Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, *abi* said:

Теоретично е така, но практически нещата стоят по съвсем друг начин днес, на мястото, което обсъждаме. ... Практиката показва, че понякога е достатъчно само едно дете представител на горепосочените родители да "вземе властта" (а нещата стоят така, че днес то може да я вземе) в свои ръце, за да се скапе през цялата година учебният процес по даден предмет. Достатъчно е конкретното дете да не долюбва даден учител и/или родителите му да си наумят, че ангелчето им е "несправедливо ощетявано". И разбира се то не може да бъде бъде приобщено, защото новите, често неписани "правила" за правата на "ангелчетата" не позволяват да се вземат онези архаични мерки, които правеха образованието онова, което беше.

Ной-доброто и адекватно описание на настоящата образователната система. Ако някой не го знаеше да си го прочете няколко пъти.

  • Мнения 232
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 57 минути, nik1 said:

За тези които си вършат работата заплащането е несъразмерно , и излиза като един вид като работа pro bono

(Менторът, вършещ си работата отделя  средно 40-50 часа за един студент, а му се плащат само осем часа)

В същата връзка, в другия полюс са менторите, които само си взимат парите,  трупайки бройки, но без да се занимават със студентите. За тях менторството е вид чиста "далавера"

Така е. Нека припомня и другата страна на липсваща мотивация и отговорност. В България е едва ли не узаконено личния лекар да дава безусловно, безпричинно и безплатно извинителна бележка на всеки ученик, който звънне по телефона, без да е болен. Милиони извинителни бележки, десетки милиони отсъствия от час. Това е порочна практика, тотално незаконна. Ученика по закон има право на образование и учителя няма право да го пъди от час, нито да го освобождава "по заявка". Вътрешния правилник регламентира изключения. Докторите обаче имат тези права и никой не им търси съдебна отговорност. Заради делегирания бюджет пък училищата прикриват тези отсъствия, за да не бъдат изключени тези фиктивно водещи се "ученици".

Късметлия си, че си попаднал на студенти, които искат да се занимаваш с тях.

  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, nik1 said:

Най-вероятно трябва да се измисли някаква система за контрол и ограничения,  без телефоните да бъдат забранени.

Като бъдат прибирани от учениците на вратата. Без оставяне на телефона на охраната ученикът не се допуска в сградата. Това в по-рестриктивния случай.

В по-малко рестриктивния случай телефоните се прибират от учителя пред съответната стая. Без предаване на телефона няма влизане в стаята.

За всичко има начин, когато има воля.

  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, vorfax said:

Практиката показва, че понякога е достатъчно само едно дете представител на горепосочените родители да "вземе властта" (а нещата стоят така, че днес то може да я вземе) в свои ръце, за да се скапе през цялата година учебният процес по даден предмет. Достатъчно е конкретното дете да не долюбва даден учител и/или родителите му да си наумят, че ангелчето им е "несправедливо ощетявано".

Директорът на училището не си стои зад учителите?

Училищата нямат охрана?

Не задавам риторични въпроси, опитвам се да се ориентирам в горното.

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, dora said:

Директорът на училището не си стои зад учителите?

- вече никой не знае на кой Господ да служи...

1 hour ago, dora said:

Училищата нямат охрана?

 

- имат, но кел файда...

 

  • Потребител
Публикува

Неработещо е това с прибирането на телефоните. Говоря от 1 л., ед. ч., понеже е въведено в нашето училище . Децата вече се снабдиха с втори апарат. Освен това е достатъчно някое хлапе да даде счупен телефон, а после да обвини учителя, че нарочно го е повредил. Колега вече плати един. Има камери в коридорите, но не винаги могат да се проследят всички действия, когато пред  кабинета чакат 25 деца. 

Въвеждането на санкцията "отстраняване на ученика до края на учебния час" няма никакви последици за ученика - даже не се пише отсъствие за часа - чл. 49, ал. 4 от Наредбата за приобщаващото образование.

За едногодишните договори - пак от наблюдение - просто младите учители не се върнаха в училище в септември. Само за уточнение - това бе въведено с цел икономии на бюджета през лятната ваканция.

Най-лоши резултати на НВО в седми клас имаше класа, който всяка учебна година имаше различен учител по математика.

Директорът, не само че е политически обвързан, но и понеже скандалът с един родител от т. нар. елит предизвиква загуба на много други деца, най-често не стои зад учителите  За най-голямо съжаление в новия закон не въведоха мандатност на директорите. 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 часа, dora said:

Директорът на училището не си стои зад учителите?

