Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
За мен се оказа изключитлно важно да открия родствена връзка между Комитопулите и обявените дотогава за грузинци ктитори на Бачковския манастир - братята Пакуриани-Бакуриани, защото според спомената по-горе тетрадка вторите произлизат от първите и продължават моя род, ако изобщо спадам към него, ха-ха-ха!!! Не ми се вярваше, че това някога ще стане, но точно аз намерих тази връзка (В. Арутюнова-Фиданян я беше открила, но не можеше да си обясни откъде идва името Алуз, нито да го свърже с Алусиан!!!). Всичко това вече отдавна е публикувано, но някои предпочитат да се правят на тапи, подобно на мен. Мен също не ми си иска да попадам между шамарите, на години съм, доста тупаници отнесох... Все пак мисля, че впечатлих този или онзи - поне хората, които досега са си мислили, че историята е нещо далечно и отминало! Между другото напълно съм съгласен с констатацията на колегата, който ги определя като българи от арменски произход. Неслучайно цар Йоан Владислав е писал "българин родом", макар да няма и капка българска кръв (майка му - също!). За мен повтарям беше изключително важно да открия че бащата на бачковските ктитори е Алусиан, пък нека грузинските и арменските учени да продължават безпредметния си диспут! Чест имею!

Свети Илия, аз поне не знам пряко свидетелство Алусиан или негови потомци да са имали взимане-даване с представители на рода Бакуриан(и). Има само косвени сведения, които сочат, че Алусиан е заменил земите на жена си в тема Харсианон със земи в арменската област Васпуракан. А там са били земите на Алуз, който имал дъщеря, омъжена за главата на фамилията Арцруни, господарите на Васпуракан. Тя се е наричала Мариам (т.е. Мария). В една добавка към "Историята на Товма Арцруни" от 1309 г. е казано, че е от много високо потекло - била дъщеря на "ишханац-ишхан" (княз на князете) Алуз. Потомците на Мария са дори и патриарси в Ахтамарската патриаршия.

  • Мнения 99
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува

Извинете, но ме направихте разноглед - не зная на колко места на колко теми в този сийт едновременно да отговоря. Тетрадката, няма нищо общо със случая и на друго място вече писах за съдържанието й, така че няма да се повтарям. Ако имахте представа от родословни записки, щяхте да знаете, че в повечето случаи са записани имена и дати, без житиеописания. Обикновено арменците, аменогригоряните го правят под формата на записки, приписки към семейното евангелие или по-точно е да се каже Библия. В тетрадката на дядо ми обаче се правеше, имаше пряка родствена връзка между Комитопулите и Пакуряни-Бакуряните, които са основателите на Бачковския манастир. Останалите личности нямат връзка с българската история, поради което, наред с различни други фактори, аз никога не съм си представял, че това наистина е родословието ми. Парадоксалното е, че то започва от събития отпреди около 4000 години и че сред изброените лица има исторически личности, с които човек не би се гордял. . . Става дума за асирийският цар Сенекерим и синовете му - отцеубийци, както става дума и за великия доместик Григорий Пакуриани, който в очите на арменците е религиозно-конфесионален отстъпник и още национален предател, позволил да бъде превзета столицата на Багратидите - Ани. Комитопулите също не са били чак толкова светли личности, но най-важното е че никога след споменатото от Асохик, те не са използвали тези негови сведения. Аз самият бях изненадан, когато за пръв път научих от местен, български арменец - непрофесионелен изследовател на историята на арменската колония в България, че цар Самуил е арменец. Скептицизмът ми започва да се разсейва, когато вече по-късно арменските и грузинските учени влязоха в ожесточен спор за народностния произход на братята Пакуриани, но най-големият шок преживях, когато сам лично открих родствената връзка между Комитопулите и Пакуряните. Пиша всичко това тук, защото е от важно значение за обективната българска историческа наука и почти няма нищо общо с арменците, гризинците или да речем гърците. Струва ми се изключително важно за самите вас да знаете, че средновековната история не е нещо далечно и чуждо, нещо което почти не ни засяга. Ако не друго бих искал поне да се замислите, преди да рипате... и да осъзнаете, че някога - по всичко личи!!! - е било явно изключително престижно името българин. Неслучайно цар Йоан Владислав е наредил да изпишат, че е родом болгарин... Иска ми се отново да е така, да стане!!! Амин!

