Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Б. Киров said:

Калуга

Average Monthly Net Salary 369.29 €

Нижни Новгород

Average Monthly Net Salary 417.07 €

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Nizhny-Novgorod-Russia?displayCurrency=EUR

София

Average Monthly Net Salary 676.67 €

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Sofia

Основното според мен е по-големият пазар, но както се вижда и разликата в заплатите е от порядъка на 50 процента в полза на Русия /по-ниски заплати по-атрактивна работна ръка за инвеститор/.

Но не виждам наистина никаква причина като говорим за каквото и да е, да намесваме и винаги Русия, това е някаква тежка форма на обсесия, граничеща с наркомания или алкохолно пристрастяване:)

София е европейска столица с разните му там министерства, Депутати и Министри - слуги на народа , посолства, консулства и прочее представителни структури на България и чуждите държави и фирми. Ясно е, че дори една чистачка в министерство или посолство или представителна фирма от световен мащаб ще има поне прилична заплата, да не говорим за служещите в тия учреждения - специалисти, секретари и т н.   Предполагам дори в доста богатите областни градове на България заплатите са в пъти по - ниски от софийските, не защото софиянци са коварни, просто някаква фабрика в Хасково или Сливен не може да плаща такива заплати каквито представителството на световна фирма в София . Също така Областния съд в Шумен не може да плаща на служителите си заплати както в Министерството на правосъдието в София. Предполагам практически в който и да е голям областен град в България заплатите ще са доста изгодни. 

Русия при влизането си във ВТО води много дълги договори и се опита да защити вътрешния си пазар доколкото е възможно. Доколкото знам, руските държавни поръчки от администрации на области , райони, републики до полиция и болници са възможни само за коли произведени в страната. Разбира че няма 100, 00 % кола произведена в някаква страна. Даже произведените в Германия немски коли имат части произведени в Австрия и други страни. Но има някакви договори първата година 50 % местни части после плавно увеличаване на 70 и до 80 - 90 % . Който не спазва тия правила просто не получава държавни поръчки. Така ФОРД си замина от Русия . Спря да получава пръчки, а конкуренцията с азиатците на частния пазар Форд не издържа. Реално практически почти всички коли продадени в Русия са местно производство . Същото е и в Турция. 

  • Потребители
Публикува
Преди 57 минути, JImBeam said:

Явно имаш големи трудности във възприятията. Още един безплатен съвет - търсиш уикипедия , и като я намериш, търсиш

И като я намерих, търся "трол":

В жаргонната терминология на Интернет, тролът е човек, който публикува противоречиви, провокиращи или извън темата съобщения във Фейсбук, в онлайн дискусионни форуми, стаи за разговори (chat rooms), блогове, коментари към вестникарски статии и др.п., с основна цел да предизвика емоционален отговор от другите потребители, да ги провокира или тормози, или просто да попречи на нормалния тон на водения разговор.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол

Преди 57 минути, JImBeam said:

всъщност като поразмислих , реших че и това ще ти е свръх сили

В този форум нямаше ли правила да нямаме помежду си лични нападки, а да дискутираме по темата? Не мислиш ли, че грубо ги нарушаваш?

  • Потребители
Публикува
Преди 1 час, Du6ko said:

Предполагам дори в доста богатите областни градове на България заплатите са в пъти по - ниски от софийските, не защото софиянци са коварни, просто някаква фабрика в Хасково или Сливен не може да плаща такива заплати каквито представителството на световна фирма в София .

Е хайде сега, пак шуротии..

 

http://www.nsi.bg/bg/content/3930/статистически-райони-област

  • Потребител
Публикува (edited)
On ‎10‎.‎04‎.‎2019 at 21:57, Б. Киров said:

И като я намерих, търся "трол":

В жаргонната терминология на Интернет, тролът е човек, който публикува противоречиви, провокиращи или извън темата съобщения във Фейсбук, в онлайн дискусионни форуми, стаи за разговори (chat rooms), блогове, коментари към вестникарски статии и др.п., с основна цел да предизвика емоционален отговор от другите потребители, да ги провокира или тормози, или просто да попречи на нормалния тон на водения разговор.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол

В този форум нямаше ли правила да нямаме помежду си лични нападки, а да дискутираме по темата? Не мислиш ли, че грубо ги нарушаваш?

