Отиди на
Форум "Наука"

Суборбитални полети - извозване на товар срещу заплащане и космически туризъм


Recommended Posts

  • Модератор Космически науки

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1737-2017-blue-origin-no-toilet

 

11 април 2017 г. 17:00 ч. Космическият кораб на Блу Ориджин, който трябва да започне да превозва хора в космоса от 2018 година, няма да е екипиран с тоалетна, съобщи днес Space.com (източник). Няма да има и пликчета за повръщане.

Новината е потвърдена от самия Джеф Безос, основател на частната компания. Според него пътешествието така или иначе ще е кратко - пътниците ще се качват в кораба тридесет минути преди изстрелването, а когато корабът достигне космоса, той ще остане там само 4 минути, преди да започне своето повторно спускане към Земята. От излитането до кацането ще минат около 40 минути и поради това ръководството на Блу Ориджин смята, че тоалетна няма да е нужна.

"Ще отидете до тоалетната предварително", казва Безос. "Цялото нещо, от качването до момента, в който ще сте обратно на Земята, е вероятно 40-41 минути. Така че всичко ще е наред. Дори ще можете да се дехидратирате леко, ако имате слаб пикочен мехур".

Дали обаче оптимизмът на Безос за липсата на необходимост от тоалетна ще се оправдае, предстои да видим.  Компанията все още не е изстреляла човек в космоса, така че не знаем какво се предвижда да се направи в случай че на някой пътник все пак му се доходи по нужда.

За подробности относно космическите тоалетни, вижте статията на КОСМОС БГ - "Малката и голямата нужда на астронавтите".

blue-origin-spacecraft.jpg

Корабът на Блу Ориджин: красив, но няма тоалетна. Photo credit : Blue Origin

 

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 64
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Човек се изпуска не само заради часов "престой", а и от вълнения ... Да не говорим за ... драйфането от емоции ... - един да започне и ... всички ще го следват, щом няма "торбички"! - ужас!:angry:

Ами ако нещо в техниката  "закъса" и се наложи по-дълговременен престой в ... кабината (може и да не е в движение)

И т. н.

пп Принцип -Строителите на "ново", първо си правят тоалетна...

...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки
Преди 4 минути, Малоум 2 said:

Човек се изпуска не само заради часов "престой", а и от вълнения ... Да не говорим за ... драйфането от емоции ... - един да започне и ... всички ще го следват, щом няма "торбички"! - ужас!

На мен ми се е случвало да повърна леко от увеселително съоръжение, което ме обърна надолу с главата поради киселинен рефлукс... Последният път като летях със самолет също имаше кофти кацане и щях да си върна храната - не защото ми се повдигаше, а заради слаб пилор... Така че не знам и аз Безос какви ги мисли.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1760-2017-1-mayvirgin-galactic-successful-flight

УСПЕХ! Космическият кораб СпейсШипТу-Юнити извърши осмия си тестов атмосферен полет!

1-may-2017-virgin-galactic-gliding-test.

Снимка от днешния полет на космическия кораб "Юнити". Photo credit : Virgin Galactic

1 май 2017 г. 22:45 ч.

Светослав Александров. Днес космическият кораб на Върджин Галактик "Юнити" от серията "СпейсШипТу" извърши своя осми пробен атмосферен полет.

За разлика от почти всички други фирми, които провеждат тестовите си полети само в безпилотен режим, тестовете на "СпейсШипТу" са винаги пилотирани. Днес космическият кораб "Юнити" беше управляван от Марк Стъки и Майк Масучи, а самолетът-носител "УайтКингТу" беше пилотиран от Никола Песил, Си Джей Стъкроу и Дъстин Мошър.

В рамките на днешния изпитателен полет беше изпробвана за пръв път иновативната система за кацане тип "перо". Поради това днешният ден беше важна стъпка напред към по-нататъшното осъществяване на космически полети. Въпреки че ще отнеме време на инженерите да анализират всички данни от тестовия полет, Върджин Галактик ни съобщава, че първоначалните доклади от пилотите и от контрола на мисията са изключително окуражаващи.

През изминалите шест десетилетия от космическата епоха в практиката са се наложили два начина, по който космически кораб може да каца. Единият е да се използва дизайн тип "капсула" - космическият кораб влиза в атмосферата под стръмен ъгъл и след като забави скоростта си достатъчно се отваря парашут. По този начин кацат съвременните космически кораби "Союз" (на Русия) и "Шенчжоу" (на Китай), а в миналото така са се завръщали от Луната и астронавтите на "Аполо". Другият дизайн е тип "космически самолет", при който корабът навлиза плавно в атмосферата, след което каца на писта - както е било с космическите совалки на НАСА и "Буран". И двата типа на кацане имат своите големи предимства и недостатъци. Капсулите са много издръжливи при първите етапи на навлизането в атмосферата и рисковете са минимални, но след отварянето на парашута много трудно може да се прогнозира точното място на кацането. От своя страна космическите самолети трябва да влизат в атмосферата по-деликатно, но пък са много удобни за насочване към писта и за кацане в желан район с много висока точност.

От Върджин Галактик са разработили системата "перо", за да могат да се извлекат максималните ползи и от двата типа дизайн. След като космическият кораб излезе от космическото пространство и влезе в атмосферата, крилата му са сгънати и той прилича на капсула. След като скоростта бъде достатъчно забавена, крилата се разгръщат и корабът може да извърши кацане на писта.

Системата беше изпитана в рамките на днешния полет - самолетът-носител "УайтКингТу" изведе кораба "Юнити" на височина около 15 километра, след което корабът започна своето подобно падане към Земята. Крилата впоследствие бяха разгърнати и "Юнити" се спусна плавно на писта.

През следващите тестови полети Върджин Галактик ще продължи да изпитва системите на космическия кораб. Надеждите са скоро да започнат и запалванията на ракетния двигател. В рамките на тези изпитания "Юнити" ще набира все по-голяма и по-голяма височина. Макар че Върджин Галактик не дава дати и не прибързва с графика, Ричард Брансън оповести, че очаква първия пилотиран космически полет до края на 2017 година, а от 2018 година компанията може да започне да извозва и туристи.

За повече информация: Върджин Галактик

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Модератор Космически науки

Успех! Космическият кораб СпейсШипТу-Юнити извърши деветия си изпитателен атмосферен полет!

