Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Модератор Космически науки
Публикува
Just now, makebulgar said:

Не е ясно само защо постоянно се набляга на това, че вече сме имали ракета с голяма товароносимост. 50 тона наистина са много, но една космическа мисия до Марс преспокойно може да бъде извършена и със съставен космически кораб на който отделните части тежат по 20 тона, но заедно събрани подобно на Международната станция да тежат примерно 200 или 400 тона.  Тоест не е нужна една голяма ракета, а 10-20 малки, които да бъдат изстреляни приблизително за 1 година и да се стиковат модулите в космоса.

 

Не съм съгласен. Да, може да се сглабя на модули и с обикновена ракета, но не е приблизително една година. Никога не е приблизително една година. Международната космическа станция беше конструирана близо 10 години. 

  • Потребител
Публикува (edited)

Международната космическа станция се събира от различни държави без строго установени крайни срокове. За полета до Марс ще има краен срок определен от позициите на планетите, ще има пълното финансиране за изтрелване на всички модули, и съответно организацията по изстрелването на модулите и събирането им в едно ще е по-бърза, тъй като проекта ще е на една организация и за проекта ще бъдат наети десет пъти повече хора които да строят ракети и модули. Дори и да участват няколко организации били те частни или държавни всичко е въпрос на организация и налични средства. Но по-тежки ракети принципно не са нужни. Трябва тия от СпейсЕкс да си пуснат филама Интерстелар, че да видят как се прави. :)

Редактирано от makebulgar
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

По-голяма ракета е по-добре. Единицата товар изведена в орбита е по-евтина (цената пада), а и времето не е без значение - в рамките на една година може да се изведе повече товар.

Иначе е ясно, че съставен кораб е по-добре, но Мъск вероятно планира да го изпълни с една ракета (не съм му гледал концепциите). Гони и свои срокове.

Иначе това не е най-тежката ракета. Фалкон Хеви извежда близо 64 тона полезен това, докато Сатурн V - 140 тона, така да го кажем.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Посочените данни бяха за ниска околоземна орбита. Нататък сравнвния не могат (или грубо със сметки) да се правят, защото тази Сатурн и дават полезен товар към луната, а Фалкон-а - към геостационарна и Марс. Факон Хеви може да тостави 16.7 т. до Марс. Много ли е това или малко?

Един пътнически вагон (на БДЖ), втора класа, с 80 места тежи 39 т. Вероятно на транш юе оидат двама или четирима човека, но в това тегло дтрябва да се включи енергоносител, въздух, xрана и водa, системи за затврен цикъл (регенерация) и системи за защита от средата. Както виждате не е толкова много. Очевидно на следваюите траншове със следваюите заселници ще приситгат още консумативи и енергоносители и така докато колонизаторите станат независими от земята, защото връюане за първото поколение не се планира.

Мисля, че няма да е тази ракета, а следващта (мое мнение).

 

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Joro-01 said:

За руснаците - намирам клипа за неуместен (схванах и самоиронията). Нека си праюат нивата. Теслата е възможно и да се подкара в космоса, ако изобюо трябва доработка юе е малко, не много или хич. Движи се с електричество, най-слабия възел тук е батерията, но понеже е с течно охлаждане ако е оразмерена да изържи 2 атмосфери (което не е толко много, автомобилна гума е това), няма да има никакъв проблем. Ще може да се подкара ако има върху какво. Евентуално компютърът ако е направен с да се охлажда с пос работещи вентилатори юе има проблем, но колата побе ще тръгне. Илън е вложил някаква символика.

Лада Нива най малкото трябва да и се добави окислител за горивото, както е при ракетите, което е цял нов възел / агрегат. Това на теория, не може просто да капсуловаш двигателя. На практика нищо в колата не е уплътнено (двигател, горивна система и акумулатор) и най евтиния начин да се пригоди е да се раглоби на компоненти, претопи, проектира за целта, и да се изгради наново капсулована за 2 атмосфери. Айде, гумите ако не са руски и може би ходовата част може да се използва както е, но дори и тенекията итвътре няма да е същата. Може да няма седалки и място за манекена, ако трянва да и се запази мощността.

