Отиди на
Форум "Наука"

Юнгианска психология


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 7 минути, Втори след княза said:

Къде си представихте вие документите? Я, кажете кой е номерът на картата ви от Дружеството на психолозите в България?

Отлично предложение - преди участие, в която и да е тема, всеки потребител да направи копие от дипломите си, да приложи свидетелство за психична вменяемост и чак след това да бъде допускан до участие. Боя се, че тогава, вие ще бъдете допуснат единствено до форум Литература, а Рамус няма да може да напусне форум Музика. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 585
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Преди 49 минути, Втори след княза said:

Както психологията, така и психотерапията още са еклектични. Както гласи поговорката "Който има в ръката чук (аналитична психология), навсякъде вижда пирони". По- опитният чак ще види, че има и неща, които се манипулират по- фино, че трябват и други системи.

Не приемате дуел, отказвам се и аз. Игнор. Ха със здраве.

Всичко е еклектика е именно мантрата на гюведжиите, наричани за по-кратко ню ейдж. Разликата между тях и специалиста е, че той е способен да разсъждава в тесни концептуални граници, каквото те не могат, затова всичко им се вижда еклектика.

Като игнорирате, това не означава, че се самоосвобождавате да се разпищолвате както си искате в темата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 41 минути, Втори след княза said:

Вие не знаехте ли, че едни явления се обясняват от различни школи поразному?

Личността се обсъжда и описва от Дълбинна, Хуманистична, Екзистенциална, Когнитивна, Бихейвиористична школи. Все с успех. Помежду си те се отнасят критично към другите.

Заради това, работещите смятат, че трябва да се ползва това, което работи, независимо от школата. На това му се казва еклектика.

Браво. Сега обяснете на лекарите, че понеже има офталмолози, но има и уролози,то медицинате е една еклектична глупост.

А, да, и нищо не струва, защото за всички заболявания не се използва едно лекарство.

Преди да напишете следващия си постинг, помислете. Наистина. Моля, ви, помислете. И това не го казвам от куртоазия, моля ви наистина.

Аз сега отивам да поработя, дайте си почивка от няколко часа, защото от едното увличане от кой ръкав да извадите аргумент в дискусия, в която реално нямате такъв, наистина ще прекрачите всякакви граници и ще ме принудите този бан да го поискам.

Макар да сте ми симпатичен.

Защото може да има форуми, в които писането на неинформирани глупости заради едното спорене е безобидно. Но във форуми, където има вероятност някои от четящите да търсят отговори за собственото си психично здраве, да се пишат глупости е опасно.

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Цитирай

Психотерапията, или лечението на духа с психологични методи, в популярното мислене днес се идентифицира с „психоанализа“. Тази дума е толкова широко приета сега, че всеки, който я употребява, мисли, че е схванал и нейното значение; а всъщност лаикът рядко разбира какво точно изразява тя.

Според намерението на нейния създател - Фройд, тя може да се прилага правилно само с неговия метод на обяснение на психичните симптоми с потискане на някои импулси. Тъй като тази техника води до своеобразен подход към живота, идеята на психоанализата включва и някои теоретични постановки, между тях и теорията на Фройд за сексуалността. Основателят на психоанализата специално настоява за това ограничение. Но въпреки това лаикът прилага схващането на психоанализата към всеки вид съвременно поведение, за да пробва духа с научни методи.

Тъй като психиката е обща за човечеството, на лаика може да му изглежда, че има само една психология, а различията между школите да се дължат или на субективни хрумвания, или на прикритие на усилията на посредствени хора, които искат да се качат на трон (Юнг. „Съвременният човек в търсене на душата“, „ЕА“ Плевен, 2002, стр. 29).

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 часа, Incorrectus said:

Може ли да кажете повече по този въпрос? Какво наричате „по-истинско“?

Давам цитат от източника, който показва някои от целите и дълбинните аспекти на юнгианската терапия. И е важно да се подчертае, че тя не е ориентирана единствено към хора с психически проблеми, а и към здрави, които искат да опитват да разбират дълбинни аспекти на психиката.

