Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Смятах да не разводнявам темата, защото така или иначе, нещата са решени, но ще постна тук общата част от доклада на словаците, там синтезирано е казано всичко важно:

8.1. JAS-39 C / D Грипен
Тази версия на самолета в момента е на върха на опциите си. Тъй като SAAB планира в бъдеще да започне серийно производство на E / F версията, C / D версията не се ъпгрейдва.
JAS-39 C / D Gripen, в сравнение с блок F-16 70/72, има по-малък капацитет на въоръжение, по-малък капацитет на горивото, по-кратък тактически обхват, по-малко издръжливост във въздуха, по-ниско изкачване и значително по-ниско ускорение. Самолетът има по-стара авионика (радар от по-старо поколение, система за ранно предупреждение и функции за защита на въздухоплавателни средства), която вече не отговаря на нуждите на настоящите и бъдещите въздушни операции.
Получаването на самолет JAS-39 C / D Gripen не би представлявало значителна промяна в модернизацията на OS SR от тактическа и техническа гледна точка, тъй като може да се каже, че един стар самолет (MiG-29) може да бъде заменен с нов, по-мощен самолет с по-големи възможности, но без по-нататъшно развитие). Въздушното пространство може да бъде защитено в ограничена степен, тъй като не е възможно едновременно да се действа от един самолет срещу земни и въздушни цели или би било необходимо да се използват повече самолети едновременно. Поради ограничената товароносимост на оборудването и горивото (и свързания с тях по-малък тактически обхват и по-малко устойчивост във въздуха), не би било възможно да се поддържа доминиране на въздуха за по-дълъг период от време.
 

2.8 F-16 Блок 70/72
Самолетът F-16 Block 70/72 с интегрирана авионика, който се използва в самолети от 5-то поколение, представлява един от най-мощните многоцелеви самолети днес. Екстремните оръжия, способността да се интегрират стотици варианти на оръжия, капацитетът на горивото, тактическият диапазон и издръжливост във въздуха, ускорението и изкачването, напредналите авионика и усъвършенстваните системи за насочване, оръжия и дисплеи осигуряват успешното и ефективно действие. Освен това, въздухоплавателното средство има най-съвременната GCAS функция за безопасност, която може да спаси както самолета, така и екипажа.
С възможностите, предлагани от блок 70/72 на F-16, това е практически нов самолет, тъй като блок F-16 70/72 предлага висока бойна стойност и ще бъде с няколко десетилетия повече от балансиран противник на самолети от 5-то поколение.
 Получаването на блок F-16 блок 70/72 би представлявало значителна стъпка напред за ОС SR и би значително подобрило тактическите способности на авиацията в борба с въздушни и наземни (военноморски) цели. Въздушното пространство може да бъде по-ефективно защитено срещу едновременни въздушни и наземни цели. В същото време ще бъде възможно да се поддържа сигурността на въздушното пространство за по-дълъг период от време.

  • Мнения 526
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува
1 hour ago, Б. Киров said:

Самолетът F-16 Block 70/72 с интегрирана авионика, който се използва в самолети от 5-то поколение, представлява един от най-мощните многоцелеви самолети днес. Екстремните оръжия, способността да се интегрират стотици варианти на оръжия, капацитетът на горивото, тактическият диапазон и издръжливост във въздуха, ускорението и изкачването, напредналите авионика и усъвършенстваните системи за насочване, оръжия и дисплеи осигуряват успешното и ефективно действие. Освен това, въздухоплавателното средство има най-съвременната GCAS функция за безопасност, която може да спаси както самолета, така и екипажа

:) Красота

%D0%BF%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%

  • Потребители
Публикува (edited)

 

Частично разбработената от НАСА система за избягване на сблъсък (Auto-GCAS), спасява изпаднал в безсъзание пилот на F-16 в четвърти потвърден случай

https://www.nasa.gov/centers/armstrong/features/auto-gcas_performs_fourth_confirmed_save.html

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува
Преди 15 часа, Бобо said:

3940–1480=2460=113 минути                                3000–1480=1520=12 ?????минути

