Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, dora said:

Не детето е отговорно за дисциплината в час, а учителят! Тази отговорност също не бива да се прехвърля - нито на самото дете, нито на родителите му, нито на електронните игри.

Опитите за вразумяване на галениците завършват с трогателни писма от страна на родителите им до компетентните органи, че са "психически малтретирани" и започват проверките към учителя. Ако номерът не мине и се окаже че учителят е добър преподавател, галениците биват въоръжени с телефони (по нареждане на родителите си), за да записват реакциите на "малтретиращия" ги учител, когото сами предизвикват в час. Разбира се записът започва от момента, в който учителят започва да си върши работата - да бъде отговорен и за дисциплината. Ако и това не мине, защото записът не се признава като "доказателство", учителят мож еда бъде нашляпан. Понякога се минава директно към нашляпването.

Много ми хареса номерът със "счупения телефон" споменат по-горе. Няма да е зле това да се изтрие бързо от тук, защото само идеи се дават на все още недосетливите...

България от известно време е друга планета.

  • Мнения 232
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, dora said:

Затова и на няколко места обърнах внимание на педагогическата квалификация.

...

"недоброто управление на класната стая е важен фактор за подривното (ученическо) поведение".

Да допуснем хипотетично, че сте права (не знам защо пак си говорим на Вие, отдавна сме си бъбрили "на ти", май). Как тогава ще обясните, че един и същи учител може да въдворява дисциплина в 10 класа, а в 11-ия е лудница?

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 8 часа, dora said:

Не детето е отговорно за дисциплината в час, а учителят! Тази отговорност също не бива да се прехвърля - нито на самото дете, нито на родителите му, нито на електронните игри.

А, именно! Ето това е съвременната ценностна система. Едно време, ако нарушаваш дисциплината го отнасяш - с шамар и изключване от училището. А срамът беше и за детето и за родителите му!

Сега, ако някое нагло леке се разпорежда в час, то учителя е виновен.

8431594M.png

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, dora said:

... в Западна Европа - заради правото на всяко дете на подходящо за него образование и задължението на училищата да му го предлагат, учителите са задължени да пригодят програмата си и методите си за всяко дете с психиатрични проблеми, примерно с дефицит на вниманието или аутизъм, като тези деца се обучават в обикновените училища, редом с всички други.

И тук се правят самостоятелни програми и отделни критерии за покриване на оценки на такива деца. По-горе се обади и ресурсна учителка за работа със СОП (специални образователни потребности).

Преди 8 часа, dora said:

Eто и специфични напътствия:

Стана ми смешно, обаче... ти наистина ли си въобразяваш, че учиш учителите да си вършат работата или си въобразяваш, че си способна изобщо на нещо да ги научиш?

Преди 8 часа, Doncho Peev said:

... дано да доживеете до управници в България, за които термини като "бъдещето на нацията" или "човешкият живот" имат някаква стойност.

Помня по комунистическо, че диктаторите задължително трябваше да имат два типа снимки - с куче и с дете на ръце. Та наистина, "бъдещето на нацията" е хубаво словосъчетание за лозунги и пропаганда, но когато станем съпричастни с него и не чакаме някой друг да го сбъдне, едва тогава ще има високи резултати. Както времето, в което вероятно всички пишещи тук сме хванали, когато натиска/очакванията/изискванията от собствените ни родители ни караше да се борим за високи оценки, да спечелим уважението на своите учители и да служим на своята родина. Това изречение някак не звучи в естествена среда произнесено в наши дни.

 

Преди 5 часа, nik1 said:

в България "средностатистическият" учител със средна възраст 54 години...

