Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 10 часа, Skubi said:

Киров, Ник за тези работи които пишите.....за Германия имам съмнението, че не само там няма дискриминация. Нито /-/  нито /+/. Затова мигрантите и децата им след като се ограмотят доле гору в немският са ги бутали да работят, учат в германска среда. Не ми се вярва да са организилвари турски училища с турски преподаватели детски градини още по-малко....Какво се получава? Едно такова дете ако не е изключително упорито и талентно изпада от образователната система. Най-много професия да вземи. Или да стане кебабчия....И така расте 2. 3. поколение. От туй нагоре онези административните тормози....Неслучайно тези последните се радикализираха толкова. Виждат, че няма пробив от гетото....

 

 

В Австрия и Виена има турски и мюсулмански детски градини и те се дотират от държавата или областа. Във Виена откато АвУнг се разпада управляват социалистите , от миналия век са заедно със зелените. Сега правителството се опитва да забрани забрадките за момиченцата в началните училища ! И да намали малко помощите за тия които  не искат да учат немски ! Сьпротиватате и зелените е бясна ! Безплатното  задьлжение да усиш езика на страната в която живееш на минимално ниво се счта за насилие над личността на бежанеца който и така е травмиран, че интернета вьв Виена не е така бьрз както му се иска и пише с грешки !

Редактирано от Du6ko
  • Мнения 203
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува
Преди 34 минути, Du6ko said:

В Австрия и Виена има турски и мюсулмански детски градини и те се дотират от държавата или областа. Във Виена откато АвУнг се разпада управляват социалистите , от миналия век са заедно със зелените. Сега правителството се опитва да забрани забрадките за момиченцата в началните училища ! И да намали малко помощите за тия които  не искат да учат немски ! Сьпротиватате и зелените е бясна ! Безплатното  задьлжение да усиш езика на страната в която живееш на минимално ниво се счта за насилие над личността на бежанеца който и така е травмиран, че интернета вьв Виена не е така бьрз както му се иска и пише с грешки !

Да, да. Има един лагер в Швехат за Хума където до югославската война цареше приблизителен ред. Имаше там от стари унгарци до виетнамци и други, разни нации. 

Когато наводниха бежанците от балкана....направиха и там балкан.

До там се стигна, че направиха на територията на лагера полицейски участък....

Да. Учат на място децата на курсове на немски и не само децата, има и детска градина. Най новото е, че се появиха брадати /като в Афганистан/ старци и на улицата буквално пред входа на лагера/навярно вътре не им разрешават/ държат курсове на млади момчета, мъже. https://www.google.hu/maps/@48.1648605,16.4742159,3a,41.4y,230.12h,100.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1u9fafOtPKrE3IeHfx4_Qg!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

 

  • Потребител
Публикува
Преди 12 часа, Б. Киров said:

Без никакви възможности да се върнат в турската родина на бащата, родени германци

Te нямат причина да се връщат. Родината на второто и третото поколение е Германия, те нямат друга. Това важи за второто и третото поколение навсякъде.

  • Потребител
Публикува
Преди 3 минути, dora said:

Te нямат причина да се връщат. Родината на второто и третото поколение е Германия, те нямат друга. Това важи за второто и третото поколение навсякъде.

Да ама романтиката, младежкият ентусиазъм....Ако си гледала филмът за Chico там организирват международна бригада хърватите толкова много младежи с хърватски произход идват от Канада, Австралия, САЩ и други западни страни за да се бият за чест и слава срещу сърбите...

Така че....

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Skubi said:

Да ама романтиката, младежкият ентусиазъм....Ако си гледала филмът за Chico там организирват международна бригада хърватите толкова много младежи с хърватски произход идват от Канада, Австралия, САЩ и други западни страни за да се бият за чест и слава срещу сърбите...

Така че....

Идеята за романтичната далечна родина, поддържана от първото поколение, обикновено не се споделя от децата, те там са ходили хиляда пъти на ваканция.

Ако говорим за кино, в последните едно двадесетина години сред турската диаспора в Германия има много интересни режисьори. Вижте Фатик Акин. Филмите им дават доста добър поглед.

  • Потребител
Публикува
Преди 4 часа, dora said:

Идеята за романтичната далечна родина, поддържана от първото поколение, обикновено не се споделя от децата, те там са ходили хиляда пъти на ваканция.

Ако говорим за кино, в последните едно двадесетина години сред турската диаспора в Германия има много интересни режисьори. Вижте Фатик Акин. Филмите им дават доста добър поглед.

Внуците, правнуците Дора. При тях избликва това.

2. генерация независимо къде е родена обикновенно се старае да се закрепи колкото се може по стабилно в новата, обикновенно по-добра материална обстановка. 

