Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Администратор
Публикува

soyuz-ms-04-preparations.jpg

На снимката: подготовката на кораба "Союз МС-04" за полет. Photo credit : Roscosmos

Когато на 20-ти април от космодрума Байконур излети космическият кораб "Союз МС-04", на борда ще пътуват само двама души - американският астронавт Джак Фишер и руският космонавт Фьодор Юрчихин. Третото място ще остане незаето и за сметка на това корабът ще пътува с  по-голямо количество полезен товар.

До ситуацията се стигна след като миналата година Русия изненадващо оповести (източник), че има намерение да съкрати броя на постоянно пребиваващите руски космонавти на "Международната космическа станция" от трима на двама.

Това е логично следствие от системната криза в руския космически отрасъл. От една страна Русия ще спести пари от съкращаването на екипажа. Но има и друга причина - САЩ, Европа и Япония успешно построиха и монтираха своите сегменти на "Международната космическа станция". Русия е единствената държава, която не успя да построи своя сегмент, а изстрелванията на руските модули се бавят до безобразие. Според Сергей Крикальов, бивш космонавт и днес ръководител на пилотираната програма на Роскосмос, Русия ще възстанови екипажа си до тричленен в момента, в който бъде изстрелян следващият руски модул - Мултифункционалния лабораторен модул (МЛМ) "Наука".

"Наука" трябваше да лети още през 2007 година, но стартът периодично беше отлаган поради редица причини. За последно през 2013 година по време на изпитания беше открито, че в горивните резервоари на модула са попаднали незнайно как стърготини. Така че през последните няколко години инженерите бяха принудени да подменят джунглата от тръби, маркучи и клапани, за да се отърват от замърсяването. Работата изглеждаше на привършване и изстрелването на МЛМ "Наука" беше насрочено за края на 2017 година.

Но миналия месец ни беше съобщено, че проблемът със замърсяването се е завърнал отново (източник). Основният проблем е, че замърсените горивни резервоари не могат да бъдат подменени толкова лесно. Те са произведени в началото на 90-те години на миналия век, вече резервоари от такъв тип не се произвеждат, а съвременни резервоари като например тези, използвани на корабите "Прогрес", не могат да бъдат интегрирани към "Наука" без да бъде увреден модулът. Руските специалисти се надяваха, че има още няколко останали бройки от този тип резервоари и ако те бъдат монтирани към модула, той може да бъде спасен - стига, разбира се, и те да не са замърсени.

Но вчера, на 4-ти април, журналистът Анатолий Зак сподели, че положението е станало кошмарно (източник) - потвърдено е, че абсолютно всички резервоари са замърсени! Като резултат от това в началото на месеца е било взето решение шестте оригинални резервоара да бъдат разрязани, за да могат вътрешностите им с форма на хармоника да бъдат почистени. След това те ще бъдат заварени и повторно монтирани към модула.

Всичко това ще доведе до нови отлагания от поне няколко месеца, а може би и години. Проблемите с МЛМ "Наука" бавят и завършването на останалия сегмент от руската станция - ако "Наука" не излети, към МКС няма да могат да бъдат прикачени модулът "Причал" и "Научен и енергиен модул" - НЕМ. За съжаление и самата "Международна космическа станция" старее - тя ще бъде изведена от орбита в периода между 2024 и 2028 година.

Има шанс обаче руският сегмент да бъде разкачен и да служи като втора самостоятелна руска станция - "Мир 2". Ако работата по МЛМ "Наука" се проточи още, нищо чудно руснаците да отложат неговия старт за началото на следващото десетилетие и да служи като основа направо за "Мир 2", без да се ангажира МКС.


http://www.space-bg.org/

http://www.cosmos.1.bg/

  • Мнения 502
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикува

Май че братушките планират съвсем да загърбят МКС:

Русия планира нова космическа станция с Китай, след като напусне МКС

Русия има намерение да се откаже от Международната космическа станция и да изгради конкурентна база съвместно с Китай.

Новината може да доведе до нова "космическа надпревара" между Москва и Вашингтон.

Не по-късно от 2024-та Русия планира да се откаже от използването на Международната космическа станция (МКС) като вземе със себе си и своята половината от станцията, съобщава "Правда"

Москва разглежда възможностите да създаде нова космическа база съвместно с Китай, която не е партньор в МКС и нито един китайски астронавт не е стъпвал на борда й.

НАСА планира да прехвърли в частни ръце стопанисването на МКС през 2024 г.

Руската космическа агенция Роскосмос също така разглежда нуждата от присъствие на хора в орбита. Обсъжда се дали хората все още трябва да живеят на борда на космическа станция или е възможно изследванията в космоса да се извършват от роботи, съобщава "Правда".

Тези теми са били поставени за разглеждане на среща на Военно-индустриалната комисия за развитие на Роскосмос до 2030 г.

1491472072_3_559x*.jpg

Андрей Йонин, главен анализатор в Руската академия по космонавтика, съобщава, че "руският сегмент от МКС може да бъде отделен от станцията след 2024 г.", като предположи, че Москва и Пекин може да обединят сили за конкурентна станция.

Йонин коментира още: "Сега е времето да се вземе решение за МКС. За момента се обсъждат различни варианти, макар че би трябвало това да беше сторено много по-рано. Космическата станция на бъдещето трябва също да бъде международен проект. Такива проекти трябва да бъдат обсъждани дълго време преди това".

"Ключовият въпрос тук е не относно размера на станцията или нейното разположение в космоса - дали да орбитира около Земята или около Луната. Въпросът е за международното сътрудничество. Трябва да разберем кои ще бъдат нашите партньори. Всички други въпроси са второстепенни", коментира още той.

"Очевидно Русия и Китай могат да построят такива станции, но не става въпрос за технологии или финансиране. Русия разрешава вторични въпроси, свързани с модулите и тяхното функциониране. Вярвам, че Русия и Китай могат да бъдат много добри партньори за момента", заявява Йонин.

1491472124_9_559x*.jpg

Напускането на Русия на МКС може да прекъсне символичните дипломатически връзки със САЩ. Тов може да хвърли двете страни във втора космическа надпревара като тази от 50-те и 60-те години. Ожесточените кампании за доказване на върховенството на едната или другата космическа технология се превърнаха в символ на ерата на Студената война.

НАСА изразходва около 3 милиарда долара годишно за участието си в МКС - ниво, одобрено и от новата администрация в Белия дом на президента Доналд Тръмп и от новия Конгрес на САЩ. В момента комисия към Камарата на представителите разглежда въпроса дали да продължи програмата и след 2024 г. Ако бъде спряна, парите могат да бъдат използвани за ускоряване на планираните инициативи за космически полети до Луната и Марс.

