Отиди на
Форум "Наука"

Космическата 2019: Новите пилотирани космически кораби. Какво да очакваме?


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 2 часа, Skubi said:

Че това не е грешка ами нарочна фалшификация. Знаели са, че боклук продават....

Грешка е разбира! И то на НАСА.Представи си, че ти имаш фирма и сглобяваш коли да речем.И някой ти пробута некачествена част.Клиента който ще купи колата не го интересува от къде и кой ти е продал дефектна част.Ти носиш отговорност и контролираш сглобяването.Нас не ни интересува кой прави фалшификация.Отговорноста е на НАСА.Не е никакво оправдание, че един или 100 фирми са и продавали ментета.Къде са гледали?

Под изпълнителите не ни интересуват. Рептилите допускат грешка като не проверяват и тестват алуминия.  Те се предоверяват, хак им е, друг път няма да правят така.

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 125
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 3 часа, vvarbanov said:

Че мен какво ми е, ако американците имат сметка, ще има поръчки за РОСКОСМОС.За вас състезанието е най важно.Никой не ме е чул да хваля американците, че кацнаха първи на луната и то преди много години, и да сравнявам, че братушките все още само я обикалят отдалеч.За Марс да съм правил сравнения?Или колко старта имат рептилите, и колко братушките?Всички тия неща за мен са достижения на човечеството.Няма значение дали са китайци, холандци или германци.Само възпалените от русофилия мозъчета ,вечно търсят сравнения между САЩ и Русия. Няма как. колкото и да се напъват братушките, изстрелванията и процентът на авариите на пиндосите са им недостижима мечта.

Айде не се прави на безпристрастен. Винаги добавяш злобарство към една от страните.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Exhemus said:

Айде не се прави на безпристрастен. Винаги добавяш злобарство към една от страните.

Ако си забелязал, аз не съм инициатор, само отговарям понякога на влюбените в Русия.За да ме разберат по добре, налага ми се да се изразявам в техния стил.И те не могат да се оплачат, идеално ме разбират.

п.п.Ама за какво ли ти разправям, то и ти разбираш това. 

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 22 часа, vvarbanov said:

Грешка е разбира! И то на НАСА.Представи си, че ти имаш фирма и сглобяваш коли да речем.И някой ти пробута некачествена част.Клиента който ще купи колата не го интересува от къде и кой ти е продал дефектна част.Ти носиш отговорност и контролираш сглобяването.Нас не ни интересува кой прави фалшификация.Отговорноста е на НАСА.Не е никакво оправдание, че един или 100 фирми са и продавали ментета.Къде са гледали?

Под изпълнителите не ни интересуват. Рептилите допускат грешка като не проверяват и тестват алуминия.  Те се предоверяват, хак им е, друг път няма да правят така.

Така е. Отговорноста е на крайният потребител. Затова имаме редица примери, когато разни фирми за леки коли извикват назад дадена кола заради такъв-онакъв дефект. Но едно е да има случайна грешка/макар, че в сегашният Тотал КвалитиМенеджнетнт е все по-рядко/, но съзнателно да фалшифицираш лабораторните или тест резултати е престъпление.

Като това на фаувето с дизелът....

Но и тук не сме равноправи. Повикванията на продадените коли, много пъти спира на австро-унгарската граница. И за раята на исток тези обезщетения не са валидни, макар и да са пълноценни члени в ЕС.

Затова Чехите въведоха закон срещу тези фирми, които в Чехия продават по-лошокачествена стока спрямо западните страни. Било то хранителна или друга....

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ей най новото.....Боинг е мълчал за проблемите със съмолетите и софтвера му. ами лъжат на ляво и дясно....Затова са умрели хората. Според вас ще намерят ли конкретен виновник или ще замажат работата?

https://www.wsj.com/articles/boeing-knew-about-safety-alert-problem-for-a-year-before-telling-faa-airlines-11557087129

Boeing Knew About Safety-Alert Problem for a Year Before Telling FAA, Airlines

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Днеска гледах немско предаване - Храната на космонавтите в МКС. Как голям майстор готвач я приготвя. Казаха че  транспорта на 1 КГ товар до МКС струвал някъде около  22 500 евро . Това разбира се е цената на транспорта на 1 кг, цената на самия товар е отделно.

Лук и чесън там не се яде заради газовете които отделя. Фасул може да се яде , но 24 часа се кисне после се бели люспата и след това се обработва. Дават им по възможност разни зелени подправки от рода на магданоз и копър. Различни зеленчуци се приготвят чрез рязко замразяване -сублимиране. Така се запазват витамините колкото е възможно повече. Разбира се всичко се приготвя много старателно. 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Джеф Безос: пращаме човек в космоса тази година, спускаем апарат на Луната през 2021-ва, човек на Луната през 2024-та!

2019-blue-moon-unveiled.jpg

Спускаемият апарат на Блу Ориджин "Блу Муун" е важна част от плана за завръщането на човек на Луната през 2024 година. Image credit : Blue Origin

10 май 2019 г. 00:10 ч.

Светослав Александров. Днес, след дълго очакване, предприемачът Джеф Безос, който е основател на книжната компания Амазон и на космическата Блу Ориджин, представи официално своите планове за усвояване на космоса. 

Те включват: изпращане на човек в космическото пространство още през тази година, спускаем апарат с полезен товар на Луната през 2021-ва година и на човек на Луната през 2024-та година. 

Безос започна своята презентация ударно: на Земята има твърде много проблеми, които трябва да бъдат разрешени. Един дългосрочен проблем, който трябва да бъде решен, е че някой ден енергийните ресурси на нашата планета ще свършат. Според предприемача трябва да се вземат спешно мерки по опазването на нашата планета. Макар и да не го спомена поименно, Безос даде ясно да се разбере, че според него идеята на Мъск да се усвои Марс като резервен план на Земята е глупава. Няма план Б. Има само един план А - Земята. Тя е незаменима. 

Проблемът ни обаче е, че нашата индустрия бълва замърсители. От друга страна ние, хората, не сме готови да се откажем да консумираме енергия. Единственият начин да се реши проблемът е ако индустрията бъде изнесена в космоса. Така Земята ще стане чудесно място за живот. 

