Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

MIG,Gripen,F-16V или други няма значение...Важното е дамогат далетят....Трябва да им направят долната част при кабината на пилота прозрачен под. Когато идват противниците стига само да направи един такъв лупинк  Ðакво пиÑе и какво не в пÑоекÑа за нов боен ÑамолеÑ? и кат му видят BDE -то веднага ще се изтеглят.......😆

 

Редактирано от Skubi
  • Мнения 526
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Военно дело
Публикува

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов заяви, че придобиването на 8 – 9 нови изтребители няма да решат генерално проблемите на военната авиация. Това каза той днес, 28 август 2018 г., пред журналисти, докато наблюдаваше бойните стрелби на военната авиация на полигона в Шабла.

"Да разчитаме само, че с 8 - 9 нови самолета ще решим проблемите с авиацията и ще осигурим летателните часове на личния състав - това е несериозно“, каза министър Каракачанов.

България в момента е пуснала запитване за даване на обвързващи оферти за минимум осем многоцелеви изтребители. Офертите се очакват до 1 октомври 2018 г.

Министър Каракачанов припомни, че процедурата за доставка на нов тип изтребител предполага първите самолети да бъдат доставени в срок от 3 години след сключването на договор. Амбицията на МО е до края на годината да е подписан договор, но това е много малко вероятно да се случи.

„За да осигурим необходимите часове нальот нашата политика е свързана освен с доставката на нов тип изтребител и с поддържането на съществуващата техника, която има достатъчен ресурс, за да могат летците от бойната авиация да имат нужните умения и бойни способности“, каза още министърът на отбраната.

Министър Каракачанов заяви, че въпреки ограничените ресурси Военновъздушните сили се подготвят и правят дори невъзможното, за да могат да обучат летателния състав да изпълнява своите задачи по защита на въздушното пространство на България.

„Аз искам да поздравя командира на ВВС и пилотите, които участват в тренировъчните полети, защото в условия на финансов недоимък тези хора дават всичко от себе си, за да защитават суверенитета на България и българските граждани”, отбеляза Каракачанов.

Пилотите на изтребителите МиГ-29 от състава на 3-та авиобаза Граф Игнатиево до 31 август 2018 г. ще изпълняват полети за провеждане на отстрели, експериментални и бойни стрелби с излитане и кацане от летище Граф Игнатиево. Стрелбите са с авиационни управляеми ракети, включени в боекомплекта на МиГ-29, и са по два типа цели - светеща парашутна мишена СПМ-100 и радиоуправляема мишена R-01. Целта на подготовката е летците да подобрят своите умения за работа с комплекса за въоръжение на МиГ-29 и да повишат бойните си способности.

В тренировъчните полети на екипажите от изтребителната авиационна ескадрила на авиобаза Граф Игнатиево участват и пилоти на Су-25, инженерно-технически и осигуряващ състав от Базата за предно разполагане – Безмер. Полетите се изпълняват от летище Балчик. Целта е екипажите на Су-25 да усъвършенстват техниката си на пилотиране и самолетоводене на малки и пределно малки височини. Освен това те ще изпълняват и полети за навигационно бомбопускане на светеща парашутна мишена СПМ-100 за осигуряване на стрелбите на своите колеги от 3-та авиобаза Граф Игнатиево.

„Особеното през тази година е, че имахме възможност, независимо от ограниченията, да включим в подготовката и нови летци, което за мен е голям успех“, каза командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков.

Той отбеляза че подготовката се провежда в доста сложна метеорологична обстановка - превалявания и гръмотевична дейност и на двете летища, но това не е попречило на екипажите от ВВС да изпълнят успешно поставените задачи.

В отговор на журналистически въпрос генерал-майор Стойков разясни, че съгласно нормативите в страните-членки на НАТО максималният нальот за поддържане и изграждане на бойни способности на пилотите е 180 ч. Минимумът, който е заложен в нормативните документи, е 120 ч. нальот и целта е с повишаване на ресурсите да бъде осигурен поне този минимум, за да бъдат спокойни при изпълнение на задачите летателният и инженерно-техническият състав и да се преодолее разтренираността им.