2017-1-june-ss2-test-success.jpg

Снимка  от днешния изпитателен полет. Това не е следа от ракетен двигател, а от изхвърлен воден баласт като част от теста. Photo credit : Virgin Galactic

1 юни 2017 г. 22:15 ч.

Светослав Александров. Днес беше още един важен ден за частната компания Върджин Галактик - беше проведен успешен изпитателен атмосферен полет на космическия кораб "СпейсШипТу-Юнити".

За разлика от много други компании, които предпочитат да изпитват корабите си в безпилотен режим, тестовете на Върджин Галактик са винаги пилотирани. "СпейсШипТу" днес беше управляван от пилотите Дейв Маккей и Си Джей Стъкроу.

Целта на днешното изпитание беше да се провери дали корабът е достатъчно стабилен при условия, близки до тези, каквито ще са при ракетните полети. Когато се стигне до тези полети, корабът ще изразходва гориво и центърът на тежеста ще се измества. За да могат да бъдат симулирани условията, на борда на "СпейсШипТу" беше монтиран специален резервоар с воден баласт. Изхвърляйки водата по време на кацането, на Земята бяха получени достатъчно данни за оценка на поведението на кораба.

Какво следва оттук насетне? Върджин Галактик ни съобщава, че предстои известен период на пауза, по време на който корабът няма да лети. Въпреки това инженерите и техниците ще бъдат достатъчно заети на Земята, за да подготвят следващия етап от изпитателни полети. Тогава вече "СпейсШипТу-Юнити" ще започне да лети с гориво на борда, а в един момент ще бъде даден ход и на полети със запалвания на ракетния двигател.

Кога ще стане всичко това? Няма начертан график, но от компанията ни съобщават, че полетите ще бъдат възобновени в не чак толкова далечно бъдеще.

За повече информация: Върджин Галактик


http://www.space-bg.org

http://www.cosmos.1.bg

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1795-2017-1-june-vg-test-success

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Сър Ричард Брансън за плановене на Върджин Галактик: пилотиран космически полет най-късно през декември, и още...

2017-1-june-ss2-test-success.jpg

Снимка  от изпитателния полет на 1-ви юни тази година. Photo credit : Virgin Galactic

13 юни 2017 г. 17:15 ч.

Светослав Александров. След катастрофата на първия "СпейсШипТу" в края на 2014 година, която отне живота на Майкъл Олсбъри, частната компания Върджин Галактик престана да дава график кога да очакваме първите пилотирани космически полети. "Ще летим, когато сме готови. Не правим предсказания" беше мото, което се следваше съвсем доскоро.

Но явно тази епоха приключи. На 6-ти юни в списание British GQ беше публикуван откъс от интервю със сър Ричард Брансън. Цялото интервю ще излезе следващия месец. Откъсът обаче дава отговор на някои от най-важните въпроси, които космическите ентусиасти си задават.

Кога да очакваме първия космически полет? "Според програмата ние ще трябва да сме провели тестови полети в космоса до декември, стига да няма никакви неуспехи между тогава и сега". Брансън казва, че ще е "много разочарован", ако лично той не лети в космоса следващата година и се надява, че ще стане по-рано, отколкото през късните етапи на 2018-та. По думите на предприемача, най-вероятно първоначално ще лети сам, без децата си, тъй като наскоро са станали родители.

Какво би станало, ако има още някоя авария? Напомням, че аварията през 2014 година беше причинена от грешка на пилота Олсбъри. Ето какво казва Брансън: "Не можем да гарантираме, че няма да има друга авария и не можем да гарантираме, че следващата авария няма да е по технически причини. Как бихме постъпили, ако това се случи? Как ще се чувстваме? Ще трябва да погледнем назад и да решим на момента. Но аз не съм от тези, които се отказват. По време на моите опити с балони ние имахме много катастрофи, но продължавахме напред. Така че моят инстинкт е, че каквото и да се случи, ще продължим докато успеем".

Ричард Брансън, също както Илон Мъск, е правил многократно несбъднати предсказания, които са били поразявани от фалстартове и отлагания. Истинският въпрос е: може ли Върджин Галактик наистина да изпрати човек в космоса до края на 2017-та, каквито са очакванията?

Според Дъг Месиър, космически журналист от Параболик арк (източник) това е напълно възможно. Но зависи колко агресивно Върджин Галактик ще следва тестовата си програма и колко на брой тестови полета компанията иска да проведе. Провеждането на изпитателни полети е взискателен и труден процес, по време на който трябва да бъдат открити всички дефекти на новата летяща машина. Тези дефекти могат да убият човек и целта на тестовете е те да бъдат открити, без да се стига до това. Навремето бойният самолет F-100 е бил въведен в експлоатация независимо от можеството доказателства, че е нестабилен. Много тестови пилоти загинали, включително главният пилот на предприятието, след което самолетите били принудително изведени от полети, докато бъдат модифицирани.

В случая с Върджин Галактик, очаква се корабът "СпейсШипТу" да превозва милионери и милиардери до космическото пространство - при това някои от тях са доста известни лица.

Но нека да дадем възможност на Ричард Брансън да помечтае. От края на 2016 година до началото на юни тази година бяха проведени девет изпитателни полета, от които пет включваха свободно планиране. Всички полети бяха успешни. Изглежда, че компанията вече се придвижва към най-важната порция от изпитанията, при които ще бъде задействан ракетният двигател на "СпейсШипТу". Може би до края на лятото или през есента пилотите ще започнат да летят с този ракетен двигател и някои от тях дори ще стигнат до космоса. Ще видим...

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1808-2017-richard-branson-predictions-and-claims

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

KFC ще изпрати сандвич до ръба на космоса: капиталистическо извращение или нормална част от развитието на космонавтиката?

KFC-Chicken-sandwitch-space-1.jpg

Първият полезен товар, който компанията Уърлд вю ще изстреля в близкокосмическото пространство на дългосрочна мисия, е пилешки бургер на KFC. Image credit : KFC

18 юни 2017 г. 19:00 ч.

Светослав Александров. Редовните читатели на КОСМОС БГ сигурно вече знаят за Уърлд вю - компания, която ще изстрелва с помощта на балони различни видове товари до близкокосмическото пространство - регион от земната атмосфера между 15 и 100 километра над Земята и който обхваща стратосферата и мезосферата. Тази височина все още не е достатъчна, за да могат да летят изкуствени спътници, но въпреки това от това място могат да се провеждат научни наблюдения, а Земята може да се вижда като кълбо. На 11-ти март писах, че компанията е открила официално своя космодрум Тусон(източник) и скоро ще започне да провежда за комерсиални цели първо безпилотни, а след това и пилотирани полети до близкокосмическото пространство. Туристическият полет за човек ще струва $75 000 долара. 