  • Потребители
Публикува (edited)

Поздрав на Dora i Skubi с химна на българите в чужбина, изпълнен от Rafael Agilar филипо-американец , за мен е едно от най-добрите изпълнения

 

 

Текстът на песента е написан в Брюксел през 1916 година от Генчо Станчев Негенцов (с псевдоним Ран Босилек) , който учи право там.. Днес песента (не знам кой е музикалния автор) се приема за химн на емигрантите.

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува

 

Building a New Empire: Germany’s Turkish Entrepreneurs

September 4, 2011

CNBC Business Magazine, Sept 1, 2011

Турците в Германия притежават над 80 000 компании, които генерират годишни брутни приходи от около 40 милиарда евро.

* През 2010 за когато са тези данни целият БВП на България е бил 50 млрд. долара или около 45 млрд. евро, изработени от 2.5 млн. души в националната ни икономика, фирмите на германците от турски произход са направили тези пари с 5 пъти по-малко заети в тях - бел. моя.

През 70-те години броят на турските предприемачи в Германия е бил около 3000 и тази цифра нарасна драстично през 80-те години на миналия век, каза Реджек Кескин, председател на Асоциацията на турските бизнесмени и индустриалци в Европа (ATİAD). "Днес в Германия има 82 000 турски предприемачи, в които работят 450 000 до 500 000 души, според Кескин. Тези фирми инвестират около 10 милиарда евро всяка година, каза той. "Процентът на предприемачите сред германците е 1%, докато тази цифра е 11-12% сред турците".

Империята "Титаник-Хазир" е отличен пример за този предприемачески дух. След като работи в ресторанта на чичо си, Aygün създава първия си Hasir outlet през 1978 г. Сега има седем ресторанта (един италиански и шест Hasirs).

През 2003 г. основава хотелската верига "Титаник" в Турция в партньорство с братята си, които все още са в Турция. Днес те разполагат с шест хотела в Истанбул и един, техния флагмански курорт, в Анталия на брега на Средиземно море, който разполага с 600 стаи и със средна заетост от 94%. По време на по-ненатоварените зимни месеци около 80 футболни отбори от Европа, сред които и Вердер Бремен, се възползват от осемте пълни футболни игрища в близост до хотела за тренировъчни цели.

Разширявайки се в Германия, през март компанията откри бизнес хотел в Spittelmarkt, близо до централния площад Александерплац в Берлин. Реновираната й за 7 млн. евро сграда в Източен Берлин предлага 226 стаи, а цените започват от 75 EUR на вечер, с включена закуска. Но веригата "Титаник" има още по-големи амбиции, като това лято започва строителството на петзвезден хотел на площад Gendarmenmarkt, точно до изящната търговска улица Friedrichstrasse. Той ще бъде отворен през следващата година.

"Хотелът ще разполага с около 200 стаи и ние работим с архитектите Patzschke & Partner, които ремонтираха хотел Adlon [петзвездния луксозен хотел до Бранденбургската врата]", казва Айтак Айгюн, най-големият син на Мехмет и шеф на европейските хотелски операции на компанията. "Нашата комбинация сами да си бъдем инвеститори, строителна компания и хотелиерска верига е уникална."

Седим с него в ресторанта на хотел Spittelmarkt, и той видимо изглежда на възраст повече от своите 24 години. Той учи мениджмънт на хотели в Швейцария, където също усъвършенства английския си език. Айгюн казва, че продължаващото разширяване на бизнеса е поверено на баща му, който винаги е "много гладен" за идеи, които ще доведат до растеж. "Мисля, че това е един от качествата, които предприемачът трябва да има, за да бъде успешен. Ако се чувствате доволни и си помислите, "Добре, стига ми толкова, постигнал съм достатъчно", тогава не можете да растете. Винаги трябва да търсите нещо новаторско. "

Произходът на империята Айгюн е подобен на много от историите на първите успешни турски имигранти, тъй като е фокусиран върху турския пазар в Германия. Първите турци-предприемачи в Германия доставяха на сънародниците си храни и продукти от родината, които не бяха лесно достъпни в Германия."Имаше истински бум в турския бизнес с хранителни стоки", казва Гюлсън Фидан, финансов консултант на хората, създаващи нови бизнеси. "Няколко гостуващи работници си създадоха собствени магазини, а други хора видяха колко добре върви този бизнес и започваха да правят същото."

Чувствайки се комфортно в собствената си ниша първото поколение не смееше да навлезе на други пазари, но това се промени в през последните 20-30 години. "Вече няма "типична турска компания", казва Бакир от TD-IHK. Сега тези компании работят във всички сектори на бизнеса, от ИТ консултиране до машиностроене и възобновяеми енергийни източници.Турците са особено добре представени в ИТ с успешни бизнес-истории като Crytek, които произвеждат видео игри за персонални компютри и конзоли от следващо поколение като Far Cry и Crysis. Основана през 1999 г. от Avni, Cevat и Faruk Yerli, синове на турски гостуващ работник, компанията във Франкфурт има студия в Украйна, Унгария, България, Южна Корея и Великобритания.