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5629-министър-каракачанов-8-–-9-нови-самолета-няма-да-решат-проблемите-на-военната-авиация

  • Модератор Военно дело
Публикува

Най накрая някой да каже очевидното- 8 самолета не стигат. От друга страна вече се вижда края на експлоатацията на МиГ-29. От срока 3 години за придобиване на новия изтребител става ясно, че старите Ф-16 са аут. На тях им остават 15 години служба в най добрия случай. Като махнем още година докато подпишат, и още три докато ги купят. После още една две докато бъдат усвоени както подобава...

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува
On 28.08.2018 г. at 21:11, Frujin Assen said:

... и още три докато ги купят. После още една две докато бъдат усвоени както подобава...

То така ако ставаше :) Без да проверя не съм 100% сигурен дали чехите или унгарците бяха, но за 10 години още не са усвоили техните "както подобава". Хърватите и те смятат да усвояват израелските F-16ки десетина години и само младите пилоти ще пуснат на тях, че иначе нямало смисъл.

Просто разликата със съветските ни МиГ-ове е твърде голямо време - 80% от нужните компетенции са именно пилотирането. При Грипен/модернизиран Ф-16 това пада на 20%, другото трябва да се учи от нулата и не става за година-две. Това разбира се за усвояване "както подобава", а не просто летене.

 

Колкото до самолетите - 8 пролет не правят, но ако не се направи всичко по българска традиция ще станат много добра основа, която в последствие да се надгради.

 

Защо мислиш че Ф-16 отпада не знам и много се заблуждаваш с това 15 години служба в най-добрия случай. Благодарение на цялото това забавяне на F-35 програмата Ф-16ките намазаха адски много, защото американците пръснаха пари да измислят как да удължат живота на тези Ф-16ки ... и резултата е меко казано изненадващ.

  • Потребител
Публикува

"Локхийд Мартин" официално предложиха F-16V за българските военновъздушни сили

Последната модификация на F-16 - блок 72, ще бъде предложена в процедурата за избор на нов многоцелеви изтребител за българските военновъздушни сили. От концерна производител "Локхийд Мартин" обявиха това на презентация. Предложеният модел е последната версия, известна още като Viper (V), на най-масовия изтребител в света.

Според правителственият проект, приет от парламента, финансовата рамка за купуване на "не по-малко от 8 броя бойни самолети" е 1.8 млрд. лв. с ДДС. Сумата включва купуването на самолетите, средствата за наземното им обслужване, за обучение на пилотите и инженерите, въоръжението и поддръжката за 3 години.

От компанията не отговориха на въпрос на "Дневник" дали предложението им ще се побере в парите, "заделени" от правителството, и графика за разсрочено плащане, което е предвидено да стане за 9 години. "Дискусията за парите ще е между правителствата", каза Ранди Хауърд, който е директор за развитие на програмите на F-16 и F-22 в компанията. Бъдещата сделка за нов изтребител ще бъде сключена на междуправителствено ниво. Ако бъде избран F-16V или друг американски самолет, ще трябва и одобрение от Конгреса.

Последната сделка за нови F-16 V бе сключена от Словакия през юли. Официално бе обявено, че за 14 изтребителя ще бъдат платени 1.589 млрд. евро, като в цената се включват амуниции, обучение на пилоти и логистична поддръжка за 2 години. Това прави 113.5 млн. евро на самолет, или над 220 млн. лв. Това е на ръба на заложените от правителството.

В момента няма нито един произведен нов F-16 от последната модификация, но има сключени няколко международни договора за модернизация до новия стандарт, сред които за 70 самолета от Бахрейн. Въпреки това от "Локхийд Мартин" уверяват, че ще успеят да изпълнят изискванията на проекта на правителството. Те са, че доставката на първата партида изтребители трябва да започне в рамките на две години от подписването на договора. Дотогава трябва да бъдат получени минимум два самолета, а всички поръчани да се доставят в рамките на три години от първата доставка. Проектът предвижда да бъдат купени още 8 изтребителя във втората му фаза

Джеймс Робинс, старши мениджър в "Локхийт Мартин", обяви, че от компанията ще предложат всички необходими системи, симулатори и обслужване на самолетите до края на жизнения им цикъл. Той каза, че F-16V е самолет от четвърто поколение, но използва системи от пето поколение, които са на оборудване в F-22 и F-35. Сред тях са подобрен радар и система за информация, която стига до пилота в реално време; система, предпазваща от сблъсък със земята, която спасява пилота, ако евентуално загуби съзнание; по-голям обсег на действие и прицел с точност на снайпер.