Джеф Безос постави въпроса: доколко изобщо е удачно да колонизираме самите планети? Те не са гостоприемни за живот. Според предприемача е далеч по-разумно и реалистично да се направят колонии в открития космос. На своята презентация той показа концепцията за цилиндрите на О'Нийл - огромни градове в пустото междупланетно пространство. Това пространство е широко и в него има място за всичко и всички. Ако някой ден трилиони хора заживеят в космоса, това ще даде възможност да се родят хиляди нови ценни жители. Представете си хиляди творци с капацитета на Моцарт, хиляди физици като Айнщайн! 

За да изпълни визията си, Безос работи в космическата си компания Блу Ориджин от години. Вече е създаден първият космически кораб - това е суборбиталният "Ню Шепърд". Той вече е преминал през основните си безпилотни полетни изпитания. Предприемачът потвърди - тази година, този път наистина, човек ще полети в космоса на борда на този кораб! 

Независимо от факта, че основният фокус на космическата колонизация ще е откритият космос, а не Марс, това не означава да летим само в пустотата. Безос смята, че ние имаме чудесен дар. Място, което ни очаква. Става въпрос за Луната. Тя е наблизо и е богата на ресурси като воден лед.

За тази цел в Блу Ориджин от три години насам се работи по създаването на спускаем апарат за кацане на Луната. Това е "Блу Муун", който ще може да доставя полезен товар от 3.6 тона на лунната повърхност, а по-нататък - до 6.5 тона. Множеството изстрелвания на суборбиталната ракета "Ню Шепърд", както и нейните успешни кацания след космическите й полети, са дали нужния опит на Блу Ориджин за създаването на лунна архитектура.

Първият полет на спускаемия апарат ще е през 2021 година и той ще стане посредством новата ракета "Ню Глен". Ракетата има възвръщаема първа степен, която може да се използва до 25 пъти. Тя ще може да извежда полезен товар от 45 тона до околоземна орбита. Строи се с идеята да може да превозва и хора. 

Джеф Безос подкрепя новия план на американския президент Доналд Тръмп за изпращането на човек на Луната още през 2024 година. Той е категоричен, че е крайно време това да се случи. Според предприемача големият вариант на "Блу Муун" ще може да достави на Луната възвръщаемата степен, чрез която астронавтите ще отлитат обратно от лунната повърхност, за да се завърнат на Земята.

Безспорно плановете, които бяха представени, са много интересни. Сега остава да се надяваме, че ще се изпълнят! 

За повече информация: Блу Ориджин

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2763-2019-blue-origin-vision-unveiled

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Може двете идеи на Мъск и Безос да се обединят.Нищо не пречи по пътя към Марс да  направим селца и градове.А на магистралата да има бензиностанции, мотели и проститутки.:brunette: 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Космическото бъдеще най-сетне настъпва: Върджин Галактик започна преместването си на космодрума Спейспорт Америка!

2018-spaceport-america.jpg

Футуристичният космодрум Спейспорт Америка. Photo credit : Land Rover MENA

10 май 2019 г. 20:50 ч.

Светослав Александров. Преди да прочетете тази новина, бих искал да ви предизвикам и да ви попитам: как си представяте космическото бъдеще? 

Ето как си го представям лично аз: ние ще заживеем в бъдещето така, както фантастите са си го мечтаели, когато космическите полети наподобят самолетните. В ежедневната практика ние отиваме на летището, чекираме се, оставяме багажа, преминаваме контролните пунктове и чакаме да се качим на самолета. Нещо подобно трябва да са и космическите пътешествия, с някои дребни разлики - например като към процедурите се включи и подготовка за състоянието на безтегловност посредством някаква кратка тренировка. Но като цяло - просто отиваме на космодрума и отлитаме в космоса! 

С тази идея е построен космодрумът Спейспорт Америка в Ню Мексико. Но макар да е завършен и официално открит през 2011 година, той дълго време бездействаше и представляваше просто красива призрачна сграда. Бляскав, лъскав, готов да посрещне своите пътници, но на него нямаше  космически кораби. Както красноречиво се изрази писателят Джак Мърфи през 2017-та година - чувството е като да посетиш Джурасик Парк в деня преди динозаврите да бъдат показани. 

Днес това е на път да се промени. Космически кораб вече има! Построеният "Юнити" от Върджин Галактик проведе вече два тестови пилотирани космически полета - един през декември 2018-та година и един през февруари тази година. Общо петима души станаха астронавти, а сред тях  бе първата жена, летяла в космоса на комерсиален кораб - Бет Моузес. Тези полети бяха извършени от изпитателния космодрум Мохаве в Калифорния. Сега компанията-производител Спейсшип Кампъни изпълнява някои довършителни работи по "Юнити", свързани с монтирането на вътрешната кабина за туристите. Когато това приключи, през лятото корабът ще се отправи към следващото си пътешествие - не към космоса, а към Ню Мексико.

След това космическите полети отново ще бъдат възобновени. Изпитателната програма, преди да се качат пътниците, ще завърши в Спейспорт Америка. 

За щата Ню Мексико е изключително важно космодрумът да потръгне. До голяма степен финансирането на Спейспорт Америка е осъществено с публични финанси. Общо $220 милиона долара са осигурени по този начин, като това е станало и чрез увеличаване на данъците на гражданите. Тези пари са били дадени с идеята Ню Мексико да стане център на пилотираната космонавтика в САЩ и така да дойдат инвеститори, облагодетелствайки целия район. 

Фактът, че след откриването си през 2011 година, в продължение на осем години космодрумът бездействаше, изнерви доста местните политици. Никой не предполагаше, че ще се чака толкова време. Върджин Галактик трябваше да започне да провежда пилотирани космически полети през 2009 година. Това очакване беше оправдано - все пак предшестващият космически кораб "СпейсШипУан" беше летял успешно през 2004-та година. Просто технологията трябваше да се мащабира, за да може да бъде създаден по-просторен и удобен за туристи "СпейсШипТу". 

Но оттук дойдоха проблемите. Оказа се, че не е чак толкова просто за една космическа технология да се мащабира. Следващите години бяха мъчителни за Върджик Галактик. Тестовата програма се проточи във времето, а през 2014-та година компанията преживя тежка катастрофа, при която беше разрушен първият космически кораб от серията "СпейсШипТу" - "Ентърпрайз". Пилотът Майкъл Олсбъри загина. 

