Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Amazonski said:

Даже сегашна България произвежда електрокари, мотокари и всякакви кари. Което не е ясно каква корелация има с визионера Мъск. Който незнайно защо, се оказа най-страшният враг на Тутраканската селищна система. Вярно че изхвърли Русия от комерсиалната космонавтика, но това не е причина да бъде перманентно оплюван от всички русофили. 

Има самое едно общо. Не виждам къде е визията на визионера ? Електромобилите са по - стари от автомобилите. И Маск няма нищо общо с откриването им. При нефтената криза 70 години на миналия век пак станаха актуални, но се оказа че са СКЪПИ = БЕЗСМИСЛЕННИ ! През 21 ввек също имаше пик в цените на нефта , повиши се екологичната култура на хората. Аз съм с ДВЕ РЪЦЕ за екологията , ама зелената мафия жестоко експлоатира тази хубава идея. така както Светата Инквизиция експлоатираше християнските идеи и както Кромуел, Якобинците,  Маркс , Енгелс , Ленин , Сталин експлоатираха идеите за равноправие. 

Доколкото съм чувал великите акумулатори на великия визионер И Маск са .... китайски ?  В конструкцията на самата кола - 4 колела , кормило , педали, скорости за преден и заден ход, каросерия, шаси, спирачки ресьори няма нищо револбюционно ? 

Разбирам ако Великия Визионер беше измислил някакви акумулатори които не замърсяват жестоко природата при производството си и са достатъчно евтини бих бил първият който ще му снеме шапка ! Нима си мислиш , че аз съм някакъв десен, бесен реакционер който е против електричеството и държи на нефта ? Нищо подобно аз съм зха екологично чистата кола. Честно произведена и честно купена. А не прогпагадна продукция от няколко хиляди дотирани коли с китайски акумулатори. ( само по себе си какво производство са акумулаторите китайски , канадски или мексикански или холандски ) 

Аз просто не виждам къде е визията , виждам пропагада и използване на пари на данъкоплатеца. 

Навремето параходите смениха платната , влаковете смениха конете и дилижансите , рано или късно и леките коли ще си заминат. В това не се съмнявам. Дали това ще стане в 2050 или в 2222 или 2 300 година не знам но ще стане. 

  • Мнения 256
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 2 часа, Amazonski said:

Даже сегашна България произвежда електрокари, мотокари и всякакви кари. Което не е ясно каква корелация има с визионера Мъск. Който незнайно защо, се оказа най-страшният враг на Тутраканската селищна система. Вярно че изхвърли Русия от комерсиалната космонавтика, но това не е причина да бъде перманентно оплюван от всички русофили. 

До къде го опряхме, британски водолази да бъдат обявявани за гадни русофили...

В интерес на истината Мъск е сериозно критикуван и в Европа и в САЩ и то не от русофили. 

  • Потребител
Публикува
Преди 59 минути, Frujin Assen said:

До къде го опряхме, британски водолази да бъдат обявявани за гадни русофили...

В интерес на истината Мъск е сериозно критикуван и в Европа и в САЩ и то не от русофили. 

Каво е това множествено число? Един водолаз, който очевидно последният път коато е бил трезвен е било когато Маргарет Тачер е била премиер.

А в интерес на истината, това което прави Мъск не могат да го постигнат цели държави. Отделно кара няколко поколения да мечтаят. Това че е обект на неприязън от разни откачалки, какво значение има? 

 

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Du6ko said:

Доколкото съм чувал великите акумулатори на великия визионер И Маск са .... китайски ? 

Наскоро тук, или във Феникс, някой беше пуснал статия от немски инженери. Разпарчелосали една тесла до винтчетата. Бяха изумени от батерията. Казаха, че дори на тероя не са си представяли толкова мощна батерия, постигната с толкова малко скъпи метали. Отделно казаха, че те за толкова пари, такава кола те не могат да направят.

Илон Мъск в една среща в университет си каза какво от Тесла е китайско. USB кабелите...

