Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано

Не смятам за плодотворно :) да се въртим около дупетията на хомосексуалистите :) предлагам да разгледаме един друг аспект на "джендърната революция"

До каква възраст, в каква степен и доколко родителите и обществото имат право да влияят при избора на поведение (вкл. сексуално) на индивида.

Това е свързано с темата, тъй като върху поведението и избора на стереотипи влияят не само вътрешни импулси. След Русоистката революция с "Назад към природата" може да е дошло времето на "Назад към културата"? Пък може и да не е.

Вниманието на обществото към "насилието" над детето често е пресилено, защото налагането на културните постижения по принцип е агресивен акт- налагаме ги. Децата се съпротивляват от първото обличане, през приучването на гърне, през дисциплината на дневния режим и до това кое облекло и думи са "прилични". Докъде се простира ОТГОВОРНОСТТА и от къде започва НАСИЛИЕТО  при усвояване на културните образци? Защита на детето при неговия избор ли е да не му бъдат наложени моделите, а да се чака то само да избере? И не граничи ли със самоубийство на културата отказа от нейното силово понякога налагане?

Надявам се разбирате хода на мислите ми и как това е свързано с избора на стереотип(вкл. сексуален) и противоречията между защитата от насилие и налагането на  положително поведение. :117:

  • Потребител
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 6:29, Втори след княза said:

Докъде се простира ОТГОВОРНОСТТА и от къде започва НАСИЛИЕТО  при усвояване на културните образци?

Expand  
  Reveal hidden contents

 

  • Потребител
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 6:58, caress… said:
  Reveal hidden contents

 

Expand  

Макар да е подробно и прецизно написаното от вас, бих добавил още нещо.

Независимо, че е лонгитудно, изследването е ограничено в училищната възраст и не отразява реализацията впоследствие. Допустимо е децата от авторитарни семейства да са агресивни, конфликтни, егоистични, с натрупана след подтискането вътрешна енергия и с това да постигат повече за себе си. От изследване на стил на училищно ръководство в България се установява, че обучаваните в условия на демократичния стил по резултати- продължаване във ВУЗ с малко надвишават тези, обучавани при авторитарен стил в училището, което не го поставя като безуспешен.

Не смятам, че стилът на отношение с децата е вроден, но той е относителен ригиден и се проявява в семейството на потърпевши от авторитарни или свръхлиберални родители. Дори да не са като обречеността на темперамента, но придобитите от личен опит стереотипите трудно се променят. Няма от къде да се придобият, твърде интимни са, ограничени в семейството. Но както си влачим темперамента, макар да не е най- добрият, намираме компенсаторни механизми и се оправяме. Великите меланхолични художници и холерични актриси дали щяха да са такива като сангвиници? Това го пиша с идеята, че има широки граници на адаптивно поведение и не- авторитетните стилове не осъждат децата на неуспешност.

  • Потребител
Публикувано (edited)

Защо е необходимо да се разграничат биологичния пол и социалните стереотипи, свързани с пола (джендър)? 

Първата основателна причина е, че стереотипите се менят с времето.

Втората причина е, че хората днес са изключително мобилни. Живеят и работят в различни страни от тази, в която са израснали с различни стереотипи за социалните роли на половете. С Истанбулската  конвенция западът казва - искате да бъдем една общност, много хубаво, но ще трябва да приемете нашите стереотипи за социалните роли на половете, даже ще трябва да приемете и нашата терминология.

Редактирано от Doris
  • Потребител
Публикувано (edited)
  On 19.02.2018 г. at 6:29, Втори след княза said:

Вниманието на обществото към "насилието" над детето често е пресилено, защото налагането на културните постижения по принцип е агресивен акт- налагаме ги.

Expand  

През моите очи:

Това е един от най-сложните житейски казуси. Отгоре на всичко - и един от фундаменталните, които "забъркват" цвета динамиката и посоката в човешкото битие - и групово, и личностно.

Сложността е следствие на многопластието на подвъпросите и начина по който те влияят и (се) определят един на друг. Сложността е и следствие на вече натрупаните наследства, предварителния им анализ и извеждане, на формиране на модели и тенденции, извеждане на връзки и тенденции при взаимодействията и моделирането им...

--------------------

В разглеждането на сложни казуси, са налице два УСЛОВНИ, типологични варианта Разглеждащи:

- такива - с умения и практика в синтеза, способни и адекватни да разглеждат комплексни казуси, със възпитани и отработени умения за работа с относителности и условности, вероятности и възможности...

и "другия вариант" - всички останали безкрайни нюанси на когнитивни натрупвания, дадености и възможности...

-------------

Подадената информация от колежката в "скрития текст" е чудесна и сентенционна и структурирана в инфото си. Тенденциите и връзките при взаимодействията, са чудесно изведени и достатъчно показателни. Въвеждането на понятийното съдържание е на ниво и достатъчно ясно. Има един проблем от общо и практическо естество... Ако се стигне до разглеждане и дебат върху тази информация, този... 'проблем' ще стане ясен, макар за мен да е "очевиден"...

