Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Модератор История
Публикува

Силно подценяваш степента на сегашното индоктриниране. Само са сменени доктрините.

  • Мнения 2k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Публикува
Преди 1 минута, Thorn said:

Силно подценяваш степента на сегашното индоктриниране. Само са сменени доктрините.

Да, вероятно и сигурно си прав, виждам го в учебниците за малките, има двама такива около мен в началните класове. Обаче на тях им е безумно скучно и не разбират такива нови доктрини. За сметка на това са истински факири с компютрите и учат буквално от въздуха - всичко, мозъците им са отворени и освободени от всякакви мрежи, отхвърлят ги, при това естествено, вземат си като информация, това, което сами искат, а не онова, което им се поднася като задължително, тихо го отхвърлят.

  • Потребител
Публикува (edited)

Аз също виждам че сегашното положение не е по-различно от предишните. Интелигентността не може да се намеси сред заключени процеси в несъзнаваното. Още повече - че те точно определят. А и - новите митове с нищо не са по-различни от старите - като функции и значение, елементи и динамиката им... Новите вярвания... са само на повърхността.

Разбирам чудесно че това не е твърде удобен възглед сред повечето вярващи тук. Но в серия от писания ппосочих положения, които идват от самите тях, а въобще не се вместват във митовете им за себе си, живота, света... Всички носим огромен океан от невидими процеси, които ни "създават" далеч преди ние самите да избираме и осмисляме това.

Предлагам да направим отделна тема и да следим новата вълна на идеология, идваща от Русия - просто е в ранен стадий и който реши да си позволи и задълбочи ще изведе динамиката, широтата, разпространението, профилите на потребителите му, начина на митологичните конструкции... и още много друго.

Редактирано от ramus
  • Потребители
Публикува
Преди 18 минути, ramus said:

Предлагам да направим отделна тема и да следим новата вълна на идеология, идваща от Русия - просто е в ранен стадий и който реши да си позволи и задълбочи ще изведе динамиката, широтата, разпространението, профилите на потребителите му, начина на митологичните конструкции... и още много друго.

+ Бих участвал в такава тема, само като ОТ - почти същите процеси, без да съм се задълбочавал, се развиват, доколкото бегло следя тази тематика, и в Китай - там преди няколко дни приеха закон, който подвежда под наказателна отговорност онези, които не пеят с точните думи химна, абсурдно е, но го чух по някоя от англоезичните телевизии, не вярвам да е кьорфишек.

http://www.telegraph.co.uk/news/world/china-watch/society/national-anthem-law-in-china/

оказва се, че не е лъжлива новина - даже става въпрос да бъдат "подходящо облечени" хората, докато се свири националния китайски химн, като в църква или джамия:ag:

  • Потребители
Публикува (edited)

Виждането ми че не сме еволирали "надалече" за тези 8 хиляди години не е само мое (ние  просто сме натрували пластове култура), под нея сме си същите, но мен ме вълнува повече и смятам някога да публикувам теза във форума ; Ето нещо интересно: http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0102806

Сегашните деца и хора освободени от граници, забрани и предрасъдъци и можещи да гласуват с краката си и "ръцете си" (пишейки на клавиатурите на фончетата и компютрите) продължават правят това което сме правили в тези 200 000 години -създават си неформални мрежи и чрез тях кумулират знание..

Другарчета и приятели, нещата и парадигмите в света са коренно променени (много от икономическитре теории са за хвърляне заради глобализцията), просто не ние не искаме да го виждаме (тука сме всички интелигентни, над средното ниво,)

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува
Преди 38 минути, Б. Киров said:

Мисля че подценяваш интелигентността на хората, на съвременните хора. 

Неговите "анализи" са плод на непоправимо невежество. Поради което мнението му няма никаква стойност. Колкото и да му се прави забележка, резултат няма да има. Давам пореден пример:

Преди 43 минути, ramus said:

Така е устроено несъзнателното ни поле...