  • Потребител
Публикува

Амин

Свети Илия, въпреки това не поясняваш открил ли си КОНКРЕТНО СВЕДЕНИЕ, че родът Бакуриан(и) има връзка с Алусиан или потомците му.

  • Потребители
Публикува
Амин

Свети Илия, въпреки това не поясняваш открил ли си КОНКРЕТНО СВЕДЕНИЕ, че родът Бакуриан(и) има връзка с Алусиан или потомците му.

Тъкмо се канех да попитам точно това.

Спорът "арменци или грузинци" не е аргумент в случая, защото историята изобилства от примери за смесване на аристокрациите на тези народи.

Един скромен принос - мг на разкопки на Асеновата крепост бе открит печат на Абасий Бакуряни, което внесе известна яснота по фундаменталния въпрос къде да търсим резиденцията на Григорий.

  • Потребител
Публикува

Отговярам веднага на Смордо - в Типикона си Григорий Бакуриани пише, че баща му Бакуран е архонт на архонтите, която гръцка титла на арменски звучи ишханац ишхан и/или тагавор тагаворацън. Руснаците го превеждат княз на князете. Товма Арцруни споменава, че зости (княгиня, първа дама или принцеса) Мариам е дъщеря на великия магистър Григорий, който е син на княза на князете Алуз. Какво по-ясно от това - "И имащият очи би го разбрал!". Мога да посоча още факти, но паметта ми вече не е същата, а и от 10-15 г. не съм подхващал темата.

Виждам, че не ме изчакваш да ти отговоря и ме затрупваш с въпроси, но каито отчасти сам си отговаряш. Опонира ми, това че си намерил грешки у Храч Бартикян. Относно това какъв съм аз нека ти отговоря така 100 % българин, 100 % арменец и 100 % македонец с далечен-далечен асирийски корен (нали правим разлика между асириец и сириец?). Съгласен съм с констатациите ти за арменските ръкописи и конкретно за разликата между двете издания на историята на Асохик. Колкото до това, че преписвачите не са си позволявали волности и не са представяли нечий чужд труд за свой - това е далеч от действителността. Иначе - да, имало е принципи!

На Ресавски просто нямам дума как да му отговоря - за майката цар Йоан Владислав зная че е сестра на Куркуас, когото ти познаваш под името Кракра и вярваш, че е прабългарско име. Не искам да те разочаровам, но не виждам защо се възмущаваш, че някой небългарин се представя за българин и при това се гордее с този факт. Даваш ли си сметка какво всъщност искаш да научиш от историята - обективната истина или... захаросан памук?

  • Глобален Модератор
Публикува

Кракра бил Куркуас чиято сестра била женена за Арон...................Леле това и фиромците не са го измисляли.Свети хайде дай некви извори и ни каже арменските имена на Елемаг и Гавра.Може и на Кирил и Методий.Свети ще ти кажа една тайна :според фиромците Комитопулите били "бърсячки князе".Виж съчетай го с твойта хипотеза че били арменци под българско прикритие.И продължавай да пишеш искрено ме забавляваш.

  • Потребител
Публикува
Пак не разбрах какво пишеше в тази тетрадка ТОЧНО?

КГ125 в тетрадката се посочва, че Бакурианите са потомци на Комитопулите, което сведение е от края на миналия век и няма как авторът му да е знаел, че по-късно учените ще оспорят грузински произход на въпросните основатели на Бачково. Това беше и е важно само за мен, така че не виждам защо се притесняваш. Много по-важно е за теб и българската историческа наука да приеме, че няма начин бащата на Григорий Бакуриани да е архонтът на архонтите Алуз и да не е идентичен с Алусиан - сина на цар Йоан Владислав (или на Арон, ако се вярва на Михаил Псел).

  • Потребител
Публикува
На Ресавски просто нямам дума как да му отговоря - за майката цар Йоан Владислав зная че е сестра на Куркуас, когото ти познаваш под името Кракра и вярваш, че е прабългарско име. Не искам да те разочаровам, но не виждам защо се възмущаваш, че някой небългарин се представя за българин и при това се гордее с този факт. Даваш ли си сметка какво всъщност искаш да научиш от историята - обективната истина или... захаросан памук?

Свети Илия. С това, че име Кракра не съществувало, а било всъщност Куркуас, направо ме уби. Същата история като това, че Кордила било всъщност арменското име Карджуйл, а Георги Сурсувул било всъщност Геворг Сурбал. Ще трябва да те разочаровам - срещал съм в османски дефтери както името Кордил, така и Кракра (във формата Кракла). А що се отнася до Сурбал - на старобългарски е записана ТИТЛАТА сурсоубыла. Така че остави ги тия смешни лингвистични упражнения.