МКС, на стойност 100 милиарда долара, орбитира на 400 км над Земята. Екипажът на борда, съставен от астронавти и космонавти, се сменя на ротационен принцип от ноември 2000 г. В момента на борда се намират четирима руснаци и двама американци.

Русия освен това се нуждае от увеличаване на надеждността на нейните ракети-носители, която е намаляла през последните години, коментира вицепремиерът Дмитрий Рогозин. Главният конструктор на ракетите Алекандър Медведев също подчертава необходимостта да се разрешат въпросителните около свръхтежката ракета-носител. Медведев отбелязва, че Москва не разполага с апарат, подобен на тайните американски сателити, които могат да бъдат изстреляни на геостационарна орбита.

Според новата стратегия на Роскосмос, строежът на свръхтежка ракета-носител ще започне през 2028 г., докато развитието на ракети за многократна употреба ще започне през 2030 г. В допълнение руски научен модул ще бъде изпратен на МКС в края на 2018 г. Два допълнителни модула ще бъдат изстреляни преди 2020 г.

http://nauka.offnews.bg/news/a_1/a_77503.html?preview=ok

  • 1 месец по късно...
  • Модератор Космически науки
Публикува

Новият руски пилотиран кораб няма да лети от Восточний, а от Байконур. Няма да лети с ракета Ангара, а със Союз 5. И няма да дебютира през 2021, а през 2022 година.

federatsiya-spacecraft.jpg

Пилотираният космически кораб на Русия "Федерация" от ново поколение - макет. Снимка: Роскосмос

1 юни 2017 г. 17:15 ч.

Светослав Александров. Роскосмос предвижда сериозни промени в плановете си за разработка на космическия кораб "Федерация", който трябва да замени остарелия "Союз". Това съобщи вчера ТАСС (източник).

Първо, имаме отлагане на дебютното изстрелване - от 2021 за 2022 година. Това е разочароващо, но далеч не е най-драстичната промяна в плановете. Второ, първоначално се замисляше стартът да бъде осъществен от новия руски космодрум Восточний и да бъде използвана ракета от ново поколение "Ангара". Сега изглежда, че ще се използва ракета "Феникс" (още известна като "Союз 5" или "Сункар"), производна на ракетите "Зенит", а изстрелванията (поне на първо време) ще се провеждат от стария космодрум Байконур.

ТАСС се позовава на източници от космическия отрасъл, според които за пилотирани полети от Восточний може да се говори чак след започването на строежа на свръхтежка ракета, която ще трябва да извежда "Федерация" на полети около Луната. А това се очаква да стане най-рано през втората половина на следващото десетилетие, по-скоро след 2030 година.

Днес изглежда, че Русия предприема тези мерки, защото е най-икономичният и изгоден вариант да излезе нещо съществено от програмата. Ако страната се придържа към стария план, ще трябва да бъде построена не само стартова площадка за "Ангара" на Восточний, но и цялата инфраструктура, необходима за провеждането на пилотирани полети. Да не говорим, че първите полети на "Ангара" в тестов режим бяха през 2014 година, но оттогава до ден днешен няма нито един нов. От друга страна ракетата "Феникс" ("Сункар" или "Союз 5") има сходства със "Зенит" - може да бъде използвано вече наличното оборудване на Байконур, включително и стартовите площадки на космодрума за "Зенит".

В руските космически форуми (източник) хората не изглеждат щастливи от развоя на събитията. Това е поредната стъпка назад за пилотираната руска космонавтика, която засега само чисто формално си е поставила за цел пилотирани полети до Луната, но никой не вярва, че са реалистични. В рамките на изминалите две години Русия съкрати екипажа си на "Международната космическа станция" от трима на двама космонавти, бяха констатирани нови повреди в руския модул "Наука" и изстрелването му с цел завършването на руския сегмент на станцията е под въпрос, с идването на новите американски частни кораби през 2019 година полетите на "Союз" могат да бъдат допълнително съкратени. Сега, след като Русия изглежда на път да се откаже от пилотиран вариант на новата ракета "Ангара" и от пилотираните полети от новия космодрум "Восточний", бъдещето за руската космонавтика не изглежда никак розово.


http://www.space-bg.org/

http://www.cosmos.1.bg/

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1793-2017-federation-changes-plans

  • Потребител
Публикува
On 05.04.2017 at 11:07, Р. Теодосиев said:

 

Това е логично следствие от системната криза в руския космически отрасъл. От една страна Русия ще спести пари от съкращаването на екипажа. Но има и друга причина - САЩ, Европа и Япония успешно построиха и монтираха своите сегменти на "Международната космическа станция". Русия е единствената държава, която не успя да построи своя сегмент, а изстрелванията на руските модули се бавят до безобразие. Според Сергей Крикальов, бивш космонавт и днес ръководител на пилотираната програма на Роскосмос, Русия ще възстанови екипажа си до тричленен в момента, в който бъде изстрелян следващият руски модул - Мултифункционалния лабораторен модул (МЛМ) "Наука".

"Наука" трябваше да лети още през 2007 година, но стартът периодично беше отлаган поради редица причини. За последно през 2013 година по време на изпитания беше открито, че в горивните резервоари на модула са попаднали незнайно как стърготини. Така че през последните няколко години инженерите бяха принудени да подменят джунглата от тръби, маркучи и клапани, за да се отърват от замърсяването. Работата изглеждаше на привършване и изстрелването на МЛМ "Наука" беше насрочено за края на 2017 година.

Но миналия месец ни беше съобщено, че проблемът със замърсяването се е завърнал отново (източник). Основният проблем е, че замърсените горивни резервоари не могат да бъдат подменени толкова лесно. Те са произведени в началото на 90-те години на миналия век, вече резервоари от такъв тип не се произвеждат, а съвременни резервоари като например тези, използвани на корабите "Прогрес", не могат да бъдат интегрирани към "Наука" без да бъде увреден модулът. Руските специалисти се надяваха, че има още няколко останали бройки от този тип резервоари и ако те бъдат монтирани към модула, той може да бъде спасен - стига, разбира се, и те да не са замърсени.

Но вчера, на 4-ти април, журналистът Анатолий Зак сподели, че положението е станало кошмарно (източник) - потвърдено е, че абсолютно всички резервоари са замърсени! Като резултат от това в началото на месеца е било взето решение шестте оригинални резервоара да бъдат разрязани, за да могат вътрешностите им с форма на хармоника да бъдат почистени. След това те ще бъдат заварени и повторно монтирани към модула.