На лично мен ми омръзна пък да слушам и да чета този форум само оплаквания, и за това как нищо не можело да се промени в системата, и как все някои друг ни бил виновен за проблемите;

Да ти кажа една реплика, заради натиска учителите да бъдат побъркани от квалификации (поредните експерименти на МОН за отчитане на дейност), която е повече тъжна, отколкото смешна: "За кога ще ме учат аз съм с единия крак в гроба". Говори се, че след няколко години ще зейне огромна пропаст в българското образование. Огромна част от тези баби и дядовци в училищата ще се пенсионират и новата смяна няма да има от кого да вземе опит. Липсата на приемственост, вече писах, е следствие на това, че професията е нелицеприятна и никой не иска да става учител. Няма кой да замени хората започнали образованието си с мастилници и пера и те ще стоят до сетния си час и до сетния час на българското образование.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 3 часа, nik1 said:

Средната работна заплата на учителите от първи януари 2017 година е 935 лева...

Да, такава е на бабите и дядовците с 30-40-годишен стаж, минали по комунистическо време безплатно 5, 4, 3, 2 и 1 ПКС. До 9 години половината от настоящите преподаватели ще навлязат в пенсионна възраст и ще лъсне истината, че заплатите са малко над средната, а "малкото" идва от директорските заплати.

Incorrectus, силни мнения, благодаря.

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 55 минути, vorfax said:

Да допуснем хипотетично, че сте права (не знам защо пак си говорим на Вие, отдавна сме си бъбрили "на ти", май). Как тогава ще обясните, че един и същи учител може да въдворява дисциплина в 10 класа, а в 11-ия е лудница?

Може би ме бъркате с някого, тук има потребител със сходно на моето форумно име, затова :)

На мен не ми идва отвътре някак да пиша фамилиарно на хора, с които не се познаваме - и винаги пиша на "вие".

На въпроса ви: с това, че не е намерил подходящия подход за единадесетия. Всяка група има собствена история, структура и динамика. Затова и всеки клас е различен. Каквото работи в един, може изобщо да не работи в друг клас. Както няма подход, който работи еднакво върху всички деца, така няма и подход, който работи еднакво върху всички групи от деца. Това не е нещо, което да трябва да бъде обяснявано на учителите, според мен - те го знаят.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува
Преди 33 минути, dora said:

На мен не ми идва отвътре някак да пиша фамилиарно на хора, с които не се познаваме - и винаги пиша на "вие".

Извинявай, ако съм се припознал. Имам подозренията, че аватарите са измислени заради това :book:

И на мен ми беше неудобно на "ти" първите 1000 поста, но един много уважаван от мен потребител, от друг форум, ми писа, че форумът изисква така, защото в него всички сме равни.

Преди 33 минути, dora said:

Каквото работи в един, може изобщо да не работи в друг клас.

Не вярвам в това. Ако може да го перифразирам, ще звучи така: Всяка жена може да се влюби в теб, просто не си намерил подходящия подход.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 3 часа, Incorrectus said:

Има все още останали такива - 54 годишните на nik1. Когато те отмрат, в училище ще влязат млади и модерни учители по "меката" метода, които ще подскачат като клоуни със своите ученици пред проектори и лаптопи, ще ги забавляват до обяд, но на нищо няма да ги научат. Защото те, по подобие на своите ученици, няма да е нужно да са прочели една книга в живота си. Тогава ще настане раят на евроатлантическите новаторски глупости и краят на старата класическа консервативна образователна система, в която обучението и образованието в науките беше ценност и се постигаше с безмилостни твърди методи.

Образованието, по Хегел, има за задача да приобщи детето към всеобщото. Всеобщо е знанието, което се постига с труд и упоритост - стара книга, лист и молив. Постига се с труд, а не със забавление, Фейсбук, лаптоп и игрови метод. Детето трябва да се приобщи към всеобщото, за да стане свободен човек. А не всеобщото да се приспособява към частната глупост. Такова е правилото за кокошката и яйцето, но днес явно вече не се спазва.

 

Коментарите, гледам, са възторжени.:bigwink:

Къде и как го измисли това? "Меки умения" не значи да подкачаш като клоун или да се забавляваш. Това значи най-просто казано "лидерство", и способност за менаджиране на екипи (създване,сплотяване на екипи от различни по характери и интереси хора) съчетано със способност за решаване на проблеми..

/Това задължително включва и казване на "не/.

http://www.businessinsider.com/soft-skills-leaders-need-for-success-2016-4/#-8

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, vorfax said:

Сега, ако някое нагло леке се разпорежда в час, то учителя е виновен.