Училищата нямат охрана?

Не задавам риторични въпроси, опитвам се да се ориентирам в горното.

Да.

Да. А фиктивната, която работи на минимална заплата, ако си мислиш, че има право да докосва ученик или пък недай боже да влезе в час...

Изненадана ли си?

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува
Преди 27 минути, vorfax said:

Изненадана ли си?

Толкова невероятно звучи реалността описвана каквато вече е, че е повече от нормално и да не изглежда вярно и да е неприятно изненадващо.
 

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Самодива said:

Децата вече се снабдиха с втори апарат. Освен това е достатъчно някое хлапе да даде счупен телефон, а после да обвини учителя, че нарочно го е повредил. Колега вече плати един. 

 

Което е безумие, защото никой не е длъжен да плаща за доброволно домъкнатите прескъпи играчки на глезените хлапета! Да си застраховат боклуците ако ще ги мъкнат в училище или да си поемат рисковете.

 

 

  • Потребители
Публикува (edited)

Четенето на апологетите на българските даскали в тази тема няма как да не породи усещането, че българското даскалство е един бюджетен апандисит за държавата, при това възпален и нуждаещ се от скорошно орязване.

Излиза, че възпитанието не е работа на учителите, защото първите 7 години зависят от родителите. Но платеното майчинство е 1г., а след това държавата плаща за ясли и детски градини, чийто кадри също се титулуват учители, втори е въпросът доколко това е уместно. Но тъй или иначе заплатите на въпросните лелки са винаги върху знамето когато се повдигне въпросът за учителските заплати. Но макар техните заплати да са знамето в борбата за повишаване на учителските заплати, не се обелва думата, че именно на тях, а не на родителите държавата плаща за възпитанието между първата и седмата година.

От седмата година до изкласяването пък не е работа на учителите да обясняват на учениците уроците - това пак е работа на родителите, които трябва да работят и двамата, за да плащат данъци, с които да се издържат учителите. Не е ясно тогава всъщност с какво трябва да се занимават учителите, освен да искат по-високи заплати и да реват, че на никой друг не трябва да се вдига заплатата.

Виновни били лекарите, че давали болнични на учениците, а не учителите, че не мотивират учениците да им посещават часовете.

Виновни били родителите за телефоните, а не общата култура формирана от училището.

От цялото словоизлияние така и на става ясно, защо в крайна сметка на държавата й е необходимо да плаща на такива учители?!? Очевидно проблемът с образованието на децата си е изцяло на родителите и всеки, който може да си позволи си праща децата да учат в чужбина. Това е много показателно за качественото съотношение между образованието у нас и в чужбина. Защото макар всички сектори в държавата да се плюят основните причини за емиграцията в страната са продукт на три министерства - икономиката, образованието и здравеопазването.

Отделно оплакванията на инвеститорите в страната, че тук има хора с дипломи, но те изобщо не са подготвени да вършат някаква работа. Та ето още един ясен показател за ползата от българското образование.

Разбира се не всичко е по вина на самите учители. Основната заслуга е на разни екземпляри, дето харчат бюджета на министерството на образованието примерно за рекламни плажни чадъри и значки. И разбира се пълната липса на чуваемост между представителите на коя и да е професия в България и 240 политически номади в българския парламент, които са едни и същи, като само от време на време се превъртат от една партия в друга. Но пък от страна на учителите липсва изразяване на някаква позиция какво да се промени, за да се подобри не само финансирането, ами и качеството на образованието, което е напълно негодно не само за работа в чужбина, на и за работа в рентабилно предприятие на инвеститор у нас.

Що се отнася до родителите, на някои места училищата зависят не толкова от министерствата, а от училищните настоятелства, които пък се формират от родителите. В интерес на истината българската традиция по време на турското робство е била точно такава - образованието на българите не е било грижа на падишаха, а на местните общини. Но тогава сегашните подобия на училищни катаджии екзаминатори ще им се наложи да се превърнат наистина в учители.

Редактирано от Galahad
  • Глобален Модератор
Публикува

мдам, хора без опит дават акъл на хора с опит. Забавно и тъжно, както винаги :)

  • Потребители
Публикува

Опит в какво - преподаване или държавен бюджет и управление?!? Защото темата е за учителска заплата, а не за преподаване на азбуката.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, Galahad said:

Виновни били лекарите, че давали болнични на учениците, а не учителите, че не мотивират учениците да им посещават часовете.

