Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Мнения 139
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 7 часа, Андрей Куртенков said:

Начи - първо, жп-линиите и гарите и пр. НЕ СА БДЖ

 

Ествествено..

Всички тук знаем че БДЖ е ж.п. в оператор   (с два "бранша"  - пътнически, и товарен)

Споменатите 7 000 са работещите  само в БДЖ, а не в общо в холдинга БДЖ и и в НК "Железопътна инфрастуртура".     Също така: Отчетът се отнася за "БДЖ- Пътнически превози"

TrainOse също е оператор, и не само пътнически, а и товарен

Инфраструктурата и гарите са собственост на гръцката ж.п. инфраструктурна  компания.

 

Цитирай

Тия дето се подигравате на "социалната функция" на БДЖ, мислите ли какво ще стане, примерно с махалите по теснолинейката, които НЯМАТ друг превоз?

 

 

Ох, леле..

Дали пък в темата не говорим нещо друго - как например БДЖ да стане печеливша или поне по- ефективна и добра компания?

Да се сещате, че TrainOse може да не е "шкартирала" станции? 

 

Цитирай

 

От небето ли падате, че питате откъде а дълговете на БДЖ?

Те са на практика още от началото на прехода.

 

Е това са глупости, ..дълговете са натрупвани във времето, и това се вижда в отчетите

 

Цитирай

 

Когато в началото на века се опитаха да сложат ред в БДЖ, се оказа че стотици вагони ги няма - никой не знае къде са - просто ги няма.

Е заради тоя чудовищен грабеж са дълговете на БДЖ.

 

 

Нелепо е, ....дори и да е имало такива кражби, в отчетите те  се отразяват като загуби.

 

Цитирай

 

която е прекрасна илоюстрация как грабежа  продължава и в момента (по европейските правила :D).

 

Дрън-дрън

Моделът е нео- или квази - комунистически, просто играчите са други и повече

Като  днес е в РФ

Защо нео- или квази - комунистически?

- защото чиновнците са назначавани партийно

-защото резултатите нямат значние, имат значение  лоялността и принадлежността към партия или "кръг" на чиновниците

(..В "Европа" менаджерите на държавните ж п. оператори подписват договори и гарантират със собствени средства изпълнението им!, в Русия и  България  това е непознато)

-защото и работещите са в ролята на клиенти  - няма как да се правят съкращения и оптимизаци, .....защото ще се загуби електорат или защото протестите могат да разклатят правителството или... "статуквото"..

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 6 часа, Андрей Куртенков said:

Така, продължавам, ама преди да кажа за новата система на билетоиздаване, да споделя, за да няма недоразумения, че аз съм ЗА приватизация на БДЖ

Е можело значи да се мисли, вместо да се крещи.... ха-ха-ха-ха :)

Да вметна - Приватизацията не е единствия вариант, за БДЖ - Пътнически превози (не визирам  БДЖ -Товарни   превози в тази хипотеза)

Френските и германски държавни  пътнически ж.п. оператори се управляват с менаджерски договори - т.е компаниите или хорат,а които управляват операторите са приложили  планове към тези договори, който  планове те трябва да изпълнят..При неизпълние  се дължат неустойки

 

Разбира се - В БГ случая може да се окаже по-подходящо БДЖ да се привартизира пакет с двата му "бранша" "БЖД - Пътнически превози " и "БЖД -Товарни   превози"

Така направиха гърците преди няколко години със своя оператор - сегашният собственик на TrainOSЕ е италианската държавна  комнания

 

Преди 6 часа, Андрей Куртенков said:

И искам капитализъм, ама истински, справедлив, а не брюкселския съветски грабителски социализъм.

Дрън-Дрън

Икономическия и политическия модел на Кой  е българо-екскомунистическо -ДС-арски  - като културно и народопсихологично (ментално), защото всички управлващи са от това котило, както и днешните големи и средни играчи в икономиката са от същото!

Сеченото си го правим, най-вече като викаме срещу Европа, която от години ни какво какво не е наред с и в модела Кой, а ние си го възпроизвеждаме!

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 8 часа, Андрей Куртенков said:

И искам капитализъм, ама истински, справедлив, а не брюкселския съветски грабителски социализъм.