Така че карайте си го на слухове и конспирации. А иначе, ако по някаква причина те заинтересова и истината, имаш интернет, можеш да си намериш коя фирма прави батерите съвместно с Тесла (сори, не е китайска), за завода за батерии който строи Мъск и въобще нещата от реалността. 

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, Frujin Assen said:

До къде го опряхме, британски водолази да бъдат обявявани за гадни русофили...

В интерес на истината Мъск е сериозно критикуван и в Европа и в САЩ и то не от русофили. 

Има много руснаци които са фенове на Мъск. Същата история и с така нареченият  " лунен заговор "  Като ученик гдедах един американски филм - "Полета на Кепри Корн" или някак си така се казваше сюжета беше че НАСА не са летяли до Луната. Филма беше не руски а американски и в комуняшката преса нямаше нито 1 ред който да поставя под някакво съмнение полета до Луната по програмата Аполо.  Вярно е, казваха че е скъпа и доста безсмисленна програма , но това е друг въпрос. 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 32 минути, Amazonski said:

Каво е това множествено число? Един водолаз, който очевидно последният път коато е бил трезвен е било когато Маргарет Тачер е била премиер.

А в интерес на истината, това което прави Мъск не могат да го постигнат цели държави. Отделно кара няколко поколения да мечтаят. Това че е обект на неприязън от разни откачалки, какво значение има? 

 

Тука съм 100 % съгласен с тебе. Аз бих го сравнил с Жул Верн - писател фантаст. Той пише за подводници в прекрасната си книга "КАПИТАН НЕМО " и за полети в космоса - Около Луната. Визиите за полети в космоса и подводници се сбъдват. Ех не със снаряди от алуминий изстреляни от изкопана в земята пушка, както са визиите на Ж Верн , а с ракети от няколко степени , но това са подробности. Жул Верн даже правилно показва къде трябва да е бъдещия космодрум - в Флорида - американска земя възможно най - близко до Екватора. Но това са го доказвали тогава всички учени. 

Ж Верн в книгите си кара много хора да мечтаят. За изследването на дъното на океана и космоса. Което е нещо хубаво. Просто Ж Верн като велик писател рапалва въображението на много юноши, бъдещи учени и инженери. 

За акумулаторите - предполагам И М твърди че са негови , а когато не дай бог стане издънка казва че са китайски ) Поне така пише в пресата , когато някоя Тесла се издъни.

Редактирано от Du6ko
  • Модератор Военно дело
Публикува

Душко тук е прав Амазонски. България и Русия влизат в ролята на варварски покрайнини по отношение на САЩ. Има твърде много неща, които се появяват при нас от нищото, просто защото са отгласи от центъра. Самото разделяне русофили-русофоби. Допреди няколко години то бе комунисти-демократи и изведнъж се отмести- напълно ръкотворно деяние. Разните му там вегани. В България такива никога не имало и изведнъж се появяват с огромни претенции. Че и ги показват по медиите (както казва един приятел, с който съм съгласен "Защо ги показват по телевизията? Да им теглят един бой в управлението и втори път няма да правят циркове"). Смъртното наказание. Ако няма обществено обработване от медиите сигурно около 95% от българите ще са за и при това без този въпрос изобщо да има обществено значение. Правата на гейовете и истанбулските конвенции. На нашето общество винаги му е било безразлично какво става с тях, какво искат, защо го искат. И изведнъж това става проблем. Същото е ако щеш и с извънземните. До вчера не знаехме какво е това, а днес българи от село се срещат с тях по американски тертип.

Същото е и с Мъск. Ако не го рекламираха катадневно по телевизията никой нямаше нито да знае кой е той, нито какво прави. Още по малко пък да се интересува от него. При това рекламата която му се прави не е наша-родна. Това са си американски неща, които просто са преведени. И като порови човек в интернет на какво попада? Реклама и критика на Мъск, които пак не са родни, а просто превод от английски. Целият този спор който го водим за и против Мъск отдавна се е състоял в англоезичния интернет, тъй като ние и от двете страни използваме англоезични автори. 

