Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Мнения 565
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикувано
Преди 7 часа, Янков said:

И защо по този начин? Това практика ли е, или са загазили?

Тестове вероятно. Ако падне в океана ще трябва да ни го възстановят. 

  • Потребител
Публикувано
Преди 10 часа, Янков said:

И защо по този начин? Това практика ли е, или са загазили?

Обяснявам си го с това,че ако се пренася с кораб,може да се повреди – при вълнение примерно,да се откачи от стойката/скобите и се удари в стена и прочие. Много неприятности може да му се случат,даже и диверсия на врага.

Освен със самолетоносач,не се сещам с друго превозно средство да се пренасят специално изтребители.

  • Потребител
Публикувано
Преди 11 часа, Янков said:

И защо по този начин? Това практика ли е, или са загазили?

Практика е. Могат да го докарат и полу-разглобен в C-5/17, обаче в България няма оборудване да бъде сглобен. Евентуално в Турция ще трябва. 

  • Потребител
Публикувано
Преди 2 минути, Amazonski said:

Практика е. Могат да го докарат и полу-разглобен в C-5/17, обаче в България няма оборудване да бъде сглобен. Евентуално в Турция ще трябва. 

Не, не е практика. Наблягам на израза "с презареждане във въздуха".

  • Администратор
Публикувано
Коментар на ДРМ с цел уточняване на фактите относно първия доставен български многоцелеви изтребител F-16D Block 70.
 
Произведеният във фабриката на "Локхийд Мартин" в Грийнвил, Южна Каролина, двуместен изтребител F-16D с бордови номер "301" кацна в Трета авиационна база на 2 април.
 
🛩 Пътуването му се е осъществило на два етапа: първо с полет от Грийнвил, във формация с още два новопроизведени F-16C на словашките ВВС (бордови номера: "1005" и "1007") и летящ танкер KC-135 на Националната гвардия на САЩ, през Атлантическия океан до Испания. След престой в Испания, самолетът е продължил с полет до България. Това е първият от общо 16 броя изтребители, които България ще получи в срок до 2027 г.

❌ В социалните мрежи и в различни платформи се разпространяват неверни и подвеждащи твърдения относно отличителните знаци, с които самолетът е доставен у нас.

✔️ Факт: Стандартна процедура е военните самолети да се доставят с отличителните знаци на страната, която ги доставя (в случая ВВС на САЩ), докато не бъдат официално предадени на страната-получател.
 
Обяснение: Съгласно международното авиационно право и практиките за възлагане и изпълнение на военни поръчки, въздухоплавателните средства запазват отличителните знаци на доставящата държава по време на полета за доставка. Това е законово изискване.
 
✈️ ДРМ прилага снимки на българския и словашките F-16 при излитане след престоя им в Испания, на които се вижда, че законовото изискване е спазено за всеки от тях.
 
✔️ Факт: След кацането в България маркировката на самолета е променена, за да отразява отличителните знаци на българските ВВС.
Обяснение: Това е стандартна практика, която се извършва в подготовка за изпълнението на документалното му предаване на българските ВВС. След преминаване на митнически и данъчни процедури, България ще може да поеме оперативния контрол над машината.
 
🗓 Официалната церемония е планирана за 12 април.
 
🔗 Източник на снимките на словашките F-16: https://x.com/FercleosSpotter/status/1906822769674694906
 
🔗 Източник на кадъра с българския F-16: https://www.youtube.com/watch?v=fZ1xIrF8nh0
 
Източник: https://t.me/drmjournal/12036

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

  • 6 месеца по късно...
  • Администратор
Публикувано
🆕 Още два самолета F-16 Block 70 пристигнаха в 🇧🇬 България по договора от 2019 г. Те кацнаха в Трета авиационна база в Граф Игнатиево днес и бяха посрещнати от министъра на отбраната Атанас Запрянов, командира на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев, изпълняващия длъжността командир на Трета авиационна база полковник Методи Орлов, представители на мисията на САЩ в България и личния състав на авиобазата.
🗣️ Процесът върви съгласно договорените планове с правителството на 🇺🇸 САЩ – вече бяха получени първите четири самолета, сега още два и остава до края на тази година да получим последните два, с което ще бъде изпълнен първият договор за доставка на осем самолета.
👉 В навечерието на 2026 г. ще бъдем с един изпълнен договор със САЩ, което дава оптимизъм, че оттук насетне започва технологичното приемане на новопристигналите самолети и тяхното облитане.
✅ Продължава доставката и на допълнително оборудване и консумативи по договора.
✅ Прави се всичко възможно за създаване на условия за пълноценната подготовка на пилотите на място в Трета авиобаза.
✅ Успяхме да ускорим значително изграждането на сградата за монтиране на тренажора, тъй като освен самолети е от изключителна важност да имаме и инсталиран тренажор за подготовката на нашите летци. ➡️ Министърът на отбраната Атанас Запрянов.
_________________________________________
ℹ️ Новите два български самолета F-16 Block 70 са бойни (едноместни). Те пристигат у нас с опознавателни знаци на ВВС на САЩ и предстоят процедурите по техническото и летателното им приемане.
  • Потребител
Публикувано (edited)

Жалко, че не купуваме и не идват дронове изтребители и дронове бомбардировачи.