Преди броени дни Уърлд вю оповести (източник), че този месец ще бъде проведен първият дългосрочен полет (четири дни, в сравнение с предишни полети, възлизащи на между 6 и 12 часа) на роботизирания апарат "Стратолит". Стартовият прозорец се отваря на 21-ви юни. Това е важна стъпка напред за компанията.  При това изстрелването ще бъде излъчено на живо. Но не това разбуни духовете в публичното пространство, а видът на полезния товар, който представлява ... пилешки бургер, предоставен от KFC.

"KFC изстрелва сандвич до ръба на космоса и аз вече не искам да живея на тази планета", пише журналистката Мириам Крамър за AOL (източник). "Не това имаше предвид президентът Кенеди, когато влезе в космическата надпревара".

Как бихме могли да коментираме събитието?

Разбира се, на KFC не им пука какво си мислим за изпращането на сандвича до ръба на космоса. Не им пука, стига да не сме безразлични и да имаме някакво отношение - дали е положително или отрицателно, това е от второстепенно значение. Пиарите на компанията знаят много добре, че ще се вдигне шум и че лошата реклама също е реклама.

Проблемът за много от космическите ентусиасти е, че това, което се случва напоследък с комерсиализацията на космонавтиката, противоречи на романтичните ни представи. Космосът е нещо, което ни изпълва с вдъхновение, даже с религиозно преклонение към величието на Вселената. Почти винаги, когато си представяме пътешествия в космоса, обвързваме нашите мечти с романтични мотиви - смели мъже и жени отиват там, за да се жертват в името на науката, или изпращаме роботи от чисто любопитство да се види какво има на далечните планети. Тази представа е толкова дълбоко вкоренена в главите ни, че всяко нещо, различно от това, ни убива детския ентусиазъм.

Кийт Спенсър от Salon (източник) пише следното: "Сензацията на KFC се озовава в задънената улица на дългогодишни политически и обществени промени относно това как възприемаме космоса. В частност тя олицетворява начина, по който капиталисти, ориентирани към печалба, а не учени, ориентирани към проучвания, са тези, които дърпат конците на космическите пътешествия. Великата наука (или Великата отбрана) вече не управлява космоса, Великият бизнес го прави" (...) "Учените-метеоролози се интересуват от балоните на Уърлд вю, но разбира се, техните нужди са спомагателни - подобно на всички частни начинания, основната цел на Уърлд Вю е печалба, а не познание".

В такъв случай усвояването на космоса вече се определя от основните закони на търсенето и предлагането. От десетилетия има търсене - богати туристи искат да летят до космоса, по-бедните биха се задоволили само да пратят своя снимка на хартия или дори автограф, а от през последните години вече започва да се появява и предлагане. Но не е задължително тези цели да се припокриват с целите на учените. Богатият турист може да благоволи да вземе със себе си някакъв научен прибор, но волята дали ще го направи си е негова. Единствената му цел може да е просто да иде да види Земята от високо и въобще може да не се чувства длъжен на обществото да обяснява действията си. Една компания като KFC може просто да иска да прати един сандвич за реклама - и нищо повече.

Признавам, че преди 10 години имаше много сериозен етичен проблем с първите космически туристи - те искаха да летят до "Международната космическа станция", която е построена с държавни средства, при това желаеха да бъдат изстреляни с кораби, които са правителствено - финансирани. Защо като данъкоплатец трябва да финансирам космическите атракции на богаташи?

Днес е различно - съществуват частни компании като Уърлд вю, които са разработили изцяло частни кораби и към тях се ориентират частни фирми и лица. Какъв е моралният проблем?

Ако проследим мисълта на журналисти като Спенсър, основният проблем е, че това частно предприемачество изобщо съществува. Той казва, че "частното пътешествие в космоса е толкова достъпно, колкото е достъпно да имаш дом в Малибу - така да се каже, то е извън възможностите на по-голямата част от света". Но това ми напомня на изказването една бивша социалистическа министърка на България (да не й правя реклама на името) в стил: нека да ги няма тия скъпи неща по магазините, за да не се дразнят хората, че не могат да си го позволят. По-добре е дадено нещо изобщо да го няма, отколкото да го има, но да не можеш да си го купиш.

Така ли е?

Вярно е, че дори най-ниската цена за космически (или близкокосмически) полет е твърде висока за мен. Кратък стратосферен полет за $75 000 долара? Много е! Ако имах излишни пари? Е, тогава сигурност щях да се запиша да летя. Но ги нямам. Възможно е в бъдеще цените да спаднат дори още, че да мога да си го позволя. Възможно е и обратното - цените да не спаднат и никога да не си го позволя. Но и при това положение пак ще има хора, които ще могат да си го позволят.

Във всички случаи наличието на подобни услуги е полезно както за икономиката, така и за бъдещото развитие на човечеството. Само преди 20 години възможностите човек да изпрати полезен товар в космоса не бяха много. Имаше две основни суперсили - САЩ и Русия. Изстрелваха се основно ракети, разработени с държавни средства. Цените бяха безбожни. Къде са $75 000 долара, за да отидеш до ръба на космоса, къде са $20 милиона, за да се качиш на единствения достъпен за теб руски орбитален кораб? Трябваше да се появи един Илон Мъск, който да се замисли какъв е пътят на производството на ракетата - от суровините до крайния продукт, и да започне да работи по свои собствени ракети, които са многократно по-евтини от всичко останало. Днес Мъск е основен играч на пазара.

Винаги ще си спомням деня, в който за пръв път успях да си позволя лукса да летя с моторен делтапланер. Любителската авиация е достъпна за много хора, а полетите са ежедневие. Трудно е да се прогнозира дали и космонавтиката ще стане ежедневие - но изглежда, че сме на прав път.

Вярно е - в момента, в който космонавтиката стане по-масова, ще видим и големи глупости. Позицията на Уърлд Вюз е следната: "Ако можеш да изпратиш пилешки сандвич в космоса, защо да не пратиш всичко?"

Но именно това е същинското значение на думата "всичко" - пращаш онова, което желаеш, без изключение! Масовите полети в космоса означават, че хората ще изстрелват неща със сантиментална стойност, или че самите те летят за удоволствие. Това несъмнено би означавало, че ще има и такива хора, които не харесваме, но които ще могат да си позволят да видят космоса. Вероятно ще им завиждаме. Но светът няма да е по-различен от сегашния - в който много наши неприятели си позволяват редица неща, които нямаме.