Явно в този форум правилата не важат за нЕкои потребители ръсещи спам, като цитираното от мене например, а мои постове  с образователна цел и подпомагане повишаването на интелигентсността на нЕкои потребители, биват изтривани без съд и присъда./явно фашизЪмът и комунизЪмът са се върнали заедно/.  В знак на протест се БАНвам за неопределено време и ще пратя жалба до хелсингския антибългарски комитет за нарушаването на правата ми.

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува
Преди 20 минути, JImBeam said:

Явно в този форум правилата не важат за нЕкои потребители ръсещи спам, като цитираното от мене например, а мои постове  с образователна цел и подпомагане повишаването на интелигентсността на нЕкои потребители, биват изтривани без съд и присъда./явно фашизЪмът и комунизЪмът са се върнали заедно/.  В знак на протест се БАНвам за неопределено време и ще пратя жалба до хелсингския антибългарски комитет за нарушаването на правата ми.

 

  • Модератор Военно дело
Публикува

"Заплати" е нещо много общо. И прилича на чиния мръвки със зеле. Мръвките са в единия край, зелето в другия. Ясно е, че шефовете получават повече, а в столиците е съсредоточена най голямата маса шефове, които по презумпция са с по големи заплати. Никаква статистика не може да опровергае този факт, освен ако не е манипулирана (волно или неволно). Не случайно Чърчил е казал, че не вярва на нито една статистика, която той лично не е подправил.

  • Потребител
Публикува

Да бе, в големите градове заплатите са по-високи, защото там живеят повече "шефове" и има повече министерства :D Трагичното е, че някои наистина го вярват. Колко са шефовете и работещите в министерствата в София примерно като процент от населението, че сами те да бъркат статистиката?

Много по-просто е - конкуренция му се казва. Един работник в офис може да върши 100% идентична работа в София и в Хасково примерно, но заплатите им са различни без за това да са виновни илюминатите. Шефа на работника в Хасково може да си позволи да плаща по-ниска заплата, защото няма конкуреция - казва им като не те устройва заплтата напускай, има хора които вече чакат за мястото ти. Ако случайно има конкурент в същата област то той да е най-много един и да са се договорили да държат еднакво ниски заплати, защото другия шеф също няма изгода да плаща повече.

В София (примерно) това няма как да стане, защото има много фирми и всички се борят за работници - ако някоя обяви позиция със заплата като в офиса си в Хасково, то никой няма да дойде да работи там, а сегашните работници ще избягат при конкурентите, които предлагат повече. Колкото повече конкуренция - толкова повече вдигат заплатите фирмите, за да си задържат персонала. Затова и в големите градове заплатите са по-високи, което се отразява в статистиките - това е и основното, а не "шефовете" и министерствата...

  • Потребители
Публикува

Според информация от Германската агенция по печата, страните са България или Турция. Поради това все още не е взето решение - но темата трябва да се разглежда от Надзорния съвет на Фолксваген на неговото заседание след Великден. Състезанието беше отворено, казаха от добре информирани кръгове.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия. Това е около един милиард инвестиции. Групата не коментира. Преди това плановете на VW вече са били обсъждани от работническия съвет на групата: Съветът на работниците се притеснява за използването на капацитета на съществуващите фабрики и призовава вместо да се инвестира, средствата да се реинвестират в един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Salzgitter, в Polkowice (Polkowice) в Полша или в Györ в Унгария. Според наличната досега информация решението за нов завод следва да се взема само в следващия кръг на планиране на Надзорния съвет през ноември.

Предвид големите инвестиции в електромобилността, мощностите за производство на двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Herbert Diess 30% по-малко работна сила. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но той подчерта, че Volkswagen се основава на демографската крива и много от работниците ще искат да се пенсионират на непълно работно време.

