Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 14 минути, Б. Киров said:

Според мен абсолютно не е твое право да имаш безплатна храна в изобилие. И сам го казваш защо, защото е за чужда сметка.

 Обаче тук пък идва и един друг момент- какво да правим с инвалидите и пенсионерите, хората, които без подобна безплатна храна са пътници? Те просто не могат вече да допринасят към обществото. Ето един проблем с либертарианската "логика". 

  • Мнения 58
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува

Момчета, тайм аут; виждам че пак почнахте малката си игра с наградите. Като заключение "Кой е Джон Голт?

Джон Голт в романа на Айн Ранд е човекът, който знае кога и как да си отиде от един абсурден свят, и къде и как да построи друг разумен свят. Най-ценното нещо, което можем да научим от него е кога, къде и как. Най-важното "от тези три неща" е първото - кога.

 

  • Потребители
Публикува
Преди 9 часа, kall said:

 Обаче тук пък идва и един друг момент- какво да правим с инвалидите и пенсионерите, хората, които без подобна безплатна храна са пътници? Те просто не могат вече да допринасят към обществото. Ето един проблем с либертарианската "логика". 

Кал, навлизаме яко в офтопик, защото темата е романа на Ранд, но ще ти отговоря. Пенсионерите по презумпция не би трябвало да се третират като социално слаби, ако държавата е справедлива - те са работили цял живот, и от данъците за осигуровки би трябвало, подчертавам "Би", да са се акумулирали достатъчно средства, за да имат сносен и достоен живот на старини. Ако това не е така, причината не е нито в тях, нито в Айн Ранд. Държавата не би трябвало да третира пенсионерите като инвалиди или просяци, на които да "дава", те са си изработили своето. Ако това тяхно изработено е било откраднато по един или друг начин, държавата е длъжна чрез правосъдната власт да издири престъпниците, да конфискува имуществото им и да ги вкара в затвора, където е мястото на всеки престъпник. А парите от откраднатото и конфискувано имущество да обезвъзмезди ощетените пенсионери. Така се процедира с всеки присвоил чужда собственост в една правова държава.

За инвалидите работата стои по-различно, според мен. Ако тези от тях, които имат способности да работят (не само физическа работа) би трябвало да се направи всичко възможно тези хора да се чувстват пълноценни и да им се осигури от обществото и държавата възможност да работят и творят, за да имат самочувствие на истински полезни за себе си и за другите личности. За онези, за които това е невъзможно - държавата е длъжна да се грижи, и да им осигурява необходимото. Това е мое лично мнение, никакво теоретизиране.

  • Потребители
Публикува

 

Едно вметване:

"Лявото" в иконимиоческото пространство не винаги значи социализъм.  (Забележка: в западната парадигма лявото е аналогично със социализъм. Тази парадигма е вярна, но само за запада)

"Лявото" и "дясно" отразяват степента на намеса на държавата в икономиката. В България имаме типичен случай на свръх-намеса на държавата в икономиката. Хората в България разполагат само с 60 процента от спечелените си пари, останалите 40 процента се вземат като данъци и такси в главно от държавата (с тях се формират държавния бюджет и различните фондовете).

Малка част от тези пари се разпределят пряко за:

-социални дейности и здравеопазване (годишните трансфери от бюждета са от порядъка 6-7 милиарда лева)

-за полиция, армия и съд; (около 3 милиарда лева)

В голямата си част с тези пари (да кажем около 20 милиарда лева)  държавата се явявя  групен икономически играч - инвеститор, и най-вече спонсор на определени икономически субекти. /При система на политико-корпоративно -приятелско-олигархични зависимости, или по народно казано при партийно-мафиотската система, не само се облагодетелстват определени икономически субекти - те се спонсорират чрез обществените поръчки.

Смята се според някои изследвания, че парите които се плащат за дадена обществена поръчки са средно два пъти по-високи в България за същата спрямо други страни/икономики от нашата "ръка".Не трябва постоянно да се самозаблуждаваме с розови извинения че при нас имаме 2 пъти по-слаба ефективност от колкот да кажем В Сърбия .Скромното ми мнение че цените тук са завишени преобладаващо заради по-силните олихарчино-партийни зависимости в България.

