Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, nik1 said:

Та такива неща,......чудя се кога ще дойдат джихадистите и тук, при турските цигани

Когато турските цигани се научат да четат:

https://en.unesco.org/news/unesco-releases-new-research-youth-and-violent-extremism-social-media

Още едно изследване:

http://www.justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Arbejdsomraader/Forskning/Forskningspuljen/2011/2007/Home_grown_terrorism_and_Islamist_radicalisation_in_Europe_-_an_assessment_of_influencing_factors__2_.pdf

Там са посочени следните фактори (посочвам в болд тези, които вече са налични и в синьо тези, които още не са:)

1. Background factors such as:

Muslim identity crisis

Personal traumas

Experience of discrimination and relative deprivation factors

• Living environment and peers (segregation and parallel society)

• Alienation and perceived injustices

• Relative absence of a critical Muslim debate on Islamist terrorism

 

2. Trigger factors such as:

• Western foreign policy and single provocative incidents

The myth of Jihad and desire for activism

Presence of a charismatic person or spiritual advisor

 

3. Opportunity factors (places to meet likeminded people) such as:

• The Mosque,

Internet and satellite channels (доколкото не могат да четат)

School, universities, youth clubs or work (доколкото не ходят на училище)

Prison Sporting activities • Cafes, bars or bookstores (доколкото нямат достъп до такива поради бедност)

Редактирано от dora
  • Мнения 203
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, Б. Киров said:

Корените, според нея, тя го казва в речта си, са два: първият е в патриархалните порядки на родителите мюсюлмани, които се водят по нормите на шериата и гледат на децата си като на тяхна лична собственост. Оттам идват "отмъщенията на честта" например, ако млада жена се възпротиви на избора на родителите си да се омъжи за одобрен от тях мъж или се разбунтува вътре в такъв брак, следват жестоки наказания по правилата на шериата и саморазправа, това е масова практика, същото важи и за забрана например жената да се занимава с определени дейности, самата Диа Кхан е била подложена на терор защото се занимава с музика, според общността на мюсюлманите това е недопустимо и т.н.

Вторият корен е расисткото отношение на европейците: тя разказва една нейна история, как когато е била малко момиче поискала да влезе в зала за концерт, където пътят й препречил огромен бял мъж с думите "махай се оттук кафяво зърно", при това казва тя, никой от другите норвежци не реагира срещу него, те просто ме заобикаляха като нещо нечисто; а тя е родена в Норвегия с норвежко гражданство, и това се е повтаряло в различни варианти на различни места в Европа, както с нея така и с други

Това са "корените" - неприемане и от двете общности /западната и мюсюлманската/ на факта, че тези млади хора са равноправни човешки същества с индивидуални права да избират собствения си живот извън предразсъдъците на общностите.

Значи първото е вътрешният проблем на едно малцинство. В демокрациите по принцип ако спазват общите норми обикновенно са толерантни с тях. Има подобни щурави и другаде, амишите, менноити, йехова и кой знае още какави християнски и нехристиянски групи....Значи това не е грехът на родината и.

Второто е една лична "история" която също не може да се обобщава защото примитивни тъпанари навсякъде има....И на мен неведнъж са ми казвали на улицата или в превозно средство, че докато ям унгарски хляб да говоря на унгарски....И мен никой не ме е защитил....Значи и второто не е грях на родината и.....

Тогава какво остава? 

По добре е да се занимава с това което и върви, с песничките и кълцането на сцената, а другото да го остави на по-интелигентни хора....СМСМ

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, nik1 said:

Както вървим тук в България..чудя се кога ще започнат да се появат джихадисти сред т.н. турски цигани

......

Затворен кръг Децата им влизат ат в училише без езикови умения , целият материал е на български -децата не разбират почти нищо, а учителите ги пускат нв горен клас, за да не изгубят бройките и парите (имаме такава система, в която парите за училищата зависят от бройката ученици)

Когато децата станат тинейджъри, в 6 или 7 клас и ги удари хормона , "бягат" от училище, спират да ходят на училище  и "пристават" (взимат се). Въпреки че родителите губят детските  - в България детските се дават само ако децата ходят на училище.

Защо тези тинейджъри прекъсват  - ами защото са неграмотни или фиункционално неграмотни и се настройват срещу учебния процес

..........

Та такива неща,......чудя се кога ще дойдат джихадистите и тук, при турските цигани

Тук е квинтесенцията на въпросът.

"Децата им влизат ат в училише без езикови умения , целият материал е на български -децата не разбират почти нищо, а учителите ги пускат нв горен клас, за да не изгубят бройките и парите (имаме такава система, в която парите за училищата зависят от бройката ученици)"

Джихадисти тогава ще има когато политиката реши, че има нужда от тях, като повод за по-драстични стъпки.....СМСМ

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 50 минути, Skubi said:

Тук е квинтесенцията на въпросът.

