Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Задачата на науката е принципно да критикува нещата които са приети за обичайни и по презумпция за доказани, но дефакто не са. Заглавието на темата сигурно си е нормално, но ако се допуска обсъждане на религиозни теми в които нещо като Бог по презумпция е прието за доказано, то може би името на форума трябва да се промени в Наука и Религия - БГ.

Абсурдното е във форум за наука членове да те обвиняват в антисемитизъм когато си коментирал религиозни текстове, и когато си изказал мнение чрез предоставяне на факти, че в юдаизма има антихристиянски текстове и че при част от юдеите от самото създаване на християнството до днес има антихристиянски нагласи, които произтичат от религиозните им книги.

  • Мнения 86
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Прав сте, че за да се обсъжда Теологията трябва да се уважават постулатите, но има начини и начини. Тук могат да се водят дискусии и в двете посоки, но няма място за форумни тролове и проповеди. Самият факт, че има реакции и напрежението в момента е повишено е показателен, че нещо не е както трябва.

Абсурдно е във форуми като този университетски преподаватели (харесваме ги или не) да бъдат наричани "интернет писачи", лекции - "статийки",

Съжалявам, но въпреки, че до преди няколко дни бих била против корекция на наименованието на раздела, то сега се съгласявам с лапландеца. Мераци за дискусии с видима проповедническа и провокативна цел, трябва непременно да бъдат потушавани още с името на раздела. Или поне със някаква предупредителна забележка.

Религиозните теми са деликатни (понякога дискусиите напълно излизат от сферата на религиозното) и в по-специализиран форум, повишеното внимание е необходимо.

ПС makebulgar не ме е укорявал или поне аз не смятам така. :)

  • Upvote 2
Публикува
Преди 11 минути, *abi* said:

Прав сте, че за да се обсъжда Теологията трябва да се уважават постулатите, но има начини и начини. Тук могат да се водят дискусии и в двете посоки, но няма място за форумни тролове и проповеди. Самият факт, че има реакции и напрежението в момента е повишено е показателен, че нещо не е както трябва.

Абсурдно е във форуми като този университетски преподаватели (харесваме ги или не) да бъдат наричани "интернет писачи", лекции - "статийки",

Съжалявам, но въпреки, че до преди няколко дни бих била против корекция на наименованието на раздела, то сега се съгласявам с лапландеца. Мераци за дискусии с видима проповедническа и провокативна цел, трябва непременно да бъдат потушавани още с името на раздела. Или поне със някаква предупредителна забележка.

Религиозните теми са деликатни (понякога дискусиите напълно излизат от сферата на религиозното) и в по-специализиран форум, повишеното внимание е необходимо.

ПС makebulgar не ме е укорявал или поне аз не смятам така. :)

Дискусии , анализи в двете посоки, това изглежда най разумното,Да имаме свободата да разглеждаме от вътре , както и връзките на религията с общностите, етноси, нации, икономика , всякакви взаимовръзки в исторически периоди и в настоящето.Вероятно и предвиждания за бъдещо развитие, промени, упадък и пр.

  • Потребител
Публикува
Преди 19 часа, Doris said:

 

За мен е смислен православният отговор:

 

Дорис,:)

в случая църквата определя как да бъдат тълкувани свещените текстове.  Имам съмнение ,че това може да бъде един верен подход ,още повече ,че беше ясно отношението на Църквата към божия народ в продължение на векове.   За редакторския подбор на свещените текстове от  човек- Ириней Лионски.- отделно.

Знаем пък и  колко е спорна  достоверността на евангелията .

Та в този смисъл ,дай да видим текст от Новия Завет където е написано от кой и с кого е сключен Новия завет ?

 

 

 

 

  • Upvote 1
Публикува
Преди 1 час, Rebecca said:

Дорис,:)

в случая църквата определя как да бъдат тълкувани свещените текстове.  Имам съмнение ,че това може да бъде един верен подход ,още повече ,че беше ясно отношението на Църквата към божия народ в продължение на векове.   За редакторския подбор на свещените текстове от  човек- Ириней Лионски.- отделно.