А що се отнася до въпросната тетрадка, останала от дядо ти, лично аз се съмнявам, че (ако изобщо е съществувала) е била родова хроника. Да се започне от Вавилонските царе и после да се стигне до арменската история е било ТИПИЧНО за средновековните арменски хронографии и въобще исторически съчинения. В най-добрия случай това е било някакъв препис на подобна хроника и накрая някой е написал няколко страници, за да прикачи и твоя род към нея. Сори за скептицизма, но твърдението, че била подарена ей така на Матенадаран, а после оттам не искали да ти направят копие звучи точно като "знаеш ли аз какъв велосипед имам, ама е на село" :)

Това, че Самуил бил арменец, го измисли преди 70 години Николай Адонц. За съжаление в студията му има елементарни грешки, отделно че той хабер си е нямал от българската средновековна държавна традиция. Съгласно нея е немислимо престолът да се заеме от хора, които не са от царска кръв или с царска кръв. България не е била Византия, в която всеки плебей с късмет е можел да стане император. Никой е нямало да позволи на някакви домъкнали се от далечната арменска област Дерджан офицери да заемат българския престол. Ако пък те са опитали, нямало е да доживеят пролетта.

Обаче вероятността Рипсимия да е била наистина арменка не трябва да се изключва. Но това е в най-добрия случай. Не трябва да се изключва не заради писанията на Адонц или Асогхик, а заради сведението на българския възрожденски историк поп Йовчо Попниколов, който на 2 места в своята история казва изрично, че Самуил е арменец. Много се съмнявал поп Йовчо да е можел да чете староарменски и изобщо да е попаднал на Асогхик в ръкопис. А по негово време печатни издания на този арменски автор още не е имало. Значи е открил някакво собствено българско сведение в останките от Патриаршеска библиотека в Търново преди гърците да я досъсипят.

  • Глобален Модератор
Публикува

Нормално е Рипсимия да е арменка.Съпругата на цар Петър Ирина е арменка и вероятно е довела в България свой кръг от приятелки и роднини.Допустиво е да ес предположи че поне част от тях се женят за български аристократи.Но това разбира се не значи че целия род става арменски.Самият Самуил се жени за гъркиня но това не го прави грък нито него нито децата му.

  • Потребител
Публикува

Любопитно ми е с тези схващания за историята - като наука, де! - докъде мислиш, че може да стигнеш Смордо! Относно етническият произход на асекрета Георги Сурсувул, за сестрата на когото се оженва цар Симеон, първият изследовател който привежда аргументи, че се касае за византийски дипломат и писар е българският арменец Кеворк Месроб - директор на среднообразователното арменско училище в София (кв. Павлово), но за теб явно няма никакви авторитети. Ти изобщо чел ли си история на Византия!?Не ти ли се струва жалко нвече толкова десетилетия да ти обясняват неизвестното с друго неизвестно!? Недей да очакваш от мен готова сдъвкана храна. Престани да се занимаваш с личността ми, защото заприличваш на българскиа компютър, който вместо да отговори на поставен въпрос задава контравъпроса: А кой пита!? Пазя писмото отговор от Матенадаран, ако те интересува, но няма да ти го покажа, защото ти не си просто скептик, а си предубеден!!! Ако акад. Николай Адонц си е измислил, че цар Самуил е арменец, то как се получава така, че десет века преди него летописецът Асохик го е изпреварил? Кой какво е измислил? Дай го малко по-серозно! Подреди си мислите и тогава пиши! Пък ако искаш повтаряй до безкрай изтърканите небивалици на школата на проф. Златарски. Схващанията ти за българската история са такива, че виждаш и не разбираш, четеш и не осъзнаваш. В именника пише "промени рода Дуло", но за теб това не промяна на "царската кръв". Какво е тогава - съшитите с бели конци "плетки" на сем. Заимови, сем. Благоеви и прочее, съгласно които Петър и Асен непременно трябваше да се окажат прабългари. Ама че Дуло означава на гръцки Роб не ти пука!