то е ясно,че за тези близо 2 часа ще                    тука обаче е ясно,че тези 1520 ,които ни остават са поне 1час във въздуха 

Да, ама не е съвсем така, защото да е в "бойна готовност" на всеки от тези два самолета им трябва да имат лимитиран запас за допълнителен разход на гориво в случай на максимално форсирани двигатели, а при такова максимално форсиране, Ф-15 например гори към 500-600 л гориво за 1 минута,

At this speed, the F-15 will travel 590 miles in 23 minutes at 0.17 miles per gallon.

https://www.quora.com/Military-Aircraft-Whats-the-range-of-a-fully-fueled-F-15-travelling-at-maximum-speed

 

значи това трябва да си го пазят в рамките на "бойна готовност" през цялото време в зоната, така че от тези 1520 км. крейсерска скорост на грипена трябва най-напред да извадиш необходимия лимит гориво за състояние "бойна готовност" и тогава да ти остане за патрулирането му 12 минути в зоната на крейсерска скорост на най-икономичен режим; същото важи и за Ф-16, но той е напред с 940 километра, без форсажа пред грипена, а самото му патрулиране 113 мин. е също  на икономичен режим, оттам идва разликата във времето, но предполагам за всичко си има строго определени нормативи, които се контролират от софтуеъра на авиониката.

  • Потребител
Публикува

Швеция реагира остро заради избора ни на военни самолети

 Грипен" е напълно съвместим със системите на НАТО и е напълно подходящ за нуждите на България, като цената за напълно съвместим пакет е под одобрения от нашия парламент бюджет. Това коментира директорът "Експорт и международни отношения" в Агенцията за отбранително имущество на Швеция Йоаким Валин. От разпространената до медиите негова официална позиция става ясно, че шведската страна продължава да следи процеса по придобиване на нов боен самолет за нашите ВВС и е в готовност за допълнителни разговори по въпроса. Конкурсът за изтребител приключи с решение да се преговаря със САЩ за доставка на нови F-16V, като обаче се очакват промени в предварително зададените условия за цена и срок на доставка – въпроси, които американската компания "Локхийд Мартин" не коментира публично. "Грипен" е произведен в Европа, напълно съвместим е с НАТО и има ниски разходи през целия жизнен цикъл. Освен това шведската оферта е за напълно съвместим пакет от 10 изтребителя. Заедно с необходимото въоръжение и оборудване, офертата е под първоначално одобрения от парламента бюджет от 767 млн. евро", посочва Валин.

Той припомня и че "според доклада на експертната група към Министерството на отбраната, "Грипен" е платформата с най-добри оперативни способности". По думите му "партньорството с Швеция би донесло ползи за българското общество като резултат от задълбочаващото се сътрудничество между двете държави". 
 
 
  burgasinfo.com

  • Потребител
Публикува
On ‎12‎.‎1‎.‎2019‎ г. at 11:35, Бобо said:

Ф 16  има външни резервоари,които не се закачат на подвеските,а са залепени за корпуса.Те не се взимат в предвид в данните по горе.Но те си остават външни резервоари,които натоварват допълнително корпуса и значително намаляват аеродинамичните характеристики на самолета…

Какво значи "значително намаляват". Комфорните резервоари са създадени точно с тази цел - за да не нарушават сериозно летателните характеристики. Мисля Шарана беше споделял, че според пилотите на типа не се осещала промяна в летателните характеристики. 