За щастие след 2016-та година нещата потръгнаха доста гладко за компанията. В рамките на период, по-кратък от три години, вторият кораб от серията "СпейсШипТу" - "Юнити" изпълни успешно атмосферните си тестове и днес корабът вече лети в космоса. 

Сега времената са различни - Ричард Брансън, създателят на Върджин Галактик, си има конкуренция. Вчера Джеф Безос, основател на компанията Блу Ориджин, оповести, че до края на тази година планира да изстреля хора в космоса със собствения си космически кораб "Ню Шепърд". 

Но нека да има конкуренция. От това желаещите да летят в космоса могат само да спечелят. 

За повече информация: Върджин Галактик

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2764-2019-future-is-coming-spaceport-america

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

УСПЕХ: Космическият кораб Старлайнър на Боинг премина през интегрирано огнево изпитание!

2019-24-may-integrated-test-success.jpg

Снимка от успешното интегрирано огнево изпитание на Боинг. Photo credit : Boeing

24 май 2019 г. 19:10 ч.

Светослав Александров. Чудесни новини от Боинг! По-рано през месец май компанията оповести, че са завършени успешно четири от петте планирани изпитания на парашутните системи на пилотирания кораб "Старлайнър". А вчера ни беше съобщено, че без проблеми е завършен успешно интегрираният огневи тест. Напомням на читателите, че преди година по време на същия този тест настъпи сериозен горивен теч. Аномалията отложи планираните за 2018-та година полети до Международната космическа станция.

Отне близо eдна календарна година, преди Боинг да се съвземе от тази аномалия. С този напредък, отчетен по програмата на "Старлайнър", компанията прави сериозни стъпки към реализацията на изпитателните полети - безпилотен полетен тест на "Старлайнър" до МКС през август, полетно изпитание на системата за аварийно спасяване от стартова площадка през това лято, пилотиран полет до МКС през ноември. Така Боинг притежава потенциала да се превърне в първата американска компания, изпратила човек до орбита. Потенциалът е реален, още повече, че конкурентната компания СпейсЕкс се сблъска със собствени проблеми по време на интегрирано горивно изпитание и още не може да реши проблемите с парашутите си. 

Напомням на читателите, че първият кораб на СпейсЕкс от серията "Крю Драгън" летя успешно до Международната космическа станция в началото на месец март. Полетът беше безпроблемен - "Крю Драгън" се скачи с МКС, астронавтите го инспектираха, след което корабът извърши меко приводняване в океана. Впоследствие ръководството на СпейсЕкс искаше да се използва вече върнатата капсула за изпитание на аварийните системи по време на полет през това лято. Поради неизвестна причина при статичен интегриран огневи тест през април настъпи аномалия, която доведе до разрушаване на капсулата. Сега СпейсЕкс и НАСА разследват каква може да е тази причина - и това може да отнеме доста време. Това е добре дошло за Боинг, тъй като през това време компанията - ветеран може да навакса сериозно. 

Проблемите, с които се сблъска СпейсЕкс през тази година и Боинг през миналата година, показват колко трудно е да се разработи надежден пилотиран космически кораб. Интегрираните огневи изпитания се оказаха етапите, които спънаха и двете компании. Представете си само: двигателите "Супердрако" на СпейсЕкс съществуват от години. Същото се отнася и за двигателите, разработени от Аероджет Рокетдайн за нуждите на "Старлайнър". И двата типа двигатели са запалвани в индивидуален вид стотици, даже хиляди пъти. В момента, в който Боинг и СпейсЕкс започнаха интегрираните изпитания - т.е. запалвания на много двигатели в полетна конфигурация, настъпиха сериозни аномалии. Видео, разпространено неофициално, показва разрушаването на капсулата на СпейсЕкс. Нямаме видеоматериал от аномалията на Боинг, така че можем само да се досещаме какво може да се е случило - явно е било достатъчно сериозно, че от лятото на 2018-та до месец май тази година не бе показано нищо съществено по напредъка на "Старлайнър". 

Междувременно първата ракета "Атлас 5", която ще изведе хора в космоса, напусна фабриката в Алабама, където е била произведена, съобщи вчера НАСА. Тя ще бъде превозена с гигантски товарен кораб, към стартовата площадка Кейп Канаверал. Там тя ще бъде интегрирана с пилотирания кораб "Старлайнър". Полетът му, планиран засега през ноември, ще изпрати астронавтите на НАСА Майк Финк и Никол Ман, заедно с частния астронавт на Боинг Крис Фъргюсън, към Международната космическа станция. 

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2782-2019-boeing-success-integrated-test

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Първата комерсиална астронавтка Бет Моузес: надявам се другите частни компании да не лъжат, че са първите

28 май 2019 г. 08:00 ч. Миналата седмица беше много успешна за Боинг, тъй като комерсиалната компания успя да проведе интегрирано огнево изпитание на кораба "Старлайнър". Освен това бе оповестено, че ракетата "Атлас 5" е в готовност за първите пилотирани мисии. Редица медии оповестиха, че с предстоящите полети през това лято и есента американските астронавти ще се върнат в космоса за пръв път след пенсионирането на програмата "Космическа совалка".

Но това твърдение е погрешно. Американски астронавти вече летяха в космоса в рамките на два полета - през декември 2018-та и февруари 2019-та - на борда на кораба "Юнити" на Върджин Галактик. По време на февруарската мисия за пръв път жена достигна до космическото пространство на частен кораб - това бе американката Бет Моузес. И тя никак не е щастлива, че медиите продължават да говорят за "завръщането на американците в космоса за пръв път". 

"Да, Върджин Галактик го направи през декември 18-та и след това доказа, че не е еднократно постижение, тъй като го направи отново десет седмици по-късно", сподели Моузес в Туитър. "Шапки свалям на останалите четири, които се мъчат да го направят и се надявам, че ще са достатъчно големи професионалисти и няма да твърдят погрешно, че са първите, когато успеят".

Под "останалите четири" астронавтката разбира екипите, работещи по "Ню Шепърд", "Старлайнър", "Крю Драгън" и "Орион". 