Знаем пък и  колко е спорна  достоверността на евангелията .

Та в този смисъл ,дай да видим текст от Новия Завет където е написано от кой и с кого е сключен Новия завет ?

 

Hahah:) , евангелиетата, нов завет, стар завет , всияки еврейски книги , изменени и нагласени събития, истории.Защо трябва да се лъжем в това свободно от догми и зависимости място. Редно е да откриваме лъжите и деформациите. Така е достойно, нали Ребека ?:)

 

 

 

Публикува
Преди 1 минута, Captain Nemo said:

Лапландец, по-горе ти обясниха защо темата има място. Аз поне два пъти обясних на булгар... постановката над която разсъждаваме. Ако имаш намерение само да създаваш конфликти без да дадеш нещо съществено към дискусията постовете ти стават спам и тролстване. Именно за такива като теб предложих раздел "Празни приказки" защото ти пишеш (поне в тази тема) само кухи, празни постове и тотален офтопик!

 

Съвсем не, точно тук можем свободно да критикуваме и разобличаваме митовете и легендите около  тази религия и скалъпеното и минало. Не са първи евреите , не са откриватели ,а последователи, на това как се изгражда удобно минало, служещо на настоящето с  безскрупулен поглед в бъдещето. Надявам се , макар и да нося кръв от тези хора, да не приличам на човек, който е възможно да се премири с такава груба неправда, престъпление към историята , носеща мъки на всички.

Богоизбирането е изцяло скалъпено , нека си го учат религиозните, тук в Теология е място да се заяви, види как работи и да се разобличи. Нали е ясно , че никой няма право единствен себе си да нарича Богоизбран, точно сега и тук отхвърляме това.  Драпането за защита на богоизбиране е отчаян религиозен спам.:)

  • Потребител
Публикува

 

Защо иудеите са богоизбрания народ.....

Не са.

Богоизбраният народ не е един етнос ами всички тези които се сплотяват с Исус Христос....

Матей 8:11-12Библия, ревизирано издание (BPB)

11 Но ви казвам, че мнозина ще дойдат от изток и от запад и ще насядат с Авраам, Исаак и Яков в небесното царство;

12 а синовете на царството ще бъдат изхвърлени в тъмнината отвън; там ще бъде плач и скърцане със зъби.

 

Матей 12:41,42   

 
 
  • Upvote 2
  • Модератор История
Публикува

 Богоизбрани са, защото сами са се обявили за такива. Лесно е. Съседите им и враговете им не са ги имали за богоизбрани. Десетки религиозни секти в историята са се самоопределяли за богоизбрани.

 

 

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува
Преди 9 минути, Thorn said:

 Богоизбрани са, защото сами са се обявили за такива. Лесно е. Съседите им и враговете им не са ги имали за богоизбрани. Десетки религиозни секти в историята са се самоопределяли за богоизбрани.

 

 

 

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 35 минути, Skubi said:

 

Защо иудеите са богоизбрания народ.....

Не са.

Богоизбраният народ не е един етнос ами всички тези които се сплотяват с Исус Христос....

 

 

Ееее  аз пък си мислех ,че Тангра и Перун ви стигат..пък то , при евреите пак търсите екстри:bleh::biggrin: 


7:14 Защото е известно, че нашият Господ произлезе от Юдовото племе:biggrin:

 

пък и  този Нов завет с кой се сключва:

Нов завет
Евреи
8:10 Защото, ето заветът, който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в ума им И ще ги напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат мои люде;

Стар завет 
Еремия 31:31 
Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя с Израилевия дом и с Юдовия дом Нов завет;

 

мдаааа:biggrin: 

Редактирано от Rebecca
  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

И направи ли?

Да.

Исус Христос е. 

Който го приеме, няма значение от къде произхожда или какъв език говори.  

К Галатам 3:20

 
28
Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе.
 
29
Если же вы Христовы, то вы семя Авраамово и по обетованию наследники.