Това решение го няма при Грипен. Предполагам причината е и без това ниската за изтребител тяговъоръженост. А за да му сложиш толкова гориво, ще ти трябват две-три баки. Плюс поне четири ракети В-В. Ако пък патрулиращ за CAS, ще имаш и оптичен контейнер и поне две бомби. Самолета ще получи летателните характеристики и скороподемност на селскостопански кукурузник. Ще му е проблем дори достигането на ешалона и прихващането на пътнически самолет. Ей го на, без никакво въоръжение:

DeIjW7QW4AAhLMU.jpg

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Не е по темата, ама малко да изплакнем окото :)

Руски Су-27 отвя изтребител на НАТО (ВИДЕО)

https://m.fakti.bg/world/358522-ruski-su-27-otva-iztrebitel-na-nato-video

  • Потребители
Публикува (edited)
On 17.01.2019 г. at 18:28, JImBeam said:

Швеция реагира остро заради избора ни на военни самолети

 Грипен" е напълно съвместим със системите на НАТО и е напълно подходящ за нуждите на България, като цената за напълно съвместим пакет е под одобрения от нашия парламент бюджет. Това коментира директорът "Експорт и международни отношения" в Агенцията за отбранително имущество на Швеция Йоаким Валин. От разпространената до медиите негова официална позиция става ясно, че шведската страна продължава да следи процеса по придобиване на нов боен самолет за нашите ВВС и е в готовност за допълнителни разговори по въпроса. Конкурсът за изтребител приключи с решение да се преговаря със САЩ за доставка на нови F-16V, като обаче се очакват промени в предварително зададените условия за цена и срок на доставка – въпроси, които американската компания "Локхийд Мартин" не коментира публично. "Грипен" е произведен в Европа, напълно съвместим е с НАТО и има ниски разходи през целия жизнен цикъл. Освен това шведската оферта е за напълно съвместим пакет от 10 изтребителя. Заедно с необходимото въоръжение и оборудване, офертата е под първоначално одобрения от парламента бюджет от 767 млн. евро", посочва Валин.

Той припомня и че "според доклада на експертната група към Министерството на отбраната, "Грипен" е платформата с най-добри оперативни способности". По думите му "партньорството с Швеция би донесло ползи за българското общество като резултат от задълбочаващото се сътрудничество между двете държави". 
 
 
  burgasinfo.com

Джими, пак ли почна с фейковите заглавия , бе пич?

Нищо подобно на заглавието няма в изявлението на официалното шведско лице

Ето какво точно казва официалното лице от Швеция, директорът на "Експорт и международни отношения" в Агенцията за отбранително имущество Йоаким Валин:

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/01/18/3376953_shte_poluchim_f-16_na_cena_kato_slovakiia_i_bahrein/

"Уважаваме решението на българския парламент във връзка с процеса по придобиване на нов тип боен самолет. Въпреки това ние сме убедени, че шведската оферта носи повече предимства за България... Gripen е произведен в Европа, напълно съвместим е с НАТО и има ниски разходи през целия жизнен цикъл. Освен това шведската оферта е за напълно съвместим пакет от 10 изтребителя. Заедно с необходимото въоръжение и оборудване, офертата е под първоначално одобрения от парламента бюджет от 767 млн. евро. Продължаваме да следим процеса и оставаме на разположение за допълнителни разговори в случай, че България би искала да проведе такива.", коментира в свое официално изявление Йоаким Валин, директор "Експорт и международни отношения", Агенция за отбранително имущество на Швеция.

 

https://www.segabg.com/category-bulgaria/shveciya-podobri-ofertata-si-za-gripen

 

 

Редактирано от nik1
  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Моля ви, без повече простотии. Не се намираме в детската градина.

Не обичам да се намесвам като модератор, но в случая се наложи.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребител
Публикува (edited)

 

Но сериозно.

Какво даси мислим залидерите на най-бедната, на най-коруптната държава на ЕС която иска да е пълноценен член на ЕС и НАТО немогат да решат въпросът с няколко скапани руски самолета? 