Ето какво доживяхме да се публикува вече:

https://uchiteli.bg/interesting/kak-se-spravqt-s-agresiqta-sred-uchenicite-po-sveta/2609

Прави впечатление следното:

Лийя е на 12 години и 11 от тях е живяла в испанското курортно градче Алкосебре

 Животът й много напомня на любимия филм от миналото „Синьо лято“ заради морето. В класа й има деца от България, Румъния, Полша, Мароко, Русия, Англия, както и от Испания. Свободно време нямат и никога не остават без надзор. От началото до края на учебните занятия остават в затвореното пространство на училището, където външни лица абсолютно не се допускат. Не си позволяват да противоречат на учителя, чийто авторитет е абсолютен. Учат се на толерантност както към тези, с които си приличат, така и към различните.

:aikido:

И ме напуши един смях...Особено пред заглавния въпрос: Какво се случва? Къде точно се крие деградацията на обществото? В ученика, учителя, родителя или в системата, която е сбъркана поначало?

И всички знаят отлично какво всъщност се случва  :ag:

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 1 час, vorfax said:

А, именно! Ето това е съвременната ценностна система. Едно време, ако нарушаваш дисциплината го отнасяш - с шамар и изключване от училището. А срамът беше и за детето и за родителите му!

Сега, ако някое нагло леке се разпорежда в час, то учителя е виновен.

8431594M.png

При демокрацията всеки си търси правата, ролята на държавата е да регулира това кой какви права има, Ако учителят или директорът нямат права, то системата трябва да се подобри.

Е.. ако всеки вътре в системата си натиска парцалите и чака Годжо да дойде и да го оправи ,май няма да стане нещо интересно и различно?

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 8 минути, *abi* said:

Ето какво доживяхме да се публикува вече:

https://uchiteli.bg/interesting/kak-se-spravqt-s-agresiqta-sred-uchenicite-po-sveta/2609

Прави впечатление следното:

Лийя е на 12 години и 11 от тях е живяла в испанското курортно градче Алкосебре

 Животът й много напомня на любимия филм от миналото „Синьо лято“ заради морето. В класа й има деца от България, Румъния, Полша, Мароко, Русия, Англия, както и от Испания. Свободно време нямат и никога не остават без надзор. От началото до края на учебните занятия остават в затвореното пространство на училището, където външни лица абсолютно не се допускат. Не си позволяват да противоречат на учителя, чийто авторитет е абсолютен. Учат се на толерантност както към тези, с които си приличат, така и към различните.

:aikido:

И ме напуши един смях...Особено пред заглавния въпрос: Какво се случва? Къде точно се крие деградацията на обществото? В ученика, учителя, родителя или в системата, която е сбъркана поначало?

И всички знаят отлично какво всъщност се случва  :ag:

https://uchiteli.bg/interesting/kak-se-spravqt-s-agresiqta-sred-uchenicite-po-sveta/2609

Е, материалът е страхотен. Поздравления..

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 50 минути, *abi* said:
Цитирай

... при най-малкото провинение децата отиват при директора. За по-сериозните ги отстраняват за няколко дни, а за най-сериозните ги изключват. В училищата действа общ правилник, който е валиден за цялата община, а отделно всяко учебно заведение си изработва свой.

Не, че нещо, но ми припомня за реда в Германия. Истината е, че не всички германците обичат дисциплината. Младите откровено я ненавиждат, да речем разделното изхвърляне на отпадъци. Те не са фанатиците, които си мислим. Но имат жестоки глоби и това ги възпитава. Ако гореизброените права се дадат и в България, БЕЗ да са в ущърб на училището, защото в момента това е преднамерен факт, тогава аз виждам смисъл. Факт е обаче, че в България се правят отчаяни опити всички да имат начално/основно образование. То не бяха глоби, не бяха забрани за гонене, то не бяха забрани даже да се повтарят годините (с успех 2). Образователната система е заета с количествени показатели, вместо с качествени и учителите са в месомелачката, защото условията при които работят не зависят от тях. Написах в този кратък пост защо. Ако някой може да го отрече, нека опита.