 

Не е нужно да изтрелват нови коли нали има една кола конструкция на  Ференц Павлич Луна Ровер на Луната, само трябва да прискочат за нея....

  • Модератор Военно дело
Публикува

Имам такъв въпрос. Доколкото знам в космоса е много студено. Няма ли всичката пластмаса и гума да станат на сол още при първото докосване?

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Frujin Assen said:

. Доколкото знам в космоса е много студено. Няма ли всичката пластмаса и гума да станат на сол още при първото докосване?

Сигурно, но пък така марсианците няма да могат да я откраднат  :ag:

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 9 часа, Frujin Assen said:

Имам такъв въпрос. Доколкото знам в космоса е много студено. Няма ли всичката пластмаса и гума да станат на сол още при първото докосване?

Не. Вакуумът е нах-добрия изолатор, охлаждането ще е чрез излъчване и може да стане бавничко. Не знам, до криогенни температури някое деноноюие. И в околоземна орбита няма да истине.

Да видим. За целта допускаме, че няма никъде вода или други летливи субстанции, които изпарявайки се от факуума да смъкнат темп. до към 0°C. Тогава охлаждането ще е само чрез излъчване и ще се подчинява на закона на Стефан-Болцман. Накратко гласи, че излъчената като ИЧ лъчение моюност (енергия за време) е прпорционална на четвъртата степен на абслоютнната (в °K, където няма отрицателни стойности) температура, умножена по констатнтата на Болцман и емисионен коефициент (за цвят различен от черен е <1). Няма нужда да смятаме, има калкулатор (там законът е написан и в аналитичен вид).

1.Коефициент на излъчване за червения цвят на теслата съм сложил 0,05. Колкото по-отразяваю е даден цвят, толко по-трудно си илъчва топлината и обратно - по-поглъщащия  - по лесно... Червения цвят в повечето разновидности е като чист метал за ИЧ светлина - отразява яко. Идеалното черно е 1.

2. На теслата на базата на размерите и в милиметри

image.png.98ffa267c14b16ecc6553259acd0ce16.png

определих лице на повърхнина като на паралелепипед, но с височина 800 mm, а не 1127 mm, защото е гърбица и получих 24 m2.

3. Температурата я давам 20°C, което е 293°K

501.4 J/s (джаула в секунда) или 501 W.

Какво значи това? Ако в колата има 300 кг желязо, което е със специфичен топлинен капацитет 450J/Kg (топлинният капацитет значи, че за да повиши температурата с градус един килограм желязо трябва да поеме 450J, съответно за да намали с градус трябва да излъчи 450J), излиза, че трябва да минат близо 300 секунди за да падне температурата с един градус. Или за под два часа (час и 40 мин), колата ще се охлади до 0°C, ако желязото е отвън (тенекията) и най-важното - е в сянка - слънцто не я нагрява.  Тоест ако сме в сянка на планета или извън сл система.  Практически обаче в околоземна орбита, колата ще се нагрее, защото на това разстояние от слънцето ще получи 1200 W, от които юе излъчи 450 W или юе е със 700 W на плююс. В околоземна орбита ще загрее.

5a7df80ad7d45_Screenshotfrom2018-02-09213302.thumb.png.592e301692024e7d3ca0c19b0a352bf3.png

 

Както и да е, до -120°C ако колата в постоянно в сянка ще трябва приблизително денонощие (21 часа). Числата са груби, защото не ми се правят сметки! Охлаждането ще е по-бавно заюото колата има кухини и има материяли със специфичен топлинен капацитет в пъти превишаващ този на желязото.

Ако накой иска да смята и да прави графика да ползва калкулатора (и таблични данни за спец топлинни капацитети на материалите), да нанася стойности в таблица. Няма да е линейна графиката, а експоненциална, защото при по-ниска температура и излъчените джаули за секунда намаляват (четвъртата степен на температурата).

Интеграл също може да свърши работа.

 

 

 

 

 

 

 

  • Потребител
Публикува

Не съм убеден, че студеното ще е най-вредното за колата. Все така си повечето материали издържат на студ/не толково голям/ но за радиацията която разлага пласмасите, като почне от боята да разните пласмасови части.