Друг пример е Solitem, основан от главния изпълнителен директор Ahmet Lokurlu, който дойде в Германия през 80-те, за да завърши докторат по инженерство. Той остава да работи като научен сътрудник и преподавател преди да му дойде на ум бизнес идея през 1993 г. да създаде охладителни системи, използващи слънчева енергия. "На юг имаме различна връзка със слънцето", казва той. "Когато някой от север мисли за слънцето, те мислят за топлина, но ние мислим за студ. Като инженер аз започнах да мисля как да използвам слънцето, като охладител. "След години, когато развиваше и разработва своята оригинална система, през 1999 г. основава фирмата си.

С централен офис в град Аахен, в западната част на Германия, Solitem също така експлоатира слънчева централа в Турция. Неговите слънчеви енергийни системи без емисии се използват за генериране на топла вода, генериране на пара, отопление, охлаждане и генериране на електроенергия и също осигуряват климатици за нарастващия брой хотели и болници в средиземноморския регион.

Локурлу е спечелил близо 20 награди, включително наградата Energy Globe Award и е обявен за Hero of the Environment от сп. Тайм през 2007 г.

Kobil Systems, със седалище в Worms, западна Германия, води произхода си от желанието да създаде иновативен продукт. Основана през 1986 г. от Исмет Коуън, сега тя е един от водещите доставчици на технологии за сигурност при онлайн банкиране. Коуън за пръв път идва в Германия като тийнейджър през 70-те, за да учи компютърни науки. След като завършва висшето си образование той започва да работи върху идеите си за подобряване на компютърната сигурност. "Понякога човек просто иска да направи нещо различно", казва той. "Видях, че персоналните компютри стават все по-уязвими, така че работих, за да ги направя по-сигурни."Компанията, която има персонал от 120 служители и годишен оборот от 25 млн. евро, сега е водещ доставчик на мобилни високотехнологични ИТ решения в областта на цифровата идентичност. Сред клиентите й са Сосиете Женерал и Комерцбанк, а в Турция тя има 80% от пазара на банкова сигурност.

За съжаление, успехът не е разсейвал стереотипите. "Когато казвам на хората, че съм бизнесмен, те често мислят, че работя с ресторант с кебап или магазин за хранителни стоки", казва Koyun. - Когато им казвам, че притежавам високотехнологична компания, те ме гледат недоверчиво.

Локурлу, който има докторати по инженерство и философия, добавя: "Когато кажеш" чужденец "в тази страна, хората често си представят неграмотен човек, който не може да говори свободно немски, и който живее в изолирано гето. Но това е погрешен стереотип. "

Въпреки всичко това, германците от турски етнически произход смятат, че понякога имат различен манталитет от своите германски колеги, който може да бъде изгоден в света на бизнеса. "Бих ги описал като по-решителни и упорити в техния манталитет", казва Фидан. Голдбърг от ZfT твърди, че германците от турски произход често са по-склонни да поемат рискове и са много по-отдадени, а Бакир от TD-IHK твърди, че те имат силно чувство за солидарност с общността, което им помага да преодоляват личните си кризи. "Те се подкрепят от приятели и семейство, включително финансово", казва той.

Някои твърдят, че младото поколение, родено в Германия, получава най-доброто и от двете култури. "Да бъдеш точен, организиран и дисциплиниран са всички положителни аспекти на немското възпитание", казва Фидан, родена в Германия, след като родителите й се преместили там през 1971 г. "От друга страна, като турчин човек е по-отворен, по-заинтересован в опознаването на други хора и по-ориентиран към клиентите. "

Айгюн със сигурност смята, че комбинацията от немски и турски черти му е помогнала в бизнеса: "Мисля, че турците са много практични хора, способни незабавно да решават нещата, докато германците са много дисциплинирани. И ние, деца на гостуващите работници, сме продукт на този микс. "

Локурлу посочва, че корените им и в двете култури прави германците от турски произход по-отворени към трети култури, така че бизнес отношенията им с хора от различни държави да стават по-лесни. "Това взаимодействие между двете култури е предимство", казва той. "Когато човек идва от една култура, той имат само нейните параметри. Невероятно съкровище е да имате тези две култури във вас. Това е основата на моя успех. "

Едно проучване на PricewaterhouseCoopers Germany, наречено "Рецепти за успех на турски предприемачи", изследва 150 собственици на бизнес през 2009 г. и установи, че много от тях виждат комбинацията от немски и турски характеристики като ключови за собствените си постижения.