Именно дълбините аспекти наричам нещо "по-истинно". Например в книгата за Богините, която зачетох, където авторката, психиатър-юнгианец предлага чрез архетипите на Богините обяснение за това как се насочваме към определен тип партньор. Звучи много убедително, но защото всяка жена е "Деметра" поне в началния стадий на брака си, то се замислих (скептично), че всеки деметрин партньор е тълкуван като инфантилен. А при жена правила избори на партньори, които са "мамин тип", но щом преди Деметра е доминирал друг архетип - обяснението за избора става много мъгливо. Към момента разбирането ми е повърхностно, то скептицизмът ми е вид защитна реакция към "припознаването".

Това, което подчертавате е това, което избирах като примери - здрави хора, но с много екзитенциални въпроси и желание за разбиране, но и промяна към по-добро. Какъвто е и моят интерес към Психологията. Понеже за мен ежедневната неудовлетвореност, която редовно срещам около себе си е психически "проблем". И се опитвам да разбера от къде идва тази неудовлетвореност, която става дори "заразна". А се насочвам към Юнг защото синхронноста е едно от обясненията и за "заразността". Избирателната способност на вниманието и вътрешното състояние се синхронизират с външния свят и в едно общество на предимно неудовлетворени хора отражението е негативно. И започва едно привличане/позициониране към негативните страни на архетипите и към негативни архетипи. Това "истинно" ако е наистина е Истина (приемаме, Юнг за чиста монета) за мен е доста...притеснително. За това станах привърженик на позитивната терапия и позитивните избори - изпробвано: намаляват неудовлетворенистта и се създава имунитет към "заразата" на негативизма.

Според Вас Юнгианската терапия може ли да се използва в тази насока? От негативната пасивност към позитивната себереализация.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, dora said:

Но във форуми, където има вероятност някои от четящите да търсят отговори за собственото си психично здраве, да се пишат глупости е опасно.

Не се притеснявайте, за сериозността на намеренията на он-лайн търсещите отговори, нито за степента на задълбочеността им.

Доказано не могат да си помогнат чрез форуми и това може да го видите при Орлин Баев и колеги - вижте мнението на Баев: http://www.beinsadouno.com/board/forums/topic/18896-%D0%BD%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%8F-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82/

Ако имате време да попрегледате, ще видите, че част от потърсилите безплатната мързелива терапия се отнасят несериозно към терапевтите, времето и желанието им да бъдат подкрепени.

Орлин Баев е един от терапевтите с най-много успехи при лечението на тревожни разстройства. Начинанието е чудесно, но както е написал той и аз смятам, че ако човек не е готов да излезе от дома си, да посети лично терапевт, да си заплати за услугата или  да си направи труда да отиде до личния лекар за направление, след това да си запише час и да се възползва от посещението по здравна каса...то той не е готов да си помогне. 

И в моя социален опит съм препоръчвала посещение при терапевт и след утвърдително кимане с глава нещата си остават до един "сеанс" между приятели на маса. А проблемите си тежат и се натрупват. За това каквото и да се напише тук - отдавна знам, че хората с висока лична култура не се осланят на "форумни мнения", а се насочват директно към извора.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, Втори след княза said:

Минавате границите на клеветата или може би невежеството. Специалностите в медицината не могат да бъдат сравнявани с школите ОБЯСНЯВАЩИ ЛИЧНОСТТА в психологията. Второто може да се сравни с преданатомията, когато едни са смятали, че живецът/душата е в сърцето, други в кръвта, трети в мозъка. 

Не иска да продължавам "диалог", но станах любопитна към толкова отрицание.

Вие защо изобщо участвате в тази тема, след като демонстрирате пълна незаинтересованост и негативно отношение. Нямате ли "по-здрави" интереси и теми за разискване из форума, че сте толкова упорит да се включвате в област, която очевидно Ви е неприятна.

Хейтърство някакво към Психологията или какво по-точно се случва при Вас?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 минути, *abi* said:

Не се притеснявайте, за сериозността на намеренията на он-лайн търсещите отговори, нито за степента на задълбочеността им.