Напоследък обаче стана известно, че до 7000 работни места могат допълнително да бъдат закрити, поради автоматизация в производството. Волфсбургският производител на автомобили обяви в средата на ноември, че ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и цифровизация до почти 44 милиарда евро през следващите пет години. От тях 30 милиарда евро са предназначени за електрическа мобилност, каза Дийс.

Той също така обяви, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъдат преместени в нов, допълнителен завод за който се търси място в Източна Европа. В същото време, производството на Passat ще бъде преместено от Емден в Шкода Чехия, докато в заводите на VW Zwickau, Хановер и Emden ще бъдат построени нови мощности в бъдеще.

Новият завод в Източна Европа трябва също да осигури облекчение за Шкода: миналата година, главният изпълнителен директор на дъщерното дружество на VW, Бернар Майер, заяви, че капацитетът на заводите на Skoda е напълно използван. Компанията планира да прехвърли производството си на автомобили с повишена проходимост (SUV) от моделите Skoda Karoq и Seat Ateca в новата фабрика, в която ще работят 5000 служители, от досегашния завод в Квасини, Чехия, посочи Херберт Дийс.

Volkswagen все още обмисля решението си – автомобилният производител не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.

Едно възможно решение може да бъде изграждането на нова фабрика. Надзорният съвет на Volkswagen поиска да се сравнят разходите за евентуална нова инвестиция в Източна Европа с тези за използването на капацитета на съществуващите вече мощности. Заводът за двигатели Salzgitter в момента разработва пилотенпроект за производство на акумулаторни клетки за електрически автомобили.

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobauer-neues-vw-werk-bulgarien-und-die-tuerkei-haben-gute-chancen/24212298.html?ticket=ST-956431-UyeKJ1MSPnMbOj9p6Lwf-ap6

 

http://bnr.bg/post/101107439/folksvagen-e-svel-izbora-za-nov-avtomobilen-zavod-do-dve-strani-balgaria-i-turcia?forceFullVersion=1

  • 5 месеца по късно...
  • Потребители
Публикува (edited)

Ето защо Фолксваген предпочита Турция

Заплатите и в България са ниски, но там важат правилата на ЕС за държавните субсидии, докато в Турция този въпрос се решава гъвкаво, казват от Фолксваген. Това може да се окаже решаващо за инвестицията от 1 млрд. евро.

 

    

 

default

 

В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на Фолксваген очевидно ще се строи в Турция: "Водим заключителните разговори", заяви в четвъртък (26.09) Андреас Тостман от Управителния съвет на  Фолксваген пред журналисти в Берлин. Според него, в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а „може би и по-рано".

Преди три седмици агенция Ройтерс съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо. Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод.

По 300 000 автомобила годишно

 

Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на Фолксваген. Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро.

Заводът ще произвежда моделите Фолксваген Пасат и Шкода Супърб за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.

Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От Фолксваген обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС. В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.

Предимствата на Турция

Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген допълва: "Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво - по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние".

Според Фолксваген, равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод. В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.

Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от Фолксваген. 

https://www.dw.com/bg/ето-защо-фолксваген-предпочита-турция/a-50604537

 

 

 

 

 

С какво Турция е по-привлекателна за инвестиции, отколкото България?

Турция или България? Коя страна е по-привлекателна за чуждестранните инвеститори? Нека видим какви са недостатъците и предимствата на България в това отношение.

    

 

default

 

Изходът от борбата между България и Турция за рекордната инвестиция на Фолксваген в размер на около 1,5 милиарда евро изглежда предрешен. По обем на брутния вътрешен продукт турската икономика е осемнадесета в света, докато България е едва на 73-то място. От години задграничните инвеститори посочват дефицита на квалифицирана работна ръка като основен проблем пред бизнеса в демографски топящата се България. А със своето 80-милионно население Турция е в много по-добра позиция, при това не само в количествено отношение. 