 

 

 28 Няма юдеи, нито гърци*,+ няма роби, нито свободни хора,+ няма мъже, нито жени,+ защото всички вие сте една личност в единство с Христос Исус.+ 29 Освен това понеже принадлежите на Христос, вие наистина сте потомство на Авраам,+наследници според обещание.+

 

 

3:7, 8

Несъмнено знаете, че онези, които се държат за вярата,+ са синове на Авраам.+ А Писанието, като предвиди, че въз основа на вяра Бог ще обяви за праведни хора от другите народи, извести добрата новина предварително на Авраам, казвайки: „Чрез тебе ще бъдат благословени всичките народи.“+ Затова онези, които се държат за вярата, биват благословени+ заедно с верния Авраам.+

 

  • Upvote 2
Публикува
Преди 7 минути, Skubi said:

 

   
28
Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе.
 
29
Если же вы Христовы, то вы семя Авраамово и по обетованию наследники.

 

 

 28 Няма юдеи, нито гърци*,+ няма роби, нито свободни хора,+ няма мъже, нито жени,+ защото всички вие сте една личност в единство с Христос Исус.+ 29 Освен това понеже принадлежите на Христос, вие наистина сте потомство на Авраам,+наследници според обещание.+

 

 

извинете, ама вие не можете да превеждате от руски. и променяте смисъла коренно, което просто обезсмисля "доводите" ви

  • Потребител
Публикува
Преди 8 минути, Captain Nemo said:

извинете, ама вие не можете да превеждате от руски. и променяте смисъла коренно, което просто обезсмисля "доводите" ви

Так точна.

Но едното е руски канонизиран текст а другият е български....поне според нета. 

http://allbible.info/bible/sinodal/ga/3

http://wol.jw.org/bg/wol/b/r46/lp-bl/bi12/BL/2009/48/3#s=7&study=discover

Наверно колкото превода толкова интрепетации...

Публикува

Възможно ли е да проследим как повлиява на един вярващ или симулиращ вяра евреин , спуснатата от книгите и бога догма , че евреинът, юдеин бил задълъжняло богоизбран. Какво става в обърканите му модели за Светът. Някой да има предложения , как се чувстват избраните богоприслуги.

Публикува
Преди 8 минути, Skubi said:

Так точна.

Но едното е руски канонизиран текст а другият е български....поне според нета. 

http://allbible.info/bible/sinodal/ga/3

http://wol.jw.org/bg/wol/b/r46/lp-bl/bi12/BL/2009/48/3#s=7&study=discover

Наверно колкото превода толкова интрепетации...

нем тудом, но ако поне малко се замислите и успеете да си преведете руския ще видите каква голяма разлика има между тях. така че оставят сериозно съмнение да достоверността

Публикува
Преди 6 минути, laplandetza said:

Възможно ли е да проследим как повлиява на един вярващ или симулиращ вяра евреин , спуснатата от книгите и бога догма , че евреинът, юдеин бил задълъжняло богоизбран. Какво става в обърканите му модели за Светът. Някой да има предложения , как се чувстват избраните богоприслуги.

лапландец, това ли е заглавието на темата? защо не потърсите раздел психология? това би било интересна тема ТАМ!

  • Потребител
Публикува
Преди 4 часа, Rebecca said:

Дорис,:)

в случая църквата определя как да бъдат тълкувани свещените текстове.  Имам съмнение ,че това може да бъде един верен подход ,още повече ,че беше ясно отношението на Църквата към божия народ в продължение на векове.   За редакторския подбор на свещените текстове от  човек- Ириней Лионски.- отделно.

Знаем пък и  колко е спорна  достоверността на евангелията .

Та в този смисъл ,дай да видим текст от Новия Завет където е написано от кой и с кого е сключен Новия завет ?

За да види човек как Православната църква тълкува въпроса за богоизбирането е логично да разгледа написаното от православни теолози, защото ако тръгне сам да си подбира текстове от Новия завет , ще намери нещо, което му харесва, но това ще си е неговото субективно тълкуване.

