Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 7 минути, Бобо said:

Дали е добра,или лоша системата е интересен въпрос!

Кой доколко се съобразява с правилата на системата, също е интересен въпрос!

Интересен въпрос е и,как някой под защитата  на малцинствения си  статут ,заобикаля правилата на системата за сметка на друг,който няма това преимущество!

 

Ммммм дааааа.

Подобни ги казваха и на нас, когато претендирахме за помощ за това, че едно 100 годишно училище с добър авторитет да не изчезне и да се деградира като едно килийно или неделно/каквито ги организирват в посолствата за да не забравят кирилицата децата на дипломатите/ училище с изключителен статут, защото беше единствено в унгария което беше под 100% управлявано от българското министерство. Унгарците осребряваха 50% от всичките масрафи на българската страна....

Не и не. Закона е така и така и това за всички се отнася...Беше стандартният отговор.

И така вместо да стане елитно училище с възможност на командировка на дабри български педагози, да сме редом с американското, английското, немското, руското......

 Селави.

  • Мнения 203
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 8 часа, nik1 said:

Могат да се дават и още  насоки, само че няма да са политкоректни (затова не са дадени в автореферата)

-да има специално двуезично обучение , с наблягане на езиковата подготовка в първите класове

-да им преподават учители от техния етнос

-да имат програма, ориентирана към особеностите им (музика, рисуване, занаяти, трудово дело), вместо общообразователната

Към това добавям задължиелна предучилищна подготовка. За усвояването на който и да било език като майчин, а не като чужд, е необходимо детето да е изложено на него ежедневно между нулевата и четвъртата си година. Което значи тези деца ежедневно да комуникират не само на езика на родителите си, но и ежедневно на езика на средата, пребивавайки в в среда, в която се говори български, и активно взаимодействайки с хора, на които българският е майчин.

След четвъртата си година детето не учи "втори майчин", то учи първи чужд език, което изисква напълно различен подход - чуждоезиково обучение.

Преди да се обвиняват отпадащите от учебната система, не е зле да се помисли как биха се справяли които и да било български деца, ако в първи клас им говорят примерно на китайски. И после пак така във втори, трети.... и докато издържат.  Без обаче никой да се занимава по методите на чуждоезиковото образование за деца да ги научи на китайски.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува
Преди 13 часа, dora said:

Към това добавям задължиелна предучилищна подготовка. За усвояването на който и да било език като майчин, а не като чужд, е необходимо детето да е изложено на него ежедневно между нулевата и четвъртата си година. Което значи тези деца ежедневно да комуникират не само на езика на родителите си, но и ежедневно на езика на средата, пребивавайки в в среда, в която се говори български, и активно взаимодействайки с хора, на които българският е майчин.

След четвъртата си година детето не учи "втори майчин", то учи първи чужд език, което изисква напълно различен подход - чуждоезиково обучение.

Преди да се обвиняват отпадащите от учебната система, не е зле да се помисли как биха се справяли които и да било български деца, ако в първи клас им говорят примерно на китайски. И после пак така във втори, трети.... и докато издържат.  Без обаче никой да се занимава по методите на чуждоезиковото образование за деца да ги научи на китайски.

Знаеш ли каква е практиката на китайците?

Понеже и двамата родителя работят обикновенно по 30 часа на ден, когато го роди китайката почти веднага приема за гледачка до детето една стара унгарка/обикновенно пенсионирана педагожка/, при която фактически живее. Много често се вижда в суперите възрастни жени с "китайски" внучета да пазаруват. И малките се научават чисто и правилно да говорят на унгарски....

Китайките или си прибират децата ежедневно или го наобикалят на ден два, но има когато в седмицата веднъж....Детето ходи в ясли, детска градина до около 3-5 годишна възраст и това строго под контрола на педагожката.

На около 4-5 години детето го взимат и го изпращат в китай при дядо-баба където живее до 6-7 годишна възраст. На 7 години го връщат и записват в унгарското училище....

По заможните китайци си прекарват и родителите тук, но за бейбисистер и тогава взимат пенсионирана унгарка.

Сега  вече си направиха китайски основни училища и гимназии.

Досега нямаше.

 

  • Потребител
Публикува

Плюсче от мен, Скуби.