Идентичността се създава и управлява от несъзнателното сред всеки от нас.

Прозорлив психоаналитик, който сее без никой да го е молил анализи наляво и дясно, но не знае основния термин в психоанализата, който е несъзнаВАНО, а не несъзнаТЕЛНО. Пълна мъгла владее светлите му мисли по отношение на този фундаментален термин и това го констатирам за енти път.

Подкрепям напълно мнението ви за младото поколение и смятам, че вайканията за митовете и демитологизирането са личен проблем на Рамус и Торн, а не на българския народ като цяло. За мен също не са проблем, защото предпочитам да знам как стоят нещата в действителност, а не как на мен ми се иска да стоят.

  • Потребители
Публикува

Мисля че в този дебат и Рамус и Торн донякъде заемат крайно провокативни позиции, без да са в действителност на такива, но като ролева игра в това няма нищо лошо, малко ми прилича на рестлинговите турнири с много пози и гръмки изявления и имитиращи реални движения, но може би греша:)

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, stinka (Rom) said:

Ама то това не въпрос на желания. Националните държави съществуват и ще съществуват. Тук става въпрос за владеене и преразпределение на ресурси! Колкото и глобалистични и утопични желания да имат някой това няма да се случи! Имащите няма да се откажат просто така от това, което владеят... ама никога...поне без кръв.

Позволявам си да пиша два пъти подред, защото ми се налага да излизам - с това не мога да се съглася, защото мисля, че не отговаря на реалността, а се повтаря вече поне два пъти: според мен не става въпрос за преразпределяне на ресурси, защото съвременните икономики зависят повече от иновативност и човешки потенциал, отколкото от природни ресурси, времето на войни за земи и банани отдавна е минало.

  • Потребители
Публикува (edited)

Какви ресурси, какво имане, и кой иска да взима на друг ресурсите??!! Войни за земя и банани на нашия континетнт отдавана няма, ако има съперничество скрито или явно, то е в това да се вземат умните и спобните хора на другите, които са и в детеродна възраст (и да така това е заради глобализията).  Това се случва в момента, и тази  "война" (явна или не, нарочна или не) ще ни "убие" и изличи (буквално) в близките 50-100 години, ако я карате по същия начин, това, а не разни банани-манани, 
И стига с тези ресурси, банани и охо-бохо, време ви е да да порастнете и поуменеете с Фружина!!

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)
1 hour ago, Б. Киров said:

Позволявам си да пиша два пъти подред, защото ми се налага да излизам - с това не мога да се съглася, защото мисля, че не отговаря на реалността, а се повтаря вече поне два пъти: според мен не става въпрос за преразпределяне на ресурси, защото съвременните икономики зависят повече от иновативност и човешки потенциал, отколкото от природни ресурси, времето на войни за земи и банани отдавна е минало.

ОТ:

Киров, конкретно цитата повторен два пъти, става дума точно за това. Не е нужно да се изброява, достатъчно е да се загатне едно от описаните. Това е фундаментът на икономическата теория. Изброените фактори вървят ръка за ръка. Не знам защо реши да ги разделиш. Не може единия фактор да промениш и другите да останат със същия импакт.

 

Все пак можеби ще дойде ден , когато бъдещия човек ще е превъзмогнал първите четири стъпала от "пирамидата" на своите потребности. Много вероятно и това да стане, казва ли ти някой ?

Редактирано от БатеВаньо
  • Потребители
Публикува

Ето актуаланата прогноза за 2100 за България (или там там както ще се нарича, и ако не е дезинтегрирана):

https://esa.un.org/unpd/wpp/Publications/Files/WPP2017_KeyFindings.pdf

население 3 850 000

етнически състав:

цигани: 2 000 000

българи: 1 400 000

турци: 200 000

арменци:

работещи: 1 500 000

безработни: 200 000

пенсионери: 2 000 000

БНП:

Да продължавам ли?

