Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Случайно попаднах на този клип:

Интересно ми е от кога е това, като е качено през 2013 година, а се споменава за инвазия в Ирак, която предполагам е през 2003 година.

На какво се дължи това объркване и тея карти нямат ли?

  • Глобален Модератор
Публикува

стара партенка е това /знам я от повече от 10 години/. Гледам и аудиоверсия са й направили.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, mnogoznaiko said:

На какво се дължи това объркване и тея карти нямат ли?

Самото допускане, че това е реален диалог е безумно.

Капитаните познават до съвършенство работата си.Това бреговата линия, ФАРОВЕТЕ, плитчините,....ги знае всеки от тях наизуст с подробности.Само в реките, където нивото се изменя и пристанищата може да ползват лоцмани.

В книгата на Марк Твен ,"По Мисисипи" е описана работата на лоцмана.Такъв професионализъм на пръв поглед изглежда нереален.Но мога да потвърдя, че това е истина. Всеки рибар покрай дунава може да кара лодката в пълна тъмнина, като се ориентира по силуета на брега, дърветата, ...Мрежата се хвърля през нощта с точност до няколко метра за да не се хване на чуканите.Ориентирите са няколко, някои от тях са на  4-5 км.Силуетите на дърветата, островите и брега са различни в зависимост дали плуваш надолу или срещу течението .Те се променят и с падането и качването на нивото.То и Луната не стои на едно място и ги променя.От близо и от по далече сенките не са едни и същи.То зависи и на какво разстояние караш от брега.Самите дървета и храстите растат с различна скорост и след няколко години бреговете имат вече други очертания.Тия неща ги знае капитана на лодката, а този де кара самолетоносача е класи отгоре.Че не е и един, кой знае колко помощник капитани и други офицери има.Пък да не говорим колко електроника(и то модерна) има такъв военен кораб.

Тоя диалог е хумористична сценка.Самата мисъл, че това е истина, е абсурдна.

  • Потребител
Публикува (edited)
On 11/2/2017 at 9:29, vvarbanov said:

Самото допускане, че това е реален диалог е безумно.

Капитаните познават до съвършенство работата си.Това бреговата линия, ФАРОВЕТЕ, плитчините,....ги знае всеки от тях наизуст с подробности.Само в реките, където нивото се изменя и пристанищата може да ползват лоцмани.

В книгата на Марк Твен ,"По Мисисипи" е описана работата на лоцмана.Такъв професионализъм на пръв поглед изглежда нереален.Но мога да потвърдя, че това е истина. Всеки рибар покрай дунава може да кара лодката в пълна тъмнина, като се ориентира по силуета на брега, дърветата, ...Мрежата се хвърля през нощта с точност до няколко метра за да не се хване на чуканите.Ориентирите са няколко, някои от тях са на  4-5 км.Силуетите на дърветата, островите и брега са различни в зависимост дали плуваш надолу или срещу течението .Те се променят и с падането и качването на нивото.То и Луната не стои на едно място и ги променя.От близо и от по далече сенките не са едни и същи.То зависи и на какво разстояние караш от брега.Самите дървета и храстите растат с различна скорост и след няколко години бреговете имат вече други очертания.Тия неща ги знае капитана на лодката, а този де кара самолетоносача е класи отгоре.Че не е и един, кой знае колко помощник капитани и други офицери има.Пък да не говорим колко електроника(и то модерна) има такъв военен кораб.

Тоя диалог е хумористична сценка.Самата мисъл, че това е истина, е абсурдна.

Може би тъкмо затова последната година има 4 (четири) инцидента с американски военни кораби.
Аз знам за два сблъсъка с търговски кораби и един закъсал (нов военен) кораб в някакъв канал.

ПС
Разбира се че това е сценка, но отразява сходни събития.

А това не е сценка.

 

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, sirius said:

Може би тъкмо затова последната година има 4 (четири) инцидента с американски военни кораби.
Аз знам за два сблъсъка с търговски кораби и един закъсал (нов военен) кораб в някакъв канал.

ПС
Разбира се че това е сценка, но отразява сходни събития.

А това не е сценка.

 

Ми то и един римски катастрофира в някакви овце , но....

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 7 часа, sirius said:

Може би тъкмо затова последната година има 4 (четири) инцидента с американски военни кораби.
Аз знам за два сблъсъка с търговски кораби и един закъсал (нов военен) кораб в някакъв канал.

Може би трябва да разбереш с останалите 500 000 кораба какво е станало.

Ти не правиш разлика между елементарните знания, като познаването на навигационните знаци и случайните инциденти.  Има много натоварени трафици, течения, вятър,умора,алкохол.Инцидентите нищо не доказват, няма 100% гаранция че няма да се случат. Ами те и самолетите катастрофират.Летците им май не знаят как се фърка или къде да кацнат.Може би нямат апаратура или не са наясно с навигацията?

На някои хора трябва буквално всичко да се обяснява.