Но дане ходим далеч Маджарите втори/от зад на пред/ и по корупция и по беднотия също на "добро" място след Грипените сега ще модернизират войската си с 100% НАТО компатибилни оръжия,   ElképesztÅ csodafegyvereket és felszerelést kap a magyar hadsereg - Ãme a 10 legütÅsebb fejlesztés

24 броя Panzerhaubitze 2000

44 броя Leopard 2A7+

За обучение 12 Leopard 2A4 ElképesztÅ csodafegyvereket és felszerelést kap a magyar hadsereg - Ãme a 10 legütÅsebb fejlesztés

 

също заобучение 12 Polaris MRZR-4 ElképesztÅ csodafegyvereket és felszerelést kap a magyar hadsereg - Ãme a 10 legütÅsebb fejlesztés

 

ElképesztÅ csodafegyvereket és felszerelést kap a magyar hadsereg - Ãme a 10 legütÅsebb fejlesztés

 

до новите 20, H145M хеликоптера, модернизират и Mi-24

до 2 Airbus A319ElképesztÅ csodafegyvereket és felszerelést kap a magyar hadsereg - Ãme a 10 legütÅsebb fejlesztés

и два Dassault Falcon 7X ще купят още 4 такива с които може да се превозваи тежко оръжие,

нова униформа ElképesztÅ csodafegyvereket és felszerelést kap a magyar hadsereg - Ãme a 10 legütÅsebb fejlesztés

 

почват производство на ческите ръчни оръжия,  CZ BREN 2,  Scorpion EVO 3, CZ P-07, P-09-es pisztolyt

 

с Carl Gustaf М4 ще заменят  остарелите RPG-7 

 

докато правителството почти във всичко дружи с Путин...  Кой, ги разбира?

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребител
Публикува

Няма една тема да не е осрана напоследък и то с дейното участие на модератора. Нали си имате скрит форум за политика?

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Пак зачиствам! Извинявам се на Скуби, че му редактирах поста.

Моля ви стига политика. 

Редактирано от Frujin Assen
  • Модератор Военно дело
Публикува

Това ли е интервюто на шведите?

https://www.dnes.bg/business/2018/12/21/s-gripen-bylgariia-osven-nai-modernite-samoleti-poluchava-i-ogromni-shvedski-investicii-v-ikonomikata.397195

Офертата за Грипен включва 10 нови изтребителя, които отговарят на абсолютно всички изисквания, които България е поставила. Освен това, те са в рамките на поставения от парламента бюджет и могат да бъдат доставени в рамките на определеното за доставка време.  Също така, офертата включва и пакет за индустриално сътрудничество, който ще гарантира създаването на стотици високотехнологични работни места в България, както и ще укрепи българската отбранителна индустрия. Предстои и изграждането на два нови хангара във въздушната база в Пловдив. Тоест това, което Грипен поема като ангажимент по отношение на сроковете за доставка, останалите го декларират само като намерение.

       Какви подобрения са включени в офертата от шведска страна?

Чрез оптимизирането на логистичния пакет и чрез обвързването на България с други потребители на "Грипен" в Европа, включително и с Швеция, успяхме да предложим 10 самолета, вместо 8. В същото време запазваме и пълната  функционалност на самолетите – т.нар. air to air и air to ground. Това ще даде на България много по-високи оперативни възможности.

       Защо България трябва да избере Грипен пред Ф16?

Преди всичко Грипен е изключително способна платформа с най-новите радарни технологии и единственият, който може да предложи на България най-модерната ѝ ракета -  Метеор. Грипен е единственият нов самолет, предлаган на България, който съществува днес и който не е във фаза на разработване, което минимизира непознатите рискове и разходи. Освен това, оптимизираната оферта включва 10 Грипен самолета, вместо 8 и все още е под необходимия бюджет. Това е огромен позитив  за българските данъкоплатци. България ще плаща по-малко за повече. Увеличеният брой самолети, заедно с факта, че избирайки Грипен, България би могла да спре разходите по обслужване на MiG 29 няколко години по-рано, ще доведе до ползи за държавния бюджет на България в рамките на до половин милиард лева.

       Някои хора казват, че Грипен не са съвместими с изискванията на НАТО, как ще коментирате тези твърдения?

Нека бъде съвсем ясно: Грипен е доказано напълно оперативно съвместим с НАТО за всеки тип операции! Той се използва в Чехия и Унгария - членове на НАТО, които са напълно ефективни и надеждни партньори в колективната сигурност на Алианса.

       Какви биха били ползите за българската икономика от сделката за Грипен?

