Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, JImBeam said:

По информация на The Drive, Ейнхорн смята производителят на електрически коли за водещ до загуба и неспособен да излезе на печалба. 

Изглежда Мъск не е чел тия прогнози, защото излезе на печалба.Иначе що да не се съобрази с тях?

  • Мнения 133
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 9 часа, JImBeam said:

вложения в компанията на Илон Мъск. 

други имат проблеми с четенето, а и с писането на статии, с превода на тия статии и с подходящата медия, която да го цитира.

ето защо:

Преди 9 часа, JImBeam said:

от вложения в компанията на Илон Мъск. 

загатнах с въпросително изречение - КОЯ ТОЧНО КОМПАНИЯ НА МЪСК? и че въпросната статия, или нейния превод, и нейния цитиращ - не са наясно С КОЯ КОМПАНИЯ НА МЪСК се отнася въпросните "машинации" на някого си.

Компаниите на МЪСК са множество и са цял конгломерат. Досега на атака бяха подложени именно ТЕСЛА МОТОРС, която се занимаваше с производството на електромобили. Сега вече, с разширените продажби на масовия МОДЕЛ 3, за първи път компанията най-после излезна на печалба. Вече в темата за "МЪСК", имаше линкове по това че "компанията ТЕСЛА МОТОРС" излиза за първи път на печалба. И това не са машинации на някого си, а е факт от следенето на борсите и информациите, които там компаниите подават информация за състоянието си.

 

  • Потребители
Публикува

Да чуем самият Илън Мъск, според мен първоизточникът винаги е по-надежден от интерпретаторите му.

Интервюто е от 2 ноември 2018, въпросите на журналиста са с курсив, отговорите на Мъск с нормален шрифт, превел съм със съкращения, цялото интервю е на линка.

https://www.recode.net/2018/11/2/18053424/elon-musk-tesla-spacex-boring-company-self-driving-cars-saudi-twitter-kara-swisher-decode-podcast

 - Нека поговорим за тази година. Какво се случи тази година с вас?

Това беше много тежка година. Имахме производствена рампа на Модел 3, която беше изключително трудна. Изключително трудно е да оцелееш като компания за автомобили. Невероятно трудно. Хората нямат представа колко болки са изпитали всички в Тесла, включително и аз. Беше ужасно.

- Говорете за това.

Сигурен съм, че по време на този процес изгорих куп неврони. Да управляваш SpaceX, едновременно с Tesla е невероятно трудно ... Осъзнаваш, че се бориш с невероятно конкурентни автомобилни компании. Те правят много добри коли. Те са правили това дълго време. Те са могъщи. Мерцедес, Ауди, BMW, Lexus, можем да продължим с изброяването. Всички тези марки автомобили. И историята на автомобилните компании в Америка е ужасна. Единствените, които не са фалирали никога са Тесла и Форд. Това е. Всички останали са минали през фалит.

- Можете ли да кажете, че сте изпитвали прекалено голям натиск върху себе си тази година или върху това с което се занимавате?

Изглежда, че не ме чувате. Успехът на една автомобилна компания е монументално труден. Има много опити да се създаде компания за автомобили и всички те са се провалили, дори тези, които са имали силна база от клиенти, хиляди дилъри, хиляди центрове за услуги, вече са изразходвали капитала за фабриките, като GM и Chrysler, които последни фалираха в последната рецесия. Форд и Тесла оцеляха през последната рецесия. Има добър шанс Форд да не го направи и в следващата рецесия. Така че, като стартираща компания за автомобили, е много по-трудно да постигнете успех, отколкото ако сте известна, утвърдена марка. Твърде абсурдно е даже, че Тесла е още жива. Абсурд! Абсурд.

- На какво го отдавате?

Мъчително усилие. На всеки един от компанията, седмици от дълги работни часове за всички. От всички тук в Тесла.

- Защо Мъск е толкова амбициозен?

Това, което искам да постигна, ме мотивира да го правя. Това не е тривиално...

– Е, другата възможност би била, Тесла да умре.

