Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Куманите също са езичници. Освен това е малко дискусионно доколко самия Ногай не е бил християнин, респ. и Чака.

  • Мнения 98
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Публикува
Куманите са избягли от татарите и това е установено и прието в науката история с методологият и принципите и, т.е на база принципите в Историята намесванто на кумани или др под в произхода на татарката Енкона подобна аргументация е от рода на можело Теодор да бил отишъл в таверната и там видял кръчмарицата гъркинята Ефросина, можело осмата жена на хана мормон, да го направила православен и др. под. т.е. не почива на установените истоически принципи и е за кошчето, освен ако някой не е възприел за истоирчески принципите използвни от Йончев, които Йончев си определя за исторически, но на практика нямат нищо общо с историята. Подчертах, че такива разговори и аргументи не а за историята, независимо, че е пълно с тях, можело да допишеме Пахимер.
Та на какъв принцип Йончев е определил, че Енкона и Ефросина саедно и също лице ?
Поставих този нелеп аргумент, но се подминава, като факта, че според съвременното му рзбиране служебното понятие "покръстване" в средновековието, не било оначавало "покръстване", а преименоване !?
Йончев,
какъв ти е принципа , че съпругата на Т. Светослав наречена Ефросина е татарката Енкона, къде Пахимер или който и да е записал това, което ти твърдиш и изискваш, че трябвало да бъде записано в исторически сведения, така както ти днес искаш д бъдело записано, че да можело а се установи по твоите принципи истоиреската истина?
Може ли някой днес да определя, какво трябвало да бъде записано и как точно да било записано, че да можел той ( който и да е след, като се занимава с история б.а.) да разбере и докаже фактичското сътояние, което обаче трябвало да отоваря на неговите критерии измислени днес и ако не било записано" по род татарка", или не бил записана националността или по начина определен от някой си днес исторически било невъзможно да се установи по "неговите" " исторически" принципи !?
Kазах ли, че пиесата се развива в Татария? По определение всичко, което излиза от Тартария ( или България и т.н.) освен, ако не е указано противното е с Тартарски, ( респ, български и т.н. б.а.) произход. Така е изказват хората дори и днес. Те не записват всичко, което не е. Дадох примера гостите от България. Които са българи по определение на идващи от тази територия. Ако имаше един грък, той щеше да е посочен изрично.
Как Ефросина от Борловия синодик да е Енкона на Пахимер, като Пахимера не посочва името Ефросина за Енкона, нито е записал каквото и да е преименоване зацарицата на Т Светослав Ефросина ?
На база на традицията българите да си наименоват цариците на осмата жена на татарския кхан мормон ли, първият мормон в историята и заради това ли съпругата на Т Светослав е Ефросина ?
Йончев и вторият ти опит да дописваш Пахимер отива в кошчето на Историята.
И най-нелепото е, е след като се е приело, на каква ли основа, и се цитира и тук, че Ефросина е Енкона, а не са различни жени, да се изтъква, как Енкона била християнка, която се покръстила и си сменила името !?
Ами, че нали имнно на това схващане на конкретиката, устаниена въз основа на истоирческите методи от факта, че има в един и същи период лице Енкона в Тартария, което е било покръстено от Ефросина Ногайска, и тя е жена на цар българки Теодор Светолав, на база установеното в Историята, се е установило, че Енкона е Ефросина и тов е историческия метод , т.е. те са едно и също лице и името е сменено при покръстването, добре установен метод и няма други .
На какво друго основание тогава се твърди, че Ефросина е Енкона, а не друга жена?
Не става и тако и вако. И пак било исторически принцип. И така и вако не са исторически принципи, колкото и да са ги възприели някои за такива и така да и ги наричат.
Ногай бил първият мормон, а Т Светослав първият от царски род, който се оженил за жена от презряното простолюдието. Пак Уникално. Благородните западняци едва в 20 век се решиха на такова кощунство. Т Светолав първият буржоа капиталист в хисторито. Наред с първия селски цар, първя хан морон се с принципа на Уникалност и феномени, като исторически принципи.
Чака си загубил ключа от Търново и взел шуролинчо си да му отключи, защото назначения от него за домакин Смилец сменил бравата, немало да му отвори портите и ключа на жена му търновката, която към тази 9 та година от брака им аще да му е родила поне 8 деца с три момчета, иначе да бе оставена, като парясница на втората гоин аот брака им .
Самата фактология на развитието на събитията с влизането на Т Светолва в Търново доказва, че жена му татарско нобилити директен наследник на Чингиз хан.
  • Потребител
Публикува (edited)