 

Проблемът с работната ръка 

В България понастоящем на 100 работници и служители на възраст между 60 и 64 години, излизащи в пенсия, се падат по 55 български младежи между 15 и 19 години, навлизащи в трудоспособна възраст. В Турция ситуацията е точно обратната - младите поколения заместват излизащите в пенсия в съотношение две към едно. По данни на Евростат дяловете на професионалистите и на технически подготвените работници и специалисти сред заетите в турската индустрия са два пъти по-големи от съответните показатели за България.

Що се отнася до състоянието на техническата и пътната инфраструктура, в България то е по-добро единствено в сравнение с Румъния и с балканските държави, които не са членки на Евросъюза, сочат резултатите от тазгодишната анкета сред работещите в Източна и Централна Европа германски предприемачи.

Под средните за региона са и оценките за ефективността в борбата срещу корупцията и престъпността, както и за правната сигурност в страната. България е на последно място по качество на висшето образование и на едно от последните места в професионалното обучение, отстъпвайки в това отношение на страни като Македония и Босна и Херцеговина, се посочва още в доклада на обединението на германските индустриално-търговски камари в региона.

В един съвсем нов анализ на Европейската комисия пък се подчертава, че производителността на труда в България нараства три пъти по-бавно, отколкото в съседна Румъния и съставлява едва 45% от средната в Евросъюза. Състоянието на техническата инфраструктура е незадоволително, особено в Северна България. Администрацията продължава да е недружелюбна спрямо бизнеса. Конкурентоспособността на страната в опитите да привлича задгранични инвестиции остава проблематична, изтъкват анализаторите от Брюксел.

Шефът на Асоциацията на индустриалния капитал в България Васил Велев е едър предприемач, свързан с управлението на три големи машиностроителни предприятия. Той е наясно, че ако крайното решение на акционерите на Фолксваген би било в полза на България, концернът навярно би "откраднал" много и от неговите работници и специалисти. Германците биха им плащали повече, отколкото българските работодатели биха могли да си позволят, казва той. Но подобна инвестиция със сигурност би подобрила бизнес-средата в България, въпреки че проблемът с дефицита на работна ръка продължава да набъбва, добавя още Васил Велев.

Българският пазар не може да се сравнява с турския

Икономистът Красен Станчев подкрепя твърдението на индустриалеца, че при 2,2 милиона заети намирането на 5000 работници и специалисти в България би било проблем за всеки голям концерн. Да, страната е политически и макроикономически стабилна, но в конкуренцията за големи инвестиции тя има и редица минуси. Например факта, че темповете на развитие на икономиката са по-бавни от съответния показател за Турция, както и несравнимо по-големият турски пазар, който може да приеме дори част от залежалата продукция на концерна в други държави, например от САЩ. Българският Закон за насърчаване на инвестициите значително ограничава възможностите на държавния бюджет да субсидира капиталовложения като това на Фолксваген, тоест и по този показател страната стои по-зле на фона на стотиците милиони евро, обещавани от Анкара. За разлика от България, Турция може да закупи за своите държавни институции, армия и полиция солиден брой автомобили от новия инвеститор.

Любомир Станиславов е изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер, който обединява над 230 фирми с инвестиции в производството на възли, части и компоненти за автомобилната индустрия. Станиславов твърди, че българското предложение за изграждане на завода на Фолксваген до София отговаря на всички технически изисквания на концерна. "Теренът е един от най-добрите индустриални имоти в Европа", казва той, но признава, че и турците са се постарали в това отношение.

"Всички инвеститори в България се притесняват дали ще намерят квалифициран персонал, но в крайна сметка те бързо си го набавят и остават в страната. Инфраструктурата и трудовият потенциал на българската столица са на достатъчно добро равнище за подобен род начинания. Германски производител на автоклиматични системи също се оплакваше, че трудно намирал обучени работници и специалисти, но за няколко години увеличи три пъти производството си в Божурище", казва още Станиславов. Той обаче признава, че рекламната кампания на Анкара е била по-добре организирана от усилията на София да убеди Фолксваген в своите предимства.

https://www.dw.com/bg/с-какво-турция-е-по-привлекателна-за-инвестиции-отколкото-българия/a-49726832

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува

Сори...  Аз нямах илюзии по въпроса още през пролетта, когато в България дори не се пишеше,  че Турция ще ни е главния ни е конкурент.