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, vorfax said:

Да ти кажа една реплика, заради натиска учителите да бъдат побъркани от квалификации (поредните експерименти на МОН за отчитане на дейност), която е повече тъжна, отколкото смешна: "За кога ще ме учат аз съм с единия крак в гроба". Говори се, че след няколко години ще зейне огромна пропаст в българското образование. Огромна част от тези баби и дядовци в училищата ще се пенсионират и новата смяна няма да има от кого да вземе опит. Липсата на приемственост, вече писах, е следствие на това, че професията е нелицеприятна и никой не иска да става учител. Няма кой да замени хората започнали образованието си с мастилници и пера и те ще стоят до сетния си час и до сетния час на българското образование.

Налице е параграф 22 или там който: от една страна "за какво ми е да се хабя да поправям нещо (в мен и в системата) след като съм пред пенсия", от друга - всичко си продължава по старому или по скоро системата деградира.. Професията е нелицеприятна заради системата,лошите закони, липсата на визионери и лошите администратори. Нормално е, не само за тази професия, а за всяка професия, ако нещата са сгомнени, тя да е "нелицеприятна"

/Не крия че изпитвам същото по отношение на компанията, в която съм работил през последните 20 години, СЕО-то който беше създал компанията почина, на негово място дойдоха хора заради принадлежността си (а не заради управленските си качества) и компанията и по-коро културата вътре започна да деградира. Сега цари демотивация с голямо текучество на хората. Аз също планирам да напусна и предупредих устно CЕО-то, че това скоро ще пусна писмено предизвестие/

 

  • Потребител
Публикува

Може. И тук има елитни училища и частни и държавни, но ние говорим за общото учителското финансово състояние....

Има и по-примери. Например един унгарец Tvrtko Vujity ,журналист сега в момента живее едновременно в САЩ, Англия, Унгария и още отива до Хаити, Индонезия и тнт.

Децата учат в американско държавно училище във Вашингтон, нищо специално. Ако искат посещават часовете ако искат не. Учебници нямат, нито тетрадки....Всичко върви по интернет. Получават темите които трябва да освоят, домашните които да напишат и евентуално контролните също. Ако за единица време не си изпратят домашното например, родителите получават СМС или емаил от даденият учител...

И така може. 

При нас на кой даскало му осигурява на по-1-2 години безплатен лаптоп, айфон, достъп до интернет или поне с остъпка, с намаление....да не говорим за служебна кола или бензинена карта, или поне годишна карта за градският транспорт.....Тези и още много други за които даже и не знаем, бенефити се полагат автоматично на който си искаш банкерче  и веднага му ги тикаг под дупито както припари първи ден на работното място, когато още и сопола не може културно да обърше....

Така е.

  • Потребители
Публикува

Типичната американска култура:

http://e-vestnik.bg/2722/ани-от-сащ-в-американското-училище-сисd/

 

 

Цитирай

 

Сутрин ставам, взимам рейса, който е само за ученици, и отивам на училище. Училището отваря в 7,34 часа. Ако закъснееш оставаш на “дитеншън” (б. а. - detention - задържане, арест), задържат те след училище.

Като влезем в час, въобще не пишем в тетрадки и не ни диктуват. Материалът, който трябва да вземем, ни се дава напечатан на листа. Урока ни го пускат като презентация на телевизионен екран. След първия час има т. нар. „хоум рум” (home room). Там отбелязват дали присъстваш на училище или не, след което на един екран се пуска нещо като патриотична реч и всички американци стават прави с ръка на сърцето и започват да повтарят думите от екрана. Аз не го правя това, защото не съм американка, само ставам права от уважение. После по телевизора ни казват какво ще е менюто за обяд или какви спортни събития ще има днес.

Моето училище “Egg Harbor Township School” се води едно от най-добрите училища в този район. Тук правилата и системата са доста строги. Но ако отидеш в някои от съседните градове, където има училища само за черни, можеш да видиш всичко. Там е много по-зле даже и от българските училища. Там децата се бият, тормозят учителите, даже се стрелят и т. н.

