Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

За 1-4 клас в централни столични училища, както и за някои квартални отзивите са много добри. Тенденцията в момента е следната - родителите избират начален курс на образование според отзивите за учителката. Даже една малка разходка в мрежата е показна - пита се основно къде е добро училището и се търси информация за името на конкретен преподавател. Голямото "учудване" идва от обема материал, защото количеството му е такова, че за да бъде предаден за постигане на добро общообразователно ниво в целия клас (имаме матурите в 4-ти, външно оценяване) се пропуска материал по музика и често се отнема от междучасията на малките. Материалът била затвърден благодарение на занималнята. Вече се практикува разделяне на две групи - деца които посещават редовната занималня и деца, които от самото начало тръгват на частна занималня. В училищата с изпитани преподаватели 1-4 клас се дава едно наистина високо начално ниво. На децата се отразява добре и пригодеността към само един основен преподавател.

От 5-ти клас насетне са много малко училищата, където стриктно поставените основи 1-4 се запазват. Започват отсъствия на преподаватели, както казахме феминизация и в типично мъжките дисциплини (това започва да се отразява на момчетата), в процеса на обучение се сменят преподавателите (често поради песиониране), редовно се променят и учебните програми - настъпва един образователен хаос придружен от амбициозния стрес за матурите в 7-ми клас.

От 5-ти  е въпрос на късмет в кое училище е детето и как ще преминат следващите години до матурите в 7-клас.

И често резултатите давани от едно дете до 4-ти клас, няма нищо общо с последващите резултати ако няма странична активна помощ (под каквато и да било форма, ако ще тя да е баба му да го ръга с дървената лъжица, докато не напише домашните) 

Накратко - като цяло нямаме проблем с началното образование. Традицията то да е на високо ниво се е запазила. Кашата е след това.

  • Мнения 83
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува (edited)
On 23.12.2016 г. at 20:11, Captain Nemo said:

Имаме нужда от "пет минути за остроумие".....

Разбира се, че имаме и такава нужда. Особено когато ни се каже, че ограничен брой от кандидатстващите ще са в гимназии, където има някакъв контрол. В цитирания случай бяха две, аз бих добавила още 5.

Нещата с кандидатстването вече въобще не опират до това какъв образователен профил се дава - на родителите им е все едно немски ли ще учи или китайски стига гимназията да държи някакво ниво. Само и само да не изпаднат до "кварталния зверилник"...Все едно останалите гимназисти не заслужават нормален учебен процес, в който да израсне едно културно поколение. А това се получава - има няма 10 гимназии в София са горе-долу. Останалите бодро са се запътили към категорията "зверилници". Особено предвид софтуера задаван в новите поколения - Майнкрафтъри и  Ютубъри.

 

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Black Wolf said:

Аз и хората от моя приятелски кръг (условно м/у 35 и 55-годишни) сме някакви динозаври - хора, които четат книги.

Нашето поколение четеше на 80% и беше срамота да си признаеш, че не четеш. Дори онези 20% нечетящи бяха прочели по нещичко от кумова срама. Сега малките като цяло ги е срам да кажат, че четат! Средата моментално ги саботира и изолира.

А най-лошото в такава среда е, че нямат никого с когото да споделят "живия" опит от книгите. Което ги обезкуражава доста бързо и минават по модните течения, иначе се чувстват атусайдери.

  • Глобален Модератор
Публикува

Top of the top училищта у нас според матурите от 2016 г. 

http://www.danybon.com/obrazovanie/top-uchilista-bg-maturi-12-class-2016/

 

Top 1000 на гимназиите в България за 2016 г. според матурите 

http://www.danybon.com/obrazovanie/top-1000-uchilista-matura-bg-2016/

 

И рейтингът на родителите за 2016 г.!

http://www.dnes.bg/obrazovanie/2016/05/18/roditelski-reiting-koi-sa-nai-dobrite-shkola-u-nas.302813

 

Тук пък можете да си съставите собствен рейтинг - по (матура по) учебен предмет, област, община и населено място.

http://rezultati.zamaturite.bg/uspeh/index.php

  • Модератор антропология
Публикува

Така, допуснал съм една мащабна неточност при изчисляване резултатите на българските деца при деление българчета/ромчета; такова деление (по език) има в демографските листовки на ПИСА 2012, за съжаление при последните тестове то отсъства, но тъй като резултатите са почти същите, може да бъде използвано за база за резултатите от 2015-та.