Всичко това ще доведе до нови отлагания от поне няколко месеца, а може би и години. Проблемите с МЛМ "Наука" бавят и завършването на останалия сегмент от руската станция - ако "Наука" не излети, към МКС няма да могат да бъдат прикачени модулът "Причал" и "Научен и енергиен модул" - НЕМ. За съжаление и самата "Международна космическа станция" старее - тя ще бъде изведена от орбита в периода между 2024 и 2028 година.

Има шанс обаче руският сегмент да бъде разкачен и да служи като втора самостоятелна руска станция - "Мир 2". Ако работата по МЛМ "Наука" се проточи още, нищо чудно руснаците да отложат неговия старт за началото на следващото десетилетие и да служи като основа направо за "Мир 2", без да се ангажира МКС.


http://www.space-bg.org/

http://www.cosmos.1.bg/

Дай боже на всеки такова изоставане. Спомням си Джордж Буш младши обяви че целта на НАСА и САЩ са скорошни полети до Марс ) . Дано да доживеем и да видим сказките на Буш младши. 

Не съм някакъв специалист по космоса, но доколкото знам самото МКС започва първоналчално с РУСКИЯТ МОДУЛ изстрелян в космоса с руска ракетета и от този руски модул постепенно се разраства МКС ? 

Последовательность сборки МКС[править | править вики-текст]
Основная статья: Последовательность сборки МКС
20 ноября 1998 года — Россия вывела на орбиту первый элемент МКС — функционально-грузовой блок «Заря». Запуск был произведён при помощи ракеты Протон-К (ФГБ).
7 декабря 1998 года — шаттл «Индевор» пристыковал к модулю «Заря» американский модуль «Юнити».

...

12 ноября 2009 года к станции пристыкован малый исследовательский модуль МИМ-2, незадолго до запуска получивший название «Поиск». Это четвёртый модуль российского сегмента станции, разработан на базе стыковочного узла «Пирс». Возможности модуля позволяют производить на нём некоторые научные эксперименты[20], а также одновременно выполнять функцию причала для российских кораблей[21].  

...

18 мая 2010 года успешно пристыкован к МКС российский малый исследовательский модуль «Рассвет» (МИМ-1). Операция по пристыковке «Рассвета» к российскому функционально-грузовому блоку «Заря» была осуществлена манипулятором американского космического челнока «Атлантис», а затем манипулятором МКС[22][23].

...

В основу устройства станции заложен модульный принцип. Сборка МКС происходит путём последовательного добавления к комплексу очередного модуля или блока, который соединяется с уже доставленным на орбиту.
На 2017 год в состав МКС входит 14 основных модулей, российские — «Заря», «Звезда», «Пирс», «Поиск», «Рассвет»; американские — «Юнити», «Дестини», «Квест», «Транквилити», «Купола», «Леонардо», «Гармония», европейский — «Коламбус» и японский — «Кибо»[38].

Доколкото виждам от 14 модула на МКС - 5 са руски. Напредничавите Япония , Германия и прочая европа имат 2 модула ? Не толкова много. Руснаците имат 2,5 пъти повече модули от Европа + Япония и с 2 модула по - малко от САЩ. Неоош резултат за страна чиято космонавитика е в криза. 

Механичната ръка - Например Канада , ако не бъркам няма модули , но има направена много важна механична ръка робот . 

Електроенергия - Первоначально планировалось, что станция будет обеспечиваться электроэнергией с помощью российского модуля Научно-энергетической платформы (НЭП). Однако после катастрофы шаттла «Колумбия» программа сборки станции и график полётов шаттлов были пересмотрены[10][54]. Среди прочего, отказались также от доставки и установки НЭП, поэтому в данный момент большая часть электроэнергии производится солнечными батареями американского сектора[47].

Туалетни - Санузел для космонавтов[править | править вики-текст]
Основная статья: Космический туалет
Унитаз на ОС предназначен как для мужчин, так и для женщин, выглядит точно так же, как на Земле, но имеет ряд конструктивных особенностей. Унитаз снабжен фиксаторами для ног и держателями для бёдер, в него вмонтированы мощные воздушные насосы. Космонавт пристёгивается специальным пружинным креплением к сидению унитаза, затем включает мощный вентилятор и открывает всасывающее отверстие, куда воздушный поток уносит все отходы.
На МКС воздух из туалетов перед попаданием в жилые помещения обязательно фильтруется для очистки от бактерий и запаха.[80]

Доколкото си спомням туалетните бяха проектирани и произведени от САЩ. Но туалетната се развали. Може би някой несъвестен космонавт вместо туалетна хартия е използвал просто вестници които са задръстили тръбите и имаше проблем. Някои мои познати също се жлват че съседите им в блоковете ползват вестници и задръстват туалетните в блоковете. 

  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, SAlexandrov said:

Новият руски пилотиран кораб няма да лети от Восточний, а от Байконур. Няма да лети с ракета Ангара, а със Союз 5. И няма да дебютира през 2021, а през 2022 година.

 

Пилотираният космически кораб на Русия "Федерация" от ново поколение - макет. Снимка: Роскосмос

1 юни 2017 г. 17:15 ч.

Светослав Александров. Роскосмос предвижда сериозни промени в плановете си за разработка на космическия кораб "Федерация", който трябва да замени остарелия "Союз". Това съобщи вчера ТАСС (източник).

Първо, имаме отлагане на дебютното изстрелване - от 2021 за 2022 година. Това е разочароващо, но далеч не е най-драстичната промяна в плановете. Второ, първоначално се замисляше стартът да бъде осъществен от новия руски космодрум Восточний и да бъде използвана ракета от ново поколение "Ангара". Сега изглежда, че ще се използва ракета "Феникс" (още известна като "Союз 5" или "Сункар"), производна на ракетите "Зенит", а изстрелванията (поне на първо време) ще се провеждат от стария космодрум Байконур.

ТАСС се позовава на източници от космическия отрасъл, според които за пилотирани полети от Восточний може да се говори чак след започването на строежа на свръхтежка ракета, която ще трябва да извежда "Федерация" на полети около Луната. А това се очаква да стане най-рано през втората половина на следващото десетилетие, по-скоро след 2030 година.

Днес изглежда, че Русия предприема тези мерки, защото е най-икономичният и изгоден вариант да излезе нещо съществено от програмата. Ако страната се придържа към стария план, ще трябва да бъде построена не само стартова площадка за "Ангара" на Восточний, но и цялата инфраструктура, необходима за провеждането на пилотирани полети. Да не говорим, че първите полети на "Ангара" в тестов режим бяха през 2014 година, но оттогава до ден днешен няма нито един нов. От друга страна ракетата "Феникс" ("Сункар" или "Союз 5") има сходства със "Зенит" - може да бъде използвано вече наличното оборудване на Байконур, включително и стартовите площадки на космодрума за "Зенит".