В моето училище, учениците също могат да правят щуротии, но не се сещат. Те могат да си правят каквото искат, но знаят, че не трябва, и затова не го правят.

Ani_USA-3.jpg
Анита Стефанова в американското си училище. Снимка: авторката

В часовете съвсем спокойно може да се преписва. На контролните може да си извадиш учебника върху чина и всичко да препишеш и учителката въобще няма да разбере. Тя има голямо доверие на учениците, просто не вярва, че някой може да го направи. Например, ако накараш някое американче да препише и макар да е сигурно, че няма да го хванат, пак никога няма да го направи, защото знае, че не е позволено. Те са послушни.
Всичките са големи бъзльовци, дори и черните, които се правят на гангстери, са страхливци и не нарушават правилата. Тук всички си пишат домашните, учат си, държат се добре в час.

За разлика от това, което съм виждала в българските училища, тук учителите не могат да ти напишат по-ниска оценка, защото не си им симпатичен. Тях дори ги е страх, защото всеки ученик винаги може да отиде да се оплаче. Тук учениците си имат права и дори за такова нещо могат да осъдят преподавател.

Децата и въобще всички хора са много приятелски настроени. Никой не се държи лошо с теб и с всеки можеш да си станеш приятел. Каквито и недостатъци да имаш, колкото и да си странен, хората винаги ще общуват с теб и ще са любезни. Тук ги учат да са толерантни към различните. В България например, ако си нов в някаква среда, в училище или работа и не можеш да направиш нещо, както трябва, всички ще ти се смеят. Докато тук никой няма да ти се присмива, а ще дойде да ти помогне.

Аз сега например, като съм чужденка, и те не само че са любезни с мен, но даже съм им по-интересна. Постоянно ме разпитват за България. Като им разправям какво е в нашите училища и те не могат да повярват и много искат да дойдат в България.

Тук в американското училище има много правила. То и в българското има, но тук всеки ги спазва. Например мобилният ти телефон задължително трябва да е изключен и да стои в личното ти шкафче. Нямаш право да влизаш в час с MP3 player или iPod.
Има и правила за дрехите. Строго забранено е да идваш с пижама на училище. Звучи смешно, но американчетата редовно го правят това. Стават сутрин и понеже закъсняват, направо се качват на рейса с пижама и чехли.
През лятото за момичетата, презрамката на потника трябва да е широка минимум 3 инча. (1 инч е равен на 2,54 сантиметра – б. а.) Не можеш да носиш тези потници с тънките презрамки, защото ти се виждат рамената, а това според тях подтиква към някакви сексуални желания у срещуположния пол.

Има правила и за дължината на полата. Когато се изправиш и пуснеш ръцете си до тялото, полата ти трябва да стига минимум до края на пръстите на ръцете ти. Ако е по-къса, ти дават едни специални клинове, които трябва да обуеш. Тъмни очила също е забранено да носиш в час, освен ако не представиш медицинска бележка, че имаш проблем с очите. Не можеш да стоиш с шапка или кърпа на главата. Има хора, които нарушават тези правила и после ги наказват и остават на „дитеншън” след училище.

Не мога да кажа кое училище предпочитам повече, но според мен и американското, и българското училище си имат своите предимства и недостатъци. Едно от предимствата на българското училище е, че там имаш повече свобода. Там можеш в междучасията да излезеш, да изпушиш една цигара на двора, да си говориш с другите и да става много весело. Тук е по-стегнато, със съучениците си говориш за по няколко минути само по коридорите, едва ли не, докато се разминавате отивайки към следващия час.