Преди 1 час, Rebecca said:

Ееее  аз пък си мислех ,че Тангра и Перун ви стигат..пък то , при евреите пак търсите екстри:bleh::biggrin: 


7:14 Защото е известно, че нашият Господ произлезе от Юдовото племе:biggrin:

 

пък и  този Нов завет с кой се сключва:

Нов завет
Евреи
8:10 Защото, ето заветът, който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в ума им И ще ги напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат мои люде;

Стар завет 
Еремия 31:31 
Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя с Израилевия дом и с Юдовия дом Нов завет;

 

мдаааа:biggrin: 

Ти се опираш на Стария завет, взимаш изборно Посланието към евреите от Новия и казваш - ето и новият завет е с Израилевия дом. Ясно е, че щом се обръщат към евреите, то ще се говори за Израилевия дом.  В това тълкуване е заложено собственото ти предпочитание към едни текстове от Новия завет и отхвърляне на други, най-важните - евангелията, а също и посланията към други народи -Коринтяни, Ефесяни.... . Така се въртиш в кръг в собствената си религиозна схема, без да разбереш идеите на другата религия.

Сега, за да не ме обвините в догматизъм ще кажа лично мнение  - Целият "Нов завет" като сбор от текстове е новият завет на Бог с хората,  за това и тези текстове са наречени така. Новият завет е сключен чрез саможертвата на Исус Христос и целта му е вечен живот за вярващите.

 

  • Upvote 2
Публикува
Преди 12 минути, Captain Nemo said:

лапландец, това ли е заглавието на темата? защо не потърсите раздел психология? това би било интересна тема ТАМ!

 Това е заглавието.  Теология е наука за религия и в тази наука ние можем да разберем как конкретният догматизъм, норми, закони трябва да повлияят персонално на вярващите и зависимите , както и на общностите и определящи се религиозно. Юдаизм е създаден да влияя и да бъде ловко ползван от духовници, елити , манипулатори и др. Нека проследим как.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, laplandetza said:

 Това е заглавието.  Теология е наука за религия и в тази наука ние можем да разберем как конкретният догматизъм, норми, закони трябва да повлияят персонално на вярващите и зависимите , както и на общностите и определящи се религиозно. Юдаизм е създаден да влияя и да бъде ловко ползван от духовници, елити , манипулатори и др. Нека проследим как.

Може да се поупражняваш, но това няма да е теология, а собствените ти атеистични разсъждения.

  • Upvote 2
Публикува
Преди 27 минути, Doris said:

Може да се поупражняваш, но това няма да е теология, а собствените ти атеистични разсъждения.

 

Теология , наука за бога, наука за вяра , наука за религия . е Наука, в един Научен форум. Боговете, вярата , религиите и живота им в обществата , индивидите, тяхната история, тази която е измислена и тази в която те се вписват , нали е Наука ,трябва да се прави от безпристрастни, независими, непредубедени хора, т.е. от неподвластни на вярата. Най подходящи са безбожници, атеисти, всички нестрахуващи се от богове, религии, религ. общества, секти, икономич. и финасови кооперативи, картели, тръстове, политически течения, крила и пр.:)

Публикува

Кой според науката (не според еврейският духовен , политически елит) е най старото известно юдейско писание.  Това ли е  < йеховистично предание > , копирания текст е масов, има го същия в уикито, не съм запознат с това, кой е експерт.:)

 

 

<<<... 

Съществува хипотеза, която се опитва да изтълкува нееднородността на текста на Петокнижието. Тя разграничава четири предания или документа, които се преплитат. Тази хипотеза е най-популярна и до голяма степен спомага за по-доброто разбиране както на текста на Петокнижието, така и на възникването му. Според тази хипотеза:

  • Най-старо е йеховистичното предание (или документ). Наречено е така поради честото срещане на името на Господа като Яхве (Йехова) в някои текстове. Редактирано е в Юдея по време на цар Соломон като реакция срещу внасяне на египетски мъдрости и срещу подражаване на ханаанския култ. Яхве е считан за всеобщ бог – господар на природата и историята, който иска чрез Юдея да властва над всички народи. Божието присъствие се представя чрез най-смели антропоморфизми: Бог посещава Адам и Ева в рая, прави им кожени дрехи, говори с тях. В това предание Яхве е същевременно близък и трансцедентален. Неговата трансцеденталност се изразява чрез символиката на забранения плод, недостижимостта на небето в опита за построяване на Вавилонската кула и т.н. Всички законови задължения в Битие са свързани с култа към Яхве. На това предание се приписват следните текстове: Битие 2 – 4; 6:1 – 8; 6 – 9; 11; 15; 18; 19:1 – 29 и др.
  • Елохистичното предание (или документ) е оформено преди падането на Самария (721 пр.н.е.) в северното еврейско царство. То придава голямо значение на Йосиф, праотеца на северните еврейски племена. Посочва много места и събития по тези земи. За събитията в южното царство следва йеховистичното предание. От него се различава най-очевидно в изтъкването на божествената трансцеденталност, одухотворяването на законовите задължения и обръщането на култа към Яхве навътре към съзнанието. Вече се съзира и пророчески дух: предупреждава се за опасност от показно почитане на Бога. Няма антропоморфизъм. Божията воля се открива във видения и сънища, или по т.нар. Урим и Тумим (Второзаконие, 33:8 – 10). Стилът не е образен или драматичен, а е въздържан, с по-малко национален жар. На това предание се приписват следните текстове: Битие 20; 21:8 – 20; 22:1 – 14; 41; Изход 1:15 – 22; 2:1 – 15 и др.
  • Преданието на девтерономиста е предание (документ), което преобладава във Второзаконие. Пренесено е след падането на северното царство от свещеници, дошли оттам в Йерусалимския храм. Редактирано е до 5 век пр.н.е.. Изтъква равенството на всички Израилови синове, единството на култа, на място за почитане на Бога и призовава да се избягват езическите светилища на съседните ханаански племена и на други народи. Думите, приписвани на Мойсей са сърдечни и хуманни и с убедителен тон призовават народа вярност към Бога. Това предание играе важна роля в периода на национално и религиозно обновление, започнато от цар Иосияпрез 621 пр.н.е..
  • Почти по същото време възниква и преданието на свещениците. Създава го йерусалимското свещеничество от племето на левитите, определено още от Мойсей за култови функции, което не е доволно от схващането на девтерономиста за равенство на всички израилтяни (II (IV) книга на царете 23:9, Второзаконие 18:8). Изтъква се външният облик на култа и изпълнението на външните правила като път, по който народът ще достигне до Бога (Левит 19:2). Първата писмена редакция на това предание произлиза вероятно от времето на цар Иосия. Тези идеи и цялото предание са запазени преди всичко в третата книга на Петокнижието, Левит, но се среща и в други части от Библията (Битие 1 – 2:4а; 5; 6:9 – 22; Изход 1:1 – 5)

Различните предания се преливат в Петокнижието. Те преоформят, разширяват и пригаждат към жизнените нужди на своето време наследството на Мойсей. Ако това не се има предвид, Петокнижието може да остане неясно поради сложността си и различните тенденции в него.   ..>>>

  • Потребител
Публикува

За мен e любопитно да видя директно какво мислят изповядващите юдаизма. Има твърде осезаеми елементи на проповедничетво от тяхна страна, но ги има и от страна на атеистично мислещите. Всеки се изкушава да доказва, че неговата идеология е най-правилната. :)

Лично аз, както писах по горе споделям мнението, че православието не отрича богоизбраността на израелтяните(от които произлизат съвременните юдеи), но влага друг смисъл в това понятие, не този който юдеите влагат - за изключителност, а за конкретна мисия, която вече е изпълнена. Също, въпреки упреците към юдеите, свързани с евангелските истории, те не са стигматизирани.