Вие си продължавайте с Охо-бохо, ресурсите (Фружина и с Русия или Чалмите), вместо с това, което трябва, за не се случи тази прогноза..

 

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 11 минути, nik1 said:

мЕто актуаланата прогноза за 2100 за България (или там там както ще се нарича, и ако не е дезинтегрирана):

https://esa.un.org/unpd/wpp/Publications/Files/WPP2017_KeyFindings.pdf

население 3 850 000

етнически състав:

цигани: 2 000 000

българи: 1 400 000

турци: 200 000

арменци:

работещи: 1 500 000

безработни: 200 000

пенсионери: 2 000 000

БНП:

Да продължавам ли?

Вие си продължавайте с Охо-бохо, ресурсите (Фружина и с Русия или Чалмите), вместо с това, което трябва, за не се случи тази прогноза..

 

 

Каква е връзката на прогнозата за 2100 с това, че Вазов бил равен на древногръцките богове в леглото? ?

Редактирано от БатеВаньо
  • Потребители
Публикува
Преди 3 минути, БатеВаньо said:

ОТ:

Киров, конкретно цитата повторен два пъти, става дума точно за това. Не е нужно да се изброява, достатъчно е да се загатне едно от описаните. Това е фундаментът на икономическата теория. Изброените фактори вървят ръка за ръка. Не знам защо реши да ги разделиш. Не може единия фактор да промениш и другите да останат със същия импакт.

Преразпределение,е, но се прави по начин , който е различен  от този в първата половина на 20 век. Сега се прави се с икономически средства и методи

/Илюстрирам: Хитлер не успя да обедини Европа под германска шапка, ното да даде просперите на германците, с военни средства; Направиха го с невоенени средства и начини(икономически главно и политически) следващите поколения политици и държавници осигурявайки едновременно просперитета на германците и доминацията на Германия в Европа/

Т.е - трябва да имаме силна икономика, за сме в крачка в това преразпределение (да преразпределяме в наша полза),  Това е съвременатани "война" на нас българите, а за това трябва на първо място да постигнем тези неща, които мога да направят по-силна икономиката,.

Апропо силните икономики априори нямат излишъци от природни ресурси или земя, или въобще нямат такива - например Сингапур, с малки изклчения -САЩ, където имаме another ball game..

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Б. Киров said:

Позволявам си да пиша два пъти подред, защото ми се налага да излизам - с това не мога да се съглася, защото мисля, че не отговаря на реалността, а се повтаря вече поне два пъти: според мен не става въпрос за преразпределяне на ресурси, защото съвременните икономики зависят повече от иновативност и човешки потенциал, отколкото от природни ресурси, времето на войни за земи и банани отдавна е минало.

Технологиите също са вид ресурс за сложните социални конструкти. Още повече технологиите дават достъп до ресурси, които нямаш, а другите имат. И да никой няма да си раздели технологиите с другите и да се откаже от достъпа си до по-големи ресурси. И да също се и преразпределят ресурси зависимост от националната държава вътре. Затова соц. помощ на един неработещ в САЩ е в пъти по-голяма от същия неработещ у нас, със същия принос към съответната държава. А германски пациент има достъп до по-добри медицински машини при грижата си за здравето, отколкото ти, още повече, отколкото някой в Африка. И никой няма да го даде на другата група наготово, освен ако пряко независи неговото благополучие.

Всички войни са за ресурси! Независимо какви. Времето за войни отдавна е отминало? Огледай се какво става по-света. Не е само пряко завладяване, а и контрол. 

  • Потребители
Публикува
Преди 9 минути, БатеВаньо said:

Каква е връзката на прогнозата за 2100 с това, че Вазов бил равен на древногръцките богове в леглото? ?