Точно така.Тесла не може да умре. Tesla е изключително важна за бъдещето на устойчивия транспорт и производството на енергия. Основната цел, основното добро, което Тесла осигурява, е ускоряване на появата на устойчив транспорт и производство на енергия.

- За което мисля, че повечето хора ви се възхищават за това.

Успехът на Tesla е, досега, най-големият конкурентен стимул за другите производители на автомобили, за усилията, които те трябва да си наложат, за да влязат в бизнеса електрически автомобили. Те казват така.

- Няма съмнение в това. Аз разговарях с някои от тях и те казаха: "Той задвижи всичко това", наистина е драматично. Нямаше да има толкова много инвестиции. Нямаше да е така.

Да. Това е много важно за бъдещето на света. Това е много важно за целия живот на Земята. Това е над политическите партии, расата, вероизповеданието, религията, те нямат такова значение. Ако не решим проблемите за околната среда, всички сме прокълнати.

- И ще се реши по този начин, чрез устойчив транспорт?

Да. Това някак си не ми се побира в ума, всички тези бойци за социална справедливост, които се движат в дизеловите си коли. Това е скандално.

- Вие правите това за себе си, защото мислите, че светът зависи ... съдбата на света. Вие да не сте герой от анимационни филми?

Не, аз мисля, че електрификацията на транспорта е важна част от Tesla, що се отнася до слънчеви стационарни батерии, защото трябва да генерирате електричество по стандартен и устойчив начин със солар и след това да я съхранявате през нощта, когато слънцето залязва, в батерии и след това да използвате тази енергия от слънцето за задвижване на автомобили. Тесла прави това. Все още ще има преход към устойчива енергия, но ще отнеме много време. Историята ще оцени това очевидно, но бих казал в порядъка на 10 години, може би 20 години.

- Така че, усилията ви са там?

Да. Мисля, че вероятно е честно да твърдим, че Тесла е придвижила напред технологията си за устойчива енергия най-малко с пет години напред, в най-скромния вариант, а може би по-близо до 10, а след това, ако продължим да постигаме напредък, можем да предложим до 20 години. Това вече е един различен свят.

- Каква е тежестта върху вас? Каква е била тежестта върху вас и вашите служители?

Беше ужасно. Тази година почувствах, че остарях с пет години, честно казано. Най-лошата година от цялата ми кариера. Безумно болезнено.

- Има ли друг начин да го направите? Не мислихте ли, че има друг начин да се случи това? Защо точно тази година?

За тази последна година това се дължи на производствената платформа на Модел 3. Аз и другите в Тесла трябваше да поправим грешките в системата за производство на Модел 3, а имаше много от тях. Лично аз реших един куп. Джером [Гилен] реши един куп. Всеки помогна, целият отбор. Хавиер [Вердура], Франц [фон Холцхаузен], Деепак [Ахуджа], всички. Беше ... Тод [Марон] е страхотен. Имаше много хора ... Всички трябваше да дадат от себе си максимума, за да решат проблема с платформата.

- Искам да влезем в детайли за Тесла конкретно и за последните резултати, които според мен са изненада. Изненадахте Уол Стрийт и някои от конкурентите си. Но когато мислите за това невероятно сложно нещо, съжалявате ли за някои от нещата, които сте направили, така че да го забавите сами? Нали разбирате, някои от вашите tweets, някои от които са самонараняващи ви. Не го ли виждате по този начин?

Да, няма никакво съмнение, че имам рани, причинени от самият мен. Всъщност брат ми каза: "Виж, ако се самонараниш, не можеш ли поне да не въртиш ножа в раната след това?"

- Защо правите това?

Това не е умишлено. Понякога сте под много голям натиск и не спите много, под огромен натиск сте и правите грешки.

- Това свърши ли? Смятате ли, че всичко свърши? Чувствате ли се по-спокойни сега?

Всичко свърши. Никога повече няма да направя друга грешка.

- Шегувам се... Изглеждате добре. Не изглеждате под голям натиск. Изглеждате релаксиран.