"Децата им влизат ат в училише без езикови умения , целият материал е на български -децата не разбират почти нищо, а учителите ги пускат нв горен клас, за да не изгубят бройките и парите (имаме такава система, в която парите за училищата зависят от бройката ученици)"

Джихадисти тогава ще има когато политиката реши, че има нужда от тях, като повод за по-драстични стъпки.....СМСМ

А дотогава..

 

Тук няма такова нещо като "политици" и "политици", или дългосрочни стратегии  ..Има само прост електорат, които с гласа си осребрява тези, които избира да търкат седалките на Парламента.. Между тях има такива, които ги търкат 5-ти мандат, ... доживотно..

Аз лично предпочитам 1000 джихадиста, пред онова горе..

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува
Преди 1 час, Skubi said:

Значи първото е вътрешният проблем на едно малцинство. В демокрациите по принцип ако спазват общите норми обикновенно са толерантни с тях. Има подобни щурави и другаде, амишите, менноити, йехова и кой знае още какави християнски и нехристиянски групи....Значи това не е грехът на родината и.

Второто е една лична "история" която също не може да се обобщава защото примитивни тъпанари навсякъде има....И на мен неведнъж са ми казвали на улицата или в превозно средство, че докато ям унгарски хляб да говоря на унгарски....И мен никой не ме е защитил....Значи и второто не е грях на родината и.....

Тогава какво остава? 

По добре е да се занимава с това което и върви, с песничките и кълцането на сцената, а другото да го остави на по-интелигентни хора....СМСМ

Скуби, има подобни щурави навсякъде, но държавата, в която се намират е длъжна да ги накара да спазват законите и обикновено го прави. Конкретно за "омъщение на честта" в повечето западни държави полицията си затваря очите, за да не нагнетява напрежение, което ескалира престъпления. Въпросната дама си "кълца" сцената, както пишеш, не напразно и го прави по-интелигентно от "интелигентните хора" във властта и политиката:

Banaz Mahmoud was born in Iraq and moved to England with her family when she was 10 years old. At the age of 17, her parents had arranged a marriage between her and a man 10 years older than her. Within months the marriage turned violent and Banaz requested a divorce. In the coming months, Banaz fell in love with someone of her own choosing, something which was found to be shameful by her family. Banaz was kept in confinement by her family, beaten, and forbidden to see her lover. She escaped and sought help from authorities, to no avail. She wrote a letter to police, detailing her situation and stating that her father should be investigated if anything were to happen to her. In January 2006, Banaz was killed by family members, in a plot which was initiated by her father. In total, Banaz went to the police 5 times before her death, but did not get the help she needed. Detective Chief Inspector Caroline Goode of the Metropolitan Police led the investigation to recover the body of Banaz and her killers, securing the first ever extradition from Iraq to Britain.

https://en.wikipedia.org/wiki/Banaz:_A_Love_Story

Виждаш за какво става въпрос: момичето е искало пет пъти помощ от полицията, но не е получило защита, преди да бъде убито. За този филм Кхан получава най-високо отличие награда Еми за телевизионен филм през 2013, значи "кълцането" й струва нещо, има смисъл от него.

 

  • Потребители
Публикува
Преди 3 часа, nik1 said:

Едно от децата го взе моя приятел още като бебе, за да го гледа, и то стана като малка принцеса -  говори български и турски (покрай жената на моя приятел), ходи в предуилищна, сега е ученичка  - но в "бяло", българско училище, не в гетото, а  в града..

 

Това съм го повтарял много пъти в този форум:

"Махнете тези цигански ГЕТА, господа политици!" - перифразирам една друга фраза по повод на една Стена:), там е Проблемът с нашите цигани/роми.

  • Потребител
Публикува
Преди 5 минути, Б. Киров said:

Скуби, има подобни щурави навсякъде, но държавата, в която се намират е длъжна да ги накара да спазват законите и обикновено го прави. Конкретно за "омъщение на честта" в повечето западни държави полицията си затваря очите, за да не нагнетява напрежение, което ескалира престъпления. Въпросната дама си "кълца" сцената, както пишеш, не напразно и го прави по-интелигетно от "интелигентните хора" във властта и политиката:

Banaz Mahmoud was born in Iraq and moved to England with her family when she was 10 years old. At the age of 17, her parents had arranged a marriage between her and a man 10 years older than her. Within months the marriage turned violent and Banaz requested a divorce. In the coming months, Banaz fell in love with someone of her own choosing, something which was found to be shameful by her family. Banaz was kept in confinement by her family, beaten, and forbidden to see her lover. She escaped and sought help from authorities, to no avail. She wrote a letter to police, detailing her situation and stating that her father should be investigated if anything were to happen to her. In January 2006, Banaz was killed by family members, in a plot which was initiated by her father. In total, Banaz went to the police 5 times before her death, but did not get the help she needed. Detective Chief Inspector Caroline Goode of the Metropolitan Police led the investigation to recover the body of Banaz and her killers, securing the first ever extradition from Iraq to Britain.

https://en.wikipedia.org/wiki/Banaz:_A_Love_Story

Виждаш за какво става вопрос: момичето е искало пет пъти помощ от полицията, но не е получило защита, преди да бъде убито. За този филм Кхан получава най-високо отличие награда Еми за телевизионен филм през 2013, значи "кълцането" й струва нещо, има смисъл от него.