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 16 часа, Doris said:

 

Ти се опираш на Стария завет, взимаш изборно Посланието към евреите от Новия и казваш - ето и новият завет е с Израилевия дом. Ясно е, че щом се обръщат към евреите, то ще се говори за Израилевия дом.  В това тълкуване е заложено собственото ти предпочитание към едни текстове от Новия завет и отхвърляне на други, най-важните - евангелията, а също и посланията към други народи -Коринтяни, Ефесяни.... . Така се въртиш в кръг в собствената си религиозна схема, без да разбереш идеите на другата религия.

Сега, за да не ме обвините в догматизъм ще кажа лично мнение  - Целият "Нов завет" като сбор от текстове е новият завет на Бог с хората,  за това и тези текстове са наречени така. Новият завет е сключен чрез саможертвата на Исус Христос и целта му е вечен живот за вярващите.

 

 Привет Дорис,:)

Видно си достатъчно интелигентна личност за да разбереш ,че излагам преди всичко мое виждане по въпроса ,без опит за някакво прозелитиране ,както някой даде становище. Въпросите за религията могат да се дискутират свободно и всеки опит да  се попречи на някой в това отношениие е дискриминация .

Ако, някой е достатъчно силен  и мотивиран във вярата си не би трябвало да има притеснение ,че някой може да му повлияе. Ти излагаш своето становище от гледна точка на православието ,но аз не намирам , че това е някакъв начин да ми повлияеш , а просто споделяне на гледна точка. В този смисъл споделям и аз моята. Иудейската религия е исторична. Установяването на хилядолетното царство в Обетована земя- ханаан е изпълнение на обещанието ,което Адонай дава на своя народ, изпълнение на сключения завет с този народ. В това се съсредоточава сотериологията  на иудаизма. Едната страна от този договор е човекът. Атой е призован да съблюдава закона според сключения берит. Хилиазмът слага знак на очакване ,което изисква от човека активност.  И активността му се съсредоточава преди всичко в изпълнението на закона и благочестивото обръщане към бога. Месианските надежди на народа са свързани с очакването на машиях от рода на цар Давид, така както поставят условие за такава легитимност пророците.  Но позицията на иудеите е -те очакват този машиях като човек, не като Богочовек.  За иудеите е непредставимо Бог да има превъпащение. Това се вижда дори от принципите на вярата  формулирани от Рамбам, който е повлиян от Платоновата идея за безсмъртието на душата Иудеите утвърждават религията си като строго монотеистична в условията на заобикалящия ги политеистичен свят.

Справедливо е да се отбележи ,че Талмуд Бавли споменава за Иеошуа ,но съвсем не споменава за него като за бог .От евангелията ни "гледа " образа на човек приеман в ролята на цар. Самото влизане в Йерушалаим яхнал осел е доказателство за това,защото така се явяват иудейските царе. Тримата мъдреци от Изтока също са дошли да търсят иудейския цар при неговото рождение.

Дори в Йоан ,Натаниел се обръща към него  с недвусмисленото " Ти си царят Исраилев"

Накрая разбира се и надписа " Иудейски цар " ,който е закачен а кръста над главата на разпнатия.  Ще отречеш ли ,че точно християнската традиция  квалифицира тази постъпка като подигравателна.  Предполагам  никой няма да отрече ,че и вестта за раждането на потомък Давидов ,мотивира Ирод за отвратителното детеубийство -според евангелията.

Защото няма как един такъв цар да се страхува от син на дърводелец , а страхът е от машиях ,помазан цар на Иудея ,докато  той царят ще си остане завинаги чужд като произхождащ  от Едом.

Иудаизма изключва всякаква възможност за обожествяване на машиях и това е в основата на непризнаването на Иеошуа като богочовек и бог. 

Редактирано от Rebecca
  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 9 минути, Rebecca said:

 Установяването на хилядолетното царство в Обетована земя- ханаан е изпълнение на обещанието ,което Адонай дава на своя народ, изпълнение на сключения завет с този народ. В това се съсредоточава сотериологията  на иудаизма.

Излиза, че войната и може би геноцидът срещу палестинците в Ханаан, които се случват от 60 години насам, са по божия заръка. 

Редактирано от makebulgar
Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!