Отиди на
Форум "Наука"

Космическата 2019: Новите пилотирани космически кораби. Какво да очакваме?


Recommended Posts

  • Модератор Космически науки

ПЪЛЕН УСПЕХ: Първият космически кораб Крю Драгън се завърна на Земята!

2019-8-march-crew-dragon-splashes-down.p

Космическият кораб "Крю Драгън" броени мигове преди да достигне океанската повърхност. Photo credit : NASA TV

8 март 2019 г. 16:20 ч.

Светослав Александров. Днес в 15:45 ч. българско време първият космически кораб на СпейсЕкс "Крю Драгън" се завърна на Земята, приводнявайки се в Атлантическия океан, след едноседмична мисия до Международната космическа станция. Със завършека на полета НАСА демонстрира, че отново притежава способност да извозва самостоятелно астронавти до орбита и обратно. Зависимостта на САЩ от Русия за изпращане на хора до МКС остава в историята. Надяваме се, че американската агенция в най-скоро време ще се възползва от тази способност и ще станем свидетели как астронавти се отправят към станцията от американска земя. 

Напомням на читателите, че "Крю Драгън" беше изстрелян в автоматичен режим с ракета "Фолкън 9" на 2-ри март в 09:49 ч. българско време. Изстрелването мина безпроблемно, както беше и очаквано - "Фолкън 9" е стабилен носител, летял десетки пъти. Но скоро след това СпейсЕкс навлезе в нови води. Компанията първо трябваше да докаже, че може да проведе безопасно скачване с МКС: нещо, което американски кораб не е правил след приключването на програмата "Космическа совалка". Съвременните товарни кораби "Драгън" и "Сигнус" просто се сближават със станцията, след което роботизираната ръка ги прихваща. Понеже "Крю Драгън" е нов кораб, а станцията е международна, мисията му трябваше да бъде одобрена от партньорите. Руснаците се обявиха против, позовавайки се на опасение, че компютрите на борда могат да откажат. В края на краищата НАСА и Роскосмос стигнаха до компромис - руският космонавт Олег Кононенко наблюдаваше внимателно как "Крю Драгън" се скачва, а също така бе подадена тестова команда за спешно отдалечаване на станцията, за да се симулира поведението на кораба в случай на проблем. 

"Крю Драгън" изпълни всичките тези задачи безпроблемно и на 3-ти март в 12:51 ч. българско време се скачи с Международната космическа станция. Същият този ден шлюзовете бяха отворени, а канадският астронавт Давид Сен-Жак и руснакът Олег Кононенко се превърнаха в първите хора на борда на "Крю Драгън". По-късно американската астронавтка Ан МакКлейн също се прехвърли в кораба. Екипажът на МКС внимателно инспектира вътрешността на "Крю Драгън" и установи, че няма неочаквани проблеми. 

Но най-сериозният тест за СпейсЕкс бе днес - навлизането в атмосферата и завръщането на Земята. "Крю Драгън" е твърде различен от товарния "Драгън" - той използва по-мощни двигатели "СуперДрако", а не стандартните "Драко" за товарни мисии. "СуперДрако" позволяват кораба да бъде изтласкан напред в случай на провал на ракетата-носител и така да се спасят астронавтите. Това е различна технология от класическите спасителни кули тип "трактор", използвани на "Аполо" и "Союз", които при авария издърпват корабите. Системата на "Крю Драгън" е от типа "пушър", при която корабите се избутват. Като резултат от това корабът "Крю Драгън" е асиметричен. Основното притеснение бе дали при навлизането в атмосферата той няма да се преобърне. Сега всички могат да си отдъхнат, че това не се случи.

Друго важно притеснение бе дали парашутите на кораба ще сработят. На пръв поглед парашутната технология се използва в човешката практика от десетилетия и изглежда тривиална. Когато обаче става въпрос за създаването на парашути за нов космически кораб, задачата става сложна. Изглежда, че през последните няколко години както СпейсЕкс, така и Боинг бяха подценили трудностите. Предишните атмосферни изпитания на парашутите за "Крю Драгън" не бяха безпроблемни и днес експерти и космически ентусиасти се притесняваха дали ще сработят. И очевидно сработиха!