----------------

В тясната конкретика на горния казус - в цитираното от мен изречение - става ясно виждането на автора на тия думи, но въпроса за "налагането на културните постижение" е само тясно разбиране за много сериозни и фундаментални взаимодействия - човек-среда и сложния процес на приемо-предаване на информация от социото към новия негов член, по каналите на възпитанието, обучението, ученето, подражанието и имитирането, Голяма част от аспектите които определят приемо-предаването на готов валидиран опит от социото към "детето" е инстинктивно подложен - по линията на социалния инстинкт... Така се задава твърде първосигнална основа и няма как по нея да протича транспорт на висококогнитивна и сложно-житейска "енергия" - въпрос на Несъответствие.

В конретиката

- културните особености, не винаги са "постижения".

- Начина на "предаване" не е задължително да е насилствен, и с налагане. Подходите в практиката на това са безкрайни, макар че в общ смисъл общите зависимости са засегнати в текстовия материал на колежката по-горе

- училищното образование не е никакъв критерий, още повече че "образованието' по принцип е сложен въпрос - какъв тип е образованието... като вариантите са много и продължават да се експериментира.

Авторитарния подход по принцип - е експресивен и той е най-ригидния условен тип подход. Той не е само спрямо децата и родителите - защото през социума се наблюдава репликация в предаването на подхода - от родител на дете. Освен това именно този подход е близо до инстинктивния, и в него първосигналните особености са най=застъпени. Крайно=либералния и авторитарния подходи (според условностите по-горе) изискват най=малко когнитивни качества и дадености в "родителя".

Разбира се че именно на фона на двата други - става ясен контраста за 'авторитетния подход'... Но именно тук е проблема - защото той е зададен почти идеално. В общ смисъл той наистина е изведен с идеални, почти пожелателни и вдъхновителни характеристики и описания. Основния проблем за практическата му рядкост, е именно сложните изисквания към родителя откъм качества, дадености, предварителен сериозен житейски опит, много натрупвания, когнитивна, информационна обезпеченост... В допълнение към "практическата невъзможност" е и наличието на "родителствени грижи" във възрасти, в които тия така или иначе редки натрупвания, са невъзможни да се изградят...

Проблемът на авторитетния подход е сложното ориентиране в сложната среда на обмен, касаеща "родител-дете". Освен това - сложна, защото е и непрекъснато променлива, а именно в такава среда е най-трудно при положение че сред възпитанието няма обучение, няма специфично предаване на напредничавия опит, а това е оставено на битовите несъзнателни транспорти на готови модели, заимствани инстинктивно от собствения опит на "дете-родител". 

Изглежда че не се разбира нещо просто, същевременно важно. Създаването и отглеждането на деца, продължава да следва инстинктивни вътрешни уклони. Дори при съвременните и модерни дадености бременността да се избира и контролира забременяването, все още натиска на несъзнателните инстинктивни социални модели е много висок. Няма как при това положение да се очаква висока степен на съзнателност, разум и житейска зрялост, основана на рационалност, в която и да е част от социалните отношения и взаимодействия. ( и в частност - възпитанието на деца)

 

Редактирано от ramus
  • Потребител
Публикувано

Каквото и да ти набият в канчето в семейството и в училище, след време то се променя във връзка с адекватността към средата, в която живееш, а може и просто поради относителната самостоятелност на възрастните. В училище са ме наказвали за носене на дънки, за пусната коса. Майка ми ме учеше, че носенето на грим е неприлично. Познайте спазвам ли сега тези внушавани ми стереотипи - не, не ги спазвам.

  • Потребители
Публикувано
  On 18.02.2018 г. at 19:42, Втори след княза said:

моля, дайте определението, което подразбирате за gender. В моето разбиране е: социалните роли, приписвани на двата пола, т.е. не говориме за хомосексуализъм, но е коректно да говорим за маскулинна и фемининна роля при възпитание на дете от хомосексуална двойка.

Expand  

Да, това е определението. Но имах предвид нещо друго.

Проблемът е, че промяната на стереотипа на социалните роли е форма на псевдоосвобождение от терора на биологичния пол, както джендър идеолозите разбират биологичния пол. Защото отхвърляш една социално детерминирана роля, за да се натресеш на друга. Освобождаваш се от един пол, за да връхлетиш в друг, дори ако се мислиш за свободен безполов атом. 

Другият проблем е, че промяната се очаква като държавен акт, нещо повече - законова разпоредба на голямата държава (ЕС), което трябва да унифицира новото отношението към половете като социална норма, а старото да се заклейми като примитивизъм и предразсъдък на злобни хомофоби. Всичко това напомня на едно недалечно минало, когато един марксистки философ провъзгласи появата на нов човек - хомо комунистикус, който също беше декретирано творение на една друга държавна система.