В руските космически форуми (източник) хората не изглеждат щастливи от развоя на събитията. Това е поредната стъпка назад за пилотираната руска космонавтика, която засега само чисто формално си е поставила за цел пилотирани полети до Луната, но никой не вярва, че са реалистични. В рамките на изминалите две години Русия съкрати екипажа си на "Международната космическа станция" от трима на двама космонавти, бяха констатирани нови повреди в руския модул "Наука" и изстрелването му с цел завършването на руския сегмент на станцията е под въпрос, с идването на новите американски частни кораби през 2019 година полетите на "Союз" могат да бъдат допълнително съкратени. Сега, след като Русия изглежда на път да се откаже от пилотиран вариант на новата ракета "Ангара" и от пилотираните полети от новия космодрум "Восточний", бъдещето за руската космонавтика не изглежда никак розово.


http://www.space-bg.org/

http://www.cosmos.1.bg/

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1793-2017-federation-changes-plans

Всяка организация, служба , министерство обичат да казват - ПАРИ НЕМА ИЗОСТАВАМЕ ДАЙТЕ ПАРИ ! Така казват и в кварталния клуб на шахматиста с бюджет 500 лева на година  , и в селското читалище и в Пентагона с бдюджет 700 000 000 долара. 

Хубавите работи стават бавно с пениз. Бързата кучка слепи ги ражда. МКС си съществува , върши някаква работа. Дали там са 3 или 2 руски космонавта , 5 или 7 землянина няма голямо значение. Даже ако пратим в космоса 50 или 500 космонавта землянина голяма полза няма да има. Прогреса няма да се ускори 10 пъти а може би с 10 % а разходите ще се вдигнат 10 000 пъти. 

МКС обаче е вече стара. Да се инвестират големи пари там е безсмисленно, да се изхвърли е жалко, да се постори втора станция при наличие на МКС е тъпо. Абе нещо както с старата добре запазена кола. Запазената кола върши хубава работа, но рано или късно трябва да се смени. 2 коли да плащам 2 застраховки е тъпо. Но старата кола може да се продаде , МКС е единична стока не може да се продаде на някой бедняк. Въпрос на стратегия и пари. Нужна ли ми е нова кола или МКС докато старата още върши работа ? Ама основен ремонт на двигател или каросерия не си струва да инвестирам. Ако ме изостави ще купя нова по хубава с нови екстри които старат няма.  А докато кара ще купя хдадилник и пералня както иска жената. 

Същото и с космодрум Восточный. Байконур съществува. Докато Казахстан предлага нормални условия може да се арендова. Но и Восточный няма да попречи. Ако Казахстан започне да шантажира например както една бивша република правеше със старите съветски тръбопроводи то тогава Восточный ще свърши цялата работа. Странно но откакто започна да се строи Восточный условията на Казахстан за Байконур станаха по приемливи. Може би е случайно може би не ? 

Извода е БЪРЗАЙ БАВНО . Без истерия и нерви, разумно . Моят любим политик - Октавиан Август е казвал - Бързай бавно. И е станал владетел на света , и не са го убили както неговия предшественик.

  • Потребител
Публикува
Преди 15 часа, Du6ko said:

 

Същото и с космодрум Восточный. Байконур съществува. Докато Казахстан предлага нормални условия може да се арендова. Но и Восточный няма да попречи. Ако Казахстан започне да шантажира например както една бивша република правеше със старите съветски тръбопроводи то тогава Восточный ще свърши цялата работа. Странно но откакто започна да се строи Восточный условията на Казахстан за Байконур станаха по приемливи. Може би е случайно може би не ? 

Извода е БЪРЗАЙ БАВНО . Без истерия и нерви, разумно . Моят любим политик - Октавиан Август е казвал - Бързай бавно. И е станал владетел на света , и не са го убили както неговия предшественик.

Ами не е, така, а заради чудовишната корупция, на Восточный.Надхвърлиха много бюджета, строй се некачественно, изпуснаха всякакви срокове. А се оказа, изобщо не плащали на работниците, а те от много време не работят просто си стоят, лично Путин ходи и нищо не можа да направи. Звучи като виц ама е чистта истинна

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, bulgaroid said:

Ами не е, така, а заради чудовишната корупция, на Восточный.Надхвърлиха много бюджета, строй се некачественно, изпуснаха всякакви срокове. А се оказа, изобщо не плащали на работниците, а те от много време не работят просто си стоят, лично Путин ходи и нищо не можа да направи. Звучи като виц ама е чистта истинна

Корупцията е логично наследство от промяната в системата при Горби и ЕБН . По чертежи и указания на великите западни специалисти. Единични обекти като Космодрума Байконур, Летището в Берлин и Виена, Стадиона Зенит в Петербург , Гарата в Щутгарт са големи обекти с много пари и място за супер коруция. В тези обекти се наляха милиарди и милиарди в пъти повече от първоначално запланираните. 

Може би светъл пример за прозрачно , некорупционно строителство са нашите магистрали. Помня че Бай Тошо ги почна , сега вече мога да пътувам до морето по магистрала. 

Ако всяка година правехме по 100 космодруми, щяхме да знаем че например малък космодрум струва 5 миларда, среден струва 10 а голям струва 20 милиарда. Но от къде да знаем колко струва 1 космодрум ? кой от вас е купувал космодруми ?

Аз знам колко струва телевизор 55 цола UHD , знам колко струва кола клас Голф, знам колко струва хладилник Самсунг или пералня LG . Знае се долу горе цената на танк, самолет и т. н. В Австрия откакто се помня се водеха договори за закупуване на 24 после 28 после 12 после 8 или 6 Еврофайтера. Които да заменят древните Грипени които не си знаят годините.  От днес почва проверка на договорите. Еврофайтери нема. 

А каква е цената на едно летище ? Цената на една гара колко е ? Колко струва космодрум ? 

Има един път да няма корупция. Да не се строи, а да се разрушава и граби построеното. 

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, КГ125 said:

Путин, викаш, нищо не можа да направи? Не ми се вярва ) 

Какво да направи ? Сега съдят бившите началници,закриха цялата фирма. Съдят ги от 2014г. ззасега са осъдили една по-дребна риба. А работниците продължават да имат проблеми с заплащането.

http://www.mk.ru/science/2015/11/02/kosmodrom-vostochnyy-kak-zerkalo-rossiyskoy-korrupcii.html

  • Потребител
Публикува
Преди 21 минути, Du6ko said:

Корупцията е логично наследство от промяната в системата при Горби и ЕБН . По чертежи и указания на великите западни специалисти. Единични обекти като Космодрума Байконур, Летището в Берлин и Виена, Стадиона Зенит в Петербург , Гарата в Щутгарт са големи обекти с много пари и място за супер коруция. В тези обекти се наляха милиарди и милиарди в пъти повече от първоначално запланираните. 