Според Робинс F-16V може да лети до 2045 г. и има живот от 12 000 часа, което е повече от всичко предлагано. САЩ планират да оперират с F-16V заедно с F-22 и F-35.

Ранди Хауърд каза, че се търси начин да се отговори на изискването за индустриално сътрудничество. "Реалистично България няма да може да може да прави части за българските изтребители, но търсим начини за сътрудничество и ще ги предложим. Правим го навсякъде по света", каза Хауърд. После уточни, че това също ще бъде обект на разговори между двете правителства.

"Локхийд Мартин" е втората компания, която заявява, че ще участва в процедурата след шведската Сааб, която ще участва с Grippen. Директорът за България на Сааб Стефан Бенгтсон потвърди, че компанията му ще участва в търга. Той добави, че офертата ще бъде дадена от правителството на Швеция.

Искания за информация за изтребители са изпратени от министерството на отбраната до:

САЩ за новопроизведени бойни самолети F-16 блок 60 (или 70) и F/A–18E/F Super Hornet, както и за употребявани F-16, модернизирани до варианта OFP М6, и втора ръка F/A–18E/F Super Hornet.

Португалия за F-16 MLU OFP М6, което ще бъде с логистичен пакет и въоръжение от САЩ.

Израел трябва да предостави оферта за употребявани F-16 C/D, модернизирани до варианта OFP М6.

От Италия ще се чака отговор за втора ръка Eurofighter Tranche 1, а от Германия за нов Eurofighter от последната модификация Tranche 3.

Франция трябва да даде предложение за нови и употребявани Dassault Rafale.

От Швеция освен за нови Gripen C/D ще се иска предложение и за употребявани Gripen, модернизирани до текущата конфигурация на въоръжение в страните - членки на НАТО (Унгария и Чехия).

След като бъдат получени отговорите на исканията за информация, предложенията трябва да бъдат класирани и да се премине към междуправителствени преговори.

Според политически и военни източници офертата на "Локхийд Мартин" в момента е фаворит.

https://www.dnevnik.bg/politika/2018/09/18/3313233_lokhiid_martin_oficialno_predlojiha_f-16v_za/

  • Модератор Военно дело
Публикува

http://www.aeropress-bg.com/news/military-aviation/5666-генерал-боцев-се-надява,-че-ще-има-подписан-договор-за-нов-изтребител-до-края-на-годината

До 1 октомври се чакат да дойдат отговорите на писмата. Предполага се, че още на този етап ще отпаднат част от 13 те заявки, тъй като най вероятно някой варианти ще се сторят неоправдани и няма да има отговори. Според ген. Боцев удължаване на срока няма да има- който отговорил -отговорил.

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5663-lockheed-martin-презентира-f-16v-в-софия

Представянето на Ф-16 у нас.

http://aeropress-bg.com/articles/5671-швеция-е-надежден-партньор-в-отбраната

Шведите си рекламират Грипен.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребител
Публикува

На базата на всичко изнесено до сега аз залагам на Израел, освен ако политиката не се намеси много силно и тогава би било нещо свързано със САЩ (тоест пак няма да е Грипен).

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Военно дело
Публикува
On 22.09.2018 г. at 20:18, Sharana said:

На базата на всичко изнесено до сега аз залагам на Израел, освен ако политиката не се намеси много силно и тогава би било нещо свързано със САЩ (тоест пак няма да е Грипен).

Не позна!

  • Модератор Военно дело
Публикува

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5693-новият-изтребител-три-и-половина-оферти,-политическо-решение-в-края-и-без-израел

Ето я и дългоочакваната новина. България е получила 3 сериозни оферти и една не особено.

Офертата за нови Ф-18 представлявала само две тънки папки, което се смята за несериозно. Тоест тази оферта е практически отпаднала.

Сериозните оферти са за нови Ф-16 от САЩ, нови Грипени от Швеция и втора ръка Тайфуни от Италия. Положителното е, че поне не се опитват вече да ни пробутат трета ръка Ф-16. Сериозните кандидати са тези които и се очакваше Ф-16 и Грипен. Сега остава да видим и цената.

Чакаме новини!

  • Потребители
Публикува

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5687-политико-военна-група,-назначена-от-премиера,-ще-избере-реално-новия-изтребител

Новият боен самолет за българските ВВС ще бъде избран от „политико-военна група”, която ще бъде назначена от премиера Бойко Борисов. Това се чете в отговора на парламентарен въпрос министърът на отбраната Красимир Каракачанов.