В Америка, обаче, системата на обучение е по-добра. Тук никой не те задължава да учиш. Те ти казват, че за този срок трябва да имаш 50 кредита (б. р. - точкова система, при която според резултата от ученето трупаш “кредити”), и оттам нататък въобще не се интересуват какво ще правиш, къде ще ходиш, дали присъстваш в училище или не. Ако искаш не идвай на училище, но за да завършиш съответния клас, ти трябва да имаш съответния брой кредити. За да ги вземеш, трябва да си вършиш работата в клас, да си пишеш домашните, да се явяваш на контролните. Всичко това ти носи точки. Никой не ти се кара затова, че не си си написал домашното, просто ти напомнят колко кредита губиш от това. Искаш или не искаш, ти спазваш правилата и учиш, защото иначе просто няма да завършиш и отпадаш. Тук няма задни вратички, както в България. Дори родителите да са близки с директора, ако ученикът няма нужните кредите, просто не завършва съответния клас. Така по някакъв начин те карат да поемеш отговорността за бъдещето си в свои ръце.

Имаш право да отсъстваш 10 дни без бележка, без никой да се интересува къде си бил. На 11-ия ден, в който не отидеш на училище без причина, плащаш 400 долара и оставаш на лятно училище, защото ти трябват кредити. Тук фалшивите медицински бележки за отсъствия не минават. Всяка бележка се проверява, обаждат се на докторите и т. н.

В българските училища е малко безпорядък. Там знаеш, че можеш да минеш и без да спазваш правилата. Знаеш, че дори цяла година да не си присъствал в часовете, ако се помолиш на учителката, ще ти пише тройка и ще минеш. Тук, колкото по-високи оценки имаш, толкова по-добри възможности ти се отварят за колежите, в които можеш да учиш като завършиш. Дори, ако си момче и си играл в отбора на училището по баскетбол, или си момиче и си била мажоретка, това автоматично ти осигурява безплатен колеж. Защото един нормален колеж е около 20-30 хиляди долара на година. Затова всеки гледа да има високи оценки, да е активен в училищната дейност, за да си осигури по-добро бъдеще.

Теоретично и в България има почти същите правила като тук, но там никой не ги спазва. Спомням си как протичаха часовете по английски език през последната ми учебна година в България (2005 г.) Повечето сядахме на последния чин, учителката беше млада, току-що завършила.Тя само ни казваше да не шумим много, за да може да предава урока на хората отпред, които искат да научат нещо. А ние отзад сме си взели солети, ядем, гримираме се, слушаме музика, някои даже по телефона си говорят. После обаче, като ми се наложи да дойда тук и да използвам английския, много съжалявах, че така съм си прекарала часовете. В Америка просто, ако не учиш и не спазваш правилата, директно отпадаш от образователната система, докато в България винаги знаеш, че някак си ще избуташ и ще минеш между капките.

 

И аз се разсмивам..

Добре ама как да стане това при нашата култура и "софтуер на ума". Ние като че ли приличаме на повече на черните по култура " Там децата се бият, тормозят учителите"

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, nik1 said:

Добре ама как да стане това при нашата култура и "софтуер на ума". Ние като че ли приличаме на повече на черните по култура " Там децата се бият, тормозят учителите"

Формулата е много проста: санкции. Универсално решение, без значение кой си.

Цитирай

Тук, колкото по-високи оценки имаш, толкова по-добри възможности ти се отварят за колежите, в които можеш да учиш като завършиш. Дори, ако си момче и си играл в отбора на училището по баскетбол, или си момиче и си била мажоретка, това автоматично ти осигурява безплатен колеж. Защото един нормален колеж е около 20-30 хиляди долара на година. Затова всеки гледа да има високи оценки, да е активен в училищната дейност, за да си осигури по-добро бъдеще.

Ех, това звучи като мечта. Много филми гледам... американски...

  • Потребител
Публикува
Преди 12 часа, vorfax said:

 Няма кой да замени хората започнали образованието си с мастилници и пера и те ще стоят до сетния си час и до сетния час на българското образование.

Изглежда сетният час на българското образование е по-близо, отколкото си мислят някои. Да не е честито: 9 000 учители уволнени до три месеца!

http://frognews.bg/news_131009/Uvolniavat-9000-uchiteli/

  • Потребител
Публикува (edited)

Да не забравяме, че състоянието на образованието днес е следствие от действията на такива, учили се в "добрата стара система"...