/Политиците от Народното събрание мисля просто си затварят очите пред нагласените сделки и сделките с нереалано високи цени, само за да не си развалят рахата и да си осигурят някоя друга година повече в парламента и във властта. Факт е едва скоро имаме някакво по-модерно антикорупционно законодателство, и е факт че Сметната Палата при нас все още не прави прегледи и одити за целесъобразността и ефективността, (както правят Сметните Палати в Западните страни) а само за законносността./

ПС

 Бюджетът на България за 2016 в паритетни пари, (реални пари, по паритет на покупателната способност) е почти толкова колкото на Гърция за 2016 година, само дето ние гнием в мизерия. Защо?

Има два отговора (не са взаимно изключващи се)

А): защото сме по-неграмотни икономически от гьрците (т.е политиците ни като менаджери са по-неграмотни)

Б) Кражбите тук в общественото са по-големи и безогледни

А или Б е преобладаващо?

"Прост човек лесно настива 2": Българинът все още е индифирентен към общото  и общественото (15-20 години поне една трета или една четвърт   от обществените му средства  изтичат в незайна посока, а той обвинява  бурки, турци, русофоби и БКП  за мизерията. Вдига бунт обаче ако му се вдигне парното и тока (т.е само ако му се вземе директно от джоба, от личното) Вместо да разстреля онези 240 негови  душмани  от парламента, който са пряко отговорни  за мизерията му , той си ги избира пак..

 

 

 

 

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Дясното разбиране за икономиката е следното.

1 По малко данъци. Демек повече пари остават за богатите

2 По малко социални помощи. Демек държавата няма да е толкова натоварена и няма да иска пари от богатите.

3 Гъвкаво законодателство за работодателите. Разбирай богатите да плащат колкото се може по малко и да гърбят колкото се може повече работниците.

Целта на дясното икономическо разбиране е - богатите да стават все по богати и с все по големи права да издевателстват над работниците, бедните да стават все по бедни, държавата да не ги защитава и те да са принудени да работят все повече за все по малко заплащане. Тези които не могат да работят за богатите и са изпаднали от икономически оборот следва да умрат, те не са нужни на богатите и от тях нищо не може да се спечели.

Поради това и десният икономически фундаментализъм е по жесток и безчовечен от фашизма и комунизма.

Редактирано от Frujin Assen
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

идейката на Ранд е доста по-различна от класическото определение за демокрация /тя лансира схващането че силни, можещи и способни хора, трябва да управляват неспособните, без оглед на моралните качества на първите/ и донякъде се доближава до утопичната философия на Платон за държавата. И е също толкова неприложима, колкото е и идеализираното кастово общество на елина.

Редактирано от Last roman
  • Потребители
Публикува
Преди 28 минути, Last roman said:

идейката на Ранд е доста по-различна от класическото определение за демокрация /тя лансира схващането че силни, можещи и способни хора, трябва да управляват неспособните, без оглед на моралните качества на първите/ и донякъде се доближава до утопичната философия на Платон за държавата. И е също толкова неприложима, колкото е и идеализираното кастово общество на елина.

Романе, съгласен съм с почти всичко написано по-горе от теб, с изключение на едно, но то е много важно - "без оглед на моралните качества на първите" (силни, можещи и способни хора) - ето това, тъй като говорим конкретно за главния герой в романа на Айн Ранд, Джон Голт, въобще не мисля, че е така; напротив, той е изведен от Ранд почти като  идеал за морален човек, дотолкова че чак се превръща във фикция и символ.

Джон Голт не реагира на насилието и глупостта на корумпираните и алчните с насилие. Той ги наказва с ненасилие и оттегляне. В края на романа те идват при него и почти на колене го молят да се върне в техния загиващ свят, за да го спаси. Предлагат му власт и пари в количества, които той би определил, един вид му дават празен чек за всичко, което пожелае, и му казват той да си впише вътре пожеланото. Но той им отказва, защото не го приема. Това е морал. Между другото, Голт е обикновен работник, произхожда от работническо семейство, но е гениален учен.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Да де, идеал за епическа/утопическа личност. Само че няма такова животно в природата.

Редактирано от Last roman
  • Потребители
Публикува
Just now, Last roman said:

Да де, идеал за епическа личност. Само че няма такова животно в природата.