 

Незнам в България как е законът, но тук полицията спирана прага когато има семейна кавка. Казват, докато не тече кръв нямат право да трошат вратата....

Идиоти навсякъде има. Не само музулманите. Няколко такива сме чували когато в домашният басейн удавят момичето братята и в Рияд. Последният случайнали е това момиче което по нета иска помощ и се пресели в Канада....

Вредното е когато медиите надуват тези трагедии с оглед да засилват конфронтацията между етноси и религии....СМСМ

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 48 минути, Б. Киров said:

Това съм го повтарял много пъти в този форум:

"Махнете тези цигански ГЕТА, господа политици!" - перифразирам една друга фраза по повод на една Стена:), там е Проблемът с нашите цигани/роми.

Изгрев/част от него т.н  Столипиново/ преди 35-40 години беше смесен квартал. След промените циганите останаха без работа. Кварталът започна да се гетовизира и в него да се идват да живеят бедни цигани от региона. 
Българите и турците го напуснаха (не всички, но много голямата част от тях)

Ромите не вдигат бидонвили, а се "закачат" и интегрират по някакъв начин към живеещите в квартала роми . Кварталът привлича ромите от региона, защото много от тях намират някакво препитание в Пловдив.

Населението в Пловдив не е бедно, и е сравнително толерантно. Градът е уреден и спокоен и има богата култура, добър е за живеене и "всички пътища водят към него"  - той е географски център на Южна България..

Всъщност след освобождението Пловдив е най-големия град в Княжеството и Румелия, а администрацията използва френски https://trafficnews.bg/istoriya/kogato-plovdiv-govoreshe-frenski-91798/

 

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 4 часа, nik1 said:

Апропо, антиганизъм е попил навсякъде днес

Ще разкажа един куриоз.  Имам приятел българин, който живе с турска циганска, Тя е с турско самосъзнание, но е от "боята". Има синове от първия си мъж, също циганин, те имат деца момичета.

Едно от децата го взе моя приятел още като бебе, за да го гледа, и то стана като малка принцеса -  говори български и турски (покрай жената на моя приятел), ходи в предуилищна, сега е ученичка  - но в "бяло", българско училище, не в гетото, а  в града..

В техния клас имало едно ромче момиченце , което седало до нея и я закачало, Малката ми се олпкава и разказва  (моя приятел живее на 500 метра от мен) , че накакво момиче било нахално, и я тормозило вербално  ..Аз я питам какво е това момиче, откъде е,...Малката ми отговаря, ами знам точно, май е циганка, странна е

---------

Друго друго интересно- В Пловдив турците  (етнографските турци,  "белите") в обществото говорят на български, за да не ги помислят за цигани  (в Пловдив циганите говорят на турски)

С други думи-работата не опира до народност и език, а до ценности.

Ценностите обаче,се формират в семейната среда-от най близките,в ранна възраст.

 

  • Потребители
Публикува
Преди 56 минути, Бобо said:

С други думи-работата не опира до народност и език, а до ценности.

Ценностите обаче,се формират в семейната среда-от най близките,в ранна възраст.

 

 

Изпускаш големи части от материaла...

Преди 6 часа, nik1 said:

Както съм писал в много теми - голямата част практически не знаят повече от 100 думи на български , знаят турски недобре, остават неграмотни и без професия, не могат да се интегрират като общонст (без език не става, а те освен това живеят в гета, далече от българите, които и не искат да контактувсат с тях,  и тези цигани не могат в ежедневието си да научат езика)

Затворен кръг Децата им влизат ат в училише без езикови умения , целият материал е на български -децата не разбират почти нищо, а учителите ги пускат нв горен клас, за да не изгубят бройките и парите (имаме такава система, в която парите за училищата зависят от бройката ученици)

Когато децата станат тинейджъри, в 6 или 7 клас и ги удари хормона , "бягат" от училище, спират да ходят на училище  и "пристават" (взимат се). Въпреки че родителите губят детските  - в България детските се дават само ако децата ходят на училище.

Защо тези тинейджъри прекъсват  - ами защото са неграмотни или фиункционално неграмотни и се настройват срещу учебния процес

Цитирай

Функционально неграмотные люди культурно ограничены (в той или иной степени), характеризуются слабой учёбой в школе, негативным отношением к культурным учреждениям, вытекающим из неумения понимать их репертуар и боязни быть осмеянными в связи с этим[2].

 

  • Потребител
Публикува
Преди 11 минути, nik1 said:

 

Изпускаш големи части от материaла...

 

 

 

Що не отидеш да поживееш два три месеца в някое гето,пък после ще говорим...