Да. Нещата се връщат към трудовия график, но но онази лудост си работи под повърхността. Бях, имаше моменти, когато няколко седмици ... Не знам. Не съм преброил точно, но просто спя няколко часа, работя, спя няколко часа, и така по седем дни в седмицата. Някои от тези дни трябва да са били 120 часа работа седмично, това е ужасно. Няма да издържите дълго, ако работите по 120 часа седмично. Сега ние работим само по 80 или 90 часа седмично. Това е доста управляемо.

- Последното тримесечие е страхотно за вас? Какви са перспективите ви с Модел 3, а и въобще?

Мисля, че в Tesla се справяме доста добре сега. Тесла не гледа вече смъртта в очите. Мисля, че сме в доста добра позиция. Не искаме да бъдем самодоволни, но това не е ... До края на септември ние наистина се сблъсквахме с: "Трябва да решим това или да умрем", постоянно. Чувствам се така, сякаш вече не сме в полезрението на смъртта.

- Какво, да не би сега смъртта да е на съседната седалка?

Е, никога не искаш да се задоволяваш, така че все още трябва да работим усилено, но мисля, че сме преодолели хребета. Ние със сигурност сме преодолели хребета в производството на Модел 3. За нас, производството на 5 000 автомобила за една седмица от Модел 3 не е кой знае какво. Това е нормално. Сега се занимаваме с повишаване до 6000, а след това и 7 000 Модел 3 на седмица, като същевременно запазваме разходите под контрол. Вероятно бихме могли да направим 6000 или повече, може би 6 500 Модел 3s на седмица точно сега, но ще трябва да стресираме хората и хвърлим много извънреден труд.

- Говорете за новата функция за навигация.Управление с навигация?

Точно така.Мисля, че това е една от първите важни стъпки към пълното самоуправление. Можете да въведете адрес, и щом излезе на магистралата, колата сама ще променя лентите. Тя автоматично ще премине от една магистрала към друга и автоматично ще избере най-оптималния път, платно и маршрут при задръствания. Това е доста диво. Основно е интегрирането на навигацията с възможностите на автопилота. Ето защо го наричаме "Навигация на автопилот" или "Драйв по Навигация".

- Какви са предизвикателствата, с които се сблъсквате с тези технологии сега, от ваша гледна точка?

Е, основното предизвикателство е подобряването на невронната мрежа, за да можем да разпознаем всички видове обекти от всичките осем камери. Има осем камери: Три предни, две на всяка страна и една задна. Голямото предизвикателство е решаването на широк спектър от ъгли. Сега ние интегрираме знаци за спиране, светофари, остри завои в дясно или фини бордюри и такива неща.

- Ами регулациите? Регулаторната среда в момента? Защото това ще бъде част самоуправлението, или пък ще се изгради инфраструктура, която ще има сензори в пътища или такива неща? Как виждате това, или просто не мислите за това?

Автомобилът трябва да кара по-добре, отколкото човек, който използва същите решения като водач. Очите са само камери. Всички същества на Земята се движат с камери. Орелът може да види риба от далеч и да вземе предвид индекса на пречупване на водата, да се потопи и да вземе рибата от далеч. Няма съмнение, че невронните мрежи разпознаващи изображения във взаимодействие с камерите, могат да бъдет свръхчовешки ефективни при шофиране само с камери.

- Как оценявате конкурентите?

Аз наистина не мисля толкова много за конкурентите. Просто казвам как да правим колите си колкото е възможно по-добре. Как да се уверим, че сме с най-добрите таланти по инженерство и производство в света? Това е нещо като старата поговорка ... Ако започнеш да гледаш другите бегачи, не е добре, нали знаете. Ако започнете да го правите , можете да загубите състезания заради това. Самоуправление, може би Google, Waymo? Не мисля, че някой е близо до Тесла по отношение на постигането на общо решение за работа по целия проблем. Защото в тази област наистина трябва да имате генерално решение. И доколкото ми е известно, никой няма добро общо решение ... и мисля, че никой няма вероятност да постигне общо решение за самоуправление преди Тесла.