Е, все пак обсъждаме художествена фикция в тази тема, аз затова най-напред ти отговарям, защото Фружин и Ник отиват в съвсем други сфери.

  • Потребители
Публикува (edited)
On 5/25/2016 at 0:16, kall said:

Дясното разбиране за икономиката е следното.

1 По малко данъци. Демек повече пари остават за богатите

2 По малко социални помощи. Демек държавата няма да е толкова натоварена и няма да иска пари от богатите.

3 Гъвкаво законодателство за работодателите. Разбирай богатите да плащат колкото се може по малко и да гърбят колкото се може повече работниците.

Целта на дясното икономическо разбиране е - богатите да стават все по богати и с все по големи права да издевателстват над работниците, бедните да стават все по бедни, държавата да не ги защитава и те да са принудени да работят все повече за все по малко заплащане. Тези които не могат да работят за богатите и са изпаднали от икономически оборот следва да умрат, те не са нужни на богатите и от тях нищо не може да се спечели.

Поради това и десният икономически фундаментализъм е по жесток и безчовечен от фашизма и комунизма.

Ти си уникален случай с това, че попиваш всяка лява радикална идея и идеология най-безкритично и първосигнално (хора всякакви, просто за мен си уникален)

По-малко данъци, значи, че в хората ще остават повече пари (не само в богатите, но и в средната класа, и в хората, чийто доходи са под тези на средната класа.) 

Въпросът за социланите помощи е интересен..

Никой десен не твърди и не смята, че не трябва да има социални програми, напротив. Социални помощи за кого и за какво? Ако човекът е здрав и в работоспособна възраст, но беден (дали защото е безработен, или работещ беден или защото има условно по-големи разходи, все едно), пак ли държавата трябва да го подпомага със социални помощи? У нас е общоприето да се смята , че обществото (държавата) трябва да помога на бедните, ама доколко това е рационално и осмислено?

Това за "гъвкавото законодателство" са си някакви твои измишльотини, които не смятам да коментирам (как един път не седна да прочетеш нещо за върховенството на закона?)

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)

Виждам че дискусиите все отиват в полето „ляво – дясно” в икономиката и политиката, все пак ще си позволя да се намеся. В първата част на романа си Ранд описва един добре устроен, но вече започващ да отива твърде надясно, подчертавам „твърде надясно”, капиталистически свят; способните капиталисти, по силата на собствените си способности са магнати (Ханк Риардън и Дагни Тагарт), но техните служители и работници не живеят зле и не ги мразят, защото всеки получава добро възнаграждение, според способностите си; постепенно, в хода на разказа, нещата ескалират все по-надясно и надясно – банда политици и крупни капиталисти формират диктатура, тоест Ранд говори за класически фашизъм, не за ляво. Тези хора не се отказват от собствеността си, те само заграбват още собственост от своите по-способни конкуренти. Никъде в романа на Ранд не става въпрос за ляво – говори се са екстремно дясна диктатура. Което не пречи на така описаните американски фашисти да правят бизнес и далавери с "народните републики" в Европа, тоест с комунизираните леви държави - ултралевите и ултрадесните в романа се разбират много добре: на базата на липса на какъвто и да е морал. Затова исках да говорим за морал, а носителят на такъв в романа на Ранд е Джон Голт.

 

 

П.С. Ник, объркал си цитата на Фружин с такъв на Кал.

 

 

Редактирано от Б. Киров
  • Потребители
Публикува

Благодаря за уточнението, Киров. 

И аз да уточня нещо:

Дясно и ляво имат ясна дефиниция, но много често тези дефинции не се разбират или въобще знаят на популярно ниво (а и не само на популярно ниво- част от политиците ни са ниско/слабо ерудирани, нормално е при определен вид електрат и избраните политиците да са такива ..БГ- електората на партиите става все по-изпаднал, при отдръпването на по ерудираните хора от участието в изборите). 

Та, принципно погледнато диктатурите по-често са леви: при тях има намеса на държавата, и/или целенасочена ненамеса в полза на един или друг икономически играч или страна..

