Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
On 10.03.2019 г. at 17:03, Du6ko said:

Даже се водят преговори с Турция и много глави са затворени за приемането на Турция в Съюза. 

Турция в близките 30-на години не вярвам да бъде приета - тя изнася да речем плодове без мито, а никой не я удря през пръстите за национални интереси, т.е. не ползва ограниченията на ЕС - турци има милиони в Германия и т.н. мисля и двете страни не искат да се обвързват, културата може да се приближи една към друга но върхушката не го иска. Казвам го това само защото подкрепя тезата ми, че управляващата класа (на държава различна от Уганда) решава какъв курс да се следва - населението просто се поставя пред свършен факт - така както се разпада СССР.

Зачеквам темата за ЕС защото има паралели с болшевизма. ЕС е сбор от интереси. Спойка на националистична тематика няма, даже обратното. В СССР  е аналогично, спойката не е националистическа а идеологическа - за простия народ звучи така "обещаваме благоденствие за населението". Как ще благоденстваме? - мнозинството ще получи благата, които малцинството цоца. С подобни неща ние взлязохме в ЕС - ред, законност, социална справедливост, но не както болшевиките да вземаме от богатите - просто всички ще разбогатеем. След 10-на години благата не потекоха, за другото да не го обсъждаме. Появи се тезата "ако не е в ЕС България няма да я бъде". Някой да знае да сме тръгнали да напускаме ЕС въпреки разочарованието? Някой да го малтретират защото е антиевропеец - да ни държи някой насила? Няма и да напускаме защото втората теза за мен е напълно вярна. ЕС имаше достатъчно време да се погрижи за това. Ние трябва да сме малоумни за да го напускаме сега. Обаче богатите членове нещо взеха да са скептични - не искат да издържат бедните - ето един аха-аха, май излиза вече. ЕС пак е социален експеримент ама не виждам да се разпадне, както СССР заради криза в идеологията - властимащите нямат интерес, народите мърморят, обаче никой и не мисли, че ЕС не е далавера.

Какво стана със СССР чисто механически? Всички републики са дотирани от Русия, обвързването е много по-силно от ЕС. Русия казва няма да ви даваме повече пари. Най-бедните казват ние сме самостоятелни и го напускат(част от тях вече не са бедни - Прибалтика) - следва верижна реакция. Краен резултат - Русия  е доста по-назад в икономиката от СССР, защото трябва да се погрижи за националният си интерес (гениалния замисъл тиражиран от Елцин).

Накратко ще обясня какво аз виждам в СССР и че причината за падането му, даже не е във осъществяването на идеята му, а просто прекратяване на експеримента.

Обещаните от болшевиките реки от блага не потичат. Благоденствието определено се подобрява, но не както е обещано. Оправдание се намира с враговете на революцията - "За Родину!" "За Сталину!"  - срещу външният враг. Страната с най-много ресурси във света остава бедна заради лошите империалисти и историческата необходимост. Тя се въоражава като флагмана на световната революция - няма панталони защото трябват танкове иначе без танкове, никой от нас панталони няма да види. Камъни ще ядат хората, но СССР трябва да пребъде и света да стане един голям СССР - това е еволюцията на човечеството.Танкове са направени в огромни количества. Германия тия танкове ги разбива все едно са от картон. За 5 месеца на чужда територия смачква армия, която по численост и въоражение я превъзхожда в пъти (Червената армия би трябвало да има и боен опит - водят се войни от нея преди тая с Германия). Кой е виновен - върхушката? Нееее... лошият Империализъм и некадърниците внедрили се в редиците ни. Сталин най-успешно обезкървява нацията с чистки в армията и фактически избива милиони заради неадекватни военни решения и липса на кадри, които да решават проблемите (той пуска под ножа редовно и профилактично хора, които проявяват признаци на мислене). Народа се мобилизира наново........ II-та световна е спечелена по възможно най-гадния за населението начин - какъв е резултата ? - още има хора, които величаят "организационният" му талант. Благата пак не потичат - кой е виновен - саботьори внедрени в редиците ни, "врага с партиен билет". ГУЛАГ съвсем успешно избива нови милиони и пак се пуска кръв на нацията, махат се мислещи хора. Населението не вярва във зверствата и се молят на вълците да пазят стадото - борят се хората за държавата си (шефа е свестен ама тия около него ги правят простотиите). Обезкървен, с редовно изтребвани мислещи и инициативни хора, въпреки всичко СССР дава като плод втората икономика в света и е сред първите (за мен е първи, но това е относително) по научнотехнически прогрес - първи са в космоса, оръжията им са супер вървежни, през 1952-66, 1957, 1967 строят най-големите ускорители на частици (до 1976, когато CERN спира това) и т.н. - най-общо казано - единият от полюсите в двуполюсен свят.

Това е изграждането на СССР - изначало фалшиво, изначало античовешко, не като идеология, а като изпълнение.

Спирам дотука за да не става роман. След първоначалното водене за носа хората рано или късно научават парчета от истината и си съставят картинката, виждат, че наше село не е най-убаво (още по-засилена от въображението). Обаче никой не си и помисля да сваля режима. Никой не иска да мре за него и трудовият ентусиазъм замира, но икономиката не спира - някой да умира от желание за работа в днешните фирми?