От социална роля никой не може да се освободи щом живее в общество, а не сам на безлюден остров. Хомосексуалните с дете също ще трябва да готвят и да перат, да изпълняват някаква социална роля. Дори да си сменят през ден ролята на татко/мама 1 и татко/мама 2, пак роля ще бъде, а не свобода от социални роли.

  On 18.02.2018 г. at 22:19, vvarbanov said:

То е ясно, че не разбираш, но не съм и очаквал да схванеш за какво става въпрос.По добре не се мъчи, не е за тебе това.

По спокойно, тая овча логика я ползвам специално само за теб, защото виждам че си узрял за нея.:ag:

Expand  

Благодаря, Върбанов, за съдържателния отговор. Аргументиран и изчерпателен - в твой стил.:)

  • Потребители
Публикувано
  On 18.02.2018 г. at 10:29, scaner said:

И да се дърпате, и да не се дърпате, еднополовите бракове идват и ще трябва да се преглътнат. Ето едно кратко резюме за практиката на Европейският съд за правата на човека:

Тукашните форумни бури в чаша вода нямат голям смисъл, освен да покажат кой с какъв багаж и какви предразсъдъци отскача :)

Expand  

Това е ясно и без демонстрираната надменност. Следващата стъпка е, като яхнете властта с конвенции и разпоредби, да криминализирате тези с предразсъдъците като опасни за новото общество.

  • Глобален Модератор
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 13:33, Incorrectus said:

Това е ясно и без демонстрираната надменност. Следващата стъпка е, като яхнете властта с конвенции и разпоредби, да криминализирате тези с предразсъдъците като опасни за новото общество.

Expand  

Защо се обръщате по този начин към мен? Аз нито драпам за властта, нито очаквам някакви привилегии, в случая само играя ролята на наблюдател. Гледате в някаква далечина и си търсите там враг. Не, не съм такъв.

Просто се опитвам да покажа с колко предразсъдъци е пълен този дебат, предразсъдъци толкова дълбоко вкоренени, че не се усещат като такива. Ето например от вашите изказвания по-горе:

Проблемът е, че промяната на стереотипа на социалните роли е форма на псевдоосвобождение от терора на биологичния пол, както джендър идеолозите разбират биологичния пол.

Предразсъдък е прякото свързване на промяната на стереотипите с "псевдоосвобождаване от терора на биологичния пол", което сте почерпили от многото премятания на джендър-идеолозите. Не ви ли хрумва, че промяната на стереотипите може изобщо да не е свързана с някакви "освобождения" от пола, и че такива промени са всъщност много по-масов случай от колкото екстремисткото тълкувание на джендър-активистите? Например промяна е възприемането на традиционната роля на жената в семейството като готвачка и чистачка като не толкова унизителни, които могат да бъдат поети и от мъжете. Или ролята на директор на фирма като не недостижима за жените. Давам ви най-елементарни възможности, свързани с промяната на стереотипите, които промени са нужни на обществото за да се намали агресията поне, и каквито промени изисква конвенцията да се случат. А вие залитате в най-екстремистските варианти, и те за вас са единствена възможност която виждате, и поради това късогледство да се откажем и от конвенцията. Предразсъдъците лишават действията от логика, както се вижда.

Защото отхвърляш една социално детерминирана роля, за да се натресеш на друга. Освобождаваш се от един пол, за да връхлетиш в друг, дори ако се мислиш за свободен безполов атом. 

Схванахте вече, че това "отхвърляне" е чутовен предразсъдък? Освобождаването от пол - също.

Другият проблем е, че промяната се очаква като държавен акт, нещо повече - законова разпоредба на голямата държава (ЕС), което трябва да унифицира новото отношението към половете като социална норма, а старото да се заклейми като примитивизъм и предразсъдък на злобни хомофоби

Както ви показах по-горе, промяната не изисква такова "унифициране на отношенията между половете", каквото вие го представяте. Равенството на мъжете и жените едно че е закрепено в друга конвенция, друго че се отнася за достъпа до социалните роли.

Всичко това напомня на едно недалечно минало, когато един марксистки философ провъзгласи появата на нов човек - хомо комунистикус, който също беше декретирано творение на една друга държавна система.

А това вече е израз на страховете, насадени от погрешните предразсъдъци :) и нищо друго.

От социална роля никой не може да се освободи щом живее в общество, а не сам на безлюден остров. Хомосексуалните с дете също ще трябва да готвят и да перат, да изпълняват някаква социална роля. Дори да си сменят през ден ролята на татко/мама 1 и татко/мама 2, пак роля ще бъде, а не свобода от социални роли

И ако си дойдем на думата, че никой не изисква от никого да се освобождава от социалните си роли, а да се промени отношението на обществото към тези роли, всичко си идва на мястото. И хомосексуалистите стават като всички други хора, със същите права и задължения. Не беше трудно, нали?

  • Потребител
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 9:53, Doris said:

Защо е необходимо да се разграничат биологичния пол и социалните стереотипи, свързани с пола (джендър)? 

Първата основателна причина е, че стереотипите се менят с времето.