Напомням на читателите, че понастоящем Върджин Галактик оборудва кабината на "Юнити" за първите туристически полети на кораба, след което корабът и самолетът-носител ще се отправят към космодрума Спейспорт Америка в Ню Мексико. Междувременно в Мохаве основаната от Ричард Брансън компания СпейсШипКо строи два нови космически кораба и втори самолет-носител. 

2019-22-feb-beth-moses-looks-earth.jpg

На снимката: реакцията на първата комерсиална астронавтка Бет Моузес след като за пръв път видя Земята от космоса. Photo credit : Virgin Galactic

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2785-2019-beth-moses-reacts-boeing

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

СпейсЕкс подготвя кораб Крю Драгън за пилотиран полет до края на годината

29 май 2019 г. 18:40 ч. След успешния първи полет на "Крю Драгън" в безпилотен режим до Международната космическа станция през март, НАСА вчера оповести, че частната компания СпейсЕкс се подготвя за следващата мисия, която ще бъде пилотирана и която очакваме да бъде осъществена до края на настоящата година. 

За да може да бъде дадена зелена светлина за реализацията на експедицията, първо трябва да приключи разследването на аномалията на "Крю Драгън" в края на април, когато върнатият кораб от мартенската мисия бе погълнат от пламъци след провеждането на изпитателно запалване на двигателите "Супердрако". Капсулата бе напълно унищожена. Пак по данни от НАСА от СпейсЕкс са построили няколко космически кораба. Върнатият "Крю Драгън" трябваше да се използва за тест на системите за аварийно спасяване по време на ракетно изстрелване. Сега това няма да е възможно и за това изпитание ще се използва корабът, който първоначално бе планиран за първия пилотиран тестов полет до МКС. 

Всички изпитания трябва да бъдат завършени успешно преди изпращането на човек в космоса, категорични са от НАСА. Няма стъпки, които да могат да бъдат прескочени. 

2019-8-march-crew-dragon-splashes-down.p

Космическият кораб "Крю Драгън" броени мигове преди да достигне океанската повърхност след полета му през март тази година. Photo credit : NASA TV

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2788-2019-crew-dragon-crewed-spaceflight-prep

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Пилотираната космическа ракета Атлас 5 пристигна на космодрума Кейп Канаверал

2 юни 2019 г. 20:00 ч. Наближаваме мига, когато за пръв път след приключването на програмата "Космическа совалка", астронавти ще се отправят към Международната космическа станция от територията на САЩ! Вчера ULA оповести, че пилотираната космическа ракета "Атлас 5" и специалната ускорителна степен с два двигателя "Центавър" са пристигнали на космодрума Кейп Канаверал. 

Това е ракетата, която през ноември ще изведе в космоса кораба "Старлайнър" с астронавтите Крис Фъргюсън, Майк Финк и Никол Ман. 

Разбира се, полетът ще е факт само ако безпилотното изпитание на "Старлайнър" през август бъде успешно. Подобно на изпитателния безпилотен полет на "Крю Драгън" през март, така и "Старлайнър" ще трябва да излети в роботизиран режим, да се скачи с МКС, след което да се завърне на Земята. 

През месец май, след дълго време на несгоди, американската космическа агенция НАСА оповести, че е доволна от прогреса, който показва Боинг. След като през лятото на миналата година по време на статично огнево изпитание настъпи нежелан теч на двигателните системи, при повторението на опита през май всичко бе наред. Очаква се командният и сервизният модул на първия "Старлайнър" да бъдат прикачени в средата на юни, което ще открие възможността за полет през август, най-късно през септември. 

Най-накрая комерсиалната програма за превоз на астронавти започва да дава плод! 

2019-atlas-v-arrived-cape.png

На кадъра: специален кораб доставя ракетата "Атлас 5" на Кейп Канаверал. Photo credit : NASA/ULA

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2793-2019-atlas-v-delivered-cape

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Космическият кораб Орион е в готовност да бъде изстрелян на 2-ри юли за изпитание на системите му за аварийно спасяване

2019-orion-rollout-before-inflight-test.

На снимката: техниците преместват космическия кораб "Орион" към Стартовия комплекс 46 на космодрума Кейп Канаверал, откъдето корабът ще бъде изстрелян през това лято за изпитание на системите му за аварийно спасяване. Photo credit : NASA

4 юни 2019 г. 17:10 ч.

Светослав Александров. Отдавна не съм писал за космическия кораб "Орион", с помощта на който НАСА планира през 2024 година да изпрати човек на Луната. За последен път корабът летя на изпитателен безпилотен полет през 2014 година. Тогава "Орион" се отдалечи на 5 800 километра от Земята - рекорд за кораб, предназначен за пилотирани мисии, след приключването на лунната програма "Аполо" през 70-те години на миналия век. 

Следващото изстрелване ще е през това лято, на 2-ри юли, когато ще бъдат изпитани системите за аварийно спасяване на "Орион". 

Целият полет ще продължи около три минути. Изстрелването ще бъде проведено с помощта на специална твърдогоривна ракета, известна под названието "Orion Abort Test Booster". Тя представлява наследник на "Литъл Джоу 2", малка ракета, използвана в рамките на програмата "Аполо" през 60-те години на миналия век за провеждането на сходни изпитания.

Ако всичко мине по план, ракетата ще изведе "Орион" на височина около 10 километра. В този миг ще се запалят двигателите на спасителната кула, която ще трябва да издърпа капсулата далеч от ракетата. При достигане на височина от 13 километра, двигателите ще трябва да ориентират "Орион" в позиция, безопасна за неговото отделяне от кулата. Тъй като това е тестов вариант на "Орион", той не е екипиран с парашути и няма да се приводни меко в океана. Вместо това записващите устройства със събраните данни ще бъдат изхвърлени от капсулата, за да бъдат събрани от техниците и анализирани по-късно.

Успешният изпитателен полет ще даде зелена светлина за провеждането на дебютната мисия до Луната в края на 2020 или през първата половина на 2021 година. Това ще първото изстрелване на "Орион" с гигантската ракета "Спейс Лонч Систъм". Корабът ще лети в безпилотен режим до орбитата на Луната, след което ще се завърне на Земята.