Началото на СССР  е причината да не бъде защитаван с кръв във края си - парен каша духа. Дори и да се появи личност или клика, която да го пази, населението ще бъде скептично и ще си кротува. Сталин ги е превъзпитал КГБ ги е дооформил с годините. СССР-ците не могат да се надигнат - те са дресирани!

Дори и икономиката да се е задъхвала (което е невярно) хората НЯМА да се вдигнат. Промените са от върхушката. Така че, можеше още да се бориме със световният империализъм, или с извънземните...

  • Мнения 345
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 17 часа, Б. Киров said:

Вземи едно калкулаторче, събери произведеното месо в България, извади изнесеното от това количество и прибави внесеното, след което раздели на броя на населението и ще получиш консумацията на месо, реалната, не тази, която твърди г-н Ангелов, моите уважения към него, но премълчаването на фактите не е коректно, той е професионалист и много добре разбира какво прави. ще те улесня:

68.5 кг през 2014 срещу 75 кг. през 1988 г. Но не 32 срещу 75 кг.

Икономическите данни са мнооооого барлива тема. Във всяка посока на разни защитавани/оборвани тези се допускат пропуски, грешни тълкувания или директни опашати лъжи. Давам лично изпитан пример за месото.

През 1988 майка ми досипваше вода във фурната за да се изпече свинското и да не е сухо. От 2014 (и много преди това) досега аз изсипвам вода от тавата - искам печено а не варено месо. Рекорда държи един промоционален врат (от голяма верига) дето от 1,2 кг стана на 400 гр след 20 мин във фурната. Преди този случай не се интересувах от къде е месото. В магазина виждах как вземат едни найлонови пликове с печати-етикети и от там слагат на витрината, т.е. легални неща. Пробвах достъпни и недостъпни за хората варианти, резултата - всички кръщават, някой почти не, ама цената близо двойна. През 88-ма експерименти колко тежи месото преди и след печенето не съм правил - винаги нещо се губи, но не си спомням по менютата в заведенията грамажите да се уточняваше, че са месо преди изпичането. Спомням  си обаче озадачаващ Факт. БДС се оказа остаряло, комунистическа простотия - хората не правели така по света - Франция нямала БДС, Германия нямала - ако не гледаме и не се учим от тях сме тъпи комуняги. За да не сме прости и да изоставаме от света БДС се отменя - какво ще го замени - аааа не се безпокойте, те частниците си знаят интереса и калпаво сирене няма да има по магазините - никой нямало да го купува.

Месото в статистиките е абсолютна величина, а детайлите кой кантар и в кой момент на производството го е теглил, колко гняз освен водата има в него, на колко е години - никой не ти ги казва. Но все пак ние като модерно общество в което в новия информационен век вече няма скрито покрито, мисля че ако попитаме най-искрено, заинтересованите знаейки си интереса хич никой няма да ни лъже.. затова всички цифри са верни и при нас вече като развити хора се продават само най-качествени стоки, а пък месото е на първо място...

Значи мисълта ми е  следната: 75 кг свинско произведено по БДС за мен трябва да е с коефицент 1,4 по "модерните" стандарти, т.е. минимум 105 кг. Ако някой ми покаже, че е 135 да речем съвсем бих му повярвал. Т.е. съотношение 105 кг (условно чисто месо) срещу 68,5 кг (безусловно "модерно" месо) мен ми изглежа по-близо до реалното. А ако тръгнем по веригата за още повече подробности, колкото и да дълбаеме, не мисля, че истината можем да я изкараме. За хората свикнали месото да им е със вода не мисля, че ще ми повярват на горенаписаното.

 

Преди изнесените  български електрокари и мотокари ги търсеха и купуваха заради метала в тях."

Ако някой знае/изчисли колко метал има в един мото или елетрокар, после ако има късмет да изрови борсови цени на скрапа, а ако въобще изрови за колко са се продавали карите, то нека този някой да съпостави цифрите и тогава може да твърди нещо подобно. Не виждам кой и как може да го направи. Остава да е бил свидетел лично, за което твърдо се съмнявам. За мен в такава информация липсва всякаква адекватност.

Истина в писаното обаче е възможно да има. Контратежестите на мотокарите ни са от чугун, японците ги вадят и слагат вътре от бетон - на тях и занижени параметри на мотокарите им вършат работа. Защо да не ползват чугуна от вече купен електрокар? Аз такива неща съм чувал, не знам верни ли са, свидетел не съм бил... Електрокарите ни са световно признати за определен период от време - това по цифрите продадени може да се проследи. Япония и други държави не ги купуват заради черните ни очи, а за чугун(скрап) не знам да е имало криза. Баснята, че индустрията ни произвежда само боклуци е невярна. Правим напълно адекватни неща - за пример: преди 5 години в чужбина виждам български струг (от 80-те) редом до един английски и още един(не си спомням от коя западна страна) от онова време. Всички са напълно работещи - българският се ползва, а другите са "боклук" според стругарите - ползват ги ако българският е зает за целия ден.