Ама първо ми кажи-сериозно ли си мислиш,че българските деца са настроени добре към учебния процес?!?!

Почваш да дереш вола от към опашката!

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 3 часа, Бобо said:

Що не отидеш да поживееш два три месеца в някое гето,пък после ще говорим...

Говори  сега ...тъкмо ще вдигнеш залозите - аз се обзаложих че си единственият от четящите форума, който не разбира  какво значи "затворен кръг" илик "порочен кръг" , дори и да му обясни 5 пет път, т.е че си малко или повече с когнитивни дефицити.. А и не ти е за първи път да ги показваш тези дефицити, да ти  припомня ли?

Преди 3 часа, Бобо said:

Ама първо ми кажи-сериозно ли си мислиш,че българските деца са настроени добре към учебния процес?!?! 

Няма как да се правят сравнения, и да се сложи знак за равенство..

И е невярно да се твърди, че българчетата в мнозинтвото си имат негативно отношение към целия учебен процес..

 

 

Преди 6 часа, Б. Киров said:

Това съм го повтарял много пъти в този форум:

"Махнете тези цигански ГЕТА, господа политици!" - перифразирам една друга фраза по повод на една Стена:), там е Проблемът с нашите цигани/роми.

Донякъде е решение . Циганчета пак ще си останат сравнително изолирани и капуслирани в училище, ако българчетата или турчетата приемат част от антициганизма  (или поне фобията и неодобрението на родители, и медии)..Циганчетата ще продължат имат опредлени проблеми с бълраския език (той се учи чрез разговори и общуване с околните, и ако българетата странят, то дефиицитеняма да се преодолеят  ), ще имат определени трудности с интеграцията, и с учебния процес (като цяло, не че някои от тях няма да изкласят)

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 6 часа, Б. Киров said:

Скуби, има подобни щурави навсякъде, но държавата, в която се намират е длъжна да ги накара да спазват законите и обикновено го прави. Конкретно за "омъщение на честта" в повечето западни държави полицията си затваря очите, за да не нагнетява напрежение, което ескалира престъпления.

Това го писах и преди, но хайде пак ще се повторя.  Проблемът е фиксиран и има инструмент за решаването му. Истанбулската конвенция е създадена точно с тази цел - да даде правна възможност на правителствата да се справят с проблема. В самата конвенция няма нищо ново в защитата на жените, което вече да не е въведено в западните демокрации. Новото е по отношение на малцинствата - престъпления на честта, обрязване, насилствен брак и т.н.  Цялата конвенция се върти около подобен тип престъпления. Според мен обаче специално UK няма скоро да ратифицира  документа. Явно слагат нещата на кантар и жертват правата на индивидите за сметка на някаква стабилизация и привидно спокойствие.

Не ми е много ясно обаче дали страните които ратифицираха конвенцията ще я спазват. Според мен по-скоро не или най-много да имитират някаква дейност и формално прилагане. Те са сковани от същия страх и ефективни действия по тази конвенция надали ще има.

  • Потребители
Публикува
Преди 58 минути, nik1 said:

Донякъде е решение . Циганчета пак ще си останат сравнително изолирани и капуслирани в училище, ако българчетата или турчетата приемат част от антициганизма  (или поне фобията и неодобрението на родители, и медии)..Циганчетата ще продължат имат опредлени проблеми с езика (той се учи чрез разговори с околните), ще имат определени трудности с интеграцията, и с учебния процес (като цяло, не че някои от тях няма да изкласят)

Излизаме от темата, но накратко ще поясня - не смятам, че единствено дегетовизацията ще реши автоматично всички проблеми, но мисля, че е първа и най-важна стъпка, без която другите се правят в неправилна последователност и поради това нямат сериозен положителен ефект. Аргументирам се с това - детето стои някакви часове в училище и да допуснем внимава и е будно, интересно му е; после се прибира в гетото, където атмосферата въобще не предполага интерес към образование, наоколо е шумно, мръсно и пренаселено - много важно тогава, че това дете има способности и желание, средата съсипва всичко, това е наливане на пари и усилия в пробит съд.

Ако погледнем назад в близката ни история, има една макар и колеблива и недоведена до край крачка от държавата да бъде разкъсан този порочен кръг "гетовизация, необразованост - безработица" и това е постановление 258 от 1958 и последвалите действия с него. И веднага изрично точнявам - било е действано в съвършено друга система и икономика, командно-административно, но движението, според мен е било в правилна посока:

"6. За да се създадат условия за подобряване бита и културата на циганското население изпълнителните комитети на народните съвети да вземат мерки за урегулиране, благоустрояване и хигиенизиране на циганските квартали, като при строителство на нови жилища, при трудоустрояване и преместване на циганите, същите да бъдат настанявани в разните части на селищата или районите. Изпълнителните комитети на народните съвети да предоставят безплатни парцели за строеж на жилища на циганите, бивши катунари или преместени от други селища, които са се установили на постоянна работа и местожителство в района на съвета. Разрешава на Българската инвестиционна банка в рамките на плана за кредитиране на жилищното строителство през 1959 година и следващите години, да отпуска на тези цигани, при поискване от тяхна страна заеми за строеж на жилища в размер до5,000 лева, без делово участие, като сумите по тези заеми се предоставят на местния народен съвет, за да ги изразходва той за строежа на жилищата. Погасяването на заемите да става в срок до 20 години.Изпълнителните комитети на народните съвети и съответните технически служби да осигурят спазването на всички архитектурни градоустройствени и хигиенни изисквания при строежа на тези жилища. При провеждането през 1959 годинa на благоустройствените и жилищно-строителните мероприятия в кв.Коньовица бул."Стамболийски" Изпълнителният кoмитет на Софийския градски народен съвет да осигури жилища на живущите там цигани в други пoдхoдящи райони и селища на голяма София. Разрешава на Изпълнителния комитет на Софийския градски народен съвет да построи жилища на тези цигани в новите урегулирани терени с материали от разрушените постройки в София."

http://nkf.blog.bg/politika/2012/04/27/postanovlenie-258-ot-1958-g-ili-kak-komunistite-slojiha-nach.946510

Уточнявам че не съм фен на този режим, но това е било ефективно и точно тогава са построени такива квартали със смесени жилища, в които са настанени работещи роми. Тънкостта е, че им е била осигурявана работа от държавата, но това вече е друга тема. Нещо подобно правят много по-мащабно в Сингапур през 60-те и 70-те години и то не социалистическа държава, писал съм подробно как го организира държавата там, начинанието им е 100 % успешно и печелившо за всички.

 

След първите верни стъпки по това постановление 258 от 1958 година обаче по стара българска традиция работата се отича в канализацията и се оплесква от идеология и непоследователност. И все пак... имало е забележим положителен ефект, според този автор, а той не е от старата генерация и обременен с идеология, според мен:

"От средата на 60-те години на ХХ в. започва създаването на  Основни училища със засилено трудово обучение (ОУЗТО). Тази идея е приложена в квартал Столипиново (Пловдив) като експеримент. В този тип училище е добавен предметът „трудово обучение“. Той има за цел да научи децата на „по-висок трудов морал“ и да им даде познания в различните професии. Процентът на отсъствия, който по това време е около 70% в този тип училище пада до 20% и експериментът е оценен като успешен. Започва изграждане на подобни училища в цялата страна. Данните за ОУЗТО има едва от 1990 г., според тях в страната има  31 училища със засилено трудово обучение с 18 000 ученици и 1400 учители. Създаването на този тип училище обаче влиза в противоречие със съществуващата нормативна уредба, тъй като учениците го завършват на 13-14 години, а законът не позволява на лица под 16 години да извършват трудова дейност. Така подготвящите се в ОУЗТО излизат подготвени, но нямат право да упражняват съответната професия.

В крайна сметка нивото на неграмотност на циганите в периода 1946− 1992 г. спада от 81% до 11%. Но това далеч не означава, че ромският етнос  е достигнал висока степен на грамотност. Едва 0.6% завършват полувисше или висше образование. С това се изчерпва положителното в образователната политика на БКП спрямо ромите. В годините след 1992 г. до днес неграмотността се повишава главоломно. Това ни навежда на извода, че за 46 години програмата за образование на циганския етнос не успява да развие уважение и необходимост от образование. Всъщност ромите запазват и до днес своя мироглед за образованието. Според тях детето трябва да започне на да посещава училище на 8−9-годишна възраст и да завърши на 13−14, когато то влиза в пубертета, защото вече е годно за женене. А българското законодателство предвижда задължително образование в периода от 6 до 16-годишна възраст, т. е. има голямо разминаване в мирогледа на българи и роми. Интеграционната политика на НР България не успява да промени възприятията на циганите за образованието и не успява да събуди чувството за уважение и нужда от образование.Може да се каже, че курсът, по който поема политиката на БКП за интеграция на циганския етнос след 1956 г. е до голяма степен правилен, тъй като се насочва към три основни цели – заселване, намиране на работа и образование. За съжаление липсата на достатъчно постоянство и дисциплина обричат предприетите инициативи на неуспех. Особено пагубни са последствия от неуспешната политика за разселване на ромите, чийто „резултати” можем да видим и днес."

Явор Генов

http://istoriograph.bg/istoriq/nai-nova-istoriq/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%91%D0%9A%D0%9F-%D1%81%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%BE-%D1%86%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D0%B5%D1%82

Наистина приключвам с офтопика за ромите, извън темата е.

 

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 36 минути, Б. Киров said:

Всъщност ромите запазват и до днес своя мироглед за образованието. Според тях детето трябва да започне на да посещава училище на 8−9-годишна възраст и да завърши на 13−14, когато то влиза в пубертета, защото вече е годно за женене.