 

Какво е виновен запада че крадат? Руснаците си ги гепят.

 

Преди 22 минути, Du6ko said:

 

Може би светъл пример за прозрачно , некорупционно строителство са нашите магистрали. Помня че Бай Тошо ги почна , сега вече мога да пътувам до морето по магистрала. 

Ако всяка година правехме по 100 космодруми, щяхме да знаем че например малък космодрум струва 5 миларда, среден струва 10 а голям струва 20 милиарда. Но от къде да знаем колко струва 1 космодрум ? кой от вас е купувал космодруми ?

 

Това сериозно,или е майтап?

 

Преди 23 минути, Du6ko said:

 

Аз знам колко струва телевизор 55 цола UHD , знам колко струва кола клас Голф, знам колко струва хладилник Самсунг или пералня LG . Знае се долу горе цената на танк, самолет и т. н. В Австрия откакто се помня се водеха договори за закупуване на 24 после 28 после 12 после 8 или 6 Еврофайтера. Които да заменят древните Грипени които не си знаят годините.  От днес почва проверка на договорите. Еврофайтери нема. 

А каква е цената на едно летище ? Цената на една гара колко е ? Колко струва космодрум ? 

Има един път да няма корупция. Да не се строи, а да се разрушава и граби построеното. 

 Защо ги пишеш тия глупости?

  • 2 месеца по късно...
  • Модератор Космически науки
Публикува

СпейсЕкс може да изпревари Русия по брой орбитални космически полети още тази вечер!

24 август 2017 г. 17:30 ч. Невероятно, но факт - само една частна компания в САЩ може да изпревари Русия по брой орбитални изстрелвания тази година, съобщи Арс Текника. Тази компания, разбира се, е СпейсЕкс. Към настоящия момент Русия е провела общо 11 успешни орбитални мисии за 2017-та година, Китай има осем, а европейската космонавтика - шест. Американският конкурент на SpaceX, United Launch Alliance, има пет мисии за 2017-та.

Тази вечер в 21:50 ч. българско време се открива 44-минутен стартов прозорец, в рамките на който трябва да бъде изпратен тайванският спътник Formosat-5. Ако полетът е успешен, това ще е 12-тият за СпейсЕкс за 2017-та и с това компанията на харизматичния Илон Мъск сам-самичка ще надмине Русия.

Напомням на читателите, че ракетите на СпейсЕкс "Фолкън 9" са изцяло американски, с произведени в САЩ ракетни двигатели.

СпейсЕкс се разви изключително бурно през 2017-та година. В периода между 2013-та и 2016-та година компанията успяваше да проведе средно по шест космически полета годишно. Имаше и две тежки аварии - едната в полет, през 2015-та, и едната на стартовата площадка, през 2016-та. Ако днес изстрелването мине безаварийно, СпейсЕкс има потенциален шанс да проведе цели 20 полета за 2017-та година и така да заглуши критиците, които постоянно твърдят, че няма как Мъск да изпълни големите си обещания.

2017-formosat-static-fire.jpg

Кадър от статичното запалване на ракетата "Фолкън 9", която тази вечер трябва да изведе в орбита спътника Formosat-5. Credit : SpaceX

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1880-2017-spacex-to-surpass-russia

  • Глобален Модератор
Публикува

Е, то ако критерият е само количеството полети - то да. 

Усещате ли обаче, че започва нова космическа ера след затишието от средата на 80-те години? 

  • Модератор Космически науки
Публикува

СпейсЕкс изпревари Русия по космически изстрелвания. Ето как реагираха руските медии.

28 август 2017 г. 13:30 ч. Миналия четвъртък, на 24-ти август, СпейсЕкс проведе своето 12-то изстрелване на ракета "Фолкън 9" за 2017-та година и с това надмина Русия. За настоящата година руските ракети "Протон" и "Союз" са летяли общо едва 11 пъти.

Ето как коментира развилата се ситуация руската медия Lenta.ru

Според Андрей Борисов, автор на статията, компания СпейсЕкс отдавна е надминала руските изстрелвания. Роскосмос, реално погледнато, има не 11, а само 9 изстрелвания тази година, тъй като два старта са проведени от космодрума Куру във Френска Гвиана и са организирани от европейската корпорация Арианаспейс.

Ето каква е статистиката за 2017-та. Към 24-ти август безспорен лидер е СпейсЕкс, тъй като 23% от всички космически изстрелвания са проведени с ракети "Фолкън 9". На второ място се нарежда ракетата "Союз" със 17%, трето място със 12% се пада на китайските ракети "Лонг Марч". Четвъртото, петото и шестото място, с по 8%, се поделят между американската ракета "Атлас 5" (която ползва построени в Русия двигатели РД-180 за първата степен), японската "Н-II" и европейската "Ариана 5". На седмо място с 6% са индийските ракети GSLV и PSLV, а руските ракети "Протон" и европейските "Вега" са на дъното, тъй като за 2017-та имат само по две изстрелвания.

Общо 33% от всички космически полети за 2017-та година са проведени от САЩ, 21% - от Русия, 15% - от Китай, 12% - от Европа, 10% - от Япония и 8% - от Индия. Всички изстрелвания, като изключим едно японско и две китайски, са успешни.

СпейсЕкс категорично надминава Русия в комерсиалната космонавтика. От 11 изстрелвания на руски ракети през 2017-та година три са проведени за нуждите на военните, четири за нуждите на "Международната космическа станция", два са на Арианаспейс. При едно от изстрелванията е изведен спътник за дистанционно сондиране на Земята "Канопус В-ИК". Има само едно комерсиално изстрелване, проведено от Русия - за нуждите на американския оператор EchoStar.

За сравнение ракетите на СпейсЕкс са извели три товарни космически кораба "Драгън" за нуждите на "Международната космическа станция". Само едно изстрелване е за военни цели - това на спътника NROL-76. Останалите осем старта са комерсиални, за нуждите на организации и фирми в Люксембург, Великобритания, България и Тайван. До края на 2017-та година разривът между Роскосмос и СпейсЕкс ще се увеличи, тъй като Роскосмос ще изстрелва космически апарати само за нуждите на руското министерство на отбраната и по програмата на "Международната космическа станция".

В Русия има два производителя на космически ракети - това са московският център Хруничев и самарският Прогрес. Хруничев произвежда тежкотоварните ракети "Протон", а Прогрес - ракети среден клас "Союз". В Хруничев работят 40 000 души, в Прогрес - два пъти по-малко. Понастоящем омският филиал на Хруничев разработва нови тежкотоварни ракети "Ангара", но те надали ще са достатъчно евтини и конкурентноспособни, за да заинтересуват чуждестранните фирми. Положението с Прогрес е по-добро, тъй като ракетите "Союз" са все още популярни и се изстрелват от четири космодрума, разположени в три държави. Освен това се планира създаването на нова ракета "Союз 5".