Желязо в света има повече от достатъчно за да се задоволят нуждите. Машини се купуват за скрап само ако са на супер далавера(под стойността на скрапа +транспорта), сливи за смет - това е само в приказките. Логика няма а пък данни че ги претопяват липсват - как му се вика на това ???

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Feanor said:

БДС се оказа остаряло, комунистическа простотия - хората не правели така по света - Франция нямала БДС, Германия нямала - ако не гледаме и не се учим от тях сме тъпи комуняги. За да не сме прости и да изоставаме от света БДС се отменя - какво ще го замени - аааа не се безпокойте, те частниците си знаят интереса и калпаво сирене няма да има по магазините - никой нямало да го купува.

 Никой не е отменил БДС. Страната ни е член на  международните организации по стандартизация – ISO и IEC.

Кой ти каза, че Германия нямала стандарт.Има и това DIN, https://www.din.de/en.Има си хас и Франция да няма стандарти.

Има европейски комитет по стандартизация  CEN. "Понастоящем в ЕС около 85 % от правилата за продуктите са хармонизирани. Това означава, че едни и същи правила се прилагат във всички страни от ЕС. Можете да проверите изискванията за вашия продукт в базата данни на Бюрото за търговска информация."

Освен това има правила за етикиране на стоките, и т.н.

За това ,че не се спазват стандартите в България са виновни контролиращите органи, а не "тъпите комуняги" както казваш.

Преди 1 час, Feanor said:

Желязо в света има повече от достатъчно за да се задоволят нуждите.

 Като има много желязо, това не означава, че е без пари!

"1987 г. обаче бележи началото на края за „Балканкар”. От неговите структури са извадени предприятията, които създават междинни продукти, необходими за производството на кари. Това води до нарушаване процеса на доставки на нужните части – ненавременно и неточно изпълнение. Това е и една от причините, поради която производството на кари постепенно намалява, докато в началото на 90-те години спада до едва 2,000-3,000 бройки годишно.

Тогава и в общественото пространство се появява твърдението, че японците купували българските мотокари единствено заради чугуна, използван като баланс, за да го влагат в производството на техните „Тойота”. Явно там е имало голям глад за чугун, за да си позволят лукса да купуват нашите мотокари за скраб, които са имали осигурен огромен пазар." http://www.bg-voice.com/vuzhod_i_padenie_na_bulgarskiya_motokar/

  • Потребители
Публикува
Преди 5 часа, Feanor said:

Това е изграждането на СССР - изначало фалшиво, изначало античовешко, не като идеология, а като изпълнение.

Според мен, най-вече като идеология, колега. Болшевизмът изкривява марксизма и социализма, най-вече с идеологията за партията-държава, която поражда чудовището Номенклатура. Точно номенклатурата като класа - тя нито е работническа нито селска - извършва всички античовешки престъпления срещу съветските граждани. Обособяването на Трети комунистически интернационал и еднопартийната система наложена от болшевиките изолира съветския комунизъм от всички леви партии и движения в света; те не членуват във Втория Интернационал, нито в Социалистическия интернационал

https://bg.wikipedia.org/wiki/Социалистически_интернационал

в който членуват повечето европейски леви партии и днес и чиято практика прави от ЕС един съюз на социално ориентирани държави - социалдемокрацията и християндемокрацията имат допирни точки помежду си, но нямат такива със съветския тип военен комунизъм.

Всичко това естествено се отразява и в икономиката - в предишни постове бях привел екстраполирани данни на руски икономисти, какво би било развитието на съветската икономика, ако тя бе продължила по пътя на НЕП, страната е щяла да бъде с почти двойно по-ускорено икономическо развитие, но НЕП е мерксизъм, а сталинизмът е диктатура над работниците и селяните от класата на номенклатурата, която притежава средствата за производство и цялата неограничена власт.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, vvarbanov said:

 Никой не е отменил БДС. Страната ни е член на  международните организации по стандартизация – ISO и IEC.

Кой ти каза, че Германия нямала стандарт.Има и това DIN, https://www.din.de/en.Има си хас и Франция да няма стандарти.

Има европейски комитет по стандартизация  CEN. "Понастоящем в ЕС около 85 % от правилата за продуктите са хармонизирани. Това означава, че едни и същи правила се прилагат във всички страни от ЕС. Можете да проверите изискванията за вашия продукт в базата данни на Бюрото за търговска информация."

Освен това има правила за етикиране на стоките, и т.н.

За това ,че не се спазват стандартите в България са виновни контролиращите органи, а не "тъпите комуняги" както казваш.

 Като има много желязо, това не означава, че е без пари!

"1987 г. обаче бележи началото на края за „Балканкар”. От неговите структури са извадени предприятията, които създават междинни продукти, необходими за производството на кари. Това води до нарушаване процеса на доставки на нужните части – ненавременно и неточно изпълнение. Това е и една от причините, поради която производството на кари постепенно намалява, докато в началото на 90-те години спада до едва 2,000-3,000 бройки годишно.

