресен пример. Познавам циганин с невероятни заложби, който получи признание за тях. Заряза това призвание, защото мечтата му е да свири по цигански сватби.

  • Потребители
Публикува
Цитирай

демокрацията не приема, че хората са равни (те не са), а че имат равни права.

Ами точно така е, Ворфаксе, какво те пристеснява?

https://en.wikipedia.org/wiki/Rights

(определенията за права може да са контекстни и условни, ама това е друга бира)

  • Потребител
Публикува
Преди 48 минути, nik1 said:

Вижте, вече затвориха домовете за деца (идеята е децата да отиват в семейна среда), и помощните училища

Това не е вярно.

Преди 48 минути, nik1 said:

Не виждам и трагедия и в това, че културата на циганите ще се промени...

Нещо ти убягва. Не може столетия да интегрираш един етнос. Ако той е искал е щял да го направи даже против условията. В момента тази политика е просто лицемерен ход да си задържим нежеланата прослойка, за да не бъде в ущърб на чужди държави, и начин за усвояване на пари, които даже не стигат до циганите.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!