Доказано не могат да си помогнат чрез форуми и това може да го видите при Орлин Баев и колеги - вижте мнението на Баев: http://www.beinsadouno.com/board/forums/topic/18896-нуждая-се-от-мнение-на-специалист/

Ако имате време да попрегледате, ще видите, че част от потърсилите безплатната мързелива терапия се отнасят несериозно към терапевтите, времето и желанието им да бъдат подкрепени.

Орлин Баев е един от терапевтите с най-много успехи при лечението на тревожни разстройства. Начинанието е чудесно, но както е написал той и аз смятам, че ако човек не е готов да излезе от дома си, да посети лично терапевт, да си заплати за услугата или  да си направи труда да отиде до личния лекар за направление, след това да си запише час и да се възползва от посещението по здравна каса...то той не е готов да си помогне. 

И в моя социален опит съм препоръчвала посещение при терапевт и след утвърдително кимане с глава нещата си остават до един "сеанс" между приятели на маса. А проблемите си тежат и се натрупват. За това каквото и да се напише тук - отдавна знам, че хората с висока лична култура не се осланят на "форумни мнения", а се насочват директно към извора.

Сигурно сте права, но и един човек в нужда да бъде ощетен, за мен и това е много. Професионалната етика следва да се спазва.

Особено на място, където наивният потребител би предположил, че се пише от професионалисти.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, dora said:

 Ето пак. На основата на какво правите подобно твърдение?

Вероятно се има предвид следното: " В психологията застъпниците на еклектиката твърдят, че толкова много фактори влияят на поведението, че е невъзможно да не се вземат предвид всички перспективи, за да се идентифицира, промени, обясни и определи човешкото поведение."

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, dora said:

Особено на място, където наивният потребител би предположил, че се пише от професионалисти. 

Съмнявам се, че точно тук ще намери каквото и да било полезно за себе си. Защото както виждате от линка, който дадох, там се споделят конкретни проблеми. Тук не пишем за такива, нито даваме някакви отговори как биха били разрешавани. Те търсят отговора наготово, за конкретните си притеснения. Тук няма подобно нещо, нито се прави някаква он-лайн терапия (то пък има ли как да се прави такава...). А това, че някой казал, че не му е симпатичен Юнг - съмненията около Юнг са толкова широко разпространени и скептицизмът е достатъчно голям, за да се тревожим за това.

Също така ако наивният потребител има нерви да изчете тази тема, то се вижда кой на кого какво е казал (и защо). Та ако е толкова наивен и се върже "на безполезността на Психологията", повярвайте ми, точно това е искал да чуе, за да се самоубеди за пореден път да не потърси адекватна помощ.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 минути, Втори след княза said:

Ако темата е "Юнгианска психология", а позицията ми е Антиюнгианска, в коя друга тема да пиша? Заглавието предполага възгледи про- и контра-.

Да, но не може да имате позиция без да сте прочел поне 2/3 Юнг от онези 9000 страници, че и да сте ги осмислил поне мъничко...

Защото не съм ги чела, няколко пъти казах, че ще чета, нямам конкретна позиция и тем подобни. А съм чела и от Фойд и от Юнг (доста отдавна), и Мари Фон Франц и други книге зачетох тези дни, че поне нещо да мога да гмецна по същество...

Вие как така имате изградена позиция без да сте се занимавали поне една година сериозно с Фройд и Юнг? Бяхте на психоанализа и сте недоволен...Какво толкова Ви се случи, че станахте такъв отявлен антиюнгианец, че и с ясна позиция...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, *abi* said:

Съмнявам се, че точно тук ще намери каквото и да било полезно за себе си

Съгласна съм, но изпадналият в безпътица човек се хваща и за сламка. Затова никъде не бива да се пише безотговорно по сериозни проблеми.

В самото заглавие на форума се споменава наука. Това ни задължава да се придържаме към нея.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, caress… said:

Второ, не съществува психичен феномен, който да няма положителна и отрицателна страна. Включително завистта. Ако някой не може да се досети за нейните положителни аспекти, нека прочете следната статия тук.