На ресавски - да не забравя! - къде съм казал, че Елемаг и Гавра са арменци? Писах че Елемаг и Расате са имена с правописни грешки,но всъщност си 100 % прав - и двамата са арменци. Ще кажеш, че нарочно те дразня. Уви, драги - така е, арменци са, но това нищо не значи. Просто не бива да излизаш извън кожата си. Такива са фиктите и най-лошото е когато започнат коментарите върху тях. Знаеш ли, с какви доводи преди около 70 г. (да бъда точен 64 г.) редколегията на арменския вестник Парос в България е охвърлила статия на един бългаорски арменец-краевед в която се изтъквало,че Комитопулите са арменци? Разполагам с записките на това заседание и ще ти кажа - не бива да дразним българските историци, защото ще се сетят, че и имп. Василий II e бил арменец, а пък той е наричан Българоубиец.

  • Глобален Модератор
Публикува

Добре де кой тогава не е арменец?????Да Елемаг и Гавра са типични арменски имена.........А ичъргубоила Богдан?А кажи ми защо пък и Василий ІІ е арменец?От един час насам арменците нещо много ми паднаха в очите.Мислех си че по зле от фиромците не може да има но уви...........

  • Глобален Модератор
Публикува
Добре де кой тогава не е аременц?????Да Елемаг и Гавра са типични арменски имена.А кажи ми защо пък и Василий ІІ е арменец?От един час насам арменците нещо много ми паднаха в очите.Мислех си че по зле от фиромците не може да има но уви...........

'Арменецът е евреин с марка за качество', както гласеше един виц. :bigwink:

Иначе, както казах и в съседната тема - произходът не е от значение. Важно е като какъв се определяш. А комитопулите, въпреки библейските си имена са действали като българи.

  • Потребител
Публикува

'Арменецът е евреин с марка за качество', както гласеше един виц. :bigwink:

Иначе, както казах и в съседната тема - произходът не е от значение. Важно е като какъв се определяш. А комитопулите, въпреки библейските си имена са действали като българи.

Ето го и българският компютър? Къде го чукаш, къде се пука! Момченцааааа, трябва да се чете! Шъ ма извинявате, ама мааалко ми досадихте! Имп. Василий I Македонец, който не е Василий II, както го обърква Божидар Димитров в писанията си, получава в дар от Фотий едно съчинение на тема какво родословие най би ми подхождало, сиреч - псевдородословна хроника, извеждаща произхода му от арменската династия Аршакиди и помежду другото, по майчина линия от рода на Константин Велики. За потвърждение имп. Василий І се обръща към арменския цар Ашот Багратуни и му плаща, за да получи от ръцете му царската корона на древните арменски царе. Цар Ашот нарежда да се проведе разследване и един арменски митрополит от областта Тарон свидетелства, че родът на Василий е наистина оттам без да уточнява. Цар Ашот извършва ритуала, защото според таблицата на ранговете (функции и йерархията) лбагратидите са имали това задължение изпокон - да обвенчават с тиарата новия цар. Храч бартикян дава множество данни за сетнешния развой на събитията, поради което нека само спомена, че внукът на имп. Василий І Македонец - имп. Василий ІІ Българоубиец при един от последните си походи в Мала Азия тайно посещава арменски манастир в пл. Олимп и приема арменогригорянството, а в края на дните си - буквално на смъртното ложе се обърнал към брат си Константин Багренородни и му завещал да опази не Вшизантия, а... Армения! Такива са фактите!

  • Потребител
Публикува (edited)
Любопитно ми е с тези схващания за историята - като наука, де! - докъде мислиш, че може да стигнеш Смордо! Относно етническият произход на асекрета Георги Сурсувул, за сестрата на когото се оженва цар Симеон, първият изследовател който привежда аргументи, че се касае за византийски дипломат и писар е българският арменец Кеворк Месроб - директор на среднообразователното арменско училище в София (кв. Павлово), но за теб явно няма никакви авторитети. Ти изобщо чел ли си история на Византия!?Не ти ли се струва жалко нвече толкова десетилетия да ти обясняват неизвестното с друго неизвестно!? Недей да очакваш от мен готова сдъвкана храна. Престани да се занимаваш с личността ми, защото заприличваш на българскиа компютър, който вместо да отговори на поставен въпрос задава контравъпроса: А кой пита!? Пазя писмото отговор от Матенадаран, ако те интересува, но няма да ти го покажа, защото ти не си просто скептик, а си предубеден!!! Ако акад. Николай Адонц си е измислил, че цар Самуил е арменец, то как се получава така, че десет века преди него летописецът Асохик го е изпреварил? Кой какво е измислил? Дай го малко по-серозно! Подреди си мислите и тогава пиши! Пък ако искаш повтаряй до безкрай изтърканите небивалици на школата на проф. Златарски. Схващанията ти за българската история са такива, че виждаш и не разбираш, четеш и не осъзнаваш. В именника пише "промени рода Дуло", но за теб това не промяна на "царската кръв". Какво е тогава - съшитите с бели конци "плетки" на сем. Заимови, сем. Благоеви и прочее, съгласно които Петър и Асен непременно трябваше да се окажат прабългари. Ама че Дуло означава на гръцки Роб не ти пука!