Какво ще се случи оттук насетне? Няма спор, че в рамките на полета са събрани множество данни, които тепърва трябва да бъдат анализирани. Междувременно завърналата се капсула на "Крю Драгън" ще бъде прибрана и рециклирана за важен тест: задействането на аварийната система по време на полет на ракета. Това изпитание по думите на Илон Мъск може да стане факт още през април, но по-вероятно е да е през юни. 

Следващата космическа мисия е насрочена за месец юли - това ще е първото изстрелване на "Крю Драгън" с астронавти на борда. Възможно е на базата на събраните данни да бъде решено, че трябват някои модификации на системите. Отчитайки шансът това да се случи, този полет може да бъде отложен за края на лятото или есента. 

Междувременно за компания Боинг все още предстои да проведе първото полетно изпитание на кораба "Старлайнър". Той ще бъде изстрелян по-късно през пролетта, вероятно през април или май. След неговия полет НАСА ще разполага вече не с един, а с два космически кораба за превоз на астронавти до орбита. 

Няма никакъв спор, че живеем във вълнуващи времена. Днешният успех на СпейсЕкс полага началото на една нова епоха в пилотираната космонавтика. 

За повече информация: НАСА 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2649-2019-8-march-crew-dragon-returns-earth

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 125
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор

Браво, крайно време беше и американците след 8 години да се завърнат в Космоса. Че братушките пак изнесоха поддръжката на МКС на свой гръб.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, vvarbanov said:

Жалко, имаха далавера братушките, ама секна.

Многото мина малко остана ! Настъпват вече по петите на Росскосмос , сигурно ще го настигнат и задминат ! Не съвсем на вятъра ще отидат милиардите на налогоплателците. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, Du6ko said:

Многото мина малко остана ! Настъпват вече по петите на Росскосмос , сигурно ще го настигнат и задминат ! Не съвсем на вятъра ще отидат милиардите на налогоплателците. 

 ами ще го газят, като им се мота в краката. 

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

иначе цялата работа се състои в това, че на бюрократите в НАСА им беше по-евтино да платят на някой, който да рискува и ако се издъни, да опере пешкира вместо тях. А пък Мъск взе, че успя.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 16 минути, Last roman said:

иначе цялата работа се състои в това, че на бюрократите в НАСА им беше по-евтино да платят на някой, който да рискува и ако се издъни, да опере пешкира вместо тях. А пък Мъск взе, че успя.

Интересно. Сега не ли шокирала ионосферата ракетата на Мъск. Или на частният бизнис всичко може?

August 2017 SpaceX rocket launch created large circular shock wave

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Дебютният полет на Старлайнър ще бъде отложен до август поради технически проблеми

2018-starliner-unbocked-for-testing.jpg

На снимката: техниците разопаковат кораба "Старлайнър" преди изпитанията му. Photo credit : NASA

21 март 2019 г. 08:00 ч.

Светослав Александров. Множество източници (напр. РИА Новости, Ройтерс) докладвад, че дебютният полет на космическия кораб "Старлайнър" ще бъде отложен най-малко с три месеца. 

Причината затова е, че корабът не е преминал успешно през термовакуумните изпитания и са били установени проблеми. Засега от Боинг не коментират официално какво точно се е случило, но вероятно през следващата седмица НАСА ще актуализира план-графика си.

Напомням на читателите, че Боинг е една от двете компании (другата е СпейсЕкс), в които НАСА инвестира средства за създаването на кораби за превоз на астронавти до Международната космическа станция. Интересното е, че СпейсЕкс получи $2.6 милиарда, а Боинг - $4.2 милиарда. 

На фона на тези средства, ето каква е равносметката според сайта Спейсфлайт Инсайдър. Космическият кораб на СпейсЕкс "Крю Драгън" е вече летял на тестов полет до МКС - това се случи в началото на този месец. Този полет бе напълно успешен, като всички поставени цели - излитане, скачване и завръщане, бяха изпълнени благополучно.

Боинг все още не е завършил полевото изпитание на системите за аварийно спасяване. Компанията на Илон Мъск е успяла да го направи още през 2015 година. 

Някои длъжностни лица на НАСА ни убеждаваха, че Боинг е много по-напред в сравнение със СпейсЕкс, а големият опит на компанията ще помогне на САЩ бързо да възстанови способността си да изпраща хора в космоса. Реалността показва друго. Боинг, компания, основана през 1916 година, бе изпреварена от СпейсЕкс, компания, основана през 2002 година.