 

On 10.04.2019 г. at 4:15, nik1 said:

България е малък пазар, както и Сърбия..
Нямаме почти никакви традиции и успешни производства на автомобили-  Great Wall Ловеч приключи дейността си .... Турция, Румъния и Сърбия имат традиции..
Работната ръка в България вече е по-скъпа спрямо тази в Сърбия и Турция..

Турция има и повече като брой работна ръка и не би трябвало да има проблеми с намирането на голям брой работници/специалисти за завода.
Турция има митническо споразумение с ЕС, Сърбия има търговско споразумение с ЕС..

Турция ми изглежда най-вероятният избор за Volkswagen..особено при поскъпващия скъпия долар/евро..

Но ще видим накрая..Може да има политически усложнения / фактори, заради които Турция да не бъде избрана..

 

 

image.gif.21cc1501bec41e24ca556faa5d627c18.gif

 

On 10.04.2019 г. at 18:14, nik1 said:

Да, но нали разбирате че Турция има 3 предимства пред България:

-7-10 пъти по голям пазар

-по евтина работна ръка

-по-добра  възможност да се намерят  5000-те човека в морето от млади и квалифицирани турци


 

On 23.02.2019 г. at 13:22, nik1 said:

Ефектът Volkswagen

Друг въпрос, който много вълнува инвеститора, е наличието на работна ръка в избрания район. Тук е голямото предимство на България. По думите на няколко консултанти с работа в Централна и Източна Европа пазарите в Чехия и Унгария вече са пълни - т.е. де факто такава свободна работна ръка там няма. На места в Румъния това също е факт. Това оставя България като естествен преливник за подобни проекти, рано или късно. Още повече че на други пазари вече има спорове за заплащането, както демонстрира тази седмица стачката в завода на Audi в Унгария. Там средната заплата вече ще е 1500 евро. Заплата дори от 1000 евро за начинаещ работник тук би била повече от двойна на стандартното в индустрията.

Тук обаче стигаме до по-голямата тема защо такава инвестиция би била важна за България като цяло. И в София, и в Пловдив става въпрос за вече развити пазари с много ниска безработица и множество мощности. Индустриалната зона край Пловдив, така или иначе, вече се задъхва под много голямото търсене в района и намирането на 5000 служители ще е трудно. Служители се водят от градове като Хасково. 

 

Турция е в митнически съюз (споразумение ) със ЕС, ..което практически изравнява резулата в точката "членове  на ЕС- митниеския съюз" (каквато е България)

 

-----------------------

Заглавната теза е от статия във в.  "Капитал" - "Капитал' развива и тази тази вероятност, но никъде не твърди че  България ще бъде (или вече е) предпочетена пред Турция..

А всичко написано в медиите дотук, е в сферата на предположенията и спекулациите (някъде се пише че Сърбия е вече избрана за новия завод, на други места -че Турция е вече избрана), просто защото плановете на Volkswagen не са ясни и не са окончателни:

http://news.bnt.bg/bg/a/rabotnitsite-vv-folksvagen-ne-iskat-nov-zavod-v-iztochna-evropa

 

  • Потребители
Публикува

Има и още нещо - Турция е предложила държавна помощ на Фолксваген в размер на 400 млн. долара, нещо, което страна в ЕС няма право да направи.

Като се вземат и другите два фактора - пазар за 40 000 автомобила годишно /от 300 000 капацитет/ и квалифицирана работна ръка, можем да се надяваме единствено на чудо германците да се преориентират към България.

И все пак, стигнахме до финалната двойка, отстранихме конкуренцията на Сърбия и Румъния, което вече е нещо.