Първият пилотиран полет на "Орион" е планиран за 2023 година, когато "Спейс Лонч Систъм" ще трябва да изведе четирима астронавти на път към Луната. Астронавтите ще облетят естествения ни спътник, без да кацат на него, на разстояние 8 900 километра от повърхността му. Едва след това ще се пристъпи към следващия етап - кацане на Луната, планирано през 2024 година. 

За повече информация: НАСА

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2796-2019-orion-in-flight-abort-preview

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Първият пилотиран кораб Крю Драгън ще излети в периода между ноември 2019-та и май 2020-та

20 юни 2019 г. 17:10 ч. Вече имаме ориентировъчна представа кога да очакваме изстрелването на първия американски кораб "Крю Драгън" с хора на борда. Според подадената заявка на СпейсЕкс към FCC (Федералната комисия по комуникациите) за разрешение за използване на определени радиочестоти, полетът ще бъде проведен най-рано на 1-ви ноември тази година, най-късно на 1-ви май 2020 година. 

Напомням на читателите, че дебютният полет на "Крю Драгън" в безпилотен режим бе проведен през март. Полетът беше много успешен - корабът се скачи с Международната космическа станция, след което благополучно се завърна на Земята посредством парашути.

За съжаление по-късно, когато вече върнатата капсула бе подложена на наземни изпитания, тя бе обгърната от пламъци и бе унищожена. Аномалията доведе до някои отлагания в план-графика на СпейсЕкс. 

Междувременно конкурентната компания Боинг се готви за първия полет на кораба "Старлайнър". Безпилотният дебют ще е факт през това лято, през август или септември. А първият пилотиран полет е насрочен за ноември. 

Коя ще е първата компания, която ще изпрати човек до орбита? Развръзката ще е скоро! 

2019-8-march-crew-dragon-splashes-down.p

Космическият кораб "Крю Драгън" броени мигове преди да достигне океанската повърхност след полета му през март тази година. Photo credit : NASA TV

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2824-2019-crew-dragon-november

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Пилотираният космически кораб Старлайнър на Боинг премина успешно през последното си изпитание на пригодност на спускаемите си системи!

2019-starliner-test.png

На снимката: техници инспектират капсулата на космическия кораб "Старлайнър" след успешното парашутно изпитание. Photo credit : Boeing Space

28 юни 2019 г. 16:51 ч.

Светослав Александров. Американската компания Боинг съобщи, че пилотираният космически кораб "Старлайнър" е преминал успешно през последното си изпитание за пригодност на спускаемите системи. 

Така космическият кораб се е доказал като достатъчно безопасен докато се спуска и каца към Земята. По време на този окончателен тест екипът умишлено е симулирал две едновременни парашутни повреди. Резултатът от изпитанието е показал, че "Старлайнър" се държи точно според очакванията. 

Поредните успехи на Боинг са важен признак, че компанията е на път да изстреля за пръв път "Старлайнър" към Международната космическа станция през това лято. Дебютният полет в роботизиран режим засега е планиран да бъде проведен през септември. Ако той е успешен, той ще бъде последван и от пилотирана експедиция, която може да е факт още в края на ноември. 

Напомням на читателите, че Боинг и СпейсЕкс са двете компании, на които НАСА се е доверила за превоз на астронавти към Международната космическа станция след приключването на програмата "Космическа совалка". И двете фирми преминаха през много сериозни трудности и отлагания. СпейсЕкс изстреля за пръв път кораба "Крю Драгън" през март тази година. Полетът бе напълно успешен, но след последващи наземни тестове на вече върнатата капсула тя бе обгърната от пламъци и бе унищожена. Това слага прът в плановете на компанията на Мъск да изпрати човек в орбита и сега първият полет на "Крю Драгън" с хора на борда е планиран за периода между ноември 2019-та и май 2020-та. 

Боинг преживя кошмарно лято на 2018-та година, след като по време на комплексно изпитание на двигателните системи настъпи нежелан горивен теч. Това отложи дебюта на "Старлайнър", който бе планиран за края на миналото лято. Но докато "СпейсЕкс" се сблъска с ядове скоро след тазгодишния мартенски полет на "Крю Драгън", сега Боинг наваксва и бележи сериозни успехи. По-рано през май компанията отново изпита двигателните системи и този път всичко мина успешно. 

Освен това Боинг се справя много добре с парашутните изпитания. СпейсЕкс среща трудности и в тази област. Даже през април компанията на Мъск е провела тест, завършил с не особено благоприятни резултати. Сега Боинг докладва успехи при всички парашутни изпитания и със сигурност вече в средите на СпейсЕкс усещат как от старата корпорация им дишат във врата. 

Става все по-напечено. Коя ли ще е първата компания, която ще изпрати човек до орбита и обратно? Развръзката ще стане ясно скоро. Но която и да е, за бъдещето на космонавтиката ние имаме нужда както Боинг, така и СпейсЕкс да пожънат успехи. 

За повече информация относно последните изпитания: Боинг

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2841-2019-boeing-final-qualification-test

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Самата концепция на катапултиращите двигатели на "Крю Драгън" е кофти!

Нямат  присъщ баланс и устойчивост. Разчитат на компютърна стабилизация.

Това е изключително ненадеждно.

НАСА, ако уважава себе си, никога няма да им даде зелена улица.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 6 часа, Exhemus said:

Самата концепция на катапултиращите двигатели на "Крю Драгън" е кофти!

Нямат  присъщ баланс и устойчивост. Разчитат на компютърна стабилизация.

Това е изключително ненадеждно.

НАСА, ако уважава себе си, никога няма да им даде зелена улица.

Не само "Крю Драгън"! И Стелта не може да фърка без компютърна стабилизация.Ами банките, администрацията, икономиката навсякъде бъка от ненадеждни компютри.

Колкото е по проста една машина толкова е  по здрава.Защото когато има голям брой части, шансът да се счупи и откаже някоя от тях се увеличава.Има формула за  инженеринг на надежността, където броят на компонентите е от решаващо значение за стабилноста на системата.

Значи най здраво е дървеното рало(има малко части).То работи много по дълго и е по сигурно и от най здравия космически кораб.