От писмения отговор на министър Каракачанов към депутата Николай Цонков (БСП) на въпроса, как върви проекта за покупка на нов изтребител, се вижда, че работната група, която ще оценя офертите, няма да има право да ги класира, а ще запознае въпросната „политико-военна група” с резултата от работата си.

„Със заповед на министър-председателя на Р. България Р-120/17.08.2018 г. беше назначена Съвместна работна група за оценка на отговорите на Искането за предоставяне на предложения... Съвместната работна група, която трябва да приключи своята работа в 14-дневен срок с протокол за резултатите от оценката на отговорите и подреждане на всички кандидати, подали оферти, по азбучен ред”, се казва в отговора на Каракачанов.

Припомняме, че в предишната процедура от 2017 г. въпросната Съвместна работна група (тогава наречена Междуведомствена) не само оценяваше офертите, но и ги класираше. След това въпросното класиране се предаваше за Министерски съвет, който трябваше да вземе решение дали да го приеме или не, както и дали да води преговори с класирания на първо място или и с други участници. В крайна сметка, по старата процедура финалното решение бе в ръцете на Министерски съвет.

Според новата процедура, решението за това, кой да е победителят е в ръцете на въпросната „политико-военна група”.

„С протокола на Съвместната работна група ще бъде запозната Политико-военната група за подобряване на направените предложения, която ще бъде назначена със заповед на министър-председателя на Р. България. Тази група ще започне работа след приключване на работата на Съвместната работна група. Работата на ПВГ ще приключи с предложение за избор на доставчик на нов самолет, за което след одобрение на МС ще бъде изготвен проект за междуправителствено споразумение. Същото ще бъде внесено в НС за ратификация”, разяснява се в писмения отговор на министър Каракачанов.

За сега не е ясно дали въпросната „политико-военна група” е назначена, нито кой влиза (или ще влиза) в нея. От отговора на военния министър става ясно, че групата ще бъде натоварена с огромните правомощия да води допълнителни преговори и в крайна сметка да посочи победител. Написаното може да се възприеме и като формализиране на експертната група, оценяща офертите, защото не става ясно дали оценките ѝ ще се взимат предвид в крайното решение.

От названието на групата, може да се предположи, че в нея ще влизат политически лица и военни.

Въвеждането на едно такова ново звено във веригата за взимане на решения може да се разглежда като търсене на два ефекта – първо, слагане на буфер между премиера Борисов и Министерски съвет от финалното решение и второ, гарантиране, че каквато и оценка да получат офертите (а въпросната оценка е резултат от ясна методика и математически модел), след това ще има второ, най-вероятно основно политическо, ниво на оценяване.

Трябва да се отбележи, че целият този процес е много бегло и схематично разписан в инвестиционния проект, който бе приет от Народното събрание на 8 юни 2018 г., като в него не се чете наличието на подобна "политико-военна група" назначена от премиера.

Офертите за доставка на новите бойни самолети за ВВС ще се получават до 12,00 часа на 1 октомври 2018 г., след което те ще бъдат отворени пред журналисти в 15,00 часа на същия ден.

Пълният текст на отговора на министър Каракачанов може да прочетете тук.

  • Потребител
Публикува

Нова песен за стари работи. Абе има ли някой на този форум , който се сьмнява в победителя от конкурса ? При един честен, коректен, справедлив, демократичен , икономически обоснован конкурс може да побели само самолет от най - братската и обичаща ни страна ! 

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 58 минути, Sharana said:

Да, оказа се че са свършили (бройките C/D които бяха заделили).

Една наистина добра новина. Вече станахме автомобилното гробище на Европа, поне няма да сме и авиационно такова.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 минута, Frujin Assen said:

Една наистина добра новина. Вече станахме автомобилното гробище на Европа, поне няма да сме и авиационно такова.

Да не забравяме корабитет и закупената белгийска  корвета ! 

  • Потребител
Публикува
3 hours ago, Frujin Assen said:

Една наистина добра новина. Вече станахме автомобилното гробище на Европа, поне няма да сме и авиационно такова.

Казваш го, защото банално си нямаш на идея, че не става въпрос за гробница, а за нещо което може да се търкаля до 2050 поне. При положение, че 10-15 години само ще се усвоява пълноценно на такава цена изобщо не би било лоша оферта. Но хърватите бяха по-бързи.