Но има и други възможности, чета за интерес на южно-корейски производители към голяма инвестиция в България:

https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/09/25/3967939_bulgariia_se_sustezava_s_oshte_2_durjavi_za_goliama/

Покрай пушилката на медиите, струва ми се, че става дума за инвестиция в областта на литиево-йонни батерии, където корейците са лидери:

https://www.benchmarkminerals.com/who-is-winning-the-global-lithium-ion-battery-arms-race/

https://eiuperspectives.economist.com/technology-innovation/mobile-seoul-how-south-korea-catching-race-autonomous-driving

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20180926000191

Според мен България има по-големи шансове да получи тази инвестиция, ако си изиграе добре картите, отколкото тази на Фолксваген. Имаме силна фирма в тази сфера, Монбат, с опит и кадри:

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/06/26/2996129_monbat_kupuva_dve_germanski_kompanii_za_litievo-ionni/

Южнокорейците търсят пазар в ЕС, а скоро са били ограничени от китайския пазар, така че интересът им е голям.

Публикува

Ако изобщо има способни и твърди хора по въховете на Резервата , могат да приложат балкански номер, като намекнат на минзухарите от фолцвагин, вагена , че ако не открият десетки помощни произвотства, малки и средни в РБ , ще срещнат всякакви възможни балканоциганскиориенталски номера  относно нашия пазар и превозите си от Турция към Европа и обратно.

  • Модератор Военно дело
Публикува

А стига бе Ники, ти тука до август ни продънваше ушите, че всичко е вече решено и България е вече избрана.

И като стана въпрос за несбъднати хубави пожелания... какво става с нефта в Черно море, ще почне ли добив най сетне?

Бърза проверка в гугъл даде това.

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2019/07/18/3939831_shel_zasega_ne_otkriva_petrol_i_gaz_v_moreto_sreshtu/

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 8 часа, Frujin Assen said:

А стига бе Ники, ти тука до август ни продънваше ушите, че всичко е вече решено и България е вече избрана.

 

:)

Бъркаш се (да не кажа фантазираш)

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува

Икономиката е слуга на политиката. Причината "Фолксваген" да не открие завод в България е политическа. Вече за всички по света стана ясно,че Борисов е комунист кланящ се на бюста на тиранина Тодор Живков в родното му село (!),(кой източно-европейски лидер изобщо би си помислил да се поклони на комунистически тиранин?!). Но това не е всичко - Борисов е русофил и агент на ДС/КГБ и човек на Путин,на когото - на Борисов - е поставена задача като троянски кон,да руши ЕС отвътре и ако е възможно някой ден да изведе България от ЕС и НАТО. Признаците за това са много. Спомнете си партийната патерица на Борисов Марешки как в парламента предложи България да излезе от НАТО,щото нямала полза от това членство! Е,как мислите - дали при това положение Меркел би разрешила на "Фолксваген" да открие завод в България?! Риторично.

  • Глобален Модератор
Публикува

Битката за Фолксваген все не е загубена между другото.Категорично решение не е взето като времето определено работи за нас.Някаква надежда все още има.

  • Потребители
Публикува

https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/10/01/3970811_opustoshitelen_signal_do_bulgariia_-_evrodeputati_za/

"Опустошителен сигнал" до България - евродепутати за избора на "Фолксваген"

"Опустошителен сигнал" до България - евродепутати за избора на "Фолксваген"

© Associated Press

 

В Брюксел остро критикуват решението на "Фолксваген" за Турция. Този избор подсилва "автократичния режим на Ердоган" и изпраща "опустошителен сигнал" до България, смята германски евродепутат, пише "Дойче веле" в разбор на медийни публикации от последните дни.

 

Евродепутати от различни фракции остро критикуват плановете на "Фолксваген" да строи новия си завод в Турция, пише "Берлинер моргенпост". Журналисти от вестника са разговаряли с депутати от ЕНП, Зелените и АЛДЕ, които са изразили подозрението, споделено вчера (30.09) и от председателя на европейската партия на Зелените Райнхард Бютикофер. Според него решението на "Фолксваген" нарушава правилата на ЕС за закрила на конкуренцията.