- Нито една от компаниите за автомобили?

Не.

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Голямата заблуда за електромобилите

Някои германски градове ограничават движението на дизелови автомобили. Франция и Великобритания пък забраняват дизеловите и бензиновите коли от 2040. Нека не се заблуждаваме: и електроавтомобилите няма да решат проблема, коментира експертът Хенрик Бьоме за Дойче веле.

Не ми ги хвалете тези негодници - производителите на автомобили! Откакто се знае, че този бранш - който в Германия дори е наричан образцов - си е направил таен картел, срещу автомобилните концерни от Волфсбург, Щутгарт и Мюнхен се изсипват тонове помия. Което е напълно разбираемо, след като аферата с манипулираните дизелови двигатели подкопа сериозно доверието в производителите на автомобили. 

Самите автомобилни фирми си мълчат. Което също е разбираемо, тъй като разследването за договорки все още е в самото начало, а и за тях важи презумпцията, че са невинни до доказване на противното. И второ: всяка грешна дума може да причини щети за милиони. Затова е по-вероятно по темата в бъдеще да се изказват само юристите.

А дали е така?

В същото време противниците на автомобилите и на двигателите с вътрешно горене празнуват: те предусещат края на своя враг - бълващата отрови в атмосферата задвижваща система за автомобили, работеща с изкопаеми горива. Така ли е обаче?

Всичко това много напомня за трудния енергиен обрат, който струва милиарди и не може да бъде осъществен без щедри държавни субсидии. Това обаче не пречи на германските производители на слънчеви панели да фалират един след друг. Никой от нас не желае в двора си ветрогенератори, нито пък е склонен близо до имота му да минава магистрален електропровод за високо напрежение. Така е и с двигателя с вътрешно горене: въпросът е същият, както и при енергийния обрат: откъде ще дойдат необходимото електричество и топлоенергия, след като бъдат закрити всички конвенционални електроцентрали?

Електроавтомобилите не са решението

При автомобилите въпросът звучи така: с какво ще се придвижваме, ако бъдат забранени двигателите с вътрешно горене? Разбира се, че с електроавтомобили, гласи прибързаният отговор. Но точно тук е заровен ключът: никой засега не знае, дали електрическите автомобили ще се окажат годни да изпълнят тази мисия. Защото екологичните ползи от тях засега са много спорни: така например можете да карате една Е-класа на "Мерцедес" цели 8 години, преди да достигнете нивата на замърсяване на околната среда както при една електрическа "Тесла". Ако един конвенционален двигател с вътрешно горене изразходва под 6 литра бензин, според днешните стандарти той не замърсява околната среда повече, отколкото една малка градска кола "Тесла". Една от причините за това е тежащата около един тон батерия на електроавтомобилите.

Милиони електрически автомобили означава също и милиони батерии. Това от своя страна означава, че ще са ни необходими редки суровини като литий и най-вече кобалт, които се вграждат в батериите. А откъде идва кобалтът? Основно от Конго - една разтърсвана от гражданска война и проядена от корупцията страна. Още по-лошо дори: в добива на кобалт в Конго са заети основно деца. А без кобалт от Конго няма да излезе нищо от прекрасните планове за електромобилност. 

При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани, иначе се превръщат в специален отпадък.

Електрифицирайте аутобаните!

А може би електрическите автомобили представляват само временно (преходно) решение. Нищо чудно технологията на бъдещето да се нарича горивна клетка. Може би. Само дето никой не знае това точно - нито един автомобилен корифей, нито някой шеф на автомобилен концерн може да гарантира това. Никой все още не знае отговора на този въпрос.

Решението на проблема може да се окаже на съвсем друго място - повече трамваи и омнибуси в градовете. А защо да не помислим например за това да електрифицираме аутобаните, а тировете и пътническите автобуси, оборудвани с електродвигатели, да вземат електричество от контактната мрежа над аутобаните? Още повече, че тази технология е измислена отдавна.