В сравнение с руските фирми, в СпейсЕкс работят по-малко от 5 000 души и освен това компанията сама си прави ракетните двигатели, докато Хруничев и Прогрес ги купуват от НПО Енергомаш. Освен това Русия трябваше да създаде модула "Наука" за "Международната космическа станция", но изстрелването се забави с цели 20 години, което намеква, че технологията за създаването на модули за космически станции е вече загубена.

Андрей Борисов смята, че положението в Русия е песимистично. СпейсЕкс има сериозни разработки, които, ако са икономически изгодни, веднага биват внедрявани в производството и излизат на пазара. В Русия такъв пазар няма - в рамките на страната Роскосмос не се съревновава с никого и държавните клиенти са малко. За да може да запази своя малък дял на международния пазар, държавната корпорация или съставляващите компании трябва да се променят, но вероятно е късно, за да бъде признато това.

2017-24-aug-falcon-9-launches.png

Кадър от изстрелването на ракетата Фолкън 9 на 24-ти август. Photo credit : SpaceX

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1883-2017-spacex-surpasses-russia-media

  • Потребител
Публикува

Компанията на И Маск само условно е частна. "Частника" е получил всички технологии, заводи и разработки наготово от държавата с цел пропаганда на т нар частна инициатива. Сащ и Запада искат да привлекат вниманието на млади , интелигентни , инициативни хора към инженерните и космическите науки и изследвания и сказката за гениалния частник И Маск правещ електромобили и ракети е отличен пиар ход. Разбира се всички тия разработки от електромобили до възвръщащи се ракети се плаща от данъкоплатеца. 

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 4 минути, Du6ko said:

Компанията на И Маск само условно е частна. "Частника" е получил всички технологии, заводи и разработки наготово от държавата с цел пропаганда на т нар частна инициатива. Сащ и Запада искат да привлекат вниманието на млади , интелигентни , инициативни хора към инженерните и космическите науки и изследвания и сказката за гениалния частник И Маск правещ електромобили и ракети е отличен пиар ход. Разбира се всички тия разработки от електромобили до възвръщащи се ракети се плаща от данъкоплатеца. 

Това го чух от някакъв руски ракетен инжинер. Само да го намеря.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Вие двамата освен руски сайтове (и вероятно литература), нещо друго четете ли?

  • Потребители
Публикува
Преди 3 часа, SAlexandrov said:

В Русия има два производителя на космически ракети - това са московският център Хруничев и самарският Прогрес. Хруничев произвежда тежкотоварните ракети "Протон", а Прогрес - ракети среден клас "Союз". В Хруничев работят 40 000 души, в Прогрес - два пъти по-малко. Понастоящем омският филиал на Хруничев разработва нови тежкотоварни ракети "Ангара", но те надали ще са достатъчно евтини и конкурентноспособни, за да заинтересуват чуждестранните фирми. Положението с Прогрес е по-добро, тъй като ракетите "Союз" са все още популярни и се изстрелват от четири космодрума, разположени в три държави. Освен това се планира създаването на нова ракета "Союз 5".

В сравнение с руските фирми, в СпейсЕкс работят по-малко от 5 000 души и освен това компанията сама си прави ракетните двигатели, докато Хруничев и Прогрес ги купуват от НПО Енергомаш. Освен това Русия трябваше да създаде модула "Наука" за "Международната космическа станция", но изстрелването се забави с цели 20 години, което намеква, че технологията за създаването на модули за космически станции е вече загубена.

А какво да кажем за ефективността при това сравнение.

  • Потребители
Публикува
Преди 51 минути, Frujin Assen said:

Разбира се всички тия разработки от електромобили до възвръщащи се ракети се плаща от данъкоплатеца. 

Плаща се от капитализацията на фирмата на фондовата борса, хората влагат парите си с надежда да ги увеличат, защото прогнозират печалба на фирмата, данъкоплатците, които са си купили акции от тези фирми също печелят, защото продуктите на фирмите се продават на пазара. Нищо друго не стои зад възхода на Мъск, освен това, че е иновативен и продуктите му имат пазар, търсиш теле под вола.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 5 часа, Б. Киров said:

А какво да кажем за ефективността при това сравнение.

Доколкото английският ми е лош, само неща които са ми интересни.

Тъй Дмитрий Канонихин инжинер отговарящ за наземата горивна система на Ангара и работил също за индийската космическа програма, по точно за наземното оборудване. Казвам го, за да стане ясно, че човека е професионал от тази сфера, а не журналист или общественик.

2001 Мъск пристига в Русия и иска да купи ракетни технологии, но не му продават, тогава решава да направи своя компания. Наема Пол Мюлер. Всичко е супер, скоро той прави първата степен Фалкон 1, която е изпитана успешно. След 2 години прави втората степен, която е вече среден клас, но близо до тежкия, всичко е супер, успехите следват един след друг. По открити източници, никаква конспирация. Кой е Пол Мюлер? Той е супер пич, който е работил в компанията TRW. Там той разработва най мощния водороден двигател, чиято разработка е платена от бюджета на САЩ по нова програма "Пускова инициатива". Тези технологии впоследствие се оказват у Мъск. През 2002 компанията ТРВ купува чудовище, космическото чудовище Нортроп Груман. Тя разработва най модерните самолети Б-1 и Б-2. И Мюлер е трябвало да стане вицепрезидент на Нортроп Груман по всички ракетни двигатели които компанията разработва. Той обаче отказва и отива при Мъск. Отива при Мъск със знания, персонал и ключови патенти както от ТРВ, така и от Нортроп-Груман. Нортроп го съдят за патенти, но резултат няма, иска просто се изпарява. Какво е ТРВ? Това е абривиатура Томпсън, Рама, Вулдридж. Това е компанията заемаща 57 място в САЩ, тя има щат 122 000 души. Това е компания разработваща военни спътници, разузнавателни спътници, тя е изработила космическите сонди Пионер и Пионер-10. Тя е разработила модула за кацане на марсианския апарат Викинг. Тя работи в космоса от самото начало. Рама и Вулдридж са двама забележителни инжинери, ключови специалисти на Ховард Хюс. Те работят над първата американска ракета въздух-въздух. Те, уморени от Хюс създават своя компания през 1953. Тя е привлечена от Пентагона, като основен разработчик по балистически ракети в ядрената програма на САЩ. Ей така, нова компания, току що създадена. А ги е финансирал Томпсън. Компанията Томпсън Продъкс от 1926 е монополист и единствен производител за клапани на самолетни двигатели и резервни части за цяла америка. Много повече от авторитетна компания.