Вероятно с проблема за надежността  са се сблъскали още първите инженери през мезолита.До тогава топорът състоящ се от една част е бил най сигурното и надеждно изделие познато в цял свят.Но с изобретяването на лъка(както и на компютъра) гаранционните сервизи започват да  изнемогват от рекламирана продукция.Значи лъка има дървена част която лесно може да се счупи за разлика от якия топор.Има и тетива, която се къса.Стрели на които остриетата се чупят или падат ако не са закрепени добре.Дървената част се изкривява, перата се отделят и стрелата повече не може да поддържа изчислената(от РОССКОСМОС) траектория.В следствие на тази криза дължаща се на многобройните некачествени компоненти, възниква авария и изстрелването се проваля.(Тогавашния   Exhemus сигурно пак е писал във форум "Наука"  по този въпрос, но кой да го слуша!)

Даа..., не е трябвало въобще да слизаме от клона, ами  да стоим на него.Даже и да се счупи от стискане,...клони много! 

Ама няма как щом излязохме от пещерите, хак ни е.Сега щем не щем, ще трябва да правим космически кораби.Но поне можеше инженерите да ги правят по прости и сигурни, с проверени и изпитани дървени части.И ако може с педали за да се чупят по малко.:bp:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Очакваме с нетърпение полета на Орион на 2-ри юли, при който ще бъдат изпитани системите му за аварийно спасяване

2019-orion-rollout-before-inflight-test.

На снимката: техниците преместват космическия кораб "Орион" към Стартовия комплекс 46 на космодрума Кейп Канаверал, откъдето корабът ще бъде изстрелян през това лято за изпитание на системите му за аварийно спасяване. Photo credit : NASA

1 юли 2019 г. 18:45 ч.

Светослав Александров. Преди половин век през месец юли НАСА изстреля кораба "Аполо 11" с астронавтите Нийл Армстронг и Бъз Олдрин на път към Луната. 

Днес, 50 години по-късно, американската космическа агенция работи по нов космически кораб на име "Орион". За последен път той летя на безпилотен тест през 2014-та година в средна околоземна орбита. Следващият му полет е насрочен за утре. Техниците ни информират, че всичко на борда е наред, а и метеорологичните условия се очертават да са благоприятни. Четиричасовият стартов прозорец ще бъде открит в 14:00 ч. българско време. 

Целият полет ще продължи около три минути. Изстрелването ще бъде проведено с помощта на специална твърдогоривна ракета, известна под названието "Orion Abort Test Booster". Тя представлява наследник на "Литъл Джоу 2", малка ракета, използвана в рамките на програмата "Аполо" през 60-те години на миналия век за провеждането на сходни изпитания.

Ако всичко мине по план, ракетата ще изведе "Орион" на височина около 10 километра. В този миг ще се запалят двигателите на спасителната кула, която ще трябва да издърпа капсулата далеч от ракетата. При достигане на височина от 13 километра, двигателите ще трябва да ориентират "Орион" в позиция, безопасна за неговото отделяне от кулата. Тъй като това е тестов вариант на "Орион", той не е екипиран с парашути и няма да се приводни меко в океана. Вместо това записващите устройства със събраните данни ще бъдат изхвърлени от капсулата, за да бъдат събрани от техниците и анализирани по-късно.

Успешният изпитателен полет ще даде зелена светлина за провеждането на дебютната мисия до Луната в края на 2020 или през първата половина на 2021 година. Това ще първото изстрелване на "Орион" с гигантската ракета "Спейс Лонч Систъм". Корабът ще лети в безпилотен режим до орбитата на Луната, след което ще се завърне на Земята.

Първият пилотиран полет на "Орион" е планиран за 2023 година, когато "Спейс Лонч Систъм" ще трябва да изведе четирима астронавти на път към Луната. Астронавтите ще облетят естествения ни спътник, без да кацат на него, на разстояние 8 900 километра от повърхността му. Едва след това ще се пристъпи към следващия етап - кацане на Луната, планирано през 2024 година.

За повече информация: НАСА

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2845-2019-nasa-ready-orion-test-tomorrow

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Браво, НАСА! Космическият кораб Орион излетя и завърши успешно изпитанието на аварийните системи!

2019-2-july-orion-flight-success.jpg

На снимката: модифицираната ракета "Пийскийпър" изстреля днес кораба "Орион" на критично изпитание на системите му за аварийно спасяване. Photo credit : NASA TV

2 юли 2019 г. 17:00 ч.

Светослав Александров. Този месец, когато отбелязваме половин век от провеждането на първия пилотиран полет до Луната, НАСА доказа, че новосъздаденият космически кораб "Орион" за следващите лунни мисии е безопасен!

Корабът беше изстрелян днес, на 2-ри юли 2019-та, в 14:00 ч. българско време с помощта на модифицирана ракета "Пийскийпър", построена от Нортроп Груман. "Орион" беше издигнат на височина от 10 километра, където бе подложен на голямо аеродинамично натоварване. Точно в този момент бяха запалени двигателите на спасителната кула.

В рамките на части от секундата капсулата на "Орион" беше издърпана на безопасно разстояние от ракетата. По време на последните етапи от теста кулата преобърна кораба, докато достигна правилната си ориентация за приводняване в Атлантическия океан.

Тъй като това е тестова версия на "Орион", капсулата не бе екипирана с парашути. Вместо това информацията от полета бе събрана на общо 12 записващи устройства, които бяха изхвърлени от кораба. Екипът ще прибере устройствата за по-нататъшен анализ. 

Напомням на читателите на блога, че космическият кораб "Орион" е създаден от Локхийд Мартин по заявка на НАСА за полети на човек отвъд околоземна орбита и до Луната. Преди днешния полет корабът бе летял само на две други мисии. На 6-ти май 2010-та година беше проведен тест на системата за аварийно спасяване, като кулата запали двигателите от стартова площадка и успешно издърпа "Орион" на височина 1.8 километра.

Първият космически полет на "Орион" в безпилотен режим бе извършен на 14-ти декември 2014-та година, когато тежкотоварната ракета "Делта 4 Хеви" изпрати кораба на 5 800 километра от Земята. За пръв път след приключването на лунната програма "Аполо" през 70-те години на миналия век, космически кораб, проектиран за превоз на хора, достигна толкова далечно разстояние.