Същото го забелязвам прочее и със войната в Сирия която следя. Нея я обсъждам и с приятели в реалния живот. Това няма да го забравя. Сидим си ние под ореха и си пием биричка и аз разказвам да Идлиб, ан Нусра,  (тогава) и прочее и ме прекъсват "Махни ги тия цигани, кажи какво става със САЩ и Русия". Дълго мислех- а защо не ги интересува ако ще половин Сирия да измре, а ги интересува САЩ и Русия. Обаче ми светна. Заради медиите, това което се набива в главите на хората. Гледаш от телевизията репортаж; В Сирия се случи еди какво си- 30 секунди, САЩ реагираха така -3 минути, ЕС реагира така 3 минути, Русия реагира така -2 минути. И човек остава с впечатление, че не е важно какво се е случило в Дамаск, Алепо или Деир Зор- важното е какво казват по въпроса във Вашингтон, Брюксел и Москва.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 6 часа, Amazonski said:

Наскоро тук, или във Феникс, някой беше пуснал статия от немски инженери. Разпарчелосали една тесла до винтчетата. Бяха изумени от батерията. Казаха, че дори на тероя не са си представяли толкова мощна батерия, постигната с толкова малко скъпи метали. Отделно казаха, че те за толкова пари, такава кола те не могат да направят.

Илон Мъск в една среща в университет си каза какво от Тесла е китайско. USB кабелите...

Така че карайте си го на слухове и конспирации. А иначе, ако по някаква причина те заинтересова и истината, имаш интернет, можеш да си намериш коя фирма прави батерите съвместно с Тесла (сори, не е китайска), за завода за батерии който строи Мъск и въобще нещата от реалността. 

В книгата за него май пишеше, че са с течно охлаждане, но не помня капсуловани (необслужваеми) ли са... Иновативен просукт е. Той ако си ги е проектирал, няма лошо по някое време и китайци да ги правят по лиценз, аз съм за ако тов юе доведе до по-ниска цена (не за сметка на безопасността и качеството!). При LI-ion, мисля, че 75% от масата е опаковки (можеби + упр. електроника). Това с цел безопасностст, понеже реагентите са мн. активни. Самсунг нали станаха известни - хем искат да е компактна батерията, хем да ползват по-евтини менбрани и фолиа, което води до по-лесно спукване (разгерметизират се) при по-ниското налягане в самолета и резултатътъ беше запалени батерии и забрана за някои смартфони от марката. Който е летял в самолет може да е забелязал, че налягането в самолета е по-ниско отколкото на земята, дори и на врх (Вихрен :) ). Това личи по добре запечатаните опаковки на храни - кроасани и подобни. Надуват се все едно са напомпани, почти до пръсване.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, Joro-01 said:

В книгата за него май пишеше, че са с течно охлаждане, но не помня капсуловани (необслужваеми) ли са... Иновативен просукт е. Той ако си ги е проектирал, няма лошо по някое време и китайци да ги правят по лиценз, аз съм за ако тов юе доведе до по-ниска цена (не за сметка на безопасността и качеството!). При LI-ion, мисля, че 75% от масата е опаковки (можеби + упр. електроника). Това с цел безопасностст, понеже реагентите са мн. активни. Самсунг нали станаха известни - хем искат да е компактна батерията, хем да ползват по-евтини менбрани и фолиа, което води до по-лесно спукване (разгерметизират се) при по-ниското налягане в самолета и резултатътъ беше запалени батерии и забрана за някои смартфони от марката. Който е летял в самолет може да е забелязал, че налягането в самолета е по-ниско отколкото на земята, дори и на врх (Вихрен :) ). Това личи по добре запечатаните опаковки на храни - кроасани и подобни. Надуват се все едно са напомпани, почти до пръсване.