Така че - лети нагоре, пилешки сандвич! Лети високо към сини простори! Благословена да е кокошката, която си е жертвала трътката за теб :) Вярно, сега ти си пръв, но утре Уърлд вю може да изстреля и научен експеримент, който да направи фундаментално откритие!

И все пак, кому пречи един пилешки сандвич да полети до ръба на космоса?

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1814-2017-kfc-to-send-sandwitch-near-space

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Частната компания Уърлд Вю изстреля сандвич на KFC в близкокосмическото пространство!

29-june-17-kfc-launch.png

Изстрелването на сандвича на KFC от частния космодрум Тусон на компания Уърлд Вю. Photo credit : KFC

29 юни 2017 г. 21:45 ч.

Светослав Александров. Днес в 16:11 ч. българско време от частния космодрум Тусон излетя роботизираният апарат "Стратолит" на компания Уърлд Вю с помощта на стратосферен балон. На борда на "Стратолит" присъства сандвич на хранителния гигант KFC. Минути по-късно апаратът заедно със сандвича пристигнаха благополучно в т.нар. "близкокосмическо пространство" - регион от земната атмосфера, обхващащ стратосферата и мезосферата (на височина между 15 и 100 километра над Земята), от който вече може да бъде забелязана космическата чернота и да бъдат направени наблюдения и научни изследвания.

Полетът започна с гаф - живото предаване на изстрелването прекъсна неочаквано малко след проверката за готовност. От KFC обаче спасиха положението. "Очевидно е по-лесно да изпратиш пилешки сандвич в космоса, отколкото да го предаваш на живо", беше отбелязано в страницата на компанията във Фейсбук (източник). Записът от старта беше публикуван броени минути по-късно и така пиар акцията на хранителната верига беше осъществена.

Както сами можете да предположите, хората публикуваха различни мнения относно полета в социалните мрежи. Макар че някои одобряват мисията на KFC, други въобще не са доволни от продължаващата комерсиализация на космонавтиката и не могат да преглътнат факта, че когато космосът стане достъпен не само за държавните агенции, но и за фирми, организации и дори обикновени хора, вече не научните стремежи са тези, които теглят конците, а рекламата, желанието за печалба и дори намерението да бъдат изстрелвани предмети със сантиментална стойност. "По-добре щеше да бъде, ако KFC бяха нахранили хора с тези пари, отколкото да правят такива безсмислени реклами", пише ядосан коментатор. Не липсват и саркастични забележки за качеството на храната на KFC. (За повече информация относно този дебат, вижте статията на КОСМОС БГ : "KFC ще изпрати сандвич до ръба на космоса: капиталистическо извращение или нормална част от развитието на космонавтиката?").

Но днешният полет съвсем не е толкова безсмислен, колкото някои хора смятат. KFC са вложили средства за развитието на апарата "Стратолит". Полетите с балон до ръба на космоса не са нещо ново. Проблемът е, че те са краткосрочни и след като балонът достигне до голяма височина, той се спуква и мисията приключва броени часове след изстрелването. От компания Уърлд вю обаче са разработили революционна технология, която ще позволи дългосрочни полети.

Всъщност Уърлд Вю се надява, че днешното изстрелване ще е първата дългосрочна мисия на "Стратолит". Очаква се тя да продължи поне няколко дни, а заявките са в бъдеще да има и мисии, продължаващи месеци. Така от близкокосмическото пространство ще започнат да бъдат провеждани наблюдения и научни изследвания, които доскоро бяха възможни само от околоземна орбита.

И така, считано от днес, Уърлд Вю започва да изстрелва дългосрочни близкокосмически мисии! Те в началото ще са роботизирани, но в процес на разработка е и пилотираната капсула "Вояджър". Очаква се до края на годината тя да полети за пръв път без хора на борда на изпитателен полет. Когато технологията бъде утвърдена и изпипана, до близкокосмическото пространство ще могат да летят по двама пилоти и шестима туристи с "Вояджър".

Билетът за такъв близкокосмически полет ще струва $75 000 долара - най-ниската възможна цена, за която ще можете да си позволите да видите Земята и космоса със собствените си очи! За сравнение Върджин Галактик предлага суборбитален полет до космоса за $250 000 долара.

За повече информация относно днешното излитане посетете уебсайта: https://yesweareactuallysendingachickensandwichto.space

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1825-2017-kfc-launches-a-sandwich-space

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Първият Стратолит на Уърлд Вю с пилешкия сандвич на KFC се завърна на Земята по-рано от очакваното, но успешно!

5 юли 2017 г. 12:40 ч. Частната компания Уърлд Вю оповести, че първият дългосрочен роботизиран апарат "Стратолит" се завърна на Земята по-рано от очакваното поради неочакван теч - но въпреки това успешно. Полетът беше прекратен 17 часа след старта.

На борда на този "Стратолит" се намираше необичаен полезен товар - пилешки сандвич на KFC, който успешно летя до близкокосмическото пространство. В близко бъдеще Уърлд Вю ще започне да изстрелва и други товари, а в процес на разработка е и пилотираната капсула "Вояджър", която ще позволи на хората да видят Земята от ръба на космоса. Билетът за туристически полет засега възлиза на $75 000 долара.

За повече информация и снимки: World View

2017-july-stratollite-returns-earth-ws.j

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1831-2017-kfc-stratollite-returns-earth

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Космическият гигант Джеф Безос е вече най-богатият човек в света

27 юли 2017 г. 19:45 ч. Днес Блумбърг оповести, че Джеф Безос е надминал Бил Гейтс и е вече най-богатият човек в света (източник).

Джеф Безос е съосновател на платформата за електронни книги Амазон и днес притежава 17% от акциите на компанията. Освен това той е създател на космическата корпорация Блу Ориджин, която през 2015 и 2016 година се превърна в първата частна фирма, изстреляла повече от два пъти една и съща ракета до космоса и обратно.

Съвсем скоро Блу Ориджин ще възобнови полетите на ракетите "Ню Шепърд". До края на годината компанията ще започне да изстрелва комерсиални товари, а от 2018 година нататък се очаква да започне да превозва и хора в космоса.

