Отиди на
Форум "Наука"

Къде е България на новата газова схема


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 6 часа, nik1 said:

 

Ето как се правят нещата в България

 

https://ureport.bg/32990/2014/09/13/ikonomika/da-gazprom-e-dal-zaem-na-balgariya-za-yuzhen-potok/

Освен това Захариева (това е зам. министър- председателката по икономическите въпроси) подчерта, че до момента няма подписано споразумение между двете страни за транзитните такси, които ще получава България от газопровода. Това е основният документ, който показва ще бъде ли проектът изгоден за България или ще сме на загуба.

Причината е, че стойността на проекта на българска територия ще се изплаща от транзитните такси. Тоест – колкото е по-скъп, толкова по-дълго ще се изплаща. В момента транзитните такси, които България е договорила за преноса на руско синьо гориво, са едни от най-ниските в ЕС – 1.7 долара за пренос на 1000 куб.м на 100 км.

С умния и смарт народ, който вика "проекът е печивш,ураааа".... БГ преуспява!

Не БГ, а "нашите хора" преуспяват

https://ureport.bg/32990/2014/09/13/ikonomika/da-gazprom-e-dal-zaem-na-balgariya-za-yuzhen-potok/

Вицепремиетрът по икономическата политика Екатерина Захариева потвърди, че Българският енергиен холдинг (БЕХ) е взел заем от „Газпром“ за газопровода „Южен поток“. Такива разкрития бяха направени през август от представители на Реформаторския блок.

Захариева заяви, че кредитът е бил взет и парите стоят на сметка в „УниКредит Булбанк“. Става въпрос за близо 192 милиона лева. Не е ясно къде обаче са отишли част от парите от облигациите, продадени от БЕХ миналата есен. В края на миналата година стана ясно, че 191 милиона лева от тях са предназначени за увеличението на капитала на БЕХ. Сега се оказва, че ги няма, но и не е ясно къде са.

 

Да. Мистър Вл. Путин няма какво да се учудва. Парите ги няма и не е ясно къде са.

 

Скоро ще се освободим от това да получаваме транзитни такси за Турция и Гърция , Турция поема транзита за България и Гърция 😉

Благодарение на Захариева и Трайчо , ние се освободихме от това да ни плащат руснаците такси за транзит и прехвърлихме това на турците :-)

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 723
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 8 часа, Бобо said:

 .........,но ми е чудно, как на турците им се вързаха сметките с руската тръба,а ние ако я бяхме построили-щяхме да дотираме руската икономика?

Не само в Турция в цял свят газ и петрол значат пари, и фирмите  печелят от тях.

Но ето на, у нас Лукойл не може да направи пачка.Където мине "Путин, пичът на народите" ,трева не никне( фалираха  АЕЦ "Белене", Венецуела, а пък Лукойл едвам крета.)

Ще ги видим и турците колко ще харосат.Да се надяваме, че с тях Путин  няма да може да се лигави, нали му свалиха самолетчето и още му държи влага.

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, vvarbanov said:

Не само в Турция в цял свят газ и петрол значат пари, и фирмите  печелят от тях.

Но ето на, у нас Лукойл не може да направи пачка.Където мине "Путин, пичът на народите" ,трева не никне( фалираха  АЕЦ "Белене", Венецуела, а пък Лукойл едвам крета.)

Ще ги видим и турците колко ще харосат.Да се надяваме, че с тях Путин  няма да може да се лигави, нали му свалиха самолетчето и още му държи влага.

Ако затворим Лукойл и минем на бензин и дизел от Гърция  и Австрия , бензина веднага ще поевтиние и народа ни ще се радва на блага. 