Не съм съгласна с много от написаното в статията, а негативната емоция е негативна и разрушителна, и точно завистта никак не е полезна. Занимавам се от няколко години със завистта и стигнах до заключението, че няма такова нещо като "благородна завист". Както гнева, така и завистта могат да се контролират, но ако гневът е и необходим, завистта е в някакъв смисъл може да бъде намалено до нива на незабележимост. Можем да ползваме чуждите парадигми за своето развитите и без да изпитваме непременно "завист".

Ще ви дам едно предизвикателство за следващите няколко месеца. Във всеки удобен за Вас случай разпитвайте хората около себе си дали завиждат. Ще попаднете на такива, които ще твърдят, че "изобщо не завиждат", "никога не са завиждали" и т.н. Ще приемете ли за чиста монета тези твърдения? Защото според тях завист може изобщо и да не се изпитва, родени са без такава :)  Лъжат себе си разбира се, но завистта е с толкова лица, че някои от тях не могат да бъдат разпознати, защото битува мнението, че да завиждаш е да "не се радваш на чуждия успех". А не е така...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 24 минути, dora said:

не бива да се пише безотговорно по сериозни проблеми.

Не можете и да си представите колко съм в унисон с това твърдение...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, *abi* said:

Понеже за мен ежедневната неудовлетвореност, която редовно срещам около себе си е психически "проблем". И се опитвам да разбера от къде идва тази неудовлетвореност, която става дори "заразна"

Неудовлетвореността всъщност не е едно нещо, и не е нещо обезателно лошо.

Неудволетвореността може да е умора от невъзможността да се променят конкретни обстоятелства, може да е раздразнителност и фрустрация от постоянния стрес, може да се дължи на постоянно сравняване с някакъв недостижим идеал или пример за подражание, може да е реакция на все по-увеличаващото се социално неравенство (сравнителна нреавнопоставеност, в която особено мъжете, и младите мъже, страдат от липсата на възможност да проявят възможностите си по социално приемлив начин, а социално неприемливият все още им се вижда нереден), може да е резултат от самосъжаление (вижте ги другите - ехеее, а аз, горкият, все на мене ли), но може да се дължи на най-обикновена скука.

Скуката - резултатът едновременно от неспособността човек да се фокусира за продължително време върху смислено занимание и психологическата нужда от стимулация. Или от ината (няма пък, няма да правя нищо, пукнете се от яд! каквото и да ми предлагате, дори да е възможно да ми хареса, пак няма да го направя!) и гнева (тъпо ми е, и вие сте виновни! и понеже вие сте виновни, вие трябва да направите така, че да ми стане интересно, аз ще си седя пасивно в скуката и ще се сърдя на света!).

Има хора, които по принцип са по-поддатливи на скука (напр. тийнейджърите), и следователно на неудовлетвореност.

Като това може да доведе до множество деструктивни поведения - като вземането на наркотични вещества, прекаляването с алкохола, залитането в екстремните спортове, увличането по радикални идеологии, но може и да бъде катализатор на положителни промени: не съм доволен, значи ще направя нещо, така че да стана доволен!

За неудовлетвореността, която срещате около себе си, понякога роля имат и културните фактори. Напр. допустимостта в културата на разни неща като постоянното мрънкане (вживяването в ролята на жертва, вкл. колективна жертва, вместо индивидуалната инициативност за разрешаване на собствените проблеми), суеверното оплакване колко зле са нещата, без изобщо те да са чак толкова зле (да не би, ако всъщност са добре, някой да завиди на относителното добруване и с "лошите си очи" да развали работата) и т.н.

Аз не бих търсила факторите за това у Юнг.

А точно в културния фактор: тъпо ми е, но няма да направя нищо, за да ми стане по-малко тъпо, защото инициативността и поемането на отговорност традиционно не е в културата, но мрънкането е. Затова предпочитам да се самосъжалявам, вместо да направя нещо, и най-вече предпочитам някой друг да го направи вместо мен - държавата, обществото, президента, а ако не, то дори да вярвам, че срещу мен и най-вече нас всички съществуват някакви ужасни конспирации, чиято цел е на нас да ни е зле, а на мен - още по 🤣.