 

  • Потребители
Публикува

Ще изпадна тук в офтопик, коментирайки България. Мисля, че проблемът е не че има малко държава, тя е прекалено много като бреме върху живота на хората и корупция, а проблемът е че държавата се е отказала от основните си функции да е гарант за изпълнението на законите, направо е абдикирала от тях, и е стоварила цялото това бреме върху плещите на хората. И затова, образно казано, повече от един милион млади Джон Голтовци просто си хванаха шапките и заминаха, те направиха същото, което и Голт в романа на Ранд. Не вдигнаха въстание, само се оттеглиха в търсене на по-разумен и по-малко абсурден свят.

  • Потребители
Публикува
Преди 1 минута, Б. Киров said:

Ще изпадна тук в офтопик, коментирайки България. Мисля, че проблемът е не че има малко държава, тя е прекалено много като бреме върху живота на хората и корупция, а проблемът е че държавата се е отказала от основните си функции да е гарант за изпълнението на законите, направо е абдикирала от тях, и е стоварила цялото това бреме върху плещите на хората. И затова, образно казано, повече от един милион млади Джон Голтовци просто си хванаха шапките и заминаха, те направиха същото, което и Голт в романа на Ранд. Не вдигнаха въстание, само се оттеглиха в търсене на по-разумен и по-малко абсурден свят.

Принципно погледнато ние хората , ние българите, хората сме индифирентите и абдикиралите.

(При последните протести за смяна на системата, в Пловдив излизаха на протест само една група от 30 човека)

Защо се случи това (казвам случи, защото помня милионните протести, в които съм бил участник)? Днес четох една статия в Дойче Веле, която ми даде някакво задоволително обяснение (за мен) - статуквото просто изсмуква и попива енергията за промяна..

Да, и освен това сега младите и образованите могат да си хващат шапките, и всъщност го правят, с което допълнително се обезсилва и обезкървява нацията в желанието и за прогрес и промяна тук..../Двете "злини" от членството ни в ЕС са евтините пари/субсидиите и емиграцията/

 

  • Потребители
Публикува (edited)

Доста затворен кръг на песимизъм очертаваш, но ще се съглася с теб.

Само да напомня как завършва ситуацията на разруха и упадък в романа на Ранд, след като Джон Голт и всички подобни на него (тук трябва да се каже, че в романа мисията на Голт е да оттегли от света на неморалните и некадърните всички морални и способни) - нещата завършват с пълното сгромолясване на провалената държава, и започване на чисто, изграждането на една нова Америка, такава, каквато е била на първите пионери на Новия свят, от самите й основи.

Така е в антиутопията на Ранд: срутване до основи на фалша и лъжата, покривът на гнилата държава пада върху главите на онези без морал и ги погребва под развалините; и тогава се започва от кота 0, наново, върху здрава основа.

Не искам и не е възможно да се правят паралели с България, говоря за романа.

Редактирано от Б. Киров
  • Модератор Военно дело
Публикува

Сещам се за Румата когато разговаря с Будах...

