Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 40 минути, Р. Теодосиев said:

Новите сирийски власти прекратиха договора с руската компания, която управляваше пристанището на Тартус повече от 5 години, което допълнително ограничава присъствието на Руската федерация в страната след падането на режима на Асад.

През 2019 г. беше подписано споразумение между правителството на Асад и руската инженерна компания „Стройтрансгаз“ за управление на пристанище Тартус за 49 години.

Пристанище Тартус е второто по големина пристанище в Сирия след Латакия, с капацитет от около четири милиона тона и около 20 000 контейнера годишно, и е дом на единствената руска военноморска база в Средиземно море. Построена от Съветския съюз през 1971 г. и разширена през 2017 г., военноморската база Тартус се превърна в стратегическа точка за руските операции в Средиземно море.

https://t.me/drmjournal/11204

След като има сключен договор имат ли право да го прекратят едностранно? В смисъл не е ли по-скоро някаква взаимна договорка за прекрстяване между новата власт там и Русия? Вярно, че преди там управляваше Асад, а сега има нова власт, но все пак договорите да си договори и то именно за да се спазват. 

Редактирано от Димитър Йорданов
  • Мнения 532
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Администратор
Публикувано

Дефакто тук няма смяна на правителство, а смяна на цялата държава, което очевидно има значение. То не пречи Русия да започне дела по тези въпроси, но тя все пак иска да има някакво присъствие в Сирия. А ако започне дела срещу Сирия, то няма да може да има нищо.

Към Сирия гледат не само големите играчи, а и целият Близък Изток. ОАЕ и Съобдитска Арабия също приявяват интерес към новите възможности в региона ;)

  • Харесва ми! 1
  • Потребител
Публикувано

Няма такава световна съдебна инстанция в която Русия да заведе дело срещу Сирия. Най-многото на което Русия може да претендира е Сирия да и заплати вложените средства в пристанището. През "турското робство" султанът със собствени пари е изградил ж.п.линията между Варна и Русе. След Освобождението България изплаща на султана парите,които е вложил в тази ж.п.линия.

  • Харесва ми! 1
  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 1 час, Р. Теодосиев said:

Дефакто тук няма смяна на правителство, а смяна на цялата държава, което очевидно има значение. То не пречи Русия да започне дела по тези въпроси, но тя все пак иска да има някакво присъствие в Сирия. А ако започне дела срещу Сирия, то няма да може да има нищо.

Към Сирия гледат не само големите играчи, а и целият Близък Изток. ОАЕ и Съобдитска Арабия също приявяват интерес към новите възможности в региона ;)

Ако сегашната Сирия е правоприемник на държавата управлявана от Асад и наследява всички активи и пасиви на държавата, то международните договори не би следвало да се прекратяват, освен ако няма някакви законови причини за това, не са в ущърб на държавата (и това може да се докаже) или не се предоговорят и/или обявят за нищожни и да се прекъснат. 

Ще ми е интересно някой запознат с международното право да се включи в темата на втория и да даде повече яснота по въпроса. 

Редактирано от Димитър Йорданов
  • Администратор
Публикувано

Ето по подробна информация от Frontline Monitor:

Новото правителство на Сирия анулира 49-годишния договор с Русия за използването на пристанище Тартус, с което сложи край на руското военноморско присъствие в Източното Средиземноморие. Военен товарен кораб, който се намираше във водите недалеч от брега, сега е акостирал на руския военноморски кей, където е разположена военна техника за предстояща евакуация.

„Според директора на митницата Тартус споразумението, сключено с руска компания за инвестиции в пристанище Тартус, е отменено и всичките му приходи сега са в полза на сирийската държава“, съобщи местната новинарска агенция Levant24.

В началото на декември сирийската бунтовническа група Хаят Тахрир ал-Шам (HTS) свали от власт сирийския диктатор Башар ал-Асад, карайки руските военни поддръжници на Асад да се оттеглят в своите дългогодишни бази в Тартус и Хмеймим.

Русия беше осигурила 49-годишно подновяване на дългогодишния си наем на пристанище Тартус по времето на Асад, който беше дом на единствената база на руските военноморски сили в Средиземно море. Когато Асад напусна страната през декември, дългосрочното споразумение за пристанището беше поставено под съмнение, тъй като руската авиация бомбардира HTS и съюзниците му по време на гражданската война в продължение на години.