Начинът на работата между двете компании е различен. По информация от сайта на Боинг, за създаването на "Старлайнър" са ангажирани 425 доставчика в 37 щата. Голяма част от производството на СпейсЕкс е съсредоточено на едно място. 

Какъв е изводът? Когато фокусът на дадена космическа програма е да се пазят едни работни места и едва на второ място да се създава функционален продукт, тя няма как да върви напред. Старият модел на работа в космонавтиката вече не работи - или по-точно работи, но след дългогодишни протакания и отлагания. Бъдещето е в млади и иновативни компании като СпейсЕкс. 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2673-2019-starliner-debut-delayed

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Според мен лобистите на Боинг в НАСА се уплашиха. В момента тече федерално прокурорско разследване срещу FAA за сертифицирането на 737 MAX. Съмненията са, че сертификацията е претупана след натиск от Боинг. Може и на някой от феодалните чичковци в НАСА, дето Боинг са му построили къща, да му е замирисало на тюрма и да е дал заден ход. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 21.03.2019 г. at 8:42, SAlexandrov said:

Някои длъжностни лица на НАСА ни убеждаваха, че Боинг е много по-напред в сравнение със СпейсЕкс, а големият опит на компанията ще помогне на САЩ бързо да възстанови способността си да изпраща хора в космоса. Реалността показва друго. Боинг, компания, основана през 1916 година, бе изпреварена от СпейсЕкс, компания, основана през 2002 година.

Начинът на работата между двете компании е различен. По информация от сайта на Боинг, за създаването на "Старлайнър" са ангажирани 425 доставчика в 37 щата. Голяма част от производството на СпейсЕкс е съсредоточено на едно място. 

Какъв е изводът? Когато фокусът на дадена космическа програма е да се пазят едни работни места и едва на второ място да се създава функционален продукт, тя няма как да върви напред. Старият модел на работа в космонавтиката вече не работи - или по-точно работи, но след дългогодишни протакания и отлагания. Бъдещето е в млади и иновативни компании като СпейсЕкс. 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2673-2019-starliner-debut-delayed

Точно така

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Модератор Космически науки

Тримата членове на кораба Юнити, които достигнаха до космоса през февруари, бяха наградени с астронавтски значки

22 април 2019 г. 20:20 ч. Членовете на екипажа на кораба на Върджин Галактик "Юнити", който през февруари достигна успешно до космоса, бяха наградени с астронавтски значки от Федералната авиационна администрация на САЩ. Така пилотите Дейв Маккей и Майк Масучи, както и тяхната колежка Бет Моузес, получиха официално признание, че са астронавти. 

Напомням на читателите, че в рамките на последните пет месеца Върджин Галактик на два пъти изпрати "Юнити" до космическото пространство. Това бяха първите пилотирани космически полети на САЩ след пенсионирането на космическите совалки през 2011 г. 

За повече информация: Параболик Арк

2019-22-feb-beth-moses-looks-earth.jpg

На снимката: реакцията на първата комерсиална астронавтка Бет Моузес след като за пръв път видя Земята от космоса по време на полета си през февруари. Photo credit : Virgin Galactic

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2739-2019-vg-astronauts-awared

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

УСПЕХ! Частният американски кораб Ню Шепърд изведе в космоса 38 научни експеримента!

2019-2-may-new-shepard-launch.png

Кадър от днешното излитане. Photo credit : Blue Origin

2 май 2019 г. 17:10 ч.

Светослав Александров. Днес в 16:35 ч. българско време от космодрума на Блу Ориджин в Западен Тексас излетя космическата ракета "Ню Шепърд". Ракетата благополучно изведе в космоса по суборбитална траектория космически кораб, на борда на който пътуваха цели 38 експеримента. Общо 9 от тях се проведоха по програма на НАСА, а 29 бяха частни. 

Предварителните данни показват, че корабът е достигнал до височина 105 километра - т.е. над условната граница на Карман, която е един от критериите за обозначаване на предела на земната атмосфера и началото на космическото пространство.

След приключването на полета ракетата-носител се завърна благополучно на Земята след повторно запалване на нейния двигател. Напомням на читателите, че Блу Ориджин е една от двете фирми в САЩ (другата е СпейсЕкс), които притежават ракети за многократна употреба. Капсулата с експериментите също кацна успешно посредством парашутна система.