  • Потребител
Публикува
Преди 4 часа, Frujin Assen said:

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5693-новият-изтребител-три-и-половина-оферти,-политическо-решение-в-края-и-без-израел

Ето я и дългоочакваната новина. България е получила 3 сериозни оферти и една не особено.

Офертата за нови Ф-18 представлявала само две тънки папки, което се смята за несериозно. Тоест тази оферта е практически отпаднала.

Сериозните оферти са за нови Ф-16 от САЩ, нови Грипени от Швеция и втора ръка Тайфуни от Италия. Положителното е, че поне не се опитват вече да ни пробутат трета ръка Ф-16. Сериозните кандидати са тези които и се очакваше Ф-16 и Грипен. Сега остава да видим и цената.

Чакаме новини!

На 90% са американците, още повече се говори за срещи на Борисов и високопоставени преставители на американците и евентуално с Тръмп. Америка обвързва офертата с други договорености и гаранций. Но,ще видим. Не видях офертата за офсета, там ще е най-интересно. Американците помагат за нови договори на оръжеиния бизнес и като гледам износа само расте а това също има значение, но поживём увидим.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Ох Булгароиде. Това го чувах колко пъти...

Все пак, надявам се американците да ни влязат в положение и да продадат евтино Ф-16.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Една хубава статия за състоянието на нашите пилоти.

http://www.aeropress-bg.com/news/military-aviation/5676-за-първите-шест-месеца-на-годината-ввс-са-налетели-под-2000-часа

Накратко лети се съвсем малко и напълно недостатъчно.

Както вече съм казвал времето върви напред, а не назад. Ако Ф-16/Грипен излязат скъпи ще се наложи да свалим от въоражение МиГ-29. Рано или късно тази съдба ще постигне и Су-25 които не може да са вечни. Сега прочетох, че нашите Ми-24 (общо 6 броя) са в отчайващо техническо състояние и няма да изкарат много. Така в най скоро време вместо 36 бойни машини ще останем с 8 или максимум 16. Отделно пилотите почти не летят и засега не се вижда шанс това да се промени. Накрая ще имаме малко самолети с малко пилоти, но затова пък лошо обслужвани и лошо обучени.

Как беше... българската армия я очаква единствено светло минало... Африка здравей!

  • Потребители
Публикува (edited)

Борисов обяви че не иска самолети за еър полисинг  (е ясно е кои са еър-полисинг самолетите) , и иска самолетите да са нови.

Да са честити новите F-16 V Block 70/72.

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-16/f-16-block-70.html

 

Цитирай

 

Meet the F-16 Block 70

 

The F-16 Block 70 is unlike any fighter jet seen before. The Block 70 is the newest and most advanced F-16 production configuration, combining numerous capability and structural upgrades.

The Block 70 builds on its thousands of predecessors and proven combat experience, while also bringing new technology to the forefront. With improved radar systems, advanced weapons capabilities and enhanced battlespace awareness, the aircraft advances its strong, combat-proven legacy and goes beyond – to meet needs for tomorrow.

This is the F-16 Block 70, the newest generation of Fighting Falcon.

F-16-Block-70

ENHANCED, INTEGRATED CAPABILITIES

 

The F-16 Block 70 combines capability upgrades, most notably the advanced Active Electronically Scanned Array (AESA) radar with a new avionics architecture, and structural upgrades to extend the structural life of the aircraft by more than 50 percent beyond that of previous production F-16 aircraft. F-16 Block 70 software takes advantage of technologies not available when earlier Block F-16s were developed and produced. Operational capabilities are enhanced through an advanced datalink, targeting pod and weapons; precision GPS navigation and the Automatic Ground Collision Avoidance System (Auto GCAS).

 

ADVANCED WEAPONS

 
Lockheed Martin has more than 36 years of weapon integration experience with the F-16. No other organization can match this weapons integration experience. In concert with the U.S. Air Force and multiple F-16 Foreign Military Sales customers, Lockheed Martin has certified more than 3,300 carriage and release configurations for greater that 180 weapon and store types. Our experience as a weapon integrator has enabled the F-16 to be one of the most versatile multirole fighters ever.
F-16-Block-70

Advanced AESA Radar

 

Northrop Grumman’s advanced APG-83 AESA radar delivers greater situational awareness, flexibility and quicker all-weather targeting. The APG-83 provides pilots with unprecedented target area detail and digital map displays that can be tailored with slew and zoom features. The APG-83 provides F-16s with 5th Generation fighter radar capabilities by leveraging hardware and software commonality with F-22 and F-35 AESA radars.

