Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано

Гледам, че я пускат във фейса, което занчи че всички са я видяли, но нищо, още ведднъж.

Задача: На колко е равно 230-220х0.5.

Отговор: 5!

Интерсното тук е, че отговора е верен.

  • Потребител
Публикувано (edited)

230-220x0,5=230-110=120=1x2x3x4x5=5!

п.п. ето една задача и от мен : интересно , е че първото изречение е абсолютно погрешно.Аз например не съм видял задачата , защото не влизам в .......?

Редактирано от ДеДо Либен
  • Глобален Модератор
Публикувано

Не разбрах идеята на този задача - смятам и резултатът е 5!

  • Потребител
Публикувано

И от мен една задача:

Две тръби с радиуси 8 и 14 см заменете с други две, но да са с еднаква големина. Определете радиуса на новите тръби.


P.S. Да ви нарисувам ли тръбите или може да си ги представите?

  • Потребители
Публикувано
  On 30.09.2017 г. at 7:21, Б.Богданов said:

Не разбрах идеята на този задача - смятам и резултатът е 5!

Expand  

 

За нематематици "Отговор: 5!", означава "Отговор: пет с удивителна(!)". Първата реакция след това разбиране е ,че това пет (5) е получено по неправилен начин: (230 - 220) x 0,5 = 5

  Цитирай

 

Гледам, че я пускат във фейса, което занчи че всички са я видяли, но нищо, още ведднъж.

Задача: На колко е равно 230-220х0.5.

Отговор: 5!

Интерсното тук е, че отговора е верен.

 

Expand  

 

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано
  On 30.09.2017 г. at 8:17, insighting said:

И от мен една задача:

Две тръби с радиуси 8 и 14 см заменете с други две, но да са с еднаква големина. Определете радиуса на новите тръби.


P.S. Да ви нарисувам ли тръбите или може да си ги представите?

Expand  

Просто е.

Алгоритъм:

1.Намират се лицата (сеченията) на тръбите;

2.Сумират се;

3.Разделя се на 2;

4.Резултатът се разделя на 3,14;

5. Резултатът се коренува (корен кваадратен) и това е крайният резултат;

Стъпки 2 и 3 са средно аритметично. Крайният резултат не е средно аритметично на радиусите, малко повече е.

Защо ли реших да мина през лице на кръг.. някой сеща ли се?!

 

  • Потребител
Публикувано

Защо през лице на кръг? Само една формула е. В статистиката ползваме средна квадратична величина за осредняване на радиусите на окръжности. Това се прави, за да се изчисли средното отклонение на значенията на признака на отделните единици от средното им значение за съвкупността.

 

  • Глобален Модератор
Публикувано

Благодаря Nik . Не ми хрумна, че преоритета на мат действия може да бъде сбъркан.

  • Потребител
Публикувано
  On 30.09.2017 г. at 11:23, Б.Богданов said:

Не ми хрумна, че преоритета на мат действия може да бъде сбъркан.

Expand  

Умножението е с предимство пред събирането.

  On 30.09.2017 г. at 10:39, Gravity said:

В този дух. Ако кола се движи с 40км/ч от А до Б, и с 60км/ч от Б до А. Каква е средната скорост за цялото пътуване?

Expand  

Методически указания за определяне на подходяща осреднителна процедура:
1. За вариационните статистически редове се прилагат средна аритметична, средна хармонична и средна квадратична величина.
2. Динамичните статистически редове изискват средна хронологична и средна геометрична величина.

Изключение: При голямо различие в значенията на признака е удачно да се приложи модално осредняване.

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано
  On 30.09.2017 г. at 9:53, insighting said:

Защо през лице на кръг? Само една формула е. В статистиката ползваме средна квадратична величина за осредняване на радиусите на окръжности. Това се прави, за да се изчисли средното отклонение на значенията на признака на отделните единици от средното им значение за съвкупността.

 

Expand  

Благодаря, че попита :)

 

Формулата е една, но ако попитам защо и откъде идва, колцина ще отговорят? Дадох сметките така за да за проследими. щом са тпъби пълнят или празнят нещо (басейн) и тагава най-важният им показател е дебита (производителността им с други думи).  Дебит е обем за време или скорост ро сечение, все тая. /Всички дебитоме(т)ри равотят на този принцип/. И двете изискват да се знае площ. Площ сметната с вътрешния диаметър! Стената на тръбата не е нужна. Средно аритметичната площ е средноквадратичния радиус -  за кръгли тръби. Ако не зтаеш принципа и задам задачката за канали с правоъгълно или тропецовидно сечение, какво ще и отговориш с тази формула?
м

  • Потребител
Публикувано

Тази формула уеднаквява различни площи с форма на квадрат и кръг. За канали с правоъгълно или трапецовидно сечение се ползва друга. :)
Има обаче един полезен сайт с готови безплатни калкулатори за строителство: zhitov.ru/bg/

  • Потребител
Публикувано
  On 30.09.2017 г. at 10:39, Gravity said:

В този дух. Ако кола се движи с 40км/ч от А до Б, и с 60км/ч от Б до А. Каква е средната скорост за цялото пътуване?

Expand  

АБ=S

40xt1=S=60xt2 , t1=1,5t2

Vср.x(t1+t2)=2S=40xt1+60xt2

Vср.x2,5t2=120t2

Vср.=48км ч

За малко да излезе 50 кръгло:ag:

  • Глобален Модератор
Публикувано
  On 30.09.2017 г. at 10:39, Gravity said:

В този дух. Ако кола се движи с 40км/ч от А до Б, и с 60км/ч от Б до А. Каква е средната скорост за цялото пътуване?

Expand  

Хубава задачка :)

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

Научи повече  

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.