Макар Фалкон 1 да бил разработен от частна компания, първите два пуска били закупени от министерството на отбраната по програмата ДАРПА. А програмата ДАРПА е черната дупка в американската военна наука. Това е най закрития проект с най развитите технологии в цял свят. Това е сърцевината на всичко най ново, това е 22 век на Пентагона. Това което виждаме при Мъск е това което ни показват. А отдолу са усилията на най мощните, ключови научни корпорации на САЩ. До тези научни разработки никой няма да ви пусне даже и за 10 милиарда долара. Тези инжинери, които му ги дадоха на Мъск са великолепни. В тази компания от която идва Мюлер има подразделение наречено  Пасифик Семикондактърс, това е чудовище, което е първото работило с полупроводници веднага след тяхното изобретяване. На тях е изградена цялата американска компютърна индустрия. Това е сърцевината на силициевата долина. В тази компания е работил и Бил Гейтс. Самият той казва, че там той се е изградил като програмист, тъй като са били събрани най големите мозъци в програмирането, които ме учеха. Прочее по баба Гейтс е Томпсън (този същия Томпсън от ТРВ). Чиста случайност дето се вика. И това е само върхът на айсберга.

Разберете, че вие не можете да се възползвате от плодовете на труда на най мощните инжинерни школи на САЩ, ако не ви заведат под ръка по коридорите които трябва и не кажат да ви ги дадат. Всъщност Мъск ползва всички тези резултати. На това му казват приватизация на доходите и национализация на разходите. Затова и всичко у Мъск се получава толкова евтино. Все пак електрическите коли Тесла се дотират в САЩ от местните бюджети, а отскоро се дотират и в Германия. Това не е невидимата ръка на пазара, а невидимата ръка на който трябва. На Мъск са му дали да използва сърцевината на американския военно промишлен комплекс. Почее компанията ТРВ е разработила тази технология за колонизация на Марс която впоследствие озарява и Мъск. Случайност разбира се.

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, Frujin Assen said:

Киров, виждам, че си ме цитирал, но не виждам къде съм писал това.

Извинявай Фружине, моя грешка, цитирал съм пост на Душко, взет от твой постинг, но излиза така, че съм цитирал теб. Тогава обръщението ми е към Душко в този мой постинг, още веднъж - извинявай за небрежността от моя страна.

Сега вече за твоя постинг:

Преди 3 часа, Frujin Assen said:

Тъй Дмитрий Канонихин инжинер отговарящ за наземата горивна система на Ангара и работил също за индийската космическа програма, по точно за наземното оборудване. Казвам го, за да стане ясно, че човека е професионал от тази сфера, а не журналист или общественик.

2001 Мъск пристига в Русия и иска да купи ракетни технологии, но не му продават, тогава решава да направи своя компания. Наема Пол Мюлер. Всичко е супер, скоро той прави първата степен Фалкон 1, която е изпитана успешно. След 2 години прави втората степен, която е вече среден клас, но близо до тежкия, всичко е супер, успехите следват един след друг. По открити източници, никаква конспирация. Кой е Пол Мюлер? Той е супер пич, който е работил в компанията TRW. Там той разработва най мощния водороден двигател, чиято разработка е платена от бюджета на САЩ по нова програма "Пускова инициатива". Тези технологии впоследствие се оказват у Мъск.

Дотук и по открити и по всякакви източници няма никаква конспирация или „невидима ръка”, освен тази на пазара, която да обяснява бързия успех на Мъск.

Пол Мюлер е ключ към технологията, Мюлер отива при Мъск като частно лице в частна фирма; частната компания TRW е работила по платена от бюджета на САЩ по проект за водороден двигател, е и – имало е държавна поръчка, решено е най-добрата частна компания да изпълни тази поръчка, платено е от бюджета, откъде другаде. Технологиите се оказват у Мъск по причина, че Пол Мюлер отива да работи в неговата фирма – Мюлер е носител на технологиите, той ги е разработвал.

Преди 3 часа, Frujin Assen said:

През 2002 компанията ТРВ купува чудовище, космическото чудовище Нортроп Груман. Тя разработва най модерните самолети Б-1 и Б-2. И Мюлер е трябвало да стане вицепрезидент на Нортроп Груман по всички ракетни двигатели които компанията разработва. Той обаче отказва и отива при Мъск. Отива при Мъск със знания, персонал и ключови патенти както от ТРВ, така и от Нортроп-Груман. Нортроп го съдят за патенти, но резултат няма, иска просто се изпарява.

Същият разказ е: Мюлер отива в компанията на Мъск, заедно със своя екип и своето ноухау. Нищо незаконно, нищо конспиративно – свободен пазар и субекти на този пазар, които имат правото и възможността къде да работят и продават труда и продуктите си. Предложил му е Мъск по-добри условие за развитие и перспективи – отишъл е. Не са го осъдили за патентите, защото вероятно не са били техни, а негови, затова е спечелил делата.

Преди 3 часа, Frujin Assen said:

Какво е ТРВ? Това е абривиатура Томпсън, Рама, Вулдридж. Това е компанията заемаща 57 място в САЩ, тя има щат 122 000 души. Това е компания разработваща военни спътници, разузнавателни спътници, тя е изработила космическите сонди Пионер и Пионер-10. Тя е разработила модула за кацане на марсианския апарат Викинг. Тя работи в космоса от самото начало. Рама и Вулдридж са двама забележителни инжинери, ключови специалисти на Ховард Хюс. Те работят над първата американска ракета въздух-въздух. Те, уморени от Хюс създават своя компания през 1953. Тя е привлечена от Пентагона, като основен разработчик по балистически ракети в ядрената програма на САЩ. Ей така, нова компания, току що създадена. А ги е финансирал Томпсън. Компанията Томпсън Продъкс от 1926 е монополист и единствен производител за клапани на самолетни двигатели и резервни части за цяла америка. Много повече от авторитетна компания.

Тя, компанията, не е „привлечена” от Пентагона, а е избрана от Пентагона след конкурс – Пентагона не си хвърля парите на вятъра, защото се отчита пред Конгреса и сената, тоест пред американския народ, ако някой краде от американския народ, отива в затвора, правилата са ясни; пентагонът плаща, но преди това прави публични конкурси, проверява.

И какво като е току-що създадена тази компания, гледат се качествата на хората и продуктите, оценяват се техните проекти. Обикновено работят по няколко конкуриращи се компании за своя сметка, плащат всичко от джоба си за прототипи и конкуриращи се проекти, чак след като един проект се докаже като по-добър, Пентагона /респективно бюджета/ финансира серийно производство.