Той, човека, който най-много говори за методология и принципи в историята май въобще не е поглеждал цяла нарочна тема която съм направил с тази цел: http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=15447#entry277419 . Съмнявал се, че от там ще му светне нещо, ама знае ли човек? Да не говорим, че не прави разлика между кръщелното име Енкона и царското Ефросина, още повече, че практиката за смяна на имената на царе и царици при "встъпването им в длъжност" е широко разпространена (***************************).

П. П. Извинявам се, че въобще се обаждам. Айде сега трийте свободно, пък после ще питам защо сте ми изтрили мнението, къде съм сбъркал и казал ли съм нещо невярно. ************************. Накрая пак ще повторя, че трябва да смените това "БГ Наука" с нещо по-неангажиращо.

Модератор

В послеписа общо-взето е обяснено защо ще бъде изтрито част от съдържанието, тъй че от мен е само техническото изпълнение.

Редактирано от Galahad
  • Потребители
Публикува

При положение, че имаме първо името Енкона, после кръстница Ефросина и накрая Енкона станала Ефросина, то е ясно, че кръщението е станало след някакъв период, в който тя не е била православна християнка. Но не може от едно име да определяме етнически произход. Защото тя може да е и със смесен произход, но все пак името трябва да е едно - достатъчно показателно е, че си говорим за доста междуетнически бракове. Все пак кръстницата й е ромейка женена за татарин, а и Тертеровци не са съвсем чисти българи. Монетарницата на Джучи е във Велики Болгар, тъй че може в процентно отношение да е най-вече волжка българка. Трябват по-конкретни данни, а такива няма, тъй че за етническия й произход може само да гадаем, при това доста произволно.

  • Потребители
Публикува

При положение, че имаме първо името Енкона, после кръстница Ефросина и накрая Енкона станала Ефросина, то е ясно, че кръщението е станало след някакъв период, в който тя не е била православна християнка. Но не може от едно име да определяме етнически произход. Защото тя може да е и със смесен произход, но все пак името трябва да е едно - достатъчно показателно е, че си говорим за доста междуетнически бракове. Все пак кръстницата й е ромейка женена за татарин, а и Тертеровци не са съвсем чисти българи. Монетарницата на Джучи е във Велики Болгар, тъй че може в процентно отношение да е най-вече волжка българка. Трябват по-конкретни данни, а такива няма, тъй че за етническия й произход може само да гадаем, при това доста произволно.

Galahad , Jonchev - тюрковъда Бойлад въобще не се брои, защото е абсолютен аутсайдер, отново ви казвам, че няма какво да добавя, към моите и тези на Паун мотивировки относно неизменния факт, че Енкона-Ефросина е абсолютна нотабилка с произход Ординското царство ( пък било то волжско български, печенежки, кумански или папуа-новогвинейски - което не променя обстоятелствата описани от Паун), която има важно участие(дял) в укрепването на Теодоровата власт. Още един важен аргумент, че Енкона е била важна персона през Средновековието.

  • Потребител
Публикува

Ти за тюрковъда не бери грижа, защото той поне е чел Пахимер. Там в прав текст е казано, защо Светослав се е оженил за Енкона и няма дума за благородния произход на булката, или за етническия й произход, което поставя "неизменния факт, че Енкона-Ефросина е абсолютна нотабилка с произход Ординското царство" в сферата на фантастиката, но разбира се, това си е ценовистки подход - представянето на едно съждение, при това неподкрепено с нищо, за "положителн факт".

  • Потребители
Публикува

Ти за тюрковъда не бери грижа, защото той поне е чел Пахимер. Там в прав текст е казано, защо Светослав се е оженил за Енкона и няма дума за благородния произход на булката, или за етническия й произход, което поставя "неизменния факт, че Енкона-Ефросина е абсолютна нотабилка с произход Ординското царство" в сферата на фантастиката, но разбира се, това си е ценовистки подход - представянето на едно съждение, при това неподкрепено с нищо, за "положителн факт".

A, случайно тюркоманите да са чували за critica interna или critica externa на изворите ??