Въпросът с експатите е доколко смятат да остават в държавата постоянно, или само за продължителността на договора.

Ако искат да останат за постоянно, то е ясно, че първият и най-важен език за децата им ще  бъде този на средата. Китайските училища вероятно са създадени за хората, които не възнамеряват да остават трайно - ако детето така или иначе ще се върне в Китай, за какво му е този унгарски?!

Нашите цигани обаче не са в това положение. Те са си в родината си. Очевидно родителите им не са в състояние да си плащат на пенсионерки да учат децата им на български, ерго решението следва да е друго.

Проблемът обаче се състои в това, че тези деца не са желани от обществото. То не само не иска да направи нищо за тях, за да ги приобщи, а им се сърди, че са се родили. Така интеграцията им няма да се случи никога.

  • Модератор Военно дело
Публикува
On 24.01.2019 г. at 17:48, Б. Киров said:

Това съм го повтарял много пъти в този форум:

"Махнете тези цигански ГЕТА, господа политици!" - перифразирам една друга фраза по повод на една Стена:), там е Проблемът с нашите цигани/роми.

Въпроса е -Как? 

  • Модератор Военно дело
Публикува

Специално за Ники с неговата любов към статистиките. 

Реално днес в България няма статистика относно ромите. Имам чувството, че това се прави нарочно, да не се плашат българите. Част от циганите се пишат турци (това е много популярно), други българи. Съответно статистиката се изкривява моментално. Колкото до любовта към учението и нежеланието за престъпления и проституция... Ромите не са идиоти и знаят, че българите гледат с добро око на учението и с лошо на кражбите и проституцията. Те просто казват това което се очаква от тях да бъде казано. Което също моментално изкривява статистиката. 

Забелязал съм, че десните либерали много обичате да говорите за толерантност, приемане, интеграция... но изтървате най важното- икономиката. Ромите не са идиоти и виждат какво се случва около тях. А какво се случва?

1 Държавата плаща на ромите "Данък обществено спокойствие" под формата на социални плащания и затваряне на очите за ред престъпления. 

2 Работа няма.

Винаги съм бил противник на поставянето на каруцата пред коня. Тоест първо човек учи, после си търси работа. Трябва да е обратното, още преди да започне обучението си да е сигурен, че после ще започне работа по това което е учил.

Иначе казано, за да се разреши ромския въпрос на ромите трябва да се намери нормална работа от която да заработват нормални доходи. Тогава те ще са мотивирани и да учат и да се държат прилично (в смисъл да не крадат, проституират и прочее). Проблемът е, че българската държава днес не може да им намери работа. "Политическата класа" обаче му намери колая- що годе образованите българи бяха натирени да работят в Европа, а на ромите се плаща данък "Обществено спокойствие". Стабилността е осигурена, остава само "политическата класа" да си менкат властта на принципа "Заедно можем (да крадем) повече".

  • Потребители
Публикува
1 hour ago, Frujin Assen said:

Въпроса е -Как? 

„со малко кютек и со блага дума” – първо им осигуряваш нисколихвен държавен/общински заем като на малоимотни и бездомни, а не като на „роми”, за придобиване на собствено жилище на дългосрочно изплащане от минимум 20 години; и второ, изискваш от тези, които придобиват такова жилище да имат работа, за да го изплащат, общините и държавата им отварят работа и финансират строежа на тези апартаменти или къщи.

Идеята е такава държавна програма да обхване всички изпаднали под чертата на бедността и лишени от собствено жилище, а това са именно ромите, но не дефинирани като „роми” по етнос, а като бедни по социално положение. Тогава такава програма ще бъде Програма за ликвидиране на бедността в България.

И слагане на категоричен край на тази практика:

f658d5d16dc5c36ad4567a8985f1a934.jpg

http://www.wikiwand.com/bg/%D0%A6%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8_%D0%B2_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F

 

алъш вериша с циганските гласове

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Киров, ти ме изумяваш! Откога ДПС стана лява партия? Тя е етническа и много цигани гласуват за ДПС, тъй като се турчеят. Иначе както много добре знаеш циганите не разбират от ляво-дясно, а от пари в кеш, бира и кебапчета.