Проблемът се заключава в следното: като гледаме колко дилетантски Германия се опитва да извърши енергийния обрат, губим надежда, че е възможно да бъде осъществен и още един обрат - по отношение на мобилността. Дори бих казал че е абсолютно невъзможно, докато лошите момчета от автомобилната мафия продължават да имат думата. 

https://auto.blitz.bg/novini/golyamata-zabluda-za-elektromobilite

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

Ето още дна статия от същият дебил, конкурираща по лудост и неинформираност горната. Тук се бори против ораниченията срещу автомобилите и дизела, срещу вредните емисии, срещу измерването на замърсяването в радовете. Полезен идиот, бесен националист, луд фен на германската автомоблна промишленост:

https://www.dw.com/bg/за-чудатата-война-срещу-автомобила/a-46056888

Посмях се със статиите му. Има една където "добрите" Баерн, поглъщат "лошото" Монсанто, само за да спасят света от едно зло. 🤪

 

  • Потребител
Публикува (edited)

 Студът едва настъпи, а Tesla вече заспа зимен сън

Прочети още на: https://www.dnes.bg/cars/2018/11/25/zimata-idva-studyt-edva-nastypi-a-tesla-veche-zaspa-zimen-syn.394598

 

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува
1 hour ago, JImBeam said:

 Студът едва настъпи, а Tesla вече заспа зимен сън

Прочети още на: https://www.dnes.bg/cars/2018/11/25/zimata-idva-studyt-edva-nastypi-a-tesla-veche-zaspa-zimen-syn.394598

 

 За съжаление и петролът заспа.За сметка на това прогресивната руска рубла се събуди и хукна неудържимо нагоре към светлото бъдеще.:Mauridia_21:

  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, vvarbanov said:

 За съжаление и петролът заспа.За сметка на това прогресивната руска рубла се събуди и хукна неудържимо нагоре към светлото бъдеще.:Mauridia_21:

Ти си бил голям русофил бе, за каквото и да стане дума, не може да не намесиш и нещо  руско 😁

  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, JImBeam said:

Ти си бил голям русофил бе, за каквото и да стане дума, не може да не намесиш и нещо  руско 😁

Ужасно е, но има връзка между империалистическата Тесла, красивия и сладък петрол на освободителите и прогреса на рублата.

  • Потребител
Публикува (edited)

Заледили се вратите и порта за зареждане. Щото влажно и студено. Това какво общо има с това дали колата е Тесла, Москвич, електрическа, дизелова, или парна? 

Чудя се какво правят норвежците, където няклко години Тесла беше най-продаваната кола, а миналата година я измести един Ягуар...електрически. Сигурно зимата(6 месеца) затварят упадачните капиталистически творения на топло в гаражите и вадят АЗЛК 2140, палят под него вестници да размразят барутника и отиват на работа.

Редактирано от Amazonski
  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Frujin Assen said:

Апостол доктор инжинер Квадво Сафо Кантанка е започнал производство на електромобили без двигател.

 

И тук ли това чимпанзе?

  • Потребител
Публикува
On ‎27‎.‎12‎.‎2018 at 19:08, vvarbanov said:

Ужасно е, но има връзка между империалистическата Тесла, красивия и сладък петрол на освободителите и прогреса на рублата.

А те гринговците и чарсафосаните добиват елей....

 

  • Потребител
Публикува

Мълния във форум "Наука"!

Браво на Мъск!

Щедър Илон Мъск подарява всички патенти на Tesla

Шефът на компанията се зарече да направи света по-чист

 

Всички патенти на Tesla стават публично достъпни за всички желаещи да ги ползват без никакви лицензни такси, обяви шефът на компанията Илон Мъск, ръководен от стремежа си да направи света по-чист.

В блог публикация Илон Мъск казва, че Tesla няма да предявява никакви патентни искове към онези, които използват добросъвестно технологиите на Tesla.Това е удивителен жест в епоха, когато компаниите защитават в своите граници всеки малък напредък в технологията и често водят съдебни битки помежду си.