През 2012 средния резултат на една от секциите за мат. тестовете за България е 449 точки; като обаче резултатът на децата, неговорещи у дома си български е 375 точки; тъй като процентът тествани деца с първи език небългарски е около 30 % от всички тествани, при 449 среден резултат за всички и 375 за 30% от тестваните, резултатът на българчетата от тестваните е 481 точки, което ни издига с 10-тина места в класацията и ни поставя в една група с Латвия и Португалия.

Т.е. относително ниския резултат от 449 т. е комбинация от фактори, естествено, но той скрива един доста добър и напълно нормален за европа резултат от 481 т. Подозирам, че ситуацията за румъния е същата - резултатът е спънат от представянето на ромската група, скрита в извадката за румъния, Постингите на Историк са без съмнение много хубави, но те не могат да бъдат куантифицирани (извинения за неологизма) - не могат да бъдат облечени в числа,нито факторите могат да бъдат измерени; поради това тези фактори са неизмеряеми; докато резултатите от тестовете - могат.

За съжаление хората в чужбина не се задълбават в българските резултати и не виждат скритото ромско малцинство в тях. За тях това са резултатите на българчетата и те са много, много ниски, измежду най-ниските в европа. По същия начин постъпват и българските журналисти, а за съжаление и повечето хора, вкл, форумците; Ниски - значи тестовете са лоши, или училищната система, или учителите и т.н. Но това колеги са само приказки. Подчертавам - празни, доколкото са приказки наизуст, без никакво усилие да се разберат резултатите - просто едно влачене по инерция.

Мисълта ми е, когато екипът на някоя международна корпорация разглежда дали може да прехвърли офисите си в България за аутсорсинг на някоя от дейностите си примерно, той задължително ще попадне на резултатите от ПИСА в изследването си на демографския и интелектуален потенциал на Б-я; и ще си каже - ами тези българчета били много тъпи, как да си преместя дейността в Б-я, след като страната няма потенциала да произведе хората, които да поемат тази дейност; и хилядите места ще ги разкрие някъде другаде. Което, уъважаеми колеги, е проблем. И, повярвайте ми, се случва. Весели празници.

  • Потребители
Публикува (edited)

Тезата че фениминицаията е една от причините за слабите резултати във по-високите класове май не издържа критиката..Онзи ден разглеждах едно-две изследвания, резултатите показаха интересни неща - фенимизацията оказва условно казано негативен ефект (по скоро при нея се постига по-слаб успех)  при учениците от 1-ви до 4 -клас; без значение е за учениците от 5-8 нещатата дали мнозиството от учителите ще бъдат жени или не , а при учениците от 9-12 клас фенимизацията е за предпочитане..

PS
За деца на самотни майки е препоръчително да имат повече мъже учители поне във най-ранната възраст; По принцип жeлателно е учителите по физическо и други "мъжки" дисциплини да са мъже..

___________________

Отдава се твърде голяма значние на фенимизацията (ако се абстархираме от мотивация,квалификация и умения на преподавателите) , вместо на възрастта на учителите и на  културното отстояние между преподаватели и ученици, и на различията в стойностите на няколко т.н. културни измерения в поколенията, както и тяхното различние при етносите

/На циганите им трябват ромски учители. Не само това, за препоръване е те да учат на родния си език, т.е трябва им задължително двуезично образование - романес и български, или турски и български (за турските цигани), В противен случай те не могат да научат нито един от езиците, и остават алитерати и почти на 100 процента функционално неграмотни/

За поколенческите различия в културните особености:
При средна възраст на БГ даскалката 55 години, двете поколения разлика между преподаватели и ученици, при променяща се култура (каквато е нашата) са решаващи..За да не навлизам в дебрите на съпоставителната културология ще дам един пример с мен.

Курс с преподаватели/лектори 95 процента от които са на моя (наша) възраст (аз съм от обучващите се) : абсолютно разбиране на материала (от целия курс), свободно зададени въпроси и свободна дискуия, без страх от критика както при задаващите въпросите, така и при преподавателите; удовоствие от курса!

Същия курс- една от преподателките е доста възрастна и се счита за най-големия авторитет в България в областта, Освен това е и отговорен фактор в изпълнителната власт (визирам агенциите,не министерствата) ; Тип на преподаване меко "молчат и не разсуждат", Взаимен страх от критика, няма въпроси (аз вдигнах ръка като ученик, за се изкажа, когато тя зададе едно упражнение без да се събрази с особеностите на работата и интересите на курсистите, и аз просто отбелязах фактите и връзките, ОК- госпожата взе пред мнението ми, всичко се оправи).Материалът - кой разбрал, кои неразбрал, в почивката излизаме за по цигара, и почти всеки казва "ами аз нищо не разбрах" Най-куриозното тук е когато това го признава някои доцент или декан на факултет.