Не искам да урочасвам работата , да не стане някоя издънка, но  колата ми купена преди 11 години - 2007 година , японска обикновен дизел кара още с оригиналната си стартова батерия ! 11 години !?! Не съм барал батерията, не съм я отварял, не съм наливал никаква вода в нея ! Какво има вътре - желе или вода не знам ? Чета в книги и интернети пише че една батерия кара от 2 - 4 до 7 - 8 години ако имаш късмет ! Моята е 11 годишна кара 12 тата и е на 100 000 км? 2 или 3 пъти като нова я изтощих заради запалени фарове цяла седмица ! ( Колата е автоматики , сигурно без да искам съм бутнал някое лостче и фаровете са разреждали колата цяла седмица ) 

От фирмата ми казват че батерията ми е стара. Мой приятел казва - карай с батерията докато те кара. За мене няма проблеми да карам ама ... ако закъсам на пътя за България някъде в Сърбия, или Гърция или някъде в Италия, Германия заради акумулатора ( стартовия ) какво ще правя ? Направо не знам - да купувам ли нова батерия или да карам с оригиналната ? Ако сутринта колата не запали за мене не е никак стращно. Ще си купя нов и ще го сложа ! Ами ако стане на дълъг път ?!? Аз даже зарядно устройство за акумулатори нямам ! Едно време със савецката кола хванах мускули да снемам акумулатора и да го зареждам и да го слагам пак на колата. Сегашния акумулатор си е една известна фирма нищо особено. Няма да пиша марката да не стане че е реклама. Не знам сега като ще пътувал за България да купувам ли да сменям ли (стартовия) акумулатор ? 

 

 

  • Потребител
Публикува

Батериите са устройства измислени от А. Волта които преобразуват химическата енергия в електрическа. Акумулаторите са батерии които могат след изтощаване пак да се зареждат. Класиката беше олово , съединение на оловото и сярна киселина. Щом акумулатора и батерията е акумулирана химическа енергия то си имя някакви граници - например метала който е най - ефективен в този прецес наакумулиране на ел енергия а ЛИТИЯ а не оловото. Да ама Лития е доста скъп и се добира чрез изнаряне на големи количества класически енергоносители - въглища и нефт. Италианеца Волта измислил батерията, французина създал първия акумулатор , инженеритте приложили лития в акумулаторите са извършили действително революции ! Сега се усъвършенства това което тия революционери са измислили и открили. 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 7 часа, Du6ko said:

Поне така пише в пресата

Чия 'преса'... Щото в днешно време всичко се пише за всичко. Проблемите с четенето на пресата са, че отдавна няма никаква връзка между това, което е написано и това, което се случва. това създава сериозни изисквания за критичност, осмисляне, проверки и вникване и очевидно доста хора карат на старите инерции, при които се подбира "на кого да се вярва" и след това се поема "безкритично" каквото се списва, говори, показва...

старите версии на 'по телевизията дадоха', 'по радиото чух', във "вестника пише" - отдавна са излезли от адекватност, но навиците и удобствата са велика сила. Именно заради това прогагандата разчита именно на тях.

Можеше да се осведомите преди да пишете, че първият завод за батерии ГИГАФАКЧЪРИ е едно от символите на визионерството на МЪСК. Дори и заради това че самия завод стана първия в света при който цялата енергия за производствения процес, се генерира от слънчеви панели... ЦЯЛАТА ЕНЕРГИЯ за цялото производство на батерии!!! А дали ви прави впечатление защо името на завода е "гига"...? :)

След същия завод такива се строят в различни места по света. Последния такъв ще е именно в Китай - типично по китайски, се замисля грандомански вариант... От друга страна в Китай започнаха да строят заводи за батерии и други производители. Защото... :)Познайте кой е най-големия пазар на електромобили в света и именно заради него ще се преобърне коритото на завареното нефтено статукво в автомобилостроенето?... И това има своята дълбока причина - грандоманщината в китайските мегаполизи породи най-големите проблеми със замърсен въздух на планетата... и в търсенето на решения...