Според мен когато в 2070 година се върне ще е само купчина чогун и облак от разложена пласмаса....

  • Модератор Космически науки
Публикува

Бивш зам. администратор на НАСА: СпейсЕкс ни предложи да изстреляме товар, но ние им отказахме!

SLS-rocket.jpg

НАСА разработва ракета за милиарди долари, но след толкова години работа по нея все още няма полет. Image credit : NASA

11 февруари 2018 г. 10:00 ч.

Светослав Александров. Ако се чудите защо СпейсЕкс решиха да изстрелят стара кола в космоса и да направят такъв маркетингов трик на "Тесла", вместо да изпратят нещо наистина смислено, вече има отговор на въпроса. 

Лори Гарвър, която е бивш заместник-администратор на НАСА, написа преди няколко дни любопитна статия за The Hill. Оказва се, че СпейсЕкс предложили на НАСА възможност да изпратят някакъв товар в космоса още при първия полет на "Фолкън Хеви". Но американската агенция е смятала, че частните космически ракети са нейна конкуренция, и отказала офертата. Впоследствие Гарвър съобщи и в Туитър, че подобна оферта е била дадена и на военновъздушните сили на САЩ, но от там СпейсЕкс също получили отхвърляне.

Едва тогава Илон Мъск се е навил да изстреля в космоса "Тесла Роудстър". 

Лори Гарвър силно разкритикува и работата на НАСА, в частност разработката на тежкотоварната ракета "Спейс Лонч Систъм". Бившата администраторка смята, че най-накрая трябва да се даде отговор защо изобщо трябва да се продължи работата по ракетата, освен да се пазят работни места. До този момент американската агенция е дала над $15 милиарда долара за "Спейс Лонч Систъм", а първият полет не се очаква да е преди края на 2019 или 2020 година. Дори и всичко да мине наред и "Спейс Лонч Систъм" наистина да полети, едно изстрелване ще струва $1 милиард долара.

За сметка на това "Фолкън Хеви" излиза само $100 милиона долара на старт. Сиреч НАСА може да купи десет полета на "Фолкън Хеви", а с останалите пари да инвестира нещо наистина смислено.

"Време е нацията ни да реши дали наистина искаме космическа програма или програма за работни места", категорична е Гарвър.

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2084-2018-nasa-turned-down-falcon-heavy-offer

  • Модератор Военно дело
Публикува

Жоре, на китайски да ми го бе написал по щях да те разбера).

Това което аз знам е, че пластмасата и гумата изменят своите качества и стават силно чупливи когато бъдат изложени на ниски температури. В космоса доколкото знам е доста студено и в този смисъл тази кола няма ли да се разпадне от студа при първото докосване. Все пак, космическите ракети ги правят изначално да са издръжливи на това пространство, а колата не.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува
Преди 2 часа, Frujin Assen said:

Жоре, на китайски да ми го бе написал по щях да те разбера).

Това което аз знам е, че пластмасата и гумата изменят своите качества и стават силно чупливи когато бъдат изложени на ниски температури. В космоса доколкото знам е доста студено и в този смисъл тази кола няма ли да се разпадне от студа при първото докосване. Все пак, космическите ракети ги правят изначално да са издръжливи на това пространство, а колата не.

Ми с две думи, дори и да се намира в постоянна сянка от слънцето, до такива температури дето разпадат полимерите, ще стигне след денонощите, практически според мене. Освен това, ако неюо не удря или натиска пластмасите и гумите, ме може и да си запасят длго формата, а по някое време да стане и каквото писа Скуби - да се првърнат в прах.

Охлаждането ще настъпи сравнително бавно. Това исках да кажа с толкова сметки.

Което значи, че в първите часове може и да бъде подкарана (едва ли, но все пак), и ако не разчита на вентилатори за охлаждането (на електроника и електромотори), може би и ще се движи известно време - зависи от оразмеряването. Ако е на повърхността на планета (луната примерно), преди електрониката и моторът да прегреят.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 22 часа, JImBeam said:

123.jpg

NO PANIC !  