Тогава и в общественото пространство се появява твърдението, че японците купували българските мотокари единствено заради чугуна, използван като баланс, за да го влагат в производството на техните „Тойота”. Явно там е имало голям глад за чугун, за да си позволят лукса да купуват нашите мотокари за скраб, които са имали осигурен огромен пазар." http://www.bg-voice.com/vuzhod_i_padenie_na_bulgarskiya_motokar/

Може би това имаше в предвид Feanor 

От 1991 г. българските стандарти вече не са „държавни“ (т. е. не се издават от държавен орган и не са задължителни, а спазването им е доброволно), затова се наричат само национални стандарти. Означението BDS (на латиница) е запазено също във всички международни организации по стандартизация.

  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, Feanor said:

Преди изнесените  български електрокари и мотокари ги търсеха и купуваха заради метала в тях."

Желязо в света има повече от достатъчно за да се задоволят нуждите. Машини се купуват за скрап само ако са на супер далавера(под стойността на скрапа +транспорта), сливи за смет - това е само в приказките. Логика няма а пък данни че ги претопяват липсват - как му се вика на това ???

Първо на нашите си струваше заради дотацията получена от всичко продадено за твърда валута, макар и подценица. 

Японците внасят всички суровини защото те нямат.

Опаковката на електрокара беше 1. класа твърдо дърво което отиваше за мебелната промишленост. Акумулаторите бяха значително с значително повече олово и други, така, че изхабяване нямаха и да ги сложиш на късо. Еееее след като се издънваха пак имаха с около 40% повече олово от нужното за същият капацитет.

Тяжаста отзад беше чист чогун. Не както сега е модерно, бетон да слагат....

Електромоторите също кат акумулатирете, мина за мед. Лагерите бяха или немски или СКФ защото ние нямахме качественни....

Така, че един доставен циф Япония и там разглубен и рециклиран на части електрокар носеше повече печалба на японесата колкото да го използват като балканкарче....

😉

  • Потребител
Публикува
Преди 30 минути, Skubi said:

Първо на нашите си струваше заради дотацията получена от всичко продадено за твърда валута, макар и подценица. 

Японците внасят всички суровини защото те нямат.

Опаковката на електрокара беше 1. класа твърдо дърво което отиваше за мебелната промишленост. Акумулаторите бяха значително с значително повече олово и други, така, че изхабяване нямаха и да ги сложиш на късо. Еееее след като се издънваха пак имаха с около 40% повече олово от нужното за същият капацитет.

Тяжаста отзад беше чист чогун. Не както сега е модерно, бетон да слагат....

Електромоторите също кат акумулатирете, мина за мед. Лагерите бяха или немски или СКФ защото ние нямахме качественни....

Така, че един доставен циф Япония и там разглубен и рециклиран на части електрокар носеше повече печалба на японесата колкото да го използват като балканкарче....

😉

Skubi,стига сте ги плещили разни градски легенди на късносоциалистическия софийски хайлайф..

Ей ти една актуална обява,пък сам си праи сметката!

http://apex11.com/index.php/motokari-elektrokari/reciklirani-kari/reciklirani-elektrokari/elektrokar-balkancar-1-ton/elektrokar-model-ev687.html

  • Потребител
Публикува
Преди 48 минути, Skubi said:

Първо на нашите си струваше заради дотацията получена от всичко продадено за твърда валута, макар и подценица. 

Японците внасят всички суровини защото те нямат.

Опаковката на електрокара беше 1. класа твърдо дърво което отиваше за мебелната промишленост. Акумулаторите бяха значително с значително повече олово и други, така, че изхабяване нямаха и да ги сложиш на късо. Еееее след като се издънваха пак имаха с около 40% повече олово от нужното за същият капацитет.

Тяжаста отзад беше чист чогун. Не както сега е модерно, бетон да слагат....

Електромоторите също кат акумулатирете, мина за мед. Лагерите бяха или немски или СКФ защото ние нямахме качественни....

Така, че един доставен циф Япония и там разглубен и рециклиран на части електрокар носеше повече печалба на японесата колкото да го използват като балканкарче....

😉

Тази легенда съм я чувал, но това явно е поредния анекдот от рода на " бабы нарожают" , "завалили трупами", "танки горят как спички"  ," има човек има проблема няма човек няма проблама " и так далее...  Да се транспортира дървен материлал от опаковка, чугун или олово и после да се рециклира е чиста глупост. 

Така се случи, че имам познат руснак, либерал до мозъка на костите си , както всички руснаци си пада техничар и любител на железарии , механизми и изобретател на екологични вятърни мелници. Той 5 - 10 години е работил в Дания , в някаква частна фирмичка за рециклиране на кораби , по точно корабчета. работили са окло 20 души главно поляци и той, като руснак бързо научава полския диалект на славянските езици.  Шефа разбира се е датчанин. Разглобявали са и са рециклирали кораби - корабчета не някакви си електрокари и все пак кой знай какъв келепир не е имало. Моя приятел открил, че някакви части , сигурно контакти или комутатори са от СРЕБРО . Проверил, казал на шефа и за това и събрал цяла кофа сребро ! Просто така от разглобените кораби, без никакви инвестиции и т н , без никаква спец апаратура !!!