 

Брюксел ни краде парите.... или ние крадем чужди, тези на Брюксел??

Да не би да е задължение на "Европа"  и Брюксел да ни оправи  държавата, инстититуциите, съдебната система и управлението??

Или е задължение на Брюксел да подменя управляващите ни,  както Рим подменя цели мафиотски градски управления в Калабрия??

Ние да стоим с ръце в гъзовете си,  или да чоплим семки, и да чакаме някой да "ни оправи"?

 

 

И да..

моделът Кой е екс-комунистически -ДС-арски

Като културно и народопсихологично (ментално), така и структурно  - защото всички управлващи и политчиески  играчи (вкл безкомнтролния Гл.Прокур и политическите КС и ВСС) са от това котило, И днешните големи и средни играчи в икономиката са от същото котило, и те са в комбина с първите за да запазят статуквото!

Всеки ден се търгува с влияние във високите етажи, по всички възможни начини, и всичко е обект на търгоя с влкиние (а това престъление в нашия НК!!), но това не стига до съда или разкриване,  защото Гл прокурор и прокуратурата (и ВСС и КС като политически органи) са част от тази игра... "Хващат" и удрят политически или  икономически противници, и някой дребен кмет

Сеченото си го правим, най-вече като викаме срещу Европа, която от години ни какво какво не е наред с и в модела Кой, а ние си го възпроизвеждаме...

 

 

Редактирано от nik1
  • Глобален Модератор
Публикува

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 40 минути, resavsky said:

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Е то нищо не се прави защото е удобно на статуковото (политическото и икономическото)

-компаниите с които БДЖ (а и НК железопъна инфраструктура) подписват всякакви договори, са на "хората"

- "БДЖ -товарни превози"  превозва стоки и материали  за компанията  са на "хората"

-на държавна соц-хранилка  са много хиляди хора служители и чиновници, които са и електорат

Какво би станало ако управяляващите (някои и някога) случайно решат да правят промени, Приватизацията на гръцкия оператор съкрати персонала в няколко пъти..Ще излезнат партийните идеолозите на "социалния" БДЖ, и ще започнат да плашат народа с евтини заплахи и неверни внушения..


Приватизацията (или менаджерско управление по западен пазарен начин) аз лично не я виждам как ще стане,... поне в нашия(моя)  живот..

Редактирано от nik1
  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 5 минути, nik1 said:


Приватизацията (или менаджерско управление по западен пазарен начин) аз лично не я виждам как ще стане,... поне в нашия(моя)  живот..

Да би бил прекалено добър вариант за да стане.

  • Потребител
Публикува
Преди 51 минути, nik1 said:

Е то нищо не се прави защото е удобно на статуковото (политическото и икономическото)

-компаниите с които БДЖ (а и НК железопъна инфраструктура) подписват всякакви договори, са на "хората"

- "БДЖ -товарни превози"  превозва стоки и материали  за компанията  са на "хората"

-на държавна соц-хранилка  са много хиляди хора служители и чиновници, които са и електорат

Какво би станало ако управяляващите (някои и някога) случайно решат да правят промени, Приватизацията на гръцкия оператор съкрати персонала в няколко пъти..Ще излезнат партийните идеолозите на "социалния" БДЖ, и ще започнат да плашат народа с евтини заплахи и неверни внушения..


Приватизацията (или менаджерско управление по западен пазарен начин) аз лично не я виждам как ще стане,... поне в нашия(моя)  живот..

Те така са плашели и Маргарет Тачър,но тя закри въгледобива във Великобритания.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, resavsky said:

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Приватизацията не е универсално лечение!

Френските железници два пъти са приватизирани и два пъти затъват в батака.Налага се държавата да ги вземе да ги оздрави(да налее пари) и наново да ги пусне за приватизация.

 Той приватизатора ,ако трябва да прави дългосрочни скъпи инвестиции от които ще има съмнителна или малка печалба, въобще няма да се хване.

Даже ме съмнява, че ако имаше файда, досега да са го приватизирали 100 пъти.Я колко много отворени към далавери правителства се смениха.Абе то е такава голяма борба кой да сключи договора за продажба на държавни активи, та ще оставят ей така БДЖ, ако може да авантосат някой и друг милион от него. 