заб. Изтървал съм коментара :) 

Редактирано от JImBeam
  • 4 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки
Публикува

Илон Мъск за изстрелването на Старман: животът не може да е просто решаване на един тъжен проблем и след това на друг

11 март 2018 г. 11:00 ч. Защо "Фолкън Хеви", защо космическата кола "Тесла", защо "Старман"? ... защо да не решаваме първо нашите, земните си проблеми, преди да се отправим към космоса?

Ето го отговора на Илон Мъск, който бе публикуван в Туитър преди няколко часа:

"Животът не може да е просто решаване на един тъжен проблем и след това на друг. Има нужда да съществуват неща, които ви вдъхновяват, които ви правят радостни да се събуждате сутринта и да се чувствате част от човечеството. Ето защо го направихме. Направихме го заради вас", написа Илон Мъск. 

Прочетете и анализа на Светослав Александров за Мисъль по темата: космическата кола на Мъск и лимузиновите либерали (линк)

2018-falcon-heavy-launches.png

Кадър от изстрелването на "Фолкън Хеви" през февруари. Photo credit : SpaceX

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2119-2018-life-cant-be-about-solving-sad-problems

  • 6 месеца по късно...
  • Модератор Космически науки
Публикува

СпейсЕкс: Отказахме на правителството да ни плати за разработката на Фолкън Хеви, сами си я направихме и изстреляхме!

3 октомври 2018 г. 20:30 ч. Шокиращо признание направи днес Ханс Конигсмен, който е вицепрезидент на СпейсЕкс по въпросите за сигурността. Конигсмен разговаряше пред публика на Международния астронавтически конгрес в Германия. 

Представителят на СпейсЕкс оповести, че с компанията са се свързали представители на правителствена агенция (без да съобщава името й). Тя предложила да помогне финансово за направата на свръхтежката ракета "Фолкън Хеви", но на цената на това да вземе решенията как да се строи. Според Конигсмен отговорът на СпейсЕкс бил твърд: "Ние казахме: НЕ! Искаме сами да я построим. Ако искате, ще я купите, когато тя е готова и ние ще ви таксуваме за услугата". От СпейсЕкс са категорични, че за компанията е най-добре ако не приемат правителствени подаяния. 

"По-добре да не се опитваш да вземеш пари от правителството, иначе правителството ще ти каже какво да построиш и как да го направиш", казва Конигсмен. 

Вероятно това показва разочарованието на СпейсЕкс от работата с НАСА през последните години. Частната компания пое поръчка от агенцията да разработи пилотиран космически кораб "Крю Драгън" и наистина НАСА даде милиарди за създаването му, но агенцията постоянно си запазваше правото да казва "не" за едно или друго решение на СпейсЕкс по отношение на дизайна. Всичко това добави години отлагания и като следствие: днес американските астронавти нямат достъп до "Международната космическа станция", освен като пътници на борда на руските кораби "Союз". 

Можем само да спекулираме, че това е основната причина, поради която СпейсЕкс изостави "Крю Драгън" за полети до Луната и Марс. Напомням на читателите, че едно от настояванията на НАСА бе "Крю Драгън" да се връща на Земята само с парашути, без ракетни двигатели. Последното обаче би било задължително условие, за да може "Крю Драгън" да се ползва и за междупланетни кацания. Нямаше отърване и частната компания клекна. Сега СпейсЕкс работи по нова ракета и нов космически кораб "Биг Фолкън", които ще се ползват за мисии до Луната и Марс, а за разработката им компанията всячески ще се старае да избегне правителствените намеси. "Крю Драгън", който днес е в окастрен вариант, далеч от първоначалния замисъл на СпейсЕкс, ще се ползва само за транспорт на екипаж до околоземна орбита. 

Вижте целия запис от изказването на Ханс Конигсмен тук (Youtube връзка)

falcon-heavy-launch-1.jpg

Снимка от успешното изстрелване на "Фолкън Хеви" на 6-ти февруари. Photo credit : SpaceX

 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2391-2018-spacex-no-government

  • 5 месеца по късно...
  • Модератор Космически науки
Публикува

СпейсЕкс ще изстреля свръхтежката ракета Фолкън Хеви на дебютната ѝ комерсиална мисия през април

falcon-heavy-launch-1.jpg

Снимка от успешното изстрелване на "Фолкън Хеви" на 6-ти февруари 2018 г. Photo credit : SpaceX

25 март 2019 г. 17:15 ч.