Будах, одобрительно улыбаясь, откинулся на спинку кресла и сложил руки на животе. Кира жадно смотрела на него.
— Что ж, — сказал он, — извольте. Я сказал бы всемогущему: "Создатель, я не знаю твоих планов, может быть, ты и не собираешься делать людей добрыми и счастливыми. Захоти этого! Так просто этого достигнуть! Дай людям вволю хлеба, мяса и вина, дай им кров и одежду. Пусть исчезнут голод и нужда, а вместе с тем и все, что разделяет людей".
— И это все? — спросил Румата.
— Вам кажется, что этого мало?
Румата покачал головой.
— Бог ответил бы вам: "Не пойдёт это на пользу людям. Ибо сильные вашего мира отберут у слабых то, что я дал им, и слабые по-прежнему останутся нищими".
— Я бы попросил бога оградить слабых, "Вразуми жестоких правителей", сказал бы я.
— Жестокость есть сила. Утратив жестокость, правители потеряют силу, и другие жестокие заменят их.
Будах перестал улыбаться.
— Накажи жестоких, — твёрдо сказал он, — чтобы неповадно было сильным проявлять жестокость к слабым.
— Человек рождается слабым. Сильным он становится, когда нет вокруг никого сильнее его. Когда будут наказаны жестокие из сильных, их место займут сильные из слабых. Тоже жестокие. Так придётся карать всех, а я не хочу этого.
— Тебе виднее, всемогущий. Сделай тогда просто так, чтобы люди получили всё и не отбирали друг у друга то, что ты дал им.
— И это не пойдёт людям на пользу, — вздохнул Румата, — ибо когда получат они всё даром, без трудов, из рук моих, то забудут труд, потеряют вкус к жизни и обратятся в моих домашних животных, которых я вынужден буду впредь кормить и одевать вечно.
— Не давай им всего сразу! — горячо сказал Будах. — Давай понемногу, постепенно!
— Постепенно люди и сами возьмут всё, что им понадобится.
Будах неловко засмеялся.
— Да, я вижу, это не так просто, — сказал он. — Я как-то не думал раньше о таких вещах... Кажется, мы с вами перебрали все. Впрочем, — он подался вперёд, — есть ещё одна возможность. Сделай так, чтобы больше всего люди любили труд и знание, чтобы труд и знание стали единственным смыслом их жизни!
— Я мог бы сделать и это, — сказал он. — Но стоит ли лишать человечество его истории? Стоит ли подменять одно человечество другим? Не будет ли это то же самое, что стереть это человечество с лица земли и создать на его месте новое?
Будах, сморщив лоб, молчал обдумывая. Румата ждал. За окном снова тоскливо заскрипели подводы. Будах тихо проговорил:
— Тогда, господи, сотри нас с лица земли и создай заново более совершенными... или ещё лучше, оставь нас и дай нам идти своей дорогой.
— Сердце мое полно жалости, — медленно сказал Румата. — Я не могу этого сделать.

Утопично е, че като се оттеглят част от хората няма да има кой да заеме мястото им.

  • Потребители
Публикува
Преди 34 минути, Frujin Assen said:

Утопично е, че като се оттеглят част от хората няма да има кой да заеме мястото им.

Фружине, цитираш "Трудно е да бъдеш бог" от братя Стругацки, признавам, чел съм я много отдавна и доста съм позабравил дори сюжета, от тях съм чел още само "Понеделник започва в събота" (което си е мой пропуск). Ако познаваш добре романите и повестите им, отвори тук тема, бих прочел техните работи, за да участвам.

Ами утопично е, то затова не е научна литература. В романа на Ранд се намира само един гениален учен, който заема мястото, ако може така да се каже на умните и способните - и с неговото откритие бандата негодници държи в подчинение плебса, той им сътрудничи, но в крайна сметка полудява и се самоунищожава с изобретеното от него супероръжие.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Значи Киров, има един гениален роман на Азимов- Фондацията. Там също има един уникум - Мулето, който може да управлява чувствата на хората. Разполагайки с този талант той взема властта. Той е просто уникален, не се знае как и защо е получил тези способности, нито може да ги предаде другиму. Поради това е само един. Обаче героя на Ранд е изсмукан от пръстите, той е герой от детска приказка. Да си чувал какво правят в реалния живот с такива гении? Плащат им добре, ако се правят на интересни им вземат идеята и ги захвърлят. Въобще- Глупости на таркалета както е казал българския народ.

Има един кино критик ред циник. Та той казва, че всяка вселена създадена от автор за да е приемлива трябва да е разкрита на читателя/зрителя логиката която я движи и всички герои на произведението да следват законите на тази вселена. Иначе става мазало. Книгата на Айн Ранд е плоска, няма разкрити някакви вътрешни закони. Героите вършат нелогични постъпки.

Да, Стругацки съм ги чел и са ми любими автори. Книгите им са интересни и силно философски.

  • Потребители
Публикува
1 hour ago, Frujin Assen said:

Книгата на Айн Ранд е плоска, няма разкрити някакви вътрешни закони. Героите вършат нелогични постъпки.

Фружине, ще ти задам 2-3 въпроса, преди да коментираме нелогичните постъпки на героите:

 

Какви са взаимоотношенията между Франциско Д'Анкония, Дагни Тагарт, Джон Голт и Ханк Риардън, кой е пиратът и каква е връзката му с всеки един от героите?

Сключва ли брак Джеймс Тагарт, каква е жена му, какво се случва между тях, каква е връзката му с Лилиан Риардън?

Кой и къде открива остатъците от машината на Голт?