Разпознавате ли този начин на мислене? :)

Това по моему не е от Юнг, но ще ми е интересно да прочета друго мнение.

 

Редактирано от dora
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 55 минути, Втори след княза said:

Имате ли позиция по отношение Марксизма? Прочетохте ли 2/3 от материалите за световното затопляне? Имате ли ясна позиция по отношение Вечния двигател, без да сте чела нито един трактат ЗА съществуването му?

Не и не се интересувам особено.

Не, но съм чела достатъчно и точно заради прочетеното нямам мнение дали ще се варим  или интензитета  слънчевата дейност, по настоящите данни ще доведе до нов Ледников период.

Да, имам ясна позиция относно не-съществуването на Перпетум мобиле - Ентропията е основната пречка за създаването му. Ако знаете как бихме преодолели Ентропията, то моля да ме светнете.

Преди 55 минути, Втори след княза said:

Термините Анима, Сянка и пр. в моето мислене НЕ ИЗЯСНЯВАТ ЧОВЕШКАТА ЛИЧНОСТ И ПОЛЗВАНЕТО ИМ В ПСИХОТЕРАПИЯТА НЕ ПОДПОМАГА РАБОТАТА.

Аргументирайте се. И моля, без да ми крещите.

На вас ли не Ви вършат работа да опознаете личонстта си, или няма да свършат работа на терапевтите да опознаят личността Ви?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 часа, *abi* said:

И започва едно привличане/позициониране към негативните страни на архетипите и към негативни архетипи. Това "истинно" ако е наистина е Истина (приемаме, Юнг за чиста монета) за мен е доста...притеснително. За това станах привърженик на позитивната терапия и позитивните избори - изпробвано: намаляват неудовлетворенистта и се създава имунитет към "заразата" на негативизма.

Според Вас Юнгианската терапия може ли да се използва в тази насока? От негативната пасивност към позитивната себереализация.

Да, може.

Няма негативни страни и негативни архетипи. По определение те са безотносителни към всички човешки качества, защото не са лични. Несъзнаваното допълва нагласата или адаптацията на съзнанието и измества в страни от дребнавия егоистичен Аз центъра на съзнанието като по този начин обогатява съзнанието и конструира една нова личност чрез процес на кръгова ротация, който се засича в продуктите на несъзнаваното. Новата личност е по-богата душевно от старата, защото включва в себе си елементи на „бащините знаци“, т.е вечни, отвъдчовешки аспекти на психиката като такава, чиста природна енергия, която е захранвала с образи, чувства и мисли всички поколения от Адам до наши дни. Когато с времето или заради проблеми тази нова личност падне в рутина и се износи, процесът се повтаря отново много пъти, до края на живота, но с друга конкретика. По този въпрос давах цитат.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 25 минути, Incorrectus said:

Няма негативни страни и негативни архетипи

Извинете ме, но на достатъчно места може да срещнете, че архетипите имат позитивни и негативни страни / ок, положителни и отрицателни аспекти - ако така се харесва повече. И могат да са с отрицателен, положителен знак или двойствени. 

Четох достатъчно тези дни.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
1 hour ago, Втори след княза said:

Термините Анима, Сянка и пр. в моето мислене НЕ ИЗЯСНЯВАТ ЧОВЕШКАТА ЛИЧНОСТ И ПОЛЗВАНЕТО ИМ В ПСИХОТЕРАПИЯТА НЕ ПОДПОМАГА РАБОТАТА.

Не изясняват и точка - императив. Ама защо, няма да кажете, защото нищо не знаете за тях.

Слава богу на този форум има само двама - Рамус и Втори след княза, които каквото да им кажеш, никога няма да разберат, че тук хората идват да си говорят по теми, а не да слушат какво харесват и какво не харесват Рамус и Втори... Всеки би трябвало да може да стопли, че ако не знаеш немски, няма как да говориш и четеш на този език, ако не си ходил в Патагония или не си чел, няма как да обясняваш..., но не и те  - мнение имали.