Светослав Александров. Месец март бе изключително успешен за СпейсЕкс, след като компанията благополучно проведе първия полет на новия пътнически кораб "Крю Драгън", който от лятото ще започне да превозва астронавти до МКС. Сега насочваме вниманието си към следващото изстрелване на единствената свръхтежка ракета (т.е. с товароподемност от над 50 тона до орбита), която понастоящем е в експлоатация: "Фолкън Хеви". За разлика от мисията ѝ през февруари миналата година, когато ракетата изведе в околослънчевото пространство автомобила Тесла Роудстър с манекена Старман, този път полетът е много по-сериозен. "Фолкън Хеви" ще трябва да изведе в геостационарна орбита спътника "Arabsat 6A", който ще осигурява комуникационни услуги на територията на Европа, Африка и Близкия изток. Това е първата комерсиална мисия за свръхтежката ракета, която СпейсЕкс ще проведе по заявката на клиент. 

Изстрелването може да стане факт още на 7-ми април в 00:36 ч. българско време. Ако то бъде успешно, компанията на Илон Мъск ще затвърди репутацията си на надежден превозвач. Няма никакъв спор, че както полетът през февруари миналата година, така и този ще бъде наблюдаван със затаен дъх от космическите ентусиасти.

Със сигурност мисията ще бъде наблюдавана и от зоркото око на ръководството на НАСА и администрацията на американския президент Доналд Тръмп. Свръхтежките ракети са предпочитаният начин за изпращането на хора отвъд околоземна орбита, до Луната и Марс. За тази цел НАСА строи по поръчка на Конгреса своя собствена свръхтежка ракета - "Space Launch System", или още наричана накратко "SLS". Създаден за нея е и нов пилотиран кораб "Орион". Поради факта, че Конгресът е поставил изисквания как точно да се построи "SLS" - а именно, да се използват конкретни технологии от пенсионираната програма "Космическа совалка", за да се пазят определени работни места, ракетата е наричана иронично "Senate Launch System". Строежът й е съпътстван от безкрайни отлагания. Практически всяка година дебютният полет се отлага с по още една година. 

Преди няколко дни администраторът на НАСА Джим Брайденстайн оповести, че тези отлагания са неприемливи и че така вече не може да се продължава. Поради това американската космическа агенция обмисля да изстреля архитектурата на "Орион"  за мисията му до окололунна орбита посредством комерсиални ракети. Такава ракета може да бъде "Фолкън Хеви". Вероятно натиск за бърза реализация на "Орион" до Луната има и от страна на Тръмп, който ще иска до края на първия му мандат да покаже видим напредък в областта на космическата програма. 

Предстоящият полет на "Фолкън Хеви" ще е комплексен и поради още една причина - Мъск се надява завръщането на двата странични ускорителя след полета да е успешно. Това ще позволи те да бъдат рециклирани набързо, след което ще се използват за по-следващото изстрелване на "Фолкън Хеви", а то може да бъде проведено още през юни. Тогава в орбита ще бъде изведена мисията "STP-2" - първата мисия за американските военновъздушни сили на "Фолкън Хеви". В рамките на нея общо 25 малки космически апарата ще бъдат пуснати в орбита, а един от тях е "Лайтсейл 2" - слънчевата платноходка на Планетното общество. Тя ще демонстрира възможностите на единствената реалистична към този момент технология за достигане на далечните звезди. 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2680-2019-first-commercial-fh-preview

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки
Публикува

УСПЕХ: Първата свръхтежка ракета Фолкън Хеви с ускорители Блок 5 изведе в орбита спътника Arabsat-6A!

2019-12-april-falcon-heavy-launches.jpg

Кадър от днешното излитане. Photo credit : SpaceX

12 април 2019 г. 02:10 ч.