Jeff-Bezos.jpg

Джеф Безос.  Photo Credit : Steve Jurvetson

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1854-2017-bezos-richest-person

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Успех! Върджин Галактик проведе важен експериментален полет на СпейсШипТу

2017-4-august-ss2-flying.jpg

Снимка от днешния полет. Photo credit : Virgin Galactic

4 август 2017 г. 22:30 ч.

Светослав Александров. Днес, на 4-ти август, космическият кораб "Юнити" от серия "СпейсШипТу" възобнови тестовата си програма! Сигурно си спомняте, че на 1-ви юни (справка) беше проведен експериментален полет, след което Върджин Галактик оповести, че предстои период на пауза, през която корабът беше изведен от експлоатация, за да бъдат приложени резултатите от научените уроци от първия етап на изпитанията. Тази пауза продължи близо два месеца. Е, днес тя приключи и "СпейсШипТу" отново лети на пробни атмосферни полети!

За разлика от почти всички други компании, които изпитват корабите си в безпилотен режим, полетите на Върджин Галактик са винаги пилотирани. Днес на борда на "Юнити" летяха Дейв Маккей и СиДжей Стъкроу, а самолетът-носител "УайтКингТу" беше управляван от Никола Песил и Майк Масучи.

В рамките на днешния успешен полет корабът летя за пръв път с всички основни компоненти, без специалното гориво за двигателя. За пръв път резервоарите бяха пълни с втечнен хелий и азотен оксид! Както беше предишният полет, така и сега беше използван воден баласт, за да бъде симулирано поведението на кораба при изразходването на гориво.

"Ние сме действително удовлетворени от това, което видяхме днес. Събрахме стотици гигабайти данни, за да бъдат анализирани, а от гледната точка на пилота усещането беше наистина прекрасно", сподели Дейв Маккей. "Всички от Върджин Галактик и компания СпейсШип трябва да са горди, "Юнити" е прекрасен кораб!"

Това беше важна стъпка към предстоящите полети, при които за пръв път ще бъде задействан и ракетният двигател. Може би още до края на тази година човек ще полети в космоса с новия кораб.

Източник: Върджин Галактик

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1862-2017-4-aug-ss2-successful-test

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Тоя (Брансън) идва в БГ през юни. Някой ходили му на семинара (лекцията)? Само за 600 лв...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Модератор Космически науки

Рекорд: роботизираният апарат Стратолит на Уърлд Вю отбеляза 5 дни в близкокосмическото пространство!

2017-7-oct-stratollite-update.jpg

Кадър от изстрелването на "Стратолит" на 1-ви октомври от космодрума Тусон. Photo credit : World View

7 октомври 2017 г. 20:30 ч.

Светослав Александров. Частната компания Уърлд Вю, която провежда мисии до близкокосмическото пространство, оповести една чудесна новина. Последният роботизиран апарат Стратолит, който бе изстрелян от космодрума Тусон на 1-ви октомври, постави рекорд от 5 дни в стратосферата. Преди това апарат на Уърлд Вю е летял най-много до 27 часа от началото на мисията си. Според компанията този път са изпълнени всички изисквания на клиента.

Напомням на читателите, че при един от предходните полети (през юни месец) "Стратолит" прекрати мисията си преждевременно. Тогава роботизираният апарат превозваше до близкокосмическото пространство необичаен полезен товар - пилешки сандвич на KFC.

Полетите с балон до ръба на космоса не са нещо ново. Проблемът е, че те са краткосрочни и след като балонът достигне до голяма височина, той се спуква и мисията приключва броени часове след изстрелването. От компания Уърлд вю обаче са разработили революционна технология, която позволява дългосрочни полети. Ако някой ден "Стратолит"-ите започнат да летят в продължение на месеци, има шанс голяма част от дейностите, които сега се правят от изкуствени спътници, да бъдат поети от близкокосмически балони.

Т.нар. "близкокосмическо пространство" всъщност представлява регион от земната атмосфера, обхващащ стратосферата и мезосферата (на височина между 15 и 100 километра над Земята), от който вече може да бъде забелязана космическата чернота и да бъдат направени наблюдения и научни изследвания.

Уърлд Вю засега провежда комерсиални роботизирани полети, но в близкото бъдеще компанията се надява, че ще започне да изстрелва и хора. Очаква се през близките месеци да бъде изстреляна капсулата "Вояджър" на своя първи тестов полет, а в един момент с нея ще полетят и туристи. Цената за близкокосмическия туристически билет засега възлиза на $75 000 долара, но все още от Уърлд Вю не са оповестили кога се очаква да започне предлагането на услугата.

При всички положения Уърлд Вю се очертават да са конкурент на Върджин Галактик, които ще изстрелват хора в космоса по суборбитална траектория, но на по-кратки мисии и за $250 000 долара. Друга компания с интерес към суборбитален туризъм е и Блу Ориджин, но те все още не са казали колко ще искат от клиентите си за полет.

За съжаление всички компании, които се надяват да започнат космически или близкокосмически туризъм, се забавиха в реализирането на плановете си. Както Уърлд Вю, така и Върджин Галактик и Блу Ориджин преминаха през редица спънки. Да, вярно е - вече живеем в ерата на комерсиалната космонавтика и има компании за всякакви услуги. Но технологията все още е нова, а ще се изстрелват туристи - не професионални астронавти, които са готови да поемат големи рискове за живота си. Туристите искат комфорт и най-вече сигурност.  Звучи клиширано, но е факт - до този момент космосът си остава труден за усвояване. Дано не чакаме още много дълго и до няколко години да влезем в обещаното ни от фантастите космическо бъдеще.

За повече информация: Уърлд Вю

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1928-2017-stratollite-5-day-record

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Вицепрезидентът на САЩ Майк Пенс посети частния космодрум Мохаве

11 октомври 2017 г. 16:10 ч. Вицепрезидентът на САЩ Майк Пенс, който понастоящем оглавява и новосформирания Национален космически съвет, посети вчера частния космически център Мохаве. През последните седмици Пенс успя да обиколи всички останали важни космически центрове в САЩ, в това число Кенеди във Флорида, Маршал в Алабама и Джонсън в Тексас.

По време на обиколката Пенс успя да надзърне в хангарите на Върджин Галактик - компания, която цели скоро да започне туристически полети в космоса и на Стратолонч - компания, която иска да провежда изстрелвания до орбита от борда на най-големия самолет в света.

На страницата на Върджин Галактик в Туитър (справка) са публикувани снимки от посещението на Пенс.