Учителите не са образователната система. Учителите са само изпълнители в нея. Те са спънати от редица закони и са ангажирани с много неща, които нямат нищо общо с педагогиката. За неадекватността на българското образование, в превод - за вързаните ръце на учителите - съм писал в тази тема:

В интерес на истината от тази учебна година възпитателите се наричат учители, а аз още наричам така само онези, които преподават на 5.-12. клас. Та, това, което написах бе, че не е работа на учителите да възпитават ученици на над 12 години. Ако ученик на 12 години не знае, че в час не се крещи, трябва да се стои на стол или че трябва да носи тетрадка, ето това не е нормалното. Учителя може да му направи забележка, да говори с родителите му и т.н. и т.н., но не и тепърва да го възпитава за това. Той, учителят, вече е ангажиран с неговото образование - да му води уроци по различни дисциплини, да го изпитва, да му възлага задачи и др.

Оправданието пък, че на учителите се плащало и затова са отговорни изцяло за възпитанието на децата е нелепо. То и на родителите се плаща за същото! Един учител може да комуникира с цял клас в продължение на 40 минути седмично. Дете от този клас може да прекарва 50 часа с приятели, 40 часа с родители, 10 часа в Мрежата за същото време. Очевадно е, че ако на едно място те учат едно, а на други 10, 10 пъти повече - на друго, то ценностната система не може да се изгради правилно. Като отчетеш факта, че половината ученици не ходят на половината часове, везните се накланят още повече.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 23 часа, vorfax said:

Нека припомня и другата страна на липсваща мотивация и отговорност.

Няма друга страна на липсващата мотивация и отговорност, vorfax :) Да са мотивирани и отговорни зависи от самите изпълняващи професията, от никого другиго. Все едно аз да кажа, че понеже транспортът ми закъснява всеки ден, шофьорите в градския транспорт ме демотивират и вече няма да ходя на работа. Или ще отивам в единадесет и само ще си пия кафето, защото транспортът ми пречи. Условен пример.

Това, което виждам, е само едно безконечно прехвърляне на отговорността на други. Вкл. в тази тема. Излиза, че от учители няма нужда, защото всеки друг е виновен те да не си вършат работата. Тогава ми се струва, че единственото решение е да ги освободим от тази ежедневна тегоба всичко да им пречи и да затворим училищата.

Обаче така ли трябва?

Факт е обаче, че все още има учители, които въпреки обстоятелствата си изпълняват задълженията. Защо на тях по някакво чудо изброеното по-горе не им пречи?  Моят отговор би бил, че учителството не е за всеки. Както беше и посочено в началото. Само че тези, които са избрали да учителстват, хванали са се на хорото, или трябва да го играят, или да си намерят друга работа. Защото не е въпросът, че на тях това, което правят не им харесва, а това, че резултатът от безотговрността им е катастрофален за цялото общество.

За нуждата от драстични реформи вече се писа.

 

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува
Преди 44 минути, dora said:

Няма друга страна на липсващата мотивация и отговорност, vorfax :) Да са мотивирани и отговорни зависи от самите изпълняващи професията, от никого другиго.

Абе dora, четеш ми писанията като Дявола Евангелието. Учителите, отговорни или не, не могат да поемат цялата отговорност, защото имат ограничени права, ограничено време и ограничени средства за да общуват с поверените им ученици. Ти знаеш ли, че по закон учителя няма право да пренареди чиновете в класната си стая, например? И Брад Пит да влезе в час, омръзва.

Представи си, че учениците са една яхния, учителите са котлон, а сега че някой пуска кубчета лед в тенджерата, докато не прелее. Учителите са един важен фактор във формирането на всеки ученик, но във формирането на всеки ученик има още важни фактори - това са редица негови приятели, телевизията, електронните игри, родителите, идолите и др. При това те разполагат с цялото внимание на гореизброените, докато учителя може да е зает в часа да усмири възпитаниците си и наистина да се занимава с тяхното възпитание, докато всъщност е било време да ги занимава с образованието им.

Въпросът с липсата на санкции на учениците (тази година в България махнаха тихомълком и графата за забележки, защо никой не го коментира, след като е скандално??) позволява на децата с гадно поведение да прецакат (все възпитани думи подбирам, с много зор) учебния процес, и даже учениците, които имат желание да учат и се кефят на учителя физически нямат възможност да го получат от тях. Единственото, с което е позволено един учител да привлече вниманието на своите възпитаници, е неговата начетеност. Дебело искам да подчертая, че в длъжностната характеристика на един учител няма условия да е на възраст по-малко от тази на бабите и дядовците ни, да е чаровен като Брад Пит или красив като ангел на Виктория сикрет. И нека не се лъжем, образованието в България не е водеща ценност, че еквилибристиките с българската граматика да оставят в захлас учениците.