Капитаните  на кораби и летците на пътнически самолети са професионалисти.Те не само имат необходимите знания, но също така не карат кораб или самолет за първи път.Имат опит, практика.

Обаче, много е приятно на хората с комплекс за малоценност да си мислят ,че другите са по глупави от тях.

Учените също са прости.Тия нещастници не знаят ,че земята е плоска.Лекарите не само не могат да лекуват, ами от глупост направо пречат.Не оставят хомеопатите и екстрасенсите да помагат на хората.Капитаните хабер нямат от кораби и навигация.Всеки който не е стъпвал на кораб, може да го кара по добре от командира.И в никакъв случай няма да водим такъв диалог със фара,и да се  излагаме като тоя смешник, капитана на самолетоносача.

Истината е, че хората са по глупави от нас и за това не можем да се оправим.

Редактирано от vvarbanov
  • Потребител
Публикува (edited)

Върбанов, 
"случайни" инциденти стават много рядко. Следя въздушните инциденти и досега не съм чул за "случаен" инцидент. Винаги си има причина и над 90% причината е пилотска грешка. 
В случая става дума за ред инциденти между американски военни съдове и големи търговски съдове.
При наличието на толкова техника на разположение на капитана НЕ МОЖЕ да стане "случаен" инцидент. Какви течения, какви трафици, какъв алкохол. Корабоплаването има сериозна история зад гърба си за да знае да слага човек на вахта за да следи за нещо по курса. Еле пък голям търговски съд.

Това е политика Върбанов. При толкова трафик, как става така толкова голям процент именно американски военни съдове са участници в инциденти. Тези "инциденти" са имали за цел да решат някакви политически проблеми.
И не ползвай фантазията си докато четеш - никъде не ти говоря за знания и способности на екипажа.

А Дутерте подписа договор за военно-техническо сътрудничество с Русия. Скоро може да случи на "случаен" инцидент.

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува

Пак хванахте кривите пътеки на разсъжденията.

Преди 4 часа, sirius said:

Върбанов, 
"случайни" инциденти стават много рядко. Следя въздушните инциденти и досега не съм чул за "случаен" инцидент. Винаги си има причина и над 90% причината е пилотска грешка.

Ицидентите са случайни!Един кораб, самолет или лека кола завършва над 99% от курсовете си без инцидент.Премеждията и нещастните случаи са рядкост.На фона на огромния брой благополучно завършили пътувания инцидентите са рядкост.

 

Преди 4 часа, sirius said:

В случая става дума за ред инциденти между американски военни съдове и големи търговски съдове.

 Става дума и имам предвид инциденти не само между американски военни съдове и големи търговски съдове. Има между големи, средни и малки съдове. 

 

Преди 4 часа, sirius said:

Какви течения, какви трафици, какъв алкохол.

 Течения по реки ,морета и океани.Натоварен трафик по реки, канали и особенно в пристанища и летища.Абе пият и карат корабите по дунава та пушек се вдига.

 

Преди 4 часа, sirius said:

Това е политика Върбанов. При толкова трафик, как става така толкова голям процент именно американски военни съдове са участници в инциденти. Тези "инциденти" са имали за цел да решат някакви политически проблеми.

Да не отиваме в сферата на конспиратологията.

 

Преди 4 часа, sirius said:

И не ползвай фантазията си докато четеш - никъде не ти говоря за знания и способности на екипажа.

Аз говоря за това!За това е и темата!Всичко написано по горе няма значение, то е въздух.

Така както шофьорите карат курсове така и капитаните учат и имат изпити.Знаенето на пътните знаци и навигацията е основно.Допускането на mnogoznaiko, че капитана на кораба няма карта и не знае за съществуването на този фар е наивно.Точно за това говорим.Инцидентите нямат нищо общо. Тука говорим и въпроса е дали капитана е знаело за съществуването на този фар.Или възможно ли е той наистина да мисли че има насреща плавателен съд.Според мен е невъзможно капитана на самолетоносача, пршедвид подготовката която има и апаратурата на борда, да допусне грешка, като помисли фара за плавателен съд.

Нощно време карабите включват червени, сини и зелени светлини.В зависимост кои виждаш може да се определи дали корабът идва срещу тебе, настигаш ли го или от към кой борд го виждаш и разминаваш.Има правилник как да става разминаването, изпреварането,....Подават се светлинни и звукови сигнали за да се покаже какви маневри ще извършваш, може да стане и с флагчета.Капитаните на кораби до 20 м имат по слаба подготовка, другите май учат с години, сетне имат практика.

Инцидентите може да са резултат на човешки грешки, но тия грешки не са заради липса на знания.Например бързаш да се прибереш и настъпваш газта, (хем знаеш че има ограничение или асфалта е мокър) и инцидента става.Това не е защото не знаеш правилника.

Сега ми направи впечатление, че хората в интернет трудно се разбират.Когато се контактува "на живо",всичко става с по малко думи.Тука големи обяснения трябват и все има неразбрали за какво става въпрос.Що тъй става?