Няма никаква логическа и разумна връзка между прогнозата от една стран,  и,подвизите на Вазов, Балканската Война, охо-бохо, бананите от една страна,

 

  • Потребител
Публикува
Преди 22 минути, nik1 said:

Ето актуаланата прогноза за 2100 за България (или там там както ще се нарича, и ако не е дезинтегрирана):

https://esa.un.org/unpd/wpp/Publications/Files/WPP2017_KeyFindings.pdf

население 3 850 000

етнически състав:

цигани: 2 000 000

българи: 1 400 000

турци: 200 000

арменци:

работещи: 1 500 000

безработни: 200 000

пенсионери: 2 000 000

БНП:

Да продължавам ли?

Вие си продължавайте с Охо-бохо, ресурсите (Фружина и с Русия или Чалмите), вместо с това, което трябва, за не се случи тази прогноза..

 

 

И кой е казал, че тези проблеми не съществуват? Още повече не разбирам как ще ги решиш като демитологизираш Ботев?

  • Потребител
Публикува
Преди 3 минути, stinka (Rom) said:

И кой е казал, че тези проблеми не съществуват? Още повече не разбирам как ще ги решиш като демитологизираш Ботев?

Според мен, дори би се влошило. Представи си как се поставя Ботев до .... Карамански например(заради потенциалните крими увлечения). Евлоги Ггеоргиев до .... Пеевски(заради паричната маса).

За всеки може да се изкара по нещо, което е нормално, всички изброени са хора. Но отличаващия фактор, според, който са вмъкнати в учебната програма би трябвало да е приносът към добруването на обществото.

Всеки може да се разрови в някой фейк сайт и да прочете за кирливите ризи на някоя обществена личност, но кому е нужно подрастващите да четат това по учебниците :). Ако пък са отпаднали от учебниците, ще трябва да се заместят от други или ... чужди. Някой го беше споменал назад в темата. Вероятностната замяна за този период би била ексклузивно Русия. Но и това би било до време, защото там говорим за 100% мит.

Та, когато няма за какво да се хванеш(в нашия случай все още има) ще късаш бавно с принадлежността и следващите поколения, ще бъдат погълнати от някой по-устойчив народ. Всеки чвяк притежава способността да избира, затова правилно или не всеки ще реши според собствените си виждания своето бъдеще.

  • Потребители
Публикува
Преди 7 минути, stinka (Rom) said:

И кой е казал, че тези проблеми не съществуват? Още повече не разбирам как ще ги решиш като демитологизираш Ботев?

Не че не съществуват, те са главното..

Не знам защо мислиш, че Ботев  или Левски не са приети за герои въпреки недостатъците си? Колко човека тука спожиха плюсовте на Торн когато пишеше за Ботев и Левски?

За да не "демитологира" някои от историческите ни личности е достъчно да се представи със всичките си страни на характера..
Написах че за мен няма нужда от митове  в тази част на нашата история, Обясних причините, първата за ,мен е че си имаме история и нямаме нужда от митове, втората причина е тази че всички хора сега си събират информацията сами, прекарвайки  по-голяма си част от свободното време пред компютъра и  вмрежата.

Ако трябва да има някаква   реакция, тя е изобщо в боренето на митовете (митовете могат да бъдат лоши, анти-митове) Това което го пишеше Атом, и с  което се съгласих, е вярно за едно време,  сега  условията и културата са променят стартите правила на играта (Атом е начетен и интелигентен съфорумник, но не "всевиждаш", аз виждам и разбирам нещо което той вероятно не го видя на момента в дискуяиа, както и аз го игнорирах)

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Б. Киров said:

Това се пропонира тук, да се заменят едни митове, с други, по-подходящи, според елита, това беше тезата на Атом. Нищо рационално няма в такава теза, макар че точно това става на практика. Археологията е точна наука, предполагам ще се съгласят повечето съфорумци. Същото важи и за науката история, разликата е, че се изследват не само предмети, а и документи и факти. Всичко в тази наука може да бъде относително обективно, ако изследователите са добросъвестни професионалисти. Щом се появи пристрастие и корист, науката става инструмент за политици или пропаганда, разпространител на митове.