Втората причина е, че хората днес са изключително мобилни. Живеят и работят в различни страни от тази, в която са израснали с различни стереотипи за социалните роли на половете. С Истанбулската  конвенция западът казва - искате да бъдем една общност, много хубаво, но ще трябва да приемете нашите стереотипи за социалните роли на половете, даже ще трябва да приемете и нашата терминология.

Expand  

Кои са тези "нашите стереотипи" на Запада? Все пак трябва да ги знаем, преди да кажем "Добре". При това те не са безспорни. Има партии и християни срещу тях. Ако приемем, че Европа е в залез, както смятат мнозина, то и стереотипите биха били упадъчни. Пък ние сме млада нация- на има няма 140 г. После, иска се да няма насилие срещу хора с други стереотипи. Дали това не е прекалено широко? Насилието, санкционирано от Наказателния кодекс не е ли достатъчно? Ще бъде ли прието като насилие и семейният натиск над непълнолетни, а над зависими материално пълнолетни? На мен няма да ми е приятно синът ми да скърца креват в стаята си с мъж, поне докато е под моя покрив. (не че ще ми е по сърце дъщерята да прави същото :) )

И понеже тези проблеми не са психологически, а правно- етични, не бих задълбочавал.

Общо, по джендър- проблематиката мнението ми се оформя като:

Стереотипите са динамични и подлежат на промяна. Промяната може да бъде и в негативна за лицето или социума посока и в различна възраст. Няма етичен критерий кое е доброто- свободата в приемането на разнообразни роли, отнасящи се до пола или утвърждаване само на ролите, по- адекватни на биологическия пол. За мен тези роли, които са хормонално и еволюционно утвърдени са по- адекватни и не предизвикват психичен дисонанс. Богатството на роли, само по себе си, е с положително адаптационно значение, но в условия на постоянство на средата по- адаптивно е пълноценното усвояване на една- адекватна роля. 

Смятам, че семейството трябва да положи максимум усилия, независимо от стила на отношенията родители- деца, за да ги предпази от стереотипи, които смята за вредни за детето и семейството. Естествено не бива да се прескача законовата граница, но самият термин "насилие" е необходимо да се прецизира, за да не стават родители и възпитатели заложници на детски капризи. 

  • Потребители
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 15:19, scaner said:

Защо се обръщате по този начин към мен? Аз нито драпам за властта, нито очаквам някакви привилегии, в случая само играя ролята на наблюдател. Гледате в някаква далечина и си търсите там враг. Не, не съм такъв.

Expand  

Като защитник на съответна гледна точка се обръщам към вас, нищо друго нямам предвид. Просто теоретизирам.

  On 19.02.2018 г. at 15:19, scaner said:

Просто се опитвам да покажа с колко предразсъдъци е пълен този дебат, предразсъдъци толкова дълбоко вкоренени, че не се усещат като такива. Ето например от вашите изказвания по-горе:

Проблемът е, че промяната на стереотипа на социалните роли е форма на псевдоосвобождение от терора на биологичния пол, както джендър идеолозите разбират биологичния пол.

Предразсъдък е прякото свързване на промяната на стереотипите с "псевдоосвобождаване от терора на биологичния пол", което сте почерпили от многото премятания на джендър-идеолозите. Не ви ли хрумва, че промяната на стереотипите може изобщо да не е свързана с някакви "освобождения" от пола, и че такива промени са всъщност много по-масов случай от колкото екстремисткото тълкувание на джендър-активистите? Например промяна е възприемането на традиционната роля на жената в семейството като готвачка и чистачка като не толкова унизителни, които могат да бъдат поети и от мъжете. Или ролята на директор на фирма като не недостижима за жените. Давам ви най-елементарни възможности, свързани с промяната на стереотипите, които промени са нужни на обществото за да се намали агресията поне, и каквито промени изисква конвенцията да се случат. А вие залитате в най-екстремистските варианти, и те за вас са единствена възможност която виждате, и поради това късогледство да се откажем и от конвенцията. Предразсъдъците лишават действията от логика, както се вижда.

Защото отхвърляш една социално детерминирана роля, за да се натресеш на друга. Освобождаваш се от един пол, за да връхлетиш в друг, дори ако се мислиш за свободен безполов атом. 

Схванахте вече, че това "отхвърляне" е чутовен предразсъдък? Освобождаването от пол - също.

Другият проблем е, че промяната се очаква като държавен акт, нещо повече - законова разпоредба на голямата държава (ЕС), което трябва да унифицира новото отношението към половете като социална норма, а старото да се заклейми като примитивизъм и предразсъдък на злобни хомофоби

Както ви показах по-горе, промяната не изисква такова "унифициране на отношенията между половете", каквото вие го представяте. Равенството на мъжете и жените едно че е закрепено в друга конвенция, друго че се отнася за достъпа до социалните роли.

Всичко това напомня на едно недалечно минало, когато един марксистки философ провъзгласи появата на нов човек - хомо комунистикус, който също беше декретирано творение на една друга държавна система.