И стигаме до днешния атмосферен полет, при който бе изпитана системата за аварийно спасяване по време на ракетно изстрелване. И така, равносметката от 2010-та година досега е следната: три изпитателни полета, три успеха!

Оттук насетне следват същинските експедиции. През 2020 година (макар че поради забавяния в разработката на ракетата-носител "Спейс Лонч Систъм" може полетът да се отложи за 2021-ва) очакваме изстрелването на "Орион" в роботизиран режим, като корабът трябва да облети Луната и да се завърне обратно на Земята по свободна траектория.

През 2023-та година е планиран първият пилотиран полет на "Орион" с хора на борда. Това ще е първото посещение на хора до орбитата на Луната след приключването на програмата "Аполо". 

За допълнителна информация: Blog NASA

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2847-2019-nasa-orion-flight-successful

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

СпейсЕкс разбра какви са причините за аномалията на Крю Драгън през април

2019-8-march-crew-dragon-splashes-down.p

Космическият кораб "Крю Драгън" броени мигове преди да достигне океанската повърхност след първия си успешен полет до МКС през март. Photo credit : NASA TV

15 юли 2019 г. 22:45 ч.

Светослав Александров. Частната американска компания СпейсЕкс, която е създала пилотирания космически кораб от ново поколение "Крю Драгън", е успяла да разбере какви са причините за аномалията, довела до експлозия на кораба по време на наземните му изпитания на 20-ти април.

Анализът на данните показва, че аномалията е настъпила приблизително 100 милисекунди преди запалването на осемте двигателя "Супердрако" на "Крю Драгън", по време на херметизацията на горивните системи на кораба. Доказателствата сочат, че поради повреда на един от компонентите, азотният тетраоксид е навлязъл в тръбите, които пренасят хелий по време на наземната подготовка на "Крю Драгън". Поток от този азотен тетраоксид е преминал с много висока скорост през възвратен клапан, докато протичала инициализацията на системите за аварийно спасяване, което довело до структурно увреждане на въпросния клапан. Увреждането на титаниевия компонент в условията на високо налягане и присъствие на азотен тетраоксид е било достатъчно условие, за да възникне искра във възвратния клапан и да се стигне до експлозия. 

Интересното в случая е, че реакцията между титана и азотният тетраоксид при високо налягане е била напълно неочаквана. Титанът се използва в космически апарати от всички държави в продължение на десетилетия. Няма спор, че статичното изпитание, дори и да е довело до аномалия и експлозия, е предоставило огромно количество данни, които ще помогнат за подобряването на безопасността на пилотираните космически кораби на СпейсЕкс.

СпейсЕкс съобщава, че сред отломките, събрани от мястото на експлозията, се намирали двигателите "Супердрако" - при това напълно непокътнати. Това доказва, че новите космически двигатели са надеждни и безопасни.

От частната компания вече са предприели мерки подобен тип аномалия да не се случва. Нещо повече - променените системи вече са в процес на изпитания съвместно от СпейсЕкс и НАСА, като тестовете ще завършат бързо - преди да се пристъпи към следващите полети. СпейсЕкс понастоящем произвежда нови космически кораби, които ще позволят на компанията да приключи с тестовата програма и да започне превоза на астронавти към Международната космическа станция.

СпейсЕкс засега не се движи според план-график, но ръководството на компанията се надява, че първият пилотиран полет ще е факт до края на настоящата година. 

За повече информация: СпейсЕкс

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2877-2019-spacex-anomaly-resolved

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Космическият кораб Союз МС-14 ще излети през август в безпилотен режим, но с човекоподобния робот Skybot F-850

2019-soyuz-2-ms-14.jpg

Компонентите на ракетата "Союз-2.1а", която ще изведе в роботизиран режим кораба "Союз МС-14". Снимка: ЦЭНКИ/КЦ "Южный"

17 юли 2019 г. 16:55 ч.

Светослав Александров. Космическата ракета "Союз-ФГ" е заела своето достойно място в историята на космонавтиката. Въведена за пръв път в експлоатация през май 2001-ва година, тя се е превърнала в основното средство за превоз на астронавти до Международната космическа станция. Именно "Союз-ФГ" е направила възможно постоянното присъствие на хора в космоса. Именно тази ракета е извозвала международни екипажи до МКС след катастрофата на "Колумбия" и след пенсионирането на всички совалки. "Союз-ФГ" е изпратила в космоса и някои междупланетни мисии като "Марс Експрес" до Червената планета и "Винъс Експрес" до Венера.

Но всяко нещо си има своя край. Предстои пенсионирането на "Союз-ФГ", а оттук насетне екипажите ще трябва да летят на ракетите от ново поколение "Союз 2". Подобно на изпитанията на новите американски космически кораби "Крю Драгън" и "Старлайнър", така и Русия трябва да проведе едно пробно безпилотно изстрелване на транспортен кораб "Союз-МС", преди да започнат изстрелванията на хора. Това ще се случи на 22-ри август, когато ще полети "Союз МС-14". 

Макар че няма да има хора на борда, космическият кораб ще превози до МКС интересен пътник - човекоподобен робот. 

Това е роботът, който доскоро се казваше Фьодор, само че това вече няма да е неговото име. РИА Новости съобщи, че той е прекръстен на Skybot F-850. След като "Союз МС-14" бъде прикачен към МКС, роботът ще бъде преместен в руския сегмент на станцията, където ще работи под надзора на космонавта Александър Скворцов.

Skybot F-850 е първият човекоподобен робот, създаден в Русия. Разработката му е координирана съвместно от Фонда за перспективни изследвания и НПО "Андроидна техника". Роботът умее да прави шпагат и да стреля с пистолет, но явно възможностите му са до известна степен ограничени, тъй като поради наложените от Европа санкции производителят е загубил достъпа до тъй необходимите чуждестранни компоненти.

Стига полетът на "Союз МС-14" да е успешен, последното излитане на ракета "Союз-ФГ" ще бъде осъществено през септември с пилотирания космически кораб "Союз МС-15". След това "Союз-ФГ" ще бъде окончателно изведена от експлоатация.

Първият пилотиран полет на ракета "Союз 2" е предвиден за април 2020 година, когато ще излети корабът "Союз МС-16". Но дотогава има още време - нека първо да видим как ще приключи безпилотната предшестваща мисия през август. 