Както Стратолонч, така и Върджин Галактик са в разгара на тестовата си програма. Отскоро гигантският самолет на Стратолонч изпълнява наземни изпитания и ако всичко мине по план, изстрелванията от борда му ще започнат през 2020 година.

Върджин Галактик изпълнява планиращи изпитателни полети на кораба "СпейсШипТу". Според Ричард Брансън, основател на компанията, съвсем скоро ще започнат ракетните полети. Ако всичко мине по план, човек може да полети в космоса до три месеца (т.е. до края на 2017 година или съвсем в началото на 2018-та). Самият Ричард Брансън иска лично да лети в космоса и очаква това да стане до шест месеца. През втората половина на 2018-та трябва да започнат туристическите полети.

Предстои да видим дали това е празен оптимизъм. Последният тестов полет на "СпейсШипТу" беше проведен през август, преди цели два месеца и оттогава няма нищо. Не че не може да се навакса - но е възможно техниците да са попаднали на неочаквани трудности. При всички положения надали бързат, още повече че не искат втора катастрофална авария като тази през 2014 година, която доведе до смъртта на пилот.

2017-pence-visits-mojave.jpg

На снимката: Майк Пенс и съпругата му Карън Пенс позират за снимка с бившия командир на совалка и настоящ пилот на Върджин Галактик СиДжей Стъкроу. Photo credit : Virgin Galactic

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1931-2017-mike-pence-virgin-galactic

Редактирано от SAlexandrov
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Върджин Галактик e почти в готовност да започне ракетни полети: какво да очакваме?

2017-4-august-ss2-flying.jpg

Снимка от последния изпитателен полет през август. Photo credit : Virgin Galactic

17 октомври 2017 г. 17:25 ч.

Светослав Александров. Космическите предприемачи са винаги позитивно настроени и Ричард Брансън не прави изключение. Той очаква до три месеца основаната от него компания Върджин Галактик да започне космически полети, а до шест месеца - лично да лети в космоса. Това е доста смело предсказание, поради което влезе в несъгласие със своя подчинен и президент на Върджин Галактик - Майк Моузес, който му отвърна, че шест месеца може да не са достатъчни за започването на комерсиални полети.

Въпреки че Моузес поохлади амбициите на Брансън, той потвърди: Върджин Галактик наистина очаква съвсем скоро да започнат изпитателните ракетни полети и нищо че е вече средата на октомври, до края на 2017-та трябва да има вече пилотиран космически полет.

Но какво разбират от Върджин Галактик под израза "космически полет"?

"Юнити", както и двата нови кораба в процес на строеж, със сигурност няма да летят в орбита и да правят обиколки на Земята. Тяхната цел е да осигуряват кратки няколкоминутни космически пътешествия по суборбитални траектории. Сиреч, когато "Юнити" започне скоро да провежда ракетни изпитания, те ще приличат на ранните космически полети на НАСА. Първият астронавт на САЩ Алън Шепърд е летял на такъв суборбитален полет.

Колко високо ще лети "Юнити"? Няма общоприет консенсус къде свършва земната атмосфера и къде започва космическото пространство. Международно признатата граница между Земята и космоса лежи на 100 километра над земната повърхност. Но това число е по-скоро компромисно. Минималната височина за постигане на стабилна орбита е 160 километра - под тази височина силите на триене и съпротивление са съществени и един спътник бързо би паднал. Военновъздушните сили на САЩ приемат, че космическото пространство започва от 80 километра нагоре - над тази височина въздухът е вече толкова разреден, че самолетите не могат да поддържат ориентация, независимо от тяхната скорост. По традиция всеки американец, който премине височината от 80 километра, получава астронавтски медал.

Върджин Галактик ще използва 80-километровата граница за космическото пространство. Причината затова е предпазливост - корабите от серия "СпейсШипТу" са предвидени да превозват туристи, а не летци-изпитатели. Тези туристи очакват най-вече сигурност. Напомням на читателите, че първият кораб "Ентърпрайз" беше унищожен по време на катастрофална авария през 2014 година и при този инцидент загина пилотът Майкъл Олсбъри. Като следствие вторият кораб "Юнити" беше променен, структурата му е по-здрава и тежи повече. Затова се очаква да може да надхвърли 80-километровата височина, но не и 100-километровата. "Ние трябва да заемем консервативна позиция", потвърждава Моузес и казва, че част от излишното тегло ще бъде премахнато след като приключи изпитателната програма. "В началото няма да летим по целия път до 100-километровата линия на Карман. Ще се целим в 80-километровата американска дефиниция за космос".

Изпитателните полети, които бяха проведени по-рано през тази година и в края на предходната, бяха забележително успешни. Бяха реализирани тестове и на модерната "перовидна" система за навлизане в атмосферата - също успешни. Катастрофата на "Ентърпрайз" през 2014 г. беше причинена именно от непредпазливо освобождаване на системата. При "Юнити" тя работи много по-гладко.

И така, какво да очакваме? "Юнити" вероятно ще лети на още няколко изпитателни планиращи полета. След тях ще започнат първичните полети със запалването на ракетния двигател. Те все още ще са в атмосферата, но вече ще са свръхзвукови. При тях ще бъде изпитано нагряването на структурата на кораба. Ще се направи и цялостна симулация на обратното навлизане в атмосферата.

Ако всичко това премине благополучно, още до няколко седмици "Юнити" може да полети в космоса.

Да пожелаем успех на Върджин Галактик. Възложени са множество надежди - все пак очакваме пилотираната космонавтика да стане достъпна не само за избрани работещи в правителствените агенции, но за всеки човек.

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1940-2017-vg-to-start-powered-flights

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Саудитска Арабия налива 1 милиард долара в космическите компании на Ричард Брансън

2017-4-august-ss2-flying.jpg

Снимка от последния изпитателен полет през август. Photo credit : Virgin Galactic

30 октомври 2017 г. 18:00 ч.

Светослав Александров. На 26-ти октомври Върджин Груп оповести, че е постигнато споразумение заедно със Саудитска Арабия за инвестиция от $1 милиард в космическите компании Върджин Галактик, Върджин Орбит и СпейсШип Къмпъни. Засега споразумението е необвързващо и няма информация кога ще се превърне в обвързваща инвестиция.

"Остават едва няколко месеца до пилотираните космически полети на Върджин Галактик и до полет на Върджин Орбит до орбита с изпращането на спътници около Земята", съобщи Ричард Брансън, който е основател на Върджин Груп. "Инвестицията ще ни позволи да развиваме следващото поколение спътникови изстрелвания, както и да ускорим нашата програма за свръхзвукови пътешествия от точка до точка".