Има и проблеми, разбира се. При повечето германски предприемачи от турски произход началният капитал идва от семейство или приятели. "Това означава, че можете бързо да откриете компания, но съществува и опасност всички семейни пари да бъдат загубени. И това не е само индивидуално бедствие, а едно за цялото семейство."Друг проблем, пред който са изправени тези предприемачи е расовата дискриминация "В това, предприемачите не се различават от другите части на обществото", казва Бакир от TD-IHK. "Дискриминацията все още съществува и може да бъде премахната само чрез повече взаимодействие и информация".Koyun казва, че успехът на Kobil Systems говори сам по себе си, но когато започвал бизнеса си, той срещнал трудности. "Когато отидох в големи компании и предложих да работим заедно по един проект, понякога те ме гледаха странно и попитаха дали някой в Турция въобще е способен на това. Но сега, след дългогодишен опит, това не се случва много често. "

Всъщност проучването на PricewaterhouseCoopers установи, че една трета от германците от турски произход собственици на  бизнес смятат, че са преживели дискриминация; други 47% са се съгласили с това частично. Някои от анкетираните заявиха, че са убедени, че те са по-строго инспектирани от длъжностни лица, имали са по-големи затруднения да осигурят банкови заеми и са били в неравностойно положение в сравнение с други компании, когато става въпрос за възлагане на договори.

Norbert Winkeljohann, председател на надзорния съвет в PwC Germany, проведе проучването. "Като цяло то показва колко успешни и интегрирани са много турски бизнесмени в Германия", казва той. "Въпреки понякога трудните обстоятелства, те са постигнали много." Той обаче предупреждава, че дори идеята за дискриминация може да представлява опасност за германската икономика. "Дори субективните чувства също да играят роля тук, ние в индустрията и политиката трябва да обърнем много внимание на осигуряването на равно третиране", казва той. "В противен случай имиджа на Германия като място за правене на бизнес може да пострада в дългосрочен план".

https://siobhandowling.wordpress.com/2011/09/04/building-a-new-empire/

http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-migrants-give-live-to-german-economy-6520

 

Толкова срещу аргументите на Сарацин /името му означава "пустинен арабин"/ срещу германците от турски произход, че не давали адекватен принос за германската икономика, всъщност само техните фирми изработват 1 % от БВП на Германия, което на броя заети лица в тях е реципрочно на цялата обща ефективност на работещите германци, отделно 1.2 млн. германски граждани от турски произход работят в германски фирми. Книгата му, на сарацин, между другото е пълна боза - миш-маш от всичкология и цифри, доказващи предпоставена теза, освен, че е написана некадърно като публицистика, според мен, разбира се.

 

 

  • Потребител
Публикува (edited)

Някъде ми попадна и изследване за предприемачеството сред малцинствата в Холандия, но сега пак съм кът с времето и нямам време да я търся... Накратко, докато първото поколение основно се занимава с по-нискоквалифицирани дейности, напр, дребно ресторантьорство, поради по-доброто си образование второто започва да се ориентира към сфери като Ай Ти, финансови услуги, технически услуги.

За край на този написан набързо и кратичък постинг, една снимка:

 

450741386_Screenshot2018-12-02at14_41_59.thumb.png.68b4c545c8a5478ac7ab17f97dfe34b5.png

Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува
On 2.12.2018 г. at 9:07, Б. Киров said:

Турците в Германия притежават над 80 000 компании, които генерират годишни брутни приходи от около 40 милиарда евро.

Това число - 40 млрд. евро брутен годишен приход /пред облагане с данъци/ - е безспорен статистически показател, защото се фиксира от данъчните власти въз основа на предоставено им от фирмите счетоводство. Няма значение дали фирмите оперират извън страната или в нея, данъчните им ставки и регистрация са фиксирани от германските данъчни власти и те са били 40 млрд. евро годишно за фискалната 2010.

Оттук нататък, може да се направи съвсем елементарно изчисление: корпоративният данък в Германия е 30 %; подоходоносното облагане на лица достига до 55 % и е стъпаловидно в зависимост от доходите, социалните осигуровки за работещи са по 20 % разделени между работник и работодател, тоест 40 %; обобщено, тези 82 000 турски предприемачи са платили данъци /без ДДС и акцизи/ в размер на поне 55 %  от годишния си брутен приход, тоест са оставили в германската държавна хазна най-малко 22 млрд. евро.

В Германия по официална статистика тогава са живеели около 3 млн. имигарнти от турски произход, от които работещи са 1.2 млн. Разделена сумата 22 млрд. евро оставени за годината данъци от бизнеса на етнически турци върху човек от тези неработещи 1.8 млн. етнически турци прави по 12 000 евро на неработещ или по 1000 евро месечно, колкото е била минималната работна заплата през 2010. Следователно само платените данъци от работещият успешно бизнес на тези германски граждани от турски произход са покривали напълно социалните разходи и издръжката на техните сънародници.

Без да се има предвид принадената стойност, генерирана от работещите като наемници 1 200 000, които са дали като принос към БВП на Германия поне още 10 млрд. /ако са работели на минимална заплата/, и направените от бизнеса инвестиции за 10 млрд. от неговата печалба след облагане 18 млрд.