Цитирай

Делегатите на Седмата национална конференция на ДПС, като подчертаваме идентичността си на ориентирана към политическия център либерално-демократична партия – първата българска партия, пълноправен член на ЕЛДРП и на Либералния интернационал като отбелязваме, че вече 20 години ДПС неизменно превръща основните либерални ценности – свобода, толерантност и отговорност, в стратегически принципи на политика за защита на правата и свободите на личността и малцинствата чрез пълноценната им интеграция във всички сфери на социалния, културния и икономическия живот на страната и изградения на тази основа модел на толерантността

https://www.dps.bg/za-dps/programna-deklaratziya.html

Цитирай

ДПС винаги е ориентирано към политическия център, а като политическа идентичност се определя като либерално-демократична партия. ДПС е първата българска либерална партия – пълноправен член на Европейската либерална демократична и реформистка партия (ELDR), а от 28.10.2003 - и на Либералния интернационал.  От тези позиции ДПС ще продължи активното сътрудничество с международните либерални структури, като наред с това ще води политика на разширяване на либералната ниша в политическото пространство на страната.

Те казват, че са либерали, ти ги изкара леви.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 19 часа, Frujin Assen said:

Забелязал съм, че десните либерали много обичате да говорите за толерантност, приемане, интеграция... но изтървате най важното- икономиката.

 

Ha-ha-ha-ha-ha-ha, как и къде си забелязал", че десните либерали изтърват икономиката, ha-ha-ha-ha-ha? Ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха. Майтапчия

 

Преди 19 часа, Frujin Assen said:

Тоест първо човек учи, после си търси работа. Тоест първо човек учи, после си търси работа. Трябва да е обратното, още преди да започне обучението си да е сигурен, че после ще започне работа по това което е учил. 

Това говоря години наред и това ми е основния мотив, ,ха-ха-ха-ха-ха-ха, ти не ебаваш да осмисляш много.... И след 10 години нещо ти светва, ха-ха-ха-ха

Пусни един сърч с "дуално обучение" или "дуално образование" във форума ,и виж кой пише за него..

Или виж на колко места съм написал и в други теми:

Цитирай

да имат програма, ориентирана към особеностите им (музика, рисуване, занаяти, трудово дело), вместо общообразователната

==================

Освен това, изобщо не е задължително ромите да бъдат на най-ниското ниво черноработници

Левите нацита са склоннни да разглеждате циганите като умствено и генетично изостанали, способни да работят само най-черната работа,ха-ха-ха-ха-ха...Само че образованите индийци са пет пъти умни от "електората", ха-ха-ха-ха-ха

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
On 25.01.2019 г. at 10:37, nik1 said:

-да имат програма, ориентирана към особеностите им (музика, рисуване, занаяти, трудово дело), вместо общообразователната

За това отново сте напълно прав.

За децата в неравностойно положение, вкл. за децата с различни видове инвалидност, ВИНАГИ се препоръчва образованието да се фокусира върху това което могат, вместо да се губят време и усилия в това, което не могат. Така им се дава шанс да използват уменията си и да ги развият в степен, в което в нещо са много по-добри от останалите, разбирайте имат конкурентно предимство, което поне в някаква степен да ги направи конкурентноспособни на пазара на труда като възрастни. Но най-важният фактор е, че този подход поддържа висока мотивацията им да продължават да учат.

Предтсавете си, ако всяко ваше усилие да направите нещо, се среща с провал. Примерно защото бидейки с някаква инвалидност, това просто не ви се удава и няма да започне да ви се удава, колкото и да се опитвате. Всеки човек при това положение се отказва, с усещането, че е неспособен, че е обречен на нещастието си доживот. И си представете какво е, ако на такъв човек му се покаже, че нещо може по-добре от другите - за самочувствието му, за желанието му да се развива, за надеждата за бъдещето, с което това го изпълва въпреки затрудненията му.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 36 минути, dora said:

Предтсавете си, ако всяко ваше усилие да направите нещо, се среща с провал. Примерно защото бидейки с някаква инвалидност, това просто не ви се удава и няма да започне да ви се удава, колкото и да се опитвате. Всеки човек при това положение се отказва, с усещането, че е неспособен, че е обречен на нещастието си доживот. И си представете какво е, ако на такъв човек му се покаже, че нещо може по-добре от другите - за самочувствието му, за желанието му да се развива, за надеждата за бъдещето, с което това го изпълва въпреки затрудненията му.