Безпроблемното провеждане на днешния полет е голяма крачка напред към осъществяването на пилотирани мисии. Блу Ориджин потвърди, че все още сред плановете на компанията е дебютното пилотирано изстрелване да бъде проведено до края на настоящата 2019-та година. Така компанията на Джеф Безос може да се превърне във втората фирма, извела човек в космоса след приключването на програмата на НАСА "Космическа совалка". Напомням на читателите, че първата бе Върджин Галактик - пилотираният космически кораб "Юнити" летя двукратно, през декември и през февруари, на две успешни мисии до космическото пространство. 

Мнозина смятат, че Блу Ориджин е прекалено бавна компания, а нейният основател Джеф Безос не обича да прави прибързани ходове. Факт е обаче, че както Боинг, така и СпейсЕкс се сблъскаха с технически проблеми и аномалии при изпитанията на новите им космически кораби. За разлика от тях може да изглежда, че Блу Ориджин се придвижва много по-тромаво, но успехите на компанията са не просто безспорни, а и безаварийни. 

Май наистина има изглед костенурката да изпревари заека. 

Запис от днешния полет: тук (Youtube връзка)

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2753-2019-2-may-blue-origin-success

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
On 22.03.2019 г. at 12:03, Amazonski said:

Според мен лобистите на Боинг в НАСА се уплашиха. В момента тече федерално прокурорско разследване срещу FAA за сертифицирането на 737 MAX. Съмненията са, че сертификацията е претупана след натиск от Боинг. Може и на някой от феодалните чичковци в НАСА, дето Боинг са му построили къща, да му е замирисало на тюрма и да е дал заден ход. 

Това са гадни путинистки инсинуация! В американската демокрация и свободна икономика такива неща са невъзможни! Запомнете веднъж завинаги- в просветения запад корупция не е имало, няма и няма и да има!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 25 минути, Frujin Assen said:

Това са гадни путинистки инсинуация! В американската демокрация и свободна икономика такива неща са невъзможни! Запомнете веднъж завинаги- в просветения запад корупция не е имало, няма и няма и да има!

Сарказма ти хич не хваща дикиш. НАСА е бюджетна, чиновническа организация и има малко общо със свободната икономика и демокрацията. В това отношение повече прилича на Роскосмос.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Два неуспешни изстрела 2009 OCO и 2011 Glory /700 000 000/ причиняват загуба заради лошокачествени алуминиеви вградени части в ракетите. 

NASA was sold faulty rocket parts for almost 20 years

An Oregon-based company falsified aluminum certification tests for nearly two decades.
 
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 часа, Skubi said:

Два неуспешни изстрела 2009 OCO и 2011 Glory /700 000 000/ причиняват загуба заради лошокачествени алуминиеви вградени части в ракетите. 

NASA was sold faulty rocket parts for almost 20 years

An Oregon-based company falsified aluminum certification tests for nearly two decades.
 

Така си и мислех ! Не случайно РусАл и Дерибаска с алуминиевтите си компании попаднаха под ударите на санкциите. Коварните измамници руснаци са корумпирали наивните честни като момина сълза американци. 

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

След продължително разследване НАСА най-накрая установи причината, поради която две научни мисии не успяха да стартират - доставчик е изпращал дефектен алуминий за ракетни части - като е променял резултатите от тестовете и фалшифицирал сертификатите.

Доставчикът е Sapa Profiles, Inc. (SPI), производител на пресован алуминий от щата Орегон, и е извършвал измамите си в продължение на 19 години. Не само срещу НАСА, но и срещу стотици други клиенти, съобщава ScienceAlert.

След многогодишно техническо разследване програмата за полети на НАСА разкри, че компанията SPI е фалшифицирала резултатите от тестовете си за опън, предназначени да осигурят стабилност и надеждност на пресования алуминий.

"От решаващо значение е да можем да се доверим на нашата индустрия, която да произвежда, тества и сертифицира материалите си в съответствие със стандартите, които изискваме," заяви Джим Норман(Jim Norman), директор Обслужване полети в централата на НАСА. "В този случай нашето доверие бе сериозно накърнено."

Министерството на правосъдието нареди компанията да плати 46 милиона долара на НАСА, Министерството на отбраната и други измамени от нея институции.