страна АИ - 95 (EUR) Дизель (EUR)
austria22.pngАВСТРИЯ

1.33

1.28

albania22.pngАЛБАНИЯ

1.42

1.42

andorra.pngАНДОРРА

1.19

1.04

belarus22.pngБЕЛАРУСЬ

0.58

0.58

belgium22.pngБЕЛЬГИЯ

1.53

1.57

bulgaria22.pngБОЛГАРИЯ

1.16

1.18

bosniaherzegovina22.pngБОСНИЯ И ГЕРЦЕГОВИНА

1.20

1.20

gb22.pngВЕЛИКОБРИТАНИЯ

1.47

1.51

hungary22.pngВЕНГРИЯ

1.23

1.27

germany22.pngГЕРМАНИЯ

1.47

1.31

greece22.pngГРЕЦИЯ

1.66

1.44

denmark22.pngДАНИЯ

1.54

1.35

ireland22.pngИРЛАНДИЯ

1.49

1.40

iceland22.pngИСЛАНДИЯ

1.74

1.69

spain22.pngИСПАНИЯ

1.33

1.26

italy22.pngИТАЛИЯ

1.68

1.56

cyprus22.pngКИПР

1.34

1.35

latvia22.pngЛАТВИЯ

1.31

1.23

lithuania22.pngЛИТВА

1.21

1.15

luxembourg22.pngЛЮКСЕМБУРГ

1.28

1.13

macedonia22.pngМАКЕДОНИЯ

1.18

1.08

Malta22.pngМАЛЬТА

1.35

1.22

moldova22.pngМОЛДОВА

0.97

0.86

netherlands22.pngНИДЕРЛАНДЫ

1.78

1.48

norway22.pngНОРВЕГИЯ

1.80

1.69

poland22.pngПОЛЬША

1.19

1.18

portugal22.pngПОРТУГАЛИЯ

1.63

1.45

romania22.pngРУМЫНИЯ

1.16

1.18

serbia22.pngСЕРБИЯ

1.31

1.39

slovakia22.pngСЛОВАКИЯ

1.35

1.20

slovenia22.pngСЛОВЕНИЯ

1.38

1.29

turkey22.pngТУРЦИЯ

1.00

0.91

ukraine22.pngУКРАИНА

0.97

0.89

finland22.pngФИНЛЯНДИЯ

1.59

1.42

france22.pngФРАНЦИЯ

1.60

1.51

croatia22.pngХОРВАТИЯ

1.38

1.34

montenegro22.pngЧЕРНОГОРИЯ

1.38

1.26

czech22.pngЧЕХИЯ

1.28

1.25

switzerland22.pngШВЕЙЦАРИЯ

1.45

1.54

sweden22.pngШВЕЦИЯ

1.51

1.53

estonia22.pngЭСТОНИЯ

1.39

1.37

Виждаме как блаженства богата просперираща Албания където крадците от Газпром и Лукойл не ги пускат ! В Албания цените са 1,43 евро / литър, за албанските заплати без пари ! Ползват сигурно италиански бензин ?
Крадците Газпром и Лукой скубят от българия по цени 1,16 - 1,18 евро / литър !
Ех, кога ще ги стигнемм Албанците ...Аза затворим Лукой ще ги стигнм и задминем !

Швеция където няма руски фирми за бензин са още по добре от Албания 1,51 - 1,53 евро литър. И Швейцария не са зле 1,54 евро литър !

Ако слушаме нашите мислещи за България политици за нула време ще минем Швеция и Швейцария !

norway22.pngНОРВЕГИЯ

1.80

1.69

?!?

Ех норвежкото правителсто  мисли за народа си и хич НЕ КРАДЕ ... Няма корупция в Норвегия.   И мислят за народа в Норвегия. 1,80 евро за литър бензин ... При това са фрашканис нефт и газ ... Честни хора , скандинавци , викинги...

Ех навместо руски лукойлски бензин да купувахме немски или английски та да се опавим окончателно.

Аз предлагад ни епатриотите  да ходим в братска Гърция да зареждаме и да бойкотираме Лукойл !

greece22.pngГРЕЦИЯ

1.66

1.44

 

България плащаме най - скъпия газ, бензин, дизел зарада Газпром, Лукойл и Русия )
Забележка - Ако фактите противречат на пропагандата ни, толкова по - зле за фактите !
Чърчил. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Du6ko said:

Ако затворим Лукойл и минем на бензин и дизел от Гърция  и Австрия , бензина веднага ще поевтиние и народа ни ще се радва на блага. 

Ако затворим Лукойл(и другите като него) ще минем на гръцки и австрийски заплати, тогава "бензина веднага ще поевтинее и народа ни ще се радва на блага."

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 11 часа, Du6ko said:

Скоро ще се освободим от това да получаваме транзитни такси за Турция и Гърция , Турция поема транзита за България и Гърция 😉

Благодарение на Захариева и Трайчо , ние се освободихме от това да ни плащат руснаците такси за транзит и прехвърлихме това на турците :-)

И благодарение на Орешарски, който при подписването на Южен поток не договори транзитни такси..

И благодарение на на Овчаров, който подписа в 2006 Договора за газа, според който арбитражът се извършва... в Москва..

И благодарение на "народа", който вика "Строим другари, братските проекти, ураааааа, ..вече сме като германците"

 

 

В доклада на държавната финансова инспекция пише, че има закононарушения в обществената поръчка за АЕЦ "Белене".