Рамус сега е подбрал историците да им обяснява, че Серафимов също е учен. Що не идете да му помагате та и историците да чуят какво харесвате и какво не харесвате. После минете през физици, химици...

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 23 минути, *abi* said:

Извинете ме, но на достатъчно места може да срещнете, че архетипите имат позитивни и негативни страни. И могат да са с отрицателен, положителен знак или двойствени.  Четох достатъчно тези дни.

Юнг ги нарича „неперсонални доминанти“ в психиката. Как тогава може да са лични? Ако не са лични, как е възможно да имат отношение към позитивно/негативно, добро/зло...?! Камъкът добър ли е или лош, дървото добро ли е или лошо и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 минути, Incorrectus said:

Не изясняват и точка - императив.

 

Не се връзвайте. Действително не се назовават в практиката, не зная как е при юнгианска анализа. Тоест, ако посетите психиатър няма да ви се говори за архетип, сянка или анима. От там и тези мнения, но нека Дора се изкаже по-конкретно ако иска.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, Incorrectus said:

Юнг ги нарича „неперсонални доминанти“ в психиката. Как тогава може да са лични? Ако не са лични, как е възможно да имат отношение към позитивно/негативно, добро/зло...?! Камъкът добър ли е или лош, дървото добро ли е или лошо и т.н.

Мога да Ви цитирам и от от книги на издателството - автори юнгианци. Все си мисля, че те ги разбират тези неща...:)

Кой е говорил за "лично". Говорим за личностни характеристики, с които архетипите се характеризират в положителен или отрицателен аспект. Анима също си има своето положително и отрицателно. Искате ли цитат?

Но няма да споря. Разбирам много добре какво искате да кажете. Може би не трябва да говоря със "свои" думи и ще е по-ясно, но ми е трудно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 минути, Incorrectus said:

Не изясняват и точка - императив. Ама защо, няма да кажете, защото нищо не знаете за тях.

Слава богу на този форум има само двама - Рамус и Втори след княза, които каквото да им кажеш, никога няма да разберат, че тук хората идват да си говорят по теми, а не да слушат какво харесват и какво не харесват Рамус и Втори... Всеки би трябвало да може да стопли, че ако не знаеш немски, няма как да говориш и четеш на този език, ако не си ходил в Патагония или не си чел, няма как да обясняваш..., но не и те  - мнение имали.

Рамус сега е подбрал историците да им обяснява, че Серафимов също е учен. Що не идете да му помагате та и историците да чуят какво харесвате и какво не харесвате. После минете през физици, химици...

 

Мен ме смущава най-вече това, че ако човек наистина има проблеми и поглежда тук с надежда, но без да е запознат достатъчно, за да може сам да си състави преценка, от глупостите, които се изписаха, че психологията за нищо не ставала, наистина ще вземе да отиде при някой гуру или шаман, вместо да потърси професионална помощ.

Което е също толкова опасно, колкото ако на сериозно болния човек някой му обясни, че медицината нищо не струвала, само моряла пациентите, още се развивала и според неговото лично мнение не ставала за нищо.

Лично мнение, лично мнение, но кой ще понесе отговорността за тези глупости тогава? Този с личното мнение?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Just now, *abi* said:

Мога да ви цитирам и от от книги на издателството - автори юнгианци. Все си мисля, че те ги разбират тези неща...:)

Кой е говорил за "лично". Говорим за личностни характеристики, с които архетипите се характеризират в положителен или отрицателен аспект. Анима също си има своето положително и отрицателно. Искате ли цитат?

Казахте „архетипите имат позитивни и негативни страни“, на което отговорих.

Вие, говорите за „личностни характеристики“

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 16 минути, Incorrectus said:

Казахте „архетипите имат позитивни и негативни страни“, на което отговорих.

Вие, говорите за „личностни характеристики“

 

 

Да, да. Няма проблем - вижте редакцията.

Имам още много да чета. Няма да споря, няма да опонирам докато не си изясня добре терминологията.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!