Какво да си представям като се сблъсквам с това в България - не съм първа младост, и ги нямам "конкурентните"  предимства пред  по-младите /младите са склонни да работят за по-малко пари при по-голям стрес -физически ли психически, да правят компромиси с работно време,  и с неспазване от страна на работодателите на законодателството/

Това не могат да си го представят хора, израстнали ли само в саксия, или - "млади и зелени" са, или са с някакъв "уреден" професионален живот..

====================================

Освен това, искам да споделя един опит били наблюдение (не го споделям за първи път ) относно "отказването" от учене на хора със много високо образование, като преподателят е авторитарен и/или материлаът не се разбира

В БИМ се провеждат различни обучения, на хора имащи вече високо ниво на образование, квалификация и постигнали професионално израствасване

Повечето лектореи и преподаватели са от "една ръка хора" със курсистите  (които им са и им професионални "съ-колеги") Обученията минават перфектно - няма властово или друго разстояние, лекциите често се превръщат в дускусии, и нищо не опсатва ненаучено или неразбрано (никой не го е срам , а и самите лектори, че няма да бъде подготвен или знаеш по всички въпроси)

Има една дама лекторка, в трета възраст, която препадава малко или много авториотарно  и не склонна да приеме дискусия   -приема я като критика (даматае на най-високо професионална позиция или ниово в условно системата в България ),

Каква се случва в края на лекцията?. .Излиза се в почивка и се чуват разговорите на курсисти - доценти,   ръководители на лаборатори "Ами аз нищо не разбрах от лекцията и материла. -Ааа, и аз нищо не разбрах"... (ха-ха-ха-ха-ха)

(като по учебник по психология -обща и социологична)

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Цитирай

When statistical adjustments are used to convert the backward digit span results to full-scale IQ scores, Indian Americans place at about 112 on a bell-shaped IQ distribution, with white Americans at 100. 112 is the 79th percentile of the white distribution. For more context, consider that Ashkenazi Jews are a famously intelligent ethnic group, and their mean IQ is somewhere around 110.

https://pumpkinperson.com/2014/09/29/the-incredible-intelligence-of-indian-americans/

 

 

 

 

https://www.forbes.com/2009/02/24/bobby-jindal-indian-americans-opinions-contributors_immigrants_minority.html#1634c766583b

Цитирай

 

In 2007, the median income of households headed by an Indian American was approximately $83,000, compared with $61,000 for East Asians and $55,000 for whites.

About 69% of Indian Americans age 25 and over have four-year college degrees, which dwarfs the rates of 51% and 30% achieved by East Asians and whites, respectively. Indian Americans are also less likely to be poor, or in prison, compared with whites.

 

 

 

 

Хранене, социално-икономически условия, образование, расизъм, отхвърляне и сегрегаия, култура (тя е следствие от многото фактори) - всичко това окава влияние върху IQ

Но е факт че, при еднакви условия с белите, индийците показват по-високо IQ и просперитет

 

Та така...

А според според някои оценки има 5 милиона "скрити геннии" в Индия (което значи че в България има нас 2000 скрити гении  сред джипситата)

https://www.sbs.com.au/news/dateline/tvepisode/india-s-beautiful-minds

 

 

Та така

Трябва да се чете, не само да се пише (те чукчите така правят - само пишат, без да четат, защото "не са читатели,а са писатели"),

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 1 час, nik1 said:

https://pumpkinperson.com/2014/09/29/the-incredible-intelligence-of-indian-americans/

 

 

 

 

https://www.forbes.com/2009/02/24/bobby-jindal-indian-americans-opinions-contributors_immigrants_minority.html#1634c766583b

 

 

 

Хранене, социално-икономически условия, образование, расизъм, отхвърляне и сегрегаия, култура (тя е следствие от многото фактори) - всичко това окава влияние върху IQ

Но е факт че, при еднакви условия с белите, индийците показват по-високо IQ и просперитет

 

Та така...