Отначало шефа се заинтересувал, но после казал да хвърлят среброто в металолома. Ходил питал бюрократите какво може да направи със това сребро. Оказало се, че с това сребро ще има големи проблеми с Е С бюрокрацията. Не само краставиците и бананите в ЕС имат стандарт на кривизната, но и остатъчното сребро в металоотпадъците. За да може да рециклира среброто му били нужни някакви справки, документи , печати и т н. Шефа се отказал , безсмисленно били да се бори с ЕС Бюрокрацията . Карали си по старому. Много е съмнително за някакво си дърво, чугун и олово някой да се занимава с нови електрокари. 

  • Потребител
Публикува

Съвсем скоро четох, че сме изнасяли доматено пюре за Франция.Купували го заради хубавите дъбови бъчви.

Другарите които сключваха договорите през соца, бяха на тия постове заради принадлежността си към АБПФК. Често нямаха хабер от търговия или от стоките които продават.Имаше случаи, когато за дребни подаръци, като химикалки, касетофони и дънки, подписваха договори в ущърб на България.Принадлежността им към номенклатурата ги предпазваше от следствие и наказания.Те просто не носеха отговорност, а и не бяха заинтересовани да се борят за по високи цени при договарянето.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Бобо said:

Skubi,стига сте ги плещили разни градски легенди на късносоциалистическия софийски хайлайф..

Ей ти една актуална обява,пък сам си праи сметката!

http://apex11.com/index.php/motokari-elektrokari/reciklirani-kari/reciklirani-elektrokari/elektrokar-balkancar-1-ton/elektrokar-model-ev687.html

".......1987 г. обаче бележи началото на края за „Балканкар". От неговите структури са извадени предприятията, които създават междинни продукти, необходими за производството на кари. Това води до нарушаване процеса на доставки на нужните части - ненавременно и неточно изпълнение. Това е и една от причините, поради която производството на кари постепенно намалява, докато в началото на 90-те години спада до едва 2,000-3,000 бройки годишно.

Тогава и в общественото пространство се появява твърдението, че японците купували българските мотокари единствено заради чугуна, използван като баланс, за да го влагат в производството на техните „Тойота". Явно там е имало голям глад за чугун, за да си позволят лукса да купуват нашите мотокари за скраб, които са имали осигурен огромен пазар...."

http://www.dimitare.com/articles/view/vuzhod_i_padenie_na_bulgarskiya_motokar/7399/

🤔

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 26 минути, Skubi said:

".......1987 г. обаче бележи началото на края за „Балканкар". От неговите структури са извадени предприятията, които създават междинни продукти, необходими за производството на кари. Това води до нарушаване процеса на доставки на нужните части - ненавременно и неточно изпълнение. Това е и една от причините, поради която производството на кари постепенно намалява, докато в началото на 90-те години спада до едва 2,000-3,000 бройки годишно.

Тогава и в общественото пространство се появява твърдението, че японците купували българските мотокари единствено заради чугуна, използван като баланс, за да го влагат в производството на техните „Тойота". Явно там е имало голям глад за чугун, за да си позволят лукса да купуват нашите мотокари за скраб, които са имали осигурен огромен пазар...."

http://www.dimitare.com/articles/view/vuzhod_i_padenie_na_bulgarskiya_motokar/7399/

🤔

В резултат на това от 1971 г. до 1985 г. тази организация предоставя на държавата около $1 млрд. и 200 млн. валутен резултат (валутна печалба). До края на 1989 г. числата нарастват на $1 млрд. и 400 млн, а капиталът на дружеството е огромен дори и за световните мащаби. Всичко това е постигнато само от около 10 000 служители и работници. От друга страна, българското стопанство е осигурено със собствен елитен, подвижен, бърз и евтин транспорт за внос и износ. България заема първо място в международния автомобилен транспорт на три континента

http://socbg.com/2013/10/со-мат-гордостта-на-българската-социа.html

🤫

СО МАТ- фирмата, от която всички се учеха

Редактирано от Бобо
  • Потребител
Публикува
Преди 8 минути, Бобо said:

В резултат на това от 1971 г. до 1985 г. тази организация предоставя на държавата около $1 млрд. и 200 млн. валутен резултат (валутна печалба). До края на 1989 г. числата нарастват на $1 млрд. и 400 млн, а капиталът на дружеството е огромен дори и за световните мащаби. Всичко това е постигнато само от около 10 000 служители и работници. От друга страна, българското стопанство е осигурено със собствен елитен, подвижен, бърз и евтин транспорт за внос и износ. България заема първо място в международния автомобилен транспорт на три континента

http://socbg.com/2013/10/со-мат-гордостта-на-българската-социа.html

🤫

Чакай, чакай не се завтиряй толкова...За чугуна ставаше дума....

Незнам статистиката какво лъжи но в тези резултати имат и доста приход империалистите...