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

Изчетох цялата тема, както и дадените статистически данни в началото. 

Ще изкажа мнение, което вероятно ще бъде оспорено от мнозина. То касае исляма. Считам, че западният свят прави фундаментална грешка по отношение на исляма. Грешката е, че го приема и класифицира като "религия". Това е причина за неразбирането, неприемането, "неинтегрирането" на мюсулманите и доста от коментираните тук факти относно "религиозност".

Да, ислямът има и религиозна компонента. По-точно мимикрира като религия, когато това е необходимо. Считам исляма за завършена обществена система за устройство и функциониране на обществото. За обществен строй, иначе казано "изъм". По природа подобен на строевете, наречени "социализъм", "комунизъм", "капитализъм" и всички други "изми". 

Мога да се обоснова с две групи доводи. 

Първата е отрицателна. Ислямът не е религия, каквато са християнството или будизмът например. Бог в исляма е много високо и много далече, личната връзка с човек липсва и общуване с Бог в общия случай почти няма. Стремеж да се съединиш или "сближиш" с Бог няма.

Втората е положителна: Ислямът е система, която освен т.нар. религиозна компонента, съдържа пълна и завършена система от правила, по които да съществува мюсулманското общество. 

На първо място шериатът е официалния обществен правен регулатор. В исляма съществуват строги предписания относно това как се разпределят парите и ресурсите между слоевете на обществото, каква да е данъчната система. Има доктрина за отношенията с другите държави - ясна външна политика. Има и ясно определена дългосрочна цел - подобно на комунизма.

Подобни "светски" и прагматични неща в учението на християните липсват. Те са наложени по-късно, ако има такива.

Несполуките и "културните" търкания между християни и мюсулмани ще продължават, докато религиозната мимикрия на исляма не бъде правилно разбрана.

Поздрави!

 

  • Потребител
Публикува

Без да оспорвам ще кажа само че исляма има търкания с целия прогресивен  свят. Тази политика на завоеванията ако не се ограничи от светската власт е голям проблем. Въпроса е как ще евоалира в Европа вече като мнозинство. И доколкото аз знам исляма не иска да бъде "разбран" а приет.наложен . 

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, MXM said:

Изчетох цялата тема, както и дадените статистически данни в началото. 

Ще изкажа мнение, което вероятно ще бъде оспорено от мнозина. То касае исляма. Считам, че западният свят прави фундаментална грешка по отношение на исляма. Грешката е, че го приема и класифицира като "религия". Това е причина за неразбирането, неприемането, "неинтегрирането" на мюсулманите и доста от коментираните тук факти относно "религиозност".

Да, ислямът има и религиозна компонента. По-точно мимикрира като религия, когато това е необходимо. Считам исляма за завършена обществена система за устройство и функциониране на обществото. За обществен строй, иначе казано "изъм". По природа подобен на строевете, наречени "социализъм", "комунизъм", "капитализъм" и всички други "изми". 

Мога да се обоснова с две групи доводи. 

Първата е отрицателна. Ислямът не е религия, каквато са християнството или будизмът например. Бог в исляма е много високо и много далече, личната връзка с човек липсва и общуване с Бог в общия случай почти няма. Стремеж да се съединиш или "сближиш" с Бог няма.

Втората е положителна: Ислямът е система, която освен т.нар. религиозна компонента, съдържа пълна и завършена система от правила, по които да съществува мюсулманското общество. 

На първо място шериатът е официалния обществен правен регулатор. В исляма съществуват строги предписания относно това как се разпределят парите и ресурсите между слоевете на обществото, каква да е данъчната система. Има доктрина за отношенията с другите държави - ясна външна политика. Има и ясно определена дългосрочна цел - подобно на комунизма.

Подобни "светски" и прагматични неща в учението на християните липсват. Те са наложени по-късно, ако има такива.

Несполуките и "културните" търкания между християни и мюсулмани ще продължават, докато религиозната мимикрия на исляма не бъде правилно разбрана.

Поздрави!

 

Донякъде съм съгласен с вас, но това може да се каже и за християнството, преди да се отдели от държавата, тоест светската власт. Посочете ми една съвременна страна управлявана ефективно по законите на шериата.

Шериата е закона на умма /общност от вярващи/, управлявани /водени/ от халиф или султан, който е наместник на бог, едновременно и светски владетел и духовен глава. Това е обществена система адекватна на феодална собственост върху земята като основно средство за производство, просто е неадекватна с развитието на съвременните средства за производство, анахронизъм. Като време тази система е застинала синхронно с ранното средновековие в християнството, когато папата е бил поставен над кралете-суверени като духовен и светски владетел над владетелите. Има рационални елементи в шериата, като например банкирането и даването на пари без лихва, но като цяло е анахронизъм, според мен.