Та така - чудесно е да се чете 'пресата', но в днешно време има значение "кой й е автора"... :)

Редактирано от ramus
  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 49 минути, Du6ko said:

Не искам да урочасвам работата , да не стане някоя издънка, но  колата ми купена преди 11 години - 2007 година , японска обикновен дизел кара още с оригиналната си стартова батерия ! 11 години !?! Не съм барал батерията, не съм я отварял, не съм наливал никаква вода в нея ! Какво има вътре - желе или вода не знам ? Чета в книги и интернети пише че една батерия кара от 2 - 4 до 7 - 8 години ако имаш късмет ! Моята е 11 годишна кара 12 тата и е на 100 000 км? 2 или 3 пъти като нова я изтощих заради запалени фарове цяла седмица ! ( Колата е автоматики , сигурно без да искам съм бутнал някое лостче и фаровете са разреждали колата цяла седмица ) 

От фирмата ми казват че батерията ми е стара. Мой приятел казва - карай с батерията докато те кара. За мене няма проблеми да карам ама ... ако закъсам на пътя за България някъде в Сърбия, или Гърция или някъде в Италия, Германия заради акумулатора ( стартовия ) какво ще правя ? Направо не знам - да купувам ли нова батерия или да карам с оригиналната ? Ако сутринта колата не запали за мене не е никак стращно. Ще си купя нов и ще го сложа ! Ами ако стане на дълъг път ?!? Аз даже зарядно устройство за акумулатори нямам ! Едно време със савецката кола хванах мускули да снемам акумулатора и да го зареждам и да го слагам пак на колата. Сегашния акумулатор си е една известна фирма нищо особено. Няма да пиша марката да не стане че е реклама. Не знам сега като ще пътувал за България да купувам ли да сменям ли (стартовия) акумулатор ? 

 

 

Карай докато те кара съветвам и аз. Сутрин ако запали, по пътя не би трябвало да имаш проблеми изобщо. Работи ли двигателя, електричеството вече идва от него (двигателят върти алтернатор /да не казвам динамо, не е) и зареджа съюо акумулатора. Електричеството при работещ двигател е преобразуваната енергия (химическа запасена, през топлинна, през механична, та електрическа) от горивото. Реално при двигателите (дори и безниновия) моцеш да откачиш едната клема и двигателят ще продължи да работи. На практика в днешните коли това мже да доведе до повреда заради многото елекроника вътре, така че не го прави. Ако изкаш да ти е спокойно (все пак нали спираш по пътя) всеми си нов с тене или ено устройство (с акумулатор) дето може да зарежда акумулатори на път. Има такива, както и обикновено зарядно, за предпочитане не от най-евтините ако не си добре запоснат с електриката.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 55 минути, Du6ko said:

Батериите са устройства измислени от А. Волта които преобразуват химическата енергия в електрическа. Акумулаторите са батерии които могат след изтощаване пак да се зареждат. Класиката беше олово , съединение на оловото и сярна киселина. Щом акумулатора и батерията е акумулирана химическа енергия то си имя някакви граници - например метала който е най - ефективен в този прецес наакумулиране на ел енергия а ЛИТИЯ а не оловото. Да ама Лития е доста скъп и се добира чрез изнаряне на големи количества класически енергоносители - въглища и нефт. Италианеца Волта измислил батерията, французина създал първия акумулатор , инженеритте приложили лития в акумулаторите са извършили действително революции ! Сега се усъвършенства това което тия революционери са измислили и открили. 

Александро волта - да. Волтов стълб. Не е само той. Луиджи Галвани - галванични елементи.. Мисля че Томас Алва Едисон (той е имал изобретателска фирма дето са се трудили умници) има заслуги за създаването на обратимите батерии - акумулаторите, иначе не знам кой се води създател на акумулатора. За лития недей да береш грижа, има вече рециклраюи фабрики (той не се изразходва както петрола, правим разлика), отделно има оюе технологии за вискокапацитивни батерии, които не знам защо още не са видяли бял свят. С алуминий може, с натрий-сяра може...