Миналата година бях в журито на ученически конкурс за 11 клас. Децата трябваше да напишат съчинение върху актуален проблем, свързан с родното им място. Кандидати дори и от елитни гиманзии не бяха успели да оформят някаква горе-долу приемлива структура на съчинението (увод, изложение, заключение), камо ли да представят някаква оригинална мисъл. Липсват основни умения, грамотност.

"Добрата стара система" наливаше само факти в главите на децата, но не ги ограмоти. Резултатите днес са налице.

Редактирано от Perkūnas
  • Потребител
Публикува
Преди 29 минути, Perkūnas said:

"Добрата стара система" наливаше само факти в главите на децата, но не ги ограмоти. Резултатите днес са налице.

Как така не ги е ограмотила? Училищата, разбира се, са различни, но аз неграмотно ли пиша?

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, Doncho Peev said:

Изглежда сетният час на българското образование е по-близо, отколкото си мислят някои. Да не е честито: 9 000 учители уволнени до три месеца!

http://frognews.bg/news_131009/Uvolniavat-9000-uchiteli/

"Това става ясно от програма “Оптимизация на училищната мрежа”, която служебният кабинет се готви да приеме в последните дни на съществуването си.
... поради няколко причини – продължаващи демографски промени в страната, стремежа на училищата за повишаване ефективността на разходите, големия дял на персонала в предпенсионна възраст."

Това е поредната олигофрения. Няма други думи, които да опишат тази "оптимизация". Първо, на учителите не се плаща като на работник, който свършил не свършил нещо за месеца и накрая си взема заплатата. На учителите се плаща на учебен час, имат учебен норматив, който трябва да покрият за да вземат пълна заплата. Има учители на половин работен ден, има и лектори - час в това училище, час в друго. С други думи, когато тези умници уволнят тези 9 000 души това няма да намали разходите, но пък ще попречи на директорите да разполагат с персонала, който са ползвали за да няма свободни часове.

Насилственото пенсиониране е също идиотия, т.к. то вече си е уредено със закон, както е регламентирано например, че не може да съкратиш млад кадър, да го нарека, ако в училището има вече някой в пенсионна възраст. И ако искат бабите и дядовците да напуснат училищата, да не им вдигат пенсионната възраст, а да я намалят. Ето това е оптимизация на проблема, както сами си го дефинират: "големия дял на персонала в предпенсионна възраст".

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 18 часа, *abi* said:

Опитите за вразумяване

Това и имам предвид, значи не са били успешни. За да са успешни, е необходимо учителят да бъде подготвен с необходимите стратегии за справяне с "подривно" ученическо поведение, а такива има достатъчно.

Иначе излиза, че не учителят ръководи часа, а децата. Като камъните отново са в учителската кошница - тяхна работа е да разработят, прилагат и адаптират според ситуацията успешни стратегии за управлението на дисциплината в час. Това е част от педагогическата им подготовка, от работните им задължения, от длъжностната им характеристика. Да изследват груповата динамика на всеки клас, да забелязват и адекватно реагират на проблемните деца и проблемните отношения, които пречат на учебния процес. Да управляват учебния процес - да не го изоставят на ситуацията или на това или онова дете, което да упражнява надмощие над тях по силата на некомпетентността им... Това никак не е трудно, дори в клас с чудесни деца - те чудесно усещат докъде се простира способността на учителя да прилага авторитета си и му се качват на главата при първа пробойна в процеса - и това не е отсега. Връщането към нормалния режим на работа след това става близко до невъзможното, защото прецедентът вече е налице, децата са налучкали слабото място и ще го експлоатират безкрайно, групово и с все по-рафинирани методи, защото това им позволява контрол в света на възрастните, какъвто иначе нямат. За тях това е победа и те няма да се откажат от нея току-така.

Като повтарям, това не значи разрешаване на ситуацията със санкции. Санциите с нищо не помагат - това е като с боя - защото са симптом за провала на учителя да наложи авторитета си по естествен път. Водят до заинатяване за задържане на постигнатата победа. Защото със санкциите връзката с учителя всъщност вече не е само временно прекъсната, тя е трайно компроментирана и той става "враг".