Светослав Александров. Днес е ден на истински триумф за Илон Мъск и неговата космическа компания СпейсЕкс! Ракетата "Фолкън Хеви" излетя благополучно в 01:35 ч. българско време, доставяйки в геосинхронна орбита комуникационния спътник "Arabsat-6A". Освобождаването на сателита от горната степен на ракетата-носител бе осъществено 34 минути след началото на мисията. 

Тази ракета "Фолкън Хеви", която бе изстреляна днес, се различава съществено от ракетата, която летя през февруари 2018-та година. За пръв път бяха използвани последната версия ускорители "Блок 5". Напомням на читателите, че "Фолкън Хеви" е най-мощната космическа ракета в света, която понастоящем е в експлоатация. Тя е способна да доставя 63 800 килограма полезен товар в околоземна орбита. В миналото е имало само три ракети с товароподемност от над 50 тона - т.нар. "свръхтежки ракети" - това са били "Сатурн 5" (извеждала хора до Луната), "Н1" (неуспешен проект в рамките на съветската лунна програма) и "Енергия" (извеждала съветската совалка "Буран"). Тези три ракети са пенсионирани, което днес превръща САЩ в абсолютен лидер в областта на орбиталните доставки. 

Всяка ракета "Фолкън Хеви" е екипирана с 27 двигателя от серията "Мерлин", които са изцяло американски.

2019-12-april-side-boosters-landing.jpg

Кадър от днешното завръщане на двата странични ускорителя. Photo credit : SpaceX

Днешният полет беше ознаменуван от още едно важно събитие. За пръв път на Земята се завърнаха успешно и трите ускорителя на "Фолкън Хеви"! Миналата година, по време на първото изстрелване на ракетата, бяха върнати само двата странични ускорителя, докато централното ядро беше изгубено. Сега обаче при кацането нямаше никакви проблеми - както ускорителите, така и ядрото се завърнаха.

И докато миналогодишният полет бе критикуван от противниците на СпейсЕкс, че Илон Мъск си прави реклама с изстрелването на кола в космоса, днешният полет бе много по-съществен: компанията доказа, че може да извежда безопасно в орбита ценен полезен товар срещу заплащане и така утвърди репутацията си на надежден доставчик.

Няма спор, че днешното изстрелване бе наблюдавано от зоркото око на ръководството на НАСА и от администрацията на американския президент Доналд Тръмп. Свръхтежките ракети са предпочитаният начин за изпращането на хора отвъд околоземна орбита, до Луната и Марс. За тази цел НАСА строи по поръчка на Конгреса своя собствена свръхтежка ракета - "Space Launch System", или още наричана накратко "SLS". Създаден за нея е и нов пилотиран кораб "Орион". Поради факта, че Конгресът е поставил изисквания как точно да се построи "SLS" - а именно, да се използват конкретни технологии от пенсионираната програма "Космическа совалка", за да се пазят определени работни места, ракетата е наричана иронично "Senate Launch System". Строежът й е съпътстван от безкрайни отлагания. Практически всяка година дебютният полет се отлага с по още една година.

А ето, сами виждате - днес "Фолкън Хеви" лети, което до голяма степен обезсмисля усилията по създаване на "SLS". Ако Тръмп и неговият вицепрезидент Майк Пенс са сериозни за това НАСА да изведе човек на Луната до 2024 година, не може да се губи време. Единственият разумен ход е да се използва съществуваща днес технология. Все по-реалистично изглежда, че първите хора, които ще се отправят отвъд пределите на околоземна орбита след приключването на програмата "Аполо" през 70-те, ще го направят с ракета "Фолкън Хеви"... или със следващото поколение ракети "Супер Хеви". 

Запис от днешния полет: тук (Youtube връзка)

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2721-2019-12-april-falcon-heavy-launches

  • Потребител
Публикува

Като гледаш как трите корпуса на ракетата си кацат безпроблемно почваш да си мислиш че нещата се случват вече рутинно и че хората имат вече пълен контрол над пътуването в космоса... 

  • Потребител
Публикува (edited)

 След извеждането в орбита на поредния спътник,  SpaceX за първи път върна на земята три степени.

С деня на космонавтиката, Ви поздравява шарлатанина Илон Мъск! :bp:

 

Редактирано от vvarbanov

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!