Одобрението на инвестицията зависи от съответните регулаторни комисии в САЩ, които ще трябва да проверят дали споразумението няма да наруши националната сигурност на страната.

Не за пръв път държави от Близкия изток финансират космическите амбиции на Ричард Брансън. През 2009 година Аабар, фонд, базиран в Абу Даби (столицата на Обединените арабски емирства) направи първоначална инвестиция от $280 милиона долара. До 2016 г. са осигурени общо $380 милиона долара от Аабар, като фондът днес притежава 37.8% от Върждин Галактик.

Източник: Virgin Galactic

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1949-2017-virgin-saudi-arabia

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Бизнесът на близкокосмическата компания Уърлд Вю потръгна с оптимистични темпове

2017-7-oct-stratollite-update.jpg

Кадър от изстрелването на "Стратолит" на 1-ви октомври от космодрума Тусон. Photo credit : World View

17 ноември 2017 г. 08:00 ч.

Светослав Александров. Когато частната компания Уърлд Вю започна да провежда височинни полети на балони до близкокосмическото пространство през 2013 година, тя привлече вниманието на обществеността с плановете си да извозва туристи на близкокосмическа височина, при това само за около $75 000 долара - фракция от цената, което например е предложена от Върджин Галактик.

Т.нар. "близкокосмическо пространство" всъщност представлява регион от земната атмосфера, обхващащ стратосферата и мезосферата (на височина между 15 и 100 километра над Земята), от който вече може да бъде забелязана космическата чернота и да бъдат направени наблюдения и научни изследвания.

Но докато перспективите за близкокосмически туризъм продължават да подбуждат желанията ни да летим колкото се може по-скоро, Уърлд Вю засега не бърза с пилотираните полети - още повече, че търсенето за безпилотни комерсиални полети е толкова голямо.

До този момент компанията е провела около 50 тестови и комерсиални полета със своя роботизиран апарат "Стратолит". Четири изстрелвания имаше през септември и октомври, като сред тях включваме и първото изстрелване от космодрума Тусон.

"Ние изненадващо имаме работещ и изключителен бизнес от роботизирани полети, тъй че ще позволим той да е на предни позици, докато пилотираните полети ще последват след това", съобщава за Тусон.com Тейбър МакКалъм, един от съоснователите на Уърлд Вю. Джейн Пойнтър, също съосновател и съпруга на МакКалъм допълва: "Има клиенти, които ни чукат на вратите" и очаква от Тусон да има около 100 изстрелвания годишно.

Макар че компанията засега не бърза да почне да провежда пилотирани полети, тя вече е започнала процедурите по получаването на лиценз от Федералната авиационна администрация за тази цел. Надеждите са, че някой ден туристическите полети ще станат евтини. "Ние бихме могли да използваме опита от роботизираните полети при големи височини, за да се научим как да провеждаме пилотирани и така да направим тяхната цена много, много по-малка", коментира МакКалъм.

Междувременно бизнесът с роботизирани полети процъфтява. Сега за компанията работят 70 души на пълен работен ден с годишна заплата от около $60 000 долара годишно. Плановете са за наемане на още 400 работника.

Засега полетите на полезен товар с роботизиран апарат "Стратолит" няма стандартна цена, но възлиза грубо на около няколкостотин хиляди долара, което е по-евтино от спътниците.  Уърлд Вю провежда много полети, някои от които са за нуждите на отбраната на САЩ, но има и за публични агенции като НАСА, НОАА, Бол Еърспейс.

А през юни 2017 година компанията изстреля до ръба на космоса много необичаен полезен товар - пилешки сандвич Zinger на заведението за бързо хранене KFC. Това беше невероятен пиар както за Уърлд вю, така и за KFC, а благодарение на полета стана възможно да се тества нов механизъм за ориентацията на слънчевите панели на "Стратолит" към Слънцето, което позволява дългосрочни роботизирани полети.

Уърлд Вю се оказва една от развиващите се аерокосмически фирми и докато не всички от този бранш оцеляват - някои фалират, а други са в полуживо състояние в продължение на дълги години, тази си е намерила важна пазарна ниша. Да се надяваме, че компанията ще расте и занапред, за да можем да видим някой ден и пилотирани полети. Междувременно нейните "Стратолит"-и имат голям потенциал и съвсем скоро дейности, които някога се извършваха само от спътници, ще станат възможност да се вършат и от височинни балони, намиращи се на ръба на космоса.

За допълнителна информация: Тусон

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1969-2017-world-view-business

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Блу Ориджин ще изстреля ракетата си Ню Шепърд следващата седмица

10 декември 2017 г. 08:50 ч. Частната компания Блу Ориджин ще възобнови полетите на суборбиталната си ракета "Ню Шепърд" следващата седмица. Това показва NOTAM съобщението, публикувано на страниците на Федералната администрация по авиация в САЩ (източник).

Това ще е първото изстрелване след неочакваното прекъсване на летателната програма, продължило повече от година. За последен път "Ню Шепърд" летя през октомври 2016 г. и тогава беше тествана системата за аварийно спасяване по време на полет.

Засега компанията, която традиционно не публикува детайлна информация за тестовата си програма, не съобщава какво ще се случи при предстоящия полет. Очакваме обаче той да е безпилотен и вероятно ракетата ще превозва комерсиален полезен товар. При по-нататъшните полети Блу Ориджин ще започне да изстрелва и хора.

19-june-2016-blue-origin-launches.png

Успешно изстрелване на ракетата "Ню Шепърд" през лятото на 2016 година. Credit : Blue Origin

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/1996-2017-upcoming-new-shepard-flight

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

УСПЕХ! Блу Ориджин изстреля ракетата Ню Шепърд и втората версия на космическия си кораб, в който пътуваше манекенът Скайуокър!

2017-mannequin-skywalker-lands.jpg

На снимката: Манекенът Скайуокър се завърна успешно на Земята след полет до ръба на космоса. Photo credit : Blue Origin

13 декември 2017 г. 08:00 ч.

Светослав Александров. След неприятно и неочаквано прекъсване на полетите, продължило цяла година и два месеца, частната компания Блу Ориджин се завърна! Вчера беше изстреляна ракетата "Ню Шепърд" с втората версия на космическия кораб - като този път това не е капсула-макет, а е пълноценен вариант, екипиран с прозорци, от който съвсем скоро туристите ще се наслаждават на чудесни гледки на Земята от космоса.