Редактирано от ISTORIK
Публикува (edited)
Преди 7 минути, nik1 said:

.....

Курс с преподаватели/лектори 95 процента от които са на моя (наша) възраст (аз съм от обучващите се) : абсолютно разбиране на материала (от целия курс), свободно зададени въпроси и свободна дискуия, без страх от критика както при задаващите въпросите, така и при преподавателите; удовоствие от курса!

Същия курс- една от преподателките е доста възрастна и се счита за най-големия авторитет в България в областта, Освен това е и отговорен фактор в изпълнителната власт (визирам агенциите,не министерствата) ; Тип на преподаване меко "молчат и не разсуждат", Взаимен страх от критика, няма въпроси (аз вдигнах ръка като ученик, за се изкажа, когато тя зададе едно упражнение без да се събрази с особеностите на работата и интересите на курсистите, и аз просто отбелязах фактите и връзките, ОК- госпожата взе пред мнението ми, всичко се оправи).Материалът - кой разбрал, кои неразбрал, в почивката излизаме за по цигара, и почти всеки казва "ами аз нищо не разбрах" Най-куриозното тук е когато това го признава някои доцент или декан на факултет.

В контекста на фенимизацията не мисля че в твоя случай има значение. Отново опираме до учител/преподавател <-> даскал. Това е дискусия, която я имаше и през 70-те години и по-късно. И не се е променила много. Това да си добър в преподаването е талант. Не са нужни само знания и разбиране на материала, защото много по-важен е човешкия фактор. Срещу себе си преподавателя има живи хора и трябва да преподава така че да предизвика интерес, за задържи вниманието им, да ги увлече по дисциплината, която води.

Редактирано от Captain Nemo
  • Модератор антропология
Публикува (edited)

Нека сега направим един мисловен експеримент - с калкулатор в ръката; Резултатът на Финландия по математика е 511 точки, най-високият в Европа. Финландия също има циганско малцинство, така нареченото "Кале", живеещо във Финландия от много векове; в момента финландските роми са около 10 хиляди, или 0.2% от финландската популация. Нека си представим, че вместо 0.2% от 15-годишните, финландскте цигани са 30% от 15 годишните и подобно на българските цигани резултатът им е със стотина точки по-нисък от този на финландчетата; т. е 70% от популацията бележи 511 точки и 30% от популацията бележи 411 точки; общият резултат на Финладия в този случай би бил....480.7 точки. Удивително, нали? От топ шампиони по всичко Финладия се превръща в страна с посредствен резултат, подобен на българския. Ами училищата? Ами зловредното влияние на бойко, прехвърлило се по незнаен начин чак при съседите ни румънци, гърци , кипърци и турци направо съсипало образованието на черна гора? Ами неравенството? А къде е елитаризма? А държавата? М?

Обаче, разбира се, циганите кале във финландия не са 30%, те са 0.2. Удивително, въпреки вековния си живот във финландия, тези 0.2% от популацията са отговорни за цели 18% от престъпленията във финландия, според уикипедия. (https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Kale) -т.е. тука има една упорита жилавост на някакъв патерн, според който социално-ориентираната финландска държава, този мокър сън на всеки уважаващ себе си български левичар, някакси се е изхитрила да не даде същите възможности на ромите си като на финландците си. А може би е нещо друго, кой знае. Не знам.

Редактирано от Южняк
  • Потребител
Публикува

Имаше един чудесен филм..... „Обществото на мъртвите поети“ (на английски: Dead Poets Society) в който много добре се показа как би трябвало да се учи ако.....ако са дадени всички обстоятелства финансово и педагогско.....Но в живота далеч не е така....Когато говорим за разни тестове жена ми винаги казва, глупости. Но както виждам по-горе има които с калкулаторче мерят пипито на циганчетата. 

Забележка: Тук някой сложи за пример чашата с вода плискаща се пред шофйора на автобус....Този който в живота си не е виждал или се е возил на автобус, или на чаша казват fincan, какво ще разбере от въпросът? И тогава не е почнал да мисли върху въпросът.....