Не може, според мен, да има две истории - едната за "народа" /щото той е тъпо стадо от овце/, а другата за "елита" - пълен абсурд.

Съгласен съм напълно, че не може да има две истории - една за народа и една за елита. Това наистина е пълен абсурд. Двойственост обаче има и тя не идва по оста елит - маси, а от отношението между наука и научно-популярен разказ.

От къде идва проблема при преподаваната, учебникарска история? На първо място имаме две ограничения:

1. Ограничение върху обекта който се разглежда. В случая това е история на България или история на българския народ, на Германия или немския народ и т.н.. Т.е. напълно естествено е в преподаваната история да липсва това,  онова или нещо трето, което от пръв поглед да не може да се свърже директно с разглеждания обект. 

2. Ограничение в обема. За да е разбираем един учебник и да има изобщо смисъл от преподаването и изучаването на нещо, то няма как да е разширено и подробно изложено до безкрайност. Т.е. съществува някакъв оптимален обем знание над който възприемането се затруднява изключително много и накрая става невъзможно.

Като имаме предвид тези две ограничения пред себе си имаме два подхода за излагане (преподаване) на материала:

1. Научен. На публиката се излагат известните до момента (или поне най-влиятелните) тези, теории и гледни точки по даден проблем, след което се излага  мнението на авторите заедно с фактите в тяхна подкрепа и критиките.

2. Научно-популярен. Конструираме разказ, който на разбираем език описва общоприетото знание до което е стигнала науката  относно изследвания обект.

Първият подход е по-прецизен, но изисква публиката да има определен начин на мислене, изградена представа за научна методология, дълъг тренинг и определено ниво на познания в други сфери извън историята. Вторият, когато е подходящо написан е достъпен за широката публика и бързо може да стигне до по-голямата част от членовете на обществото. 

С една дума за целите на масовото образование, вместо научен подход се прилага научно-популярен разказ. Причината не е, че някой иска да заблуди някого или да го манипулира, а по простата причина, че за масовото образование, вторият метод е много по-ефективен и по-достъпен от първия. Манипулацията може да идва от факта, че изобщо се преподава история, а не от метода по  който се преподава.

Разбрахме вече, че преподаваната история в училище не е наука, а научно-популярен разказ.

Какво са митовете?

Според Брус Линкълн, разказите (или отделни техни елементи) могат да се класифицират в 4 типа - басня, легенда, история и мит. При това няма никакво значение дали обективно разказът е истина или лъжа. От значение са само претенциите на разказвача и начина по който публиката възприема разказа.

Басня - разказвачът не претендира са истинност, публиката също не възприема този разказ за истина, а за чиста фикция.

Легенда - разказвачът претендира за истина, но за публиката той е неубедителен и истината на  разказа се поставя под съмнение.

История (като разказ, не науката) - претендира за истинност и има убедителност за публиката.

Мит - особе­на категория разказ, който притежава както убедителност, така и автори­тет . Публиката възприема мита за истина без въпроси.  Истината в този разказ е извън съмнение и не подлежи на дебат.

Т.е. създаването на един мит не зависи само от разказвача, но и от публиката - при това широката публика, а не отделния читател или слушател. Доколкото "преподаваната история" не е "науката история" и  не работи с методологията на втората, а е  разказ, то появата на митове в  подобен  разказ са неизбежни. При това кое ще е мит е кое не, не зависи изобщо дали става въпрос за реална истина или не, а доколко публиката ще възприеме даден разказ за безусловна и неподлежаща на дебат истина. 

Може ли да се избегнат митовете в преподаваната история?

Авторите на учебници могат да се опитат да заменят един мит с друг, да се опитат  да променят статута на  даден мит до история или дори легенда, но не могат да демитологизират изцяло или дори частично учебникарската история. На мястото на едни митове ще дойдат други, но митове винаги ще има.