 

  • Потребител
Публикува (edited)

И аз смятам, че има рационални елементи в шериата. Иначе не би просъществувал толкова дълго. Но аз говорех за него по-скоро в аспекта му  на правен регулатор. И като такъв той е действащ в известен брой държави, доколкото ми е известно. И се споменава в курсовете в юридическите факултети като една от обособените правни системи, наред с континенталното и англо-саксонското право.

Дали е агресивна система - считам, че да - прилича на идеята за "световна революция" на комунизма, чиято крайна цел също беше да завладее целия свят. Между другото - без да сравнявам коя е добра и коя лоша - прилича и на съвременните идеи на Запада за либерална демокрация, която бива изнасяна по цял свят, както и на искрената убеденост на американците в собствената им месианска роля. 

Проблемът с класифицирането на исляма като религия е, че западният свят е сложил религиозните вярвания в шкафа с личните убеждения, приема го за нещо лично, което е отделено от държавата. За част от личностните вярвания и убеждения на всеки индивид. По тази причина е безпомощен да реагира адекватно.

С изричната уговорка, че не слагам знак за равенство между исляма и комунизма или национал-социализма, давам краен пример, за да бъда по-ясен: ако в средата на миналия век национал-социализмът беше разпознат като "религия", като лично вярване, или пък комунизмът беше разпознат като такъв, и беше прието сегашното разбиране, че религиозните убеждения са нещо лично, държавата не се меси в тях и трябва да се уважават, даже да се защитава многообразието, а всяка дискриминация по религозен признак се считаше за нещо крайно лошо, даже престъпно, то считам, че тези два "изма" нямаше да бъдат в историята и сега щяхме да живеем в доста по-голям хаос. Или пък....ред ;)

Поздрави

Редактирано от MXM
  • Потребител
Публикува
Преди 58 минути, MXM said:

И аз смятам, че има рационални елементи в шериата. Иначе не би просъществувал толкова дълго. Но аз говорех за него по-скоро в аспекта му  на правен регулатор. И като такъв той е действащ в известен брой държави, доколкото ми е известно. И се споменава в курсовете в юридическите факултети като една от обособените правни системи, наред с континенталното и англо-саксонското право.

Дали е агресивна система - считам, че да - прилича на идеята за "световна революция" на комунизма, чиято крайна цел също беше да завладее целия свят. Между другото - без да сравнявам коя е добра и коя лоша - прилича и на съвременните идеи на Запада за либерална демокрация, която бива изнасяна по цял свят, както и на искрената убеденост на американците в собствената им месианска роля. 

Проблемът с класифицирането на исляма като религия е, че западният свят е сложил религиозните вярвания в шкафа с личните убеждения, приема го за нещо лично, което е отделено от държавата. За част от личностните вярвания и убеждения на всеки индивид. По тази причина е безпомощен да реагира адекватно.

С изричната уговорка, че не слагам знак за равенство между исляма и комунизма или национал-социализма, давам краен пример, за да бъда по-ясен: ако в средата на миналия век национал-социализмът беше разпознат като "религия", като лично вярване, или пък комунизмът беше разпознат като такъв, и беше прието сегашното разбиране, че религиозните убеждения са нещо лично, държавата не се меси в тях и трябва да се уважават, даже да се защитава многообразието, а всяка дискриминация по религозен признак се считаше за нещо крайно лошо, даже престъпно, то считам, че тези два "изма" нямаше да бъдат в историята и сега щяхме да живеем в доста по-голям хаос. Или пък....ред ;)

Поздрави

Комунизма искаше да освободи целия свят🙂

  • Потребители
Публикува
Преди 12 часа, MXM said:

Несполуките и "културните" търкания между християни и мюсулмани ще продължават, докато религиозната мимикрия на исляма не бъде правилно разбрана.

Бих продължил вашето заключение, с уточнение че го считам за резонно, с "докато религиозната мимикрия на исляма не бъде правилно разбрана от самите мюсюлмани, които сами да се откажат от използването на шериата като правна норма в държавното си управление".

Комунизмът и национал-социализмът, за разлика от исляма, са идеологии родени в рамките на западната цивилизация, те са опит за нейното трансформиране отвътре, както и глобалната либерална идеология е "вътрешен продукт" за западната цивилизация.

Според мен ислямът е погрешно дефиниран като цивилизационна заплаха от западната цивилизация, заради сливането на религията ислям с практиката на шериата. Шериата като правна нормативна практика е по-голям проблем за ислямската цивилизация, отколкото за западната, която в правната си основа е стъпила върху демокрацията.

Не е невъзможно, ислямската цивилизация след време да премести правната си система от базата на шериата върху базата на демокрацията, без да губи ислямската си идентичност,  като отдели законодателно правовата си основа от религиозната сфера /същото важи и за православието като разновидност на християнството/, всъщност Турция е минала през този път и сега, поне според мен, е имунизирана от заразяване с шериат в сферата на управлението, турската държава е стъпила върху демократична правна основа, но мимикрира ислям за да има по-голямо политическо и икономическо влияние и тежест сред ислямския свят.