Илон Мъск твърди, че неговата компания Tesla мисли за спасението на света от климатичните промени и прави всичко възможно за развитие на технологиите за електромобили................................

https://technews.bg/article-114230.html?fbclid=IwAR3EOM6u8KEm-PE2OTgfDBCAr2mXJCtj1djLoAJjSHWEpAlwiXn97FdbcoU#.XFba-FCeIjs.facebook

  • Потребител
Публикува (edited)
On 4.02.2019 г. at 19:24, vvarbanov said:

Всички патенти на Tesla стават публично достъпни за всички желаещи да ги ползват без никакви лицензни такси, обяви шефът на компанията Илон Мъск, ръководен от стремежа си да направи света по-чист.

Комунис с комунис неден!

Ако оставим настрана чистотата,   самият електрически драйв-трейн не е ли по-евтин и по-добър от класическия?

Класическият е :     ( Мотор) - съединител -  скоростна кутия - диференциал -  полуоски  - колела

Електрическият е:  (???) -  инвертор/и - елмотор - (опростени полуоски) - колела

(???)  може да е -  акумулатор или  мото-генераторен блок при хибридите.

От къде може да дойде евтинията?   Елмоторите вече достигнаха  рекорда 15 кВ/кг,  което значи  7 кг за  100 кВ, което се побира в 2 литра. Айде да е 4 - пак е много добре!  Заедно с инвертора ако го сложим на кантар   със скоростна кутия и съединител може да излезе по-евтино.

     Ако вземем мото-генераторен блок+малък буферен акумулатор и го сравним с  нормален мотор?

     Предмства:

    - работи винаги на оптимални обороти,  съответно  отговаря на еко-нормите

    - генераторът е и стартер   и   не тежи много повече.

    - два цилиндъра стигат, тъй като не е ужно да се поддържат  различни режими на работа

    - оптималният режим  може да снижи нуждата от охлаждане и да се мине на въздушно

    - максимална мощност е нужна рядко - само при ускорение, иначе се кара с около 20-25% мощност. 

      Значи   двигателят може да е поне 3 пъти по-малък, ако буферният акумулатор поема максимума за 10-15 секунди.

     Какво спестихме ?    2/3 двигател,  1/2 цилиндри, 1 стартер, 1 охладителна система /радиатор, тръби, водна помпа, антифриз, термостат/, акумулатор

     Какво добавихме?   генератор, малък буферен акумулатор/същевременно стартерен.

     Цена -  максимум 1/3 от стандартен мотор.

     Голямо предимство - типовата замяна -  всеки елемент може да се подмени за по-малко от 5 минути.

     Слагат ти оборотен, докато ремонтират твоя!

 

Редактирано от Exhemus
  • Модератор Военно дело
Публикува

Всичко това е обсъждано. Всъщност Мъск не измисля електромобила- такива има още от зората на автомобилостроенето, даже в края на 19 век те са били считани за по перспективни. 

Големия проблем е бил източника на електричество. Акумулаторите са тежки и се изтощават бързо. НО... има случаи когато проблема може да се избегне. Случая с тролеите е много ясен. През първата половина на 20 век целия градски транспорт на всички развити страни е с електрическа тяга. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus

  • Потребител
Публикува

Когато и големите така решат и правителствата също, ще дойде моментът, когато едно зареждане няма да е по-дълго от това което сега правим на бензиностанциите.

Ще се стандартицзират блоковете /нато при батериите А, АА, ААА например/ и няма да има проблем. Например2017-02-23_bmw-i3_battery-1024x724.jpg 

Спираш на електростанцията, свалят изтощеният блок и слагат зареденият. Плащаш и продължаваш.....СМСМ

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Skubi said:

Спираш на електростанцията, свалят изтощеният блок и слагат зареденият. Плащаш и продължаваш.....СМСМ

В такъв случай защо да са акумулатори? Първични батерии - имат повече заряд от акумулаторите!  Вадиш ги и директно във фабриката за рециклиране. Някои химии, невъзможни за акумулатор, са много добри за батерия. И не са литиеви -  литият е рядък и се очертава да поскъпне в пъти.