Швеция е една от малкото страни, които увеличават своите преки чуждестранни инвестиции в България. Шведските компании са разкрили работни места за около 10 000 българи. Също така, заедно с българската индустрия, SAAB ще създаде Регионален център за подкрепа на Грипен в България. Това всъщност е голямо събитие. Центърът за поддръжка има потенциала да поддържа и обслужва и други страни потребители на Грипен. Това са още нови работни места, технологичен обмен и допълнителни приходи за българската икономика. SAAB ще се погрижи да предаде реални знания и технологии на България, като  това ще създаде нови висококвалифицирани работни места.

       Какво бихте казали на всички, които говорят за значимостта на близките отношения със САЩ?

Близките отношения и на България, и на Швеция, със САЩ имат своята дълга и стабилна история. Те не биха се влошили от това, че България би избрала най-доброто за своята авиация, икономика и разход за данъкоплатците. Напротив - просперитетът на България е ключов компонент на националната сигурност и това би трябвало още повече да развие двустранните  отношения с партньор като САЩ.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/business/2018/12/21/s-gripen-bylgariia-osven-nai-modernite-samoleti-poluchava-i-ogromni-shvedski-investicii-v-ikonomikata.397195
 

  • Потребители
Публикува
Преди 1 минута, Frujin Assen said:

А на тебе Ники, за кви чемери ти беше да набутваш Лукойл в тема за изтребителите? Сакън да не останеш длъжен!

Ти  свърза омразата към даден народ с  хегемонинията на дадената държава и с "изсмускването" (Темата беше предварително отролена с лайна, насирания и памперси!!)

Аз  попитах защо аджеба не се мрази регионалия хегемон, който държи една четвърт от българската икономика..

Нефтохим го споменах, както и другите неща, заради "избирателя" пишещ и чятящ в темата, който иначе чете само заглавията на епицентър ,....и който се подава на троленето на хранениците на Нефтохим, закъсали за бутилка уиски..

 

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 11 минути, nik1 said:

Ти  свърза омразата към даден народ с  хегемонинията на дадената държава и с "изсмускването" (Темата беше предварително отролена с лайна, насирания и памперси!!)

Аз  попитах защо аджеба не се мрази регионалия хегемон, който държи една четвърт от българската икономика..

Нефтохим го споменах, както и другите неща, заради "избирателя" пишещ и чятящ в темата, който иначе чете само заглавията на епицентър ,....и който се подава на троленето на хранениците на Нефтохим, закъсали за бутилка уиски..

 

Нека този пост остане последния несвързан с изстребителите.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Специално за теб Ники, който така силно обичаш статистиките.

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5946-повече-от-половината-българи-подкрепят-президента-радев-по-темата-за-новия-изтребител

59% от българите подкрепят критичната позиция на президента Румен Радев, която той изразява по процедурата за избор на нов боен самолет за българските ВВС. Това показва експресен сондаж на общественото мнение, който бе публикуван днес, 30 януари 2019 г. от социологическата агенция „Галъп интернешънал”.

Други 29% от анкетираните не подкрепят позицията на Радев, а останалите 12% нямат мнение по въпроса.

Данните са от телефонен сондаж проведен между 24 и 26 януари 2019 г. сред 800 пълнолетни българи.

Както се посочва и в самото изследване, то не покрива последните престрелки по темата, които започнаха след като на 28 януари президентът Радев направи своята отчетна пресконференция във връзка с годишнината от встъпването му в длъжност.

Веднага, след като в края на декември 2018 г. Министерство на отбраната обяви, че ще предложи на правителството и парламента да се водят преговори за покупката на F-16, Радев каза, че самолетът е прекрасен, но е избран непрозрачно и ще бъде твърде скъп, а изборът му бил триумф на лобизма. В началото на годината пък, Радев определи конкурсът, като опорочен, тъй като не се спазват изискванията му и финансовата рамка.

Управляващите отговарят на тези критики с това, че изборът на F-16 не бил плод на конкурс, а бил геостратегически избор, а цената, която в момента твърдо надхвърля с много финансовата рамка от 1,5 млрд. лева без ДДС, щяла да намалее.