От друга страна, Китай мимикрира конфуцианство, използвайки като свой правен базов фундамент една родена на запад идеология, комунистическата, вече коригирана и омекотена с демократични елементи на частна собственост и демокрацията.

Със всичко това казвам, че съществува макар и тънка разграничителна линия между религията ислям и практиката на шериата, която в крайните си форми води до ислямизъм.

  • Потребители
Публикува (edited)

Общоприетото използване и смисъл на "религия" е различно о от етимологичното значния на думата" религия", което се отнася , и е свързано тясно до християнството (възстановане на връзката с Бог).

Цитирай

Считам исляма за завършена обществена система за устройство и функциониране на обществото.

Коранът (като сборник от норми) се отнася родовото /кланово/ арабско общество в 7-ми век, преди разпадането му .
Това общество се разпада бързо и драматично (30-50 години) ,и разпадането му бележи началото на процеса на съдаване на средновековния политически ислям. 

 

Редактирано от nik1
Публикува

Хах , аз го знам от първа ръка.Роден съм мюсюлманин, станах християнин в разните му разновидности, ще си ида такъв какъвто винаги съм бил и искам да бъда , свят и чист безбожник😜

  • Потребители
Публикува
Преди 10 часа, dora said:

Интересно видео:

„Ако младите хора не бъдат приети в селото, те ще го изгорят само за да почувстват топлината му.” - това е мотото на 18-минутната реч на Диа Кхан /Deeyah Khan/ пред TED (conference), записана тук през 2016.

Диа Кхан, родена в Норвегия от родители баща пакистанец и майка от  Афганистан е музикант и режисьор с над 20 издадени музикални албума, 5 документални филма, наградени с 2 Еми, номинирана 5 пъти за БАФТА и още цял куп престижни награди, тя е посланик на добра воля на ЮНЕСКО. Нейният живот също е подобен на този, който описва в речта си - песните й са дискриминирани от крайни ислямисти и нито едно радио или звукозаписна къща в Лондон не е искала да ги излъчва, заради опасения, че ще предизвикат тероризъм като отговор.

 

Идеята й в тази реч е, че младите имигранти мюсюлмани на Запад се сблъскват с две враждебни сили - консервативната мюсюлманска общност и расизма на западните хора, които ги насочват в ръцете на ислямистите. Тя апелира за премахване на проблема в корена му, а не борба със сила срещу него.
  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Б. Киров said:

Идеята й в тази реч е, че младите имигранти мюсюлмани на Запад се сблъскват с две враждебни сили - консервативната мюсюлманска общност и расизма на западните хора, които ги насочват в ръцете на ислямистите. Тя апелира за премахване на проблема в корена му, а не борба със сила срещу него.

Кое е корена, и как? 

Защото писах за недостатъка на + дискриминация от страна на властите....

  • Потребители
Публикува
Преди 48 минути, Skubi said:

Кое е корена, и как? 

Защото писах за недостатъка на + дискриминация от страна на властите.... 

Корените, според нея, тя го казва в речта си, са два: първият е в патриархалните порядки на родителите мюсюлмани, които се водят по нормите на шериата и гледат на децата си като на тяхна лична собственост. Оттам идват "отмъщенията на честта" например, ако млада жена се възпротиви на избора на родителите си да се омъжи за одобрен от тях мъж или се разбунтува вътре в такъв брак, следват жестоки наказания по правилата на шериата и саморазправа, това е масова практика, същото важи и за забрана например жената да се занимава с определени дейности, самата Диа Кхан е била подложена на терор защото се занимава с музика, според общността на мюсюлманите това е недопустимо и т.н.

Вторият корен е расисткото отношение на европейците: тя разказва една нейна история, как когато е била малко момиче поискала да влезе в зала за концерт, където пътят й препречил огромен бял мъж с думите "махай се оттук кафяво зърно", при това казва тя, никой от другите норвежци не реагира срещу него, те просто ме заобикаляха като нещо нечисто; а тя е родена в Норвегия с норвежко гражданство, и това се е повтаряло в различни варианти на различни места в Европа, както с нея така и с други

Това са "корените" - неприемане и от двете общности /западната и мюсюлманската/ на факта, че тези млади хора са равноправни човешки същества с индивидуални права да избират собствения си живот извън предразсъдъците на общностите.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 2 часа, Skubi said:

Кое е корена, и как? 

Защото писах за недостатъка на + дискриминация от страна на властите....