Не виждам доказателства за това, и не може мироглед от преди 4-5 поколения да се представя за актуален . Да се отричат промените "ей така" не е издържано, това трябва да се подплати с изследвания

Баба ми са 11 деца, днес българите раждаме по 0-1-2..

Днес циганите раждат  1-2-3(4),  а не 10 или 12 , и очакват децата им да придобият някакъв занаят, вместо да крадат , или да проститурат  (коя майка иска да види детето си в калта?)
Освен това, за най-маргиналните групи - детските са значителна сума..

 

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)

Ето какво казват учените от Института за изследване на населението в БАН  за раждаемостта при ромите днес, и за промените в културата им

http://e-vestnik.bg/5912/д-р-илона-томова-раждаемостта-сред-ромd/

Цитирай

 

– Споменахте, че е намаляла раждаемостта при тях.

– Да, близо 2 пъти и това е много сериозно намаляване между двете преброявания – 1992 г. и 2001 г. Но това не се обяснява с добра социална политика. Най-сериозната причина е, че рязко спадна стабилността на младите бракове. Преди ги женеха на 13-14 г., но имаше силен контрол от страна на родителите и семействата. Сега не е така – има глад, безработица, мъжът се чувства все по-неспособен да се справи с отглеждане на деца, а и родителите не винаги могат да помагат. И момичетата започнаха по-често да напускат семействата си. Наблюдаваме неща, за които сме чели за афроамериканските гета… Тогава момичето се връща при родителите си и не ражда повече, защото остава на грижите на баща си, на братята си. Няма как да роди второ и трето дете.

 

 

 

https://www.webcafe.bg/id_986385954/fpage_6/

Цитирай

 

Толкова много ли раждат ромите?

Когато се говори за ромска раждаемост, обикновено се преувеличава, и от учените и от медиите. Достатъчна е проста справка със статистическите данни. От 70-те години насам при ромите се наблюдава значим спад в средния брой деца, родени от една жена. През 30-те години една ромска жена ражда средно 3,5 деца, а през 1970-те броят става - 2,6 деца.

На практика, за да се осигури простото възпроизводство (тоест броят на ромите да остане същият, какъвто е в момента), средният брой деца на една жена трябва да бъде 2,4. Данните на НСИ показват много близки до тези стойности - средният брой деца на една ромска жена към. е 2.57%.

 

 

И още една интересна статия по въпроса, какво се харчи от бюджета за ромите

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/obshtestvo/2013/01/11/1982629_maika_kato_vsiaka_druga/

Излиза, много вероятно ромите внасят повече или равно , само във вид на ДДС, (говорим за 700 000 потребители), отколото получават като помощи..

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 30 минути, Б. Киров said:

Ако погледнем назад в близката ни история, има една макар и колеблива и недоведена до край крачка от държавата да бъде разкъсан този порочен кръг "гетовизация, необразованост - безработица" и това е постановление 258 от 1958 и последвалите действия с него. И веднага изрично точнявам - било е действано в съвършено друга система и икономика, командно-административно, но движението, според мен е било в правилна посока:

"6. За да се създадат условия за подобряване бита и културата на циганското население изпълнителните комитети на народните съвети да вземат мерки за урегулиране, благоустрояване и хигиенизиране на циганските квартали, като при строителство на нови жилища, при трудоустрояване и преместване на циганите, същите да бъдат настанявани в разните части на селищата или районите. Изпълнителните комитети на народните съвети да предоставят безплатни парцели за строеж на жилища на циганите, бивши катунари или преместени от други селища, които са се установили на постоянна работа и местожителство в района на съвета. Разрешава на Българската инвестиционна банка в рамките на плана за кредитиране на жилищното строителство през 1959 година и следващите години, да отпуска на тези цигани, при поискване от тяхна страна заеми за строеж на жилища в размер до5,000 лева, без делово участие, като сумите по тези заеми се предоставят на местния народен съвет, за да ги изразходва той за строежа на жилищата. Погасяването на заемите да става в срок до 20 години.Изпълнителните комитети на народните съвети и съответните технически служби да осигурят спазването на всички архитектурни градоустройствени и хигиенни изисквания при строежа на тези жилища. При провеждането през 1959 годинa на благоустройствените и жилищно-строителните мероприятия в кв.Коньовица бул."Стамболийски" Изпълнителният кoмитет на Софийския градски народен съвет да осигури жилища на живущите там цигани в други пoдхoдящи райони и селища на голяма София. Разрешава на Изпълнителния комитет на Софийския градски народен съвет да построи жилища на тези цигани в новите урегулирани терени с материали от разрушените постройки в София."

http://nkf.blog.bg/politika/2012/04/27/postanovlenie-258-ot-1958-g-ili-kak-komunistite-slojiha-nach.946510

Уточнявам че не съм фен на този режим, но това е било ефективно и точно тогава са построени такива квартали със смесени жилища, в които са настанени работещи роми. Тънкостта е, че им е била осигурявана работа от държавата, но това вече е друга тема. Нещо подобно правят много по-мащабно в Сингапур през 60-те и 70-те години и то не социалистическа държава, писал съм подробно как го организира държавата там, начинанието им е 100 % успешно и печелившо за всички.