  • Глобален Модератор
Публикува

Ти не бери грижа за "тюркомана" Boilad - той е наясно и с външната, и с вътрешната критика. Другаде рядко я срещаме.

  • Потребители
Публикува

Енкона по-скоро не е била нотабилка, съдейки по начина, по който е представена. Но пък определено е имала парици, а от финикийско време те са много сериозен аргумент и за осигуряване на приятели, и на армия и на какво ли не още. Както стана дума хората на Чака са отишли за пари да служат при видинските деспоти. През средновековието също се е гледало на реалните възможности, които могат да се получат. Ивайло може и да е бил свинар, но виз. император веднага проучил опцията да го направи свой зет. Тъй че нека не надценяваме произхода - има значение, ама и другите фактори имат и неведнъж се случва тяхното да е по-голямо.

  • Потребители
Публикува

Името Енкона не е засвидетелтвувано сред гръцките имена , еврейските и т.н., а за пръв път се появява при татарите в 14 век на тяхна територия,

Кога според теб е родена Енкона, съпругата на Теодор Светослав? Кога според теб започва 14 век?

Публикува (edited)
Коментирам Пахимер и произведението му в което са описани събитията до 1308 г Кой век е 1308 г?
Енкона е татарка и нобилити, защото в Историята важи принципа пръв по време, пръв по право и ето защо хората са с прозиход от Африка. Като намерят по-ранни человеци в Китай Историята ще признае, че са от Китай. Това са фундаменталини основни аксиоматични положенияи те в научната история не се обезмислят и охвърлят с " можело".
Първото появяане на това име Енкона е в Татария. Името Енкона е е засвидетелтвувано сред гръцките имена , еврейските инт.н. ето защо, както Африканския произход на човечеството, и Енкона е татарка в Историята, аксиоматино по споменаване- пръв по време пръв по право.
Безусловната констатацията на българската историография за Енкона получила името Ефросина защото при българите практиката за смяна на имената на царе и царици при "встъпването им в длъжност" е широко разпространена " би означавало, в противоречие на застъпената ромунешка теза за влиянието на Токту, царицата на Т. Светослав д не е преименована н аимето на неговта първа съпруг а, а на врага му Ногай , кото е нелепост и не знам, защот ук подължавате да трието този аргумент- при встъпването си на престола на на Ефросина, то тази Ефросина не може да бъде наименована на поредната от харема а жена на смъртния враг на Токту хан Ногай, който токущо бил загинал в битка с Токту, а на Първата Катун на Токту.
Поледващото развитие на събитията в България и на полуострова, не само с превземанто н Търново и убисйтвото на Чака, доказват татарският и произход , но и става ясно от мощта на държавата на на Т Светолслав, че той се е сдобил с една могъща армия, която нма откъде да е създадена пак по условие и становище залегнало в българската историография, за бедната, обезлюдена и омаломощена държава и тази армия, не от кой да е , а от зестрата си на съпругата, със сигурност директна наслдница на Чингиз хан и дъщеря на Ногай, изградил собствевна Орда, т.е. татарско княжество, се е превърнал в основния играч, като е поставил във васално подинение и Константинополският управител.
Дори да се аргументира, че по "гръцкото" или "еврейското" име не може да се определи, етноса, то от фактат, че се посочва първонаименованието "гръцко", "еврейско" и т.н., то съществува първоизточник и първопозаоваване на името и определянето му, като свидетство за етнос , на принципа пръв по-време пръв по право и едни имена са "гръцки", без значение, че впоследтсвие са изполозвани и от други Първо е белег за гърци, както тук Енкона е белег за татарка на акиоматичнищ принцип възприет в историята Пръв по врме пръв по право, за да има нобходимата координатна система и съзимеримост, нобходима за всеки научен подход.
P.P. Този( тези), които трият коментарите ми ще бъдат ли така, добри и да посочат принципа и причината , защо моите коментари по темата се трият ? Коментирам, само историческите събития(например на боилиада си правят труда да ги редактират !? )
Редактирано от paun
  • Потребители
Публикува

Да повторя:

snapback.png

Името Енкона не е засвидетелтвувано сред гръцките имена , еврейските и т.н., а за пръв път се появява при татарите в 14 век на тяхна територия,

Кога според теб е родена Енкона, съпругата на Теодор Светослав? Кога според теб започва 14 век?