Редактирано от vvarbanov
  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 3 часа, resavsky said:

Единственото спасение за БДЖ е незабавна приватазиция.Иначе ще продължат да потъват едни много милиони.

Пеевски и още 99 олигарси лайкнаха този пост!

  • Глобален Модератор
Публикува
Just now, Frujin Assen said:

Пеевски и още 99 олигарси лайкнаха този пост!

А дано ама едва ли Иначе не забравяй че частни железопътни компании целия свят.И въобще не са губещи.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Just now, resavsky said:

А дано ама едва ли Иначе не забравяй че частни железопътни компании целия свят.И въобще не са губещи.

Те хубаво не са губещи, но личността на приватизатора нещо не ми вдъхва доверие.

  • Потребители
Публикува

 

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE
 

Цитирай

 

TrainOSE S.A. (Greek: ΤραινΟΣΕ Α.Ε., pronounced trenosé) is a railway company in Greece which currently operates all passenger and freight trains on OSE lines. TrainOSE was acquired in September 2017 by the Italian national railway company, Ferrovie dello Stato Italiane.[6]

Number of employees
677 (2016)[5]


 

 

Тези пичове от Ferrovie dello Stato Italiane са добри

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrovie_dello_Stato_Italiane

Цитирай

 

Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. (previously Ferrovie dello Stato), (English: Italian State Railways) is a state-owned holding company that manages infrastructure and services on the Italian rail network.[2]

Revenue

 

 

 

 

 

 

 

 

И още

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE

TrainOSE S.A.: Number of employees: 677 (15.6 пътника и 1.1 милион тона товари)
 

Цитирай

 

Trainose carried 15.6 million passengers and 1.1 million tonnes of freight in 2016


 

 

https://bg.wikipedia.org/wiki/Български_държавни_железници

БДЖ:  Служители

17 867

от които около 7000 са в "БДЖ-Пътнически превози" (с около 18 - 19 милиона пътника на година)

 

  • 1 year later...
  • Потребители
Публикува

Вижте трета класа на американското "БДЖ - пътнически превози"

 

И втора и първа класа на българското "БДЖ - пътнически превози" 

Не говорим за локомотиви (нашите БДЖ ги подържа крайно незадоволително, и затова електрическите Шкоди  горят, а дизеловите Сименс Дезиро се скапват постоянно), или за състоянието на ЖП линниите или гарите (спирките).. Вижте тоалетните, липсата на климатици,  сервиза и т.н.

И двете компании са държавни

 

 

 

On 3.06.2019 г. at 17:54, vvarbanov said:

Приватизацията не е универсално лечение!

Френските железници два пъти са приватизирани и два пъти затъват в батака.Налага се държавата да ги вземе да ги оздрави(да налее пари) и наново да ги пусне за приватизация.

 

 

Днес е  сигурно вече че държавното БДЖ-Пътнически  превози е една голяма лайняна дупка , която не може да бъде "оздравена" . 190 - 200 000 000 лева бюджетни субсидии, давани на БДЖ-ПП всяка година,  почти осем години подред

(помошта е одобрена от ЕК)

Да правиш едно и също нещо по грешен начин и да очакваш че нещо добро ще се случи е.. като с лотарията и билетчетата на Божков. 

 

 

Цитирай

Той приватизатора ,ако трябва да прави дългосрочни скъпи инвестиции от които ще има съмнителна или малка печалба, въобще няма да се хване.

 

Ако гледаме  шибаното "неокомунистическо" БДЖ, в което ссе вихрят колективната и менаджерска  безотговорност (менаджерите са политически назнани лижа които облужват първостепенно частни политически и икономиески интереси, вместо обществения и и корпоративния)  , клиентилизма, корупцията и шуробаджанащината, картината  е изкривена..

 

Ето го TrainOse - приватизираният гръзки оператор прави печалба!

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE

  • Потребители
Публикува (edited)
On 3.06.2019 г. at 19:02, Frujin Assen said:

Те хубаво не са губещи, но личността на приватизатора нещо не ми вдъхва доверие.