"A nyugati gyártósor egy világos, korszerű, tiszta csarnokban működött, a Record II különböző típusait eredeti Perkins és Mercedes motorokkal, BorgWarner váltóművel és Bosch vagy Rexroth hidraulikával, panoráma oszloppal szerelték."

 

Значи в 1979 година почват производството на Рекорд 2 с Перкинс и Мерцедес мотор, БоргВагнер амбриаж, Бош или Рексрот хидраулика...

В едно наистина сме били износители, много видни западни производители също от нас са купували механизмът за повдигане на тежеста.

02

:cool2:

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, vvarbanov said:

Съвсем скоро четох, че сме изнасяли доматено пюре за Франция.Купували го заради хубавите дъбови бъчви.

Другарите които сключваха договорите през соца, бяха на тия постове заради принадлежността си към АБПФК. Често нямаха хабер от търговия или от стоките които продават.Имаше случаи, когато за дребни подаръци, като химикалки, касетофони и дънки, подписваха договори в ущърб на България.Принадлежността им към номенклатурата ги предпазваше от следствие и наказания.Те просто не носеха отговорност, а и не бяха заинтересовани да се борят за по високи цени при договарянето.

 

Тука разликата в качеството е огромна. Има продукти които много силно си приличат, но разликата в цената е в ПЪТИ. Например най - просто чипс - пържени картофки ! Има пакет 300 грама за 70 цента , има пакет 100 грама за 2 евро в един и същ магазин , лежът на едн стелаж ! Разлика в цената 8 пъти за пържени картофки чипс ! При това и тия за 70 цента и тия по 2 евро отговарят на нормите и са официално допуснати. Същото е и с саламите , яйцата , млякото - има салами които зреят месеци , други с помощта на разтвори узряват за седмица , трети за 24 часа . Разликата в цената е голяма . 
Не ми се вярва , нашето доматено пюре да е било лошо качество. Може би не е било супер екстра качество , но едвам ли е било по - лошо от средното. А бъчвите наистина може да са били хубав + към продукта. 

  • Потребители
Публикува

Забихте "у кереча" яко с тези спорове за електрокари и вода в месото:animatedwink:, според мен.

Ето ви друга гледна точка, от запад се задава визия за Съветски съединени щати:

Her description isn’t as utopian as something like the dream of “fully automated luxury communism,” but it’s also not nearly as dour as some calls for universal basic income, which have framed the policy as a sad inevitability of automation. That said, Ocasio-Cortez has previously criticized how automated systems practically operate, noting that human biases can be baked into an AI’s equations.

Ocasio-Cortez didn’t put forward a specific plan for dealing with automation at SXSW. But her answer placed it in the familiar context of a larger fight against economic inequality and corporate greed. “We should be working the least amount we’ve ever worked, if we were actually paid based on how much wealth we were producing,” she said. “But we’re not. We’re paid on how little we’re desperate enough to accept. And then the rest is skimmed off and given to a billionaire.”

https://www.theverge.com/2019/3/10/18258134/alexandria-ocasio-cortez-automation-sxsw-2019

Това го казва не кой да е, а звездата на Демократическата партия в САЩ, конгресмена Alexandria Ocasio-Cortez, която вече се обяви за кандидат на партията си за следващите президентски избори, тя е автор на Green New Deal програмата, която си е жив комунизъм с 85 процента данъци за богатите и харчене на 90 трлн. за обществени поръчки; може пък оттам да изгрее малка червена звезда?

 

 

  • Потребител
Публикува
Преди 30 минути, Б. Киров said:

Забихте "у кереча" яко с тези спорове за електрокари и вода в месото:animatedwink:, според мен.

Ето ви друга гледна точка, от запад се задава визия за Съветски съединени щати:

Her description isn’t as utopian as something like the dream of “fully automated luxury communism,” but it’s also not nearly as dour as some calls for universal basic income, which have framed the policy as a sad inevitability of automation. That said, Ocasio-Cortez has previously criticized how automated systems practically operate, noting that human biases can be baked into an AI’s equations.

Ocasio-Cortez didn’t put forward a specific plan for dealing with automation at SXSW. But her answer placed it in the familiar context of a larger fight against economic inequality and corporate greed. “We should be working the least amount we’ve ever worked, if we were actually paid based on how much wealth we were producing,” she said. “But we’re not. We’re paid on how little we’re desperate enough to accept. And then the rest is skimmed off and given to a billionaire.”

https://www.theverge.com/2019/3/10/18258134/alexandria-ocasio-cortez-automation-sxsw-2019

Това го казва не кой да е, а звездата на Демократическата партия в САЩ, конгресмена Alexandria Ocasio-Cortez, която вече се обяви за кандидат на партията си за следващите президентски избори, тя е автор на Green New Deal програмата, която си е жив комунизъм с 85 процента данъци за богатите и харчене на 90 трлн. за обществени поръчки; може пък оттам да изгрее малка червена звезда?

 

 

По скоро ,може пък най сетне да намерят оптималния център между това безумно лашкане от крайност в крайност!?!

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 3 часа, Б. Киров said:

Забихте "у кереча" яко с тези спорове за електрокари и вода в месото:animatedwink:, според мен.