Както вървим тук в България..чудя се кога ще започнат да се появат джихадисти сред т.н. турски цигани

Голямата част от т.н турски цигани (хорихане), всички са мюсюлмани, се самопределят като турци, въпреки са по-маргинални от ромите (това са циганите, с майчин ромски, които са християни) ,  от по-маргинални от ромите, християни които се самопределят като българи, и от румъноезините цигани (също християни).


Турските цигани предизвикват най-много омраза и страх сред българите, турците и дори сред ромите,
Както съм писал в много теми - голямата част практически не знаят повече от 100 думи на български , знаят турски недобре, остават неграмотни и без професия, не могат да се интегрират като общонст (без език не става, а те освен това живеят в гета, далече от българите, които и не искат да контактувсат с тях,  и тези цигани не могат в ежедневието си да научат езика)

Затворен кръг Децата им влизат ат в училише без езикови умения , целият материал е на български -децата не разбират почти нищо, а учителите ги пускат нв горен клас, за да не изгубят бройките и парите (имаме такава система, в която парите за училищата зависят от бройката ученици)

Когато децата станат тинейджъри, в 6 или 7 клас и ги удари хормона , "бягат" от училище, спират да ходят на училище  и "пристават" (взимат се). Въпреки че родителите губят детските  - в България детските се дават само ако децата ходят на училище.

Защо тези тинейджъри прекъсват  - ами защото са неграмотни или фиункционално неграмотни и се настройват срещу учебния процес

Цитирай

Функционально неграмотные люди культурно ограничены (в той или иной степени), характеризуются слабой учёбой в школе, негативным отношением к культурным учреждениям, вытекающим из неумения понимать их репертуар и боязни быть осмеянными в связи с этим[2].

 

Започнах с друго

Преди няколко седмици имаше един погром в село Войводиново над турските цигани там..Двама младежи от тези цигани на Ивановден се скарват с един военослужещ от селото и го пребиват.. (те всъщност са турци, а не цигани, в България етносът не опеределя от "държавата" или от някой друг ,а е въпрос на самоидентикация, такива са правните и законови рамки на действащото законодателство)

Българите от селото излизат на протест с искания циганите да бъдат изселени..Властта се задейства като на пожар за да бъдат циганите изгонени от селото (?) (антициганизмът е вече норма в България, вашият Вики ряпа да яде)

От Община Марица почват  да бутат къщите на част циг аните (като опасни) , без да се спази законовия срок

По закон се връчва акт, и се дава време от на живеещите да отстранят нередностите било по жилищата, (незаконни или опасни) или административните такива. След който срок, ако нередностите не са отстранени, къщите могат да се бутат, като в случаите на незаконни жилища трябва да се направи оценка и на други фактори според едно решение на Висш съд -дали има възрастни, деца и други

Циганите са бягали пред багерите,
Не им е предоставен подслон или топла храна - всеки се спасявал като при геноцид. Децата са прекъснали и училище, поне за някакъв срок

Главният прокурор не се e самосезирал за нарушенията на закона от общинарите от Община Марица, въпреки призивите от непопулистки партии,  

Главният прокурор е "патерица" но и "бухалка" на правителствоито на ГЕРБ от години, а сега на ГЕРБ и популистите.

Въпросният юнак  първи зам. минисър председател и министър на отбраната (който даже не е  ходил в казарма, и е търкал скамейки и бюра като като историк, и като нещатен агент на ДС) , които инициира погрома ,  продължи да изказва по медиите лайтмотива си че "циганите са престъпници" (е то няма как всички цигани заедно с децата да са престъпници, нали така) и други такива. ....Освен това как определя кой е циганин - по цвета на кожата ли, или има данни.. кой как се самоопределя

...Прокуратурата отново не се самосезира и не открива нищо нередно (а нали насаждането на етническа омраза е криминално престъпление), нито пък комисията за защита от дискриминация..

================

Та такива неща,......чудя се кога ще дойдат джихадистите и тук, при турските цигани

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)

Апропо, антиганизъм е попил навсякъде днес

Ще разкажа един куриоз.  Имам приятел българин, който живе с турска циганска, Тя е с турско самосъзнание, но е от "боята". Има синове от първия си мъж, също циганин, те имат деца момичета.

Едно от децата го взе моя приятел още като бебе, за да го гледа, и то стана като малка принцеса -  говори български и турски (покрай жената на моя приятел), ходи в предуилищна, сега е ученичка  - но в "бяло", българско училище, не в гетото, а  в града..

В техния клас имало едно ромче момиченце , което седало до нея и я закачало, Малката ми се олпкава и разказва  (моя приятел живее на 500 метра от мен) , че накакво момиче било нахално, и я тормозило вербално  ..Аз я питам какво е това момиче, откъде е,...Малката ми отговаря, ами знам точно, май е циганка, странна е

---------

Друго друго интересно- В Пловдив турците  (етнографските турци,  "белите") в обществото говорят на български, за да не ги помислят за цигани  (в Пловдив циганите говорят на турски)

Редактирано от nik1

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!