И собственикът и извършващите  проватизация и следприватизационен контрол  (ББ - министердтво   и агенция) не  вдъхват никакво доверие .. 

Говорим а "по-принцип"

Ако ще стане пак българската работа  като  с Булгартабак (ББ "продава"  на Пеевски БДЖ-ПП, и след две години БДЖ го няма или образно и буквално е станал склад за Лавките на Пеевски), то по-добре нищо да не се пипа

Лошото  е: очаквам нови трагедии при настоящия собственик

(тази година пак горяха два локомотива: следобедния влак София-Бургас, на гарата  в Карнобат, без жертви;
и София-Варна на Червен Бряг, без жертви )

640_thumb_768x0_980x551_1587560942.jpg

 

https://www.chernomore.bg/a/10-bulgaria/138567-mashinistite-predotvratiha-pozhar-v-lokomotiva-na-vlaka-sofiya-varna

 

Но следващия път не се знае 

 

https://www.google.com/search?q=Горя+локомотив+София+-Бургас&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiY1sT3m7ztAhXSsaQKHc7MCVUQ_AUoAXoECAUQAw&biw=1280&bih=881

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)

Когато рухнат мостовете. Начупят и откраднат релсите. Изтеглят и насекат кабелите....И първите експерси с 300км/ч префучат през България ще се сетим, че нещо сме загубили.....Ама нема да боли дълго, защото на следващият час вече алцхеимер ще се погрижи за спомените ни....А младите къде ще ги бърка из разните развити европейски страни....

 

 

Редактирано от Skubi
  • Потребители
Публикува
Преди 18 часа, nik1 said:

Вижте трета класа на американското "БДЖ - пътнически превози"

Amtrack са държавна компания от 70-те години и имат 20 000 служители, които обслужват 31 000 км жп, БДЖ има 17 000 служители, които обслужват 4000 км; американската компания превозва 32 млн. пътници годишно, българската около 20 млн., при това при българската 80 процента са на съвсем къси разстояния, защото разликата е в качеството.

Цената на билета за 800 км., колкото пътува това момче в клипа беше 98 долара, на БДЖ е 50 лв., но американецът пътува като цивилизован човек в най-евтината класа, докато да пътуваш в първа класа на БДЖ по моите спомени е неприятно преживяване.

Конкуренцията за американската компания е убийствена - цената на билет за това разстояние със самолет е 78 долара, а с автобус е още по-евтино, да не говорим за автомобил /бензина е по-евтин в САЩ отколкото в България/.

И въпреки това 32 млн. пътници всяка година избират да пътуват с влак - изживяването е много по-приятно, отколкото да пътуваш с автобус, автомобил или самолет, според мен, това е единствената причина. Това което държи жива американската компания е инвестицията в лукс и удобство за пътниците, клиентът е цар, няма никаква друга обективна причина хората да не пътуват със самолет, автобус или автомобил.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Ники, да те питам какво мислиш за една теория.

Когато "нашите" решат да приватизират апетитна хапка, фирмата се съсипва умишлено. И се започва мантрата "Виждате ли, държавата е лош стопанин, пробвахме и така и онака- не става". След което се обявява търг направен така, че "нашето момче" да го спечели.

В този смисъл проблема не "държавата е лош стопанин", а жестоката корупция.

Има теория, че БДЖ е съсипана умишлено за да не е конкуренция на "нашите хора", отделно и приватизацията май също мирише на същата схема.

 

  • Модератор Военно дело
Публикува
On 8.12.2020 г. at 11:27, Б. Киров said:

И въпреки това 32 млн. пътници всяка година избират да пътуват с влак - изживяването е много по-приятно, отколкото да пътуваш с автобус, автомобил или самолет, според мен, това е единствената причина. Това което държи жива американската компания е инвестицията в лукс и удобство за пътниците, клиентът е цар, няма никаква друга обективна причина хората да не пътуват със самолет, автобус или автомобил.

Пак ще го напиша. Не знам как е в САЩ, но в България автобуса е незначително по бърз от влака (поне по линията по която пътувам редовно). Разликата е в комфорта. Седалките във влака позволяват да си протегнеш крака, ръце и да се раздвижиш. Отделно може да станеш и да се разходиш. Отделно има тоалетни. В рейса нямаш възможност на правиш нищо, стоиш час и 20 минути като вързан затворник, а ако те хване нуждата- в гащите.