Ето ви друга гледна точка, от запад се задава визия за Съветски съединени щати:

Her description isn’t as utopian as something like the dream of “fully automated luxury communism,” but it’s also not nearly as dour as some calls for universal basic income, which have framed the policy as a sad inevitability of automation. That said, Ocasio-Cortez has previously criticized how automated systems practically operate, noting that human biases can be baked into an AI’s equations.

Ocasio-Cortez didn’t put forward a specific plan for dealing with automation at SXSW. But her answer placed it in the familiar context of a larger fight against economic inequality and corporate greed. “We should be working the least amount we’ve ever worked, if we were actually paid based on how much wealth we were producing,” she said. “But we’re not. We’re paid on how little we’re desperate enough to accept. And then the rest is skimmed off and given to a billionaire.”

https://www.theverge.com/2019/3/10/18258134/alexandria-ocasio-cortez-automation-sxsw-2019

Това го казва не кой да е, а звездата на Демократическата партия в САЩ, конгресмена Alexandria Ocasio-Cortez, която вече се обяви за кандидат на партията си за следващите президентски избори, тя е автор на Green New Deal програмата, която си е жив комунизъм с 85 процента данъци за богатите и харчене на 90 трлн. за обществени поръчки; може пък оттам да изгрее малка червена звезда?

 

 

We should be working the least amount we’ve ever worked, if we were actually paid based on how much wealth we were producing,” she said. “But we’re not. We’re paid on how little we’re desperate enough to accept. And then the rest is skimmed off and given to a billionaire

Ако се погледне целия цитат, ще се забележи малко по-различно внушение, което всъщност не го отдалечава от левичарските пориви. Усеща се и желание за по-справедливо преразпределение на нац. богатство и обвинение към прекалено бързия прогрес, бързото внедряване на новите технологии, които изяждат работни места и съжалението, че бенефитите от тези технологии са за сметка на труда на обикновения хамериканец и като цяло резултата е видим за мега богатите.

Не съм прочел статията още и няма да коментирам съдържанието.

 

Всъщност Киров, още преди години се обсъждаше 4-ри дневна работна седмица в ЕС, което не прави по дефолт Европа социалистическа, тоест в цитата има накланяне на ляво от либералния облик на демократите.

Редактирано от БатеВаньо
  • Потребители
Публикува
On 6.03.2019 г. at 18:26, Capitainofmarine said:

Ники, не трябва, не трябва да завиждаш на приятели.

За морето в Библията нищо не е казано, приятелю  :)
 

Не завиждам за щастие, пари, имоти или семейства - радвам се за приятелите и за хората които ги имат.

 

  • Потребители
Публикува (edited)
On 12.03.2019 г. at 19:52, Бобо said:

Може би това имаше в предвид Feanor 

От 1991 г. българските стандарти вече не са „държавни“ (т. е. не се издават от държавен орган и не са задължителни, а спазването им е доброволно), затова се наричат само национални стандарти. Означението BDS (на латиница) е запазено също във всички международни организации по стандартизация.

Ти драги,си от потребителите, които  "попиват" живковско-реваншистката,  анти-ЕС и прокремълската- пропаганда.... без грам  мисъл в главата и грам желание за проверка..

Това, което си написал или цитираш, не е вярно..

Вярното е това

1) Стандартите ноторно са задължителни, в случаите когато са приложими към директиви, закони  и наредби, и не са зъдължителни в останалите случаи.

2) Стандартите ни и днес имат абривиатурата БДС, или BDS на латиница.. Което значи "Български Държавен Стандарт"

Ето първия пример, за който се сещам (това е, защото съм одитор)

http://www.bds-bg.org/bg/standard/?natstandard_document_id=75705

3) Националните органи и институции (като БИС) са държавни, ...не са марсиански.

--------

България е в "кереча", не защото я управляват "колежани" и технократи , а защото последните 75 години, почти без прекъсване  я управляват тикви, ганчовци и тарикати/опортюнисти ...(на друго място бих казал такива като теб, фружин и душко)

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
On 10.03.2019 г. at 10:18, Самодива said:

Демографската криза в България е започнала още през 1950 година, въпреки многото приказки за просперитет и почти невъзможната емиграция. 

Данните - от Уики:

1950 г. - родени 182 571, няма данни за аборти

1960 г. - родени 140 082, аборти - 143 155

1970 г. - родени 138 745, аборти - 142 511

1980 г. - родени 128 190, аборти - 156 056

1989 г.- родени 112 289, аборти - 132 021

Родените са по-малко с една трета за тези 40 години. Та как е нараствало населението? 