"В продължение на почти 20 години Sapa Profiles и Sapa Extrusions фалшифицират важни тестове на продавания от тях алуминий - тестове, от които техните клиенти, включително правителството на САЩ, зависят за гарантирането на надеждността на закупения от тях алуминий" , заяви помощникът на главния прокурор Брайън Бенчковски (Brian Benczkowski) от наказателното управление на Министерството на правосъдието на САЩ.

"Корпоративната и лична алчност са причината за тази продължила дълго измама срещу правителството и други частни клиенти, и тази резолюция държи тези компании отговорни за вредите, причинени от тяхната схема."

В случая на НАСА това са двата провала, които се случиха с ракетата Taurus XL, която стартира мисиите Orbiting Carbon Observatory (OCO) и Glory през 2009 и 2011 г. съответно.

И в двата случая, повредата в обтекателя на полезния товар, с форма на мида, който защитава полезния товар от температурите и налягането на изстрелването и след това се разделя и пада, когато товарът е в орбита. И в двата старта обтекателят не успя да се отдели.

Резултатът от това е, че спътниците не успяха да достигнат орбита, паднаха обратно в атмосферата и бяха унищожени.

Бяха проведени проучвания и за двата инцидента, като бяха изтъкнати няколко потенциални основни причини за неуспехите на обтекателите, включително повредата в ключовата връзка, конструктивна система за разделяне, която се задейства, за да се отвори при команда, както е на видеото по-долу.

Разследването на НАСА потвърди, че проблемът е в това крехко съединение. Производителят на ракетата Taurus-XL, Orbital Sciences Corporation, е получил пресования алуминий за тази важна част от компанията SPI - която, както вече знаем, е фалшифицирала сертифицирането.

"НАСА разчита на интергритета на нашата индустрия по цялата верига доставки. Докато извършваме нашите собствени тестове, НАСА не е в състояние да тества всеки отделен компонент. Ето защо изискваме и плащаме за някои компоненти да бъдат тествани и сертифицирани от доставчика”, заяви Норман .

"Когато резултатите от тестването се променят и сертификатите се фалшифицират, мисиите се провалят. В нашия случай, ракетите Taurus-XL, които не успяха да изведат мисиите OCO и Glory, доведоха до загуба на повече от 700 милиона долара и години на научна работа на хората."

Освен компенсациите, които SPI е трябвало да плати, НАСА е спряла SPI и корпорацията, под чието ръководство е, Hydro Extrusion, от всякакви държавни поръчки. Това суспендиране е в сила от септември 2015 г. НАСА препоръча двете компании да бъдат трайно изключени от всички правителствени договори.

SPI също така се съгласи да плати 34,6 млн. долара като част от свързано гражданско споразумение, като компенсация за вредите причинени на изпълнителя на държавната поръчка (Orbital) да изплати на НАСА и Агенцията за противоракетна отбрана на американското Министерство на отбраната стойността на алуминия, който не отговаря на спецификациите по договора.

https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/NASA-poluchava-20-godini-defekten-material-ot-firma-dostavchik-falshi_127793.html?fbclid=IwAR3afVET3RoJuK2wFH1stFRQUHaOYsyg15ykWqMAeW9WdGQko393bgP-ESQ

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, Du6ko said:

Така си и мислех ! Не случайно РусАл и Дерибаска с алуминиевтите си компании попаднаха под ударите на санкциите. Коварните измамници руснаци са корумпирали наивните честни като момина сълза американци. 

Грешиш. Само Дерипаска, но не и РосАл  :) :)  Няма компромиси с чесността  :) - без Дерипаска  РосАл стана остров на честността в най-корумпираната държава  :) ,  което на секундата предизвика сваляне на санкциите  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 8.03.2019 г. at 16:36, SAlexandrov said:

ПЪЛЕН УСПЕХ: Първият космически кораб Крю Драгън се завърна на Земята!

  Two cheers for Dragon  :)   Обаче язък!  Аварийната спасителна система се оказа пълен боклук. Един Драгън отиде зян. Почвайте наново МЪскари  :)

  Не им секна далаверата на пияниците, пак чичо Сам лично ще им налива бокалите за голямо негово и на Варбанов  неудоволствие  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 часа, Skubi said:

Два неуспешни изстрела 2009 OCO и 2011 Glory /700 000 000/ причиняват загуба заради лошокачествени алуминиеви вградени части в ракетите. 