  • Потребител
Публикува
Преди 9 минути, Frujin Assen said:

Има теория, че БДЖ е съсипана умишлено за да не е конкуренция на "нашите хора",

Ако не се лъжа,колегата Б.Киров постна данни опровергаващи тази теория. В смисъл,че автобусите превозват в пъти по-малко хора в сравнение с БДЖ. Българите се придвижват най-много с личният си автомобил.

Иначе съм напълно съгласен,че с влак е сто пъти по-приятно и интересно да се пътува. В Париж и в Мюнхен влязох във влакове-стрели. Направо ми събраха очите! Но мисля,че цената на билета за влак в Западна Европа е значително по-висока от тази в САЩ.

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)
Преди 5 минути, deaf said:

Ако не се лъжа,колегата Б.Киров постна данни опровергаващи тази теория. В смисъл,че автобусите превозват в пъти по-малко хора в сравнение с БДЖ. Българите се придвижват най-много с личният си автомобил.

Иначе съм напълно съгласен,че с влак е сто пъти по-приятно и интересно да се пътува. В Париж и в Мюнхен влязох във влакове-стрели. Направо ми събраха очите! Но мисля,че цената на билета за влак в Западна Европа е значително по-висока от тази в САЩ.

Става въпрос за товарни превози, не за пътнически, и не сега а преди доста години. Прочее у нас ако пътуваш с влак ще видиш, че е пълно с пенсионери и ученици, защото пътуват с намаление, хора на средна възраст практически няма. Отдавна се знае, че това е социална услуга, а не пазарна фирма.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребители
Публикува

 

Цитирай

 Отдавна се знае, че това е социална услуга, а не пазарна фирма.

Само отчасти, защото ако гледаме редовните билети  (а не намалените), услугата на БДЖ клони към "пазарната",

Пример:

Пловдив -Асеновград с БДЖ Влак (обикновен), втора класа - 1,30 лв , първа 1,70 лв

Билети

тарифа 2 класа (лв.) 1 класа (лв.)
ЗОНОВА ТАРИФА 1.30 1.70
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 1.00 1.40
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА * 1.00 1.40

 

 

Пловдив - Асеновград Автобус (Хеброс Бус) - 1,20 лв (до КЦМ), 1,50лв (до автогара Асеновград)

http://www.hebrosbus.com/bg/pages/route-details/.6/137/1,5/0/702/56784/

-----------------

За дълги дестинации  бюджетните автобусни компании "мачкат" всичко

(това лято  пътувах с Юнион Ивкони от Пловдив до Царево ..само за 19, 75  лв.
Иначе, само билетът за експреса на БДЖ  "Слънчев Бряг" Пловдив -Бургас  е на тази цена, + още девет лева  Бургас до Царево е билета  от регионалните автобусни компании   https://www.busexpress.bg/bg/destination/burgas/tsarevo

 

 

  • Потребител
Публикува

Някъде четох, че за сметка на ковида и авиокомпаниите, проучват възможностите, че да пускат бързите влакове през ноща. Тоест на влакът по-лесно може да се осигури социалната дистанция, влиза в центъра на градът, и няма този турмоз който правят евтините авиокомпании...Навечеряш се във Варна качваш се на експреса и сутрин си в Париж в бюфета до кафенце и кроасон.... Бих предпочел това на практика....

 

  • Потребители
Публикува
On 8.12.2020 г. at 10:00, Skubi said:

Когато рухнат мостовете. Начупят и откраднат релсите. Изтеглят и насекат кабелите....И първите експерси с 300км/ч префучат през България ще се сетим, че нещо сме загубили.....Ама нема да боли дълго, защото на следващият час вече алцхеимер ще се погрижи за спомените ни....А младите къде ще ги бърка из разните развити европейски страни....

 

 

Ако не си разбрал:

Аз съм фен на влаковете (и препочитам да пътувам с влакове, пътувам много често - не по работа ) и ми е болно за БДЖ. Сега се краде в БДЖ масово

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!