Капсулата достигна до височина 99.39 - километра - едва няколкостотин метра под официално признатата международна 100-километрова граница на космическото пространство (но много над използваната 80-километрова граница в САЩ). Ракетата достигна до апогей 99.27 километра. След приключването на полета, ракетата успя да извърши меко кацане върху наземна площадка, а капсулата се завърна с помощта на парашути. Блу Ориджин оповестява, че в момента на съприкосновението на капсулата с повърхността нейната скорост е била около 1.6 km/h - т.е. бъдещите туристи биха преживяли изключително меко кацане.

Вчерашният полет все още беше безпилотен. На борда на кораба обаче пътуваше манекен с неслучайно избрано име Скайуокър. Манекенът беше екипиран с датчици, а събраните данни ще бъдат анализирани от наземния екип. Засега Безос съобщава, че манекенът е прекарал едно чудесно пътешествие. Жалко, че компания Блу Ориджин не успя да изпълни обещанието си през 2017 година да изпрати човек в космоса, но когато става въпрос за космически кораб, който ще превозва туристи, излишни рискове не се поемат. Манекен в космоса - това е най-близкото, което можем да очакваме до пилотиран полет. И макар че плановете на Блу Ориджин се забавиха неочаквано, компанията вече наистина изглежда да е на ръба да се превърне в първата американска частна фирма, реализирала пилотиран космически полет. Може 2018-та наистина да е знаменателната година. Хайде де, чакаме! Все още чакаме!

На борда на космическия кораб пътуваха общо 12 комерсиални полезни товара с изследователска цел.

Напомням на читателите, че в периода между ноември 2015 и октомври 2016 година Блу Ориджин изпрати общо пет пъти предишната версия на ракета "Ню Шепърд" и първата версия на капсулата до ръба на космоса и обратно. Обективно погледнато, първата ракета, достигнала до космоса и върнала се на Земята успешно не е на Илон Мъск, а е на Джеф Безос, основателя на Блу Ориджин. Постижението доведе до закачки между двамата предприемачи - Безос с основание се гордее, докато Мъск се опитва да го омаловажи, тъй като "Ню Шепърд" е суборбитална, а не орбитална ракета.

Но Блу Ориджин разработва и голяма ракета "Ню Глен", която ще съперничи на "Фолкън Хеви", както и спускаем апарат за мисии до Луната "Блу Муун". Частното съревнование се заформя и сега не само очакваме първи пилотирани полети в космоса, но и по-големи събития - частни мисии до Луната. Днес, 45 години след последната пилотирана експедиция до Луната "Аполо 17", бъдещето никога не е изглеждало по-интригуващо.

Видео от старта: тук (Youtube връзка)

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/1999-2017-new-shepard-crew-capsule-2-launch

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Блу Ориджин показа дроида Blue2-D2 на инспекция след успешното кацане на ракета във вторник

15 декември 2017 г. 14:15 ч. Частната космическа компания Блу Ориджин не спира да именува космическия си хардуер с имена, известни на широката общественост от Междузвездни войни. Когато на 12-ти декември беше изстреляна ракетата "Ню Шепърд", в космическия кораб се возеше манекен на име Скайуокър (Mannequin Skywalker - името наподобява това на Анакин Скайуокър).

Днес Джеф Безос, основател на компанията, показа малкия робот Blue2D2. Очевидно роботът е инспектирал ракетата след успешното й кацане.

На фона на факта, че днес по кината тръгва "Последните джедаи", какво друго бихме могли да кажем освен това, че Блу Ориджин си прави страхотна реклама. Днес компанията публикува и пълно видео от полета на "Ню Шепърд", заснет с камера, разположена вътре в самия космически кораб - натиснете тук, за да го изгледате (линкът пренасочва към Youtube). Реклама или не, има само едно нещо, което е по-важно от фантастиката - това е реалността. А "Ню Шепърд" е реален космически кораб с огромни прозорци, който би предложил на бъдещите космически туристи страхотни гледки към Земята.

Не искате ли и вие да полетите?

2017-blue-origin-droid.png

Дроидът Blue2-D2 на инспекция на ракетата "Ню Шепърд" след успешното й кацане на 12-ти декември. Photo credit : Blue Origin

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2003-2017-droid-blue2-d2

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Успех: Върджин Галактик проведе 11-тия изпитателен пилотиран полет на кораба Юнити от серията СпейсШипТу

2018-11-jan-virgin-galactic-flight.jpg

Снимка на космическия кораб "Юнити" след днешния изпитателен полет. Photo credit : Virgin Galactic

11 януари 2018 г. 20:00 ч.

Светослав Александров. Днес частната компания Върджин Галактик проведе 11-тия изпитателен полет на космическия кораб "Юнити" от серията "СпейсШипТу".

Полетът беше планиращ и в рамките на него беше използван воден баласт, за да се симулира отместването на центъра на тежеста, каквото би било по време на реален ракетен полет.

Върджин Галактик, за разлика от всички останали други частни космически компании, винаги извършва полетите си в пилотиран режим. Днес корабът "Юнити" беше пилотиран от Марк Стъки и Майкъл Масучи.

Днешният полет дойде повече от пет месеца след предишния, проведен на 4-ти август 2017-та година. Близо половингодишното прекъсване беше твърде неочаквано и без съмнение разочароващо - компанията обещаваше, че през есента на 2017-та ще започнат ракетните полети на "Юнити", които първоначално ще са атмосферни, но най-късно до края на декември трябваше да кулминират до космически полети.

За съжаление това не се случи. Но по-добре компанията да се развива бавно и колебливо, но без жертви.

И все пак да се надяваме, че днешното възобновяване на полетите е добър знак и че изпитанията ще зачестят. На фона на останалите отлагания, които претърпяват частните космически компании, Върджин Галактик притежава реален шанс да се превърне в първата компания, изпратила човек над 80-километровата граница, използвана в САЩ за разграничаване между края на земната атмосфера и началото на космическото пространство.

Няма спор обаче - предстоящите месеци ще са не просто вълнуващи, но и притеснителни. Възобновяването на ракетните полети на "СпейсШипТу" ще представлява голяма психологическа бариера - за последен път Върджин Галактик проведе такъв полет в края на 2014-та година и той завърши с катастрофа и смъртта на пилота Майкъл Олсбъри.

За повече информация: Върджин Галактик

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2038-2018-11-jan-virgin-galactic-flight

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!