А това вече е израз на страховете, насадени от погрешните предразсъдъци :) и нищо друго.

От социална роля никой не може да се освободи щом живее в общество, а не сам на безлюден остров. Хомосексуалните с дете също ще трябва да готвят и да перат, да изпълняват някаква социална роля. Дори да си сменят през ден ролята на татко/мама 1 и татко/мама 2, пак роля ще бъде, а не свобода от социални роли

И ако си дойдем на думата, че никой не изисква от никого да се освобождава от социалните си роли, а да се промени отношението на обществото към тези роли, всичко си идва на мястото. И хомосексуалистите стават като всички други хора, със същите права и задължения. Не беше трудно, нали?

Expand  

На всичко това е безсмислено да отговарям. Явно не обърнахте внимание, че темата е "джендър - психология...", а не ИК„ Вие си карате по инерция от разговора за ИК. Съответно е нелепо да възразявате, че в тази тема използвам мнения на джендър-идеолозите, че унифицирането е мое представяне и т.н. Ако нещо опровергавате, опровергавате джендър-идеолозите, не мен. Съответно аз не съм техен защитник и няма защо да отговарям.:)

  • Потребител
Публикувано

Хубава новина. В някога  най - развитата някога немска провинция - Северен Рейн Вестфалия  където има най много чужденци и бежанци немска фирма е създала шорти и панталони които защищават от изнасилване нежния пол. 

  • Потребител
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 15:51, Втори след княза said:

Богатството на роли, само по себе си, е с положително адаптационно значение, но в условия на постоянство на средата по- адаптивно е пълноценното усвояване на една- адекватна роля. 

Expand  

Исторически погледнато, опитите с усвояването на единствена адекватна роля, досега винаги завършват с неуспех. Какъвто и да е бил моделът, налаган предимно насилствено, отклонения от него са съществували независимо от сексуалната ориентация. Забраненият плод продължава да е все така сладък и днес.

Възможно ли е Юнг да се окаже прав и психически всеки човек да е андрогинен? Формирането на личността и сексуалността са сложни и деликатни процеси, за да раздаваме етикети с лека ръка. Все пак идеалът в любовта е човек да създаде отношения с друг човек, а не с точно определени полови органи, нали? 

Сексуалността не се проявява изключително в самия секс. Има множество компоненти. Сред тези основни компоненти са емпатията, нежността и топлотата. Като тези компоненти може и да не ни отведат непременно до спалнята, но ще направят отношенията ни с другите хора дълбоки и здравословни, независимо от техния пол! Това не е нищо друго освен здравословното проявяване на нашата бисексуалност, явяваща се следствие от психологичната андрогинност. За нея не е задължително непременно да включва физическата страна, тъй като, очевидно, никой не спи с всички хора, към които се отнася със симпатия и обич - т.е. човешките взаимоотношения никога не са били сведени само до реакциите на генеталиите.

Еротичните скулптури в храмовете на Каджурахо имат интересно медитативно предназначение - съзерцавайки ги, човек да се избави от натрапливите сексуални фантазии, като постепенно приеме с разбиране всичко, което те изобразяват. Целта е съзнанието да се пречисти. Забраняването или заливането с кал, внушенията за срам и неморалност по никакъв начин не допринасят за подобряване на ситуацията. Религиите какви ли не правила и забрани измислиха в борбата си с "плътската греховност" и до къде стигна човечеството? До невротичност. Натрапливото влечение към лица от противоположния пол също не е показател за психично здраве и нравствена зрялост. Какво като е "биологично правилното"?

  • Потребител
Публикувано
  On 20.02.2018 г. at 8:08, caress… said:

Възможно ли е Юнг да се окаже прав и психически всеки човек да е андрогинен? ... Това не е нищо друго освен здравословното проявяване на нашата бисексуалност, явяваща се следствие от психологичната андрогинност. 

Expand  

Мисля, че некоректно преминавате от реалното твърдение, че Юнговата хипотеза не е потвърдена в уверени заключения, основаващи се на нея.

  • Потребител
Публикувано
  On 20.02.2018 г. at 8:08, caress… said:

Исторически погледнато, опитите с усвояването на единствена адекватна роля, досега винаги завършват с неуспех. Какъвто и да е бил моделът, налаган предимно насилствено, отклонения от него са съществували независимо от сексуалната ориентация. Забраненият плод продължава да е все така сладък и днес.

.

.

.

Забраняването или заливането с кал, внушенията за срам и неморалност по никакъв начин не допринасят за подобряване на ситуацията. Религиите какви ли не правила и забрани измислиха в борбата си с "плътската греховност" и до къде стигна човечеството? До невротичност. Натрапливото влечение към лица от противоположния пол също не е показател за психично здраве и нравствена зрялост. Какво като е "биологично правилното"?

Expand  

На въпроса коректно ли е да се разсъждава психологически по една етическа тема, бих отговорил ДА.