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/2881-2019-soyuz-ms-14-preflight

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Човекоподобният робот Skybot F-850 пристигна на космодрума Байконур

23 юли 2019 г. 17:10 ч. Днес, на 23-ти юли, човекоподобният робот Skybot F-850 (новото име на Фьодор) бе доставен на космодрума Байконур, съобщи Роскосмос. Ако всичко мине по план, роботът ще бъде изстрелян на 22-ри август с кораба "Союз МС-14". 

Напомням на читателите, че "Союз МС-14" ще излети в безпилотен режим. Това се налага, за да може Русия да изпробва възможностите на новата ракета "Союз 2". Старата ракета "Союз-ФГ", която редовно превозваше екипажи до Международната космическа станция, включително по време на критични периоди като тези след катастрофата на совалката "Колумбия" и след пенсионирането на всички останали совалки, ще бъде изведена от експлоатация. Но преди Русия да започне да извежда хора със "Союз 2", страната трябва да проведе първо безпилотен полет на ракетата с прикачен към нея кораб "Союз-МС", който да докаже готовността на системата. По подобен начин американският кораб "Крю Драгън" летя в безпилотен режим за пръв път през март, а до края на годината (вероятно през втората половина на септември или началото на октомври) очакваме дебюта и на американския кораб "Старлайнър" на Боинг.

Така че, ако всичко мине наред, 2020-та година ще започне по забележителен начин - руснаците ще извеждат хора в космоса със "Союз 2", докато американците ще възобновят пилотираните си мисии до МКС посредством два нови космически кораба - "Крю Драгън" и "Старлайнър". 

skybot.jpeg

Футуристичният робот Skybot F-850 ще се отправи към МКС през август. Снимка: Роскосмос

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2901-2019-23-july-skybot-arrives-baykonur

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Европейската космическа агенция спира да праща астронавти в космоса на руски кораби!

1 август 2019 г. 08:10 ч. Руската информационна агенция РИА Новости оповести, че европейският астронавт Лука Пармитано, който бе изстрелян в космоса на 21-ви юли с кораба "Союз МС-13", може да е последният астронавт на Европейската космическа агенция (ЕКА), излетял с руски кораб. Оттук насетне ЕКА ще праща астронавтите си на новите американски кораби.

Информацията е била съобщена от представителя на ЕКА в Русия Рене Пишел. 

"Засега е планирано, че през близките няколко години той (т.е. Пармитано) ще е последният астронавт на ЕКА, отправил се към МКС от Байконур", казва Пишел. Следващият европейски астронавт в космоса ще е французинът Тома Песке, който вече бе на станцията през 2016-2017 година. Сега се планира да отлети отново в края на 2020-та. "Точното време на полета на Песке зависи от това кога американците ще започнат да изстрелват редовно новите си пилотирани кораби", пояснява Пишел.

Напомням на читателите, че първият от тези кораби "Крю Драгън" летя успешно до МКС през март тази година в изпитателен безпилотен режим. Първият пробен безпилотен полет на "Старлайнър" пък е планиран за края на септември или началото на октомври. След това до края на 2019-та година очакваме тези кораби да полетят и с хора на борда.

2019-luca-parmitano-daughters.jpg

На снимката: астронавтът Лука Пармитано се сбогува с дъщерите си, преди да отлети към МКС през юли тази година. Photo credit : Roscosmos/GCTC

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2916-2019-esa-stops-sending-astronauts-russian-rockets

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Ракетата Союз-2.1а с космическия кораб Союз МС-14 е на стартовата площадка

20 август 2019 г. 09:05 ч. За пръв път след 21-ви май 1986-та година, когато излетя демо-мисията "Союз ТМ-1" до станция "Мир", космически кораб от вида "Союз" отново ще полети в безпилотен режим. Това е "Союз МС-14", който ще бъде изстрелян на 22-ри август в 06:38 ч. българско време. За пръв път кораб от серията "Союз МС" ще полети с ракета "Союз 2". 

Така Русия ще пенсионира историческата ракета "Союз-ФГ", която превозваше дълги години екипаж до Международната космическа станция, включително в периодите след катастрофата на совалката "Колумбия" през 2003 г. и след пенсионирането на останалите совалки през 2011 г. "Союз-ФГ" обаче е остаряла ракета - тя използва аналогова система за контрол на полета, която значително ограничава нейните възможности. Руснаците искаха да я пенсионират още преди десетилетие и да почнат да изпращат хора със "Союз 2". Но както се случва в космонавтиката, не винаги всичко върви по план. Настъпват отлагания - и така "Союз-ФГ" се задържа доста по-дълго от очакванията.

Полетът на "Союз МС-14" няма да е скучен - той ще превозва полезен товар, а на борда му ще лети и човекоподобният робот Skybot F-850 (новото име на Фьодор). 

Дебютният полет на ракета "Союз 2" с хора на борда е планирано за 15-ти април 2020 година, когато в космоса ще бъде изпратен корабът "Союз МС-16". 

Така през 2020-та година ще започне извозването на хора с изцяло ново поколение ракети и кораби. Освен ракетата "Союз 2", тогава очакваме първия пилотиран полет на "Крю Драгън". Официално мисията все още е планирана за края на 2019-та година и не е оповестено отлагане, но мисля, че е реалистично да очакваме, че не всичко ще мине по план, особено като се има предвид, че трябва да се извършат още тренировки, да се проведе тест на системата за аварийно спасяване в полет, както и да се изчистят типичните за НАСА бюрократични спънки. Полетът на "Старлайнър" на Боинг в безпилотен рефим също е предвиден за периода септември-октомври, което ще означава, че през 2020-та година ще станем свидетели и на пилотиран полет. Отново, отлагане от 2019-та за 2020-та година не е оповестено, но е реалистично да очакваме и тук някои спънки. 

При всички положения ни очаква доста вълнуваща 2020-та година. 

За повече информация относно предстоящата мисия: Роскосмос

2019-soyuz-ms-14-launch-pad.png

Снимка на ракетата-носител "Союз-2.1а", която ще изведе кораба "Союз МС-14" в орбита. Фото: РКК Енергия

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2938-2019-soyuz-ms-14-launch-pad

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!