С гласовете на ГЕРБ, ДПС, ВМРО и двама независими депутати, парламентът даде на 16 януари мандат за водене на преговори със САЩ за покупката на осем изтребителя F-16 Block 70.

  • Потребители
Публикува

Шведите са променили офертата, и са дали аванти (може да се види докладът - при първоначалата оферта те не предлагат въоръжение)

Написах още в първите страници, че шведите няма да се "дадат"..

Може да се предположи че ако от шведската страна изпуснат поредната сделка и шанс след "Белгийската", при прозрачна процедура , след това ще им трудно да си пласират Грипените..

Сделката ще е реабилитация, демек, на СААБ и Швеция, които понесоха много удари върху морала и авторитета

 

 

Ще поживеем и ще видим..

 

Тук може да се видят офертите за Ф-16 , какво се вкключва в тях

https://www.capital.bg/getatt.php?filename=o_3377137.pdf

https://www.capital.bg/getatt.php?filename=o_3377136.pdf

 

Та това е

 

 

  • Потребители
Публикува
Преди 8 минути, Frujin Assen said:

Специално за теб Ники, който така силно обичаш статистиките.

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5946-повече-от-половината-българи-подкрепят-президента-радев-по-темата-за-новия-изтребител

59% от българите подкрепят критичната позиция на президента Румен Радев, която той изразява по процедурата за избор на нов боен самолет за българските ВВС. Това показва експресен сондаж на общественото мнение, който бе публикуван днес, 30 януари 2019 г. от социологическата агенция „Галъп интернешънал”.

Други 29% от анкетираните не подкрепят позицията на Радев, а останалите 12% нямат мнение по въпроса.

Данните са от телефонен сондаж проведен между 24 и 26 януари 2019 г. сред 800 пълнолетни българи.

Както се посочва и в самото изследване, то не покрива последните престрелки по темата, които започнаха след като на 28 януари президентът Радев направи своята отчетна пресконференция във връзка с годишнината от встъпването му в длъжност.

Веднага, след като в края на декември 2018 г. Министерство на отбраната обяви, че ще предложи на правителството и парламента да се водят преговори за покупката на F-16, Радев каза, че самолетът е прекрасен, но е избран непрозрачно и ще бъде твърде скъп, а изборът му бил триумф на лобизма. В началото на годината пък, Радев определи конкурсът, като опорочен, тъй като не се спазват изискванията му и финансовата рамка.

Управляващите отговарят на тези критики с това, че изборът на F-16 не бил плод на конкурс, а бил геостратегически избор, а цената, която в момента твърдо надхвърля с много финансовата рамка от 1,5 млрд. лева без ДДС, щяла да намалее.

С гласовете на ГЕРБ, ДПС, ВМРО и двама независими депутати, парламентът даде на 16 януари мандат за водене на преговори със САЩ за покупката на осем изтребителя F-16 Block 70.

Ти го избиваш на политика сега..или отново, ха-ха-ха :)

Една минута не можеш да се сдържиш , ха-ха-ха-ха-ха-ха ....ха-ха-ха-ха

 

  • Модератор Военно дело
Публикува

ААА, свързано е със самолета. Общественото мнение отново е- Политиците пак са намислили да откраднат пари.

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува
Преди 17 минути, JImBeam said:

Нещата по темата вече са ясни, тъй че време е за малко шоу в стил Лебедово езеро 

 

Чудесни макетчета. Но това и на живо могат. Единственният самолет с който може да се направи кимването...

Тоест перпендикулярно издигаш самолета, сваляш мощността и съмолета като на парзалка почва да се плъзга назад и тогава наново дава мощност и носът на самолета кимва надолу...

тук от 2:30 се вижда същото от друга точка.

Този чалъм не го знае нито една друга ламарина.....Само МИГ-а.