 

"Изглежда, че решаваща роля за избора на Турция е изиграла гаранцията, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат закупени 40 хил. автомобила, както и щедрата държавна помощ в размер на 400 млн. евро", каза пред агенция "Франс прес" Бютикофер. В рамките на Митническия съюз Турция се е ангажирала да спазва правилата на ЕС, но така и не прилага на практика това обещание, смята политикът.

 

"България също положи усилия"

 
 

"Берлинер моргенпост" разполага с писмото на седем евродепутати до еврокомисията, в което те предлагат да се проведе съвместно разследване в Съвета за асоцииране ЕС - Турция. Германският евродепутат от Зелените Виола фон Крамон-Таубадел, която е сред подписалите въпросното писмо, призова надзорния съвет на "Фолксваген" да спре проекта. Депутатката е избрана във федералната провинция Долна Саксония, която от името на държавата държи пакет акции и участва в решенията на "Фолксваген".

 

"Берлинер моргенпост" припомня, че договорът на германския автомобилопроизводител с Турция е пред подписване, след като управителният съвет на концерна е взел принципно решение. Вестникът посочва също така, че "съседна България също положи усилия да привлече инвестицията, но поради ограниченията на ЕС не можеше да обещае (достатъчно голяма - бел. ред.) държавна подкрепа".

 

Агенция "Франс прес" също припомня, че до последния момент и България, която е член на ЕС, се е надявала да получи завода. Правителството в София направи на концерна примамливо предложение за държавна помощ - по думите на премиера Бойко Борисов обаче това можело да стане само "при стриктно спазване на европейското законодателство", отбелязва агенцията.

 

Подписалите писмото до еврокомисията - сред които са и шефът на германските християндемократи в европарламента Даниел Каспари и председателят на европейските Зелени Райнхард Бютикофер - подчертават, че инвестицията ще наруши правилата за конкуренцията в ЕС, но визират и политическото положение в Турция. Пред "Франс прес" Райнхард Бютикофер го формулира така: "Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна "Фолксваген" предизвиква потрес."

 

"ЕК да се намеси"

 

Бютикофер призовава Европейската комисия да се намеси. Според него "Фолксваген" се опитва да печели, нарушавайки правилата, а и освен това вреди на една държава членка. Евродепутатът от Долна Саксония Виола фон Крамон-Таубадел казва пред "Берлинер моргенпост", че изборът в полза на Турция подсилва "автократичния режим на Ердоган" и същевременно изпраща "опустошителен сигнал" до другия кандидат - България. "Фолксваген" сякаш не си е взел никаква поука от последните скандали", казва евродепутатката.

 

В края на статията си "Берлинер моргенпост" я цитира с думите: "На фона на сегашната нестабилна и изключително критична политическа ситуация в Турция всеки, който реши да се довери на финансовите обещания на президента Ердоган, някой ден навярно ще трябва скъпо да заплаща този финансов риск."

 

  • Потребител
Публикува
Преди 12 часа, Б. Киров said:

Турция е предложила държавна помощ на Фолксваген в размер на 400 млн. долара, нещо, което страна в ЕС няма право да направи.

Дали наистина няма право? Защо тогава ЕС отпусна финансова помощ от €300млн.(!),за изграждането на завод на "Биомет" в България. Преди време четох,че Франция също отпуска държавни пари на частни компании в енергийният сектор,например. Въобще Франция много често престъпва законите и правилата на ЕС,и никой не смее да и държи сметка за това.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 6 часа, deaf said:

Икономиката е слуга на политиката. Причината "Фолксваген" да не открие завод в България е политическа. Вече за всички по света стана ясно,че Борисов е комунист кланящ се на бюста на тиранина Тодор Живков в родното му село (!),(кой източно-европейски лидер изобщо би си помислил да се поклони на комунистически тиранин?!). Но това не е всичко - Борисов е русофил и агент на ДС/КГБ и човек на Путин,на когото - на Борисов - е поставена задача като троянски кон,да руши ЕС отвътре и ако е възможно някой ден да изведе България от ЕС и НАТО. Признаците за това са много. Спомнете си партийната патерица на Борисов Марешки как в парламента предложи България да излезе от НАТО,щото нямала полза от това членство! Е,как мислите - дали при това положение Меркел би разрешила на "Фолксваген" да открие завод в България?! Риторично.