   Най-добре блоковете да са по 15-20 кг.  Купуваш ги от кой да е магазин. Четеш със телефона собственият им компютър за състоянието им и съответно самооценка за цената.  Пъхаш ги в колата токоотнемащата шина казва щрак - прорязва опаковката и здраво хваща полюсите. Навеждаш се към количката още 3-4 пъти и операцията е завършена.

   Рециклирано във фабриката не троши безразборно старите батерии. Те са направени лесно-разглобяеми, като кутии, токоотводи, разни сепаратори се използват многократно. Основният фабричен разход е за възобновяване на енергията.Възстановяването на спомагателните елементи е 1-2% от цената.

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 часа, Skubi said:

Когато и големите така решат и правителствата също, ще дойде моментът, когато едно зареждане няма да е по-дълго от това което сега правим на бензиностанциите.

Ще се стандартицзират блоковете /нато при батериите А, АА, ААА например/ и няма да има проблем. Например2017-02-23_bmw-i3_battery-1024x724.jpg 

Спираш на електростанцията, свалят изтощеният блок и слагат зареденият. Плащаш и продължаваш.....СМСМ

  • Бях ти казал че макар и по-късно, почваш да вдяваш, браво за което, щото при някои това е безнадеждно :)
  •  
  • Август 31, 2017  JImBeam

Ако главната цел на електромобилите е екологията , специално Тесла в САЩ много лесно могат да решат проблема. Изгражда се необходиата мрежа с пунктове където срещу някаква такса батериите се подменят - стават оборотни /като газовите бутилки у нас/. Естествено това няма как да стане без дотации от държавата предвид огромната инвестиция която трябва да се направи- за закупуване на необходимия брой оборотни батерии и самото изграждане на обектите за подмяна, а и цената на подмяна на батериите да е приемлива за потребителя. Това може да си го позволи богата държава и реално мислеща за екологията. От друга страна производителите трябва да унифицират батериите и същите да могат да е сменят бързо и безпроблемно.

Редактирано Август 31, 2017 отJImBeam

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

elektromos%2Baut%25C3%25B3%2Bedison%2Btesla%2B%25C3%25A1ram%2Bvezet%25C3%25A9kes%2Bakkumul%25C3%25A1tor%2Bt%25C3%25B6lt%25C5%2591%2Bcsendes%2Bk%25C3%25B6rnyezetbar%25C3%25A1t%2Bmodern%2Bvideo-9-2016-%25C3%25BAj%2Bvil%25C3%25A1gtudat.jpg

В 1910 година 38% от леките коли са били електрически в САЩ.

Сега колко са с Тесли, Мерцедеси, БМВ, Ягуари и другите заедно?

  • Потребител
Публикува
Преди 16 минути, vvarbanov said:

Каква е разликата между акумулатор и батерия?

Ами на английски нищо. И двете по химичен начин произвеждат електричество. Което е разлика, че единият хим процес може да се възвърне с помоща на ел ток, до тогава другият не. Тук идат разни сложни равенста по химия, физика с разни иони и техните заряди, но важното е, че инглесата пишат отделно и пиктограма слагат на зареждащите или незареждащите се батерии.

Аз обикновенно под акумулатор подразбирам батериите с по-голям капацитет и многократно зареждане, докато батерия наричам това което след употреба отива в боклука за опасни отпадъци. 

  • Потребител
Публикува
Преди 5 часа, Skubi said:

Аз обикновенно под акумулатор подразбирам батериите с по-голям капацитет и многократно зареждане, докато батерия наричам това което след употреба отива в боклука за опасни отпадъци. 

и аз така мисля.Акумулаторната батерия е акумулатор за многократно зареждане, а батерията за еднократно.

Изключително нерентабилно е да се ползват батерии вместо акумулатори.Вярно, те са поевтини 7-8 пъти, но акумулаторите издържат много години.Специално тия на тесла, могат да се употребяват десетки години.Така цената им излиза много по малка от тая на батериите. Предвид многократното ползване на акумулаторите, замърсяването на околната среда също ще бъде по малко.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!