Имаше един също много добър филм за елитизма, който много добре предсказа това което за съжаление все по често се сбъдва предимно в САЩ. Народите почват да се обръщат срещу елитите се и това както винаги започва с младежта и в училищата.....

 

 

  • Потребител
Публикува (edited)

За да сме коректни - феминизацията бе спомената от гледна точка на важността на ролевите модели за подрастващите. Историк описа, а аз го подкрепих, общата картина на "скритите" проблеми в образователния път. Не е задължително част от тях да се отразят на нивото, което ще постигнат някои от децата - имаше леко (но по същество спрямо фактите) отклонение от първоначално зададения казус за обсъждане.

Ник, никой наречен едикакъв си няма да те захапе, мери си етикетите относно събеседниците и пишещите тук, защото моментално мога да ти лепна 20 красиви, езиково издържани лепенки (пък ако не търпиш чужди гледни точки - гаси компютъра) - такива учители за съжаление... липсват. Ако имаше достатъчен брой те със сигурност щяха да са заели конкретните ниши при това с благословията на обществото и министерството. За сметка на това има достатъчен брой добронамерени към ромите, заплатени кадри, които отдавна трябваше да са отишли на редовна служба по предназначение, вместо да се появяват спорадично тук таме на фестивален принцип.

При ромите ролевите модели са точно толкова важни,  за това отиваш на правилните места и действаш за създаването на кадрите. От мен - две благословии - аз съм "за" интеграцията от всякакъв тип, особено след наблюдавани положителни резултати, там където са направили действително правилните опити от институциите и организациите.

Редактирано от *abi*
  • Потребители
Публикува (edited)

Нека да позная? В Кале циганите са обособени, никой не им преподава майчиния език, и учителите им са етнически финландци?

----------------------------------------

Либертарианец съм, а не "левичар" :) ..

За мен е по-нормално да мисля как държавата да интегрира циганите от малки, вместо да дава луди и грешни пари по-късно за социални дейности (подпомагане), за полиция, съдилища, и затвори, и  мнозинството да се чуди как да се справи със битовата престъпност на неграмотните и маргинализирани (безработни) роми.
Там където има безработица, има и по-голяма престъпност, това е А и Б в криминологията. Спомнете си по времето на прехода какво беше и в българските квартали, или вижте статистиките на МВР (аз съм ги гледал)

 Има много изследвания по въпроса с образованието на ромите, проблемът/проблемите са очертани:

1. Език: Не знаят романес/турски (имат речников фонд от средно 200-300 думи), заради което не могат да научат и български (втори език се учи на сносно ниво, само ако се знае първия -доказано с изследвания), а не знаят български и поради това, че се "обособяват" цигански училища (липсва билигвистична среда).

По втория въпрос анкетираните леви и десни в мнозиството си предлагат едно и също решение - циганчетата да се извозват от регионите на "обособяване" с автобуси до типично български училища, т.е да учат каквото учат в българоезична среда,
По първия въпрос - кажете на управляващите че трябва да се преподава задължително (а не пожелание или свободно избираемо) турски или романес, и чакайте да ти отговорят Романес в България не се учи, няма учебници, има две ромски граматики на ерлийския език, едната от които обаче е на английски и е издадена в САЩ)

2. Учителите, по-добре е да са роми

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 25 минути, Skubi said:

Имаше един също много добър филм за елитизма, който много добре предсказа това което за съжаление все по често се сбъдва предимно в САЩ. Народите почват да се обръщат срещу елитите се и това както винаги започва с младежта и в училищата.....

 

 

Това няма особена връзка с нашата ситуация. Проблемите ни идват от съвсем други фактори, които налагат младежта да се обърне с хастара наопаки срещу собствените си недостатъци, за които не са виновни никакви "елити". Точно обратното - при нас липсата на правилните примери за подражание е един от най-големите проблеми в обществото. Не "елитите" (каквито практически отсъстват) са кривият ни макарон, а неелитите които агресивно налагат моделите си на поведение и тенденциите на "развитието" (което всъщност е с посока повече към регрес по места, от колкото към прогрес).

А иначе винаги е мн. удобно някой да поеме отговорността, било той и Несъществуващият.

Редактирано от *abi*
  • Потребител
Публикува
Преди 3 минути, nik1 said:

Нека да позная? В Кале циганите са обособени, никой не им преподава майчиния език, и учителите им са етнически финландци?

----------------------------------------

Либератарианец съм, а не левичар :) ..