 

Съжалявам, че трябва да го кажа, но това е изкривяване на фактите. Точно с това постановление се сложи началото на настоящия проблем с циганите. Да, проблеми с тези хора е имало и преди, има ги и навсякъде по света. Но проблемът с гетата започва точно от тогава. Точно с това постановление се откъсват циганите от очевидно естествения за тях скитнически начин на живот и се разселват из цялата страна, включително и там, където никога не ги е имало. А колко ефективни са били мерките говорят фактите, че тая политика не само е набързо изоставена, ами има и специално решение от 70-те за разрушаване на гетата, което, както е видно, не се е случило. 

  • Потребители
Публикува

Ето за това говоря. Анкети сред децата, родителите и учителите... Няма такова нещо като "родителите роми не искат децата им да ходят на училище"

Които иска да спори или да ми казва какво да правя, нека първо да прочете цялото изследването..

Не ми се занимава с фрустирани тиквеноглавци, на които трябва да цитирам или обяснявам дума по дума какво пише в изследването, както в темата с монографията на Лия Грийнфелд

 

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiB7aLkyIfgAhWBLlAKHQPABQA4ChAWMAB6BAgIEAI&url=https%3A%2F%2Fwww.uni-sofia.bg%2Findex.php%2Fbul%2Fcontent%2Fdownload%2F110869%2F848125%2Fversion%2F1%2Ffile%2FAvtoreferat.pdf&usg=AOvVaw3fq0Fw7l9204HlV9FI8W8v

 

Може да се види какво казват учителите на ромчетата за техните проблеми в обучаемостта - при набор от твърдения, стр. 14

50 от 50 учители (100 процента) от учителите смятат че проблемите в обучаемостта  са поради невладеенето от учениците на български език

От тях 40 учители (80 процента) са посочили също че децата не могат да се адаптират към училището и реда в него (как да се адаптират, като много малко вдяват)

А 10 учители (20 процента) са посочили различия в културата (е какво като има различия)

"Ами то не може да говори български, аз как да му превеждам"... кърти мивки.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 4 часа, nik1 said:

Ето за това говоря. Анкети сред децата, родителите и учителите... Няма такова нещо като "родителите роми не искат децата им да ходят на училище"

Които иска да спори или да ми казва какво да правя, нека първо да прочете цялото изследването..

Не ми се занимава с фрустирани тиквеноглавци, на които трябва да цитирам или обяснявам дума по дума какво пише в изследването, както в темата с монографията на Лия Грийнфелд

 

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiB7aLkyIfgAhWBLlAKHQPABQA4ChAWMAB6BAgIEAI&url=https%3A%2F%2Fwww.uni-sofia.bg%2Findex.php%2Fbul%2Fcontent%2Fdownload%2F110869%2F848125%2Fversion%2F1%2Ffile%2FAvtoreferat.pdf&usg=AOvVaw3fq0Fw7l9204HlV9FI8W8v

 

Може да се види какво казват учителите на ромчетата за техните проблеми в обучаемостта - при набор от твърдения, стр. 14

50 от 50 учители (100 процента) от учителите смятат че проблемите в обучаемостта  са поради невладеенето от учениците на български език

От тях 40 учители (80 процента) са посочили също че децата не могат да се адаптират към училището и реда в него (как да се адаптират, като много малко вдяват)

А 10 учители (20 процента) са посочили различия в културата (е какво като има различия)

"Ами то не може да говори български, аз как да му превеждам"... кърти мивки.

 

Ще се опитам да прочета изследването, но само един бърз въпрос. 

1. От тези 100 учителя колко са с ромски или полу ромски произход? 

2. От тези 100 учителя колоко говорят или поне разбират ромски?

 

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, nik1 said:

Ето за това говоря. Анкети сред децата, родителите и учителите... Няма такова нещо като "родителите роми не искат децата им да ходят на училище"

Които иска да спори или да ми казва какво да правя, нека първо да прочете цялото изследването..

Не ми се занимава с фрустирани тиквеноглавци, на които трябва да цитирам или обяснявам дума по дума какво пише в изследването, както в темата с монографията на Лия Грийнфелд

 

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiB7aLkyIfgAhWBLlAKHQPABQA4ChAWMAB6BAgIEAI&url=https%3A%2F%2Fwww.uni-sofia.bg%2Findex.php%2Fbul%2Fcontent%2Fdownload%2F110869%2F848125%2Fversion%2F1%2Ffile%2FAvtoreferat.pdf&usg=AOvVaw3fq0Fw7l9204HlV9FI8W8v

 

Може да се види какво казват учителите на ромчетата за техните проблеми в обучаемостта - при набор от твърдения, стр. 14

50 от 50 учители (100 процента) от учителите смятат че проблемите в обучаемостта  са поради невладеенето от учениците на български език

От тях 40 учители (80 процента) са посочили също че децата не могат да се адаптират към училището и реда в него (как да се адаптират, като много малко вдяват)

А 10 учители (20 процента) са посочили различия в културата (е какво като има различия)

"Ами то не може да говори български, аз как да му превеждам"... кърти мивки.