 

Enhanced Battlespace Awareness

 

 

Another key feature of the F-16 Block 70 configuration is the new Center Pedestal Display (CPD), which provides critical tactical imagery to pilots on a high-resolution 6”x 8” screen. The high-resolution display allows pilots to take full advantage of AESA and targeting pod data. The new CPD enables color moving maps, larger and easier to manage air-to-air Situation Displays, zoom functionality with the ability to switch information among displays, and a digital display of Flight Instrument Data. The CPD is also compatible with the Night Vision Imaging System.

 

Auto GCAS

 

 

The Automatic Ground Collision Avoidance System (Auto GCAS) was purpose-built to prevent deadly crashes and has already saved the lives of seven pilots and six F-16s since the system entered service with the U.S. Air Force in late 2014. The Auto GCAS is designed to reduce incidents of what is known as controlled flight into terrain, or CFIT. According to U.S. Air Force statistics, CFIT incidents account for 26 percent of aircraft losses and a staggering 75 percent of all F-16 pilot fatalities.

The F-16 Auto GCAS system is currently being integrated into the U.S. Air Force’s F-16 fleet and the Air Force and Lockheed Martin plan to develop similar systems for the F-22 and F-35. Current plans call for fielding an Auto GCAS on the F-35 by 2019. The F-35 Joint Program Office estimates the Auto GCAS will prevent more than 26 ground collisions during the service of the F-35 fleet.

 

F-16-Block-70

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува
Цитирай

Gripen - a good jet, just for Air-Police
Sweden is a neutral country.
The participation of the country that expropriated Gripen in any conflict
or war immediately stops (in conjunction with the Swedish legislation
and the provisions of the Geneva Convention) any Swedish maintenance and supplies for fighters.

 

Ето какво обяви Борисов

https://trud.bg/борисов-държа-изтребителите-да-са-нов/

  • Модератор Военно дело
Публикува

Прав е! 

Ако говорим за нови Ф-16, при това ултрамодерни срещу Грипени, то дори аз съм за Ф-16. Сделката с португалските машини произведени 82/3 си беше издевателство и обида над България. А ако американците най сетне се сетят, че сме им съюзници и отбият някой лев от цената ще е направо супер. 

Тези машини ще са достойна замяна на МиГ-29 и ще изведат българските ВВС на ново техническо ниво.

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Gripen vs F-16V

 

http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/5702-министър-каракачанов-оценката-на-офертите-ще-отнеме-месец

Ще чакаме месец за да класират офертите.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребители
Публикува

Слoвакия закупува 14 нови F-16 V Block 70/72.
Локхийд Мартин е победил СААБ с цена и срокове на доставка.

https://theaviationgeekclub.com/slovakia-to-buy-14-f-16-block-70-72-fighter-jets/

 

 

https://www.mosr.sk/42280-sk/vlada-prijala-historicke-rozhodnutie-slovenske-nebo-budu-vzdusne-sily-chranit-s-americkymi-stihacimi-lietadlami-f-16/

Цитирай

"На основата на задълбочени анализи ние избрахме най-доброто решение, тъй като те са най-модерните машини, които от гледна точка на цените, качеството и възможностите, както и на това, което можем да направим като страна,  нямат конкуренция".каза министърът на отбраната на страната Петър Гайдош

 

и още по темата:

Словакия реши да купи 14 американски "Ф-16" вместо шведски "Грипен"-и

https://www.mediapool.bg/slovakiya-reshi-da-kupi-14-amerikanski-f-16-vmesto-shvedski-gripen-i-news281403.html

 

  • Модератор Военно дело
Публикува

В източна европа се забелязват два типа държави. Едните като Чехия и Унгария побързаха да ликвидират армиите си и в момента реално нямат такива. Други като Словакия и България пазеха до последно старото си оръжие и си го кютаха. Така че, те словаците са ни близнаци в това. А румънците пък са най големите пичове. Те модернизираха радикално МиГ-21МФ производство от 60 те и бракуваха МиГ-29. Когато започнаха да се разпадат взеха португалските Ф-16 производство от началото на 80 те. Знам, че са имали подобно приключение и с танковете още по комунистическо време, когато вместо да купят Т-72 те купуват лиценз за производство на Т-55 и си произвеждат модернизирани Т-55.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!