За мен е по-нормално да мисля как държавата да интегрира циганите от малки, вместо да дава луди и грешни пари по-късно за социални дейности (подпомагане), за полиция, съдилища, и затвори, и  мнозинството да  се чуди как да се справи със битовата престъпност на неграмотните и маргинализирани (безработни) роми.(където има безработица има и по-голяма престъпност)

 

 Има много изследвания по въпроса с образованието на ромите, проблемът/проблемите са очертани:

1. Език: Не знаят романес/турски (имат речников фонд от средно 200-300 думи), заради което не могат да научат и български (втори език се учи на сносно ниво, само ако се знае първия -доказано с изследвания), а не знаят български поради това че се "обособяват" цигански училища.

По втория въпрос анкетираните леви и десни в мнозиството си предлагат едно и също решение - циганчетата да се извозват от регионите на "обособяване" с автобуси до типично български училища, т.е да учат каквото учат в българоезична среда,
По първия въпрос - кажете на управляващите че трябва да се преподава задължително (а не пожелание или свободно избираемо) турски или романес, и чакайте да ти отговорят Романес в България не се учи, няма учебници, има две ромски граматики на ерлийския език, едната от които обаче е на английски и е издадена в САЩ)

2. Учителите, по-добре е да са роми

 

Тук им направиха Ганди училище и пансион. И почнаха да се люпят първите роми с више, които не са музиканти ами педагози, инжинери, адвокати...

Незнам в Европа къде и какво више имат освен това ромите?

ПС. Сега чух в новините че е паднал самолет с хорът Александров, които са отивали в Сирия на концерт при войниците.....Лека им пръст.....

  • Потребители
Публикува
Преди 17 минути, *abi* said:

За да сме коректни - феминизацията бе спомената от гледна точка на важността на ролевите модели за подрастващите. Историк описа, а аз го подкрепих, общата картина на "скритите" проблеми в образователния път. Не е задължително част от тях да се отразят на нивото, което ще постигнат някои от децата - имаше леко (но по същество спрямо фактите) отклонение от първоначално зададения казус за обсъждане.

Абче, разбирам, и не е критика към теб, Само казвам че според мен това което се твърдеше от Историка не е точно така, преекспонирано е или е обобщено неправилно..

 

Преди 22 минути, *abi* said:

Ник, никой наречен едикакъв си няма да те захапе, мери си етикетите относно събеседниците и пишещите тук, защото моментално мога да ти лепна 20 красиви, езиково издържани лепенки

Не ме е страх от теб Абче, и от етикетите ти,  харесвам те като форумец ( :) не ме страх, и защото намираме общ език и гледна точка, не винаги и понякога с малко усилия)

 

Преди 25 минути, *abi* said:

При ромите ролевите модели са точно толкова важни,  за това отиваш на правилните места и действаш за създаването на кадрите. От мен - две благословии - аз съм "за" интеграцията от всякакъв тип, особено след наблюдавани положителни резултати, там където са направили действително правилните опити от институциите и организациите.

Ето, от един отбор сме :)

  • Потребител
Публикува (edited)

Но си мери етикетите - може да се изживяваме като всякакви, но е неправомерно да се лепят етикети, само защото някой не споделя вижданията ни. Целта е средата тук да е здравословна за обсъждане, а не да е поредния нет-кокошарник, в който участниците са редовно навъпреки :)

А за учителите - да, от един отбор сме. Докато ги няма - ще се работи с наличното, според средствата. За всеки случай е по-добре да се работи, отколкото да се приказва, че много приказки, много чудо, а резултатите се бавят. Което не е така там където е работено в правилната посока за обществото изобщо (и тя съвсем не е само образователната, а и градската среда, контрол от институциите и т.н. - все полезни мерки за всеки и всички). Достатъчно от от мен по този въпрос :)

Редактирано от *abi*
  • Потребител
Публикува
Преди 9 минути, *abi* said:

Това няма особена връзка с нашата ситуация. Проблемите ни идват от съвсем други фактори, които налагат младежта да се обърне с хастара наопаки срещу собствените си недостатъци, за които не са виновни никакви "елити". Точно обратното - при нас липсата на правилните примери за подражание е един от най-големите проблеми в обществото. Не "елитите" (каквито практически отсъстват) са кривият ни макарон, а неелитите които агресивно налагат моделите си на поведение и тенденциите на "развитието" (което всъщност е с посока повече към регрес по места, от колкото към прогрес).