А според според някои оценки има 5 милиона "скрити геннии" в Индия (което значи че в България има нас 2000 скрити гении  сред джипситата)

https://www.sbs.com.au/news/dateline/tvepisode/india-s-beautiful-minds

 

 

Та така

Трябва да се чете, не само да се пише (те чукчите така правят - само пишат, без да четат, защото "не са читатели,а са писатели"),

 

 

PS

За Фружин

Ето ти пак икономика - друг път да не демагостватваш и тролиш че пропускам икономиката (която ти и другите леви нацита не разбирате по друг начин, освен като  неосталинска, в която държавата трябва да открива работни места, като индийците в България следва да са на строежите )

https://www.forbes.com/2009/02/24/bobby-jindal-indian-americans-opinions-contributors_immigrants_minority.html#53262112583b

Цитирай

It's tempting to dismiss Indian-American dominance of the spelling bee as just a cultural idiosyncrasy. But Indian success in more important fields is just as eye-catching. Despite constituting less than 1% of the U.S. population, Indian-Americans are 3% of the nation's engineers, 7% of its IT workers and 8% of its physicians and surgeons.

България има нужда от  лекари, инженери и IT специалисти, нали така беше?

 

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува

India's Beautiful Minds (индийските "красиви умове")

It’s believed 5 million children in India have genius IQs (над 130 демек) but are never discovered. We follow two

 

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, nik1 said:

genius IQs (над 130 демек)

Бих казала "талантливи" ("gifted") тук - не са го написали правилно. 

Вижте:

IQ tests can be used to determine giftedness in some children. Depending on which test is used, mildly gifted children score from 115 to 129, moderately gifted from 130 to 144, highly gifted from 145 to 159, exceptionally gifted from 160 to 179, and profoundly gifted -- 180.

Гениални би трябвало да се считат само децата с IQ над 160, казвам го това, защото моето IQ, когато ми го мериха като дете, беше 147... но не са ме определяли като гений, опазил ме Бог... Само от училище непрекъснато настояваха да ме пращат на всевъзможни олимпиади, на които правех всичко възможно да не ходя...

Между другото, gifted децата също имат проблеми в общообразователната система, защото им е скучно и се демотивират. Най-кофтито е, когато със сигурност усещаш, че учителят ти е с по-малко IQ oт теб и това те дразни неимоверно....

Аз бях станала страхотно проклета, когато усетех, че някой учител е средноинтелигентен - държах се ужасно с него....

Днес съжалявам за това, но тогава ме беше много яд, че ми губят времето с глупости и ги обвинявах вътрешно, че не могат да мислят с моето темпо - не можех да си представя, че някой ВЪЗРастен, който трябва да ми е авторитет, ще е по-бавен мисловно от мен... Конфронтирах се с тях, шредизвиквах ги, правех ги за смях пред класа, абе гадничко постъпвах отвсякъде погледнато....

Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 15 минути, dora said:

казвам го това, защото моето IQ, когато ми го мериха като дете, беше 147...

ha-ha-ha -ha

Личи ви...

Преди 15 минути, dora said:

Аз бях станала страхотно проклета, когато усетех, че някой учител е средноинтелигентен - държах се ужасно с него....

Днес съжалявам за това, но тогава ме беше много яд, че ми губят времето с глупости и ги обвинявах вътрешно, че не могат да мислят с моето темпо - не можех да си представя, че някой ВЪЗРастен, който трябва да ми е авторитет, ще е по-бавен мисловно от мен... Конфронтирах се с тях, шредизвиквах ги, правех ги за смях пред класа, абе гадничко постъпвах отвсякъде погледнато....

Ха-ха-ха-ха, не мога да повярвам

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 6 минути, nik1 said:

ha-ha-ha -ha

Личи ви...

Ха-ха-ха-ха, не мога да повярвам

 

.... продължих в този дух и в университета (СУ), но бях станала малко по-рафинирана - децата са жестоки, защото нямат мярка, в университета имах малко повече съвест явно.... Чак като отидох да уча в чужбина, мирясах :))

  • Потребители
Публикува
On 26.01.2019 г. at 17:37, Frujin Assen said:

Забелязал съм, че десните либерали много обичате да говорите за толерантност, приемане, интеграция..

Десните либерали са консерваторите.. След Френската революция в Европа , а в България след приемането на Търновската конституция, се приема либерален ред , при който че никой гражданин не е изключен. Десните либерали искат този ред да не бъде променян , затова те са  консерватори.