По големи глупости от тия отдавна не бях чел.

1 ДС не съществува поне от 30 години. Съответно няма как който и да било да е член на отдавна несъществуваща организация.

2 Марешки е ръководител на малка новоизгряла партия, чийто ръководител се опитва с бомбастични изказвания да привлича интереса към себе си.

3 Ти сериозно ли мислиш, че хайде да не е Меркел лично, но германските служби следят всяко изпъване на всеки малък партиен лидер в Европа и търсят в тях "скрити смисли".

4 А дали не е възможно, бате Бойко да води балансирана политика с Русия, без желание да се кара с Путин?

5 Ти наистина ли смяташ, че в ЕС са такива идиоти, и при това толкова слаби, че да допуснат която и да било страна в общността да е управлявана от руски агент?

  • Потребители
Публикува
Преди 9 минути, makebulgar said:

типично политическо тролене на което фружин се върза да отговаря

Защото Фружин е по-малък "политически троладжия"?

Хак му е..:)

  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, makebulgar said:

типично политическо тролене на което фружин се върза да отговаря

А кое не е политика в живота на всяка страна? Ние можем да си разправяме надълго и нашироко чисто икономически и научно има ли възможност "Фолксваген" да открие завод в България,но накрая решението за това ще го вземат политиците и на двете страни. А това,че някой не се занимава с политика,не значи че политиката не се занимава с него,(по Шпенглер).

  • Потребители
Публикува

 

Изборът по политически причини  би бил България, само че корпорациите не са благотворителни дружества за родния кеф на българите (говоря за истинските корпорации, а не тези на родните олигарси, действави на родна почва под политческата протекция и чадър на управляващите ) .

ПС

Това като че ли не могат да го разберат хората родени и израстнали в соца, вкл. и бившите комунистическите членове Б.Борисов и Р.Радев, които едва ли не очакваха инвестицията да се случи тук по политически причини

А и Киров също сме родени и израстнали по времето на соца, само че от дълго време и задълбоченмо се занимаваме с икономика във форума..

 

 

  • Потребители
Публикува
Преди 22 часа, deaf said:

Дали наистина няма право? Защо тогава ЕС отпусна финансова помощ от €300млн.(!),за изграждането на завод на "Биомет" в България. Преди време четох,че Франция също отпуска държавни пари на частни компании в енергийният сектор,например. Въобще Франция много често престъпва законите и правилата на ЕС,и никой не смее да и държи сметка за това.

Колега, заводът е "Биовет", а не "Биомет"/транспортна фирма/, и ЕС не е отпуснала 300 млн. евро помощ, а по План Юнкер са отпуснати 100 млн. евро заем, който трябва да се връща.

http://ww2.business-club.bg/planat__yunker_-vazmojnost_za_biznesa_i_za_balgarskata_ikonomika-pd-2546.html

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/09/16/3963958_biovet_otkri_nov_zavod_za_veterinarni_lekarstva_na/

Разликата е огромна, защото турското правителство отпуска субсидия от 400 млн. евро и гаранция, че ще купува 40 000 автомобила /което е още толкова за производителя като печалба/, плюс данъчни облекчения - демек Фолксваген си занулява инвестицията още първата година, както се казва "неустоимо предложение"

The location decision is also said be a breach of EU competition rules.

While Turkey has committed to complying with EU rules of the Customs Union, it has never done so by law.

Mr Bütikofer said: “Decisive for the choice of location seems to be the guarantee for the procurement of 40,000 vehicles with funds from the Turkish government budget, as well as a generous subsidy of 400 million euros.”

https://www.express.co.uk/news/world/1185515/eu-news-latest-volkswagen-turkey-factory-brexit

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!