Въпросите са съвсем конкретни, лесни и очаквам конкретни отговори, и то бързо, без да правиш справки, това са неща които се помнят, ако си чел дори отдавна романа. След което ще коментирам тезата ти.

Но няма да я коментирам, ако не ми отговориш, и то бързо, защото първото условие, когато коментираме един роман, е да сме го чели и да познаваме сюжета и героите му. Всичко останало е безпредметно и загуба на време.

  • Потребители
Публикува
Преди 25 минути, Б. Киров said:

Книгата на Айн Ранд е плоска, няма разкрити някакви вътрешни закони. Героите вършат нелогични постъпки.

Тик-так...25 минути, отговори ми поне на един от тези три въпроса.

  • Потребители
Публикува
Преди 1 час, Frujin Assen said:

Книгата на Айн Ранд е плоска, няма разкрити някакви вътрешни закони. Героите вършат нелогични постъпки.

Фружине, при цялото ми уважение към теб, мисля че ти не си чел книгата на Айн Ранд и се изказваш неподготвен. Измина близо час, попитах те най-елементарни неща от сюжета и за героите, ти не ми даде нито един отговор. Моля за повече добросъвестност при влизане в дебат по конкретна тема с конкретни становища.

  • Потребител
Публикува

Фружине, евала, поне веднъж да се съглася от-до с тебе, аз ти лепнах плюса на последния ти пост. Романите на Ранд наистина са плоски и действието се развива изключително еднотипно и предсказуемо. Има много разпростиране в проповядваната от нея идеология също така. Както съм казвал вече, нейните романи са повече пропагандна литература, отколкото нещо друго.

  • Потребители
Публикува (edited)
1 hour ago, kall said:

Фружине, евала, поне веднъж да се съглася от-до с тебе, аз ти лепнах плюса на последния ти пост. Романите на Ранд наистина са плоски и действието се развива изключително еднотипно и предсказуемо. Има много разпростиране в проповядваната от нея идеология също така. Както съм казвал вече, нейните романи са повече пропагандна литература, отколкото нещо друго.

Кал, в темата не съм поставил за обсъждане всички романи на Ранд, а конкретно един, и то още по-точно – главният герой в него, Джон Голт. Сега конкретно за него – да, и според мен той е един от най-слабите художествени образи в „Атлас изправи рамене”, може да се каже дори, че е схематичен и проповядва идеология. Другите герои, обаче – Дагни Тагарт, Ханк Риардън, Франциско Д'Анкония, Джеймс Тагарт – и дори второстепенни като Рагнар Данешолд, по мое мнение, са художествени пълнокръвни образи. Сюжетната линия и фабулата са умело изградени, така че романът, освен философия и идеология, сам по себе си притежава и качества на роман. Иначе никой нямаше да го чете и преиздава в стотици хилядни тиражи. 

"Евалата" и плюсовете ти не коментирам, но обръщението ми към Фружин не беше оспорване на правото му на мнение, нито самото му мнение, а съмнението ми, че познава конкретната материя, по която дава мнение. Бих дискутирал с него това му мнение, стига да ме убеди, че е чел романа.

 

 

Редактирано от Б. Киров
  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Киров, ще извиняваш пич, но в момента си цоцам биричка и мезя пържен картоф, Айн Ранд ми е последната грижа. (Да не говоря, че на главата ми са цар Михаил ІІІ, император Андроник ІІІ, Йоан Кантакузин и Никифор Григора). Утре на трезва глава ще помисля, но едва ли ще мога да ти отговоря.  Книгата съм я чел преди много време, по точно не я дочетох.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 31 минути, Frujin Assen said:

Киров, ще извиняваш пич, но в момента си цоцам биричка и мезя пържен картоф, Айн Ранд ми е последната грижа. (Да не говоря, че на главата ми са цар Михаил ІІІ, император Андроник ІІІ, Йоан Кантакузин и Никифор Григора). Утре на трезва глава ще помисля, но едва ли ще мога да ти отговоря.  Книгата съм я чел преди много време, по точно не я дочетох.

Приятел, приятна вечер:) - то ако питаш мен, и на мен Айн Ранд не ми е първа грижа. И аз май се поразпалих повече от нужното, утре на трезва глава ще избистрим всичко.

Редактирано от Б. Киров

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!