Този ред го променят болшевиките, сталинистите и нацистите,... те са "революционерите", биха стояли "от ляво" в ранния френски парламент.

В България кашата за масите е голяма.., защото масите са заляти от опорки, и фалшиви новини, от корумпирана, несвободна преса и медии, с посредствена журналистика (една дама професор в СУ даваше нагледно обясние какво е нивото на студентите по журналистика днес) . Затова  просто ще повторя думите на един лидер - "Нека не се обижда и подиграва консерватизма,  като се сравнява с авторитарния национализъм"

 

 

 

  • Потребител
Публикува

А защо, когато се говори за цигани, се дават данни за индийците? Не е ли една от теориите за циганския произход, че те са били изгонени от Индия? Сиреч, и останалите индийци нещо не са ги долюбвали особено.

  • Потребители
Публикува
Преди 28 минути, sir said:

Не е ли една от теориите за циганския произход, че те са били изгонени от Индия? Сиреч, и останалите индийци нещо не са ги долюбвали особено.

Е това е малко като вадене на вода от "не много чист кладенец"


 

Не знам какви данни има за това, че ромите са били изгонени от Индия

По-скоро може да се предположи, че името roma произлиза от санкскритското име на "drum", и най-общо с това име са означавани хората със свободни професии..

Самоназванието се разпространило върху всички цигански групи, напуснали Северна индия или Индия и разселили се в Персия, Византия, Европа и северна Африка

 

 

Предците на ромите или циганите са част от "петата каста" или както се наричат сега Scheduled Castes,  ефемизми за безкастовите групи avarna

Тези хора и групи са били най-ниското ново в индийското общество (и все още са, макар и кастовата система да е забранена в съвременна Индия)

 

Цитирай

In modern literature, the Scheduled Castes are sometimes referred to as untouchables

 

Култура им е следствие от много исторически наложени фактори - дори този че са отхърляни от мнозинствата, е фактор който формира културата им

Името αθίγγανοι ( асингани) - в българския проникнало от гръцкия като "цигани" и означава "хора до които другите не се докосват", untouchables (αθίγγανοι).

 

  • Потребител
Публикува
1 hour ago, nik1 said:

Е това е малко като вадене на вода от "не много чист кладенец"


 

Не знам какви данни има за това, че ромите са били изгонени от Индия

 

И аз не знам, не съм се интересувал. Пък и не ме интересува, честно казано. Благодаря все пак за отговора. :)

  • Потребител
Публикува

Нямам идея дали кладенеца е чист или не дотам , по скоро е въпрос на спекулации поради липса на исторически сведения.

И по лингвистични и по генетични данни циганите са от Северозападна Индия и са побегнали на запад преди около 1000 години.

По същество към този момент са били един род - патриарх с няколко сина , двама-трима негови братя с първите братовчеди , внуци и правнуци , женоря - общо около 250-300 души.

Спекулация: явно са били беляджии по принцип  и някой раджа е решил да ,,ги вкара в правия път,, и оттам като са побегнали та ,, беж крачета,,

Тук е мястото да споменем , че са един от малкото народи с установено понятие за нечовекотнас - нециганин(и то не просто като обозначение , а като нещо лошо , втора ръка , нечовек , цигански вариант на варвари с още по-отрицателно отношение) , което си е вид ,,расизъм,, или не знам както там го наречете.

Дали неинтегрирането им се дължи на неприемане от мнозинството или на този специфичен техен ,,расизъм,, е въпрос без отговор.

Драмата им в  исторически план е , че не са случили на занаят - един друг народ с подобно понятие за другите е заложил на банкерство , бижутерия и правене на кино и е спечелил.Братята цигани са изтеглили късата клечка - песни , танци , тук-там калайдисване и ,,бране,, на каквато падне чужда собственост.Както се казва - икономиката , глупако.

  • Потребител
Публикува
On 27.01.2019 г. at 19:02, dora said:

 

Между другото, gifted децата също имат проблеми в общообразователната система, защото им е скучно и се демотивират. Най-кофтито е, когато със сигурност усещаш, че учителят ти е с по-малко IQ oт теб и това те дразни неимоверно....

 

😁Те всички деца такова усещане имат!😄Някои даже не го израстват!😄

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!