 

И отново въпроса за мястото на семейството в отпадането на ромското дете от училище заема основно място в отговорите на анкетираните учители. Когато съм задавала въпрос на семейни роми, кое е най-важно за теб? отговорът, винаги е бил един и същ- детето/ децата. И в такъв аспект е необходимо да не се подценява възможността за ангажиране на родителите в процеса на обучение, например в училищно настоятелство. Факт е, че от проведенето изследване в хомогенните училища такива настоятелства не са учредени. В последните години все повече расте интересът към ангажиране на родителите в образованието и възпитанието на децата. Въз основа на научни изследвания, анализ на дългогодишна практика и динамичните промени в обществото и семейството се е стигнало до извода, че образованието е твърде важно нещо, за да бъде оставено само на преподавателите, и че родителството е твърде важно, за да бъде оставено само на родителите. Родителската ангажираност получава нови измерения като партньорство на учителите, като споделена отговорност за възпитанието на децата

 

 

 

Кой ограничава равнопоставеността на ромските деца?Кой трябва да научи децата на български?

Отделно-не съм запознат с живота на групите ,които са изследвани,но тези с които аз работя ,знаят на доста добро ниво български,но проблемите си остават!

 

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 4 часа, Skubi said:

Ще се опитам да прочета изследването, но само един бърз въпрос. 

1. От тези 100 учителя колко са с ромски или полу ромски произход? 

2. От тези 100 учителя колоко говорят или поне разбират ромски?

 

1. Всичките антекетирани учители са от български етнически произход.

2. ?

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
1 hour ago, Бобо said:

И отново въпроса за мястото на семейството в отпадането на ромското дете от училище заема основно място в отговорите на анкетираните учители. Когато съм задавала въпрос на семейни роми, кое е най-важно за теб? отговорът, винаги е бил един и същ- детето/ децата. И в такъв аспект е необходимо да не се подценява възможността за ангажиране на родителите в процеса на обучение, например в училищно настоятелство. Факт е, че от проведенето изследване в хомогенните училища такива настоятелства не са учредени. В последните години все повече расте интересът към ангажиране на родителите в образованието и възпитанието на децата. Въз основа на научни изследвания, анализ на дългогодишна практика и динамичните промени в обществото и семейството се е стигнало до извода, че образованието е твърде важно нещо, за да бъде оставено само на преподавателите, и че родителството е твърде важно, за да бъде оставено само на родителите. Родителската ангажираност получава нови измерения като партньорство на учителите, като споделена отговорност за възпитанието на децата

 

 

 

Кой ограничава равнопоставеността на ромските деца?Кой трябва да научи децата на български?

Отделно-не съм запознат с живота на групите ,които са изследвани,но тези с които аз работя ,знаят на доста добро ниво български,но проблемите си остават!

 

Казваш, системата е добра и си е свършила работата, само дето родителите са лоши?

Авторефератът има изводи и препоръки, не е зле да се прочетат..

Могат да се дават и още  насоки, само че няма да са политкоректни (затова не са дадени в автореферата)

-да има специално двуезично обучение , с наблягане на езиковата подготовка в първите класове

-да им преподават учители от техния етнос

-да имат програма, ориентирана към особеностите им (музика, рисуване, занаяти, трудово дело), вместо общообразователната

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 6 часа, nik1 said:

1. Всичките антекетирани учители са от български етнически произход.

2. ?

В миналият век, командирваха значително количество учители в /основното/училището ни. Не си спомням да имаше и един който за тези 4/8/ години да е научил езикът на унгарците....

Американосите пратени тук да водят фирмата, веднага се записват на курс по унгарски, или за по-удобно плащат на учителка която идва в работно време и нас ограмотява но американски английски а тях на унгарски....

Мотивацията, мотивацията......е големо нещо+култура.

  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, nik1 said:

Казваш, системата е добра и си е свършила работата, само дето родителите са лоши?

Авторефератът има изводи и препоръки, не е зле да се прочетат..

Могат да се дават и още  насоки, само че няма да са политкоректни (затова не са дадени в автореферата)

-да има специално двуезично обучение , с наблягане на езиковата подготовка в първите класове

-да им преподават учители от техния етнос

-да имат програма, ориентирана към особеностите им (музика, рисуване, занаяти, трудово дело), вместо общообразователната

 

 

Дали е добра,или лоша системата е интересен въпрос!

Кой доколко се съобразява с правилата на системата, също е интересен въпрос!

Интересен въпрос е и,как някой под защитата  на малцинствения си  статут ,заобикаля правилата на системата за сметка на друг,който няма това преимущество!

 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!