Като очевидна предпазна мярка руската средиземноморска флотилия масово напусна Тартус и се разположи край брега. Товарните кораби Спарта и Спарта II се присъединиха към оперативната група в началото на януари и се задържаха там в продължение на седмици, с което предизвикаха спекулации за възможна евакуация.

На фона на слуховете за провалени преговори за продължаване на руското присъствие в страната, руските сухопътни сили натрупаха запаси от ценно оборудване на кея в Тартус. Украинската военна разузнавателна агенция ГУР заяви по-рано този месец, че новите управници на Сирия не позволяват на руските кораби да влязат в Тартус, за да премахнат гигантското натрупване на оборудване - което може да включва няколко първокласни системи за противовъздушна отбрана С-400.

Във вторник, след като новината за анулирането на дългосрочния наем на пристанището на Русия стана факт, Спарта II навлезе във вътрешното пристанище и акостира до запасите от оборудване. Сателитните изображения скоро ще потвърдят дали в действителност процесът по евакуация е започнал. Дали следващата дестинация е Русия или друга част на Средиземно море, предстои да видим.

„Няма сравнима алтернативна база за руския флот в региона“, заявиха от военното разузнаване на Обединеното кралство в изявление във вторник. „Способността му да поддържа логистично както своята армия, така и своите частни военни контрактори в Африка, както и ограничаването на репутационните щети, причинени от падането на режима на Асад, почти сигурно ще се превърнат в приоритети за руското правителство.“

Друга ключова промяна може да настъпи скоро за пристанищата на Сирия. Има ранни признаци, че HTS разрушава индустрията за контрабанда на наркотици, която поддържаше режима на Ал-Асад в последните години на гражданската война. Производството и износът на незаконни стимуланти генерира милиарди приходи за семейството на Асад и за сирийската армия.

Под ръководството на брата на Башар, Махер ал-Асад, страната се превърна във водещия световен износител на амфетамин, известен като каптагон; малките жълти хапчета станаха позната гледка в Близкия изток и бяха предпочитани от терористични групи като Ислямска държава заради свойството му да повишава енергичността и смелостта в битка.

Латакия е основното пристанище на индустрията за каптагон за внос на прекурсорите, необходими за производството на лекарството, според изследователи по сигурността. По-голямата част от износа е бил пренесен контрабандно през йорданската граница, но значителни количества са били скрити и в морски превози, изпратени през Тартус и Латакия.

🔍 Източник: Vessel Finder
‌‎
--
‌‎
⭐️ Подкрепете работата ми:
https://revolut.me/FrontlineMntr
https://buymeacoffee.com/FrontlineMntr

📰 Frontline Monitor в социалните мрежи:
https://linktr.ee/FrontlineMntr

  • Харесва ми! 2
  • Благодаря! 1
  • Потребител
Публикувано

Според Ройтерс, постъпващите полицаи ще минават курс и по Шериата, за по-висок морал. Както го и предвиждахме. За да осигурят някаква вътрешна стабилност, се налага да прибегнат до религията като най-бързо действащо и познато законодателство. Като тук в случая е сунитския вариант, което може да радва Ердоган например.

  • Потребител
Публикувано

Новата администрация на Сирия отмени договор със "Стройтрансгаз"

Новата администрация на Сирия отмени договор с руската компания "Стройтрансгаз" за управлението
на сирийското пристанище в гр. Тартус, предаде Ройтерс. Споразумението беше сключено през 2019 г.,
когато Сирия беше управлявана от бившия президент Башар Асад.

Сирийският вестник "Ал Уатан" вчера цитира началника на граничните служби в Тартус Риад Джоуди,
който е казал, че договорът за инвестиции е бил анулиран, понеже "Стройтрансгаз" не е изпълнил
приетите през 2019 г. условия, които включват инвестиции в инфраструктурата.

Тази информацията е потвърдена от трима сирийски бизнесмени.

"Стройтрансгаз" е голяма строителна компания, която имаше за задача да инвестира и развие
търговското пристанище в Тартус - втория по големина порт в Сирия след този в Латакия.

https://www.actualno.com/asia/novata-administracija-na-sirija-otmeni-dogovor-sys-strojtransgaz-news_2382114.html

  • Харесва ми! 2

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!