На ресавски - да не забравя! - къде съм казал, че Елемаг и Гавра са арменци? Писах че Елемаг и Расате са имена с правописни грешки,но всъщност си 100 % прав - и двамата са арменци. Ще кажеш, че нарочно те дразня. Уви, драги - така е, арменци са, но това нищо не значи. Просто не бива да излизаш извън кожата си. Такива са фиктите и най-лошото е когато започнат коментарите върху тях. Знаеш ли, с какви доводи преди около 70 г. (да бъда точен 64 г.) редколегията на арменския вестник Парос в България е охвърлила статия на един бългаорски арменец-краевед в която се изтъквало,че Комитопулите са арменци? Разполагам с записките на това заседание и ще ти кажа - не бива да дразним българските историци, защото ще се сетят, че и имп. Василий II e бил арменец, а пък той е наричан Българоубиец.

Драги Свети Илия, ако за теб е авторитет директор на квартално училище, който се пъне да открие под вола теле, просто нямам думи. Напълно съм наясно със смешната арменска мания да открива арменци и арменско влияние навсякъде.

Но ти не ми отговори нищо за Кордила/Карджуйл/Кракра.

По отношение на обръщението "момченца, не четете", бих отбелязал, че твоята реакция "Пазя писмото отговор от Матенадаран, ако те интересува, но няма да ти го покажа, защото ти не си просто скептик, а си предубеден!!!" е точно реакция на обидено момченце, което се цупи и тропа с крак заради това, че никой не му се връзва на приказките. Аз съм скептик, а не предубеден, но когато някой иска да му се "верва", без да е посочил СЕРИОЗНИ АРГУМЕНТИ, мога да стана и Това Неверни.

Що се отнася до историята на Византия, чел съм, няма да се учудя, ако си окаже, че съм чел от теб повече.

Адонц не е измислил, че Самуил е арменец, а е преписвал от Асогхик.

Не се заяждай с мен дума по дума, защото с това нищо няма да спечелиш. Ако не си правя труда да съм 100% езиково прецизен, това е защото предполагам, че отсреща пише горе-долу грамотен човек. За това, че Дуло значи на гръцки "роб", "го знае всяко хлапе", но едва ли ти имаш идея какви значение в източните езици има подобен корен. Управляващата династия да се кръсти с гръцката дума "роб"!!!!!!!! Мисля, че ти казах по-горе - не се тормози с упражнения по лингвистика...

Свети Илия, моля те ДОКАЖИ ПО НЯКАКЪВ НАЧИН, ЧЕ ЕЛЕМАГ И ГАВРА СА АРМЕНЦИ.

Пътьом можеш да докажеш, че Ромул и Рем, Юлий Цезар, Цин Шъ Хуанди, Ехнатон, Мойсей, Христос, Буда, Конфуций, Карл Велики, Алберт Айнщайн, Толстой, Нютон и още, който друг се сетиш, са арменци. И то за най-сигурно - от областта Дерджан!!!

:punk:

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува (edited)

"Свети Илия, моля те, ДОКАЖИ ПО НЯКАКЪВ НАЧИН, ЧЕ ЕЛЕМАГ И ГАВРА СА АРМЕНЦИ."

Веднага ти отговарям, драги, без изобщо да обръщам внимание на антиарменските ти нападки, защото, както вече казах, аз съм 100 % българин или "и 100 % българин"! Арменският род Гаврас е изследван от Храч Бартикян, а установяването на правописната грешка в името Елемаг принадлежи на моя милост, но позволих на други да я тиражират като свое откритие. Ако потърсиш оригиналите, сам ще се убедиш че на две места в текста името е Елинаг Францес и само на едно - вместо "н" е изписано "м". Имай предвид, че този белградски или бератски управител не е точно такава историческа личност, че "арменската мафия" да се е понапънала, за да го изкара арменец. Всъщност името подсказва, че още тогава арменците не са го считали за арменец, а за веротстъпник погрузинчен халкедонит - ивериец, ивер или ибер, най-вероятно от рода Вранас. Личното име Елинак е известно на арменоведа Храчя Ачарян, който го е включил в 12-томния си труд по арменска ономастика. Личното ми Илия (Йехиас) е един от вариантите на библейския му оригинал.