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 24 минути, Joro-01 said:

създаването на обратимите батерии

някъде из интернет може да се открият ахреологически следи от "батерии" в доста древни времена (доколкото си спомням, от Персия, но може и да греша... :) Незнаен за мен е този уклон към "кой какво е измислил"...

Но все едно - съхранението на енергия чрез електричество и химични реакции - ще е само едната посока. Другата са разработката на суперкондензатори - и многото ползи от това. Самата посока на развитие на батериите все повече размива границата между кондензаторите и химичните реакции. това е една от най-динамичните в момента посоки за развитие и състезанието в него е огромно - не по-малко от това в териториите на ИИ и Квантовите компютри... Именно в това ... "състезание" най-малко участие в него е 'руското'. :) колкото и покъртително да ви звучи. Много вероятно е руснаците да реализират електрическа ракета, бомба, военни самолети, хеликоптери или танкове. А за гражданското  - ще се чака следващото десетилетия, някъде... (все пак съвсем наскоро, направиха първите си сносни автомобили, но те са по-скоро РЕНО , "мейд ин Раша", отколкото да се нарекат "руски")

Бутилката на духчето вече е отпушена и път назад към нефтените горива и въглища, няма. Има една империя, за която това никак не е подходящата "посока" и сложната и бавна машина на която се крепи нейното статукво, тепърва ще й се налага да се тътрузи с години, докато се намества според посоката на развитието...

Редактирано от ramus
  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 8 минути, ramus said:

някъде из интернет може да се открият ахреологически следи от "батерии" в доста древни времена (доколкото си спомням, от Персия, но може и да греша... :) Незнаен за мен е този уклон към "кой какво е измислил"...

Но все едно - съхранението на енергия чрез електричество и химични реакции - ще е само едната посока. Другата са разработката на суперкондензатори - и многото ползи от това. Самата посока на развитие на батериите все повече размива границата между кондензаторите и химичните реакции. това е една от най-динамичните в момента посоки за развитие и състезанието в него е огромно - не по-малко от това в териториите на ИИ и Квантовите компютри...

Бутилката на духчето вече е отпушена и път назад към нефтените горива и въглища, няма.

Багдадската батерия имаш предвид, глинен съд висок 20 см, пълни се с оцет, тръба от мед и желязана пръчвка без да се опира в тръбата се поставят в гърлото и се уплътнява с асфалт. Дали медната тръба не беше с дъно и не се налива и солена вода... Нещо такова без да правя справки. Има я в Багдадския музей - там е изкопана, както и в Европа някъде... Предполага се, че са служили за галванични метални покрития. Ниското напрежение тогава няма за какво друг да са го ползвали, нямало е LED ленти. Предполагам...

Суперкондензатрите са хубави, но засега (мисля все още) съхраняват 1/3 от това което съхранява оловно-кисел акумулатор на единица обем (или маса). На всичкото отгоре имат и голям саморазряд. Плюсовете обаче не са малко - работи и прии ниски температури (пак зависи, но не като акумулатор), може да даде мн. голям ток и ако не му надвижаваш напрежението цилклите м за почти неограничени. Така че има мяато за тя, а дано и да раздвият нижните ("мета") материали за тях. Обемни наностуктури (решетки) с голяма повърхност на единица обем.

Да, за бутилката, добре казано, просто няма да се върви натам леко и гладко. Юе има съпротива от правителствени и непр. организации, браншове...

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Ако има пътища дето зареждат (контактно или без), по-добре е малкък литиев акумулатор и по-голям суперкондензатор в тези коли. Шведите вече тестват безопасна контактна мрежа вградена в пътната настилка, може да се наравят и участъци с индуктори, пак в Швеция мисля, че има камиони тролеи... В такива коли е по-добре да има суперкондензатори, дори сегашните стават.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува
Преди 3 минути, Joro-01 said:

Юе има съпротива от правителствени и непр. организации, браншове...