А иначе винаги е мн. удобно някой да поеме отговорността, било той и Несъществуващият.

Тук е тук. Не се е изпарил "елита" ни. С малко късмет и сега можеж да срещнеш такива които по-времето на татито са раздавали акъл за развитият комунизъм а сега същите за превъзходството на капитализмът. Много бърже си смениха визитните картички по пътя за Дамаск и даже има които се научиха кръстове да хвърлят и то не един ами веднага по-на три и повече....

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 29 минути, Skubi said:

Тук им направиха Ганди училище и пансион. И почнаха да се люпят първите роми с више, които не са музиканти ами педагози, инжинери, адвокати...

 

Да им направят и тук - идеята е добра.

Редактирано от *abi*
  • Потребител
Публикува
Преди 17 минути, Skubi said:

Тук е тук. Не се е изпарил "елита" ни. С малко късмет и сега можеж да срещнеш такива които по-времето на татито са раздавали акъл за развитият комунизъм а сега същите за превъзходството на капитализмът. Много бърже си смениха визитните картички по пътя за Дамаск и даже има които се научиха кръстове да хвърлят и то не един ами веднага по-на три и повече....

Говоря за други неща, когато говоря за елити. Не за политически елити.

  • Потребители
Публикува
Преди 17 минути, *abi* said:

Но си мери етикетите - може да се изживяваме като всякакви, но е неправомерно да се лепят етикети, само защото някой не споделя вижданията ни. Целта е средата тук да е здравословна за обсъждане, а не да е поредния нет-кокошарник, в който участниците са редовно навъпреки :)

Ако преброиш със същия плам, колко пъти във форума сеизричат думата(думите)"либераст", "либерасти" и "либерастия" по отношение на либералино мислещите и напарвиш същия коментар към изполващите тези думи "еша няма да имаш" :)

(значението на израза е "няма друг като теб", :))

  • Потребител
Публикува (edited)

Като либерално мислещ не би трябвало да се засягаш, както и да засягаш. В противен случай не си либерално мислещ. Бъди над тези неща - това е пътят.

Редактирано от *abi*
  • Потребители
Публикува
Преди 25 минути, *abi* said:

Като либерално мислещ не би трябвало да се засягаш, както и да засягаш. В противен случай не си либерално мислещ. Бъди над тези неща - това е пътят.

Офф, не се засягам, само казвам че "еша нямаше да имаш" ако прилагаше принципно въпроса с критиката (офф как да го кажа - обичам хората с принципи:))

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 1 час, nik1 said:

Само казвам че според мен това, което се твърди от Историка, не е точно така, преекспонирано е или е обобщено неправилно.

Кое - по-точно?

  • Потребител
Публикува (edited)

Грешиш - на база принципи подлагам критиката си. Другата страна никога не е декларирала, че е и ще бъде либерална когато счита, че има пристратност. За това не мога да я критикувам, за "нелибералното" ѝ отношение - то е в естествена форма и е разбираемо. Докато на теб ти направих забележка, защото за да си наистина либерален, трябва да уважаваш вижданията на другите (каквито и да се те) и да търсиш най-доброто решение за всяка страна засегната в един проблем. Ако не правиш така - значи си пристрАстен, а това не е либерално отношение, според моите принципи. Тук има участници, които са доказано коректни като либерални виждания - излагат ги без да ползват етикети към публиката, която не споделя становищата им, въпреки етикетите към тях самите. Защитават ги аргументирано и балансирано - съвсем в духа на кредото си. 

Редактирано от *abi*
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 29 минути, *abi* said:

Грешиш - на база принципи подлагам критиката си.

Никога не греша когато става дума за принципи и принципност. 

Цитирай

Другата страна никога не е декларирала, че е и ще бъде либерална когато счита, че има пристратност. За това не мога да я критикувам, за "нелибералното" ѝ отношение - то е в естествена форма и е разбираемо.

Къде се заби?? Аз също не съм декларирал, че ще бъда безпристрастен, и няма да слагам етикети;) "Либерал"/"либераст" не е морално и нравствено понятие, свързано е с политически и икономически нагласи и ценности, и никой тук (или изобщо) не употребява изразът като синоним на Майка Тереза, Христос, Буда или Далай Лама..

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува

Око за око и зъб за зъб е положението. Ако то изразява личната свобода, то няма защо да се дзверим на феномените. Предпочитам различните от този форумни примери и защитавам тях.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!