Това, което е нужно, е подготвеност на учителя да разчита и управлява конфликтни ситуации, да контролира груповите и учебни процеси и способност да реагира адекватно за замяна на нежеланото поведение с желано, като системно да приучава децата на желаното поведение. Това е сферата на социално-емоционално развитие, в което от учителя се изисква да подпомага създаването и повишаването на самоконтрола и самостоятелността на децата, социалната им и емоционална зрялост. Това означава педагогическата квалификация.

Българските деца не са най-лошите на света. По света има училища, в които се обучават деца, растящи в криминална среда. Деца, ежедневни жертви на насилие. Деца с тежки поведенчески проблеми.  Деца с психиатрични заболявания. С акцент върху "обучават".  Но от подготвени за това учители, които не си търсят непрекъснати извинения за неспособността си да се справят.

Ясно е, че в системата има много проблеми. Но ми се вижда нередно отговорността на учителите, които са част от тези проблеми  - и единственото непосредствено средство за разрешаването им - непрекъснато да се замита под килима...

Това общо взето се опитвам да обясня през цялото време.

Да се очаква, че обществото или министерството или родителите ще помагат на учителите да отстояват авторитета си е нереално, а и никои от горепосочените не са длъжни да го правят. Това да отстояват авторитета си могат само самите учители. Както и само самите учители могат да научат едно дете какво е да се ходи на училище и какво се прави там.

Редактирано от dora
  • Глобален Модератор
Публикува

Извинете ме, Дора, но след като сте толкова убедена в това, което казвате, след като разполагате с действащи стратегии за управление на дисциплината и за мотивиране на учениците (колко респектиращо звучи!), след като притежавате толкова висока и действителна педагогическа квалификация, очевидно за разлика от демотивираните, некомпетентни, одосадени и пр. действащи учители, защо не сте в училище и не се представяте също така блестящо в практиката, както в теорията? Ами идете и на дело покажете на гилдията как стават работите в реални ситуации.

  • Потребител
Публикува

Бих искала да видя стратегия за справяне с агресивен ученик в реална, учебна среда с 30 чифта "любопитни" очи, а не в гората. Досега никой не е давал такъв пример на обученията ни.

Няма методики, няма измислени стратегии за реакции - трябва само едно - време. Време, в което да се успокои детето, без да се интересуваш, че единственият ти час с този клас през седмицата пропада. Дано не звучи като оплакване, но аз работя с 14 ученици от 10 класа при 6 учебни часа дневно. Сами изчислете вероятността да помогна на масовия учител като ресурсен учител при критична ситуация.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 3 минути, T.Jonchev said:

Извинете ме, Дора, но след като сте толкова убедена в това, което казвате, след като разполагате с действащи стратегии за управление на дисциплината и за мотивиране на учениците (колко респектиращо звучи!), след като притежавате толкова висока и действителна педагогическа квалификация, очевидно за разлика от демотивираните, некомпетентни, одосадени и пр. действащи учители, защо не сте в училище и не се представяте също така блестящо в практиката, както в теорията? Ами идете и на дело покажете на гилдията как стават работите в реални ситуации.

Здравейте :)

Честно казано, като чета темата, започвам да се питам същото - дали не е добре да се върна в образованието.

По ред причини житейските ми обстоятелства обаче не го позволяват. Не финансовите, а обвързаността с други хора, което прави предприемането на подобна промяна близко до невъзможното.

Ако въпросът е защо го напуснах - заради желанието си да се развивам в други области, които ми спечелиха интереса.

  • Потребители
Публикува
Преди 12 минути, T.Jonchev said:

Извинете ме, Дора, но след като сте толкова убедена в това, което казвате, след като разполагате с действащи стратегии за управление на дисциплината и за мотивиране на учениците (колко респектиращо звучи!), .

Ако правилно съм разбрал, Дора визира т.н. behavior management strategies (стратегии за управление на поведението в класната стая)

https://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=управление+на+поведението+в+класната+стая&*

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!