Между другото аз  не предлагам един мит да се смени с друг и то самоцелно - това е доста трудно, а и съмнително като ефект  начинание. Идеята ми е, че демитологизирането заради самото демитологизиране е вредно и ще донесе повече щети отколкото ползи. Според мен обаче е по-добре, ако смятаме даден мит за особено вреден  да се опитаме да го заменим с друг, но не да го демитологизираме и да оставим след него вакум.

  • Потребители
Публикува
Преди 6 минути, Atom said:

История (като разказ, не науката) - претендира за истинност и има убедителност за публиката.

Мит - особе­на категория разказ, който притежава както убедителност, така и автори­тет . Публиката възприема мита за истина без въпроси.  Истината в този разказ е извън съмнение и не подлежи на дебат.

Т.е. създаването на един мит не зависи само от разказвача, но и от публиката - при това широката публика, а не отделния читател или слушател.

Ако в образованието  и самите учители са приели че учениците са "празни каци", на които трябва да наливат знания, без учениците да задават въпроси и да имат въмобност да изразяват мнение (с това до момента мисля че е изтъкано обрзованието ни в немалка степен, най-вече заради възрастовата и културна разлика , изразяваща се в повечер от две поколенния, между учители и ученици ) то тогава много от историите и разказите по в часовете по история ще бъдат приемани за митове (дори и "верни" митове).

 

  • Потребител
Публикува (edited)
1 hour ago, nik1 said:

Ако в образованието  и самите учители са приели че учениците са "празни каци", на които трябва да наливат знания, без учениците да задават въпроси и да имат въмобност да изразяват мнение (с това до момента мисля че е изтъкано обрзованието ни в немалка степен, най-вече заради възрастовата и културна разлика , изразяваща се в повечер от две поколенния, между учители и ученици ) то тогава много от историите и разказите по в часовете по история ще бъдат приемани за митове (дори и "верни" митове).

 

Така е, безспорно образователната ни система е сбъркана, но не е само това проблема. Дори и да се промени подхода в образованието и се премине от трупане на знание към компетенции с млади учители и т.н. то имаме проблема с елитарността на образованието ни. Интелектуалните способности на хората и интелигентността им имат нормално разпределение.  В един клас съставен от ученици с всякакви интелектуални способности е достатъчно да има 2-3 ученици които да задават въпроси, да изразяват собствено мнение и да поставят под съмнение написаното в учебниците. По този начин те дават пример на другите и най-малкото останалите се светват, че има и други опции и абсолютната истина не е абсолютна, че информацията трябва да се разглежда критично и т.н..  Когато обаче най-добрите 2-3-ма след седми клас отидат в "елитна гимназия", то останалите стават пасивни и податливи на различни пропаганди и идеологеми. 

Освен, че образованието ни е елитарно, паралелките са профилирани и се предполага, че децата имат еднакви интереси. Т.е.  митовете могат да се разпространяват просто защото учениците не се интересуват от предмета история.  Например може да се случи така, че в определен клас в математическа гимназия, въпреки високия интелектуален потенциал да няма нито един ученик който да се интересува от история. Ако и преподавателят няма харизма и не може да  увлече учениците в предмета, то колкото и да им дава възможност за въпроси и за собствено мнение такива няма да има. Просто повечето ученици ще мислят този предмет за глупост и толкова. Нещо подобно се случва например с преподаването на философия или социология в икономическите вузове. Това са страшно полезни дисциплини, но  повечето студенти ще ти кажат че учат  "глупост която не е по специалността".  И точно защото е "глупост" и на този предмет се гледа формално, най-вероятно в главите на иначе умни момчета и момичета ще останат само клишета и митове, тъй като самият мит е мит защото "притежава както убедителност, така и автори­тет"

Опитай се обаче да поставиш под съмнение ползите от съществуването на елитните гимназии. Ефектът и съпротивата ще са поразителни. 