От древни времена мъжката успешност е свързана с агресивност, а тя със сексуални посегателства. При разложение на обществото, при изчерпване поводите за сублимация/приложение на мъжката енергия винаги се стига до разврат. Опитите да се сложи ред са различни. От изкуството на любовта, през платената любов, през опазване давството зад манастирските стени, през високите огради на дома, през религиозните и законови норми, все се поставят приемливи рамки на сексуалното поведение. Това е култура- ограничения. Разпасаността не води до добро.

Вж. в уики Лукреция и Вергиния

  • Потребител
Публикувано
  On 20.02.2018 г. at 8:08, caress… said:

Какво като е "биологично правилното"?

Expand  

Еволюционно е.

За да може организъм да отреагира на външните изменения от околната среда, без да се "повреди" в смисъл на изчезване на вида - се е случило. Вместо да се усложнява един организъм за възможни реакции (сложното става силно уязвимо от промените и ако го е имало- еволюционно е загинало), е станало енергетично по-изгодно, да се "специализират" два отделни индивида: мъжко-женско, със сравнително "малки" изменения. Например - несиметричната Y-хромозома. Тя "откликва" на повече видове промени правилно и оцелява, като става "носител" на новото в околността. Така, при структуриране на нова генетично подложка в новородено се привнасят и качества, които са устойчиви в новите изменения на средата. Подобрява се общо вида!

(Че полът зависи от външните условия - при някакви риби, беше - си променят пола в зависимост от температурата на средата в която се въдят)

...

  • Глобален Модератор
Публикувано
  On 19.02.2018 г. at 17:50, Incorrectus said:

На всичко това е безсмислено да отговарям. Явно не обърнахте внимание, че темата е "джендър - психология...", а не ИК„ Вие си карате по инерция от разговора за ИК.

Expand  

ИК е прекрасен пример как едностранното разбиране на джендър-психологията води до неверни и сбъркани заключения. Джендър-психологията не е само екстремистските щения и виждания на ЛГБТ общността, а много, много повече. Да, безсмислено е да отговаряте, при такова ограничено и едностранно разбиране на проблема, каквото аргументирам.

  • Потребител
Публикувано (edited)
  On 20.02.2018 г. at 9:02, Малоум 2 said:

сложното става силно уязвимо от промените и ако го е имало- еволюционно е загинало

Expand  

Колега, какво точно имате предвид... защото това твърдение, като част от общата ви логическа подложка е с проблеми. Като подложката е с проблем, как да се очаква надграждането над нея да запази някаква адекватност.

Просто задавам въпрос - обосновете фрейма и предпоставеното, за да изведете горните думи...

само за справка - усложняването на организмите, е именно еволюционна посока в развитието им, а вие пишете точно обратното.

 

Редактирано от ramus
  • Потребител
Публикувано (edited)
  On 20.02.2018 г. at 12:04, ramus said:

само за справка - усложняването на организмите, е именно еволюционна посока в развитието им, а вие пишете точно обратното.

Expand  

Усложняването е само при нови видове - във вертикал. Як катаклизъм със силна промяна на радиационната обстановка. Почти "нови" гени - по-сложни. Голяма част от сложното не оцелява (по метод "проба-грешка"). Но, това което оцелее - търпи вътре видово многообразие и заради "сложността си" - много маймун, ама само едно е човек.

Вътре видовото се приспособява към новите условия с малки, незначителни изменения в кода и разнообразие на смесване, поради новото. По-скоро се адаптира без проблеми.

Между другото - надграждане с усложняване при гените е: върху готова "стара" структура, да се добавя нов код, свързан с промените.  Има запазване на "старите механизми" отработени в миналото. При развитие на сложен организъм, това което е мозък, ползва информация и от тях гени - те са нужни само докато се изгражда цялостно. После - информацията от тях се "включва" само ако е в системата "защита" за оцеляване.

...

Редактирано от Малоум 2
  • Потребител
Публикувано
  On 20.02.2018 г. at 8:08, caress… said:

Исторически погледнато, опитите с усвояването на единствена адекватна роля, досега винаги завършват с неуспех. Какъвто и да е бил моделът, налаган предимно насилствено, отклонения от него са съществували независимо от сексуалната ориентация.

Expand  

Мисля, че може да се дискутира дали "опитите с усвояването на единствена адекватна роля, досега винаги завършват с неуспех"

Не се опирам на такъв ненадежден авторитет като Библията, просто използвам като мото: "Има време за събиране на камъни и за разхвърляне на камъни" Еклесиаст.

Ще заложа на аргумент от животинския свят- все пак сме животни и първосигналното ни вече не еволюира. В  научнопопулярните филми за лъвове, от когото и да са снимани, където и да са снимани половата роля на мъжкия екземпляр е строго определена. Тя е единствена, адекватна и успешна. Внасям уговорката, че разглеждаме кратък период с относително стабилни условия. Със сигурност при промяна на условията половото поведение ще се измени.