 

  • Потребител
Публикува
On 4.11.2017 г. at 8:18, bulgaroid said:

Kaто са американци какво ? И те глупости вършат https://vova-modelist.livejournal.com/305264.html

Същата работа и руснаците миналата година,успяха да загубят разузнавателен кораб. 

Не става въпрос дали американците могат да вършат глупости.А , .......

On 2.11.2017 г. at 14:50, mnogoznaiko said:

На какво се дължи това объркване и тея карти нямат ли?

Тука многознайко мисли, че това е действителен случай.Според мене това е виц.Някой ако знае че това е действителен случай нека да каже.

Забелязал съм, че във форума постоянно се прави сравнение и то най вече на Америка с Русия.До сега не беше станало дума за Русия.Защо трябва да се правят тия сравнения?Каква е целта им?

 

 

  • Потребител
Публикува

Живота затова е толкова готин, защото има всичко. И най умните допускат грешки, които понякога струват скъпо, а друг път се разминава. Давам примери с военната сфера. Преди десанта в Нормандия някакъв американски висш офицер се насвяткал като пън, влязъл в спор с някакви и на всеослушание в пъба започнал да разказва за най секретното нещо на света в този момент- десанта. Добре, че там е нямало немски шпионин. Случая е разсекретен едва през 21 век, а името на идиота все още е тайна.

През 1935 руснаците купуват от Германия проектите на най новите немски оръдия. Бяха доста образци, противотанкови, зенитни, гаубици и прочее. Вече при изпитанията се оказва, че повечето изобщо не работят -някой изобщо други не така както трябва. Чертежите се оказват свръх сурови. Оказва се, че немците са извозили руснаците продавайки им не просто най новите си проекти, а още изпипани такива. Руснаците успяват криво ляво да доработят нещо, но повечето проекти се оказват невъзможни за производство. И това при положение, че проектите са преглеждани от най добрите инженери, а прототипите изпитвани в Германия от руски военни. Сега дали са ги напили, дали са ги подкупили или просто акъла им е бил толкова историята все още мълчи.

  • Потребител
Публикува

Незнам това урбан легенди или не, но не ми се вярва тайните служби да се разоблечат сами какви са.....балами. Пример:

В съюза по времето на Хрушчов беше задължително всеки завод да произвежда и битови продукти. Затова заводът производител на най-новата метална сплав от която правеха част от бронята на новите танкове произвеждаше закачалки за дрехи.....След време на КГБ му стана внушително защо служителите на американското посолство купуват в изомително количество само този тип закачалки....Телта на закачалката беше теглена от същата сплав....

За инструментите знаете. Един кром-ванадиум ръчен ключ 100 пъти ще се отвори или шчупи, докато тези на първата серия лади и до ден днешен ги употребявам.....И там трябваше да гледъш завода производител на инструментите. Ако беше военен супер....Другото буклук.

  • Потребител
Публикува

Тази история придоби отново известност,  когато американският кораб "Джон С. Маккейн" се сблъска с танкера "Алник Ем Си" в Малакския проток.

Ето интересна информация за легендата:

https://www.snopes.com/military/lighthouse.asp

 

  • Потребител
Публикува (edited)

Ясно, разбрах, вие двамата мислите че този случай може да е истински.

В представите на децата, сега капитаните карат корабите из океана(морето), като Христофор Колумб  и щом видят суша я нанасят  на картата .След като и дадат име, се чудят какво е това и къде са пристигнали.След това за всеки случай слизат на брега ,напълват прясна вода ,разменят няколко брадви и мъниста за кокосови орехи, преди да отплуват

Тия малчугани като пораснат вече знаят, че военните плуват само напред докато се натъкнат на някой от континентите.Щом го намерят радват се и пращат лодка на брега да питат как се казва градът и кой го управлява. Матросите отиват на брега да се напият, след тях слиза боцмана за да набере нов екипаж защото първия не се връща повече на кораба.

Има и трета група която се интересува от науката и знае как ще изглежда корабния трафик в бъдещето показано в научнопопулярните филми.Там капитана вече ще знае крайната цел на дестинацията.Всеки ще чертае маршрута и във всеки един момент ще знае къде се намира(колкото и невероятно да звучи това).Там фаровете ще се отдръпват в страни щом капитанът според устава  устава обясни ,кой е какво представлява държавата,кораба и другите плавателни съдове които го придружават.След това както се вижда от клипа ще информира фара къде отиват и какво смятат да правят там.Много важно е както личи от диалога да се напомни на фара ,че е член на съюзниците от НАТО.Самия този разговор е гаранция че ситуацията още от сега е автентична, а какво остава за в бъдеще.Според филмите , ще бъде измислен и радара.Сега виждам че ще се продава един за 3 000 лева ,който има обсег 72 мили.Значи от военните кораби ще могат да видят фара и сушата от сто километра.Така ще имат време да обяснят кои са и да убедят фара и сушата да се отдръпнат за да минат, а не както сега да спират пред тях или да ги заобикалят  

Редактирано от vvarbanov

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!