както всяко друго, когато се появи локомотив, и релси в нова посока на развитие... Това се отнася и до самите хора, в чисто психичен план, но това е за други теми.

  • Потребител
Публикува
Преди 5 часа, Joro-01 said:

Ако има пътища дето зареждат (контактно или без), по-добре е малкък литиев акумулатор и по-голям суперкондензатор в тези коли. Шведите вече тестват безопасна контактна мрежа вградена в пътната настилка, може да се наравят и участъци с индуктори, пак в Швеция мисля, че има камиони тролеи... В такива коли е по-добре да има суперкондензатори, дори сегашните стават.

Китайците имат разработен тролей на кондензатори. Преди няколко години го тестваха в София.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)
Преди 49 минути, Amazonski said:

Китайците имат разработен тролей на кондензатори. Преди няколко години го тестваха в София.

То направо си беше електробус. Само че с кондензаторна батерия, точно от супер / ултра кондензатори. Движеше се по линия 11А - съвпадаше по-скоро с тролея, не с автобуса. Движеше се по Левски, а след къговото по Сливница имаше зарядна станция и после не знам. Спира там, вдига токоприемника (не знам коректно ли е да се каже пантограф както при трамвайните мотриси и влаковете) опира едни дебели шини (не жици, щто голям ток минава за да напълни кондензаторите за това време) и зарежда за двадесетина минути. Не знам само там ли има, снимал съм станцията и съм я качвал може би в "Бъдещето на Автомобила". Беше взет за една година тест. Явно са го върнали и отказали сделката.

Един път имах щастието и да се возя с него - до университета.

Редактирано от Joro-01
грешчица
  • Потребител
Публикува (edited)

сега, на преден план са разработки с графен - сочен като вероятният "магичен" материал, носещ много възможности за използване. Разбира се - все още се добива скъпо и трудно. Все още са налице технологични проблеми. От друга страна - лабораторните експерименти са  много обещаващи.

ГРАФЕНът, както е известно е форма на въглерода. Нещо като "двуизмерен вариант, на диамантената атомна решетка". Уникалния му физически строеж му дава уникални стойства и качества като материал. Налице са експерименти с него от Изчислителната техника, през автомобилите, лазерите, до реализация на фантастични идеи - като например, " космически асансьор".

Защо пиша това - защото ако електробуса е бил на "кондензаторна батерия", все още това е с технологично нерешени проблеми. Разбира се, че тестовете са част от развитието - и то много важна част. Но все още китайците по мое мнение не разполагат с водещи технологични пробиви в тая посока. Ако разполагат няма как да ги внедрят толкова бързо, и особено пък - да бъдат в тестови електроавтобуси.

Разбира се - не разполагам с конкретна информация ( за електробуса) и пиша общи положения и размисли. Налага ми се доста да чета и това е в сферата на моите интереси. Не разполагам с професионална академична подготовка и това е важно да се има предвид, докато се четат думите ми. 

Редактирано от ramus
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Суперкондензаторите не са с графен (или графИн?), Има такива с електрд от активен въглен заради голямата специфична повърхност (освен, че  е и електропроводящ) на материала. Не помня те ли бяха с воден електроли, но винаги лесно мога да проверя. Те и така са скъпи и оюе нямат съвсем нужните качества.

Може би ще пусна тема за кондензаторите. За транзистор и диод има. Графенът е за електроди за такива, има разни претенденти от тюбето, че правят катива кондензатори (и показват как), ама не им вярвам много. Гравенът е едноатомен слой графит. Много слоеве графен образуват кристалната решетка на графита. Все едно е от 6-ъгълни призми.