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

https://europost.eu/en/a/view/new-contracts-to-speed-up-delivery-of-f-16-to-bulgaria-25118

The fact that Morocco and another Asian country bid for the latest generation F-16 Block 70 to renovate their combat air force will speed up the implementation of the plans to start the manufacture of new jet fighters for Bulgaria and the delivery of the first aircraft to be in end-2022, Lockheed Martin reported quoting James Robinson, International Business Development Senior Manager for F-16 at the manufacturing company.

 

Parallel with that, Lockheed Martin declares preparedness to build a base for maintenance, partial repair and overhaul for jet fighters (MRO facility) in Bulgaria. With this project the company will meet the requirement of the Bulgarian government that the aircraft be serviced in Bulgaria by local engineers and mechanics until their lifespan is exhausted. Other opportunities for partnership with the Bulgaria industry and possible participation of the local academic structures in the R&D programmes have also been discussed, the Company said.

 

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/lokhiyd-martin-pravi-baza-za-poddrazhka-i-tsyalosten-remont-na-f-16-v-balgariya

Локхийд Мартин прави база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт на F-16 в България. Изборът на боен самолет F-16 Блок 72 от Мароко и още един оператор от региона на Азия ще ускори плановете за започване на производството на новите, важни за България изтребители и за доставка на първия самолет в края на 2022 г. Това каза Джим Робинсън, директор Международно бизнес развитие за F-16 в Локхийд Мартин.

В изявление, направено само две седмици преди церемонията за прерязване на лентата за откриването на новата производствена линия на Локхийд Мартин за F-16 в Грийнвил, Южна Каролина, Робинсън каза, че макар последните поръчки да увеличават натоварването на компанията, новият завод вече има възможност да вдигне производствения си капацитет, за да отговори на нуждите на клиентите.

"Появиха се много неверни информации, често от хора, които не са участвали директно в разговорите, за нашите възможности да доставим новите F-16 Блок 70 във времевата рамка, която отговаря на нуждите на българските ВВС", заяви Джим Робинсън.

"Самолетите за Бахрейн, Словакия и България ще бъдат сред първите, които ще бъдат построени в новото съоръжение в Грийнвил. Ако приемем, че договорът бъде подписан това лято, планираме да започнем обучението на българските пилоти и наземен персонал в САЩ не по-късно от 2021 г. и ще доставим първия български Ф-16 преди началото на 2023 г. ", добави той.

В допълнение към новите изтребители F-16 за Европа, гръцките военновъздушни сили обявиха плановете си да модернизират 85 самолета от своя Ф-16 флот до стандарта Viper. Този стандарт е подобен на новия блок 70/72, но без предимствата на 12 000 летателни часа.

Полша, първата държава в Централна и Източна Европа, която избра F-16, също обмисля модернизиране на настоящия си флот. Румъния разглежда възможността да придобие повече самолети, а Хърватия прави преоценка на нуждите на военновъздушната си отбрана.

Като част от ангажимента си да подкрепя придобиването на F-16 от България, Локхийд Мартин ще отвори база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт (MRO facility) в страната.

 

Това означава, че българските самолети ще могат да бъдат поддържани в България от местни инженери и техници през цялата продължителност на своите 12 000 часа летателни часа живот.

Освен това компанията обсъжда редица други възможности за партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.

-------------------------------------------------------------

ПС

Договор за купуване на Ф-16 все още няма.

Възможно е да не стигне до сделка още в първоналния етап на преговори, или офертата/сделката да не бъде одобрена от НС.

  • Модератор Военно дело
Публикува

АЕРО отправи питане и дали ускореният график, който се представя зависи от подписване на договори с Мароко и Тайван. И дали ако тези договори не станат факт ще се изпълни доставка през 2023 г., както представители на компанията заявиха преди месец.

“Подписването на договорите с Мароко и друг клиент от Азия няма да повлияят върху доставката на изтребителите за България.”, се казва в отговора на Lockheed Martin, с който изданието ни разполага.

На въпроса, дали тези графици са съгласувани с Пентагона и американското правителство, които са реалните продавачи на F-16 у нас, ни бе отговорено, че компанията Lockheed Martin се гордее с това, че работи в пълно партньорство с американското правителство.