 

 

Редактирано от Atom
  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, БатеВаньо said:

Според мен, дори би се влошило. Представи си как се поставя Ботев до .... Карамански например(заради потенциалните крими увлечения). Евлоги Ггеоргиев до .... Пеевски(заради паричната маса).

За всеки може да се изкара по нещо, което е нормално, всички изброени са хора. Но отличаващия фактор, според, който са вмъкнати в учебната програма би трябвало да е приносът към добруването на обществото.

Всеки може да се разрови в някой фейк сайт и да прочете за кирливите ризи на някоя обществена личност, но кому е нужно подрастващите да четат това по учебниците :). Ако пък са отпаднали от учебниците, ще трябва да се заместят от други или ... чужди. Някой го беше споменал назад в темата. Вероятностната замяна за този период би била ексклузивно Русия. Но и това би било до време, защото там говорим за 100% мит.

Та, когато няма за какво да се хванеш(в нашия случай все още има) ще късаш бавно с принадлежността и следващите поколения, ще бъдат погълнати от някой по-устойчив народ. Всеки чвяк притежава способността да избира, затова правилно или не всеки ще реши според собствените си виждания своето бъдеще.

 

..Би станало доста "интересно",а  днешните ни спорове биха изглеждали като спорове на фрикита-инелигенти от някоя лудница..

Цитирай

 

2050-та : Новини от медиите:

3 фервруари:Индексът на Джини в Bulgaria (romani) /алт.имена Bulgaristan, България/  според миналогодишнитo изследване достигна 0,89 процента.

10 февруари:Bulgaria е на 160-място по корупция от 162 страни в класацията на TI. Пред нас са Гана и Нигер, а след нас Танзания и Бряг на Слоновата кост.

10 май: Селското стопанство се раздвижва: Фирма от Китай ще развива козевъдтство в земите на бившето селище Любимец ,напуснато от жителите си преди 20 години, и ще изнася козе месо за пазара в Пекин.

15 май:Парламентарната група на управляващата ДПС се разцепи . Групата на етническите българи,  заедно но с така наречената "група на турците от Кърждалийско и Разград" (позната още като групата на етническите турци) ще сформират нова партия, наречена "Движение за Европейско Развитие на България" (ДЕРБ). Първата точка в програмата на партията е отпадане на визите за пътуване на на гражданите на Bulgaria (romani) /алт.имена Bulgaristan, България/ в Брюкселската Федерация..

10 юни  На учредяването на  "Движение за Европейско Развитие на България" (ДЕРБ) присъстваха посланика на Република Турция и предствител на Брюкселската Федерация.

25 юни: Агенция Пътища отправи молба към министерството на отбрана за помощ при охраната на автомагистрала Maritca в участъка около Parvomai,  и na автомобилния път свързваш Yambol и Sliven в участъка на Petolachkata

2 юли: Износът е нарастнал с 0,5 процента за последния месец: Засиленото търсене на джапанки и бански през лятото в Китай е причина сливенските фабрики да работят на три смени. Заплатите във фабриките достигат 6400 лева (малко над 80 евро)

2 август:Деляна Пеевска , дъщеря на единият от тримата български олигарси и милиардери Д. Пеевски II се ожени за  Кирчо Рашков, син на пожизнения президент на ДПС К.Рашков IV.Церемонията беше продължена от тържеството в един от фамилните хотели на Д. Пеевски II на черноморието при най-строга охрана на младоценците и гостите . Медията ви припомня че дъщерята на К.Рашков IV- Кайра Рашкова през миналата година се сгоди за Цецко Василев, внук на известния от миналото банкер Ц.Василев)

3 септември:Ново етническо напрежение в Filibe (Пловдив) след като охраната на Sensata technologies отблъсна поредно нападение на местни turkish roma и рани двама.. Гневни жители от Sheker mahala, откъдето са ранените, се събраха в центъра, пред Българския квартал..