 

  • Потребител
Публикува (edited)

За да не бъда голословен, събрах съвсем общи и популярни новини като основания за написаното от мен по-горе. Може би тия, дето нямат основни положения, поне да уловят общия смисъл. Може би тия, дето са по-наясно не са осведомени и актуализирани какво става по световните технологични арени в битка за новите технологии:

==================================

https://greentech.bg/archives/67424 -

Нови графенови батерии се зареждат за секунди и работят почти завинаги

==============

http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/905-graphenano-ispanska-bateria-elektromobili-1000-kilometra-probeg

Испанска батерия за 1000 км пробег и 8 мин зареждане тестват в германски електромобили

============

https://blog.a1.bg/2017/01/30/бъдещите-батерии-на-нашите-смартфони/

https://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2016/08/21/2814719_pochti_perpetuum_mobile/

http://stroitelstvoimoti.com/откритие-графен-солена-вода-ток/

https://www.monitor.bg/bg/a/view/49989-Водна-батерия-се-зарежда-за-30-секунди

=============

А ето и по-сериозно и научно за материалът-чудо, наречен "графен"

https://www.researchgate.net/publication/283854519_Graphen_Bulgarian

=================

Редактирано от ramus
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Събирай, събирай. Да гледат и другите посетители. Аз мисля, че не съм пропуснал такива новини.

Това е - графинът е примамлив заради колямата си пвърхност (ако е на чипс) и високата си елетропроводимост Висока топлопроводимост съюо. Предпоследното ми е направо мистерия как се получава, знаейки съпротивлението на графита, но явно при наноматериалите имат вече други свойства. Като пространствена анизотропия в някои свойства примерно.

  • Модератор Космически науки
Публикува (edited)
On 19.07.2018 г. at 23:49, Frujin Assen said:

В интерес на истината Мъск е сериозно критикуван и в Европа и в САЩ и то не от русофили. 

Да се самоцитирам. Ще си копирам мнението от една фейсбук група. 


Сред критиците: нека не забравяме, че в САЩ има лобита. Доста дълго време космонавтиката се въртеше около Боинг, Локхийд Мартин, Нортроп Груман и НАСА. Те са създали структури в цял САЩ, във всички Щати, чиято основна задача не е нищо повече от това да поддържат работните места. SLS е програма за работни места. Международната окололунна станция - също. 

Но тая работа много силно ми напомня на онзи виц за Брежнев за влака на революцията. Та във вица Брежнев и правителството клатят влака, за да могат хората да си мислят, че върви. През изминалите години видяхме пауърпойнт презентации, снимки на техници, заваряващи разни железарии, лекции и конференции... въобще всичко друго, освен да се изстрелват ракети и космически кораби. 

Проблемът е, че през последните години на няколко пъти дръпнаха пердето на вагона и пътниците си казаха : "Я, СпейсЕкс изстреляха ракета", "Я, СпейсЕкс пратиха товар на МКС", "Я, СпейсЕкс върнаха първа степен на ракета", "Я ... че даже има свръхтежка ракета с товароподемност 60 тона и тя лети успешно", "Я, СпейсЕкс пратиха първия кораб за пилотирани нужди на Кейп Канаверал"... 

Трагичното е, че сега, най-вече след полета на Фолкън Хеви и след като стана ясно, че корабите на Боинг се прецакаха, защото горивните им клапани не бачкат... вече и малките деца знаят, че влакът не се движи. И вместо ръководствата на старите лобита да признаят открито, че влакът е спрял, какво се случва: грандиозен уебсайт на Боинг за величието на SLS и Старлайнър, реклами за 200 000 в Уошингтън поуст за великия телескоп на Нортроп Груман... Въобще, всички се опитват да клатят влака колкото се може по-силно, за да продължи тая илюзия, че върви. 

Само че той не върви. Критиката е хубаво нещо - и положителната, и отрицателната. Но на фона на това, което Илон Мъск прави, и на фона на това, че никой друг не прави това, което Илон Мъск прави, не е чудно, че тази критика звучи гротескно в очите на неговите привърженици.

Редактирано от SAlexandrov

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!