Демографската криза в България започва с изземването на земята и собствеността на българите,  и превръщането в наемни работници и служители,

/Селската раждаемост, ако не се отчита емиграцията  към града, е по-голяма от тази в градовете/

"Изкарването от село", и урбанизията са основните принини и за демографската криза в развитите страни, но при нас нещата са влошени.
Гърция която няма такива темпове и нива  на урбанизация и индустриалкизция през 20 век - както България, запазва до късно демографския си растеж

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 4 минути, nik1 said:

Демографската криза в България започва с изземването на земята и собствеността на българите,  и превръщането в наемни работници и служители,

/Селската раждаемост, ако не се отчита емиграцията , е по-голяма от тази в града/

"Изкарването от село", и урбанизията са основните принини и за демографската криза в развитите страни, но при нас нещата са влошени.
Гърция която няма такива темпове и нива  на урбанизация и индустризация презс 20 век - както България-запазва до късно демографския си растеж

Това не е само на балкана или в източна европа. Например неотдавна четох, че норвегия са в голяма беда. Хем там за недостик на материални блага наверно не е смислено да се говори....

Но като гледах цифрите....Това ужасно количество аборти...Повечето абортирали от колкото живи родили....Само една част от тези да бяха се спасили....Бялата раса май сама се затрива. Не им трябва мигранти, войни....😪

  • Потребители
Публикува
Преди 1 минута, Skubi said:

Това не е само на балкана или в източна европа. Например неотдавна четох, че норвегия са в голяма беда. Хем там за недостик на материални блага наверно не е смислено да се говори....

Но като гледах цифрите....Това ужасно количество аборти...Повечето абортирали от колкото живи родили....Само една част от тези да бяха се спасили....Бялата раса май сама се затрива. Не им трябва мигранти, войни....😪

Така е..

Въпросът при мейнстрийна на Запад не в расата (никоя раса не остава непроменена).., а в това как да се подържа просперитета в дадената държава при остаряващо и намаляващо население..

 

 

 

  • Потребител
Публикува
Преди 5 минути, nik1 said:

Така е..

Въпросът при мейнстрийна на Запад не в расата (никоя раса не остава непроменена).., а в това как да се подържа просперитета в дадената държава при остаряващо и намаляващо население..

Въпросът е, че интересува ли го мейнстрита или не? Или само това, че от 1 трилион да забогатее на 2 трилиона? Никога в историята на ЗЕМЯТА е нямало такова голямо разединение между най-бедните, най-богатите....

Виж хората /неуро нормалните де/ обикновенно като ги питаш плануват с 1-2 деца. По случайност ако се роди трето, приемат го. Но това което е било в миналият век когато средно е имало по-4-5 деца в семействата го няма....

И когато почнат семейният живот, добре ако им се роди 1. И го гледат, преглезват до безкрайност...Защо ли? По рано с една заплата се е издържало цяло семейство. А сега двама възрастни немогат издържа 1 дете....

Сигурно има съфорумианци които могат да кажат, как им се променя живота когато им се роди бебе...Макар и големите облекчения от страна на обществото. 

Обикновенно в минус минава, ако не финансово но в свободно време сигурно. СМСМ

Това в което сме е доказателството на пълната недъгавост /за осигуряване поне на репродукцията на населението/ на режимите в Европа и не само комунистическите...СМСМ

 

  • Потребители
Публикува
On 10.03.2019 г. at 20:47, Бобо said:

Причина за намаляване на прираста е обикновено по-високото ниво на икономическа заетост.

 

И никаква друга мисъл? Например ,че в аграрните и изостанали страни, с висока смъртност , раждаемостта е много по-висока от тази в урбанизираните и развити страни

 

Цитирай

 

Причина за намаляване на прираста е обикновено по-високото ниво на икономическа заетост


 

Икономиката по времето на т.н соц работи при защитен и гарантиран пазар..

След разпадането му, няма какво да се говори и мисли, какво е било преди разпадането му

(ашконсул на УНСС, явно политикомическата "наука" си е вързала добре партенките, и продължава да се преражда),

  • Потребители
Публикува
Преди 3 часа, nik1 said:

Демографската криза в България започва с изземването на земята и собствеността на българите,  и превръщането в наемни работници и служители,

/Селската раждаемост, ако не се отчита емиграцията  към града, е по-голяма от тази в градовете/

"Изкарването от село", и урбанизията са основните принини и за демографската криза в развитите страни, но при нас нещата са влошени.
Гърция която няма такива темпове и нива  на урбанизация и индустриалкизция през 20 век - както България, запазва до късно демографския си растеж

Това явление, миграция на младите в чужбина, пораждащо по-малка раждаемост и по-голяма смъртност, го има във всички страни от бившия социалистически лагер /лагер щото беше затворен за лагерниците да не бягат/. При соца всъщност раждаемостта пада силно - Бобо е плейснал една графика от годините на соца, ама е забравил да постави до нея годините от Освобождението до 1944, ако я беше сложил там, щеше да се види как в годините на соца, въпреки затворените граници, раждаемостта пада силно в сравнение с предходните години, които за разлика от соца са били с отворени граници. Но тогава младите българи са отивали в Европа, получавали са образование и са се връщали пак в България да се реализират, а сега не е така.

При соца някъде до началото на 80-те години селското и градско население е фифти-фифти, тоест България е аграрна страна, заради ТКЗС-тата, което удържа селяните по селата в комбинация с изискване на "гражданство" за да работиш на друго място, дар от крепостното право. После, след 1989, процесът на изкуствено задържана урбанизация се отприщва, в съчетание с излизане на млада работна ръка.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!