При наличието на поведенчески мутации у мъжки в семейството лъвове, конфликтната среда ги превръща неминуемо в жертви. Те излъчват мъжки хормони, следователно са съперници. Биват унижени, отхвърлени и дори  убити. Агресивните женски обаче заемат висока позиция, докато няма по- силен лъв. Те могат да бъдат и водачи на семейството. С идването на по- силен мъжкар те приемат традиционните роли.

В човешкото общество има условия за толериране на слаби и недъгави. Това им дава шанс да компенсират недъга си чрез успехи в друга дейност. Обаче тази толерантност създава условия за симулиране на слабост, на преднамерено заемане на позиция на пасивност, нужда от помощ, или казано метафорично "източване касата за социална доброта". Когато можем, трябва да предотвратим подобно поведение, защото то води до деградация- вместо силни, от полза, някои се стремят да са слаби, да не бъдат социално ангажирани.

И така, има традиционна полова роля, която съответства на биологията. При възникнали промени се променят и ролите, но при стабилизиране на ситуацията има тенденция за връщане към тази биологична роля. Второсигналната ни система може да ни изиграе номер и да бъдем убедени, че това не е правилно и след отминаване на промените приемем несъответни на биологията и неадаптивни роли. Уви. НЛП.

  • Потребители
Публикувано
  On 20.02.2018 г. at 9:44, scaner said:

ИК е прекрасен пример как едностранното разбиране на джендър-психологията води до неверни и сбъркани заключения. Джендър-психологията не е само екстремистските щения и виждания на ЛГБТ общността, а много, много повече. Да, безсмислено е да отговаряте, при такова ограничено и едностранно разбиране на проблема, каквото аргументирам.

Expand  

Няма такава известна зависимост - едностранно разбиране да имат само тези, които считат, че в ИК и в който и да е текст винаги има паратекст; едностранно разбиране да нямат само тези, които считат, че ИК е ангелски текст, който няма паратекст, защото не искат да го виждат. Впрочем един пример за европейско законодателство, който доказва, че прехласването по кой да е регулиращ текст като панацея е израз на висша форма на наивитет.

  Цитирай

Казусът

Румънският гражданин г-н Coman и американският гражданин г-н Hamilton живеят...

Кой е автор на заключението?

*Melchior Wathelet, роден на 6 март 1949 г., е белгийски политик и член на десноцентристкия Хуманистки демократичен център. Има диплома по право и икономика от университет в Лиеж и е магистър по право от университета "Харвард". Професор в Католическия университет в Льовен и Университета в Лиеж. От 1995 г. до 2003 г. е бил съдия в Съда на ЕС. От октомври 2012 г. Wathelet е генерален адвокат.

Справка в сайта на BBC сочи, че Melchior Wathelet е бил замесен в скандал с ранното освобождаване от затвора на педофил по времето, когато е бил министър на правосъдието на Белгия. Заради този случай през 1997 г. Европейският парламент иска оставката му като съдия в Съда на ЕС. Wathelet също е обвиняван за участие в организирана престъпна група за сексуална злоупотреба с деца. Белгийските власти в крайна сметка свалят всички обвинения.

Expand  

Относно вашите аргументи. Ето един такъв фалшив, защото е срещу личността (страхове и предразсъдъци), а не срещу текста. Другото са възражения на джендърски теории, а не на мои.

Страховете и предразсъдъците на хората тук само Рамус ги знае дистанционно. Но виждам с безпокойство, че и вие се изкушавате от неговия пример.

  On 19.02.2018 г. at 13:07, Incorrectus said:

Всичко това напомня на едно недалечно минало, когато един марксистки философ провъзгласи появата на нов човек - хомо комунистикус, който също беше декретирано творение на една друга държавна система.

  On 19.02.2018 г. at 15:19, scaner said:

А това вече е израз на страховете, насадени от погрешните предразсъдъци :) и нищо друго.

Expand  

 

Expand  

 

  • Потребители
Публикувано
  On 20.02.2018 г. at 8:08, caress… said:

Възможно ли е Юнг да се окаже прав и психически всеки човек да е андрогинен?

Expand  

Аз съм голям почитател на Юнг и именно заради това ще спомена най-известния случай, в който неговата лична теория е помогнала на пациент. Това е случаят, вие го знаете, с парализираната жена и хипнозата, след който започва славата му на чудодеен доктор, към него започват да се стичат пациенти и съответно хонорари. Но самият Юнг е достатъчно почтен да заяви в своята автобиография, че след излизането на жената от хипноза тя наистина е била излекувана, но самият той няма никаква идея как се е случило това.:bigwink:

Според мен заслугата на Юнг е, че той, заедно с други първопроходци, открехва заключената със 7 катинара врата към психиката. Неговите трудове са прекрасно средство за лично размишление, любимо за мен, но не бих рискувал да кажа нещо много повече. Знаете много добре, че неговата идея за психичното "разпростира" същото някъде дълбоко в праисторическите мъгли и чак до вегетативната нервна система, и отвъд нея - там, където човекът вече изобщо не е човек.