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува
"Свети Илия, моля те, ДОКАЖИ ПО НЯКАКЪВ НАЧИН, ЧЕ ЕЛЕМАГ И ГАВРА СА АРМЕНЦИ."

Веднага ти отговарям, драги, без изобщо да обръщам внимание на антиарменските ти нападки, защото, както вече казах, аз съм 100 % българин или "и 100 % българин"! Арменският род Гаврас е изследван от Храч Бартикян, а установяването на правописната грешка в името Елемаг принадлежи на моя милост, но позволих на други да я тиражират като свое откритие. Ако потърсиш оригиналите, сам ще се убедиш че на две места в текста името е Елинаг Францес и само на едно - вместо "н" е изписано "м". Имай предвид, че този белградски или бератски управител не е точно такава историческа личност, че "арменската мафия" да се е понапънала, за да го изкара арменец. Всъщност името подсказва, че още тогава арменците не са го считали за арменец, а за веротстъпник погрузинчен халкедонит - ивериец, ивер или ибер, най-вероятно от рода Вранас. Личното име Елинак е известно на арменоведа Храчя Ачарян, който го е включил в 12-томния си труд по арменска ономастика. Личното ми Илия (Йехиас) е един от вариантите на библейския му оригинал.

Да, и аз това питам, в кой извор откри името Елинаг Францес. А Францес може да значи, че е французин, тоест франк.

  • Потребители
Публикува

Дискусията тук се превръща в трагикомедия. Да се смееш ли, да плачеш ли?

Аз мислех, че само македонците се опитват да ни фалшифицират историята . Оказа се, че те са имали и последователи. Извинявай ти ще изкараш, че всичките ни владетели от Кубрат до Иван Шишман и Иван Страцимир са арменци.

  • Глобален Модератор
Публикува

А най-интересното е тълкуването на Свети Ил. защо Иван Владислав се е нарекъл "родом българин".Защото българите имали висок престиж през 11 век.........Фиромци и арменци обединявайте се.Когато Иван Владислав е написал че "родом българин" е имал предвид всичко друго само не и това че е българин.Толкова е логично........... :post-70473-1124971712:

  • Потребител
Публикува

Извинявайте, но на вас ви трябва не историк, а медик! Е - пак се прекарах, защото съм точно медик, та значи пак аз трябва да ви отговоря, макар че вече не ми се иска! Къде пише това, къде пише онова? Попитахте - отговорих! Ако искате да ви държа и оная работа, докато пишкате?! Не прекалявайте с личните нападки, защото в тази област съм майстор. Не съм и правил опити да тълкувам защо и как цар Йоан Владислав се е назовал "родом българин". Ако се бях опитал - отговорът е пред очите ви - "роден в България"!!! Защо наричали Никифор Вриений македонец, или имп. Василий І, защо изселените от хан Крум адрианополци са били наричани "македонци"? Ами четете и пак четете, пък може и да научите, но първо трябва да забравите консумативното си отношение към историята и да не се опитвате да я пригаждате към вкуса си!

Смордо, за арменците в България първият директор на първото средноабразователно арменско училище до 1944 г. няма как да не е авторитет, но ти не ги разбираш тези работи! Ако ти бях казал професор Балабанов сигурно няма да рипаш, но нямаше и да се сетиш че пак говоря за арменец.

Ресавски не зная кое те обижда повече - това че не е българин или това че е арменец. Знаеш ли кой точно не е арменец и няма шанс да стане - ти, нямаш тази душевност и не изразяваш по различно мнение от това на скинарите и атакистите, а те го голееееми учени! Хвърли някакъв аргумент - един поне научен довод. Разкажи ни кой източник дава сведения,че е имало берзитски вожд Никола, който по странен начин се превръща в средецки кмет и после се оженва за арменка от свитата на принцеса Мария-Ирина.- Давай, ти си на ход!!!

Ласт Роман, макар за пуска вицове е най-точен - недейте да гледате кой какъв е бил по произход, а какво е направил!