В темата, която посочих, май не открих точно тази си мисъл, но към нея исках да препратя - нещо от рода: Не може да привлечеш вниманието на дете, което е изгледало филм за $100 млн., избило е армия от орки на електронната си игра и след това е заставено да стои без да мърда на чин срещу черна дъска върху която учител драска с тебешир като някакъв пещерен човек.

  • Потребител
Публикува (edited)
1 hour ago, dora said:

Това, което виждам, е само едно безконечно прехвърляне на отговорността на други. Вкл. в тази тема. Излиза, че от учители няма нужда, защото всеки друг е виновен те да не си вършат работата. Тогава ми се струва, че единственото решение е да ги освободим от тази ежедневна тегоба всичко да им пречи и да затворим училищата.

Няма такова нещо. Учителите вече бяха осъдени, без съд, първо от медиите, после от обществото, и дамгосани като виновници преди всичко за възпитанието и ниското ниво на образование в България. Тук няма две мнения. Аз опитвам да върна лентата за да опиша причините защо те бяха и са саботирани да вършат своята работа.

А училищата недей затваря, защото тъкмо те са единствената институция в България на която се разчита за възпитанието и образованието. Като намериш някой учител, който учи в час как да се биеш, да чупиш, да плюеш, да псуваш, да не уважаваш, тогава се обади. Учителите са единствените, които все още следват архаичните принципи, противоречащи на днешната култура. Аз все още имам тези архаични представи, че учителите заслужават респект и факта, че тъкмо в носителите на знанието се търси вината е израз на лично ниско възпитание и залялата ни чалга култура.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 47 минути, vorfax said:

В темата, която посочих, май не открих точно тази си мисъл, но към нея исках да препратя - нещо от рода: Не може да привлечеш вниманието на дете, което е изгледало филм за $100 млн., избило е армия от орки на електронната си игра и след това е заставено да стои без да мърда на чин срещу черна дъска върху която учител драска с тебешир като някакъв пещерен човек.

Твърдя, че можеш. Ако разполагаш с нужните мотивация и инструментариум от педагогически умения.

Затова и на няколко места обърнах внимание на педагогическата квалификация.

Има си стагетии за "управление на дисциплината в класната стая", които той трябва да владее в подробности, ако претендира за такава. 

Ето ви статия, в която го пише:

http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ976654.pdf

Принципно цялата статия е посветена на това, но ето това изречение го казва достатъчно ясно:

"poor classroom management is an important factor associated with disruptive behaviour"

или "недоброто управление на класната стая е важен фактор за подривното (ученическо) поведение".

Не детето е отговорно за дисциплината в час, а учителят! Тази отговорност също не бива да се прехвърля - нито на самото дете, нито на родителите му, нито на електронните игри.

Електронни игри играят всички деца по света. Само че при същите условия - напр. че всички деца имат право на образование и че учителят не може да оказва никакво насилие върху ученика - в някои държави децата излизат добре подготвени от всяка учебна степен. Максимално подготвени според личните си способности, а не според това на какво играят в свободното си време...

Дори повече, в повечето образователни системи в Западна Европа - заради правото на всяко дете на подходящо за него образование и задължението на училищата да му го предлагат, учителите са задължени да пригодят програмата си и методите си за всяко дете с психиатрични проблеми, примерно с дефицит на вниманието или аутизъм, като тези деца се обучават в обикновените училища, редом с всички други. В същите класове. А са проблемни, могат по силата на заболяването/състоянието си без дори да могат да го контролират да причинат това "подривно" поведение в клас, но то не само бива добре управлявани, научават ги как сами да се регулират, за да се справят в стандартни учебни ситуации. Така че да могат да бъдат образовани във всяка образователна степен, вкл. в университета.

 

Защо те да могат? Като заплатите им, отнесени към минималната, са същите?

 

 

Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 17 минути, dora said:

Твърдя, че можеш. Ако разполагаш с нужните мотивация и инструментариум от педагогически умения.

Затова и на няколко места обърнах внимание на педагогическата квалификация.

Има си стагетии за "управление на дисциплината в класната стая", които той трябва да владее в подробности, ако претендира за такава. 