От Lockheed Martin заявяват още, че продължават да се ангажират с разгръщане на съоръжения за ремонт и поддръжка на самолетите в България, както и се ангажират с възможно партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.

  • 1 месец по късно...
Публикува

Какво става с преговорите за новите , уж новите ф16. На колко скочиха комисионите , ще има доволно за американски и български <експерти и лобисти>

 Почвам много да се ядосвам. Защо си мъчат раята тея олигархични български дебили, по добре зануляване и затриване на държавата.

За всеки неексперт е ясно какво да се прави по възможностите в резервата. 1. намаление до минимум на работещите мизерстващи, ще рече олигарсите трябва да се обедят да пропуснат потоци и през масите, като лека по лека да създадат свои търговскоуслугиикономич. мрежи , тъй пари да се връщат по голямата част при тях.2. Достигане условия на живот на равнище или по добри от основните заплахи , а те са според мен Румъния, Турция, Сърбия, и развитието в Македония с изграждаща се бъдеща силна Албания с мераци за велика Албания и Въоражена от САЩ.Не говоря за пари, в БГ има условия с които се компенсират доходи, т.е може да се създаде чувство за пълноценност у масите без протичане на колосален капитал през тях .3.Нвоизграждане на силна и всеобхватна вътрешна разузнав. и контраразузнав. служба , както и военна такава, възстановяване и на външно разузнаване. 4.Формиране на задгранични и вътрешни корпоративни структури с неофициалното, тъмно участие на държавата.5. Създаване на елитна малобройна професионална войска, по малобрпйна от сегашната , не повече от 15 хиляди, по добре около 10 хилядна и постепенното и въоражаване.6. Вътрешни войски, или Национална гвардия, задължително военно обучение 2 пъти по 3, 4 месецам като вторият път е платено от държавата.За втората част само годни младежи , които по късно се обработват за привличане или в елитната армия или в Национална Гвардия, като там са запасни и  се привикват на учения, платени разбира се с привилегии за оръжие, соц.услуги, обучение работа в админис. и всички бюджетни или тайно контролир. от държавта корпор. структури ит.н.т. при тях. Офицери и подсъстав в национ. гвардия, частично професионални с много големи привилегии. Въоражена Гвардия за защита, с основното въоражение.7. Външна и вътрешна политика и иконом. дейност, Пресиране на Сърбия и Сев.Македония за благоприятно разрешение на въпросите в наша полза с оглед НАТО и ЕС, Твърда политика към Румъния, според мен те са най голямата заплаха за нас в бъдеще, имат потенциал да бъдат силни и са в ЕС , НАТО и имат подкрепа на големите САЩ, Германия, Франция. Здрава работа за недопускане дори споменаване на маммалигарски етнос, камоли нация в БГ. Затруднение на БГ граждани да работят пътувайки в Румъния, като се подобри положението в пограничните райони., Основно въоражение на Чер.флот , само заради румънците, ракетни комплекси, противокорабни уж за против руската военна сила.Политика , агресивна относно иконом. интереси по черноморието срещу Румъния. 8. Друга заплаха , Турция, контролиране и ограничаване на икономич., културнорелигиозно, етническо и пр. турско проникване. Бази на елитна войска и Национална гвардия в родопските турскоговорящи райони, както и икономическа Българска Реконкиста там.Вкрване на турскоговорящ елит във всички български партии и най вече в родолюбивите, националистичеки.Турскоговорящ икоомич. елит да бъде контролирано допускан до всички райони на БГ, с твърд контрол на действията. 9. Ребългаризиране на циганския етнос, с работеща икономич. и образователна интеграция. Вкарване на образования цигански елит , контролирано в целият среден олигархичен ешалон. Задължително обвързване на помощи за последваща иконом. интеграция, работа с образование и владене на български език.10. Много добра задължителна подготовка на всички ученици към Английски език и приемането му за държавен неофициален втори език.11. Условия за връщане на капитал и средства от българи извън бг. 12. България силно да настоява за Европейска армия. 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!