  • Потребител
Публикувано

 

  On 19.02.2018 г. at 15:51, Втори след княза said:

Кои са тези "нашите стереотипи" на Запада? Все пак трябва да ги знаем, преди да кажем "Добре". При това те не са безспорни. Има партии и християни срещу тях. Ако приемем, че Европа е в залез, както смятат мнозина, то и стереотипите биха били упадъчни. Пък ние сме млада нация- на има няма 140 г. После, иска се да няма насилие срещу хора с други стереотипи. Дали това не е прекалено широко? Насилието, санкционирано от Наказателния кодекс не е ли достатъчно? Ще бъде ли прието като насилие и семейният натиск над непълнолетни, а над зависими материално пълнолетни? На мен няма да ми е приятно синът ми да скърца креват в стаята си с мъж, поне докато е под моя покрив. (не че ще ми е по сърце дъщерята да прави същото :) )

И понеже тези проблеми не са психологически, а правно- етични, не бих задълбочавал.

Общо, по джендър- проблематиката мнението ми се оформя като:

Стереотипите са динамични и подлежат на промяна. Промяната може да бъде и в негативна за лицето или социума посока и в различна възраст. Няма етичен критерий кое е доброто- свободата в приемането на разнообразни роли, отнасящи се до пола или утвърждаване само на ролите, по- адекватни на биологическия пол. За мен тези роли, които са хормонално и еволюционно утвърдени са по- адекватни и не предизвикват психичен дисонанс. Богатството на роли, само по себе си, е с положително адаптационно значение, но в условия на постоянство на средата по- адаптивно е пълноценното усвояване на една- адекватна роля. 

Смятам, че семейството трябва да положи максимум усилия, независимо от стила на отношенията родители- деца, за да ги предпази от стереотипи, които смята за вредни за детето и семейството. Естествено не бива да се прескача законовата граница, но самият термин "насилие" е необходимо да се прецизира, за да не стават родители и възпитатели заложници на детски капризи. 

Expand  

Сигурен ли си, че "Европа е в залез" с "упадъчни" стереотипи?:)

Като е в залез, защо всички са се юрнали към Европа? Юрнали се на високия стандарт , ама си носят и азиатските и балкански стереотипи, убедени са, че точно техните стереотипи са правилни и "биологично адекватни".:ag: Ама Европата като те пуска в нейното пространство иска и да се държиш според нейните стандарти. Друг е въпросът, че тези стандарти са дискусионни сами по себе си в някакви граници.
 

Политологът Иван Кръстев за джендър-проблематиката:

  Цитирай

 

Колективното безумие в Източна Европа

Прекосяването на границите на ЕС е по-привлекателно от всяка утопия. За много от "онеправданите на земята" промяната означава не да се опитват политически да променят своята родина, а просто да я напуснат.

В днешния омрежен, но неравноправен свят миграцията е новата революция – но това не е революцията на масите, както през 20 век, а революция, тласкана от желанието на отделния човек или семейство да напуснат родната страна, пише Кръстев в "Нойе Цюрихер Цайтунг" (НЦЦ). Според него, тази революция не е вдъхновена от идеологизираните представи за едно светло бъдеще, а от снимките за реалния живот от другата страна на границата.

Спирайки се на последиците от бежанската вълна в Европа, Кръстев твърди, че Източна Европа е овладяна от своего рода морална паника. Хората там вече не разбирали света, в който живеят. Тази всеобща несигурност водела на моменти до колективно безумие. Този факт Кръстев онагледява с примери от България.

"Наскоро родината ми България бе буквално разкъсана от воденето на един сюрреалистичен дебат по това дали да се ратифицира Споразумението за превенция и борба срещу насилието над жени и домашното насилие, известно под името "Истанбулска конвенция". Аргументите на правителството, че тази конвенция няма нищо общо с признаването на еднополовите бракове, бяха чисто и просто игнорирани", пише българският политолог и обяснява това по следния начин:

"Българите са недоверчиви към всичко, което идва от управляващите, и са травматизирани поради това, че са принудени да живеят в един свят на постоянни промени и несекваща несигурност. Те са убедени или са допуснали да бъдат убедени, че всяка нова стъпка в посока към етническа или сексуална толерантност ще ги вкара в истински ад."

 

 

Expand  

https://www.dnevnik.bg/analizi/2018/02/19/3132599_otkude_idvat_izblicite_na_kolektivno_bezumie_v/

  • Потребител
Публикувано (edited)
  On 20.02.2018 г. at 17:09, Doris said:

Сигурен ли си, че "Европа е в залез" с "упадъчни" стереотипи?:)

Expand  

Може и да греша, но „Залезът на Запада“ (на немски: Der Untergang des Abendlandes) е заглавието на книгата на немския мислител и културен антрополог Освалд Шпенглер.

Па яз де да знам, стоим си на село, пием си разсол и ручам спржа. Оня ден бикО, да го е... у джендъро, да земе да намуши кравата. Па я го бех пуснАл да й се кАчи.

Редактирано от Втори след княза

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

Научи повече  

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.