Ето ви статия, в която го пише:

http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ976654.pdf

Принципно цялата статия е посветена на това, но ето това изречение го казва достатъчно ясно:

"poor classroom management is an important factor associated with disruptive behaviour"

или "недоброто управление на класната стая е важен фактор за подривното (ученическо) поведение".

Не детето е отговорно за дисциплината в час, а учителят! Тази отговорност също не бива да се прехвърля - нито на самото дете, нито на родителите му, нито на електронните игри.

Електронни игри играят всички деца по света. Само че при същите условия - напр. че всички деца имат право на образование и че учителят не може да оказва никакво насилие върху ученика - в някои държави децата излизат добре подготвени от всяка учебна степен. Максимално подготвени според личните си способности, а не според това на какво играят в свободното си време...

 

 

 

 

Само да вметна: Оказва се в България хората с "меки умения" (под "меки умения" се имат предвид умения, които позволяват на хората да менаджират клас или отдел,  а доколко това са умения и дадености, или тези умения са въпрос на опит и квалификация - аз лично нямам визия) са дефицитни..

http://www.erasmustrainingcourses.com/soft-skills-for-education-staff.html

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)

Да добавя и една илюстрация,

Това е типичният "meltdown",  неспособност за справяне с ежедневна ситуация у дете с аутизъм. То не се лигави, подобни изблици са възможни по множество причини, примерно защото има хиперсенситивност към звуци, светлини, непредвидимост на дадена ситуация. Представете си го в обикновена класна стая, в която учителят трябва да му помогне да не изпадне в "meltdown", ако примерно друго дете случайно му бутне една от химикалките, които си е подредило по точно определен начин, на земята. И въпреки това децата учат в обикновени училища, без да създават проблеми за другите деца. Без да им крещят учителите и без съучениците да ги бият в междучасието. Във видеото се вижда как възрастният се опитва да го научи на стратегия да се справя с изблик.

Eто и специфични напътствия:

https://www.autismspeaks.org/sites/default/files/sctk_educating_students_with_autism.pdf

А тук спорим за електронни игри...

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува
On 08 Март 2017 г. at 18:32, Р. Теодосиев said:

 Та на въпроса, от къде идва цялата тази политика към учителите, от които реално зависи бъдещето на всяка нация, образованието и стремежът към знание и просперитет на всички млади хора. И какъв стимул имат тези наши учители за 660 лв да се занимават с това наше бъдеще?

Г-н Теодисиев, идеята, че мутро-олигархията в България се интересува или би трябвало да се интересува от бъдещето на нацията или от Вашето бъдеще и от бъдещето на Вашите деца е наистина трогателна! Плаках със сълзи от умиление, че все още има хора, които мислят като Вас.

Бог да Ви поживи и дано да доживеете до управници в България, за които термини като "бъдещето на нацията" или "човешкият живот" имат някаква стойност.

Амин!

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, nik1 said:

Само да вметна: Оказва се в България хората с "меки умения" (под "меки умения" се имат предвид умения, които позволяват на хората да менаджират клас или отдел,  а доколко това са умения и дадености, или тези умения са въпрос на опит и квалификация - аз лично нямам визия) са дефицитни..

http://www.erasmustrainingcourses.com/soft-skills-for-education-staff.html

 

Много е жалко, ако е така.

Какво да се направи, обаче? Квалификационни курсове? Сигурно ли е, че ще има кой да ги посещава? Но не само за да си вземе тапията? Ако всичко си им е наред на учителите и децата сами са са виновни, то как да се убедят, че от сериозно повишаване на  педагогическата им  квалификация им има крещяща нужда?

Уморителна ми е дори тази дискусия тук, какво остава друго. Точно заради това одитирането - и от инспекторат, и вътрешно, и ако трябва от независима агенция - е толкова важно: за да се види, че пропуските не просто са значителни... Направо са катастрофални... Aко погледнете документа от Британския съвет, който постнах горе - ами то като се замисля за учителите, за които редовно чувам от хората с деца в училищна възраст, то всичките, ако не и повечето им показатели са на ниво точка 4! Което си е несправяне с повечето, ако не и всички от основните задължения както и да го погледне човек...

Колкото повече пиша това, толкова по-голяма благодарност изпитвам към собствените си учители и впоследствие колеги, че със собствените си качества, умения и мотивация едно време ме спечелиха  за професията си - макар и по стечение на обстоятелствата за сравнително кратко. Само че - с малки изключения - те бяха елитни учители...

Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува
Преди 1 час, dora said:

Ако всичко си им е наред на учителите и децата сами са са виновни, то как да се убедят, че от сериозно повишаване на  педагогическата им  квалификация им има крещяща нужда?

 Нещата не са наред,  но изглежда все я няма критичната маса - т.е. критичното малцинство вътре в гилдията, което да се опита да промени нещата към по-добро. Фокусът на учителите е върху битовизмите им, а не върху проблемите на системата..

 

Апропо, в UK от тази година започват да учат децата от най-ранна въраст на "меки умения". 

http://theconversation.com/schools-will-teach-soft-skills-from-2017-but-assessing-them-presents-a-challenge-68749

http://downloads01.smarttech.com/media/research/wainhouse.pdf

За сравнение: в България "средностатистическият" учител със средна възраст 54 години, само е чувал за "меки умения", но манталитетът му на човек, който гледа на учениците на "празна каца", която трябва да налее със знания, вероятно не му позволява да разбере какво точно са тези меки умения и как да ги развие в себе си (и ако изобщо е възможно това развитие на възраст 54 години)

 

PS

На лично мен ми омръзна пък да слушам и да чета този форум само оплаквания, и за това как нищо не можело да се промени в системата, и как все някои друг ни бил виновен за проблемите;
 

Всичко се променя, когато има воля, макар и бавно.  Промени стват в също толкова консервативния откъм желание за промяна на управленски практики, частен сектор, където хората са подложени на подобен стрес и ограничения, и са много по-слабо защитени социално, а  директорските бордове страдат от същите "български недъзи".

  • Потребители
Публикува

Средната работна заплата от на учителите първи януари 2017 година е 935 лева, точно колкото е средната работна заплата в България.

Пътуващите учители, които преподават в малки населени места (до 5000 жители), ще получават пари не само за транспорт, както е било допреди тази дата, а и парчини средства за плащане на наем.

Защо няма млади учители? Заплатите на тепърва започващите учители не са големи, но може да се окаже че по-важния демотиватор е нереформираната и неадекватна система, която създава недъзите, за които говорим.

Тъй като няма изследвания по този въпрос, лесно може да се спекулира в една или друга посока, но е факт, че учените в БАН не са по-добре платени от учителите.

 

 

  • Потребители
Публикува
Преди 5 часа, dora said:

Само че - с малки изключения - те бяха елитни учители...

Има все още останали такива - 54 годишните на nik1. Когато те отмрат, в училище ще влязат млади и модерни учители по "меката" метода, които ще подскачат като клоуни със своите ученици пред проектори и лаптопи, ще ги забавляват до обяд, но на нищо няма да ги научат. Защото те, по подобие на своите ученици, няма да е нужно да са прочели една книга в живота си. Тогава ще настане раят на евроатлантическите новаторски глупости и краят на старата класическа консервативна образователна система, в която обучението и образованието в науките беше ценност и се постигаше с безмилостни твърди методи.

Образованието, по Хегел, има за задача да приобщи детето към всеобщото. Всеобщо е знанието, което се постига с труд и упоритост - стара книга, лист и молив. Постига се с труд, а не със забавление, Фейсбук, лаптоп и игрови метод. Детето трябва да се приобщи към всеобщото, за да стане свободен човек. А не всеобщото да се приспособява към частната глупост. Такова е правилото за кокошката и яйцето, но днес явно вече не се спазва.

 

Преди 3 часа, nik1 said:

 Апропо, в UK от тази година започват да учат децата от най-ранна въраст на "меки умения". 

http://theconversation.com/schools-will-teach-soft-skills-from-2017-but-assessing-them-presents-a-challenge-68749

Коментарите, гледам, са възторжени.:bigwink:

  • Потребители
Публикува
Преди 19 часа, Galahad said:

Излиза, че възпитанието не е работа на учителите, защото първите 7 години зависят от родителите.

Излиза, че се подиграваш с постулатите на една съвременна наука, защото не ги знаеш. Има разлика между термините възпитание, обучение, образование. Възпитанието е от родителите, обучението е от училището, а образованието е неизвестна, която може да осени обучавания, а може и да го подмине.

Възпитанието е от родителите, поради една прозаична причина. Невръстното дете, по подобие на новоизлюпените патета, припознава своите родители абсолютно като проецира своята душа и целия си душевен мир в родителя. Така детската душа буквално се носи от родителя до една определена детска възраст. Поради което детето не слуша какво му говори родителят, а се формира несъзнавано според това, което родителят е. Този ранен отпечатък формира детския характер и после е непроменим или много трудно променим. 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!