Публикува (edited)

Въпроса ти е " ирелевант".

П.П. Въпроса за кога започвал 14 век да уточня, че ще трият за обида на личността ти.

За другия поставен, защо да пиша, като ще го изтрият

Редактирано от paun
  • Потребители
Публикува

Не, просто ти пишеш глупости

Ако някой беше чел романа "Айвънхоу" нямаше да споделя глупостите за "еврейския" произход на Анкона. Те, ако евреите можеха да си купуват армии през Средновековието Великата Френска революция щеше да е още през XIV-XV в.

Вътрешнотекстовия анализ показва, че ако Енкона- Ефросина не беше от рода на Батий , Чака щеше да управлява България до второ пришествие, както се изказа Паун.

Но, само със завиране на главата в пясъка не става...

  • Глобален Модератор
Публикува

тази армия, не от кой да е , а от зестрата си на съпругата, със сигурност директна наслдница на Чингиз хан и дъщеря на Ногай, изградил собствевна Орда, т.е. татарско княжество, се е превърнал в основния играч, като е поставил във васално подинение и Константинополският управител.

Както е тръгнало да не се окаже накрая, че Светослав се е оженил за самия Ногай?

  • Глобален Модератор
Публикува

Всъщност не обръщате ли твърде много внимание на тази Енкона?Тя се е появила съвсем мимолетно на търновския престол


И между другото къде пише че Ефросина умира наскоро след 1300 г?Може би утвърдил се на престола Тодор Светослав просто се развежда с него като се мотивира с неаристократичния и произход.

  • Потребители
Публикува

В Синодика не се споменава за замонашване на Ефросина, пък съдбата на развелите се царици е била такава. Разбира се не на всички - Тодор Светослав правил опити примерно за задоми отново овдовялата с негова помощ съпруга на Чака.

  • 3 месеца по късно...
  • Потребители
Публикува

Във връзка с 1000-годишнината от смъртта на цар Самуил в раздела "Български царици" са добавени статии за царица Агата Хрисилина и Ирина Лариска.

За царица Агата са проследени сведенията за представителите на рода Хриселий, които показват, че са били българи. Патриция Никола Хриселий, който вероятно е бил брат на царицата е посочен от Скилица за българин. Има печат на Хриселий, който е бил императорски чиновник при драгувитите. Патриций Теодор Хриселий, който вероятно е другия брат на царицата пък е бил близък с Исак Комнин - зетя на цар Иван Владислав. По-късно св. Теофилакт Охридски възхваляла Теодор Хриселий, който изглежда е внук на патриция Теодор пък е бил императорски чиновник при вардариотите. Общо взето родът гравитира около българите, а за един си е направо посочено, че е българин.

http://ald-bg.narod.ru/index/carica_agata_khrisilina/0-42

За Ирина няма достатъчно сведения, тъй че за нея може да се каже сравнително малко.

http://ald-bg.narod.ru/index/carica_irina_lariska/0-43

  • Потребители
Публикува

Все пак е майка на престолонаследника. Ако е имал втора съпруга след като е станал цар, то синът от втория цар е щял да е багренороден и да измести Гаврил Радомир, който тогава пък ще е само първороден. Единствената опция е тя да е умряла преди Самуил да се възцари, а той да не е встъпил след това в нов законен брак. И тогава пък възниква въпросът защо толкова дълги години Самуил не се е оженил отново, при положение, че един династичен брак пък дори и с дъщерята на някой княз от югозападните Балкани би подобрило много позициите му. И възниква още един въпрос - ако е била умряла, то защо името й липсва във възпоменателния надпис на покойните близки на Самуил. Ще рече, че ако е била умряла, то е станало след като Самуил ако не формално, то поне фактически вече е бил като цар. Също трябва да се отчете, че баща й запазил позициите си на протевон на Драч, което може би нямаше да е така, ако се е оженил за друга.

  • 4 месеца по късно...
  • Потребители
Публикува

Днес е 8 март, а през 2015 се навършват 830г. от въстанието на Асен и Петър. Тъй че две царици от династията Асеневци. Всъщност е една царица - Елена, съпругата на цар Асен І. Другата - царица Мария също е сочена за съпруга на цар Асен І, но най-вероятно изобщо не е имало такава царица.

Царица Елена

Псевдоцарица Мария

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!