4 септември: Единствената компания в сектора Sensata technologies обяви плановетете си за напускане на Bulgaria от следващата година..

11 октомври:Parlamentat посочи официaлните празници и неработните дни за Коледа, Нова година и Bango Vassili. 31 януари ще се отработва на 2 декември.

29 октомври: Нови учебници по история предлага Министерството на образованието..Ромите са наследници на Protobulgarians, предците им са живели в планините от Северна Индия, a българите са славяни които са взели името си от предците на ромите..Името Roma значи "Римлянин", със смисъл знатен жител на Балканите.

10 ноември:Козлодуй пак остана без ток след като миналата нощ бяха откраднати 50 метра проводници.. Затворената преди 15 години централа е обект на множество кражби през годините. Охрителите на централата са участвали неведнъж от престъпленията.

 

 

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Atom said:

Т.е. създаването на един мит не зависи само от разказвача, но и от публиката - при това широката публика, а не отделния читател или слушател.

 Това ме подсети за един интересен случай на митологизиране.

Бях ученик 2 курс, когато в техникума ни "Васил Левски" един ден празнувахме обесването му.За да ни зарадват , на тържеството бяха довели някакъв племенник на Дякона(той му бил вуйчо) да ни разкаже нещо от първа ръка за него.

По позата и жестовете му си личеше че човека е обигран.Правил го е много пъти и май с това си изкарваше хляба.Веднага ни запозна с майката на Левски.Каза (без да чете от никъде), че е била силна и смела жена.Веднъж като чакала на фурната за хляб, едно заптие минало и я "закачило".Тази закачка сигурно е имала сексуален характер, защото стрина Гина се обърнала и му отпрала един шамар.След което заптието се свило и изплюло 2 зъба на мегдана.

В цялата зала нетактично се понесе бурен недоверчив смях.Лектора веднага млъкна и ни погледна внимателно над очилата си.След това без да се смути ни най малко започна пак отначало, но друга лекция, съобразена с възрастта ни..Явно от начало поради разсеяност, беше тръгнал да ни запознава с беседа предназначена за по малките ученици от прогимназията.

Тая случка ни развесели.Тя показа, че учениците имаха здрав разум и критично мислене.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, vvarbanov said:

Тая случка ни развесели.Тя показа, че учениците имаха здрав разум и критично мислене.

И все пак "здравият разум" не винаги ни води към истината, поне не към ново познание. Със здравия разум просто си тъпчем в кръга на добре познатите ни предразсъдъци. Когато учехме в училище за  теорията на относителността за пръв път стана дума за нейното отричане на основата на здравия разум. Имаше една илюстрация, истинска случка - как един американски фермер отишъл на изложението в Чикаго и видял жираф. Фермерът отказал да повярва, че това е реално животно, казал "Не може да бъде", опирайки се на здравия разум и нищо не могло да го разубеди.:ab:

Историята с плесницата е описана в писмо на внучката на сестрата на Левски - Яна до Васил Караиванов и може да се прочете в неговите спомени.

On 29.08.2017 г. at 18:18, Thorn said:

Де юре не са, но де факто изпълняват роля на доверена близка охрана. Как ще изтълкуваш иначе това:

"Както и в първото съзаклятие от страна на еледжикските въстаници, така и сега, животът на войводата беше спасен от присъствието на далматинците, с които по-напред трябваше да се борят съзаклетниците, преди да дойдат до войводата. "

 

Ама и тука веднага след този цитат следва "При всичко че аз не гарантирам за истинността на тоя факт" Защо го пропускаш това?:animatedwink: Имало е  слухове и че панагюрци са  причаквали Бенковски да го гръмнат още след събранието в Оборище, а тогава още никакви далматинци няма на сцената. За сметка на слуховете, Захари с очите си вижда как средногорските селяни благославят Бенковски и му целуват ръка.

 

Редактирано от Doris

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!