Докато обучаваме летящи пилоти другите тренират дистанционно.

Редактирано от makebulgar
  • Администратор
Публикувано
Преди 4 минути, makebulgar said:

Жалко, че не купуваме и не идват дронове изтребители и дронове бомбардировачи.

Докато обучаваме летящи пилоти другите тренират дистанционно.

Ние си вървим с няколко десетилетия назад, така че всичко си е в реда на нещата :)

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикувано

На цената на един такъв самолет може да се изгради завод за дронове - 250 милиона $

  Завода за кюбсатове в Италия е струвал 280 милиона $ 

  Думата която трябва да се ползва е - парлама

Полша купи f-50  - 5 броя за цената на един ф16

  • Потребител
Публикувано
Преди 7 часа, кирил петров said:

На цената на един такъв самолет може да се изгради завод за дронове - 250 милиона $

  Завода за кюбсатове в Италия е струвал 280 милиона $ 

  Думата която трябва да се ползва е - парлама

Полша купи f-50  - 5 броя за цената на един ф16

Какво е f-50? В момента няма дрон, който да вдигне 8 тона въоръжение, да го занесе до целта с 2000 км/ч, и използвайки изключително мощни вградени сензори и компютри, да тресне целта ако трябва от стотици километри. Като имаме и изключително квалифициран оператор, който работи в реално време, а не с 200-400 милисекунди лаг. Няма и дрон, който да може да свали 5-6 крилати ракети за едно излитане и да има собствени системи за самозащита. Тук не пишем за руските жалки изделия, а за наистина потентно оръжие.

Когато (ако въобще) се появи дрон, вършещ изцяло работата на F-16 bl. 70, то той ще струва поне колкото въпросният F-16...

  • 3 седмици по-късно...
  • Администратор
Публикувано

🇺🇸🤝🇧🇬 Lockheed Martin приключи производството на последните изтребители F-16 Block 70 от първата партида за България, снабдявайки българските ВВС с модерни самолети, готови за операции на НАТО. 

F-16 Block 70 предоставя на България възможността да осигурява националната си противовъздушна отбрана, както и да подпомага мисии по въздушно патрулиране на НАТО с модерен, напълно съвместим с НАТО изтребител. Изтребителите се свързват директно със системите на Алианса и изпълняват същите мисии, които вече се осъществяват от операторите на F-16 в цяла Европа.

F-16 Block 70 е оборудван с радара APG-83 AESA, който има 95% софтуерна и 70% хардуерна съвместимост с радара на F-35. Изтребителят също така разполага с конформни резервоари за гориво, модерна цифрова пилотска кабина, експлоатационен живот от 12 000 часа и животоспасяваща система за автоматично избягване на сблъсък с терена (Auto GCAS).

https://t.me/drmjournal/15078

  • Потребител
Публикувано

Сега остава да внесем и пилоти отнякъде, защото повечето от нашите не успяват да завършат курса в САЩ. Курс проектиран да бъде завършван от хора, които не говорят английски, учили са в училища в 3-тия свят, в сравнение с които училища българско селско училище е университет, и нямащи почти никаква летателна подготовка. 

  • Потребител
Публикувано
Преди 23 минути, Amazonski said:

не успяват да завършат курса в САЩ.

Не че не успяват,ами американците ги подозират в тайни връзки с Русия и отказват да ги обучават... Поне така се говори. 

  • Потребител
Публикувано
Преди 1 час, deaf said:

Не че не успяват,ами американците ги подозират в тайни връзки с Русия и отказват да ги обучават... Поне така се говори. 

Като знаем нивото на шефа на ВВС, той може не само да го говори, но дори да го вярва. Ако САЩ го вярват това (и им пука), можеха просто да не ни продадат самолета. Слагат цена като за арабска държава и ужасни срокове за доставка и край. Обаче това обучение беше един от важните критерии, заради който нашите политици избраха Пепелянката. Шведите не предлагаха пълно обучение и искаха от нас добри пилоти, с добър нальот и много високо ниво на владеене на английски, които да приучат на Грипен. А нашите си знаят нивото във ВВС и че такива кадри няма и Грипените щяха да си седят на земята с години. 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.