Уважаема Емилия-н от камбанарията на половинвековния си опит изпитвам дълбоки съмнения към жени-исторички, но не е ли време вместо да ахкаш и охкаш да вземеш да разобличиш тези нападки към това, което досега си научили, към българската история. трябва още по-смело да я защитиш повярвай! Иначе помисли си каксво ще стане, ако всички онези, от които се пасяваш отрежат по парче от твоята баница, ха-ха-ха!!!

  • Потребител
Публикува
А най-интересното е тълкуването на Свети Ил. защо Иван Владислав се е нарекъл "родом българин"....

Самия Sveti_Iliya каза, че неслучайно те са се гордеели, че са болгари и затова са писали така. Обаче не се аргументира защо е така??

Арменското участие в империята на Константинопол и оттам в България /под "византийско" владичество/ едва ли е за оспорване. Може би още преди това, при брака на Петър І е имало някакви връзки с арменски аристократи. През ХІ-ХІІ в. има преселвания на арменци тук и обратно на българи там. Това е ясно. Ясно е, че в Армения има и ванадови българи. Пака там са насочвани и преселваните българи от императорите в Константинопол през ХІ-ХІІв.

Ето какво кратко знаем за Трапезунд по отношение българското в Мала Азия:

"- Trabzon (Trapeza, Trapezos) - малоазийски град, в околностите на който е съществувала (съществува ?) българска църква. Това сведение говори за наличието на българска колония в Трапеза. Ааналогията с Великотърновската Трапезица е интересна, въпреки че думата "трапеза" в случая може да е от гръцки произход. Дали някоя от тези "византииски" църкви не е въпросната българска църква? В документа "Данишменднаме", цитиран от Венедикова, Осман Туран пише, че в първите османски съчиненя планините на юг от Трабзон се наричат Булгар или Бургар Даг. Това свидетелство доказва наличието на втора Българска планина - в североизточен Анадол."

Има цяла една българска държава, която буквално е самостоятелна до средата на ХVІ век, когато пада под осмаско владичество. В редица исторически паметници се съдържат сведения за участие на "българи" на страната на този или онзи малоазийски или кипърски владетел срещу негов противник. Тези "българи" са местни, а не дунавски.

/предварително давам източниците - книги за "Българите в Мала Азия" общодостъпни в интернет, така че си спестявам даването на връзки/

Имаме нещо косвено още:

Българския цар /Константин ІІ Асен/ носи и титлата владетел на Халдея. Вариант първи : от т.нар. "митични титли" модерни за епохата. Вариант втори: истинско владение или претендиране за това /вероятно второто все пак/, но ако е втория вариант означава че Константин ІІ по право е наследил в качеството си на български цар тази титла от предшествениците си, поне от преките си /Йоан Страцимир, Йоан Шишман/. Ако е това, може ли да се търси връзка между този факт и морския воененн поход на деспот Добротица към Трапезунд /през 1374г.?/!?

Може ли от това да се скалъпи нещо, като хронология, причинно-следствена връзка за участието на българи в малоазийската политика в средновековието и обратно на арменци в балканската политика? Съответно точките на съприкосновения между тях, бракове, бунтове, войни - изхождайки наистина, че поне до изтласкването им от варягите арменците са били личната охрана на императорите и военната, даже политическа сила в Константинопол. Обратно, след ХІ век те започват да се изтикват към периферията /дали??/, като да речем Кантакузин /евентуално/ е изключението доказващо правилото - с факта, че преди смъртта си приел арменогригорианството...

Sveti_Iliya, направи някаква хронология, иначе не мога да схвана каква е целта на занятието?

  • Глобален Модератор
Публикува

Никола - средецки кмет......................Е писна ми вече.А това че Рипсимия/Хрипсиме е била от свитита на Ирина е едно предположение нищо повече.Не че няма други начини един български аристократ да е ожени за една арменска аристократка.но пък бракът между Никола и Рипсимия е от 30-те години на Х век и е само няколко години след сватбата на цар петър.така че звучи правдоподобно.За твое сведение Свети Илия /или Симеонов/ потомците на Иван Владислав правят успешни кариери във Византия и там ги наричат единствено и само българи /Арон българина,Алусиян българина и т.н./.Няма и намек че са арменци.Имаме и надгробния камък поставен от Самуил на неговите родители - на български език нищо арменско в него.Добре на какво се опира хипотезата и за Кракра и неговата сестра която била уж жена на Арон.Дай някакви доказателста или разсъждения най накрая.Или да продължавам с личните обиди.