Преди 3 часа, Frujin Assen said:

Макар Фалкон 1 да бил разработен от частна компания, първите два пуска били закупени от министерството на отбраната по програмата ДАРПА. А програмата ДАРПА е черната дупка в американската военна наука.

Е това пък е връх – защо „макар”?  – Фалкон 1 е била разработена, тя вече е факт, тогава министерството на отбраната ги купува тези първи два пуска, вижда в тях потенциал за ДАПРА.

Преди 3 часа, Frujin Assen said:

А програмата ДАРПА е черната дупка в американската военна наука. Това е най закрития проект с най развитите технологии в цял свят. Това е сърцевината на всичко най ново, това е 22 век на Пентагона. Това което виждаме при Мъск е това което ни показват. А отдолу са усилията на най мощните, ключови научни корпорации на САЩ. До тези научни разработки никой няма да ви пусне даже и за 10 милиарда долара. Тези инжинери, които му ги дадоха на Мъск са великолепни.

Не са му ги „дали”, той си ги е купил с по-добри условия и перспектива за самите тях, това е двустранна сделка с взаимна изгода и за двете страни; разберете го най-сетне, хората при пазарната икономика /реалната такава, а не имитирана/ не са крепостни селяни, собственост на мутра-бизнесмен или на държавния апарат, те са свободни пазарни субекти, които имат правата да избират сами къде да продават знанията, уменията и способностите си. Тук логиката на Канонихин дава на късо и бушоните й горят.

Накрая това го цитирам така, защото ми отказва по друг начин, копи и пействам текста на :

"В тази компания от която идва Мюлер има подразделение наречено  Пасифик Семикондактърс, това е чудовище, което е първото работило с полупроводници веднага след тяхното изобретяване. На тях е изградена цялата американска компютърна индустрия. Това е сърцевината на силициевата долина. В тази компания е работил и Бил Гейтс. Самият той казва, че там той се е изградил като програмист, тъй като са били събрани най големите мозъци в програмирането, които ме учеха. Прочее по баба Гейтс е Томпсън (този същия Томпсън от ТРВ). Чиста случайност дето се вика. И това е само върхът на айсберга.

Разберете, че вие не можете да се възползвате от плодовете на труда на най мощните инжинерни школи на САЩ, ако не ви заведат под ръка по коридорите които трябва и не кажат да ви ги дадат. Всъщност Мъск ползва всички тези резултати. На това му казват приватизация на доходите и национализация на разходите. Затова и всичко у Мъск се получава толкова евтино. Все пак електрическите коли Тесла се дотират в САЩ от местните бюджети, а отскоро се дотират и в Германия. Това не е невидимата ръка на пазара, а невидимата ръка на който трябва. На Мъск са му дали да използва сърцевината на американския военно промишлен комплекс. Почее компанията ТРВ е разработила тази технология за колонизация на Марс която впоследствие озарява и Мъск. Случайност разбира се."

Естествено, че руският енженер Дмитрий Канонихин ще рисува такава картина, може и така да му изглежда, той е в позицията на конкурентна сила, където нещата стоят точно така, както ги вижда, но в другата система на пазар и конкуренция логиката е друга, опитах се да ти покажа каква.

Електрическите коли на Тесла не се „дотират” от местните бюджети в САЩ и Германия – местните бюджети инвестират в екологично чисти коли – не виждаш ли разликата между „дотират” и „инвестират”.

А това, където го "завели под ръка в коридорите" си е реакцията "гроздето е кисело, защото е високо и аз не мога да стигна до него" - защо пък точно Мъск са завели под ръка "в коридорите", а не някой друг, защо не например Канонихин не за го завели под ръка в някакви други коридори и да му предложат нещо като на Мъск.

Ще ти кажа какво мисля по въпроса: защото Илон Мъск е гениален предприемач, изобретател, иноватор и инженер в една личност, защото той е Илон Мъск, затова него са го "завели под ръка в коридорите". Той може да мине и без "коридорите", те не могат без него.

 

 

 

  • Модератор Военно дело
Публикува

Киров, Мъск е получил наготово работата на десетки инжинерни школи за десетки години от най мощните и развити научни компании. Както казва Конанихин, ако ще и 10 милиарда да имаш никой няма да те пусне да припариш до тях. За да ги получиш някой на много, ама много високо ниво трябва да реши да ти ги даде. Аз за разлика от теб не вярвам в сладките детски приказки.

"Такова нещо като свободен пазар няма, в нецивилизованите държави има мутри, а в цивилизованите адвокати" Михаил Хазин

  • Потребители
Публикува (edited)

Да не би някои да ги е вързал тези инженери или ги е заплашил с разстрел,  за не отидат при Мъск ?? Или са заплашили Мъск, и са му казали "чакай разрешение от Президента или ЦРУ , за да говориш с тях и да ти стане работата??

Той... Коханин няма какво друго да каже, освен "гроздето е кисело" и други ала бализми ..ти си вярвай в каквото искаш, твои си вярвания

Адвокати, ами да, няма друг цивилизован начин за решаване на спорове.За предпочитане са  пред това което правят мутрите..

Апропо, ще е обзаложа със самия Коханин че утре ако Мъск му преложи работа, ще запее друга песен като славейче

(Фружине тук пишем и инженери, знаем как стават нещата; С "е" е на български, малко е дразнещо твоето "инжинери")

 

Редактирано от nik1
  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)
Преди 16 минути, nik1 said:

Да не би някои да ги е вързал тези инженери или ги е заплашил с разстрел,  за не отидат при Мъск ?? Или са заплашили Мъск, и са му казали "чакай разрешение от Президента или КГБ , за да говориш с тях и да ти стане работата??

Той... Коханин няма какво друго да каже, освен "гроздето е кисело" и други ала бализми ..ти си вярвай в каквото искаш, твои си вярвания
/мен ако питаш тук мисля вече никой не се учудва от твоите "вярвания" отдавна, и никои не ти опонира или убеждава в каквото и да е.

 

При такива важни неща, нищо чудно и да са ги заплашвашли с разстрел (това естествено няма да ти го напишат официално). Представям си го така. При Мъск идва някакъв пич и казва Ние те наблюдаваме, ти си талантлив човек с много възможности. Дай да ни свършиш една работа, а ние ще ти помогнем. И след като Мъск се съгласява го завеждат под ръчичка където трябва и му дават достъп до където трябва. Просто Мъск е избран да му дадат да използва цялата американска научна мощ.

Прочее Ники, това за което говорите с Киров е американска митология. Язък Торн не се е захванал да я демитологизира. А на мен вяра не хващате).

Редактирано от Frujin Assen

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!