Естествено е да има неуспехи. Нормално е при такъв огромен брой изстрелвания да се случват аварии.Това не променя нищо.Все така американската космонавтика е във възход.

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Exhemus said:

  Two cheers for Dragon  :)   Обаче язък!  Аварийната спасителна система се оказа пълен боклук. Един Драгън отиде зян. Почвайте наново МЪскари  :)

  Не им секна далаверата на пияниците, пак чичо Сам лично ще им налива бокалите за голямо негово и на Варбанов  неудоволствие  :)

Че мен какво ми е, ако американците имат сметка, ще има поръчки за РОСКОСМОС.За вас състезанието е най важно.Никой не ме е чул да хваля американците, че кацнаха първи на луната и то преди много години, и да сравнявам, че братушките все още само я обикалят отдалеч.За Марс да съм правил сравнения?Или колко старта имат рептилите, и колко братушките?Всички тия неща за мен са достижения на човечеството.Няма значение дали са китайци, холандци или германци.Само възпалените от русофилия мозъчета ,вечно търсят сравнения между САЩ и Русия. Няма как. колкото и да се напъват братушките, изстрелванията и процентът на авариите на пиндосите са им недостижима мечта.

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, vvarbanov said:

Естествено е да има неуспехи. Нормално е при такъв огромен брой изстрелвания да се случват аварии.Това не променя нищо.Все така американската космонавтика е във възход, а РОСКОСМОС запада в тинята. Руската космонавтика е в криза защото процентът на авариите е десетки пъти по голям.

Прочети първо статията на български я сложи Роман. Макар и с 12 часа закъснение, но тук на исток това е нормално....

Но което го няма в българският нито английският вариянт е, че фирмата в Секешфехервар има от 2007 година унгарски филиал под името  Sapa Profiles Kft. и след като американската фирма бива закупена от норвежката  Hydro, от краят на 2017 се казва Hydro Extrusion Hungary Kft.

Може би тук са ляти, произведени дефектните алуминиеви части....🤔 + и за мен:dance3:

https://index.hu/techtud/2019/05/02/nasa-alkatresz-aluminium-urkutatas/

https://g7.hu/vilag/20190502/tobb-szazmilliardos-kart-okozott-egy-magyarorszagon-is-termelo-ceg-csalassorozata/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, Skubi said:

Прочети първо статията на български я сложи Роман. Макар и с 12 часа закъснение, но тук на исток това е нормално....

Но което го няма в българският нито английският вариянт е, че фирмата в Секешфехервар има от 2007 година унгарски филиал под името  Sapa Profiles Kft. и след като американската фирма бива закупена от норвежката  Hydro, от краят на 2017 се казва Hydro Extrusion Hungary Kft.

Може би тук са ляти, произведени дефектните алуминиеви части....🤔 + и за мен:dance3:

https://index.hu/techtud/2019/05/02/nasa-alkatresz-aluminium-urkutatas/

https://g7.hu/vilag/20190502/tobb-szazmilliardos-kart-okozott-egy-magyarorszagon-is-termelo-ceg-csalassorozata/

Разбира се, че я прочетох преди да пиша! Би ли уточнил за какво става въпрос?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, vvarbanov said:

Разбира се, че я прочетох преди да пиша! Би ли уточнил за какво става въпрос?

Че това не е грешка ами нарочна фалшификация. Знаели са, че боклук продават....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

 

Sapa Profiles Ltd. produces extruded aluminum profiles in the United Kingdom. It offers polyester powder paint, custom designs, alloys, anodizing, thermal break, and fabrication. The company serves automotive and shower cabinets industries. The company was founded in 1975 and is based in Alfreton, United Kingdom. It has plant locations in Belgium, China, Denmark, France, Germany, Lithuania, the Netherlands, Poland, Portugal, Slovakia, Sweden, and the United States. Sapa Profiles Ltd. operates as a subsidiary of Sapa AB

https://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapid=5641166

За мен историята е на-вероятно такава

Заводът няма значение къде е бил..

По скоро.... Магариите са ги правили британците (от централата), Ако през тези 20 години са продавали фалшив и несъотвестващ продукт, то най-вероятно изобщо не са можели да поскрият изискванията на НАСА.... в който и да е от заводите си..

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!