  • Потребител
Публикува

Самия Sveti_Iliya каза, че неслучайно те са се гордеели, че са болгари и затова са писали така. Обаче не се аргументира защо е така??

Арменското участие в империята на Константинопол и оттам в България /под "византийско" владичество/ едва ли е за оспорване. Може би още преди това, при брака на Петър І е имало някакви връзки с арменски аристократи. През ХІ-ХІІ в. има преселвания на арменци тук и обратно на българи там. Това е ясно. Ясно е, че в Армения има и ванадови българи. Пака там са насочвани и преселваните българи от императорите в Константинопол през ХІ-ХІІв.

Ето какво кратко знаем за Трапезунд по отношение българското в Мала Азия:

"- Trabzon (Trapeza, Trapezos) - малоазийски град, в околностите на който е съществувала (съществува ?) българска църква. Това сведение говори за наличието на българска колония в Трапеза. Ааналогията с Великотърновската Трапезица е интересна, въпреки че думата "трапеза" в случая може да е от гръцки произход. Дали някоя от тези "византииски" църкви не е въпросната българска църква? В документа "Данишменднаме", цитиран от Венедикова, Осман Туран пише, че в първите османски съчиненя планините на юг от Трабзон се наричат Булгар или Бургар Даг. Това свидетелство доказва наличието на втора Българска планина - в североизточен Анадол."

Има цяла една българска държава, която буквално е самостоятелна до средата на ХVІ век, когато пада под осмаско владичество. В редица исторически паметници се съдържат сведения за участие на "българи" на страната на този или онзи малоазийски или кипърски владетел срещу негов противник. Тези "българи" са местни, а не дунавски.

/предварително давам източниците - книги за "Българите в Мала Азия" общодостъпни в интернет, така че си спестявам даването на връзки/

Имаме нещо косвено още:

Българския цар /Константин ІІ Асен/ носи и титлата владетел на Халдея. Вариант първи : от т.нар. "митични титли" модерни за епохата. Вариант втори: истинско владение или претендиране за това /вероятно второто все пак/, но ако е втория вариант означава че Константин ІІ по право е наследил в качеството си на български цар тази титла от предшествениците си, поне от преките си /Йоан Страцимир, Йоан Шишман/. Ако е това, може ли да се търси връзка между този факт и морския воененн поход на деспот Добротица към Трапезунд /през 1374г.?/!?

Може ли от това да се скалъпи нещо, като хронология, причинно-следствена връзка за участието на българи в малоазийската политика в средновековието и обратно на арменци в балканската политика? Съответно точките на съприкосновения между тях, бракове, бунтове, войни - изхождайки наистина, че поне до изтласкването им от варягите арменците са били личната охрана на императорите и военната, даже политическа сила в Константинопол. Обратно, след ХІ век те започват да се изтикват към периферията /дали??/, като да речем Кантакузин /евентуално/ е изключението доказващо правилото - с факта, че преди смъртта си приел арменогригорианството...

Sveti_Iliya, направи някаква хронология, иначе не мога да схвана каква е целта на занятието?

Много ми е приятно да ви "срещна" Иванко Тертер, защото в друга тема ми дадохте прекрасно ново доказателство - касателно "владетел на Халдия". Препоръчвам ви да проследите в хронографията на К. Багренородни и в Продължителя на Теофан историческите личности с прозвище Халд и споровете на Григорий Таронит и Багратидите с императора по повод имението им в Дерджан. Неприятно ми е да раздухвам пак страстите, но съм един от бащите на хипотезата за връзката ванандци-прабългари и като виждам докъде стигна Голийски ми се иска да не бях. Няма българи в средновековна нито в древна Армения - пояснявам: арменогригорянската конфесия е била държавна и не позволява на никаква етническа общност да се запази повече от 1-2 поколения. Мовсес Хоренаци не е бил лингвист и топонимичните му етимологии са народни, а не научни. Областта Вананд е от компетенцията на траколози и специлисти по пеласгийски, защото е в една група с други топоними на "-нд". Този топоним е дори от предарменския период, а камо ли да бъде свързван с прабългарите. Някъде из темите срещнах че се споменава стихотворение на Григорий Магистрос, в което визира един българин - византийски военачалник, държа да уточня че въпросният българин практически е от арменски произход и в случая Григорий Магистрос, действайки като Великия инквизитор, с това е искал да го обиди и унижи.

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!