Резюме на резултатите от извършена финансова инспекция в АЕЦ Белене

Нарушения в конкурса и договора за строеж на АЕЦ „Белене” констатира в свой доклад Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ).

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 19 минути, nik1 said:

И благодарение на Орешарски, който при подписването на Южен поток не договори транзитни такси..

И благодарение на на Овчаров, който подписа в 2006 Договора за газа, според който арбитражът се извършва... в Москва..

И благодарение на "народа", който вика "Строим другари, братските проекти, ураааааа, ..вече сме като германците"

 

 

В доклада на държавната финансова инспекция пише, че има закононарушения в обществената поръчка за АЕЦ "Белене".

Резюме на резултатите от извършена финансова инспекция в АЕЦ Белене

Нарушения в конкурса и договора за строеж на АЕЦ „Белене” констатира в свой доклад Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ).

 

Ти ме закла и разруши доверието в евро ценостите ! Навсякъде нарушения в европейска Бьлгария ? Къде спят комисарите отговорници , кой ги е назначил и за какво им плащаме ?

Хубавото е , че сега при честното и открито АЕЦ Белене дват все   сериозни инвеститори китайци , турци , японци , американци , румьнци и французи с опит и умения... Ако ни ремонтират и Белене като самолетите и го подобрят ще е прекрасно !

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 15 минути, Du6ko said:

Ти ме закла и разруши доверието в евро ценостите ! Навсякъде нарушения в европейска Бьлгария ? Къде спят комисарите отговорници , кой ги е назначил и за какво им плащаме ?

 

В грешка си...

т.н Руски проекти минават метър, само тук, в България .. Когато ги проверяват комисарите , става това

https://economix.bg/igrata-za-yuzhen-potok-zagrubya

 

Цитирай

Хубавото е , че сега при честното и открито АЕЦ Белене дват все   сериозни инвеститори китайци , турци , японци , американци , румьнци и французи с опит и умения... Ако ни ремонтират и Белене като самолетите и го подобрят ще е прекрасно !

И тук си в грешка..

Ивеститори  за АЕЦ Белене няма да дойдат.

Както се изтеглиха германците навремето..

 

Цитирай

Където мине "Путин, пичът на народите" ,трева не никне

Където минат русофилистиците, трева не никне..

Симеон Радев пише за тях, преди 100 години

“За забелязване е, че когато се касае за руския престиж в България, нашите русофили са много по-непримирими, нежели самото руско правителство. Това се дължи , разбира се, главно на факта, че те са тук , в България паразити на руския престиж , с който тъй много злоупотребиха за свои користни цели, щото отвратиха самата Русия. Но често пъти тяхната цинична защита на руските интереси се дължи на невежество”.

 

Каквото е преди 100 години, такова е и днес. Митко Медеведев ги отряза на 4-ти март, и те останаха като посрани..

 

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Катастрофират 3 коли. Ролс, Мерцедес и Москвич.....

Излиза инглеса- Увел, залях си пантофите с шампанско....неприятно.

Излиза германеца - Шайзе. Сега трябва да извадя от гаража БМВ-то....

Излиза българина, плаче, ридае, раменете му треперят чак- Божичко, Божичко цял живот бачкам, пестя да си купя тази кола!!!!!!!

Другите го изглеждат изумени и почти едногласно - ТИ НОРМАЛЕН ЛИ СИ, С ТАКАВА СКЪПА КОЛА ДА СЕ ДВИЖИШ ПО ТОВА ВРЕМЕ??????

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

 

 Еврокомисията принуди "Газпром" да се откаже от господстващо положение в Източна Европа

В официалното съобщение от 24 май се казва, че стратегията, използвана от "Газпром", вероятно е позволила на компанията да налага по-високи цени на газа в пет държави членки (България, Естония, Латвия, Литва и Полша). Проверката обхвана още Чехия, Унгария и Словакия.

С днешното решение на комисията се слага край на тази практика на "Газпром". Освен това на "Газпром" се налага подробен набор от правила, които значително ще променят начина, по който дружеството извършва дейност на централно- и източноевропейските газови пазари:

     https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/05/24/3184553_evrokomisiiata_prinudi_gazprom_da_se_otkaje_ot/

 България е надплатила около 3 млрд. лева за газ, изчислява Трайчо Трайков

 

 Обаче "За разлика от други страни България не поиска компенсация за високите непазарни цени в периода 2011-2014 г."  https://terminal3.bg/balgarija-trjabva-da-nastojava-za-20-namalenie-na-cenata-na-gaza-ili-da-zavede-gazprom-na-sad/

   А сега де,  не щем компенсации, сакън да не обидим големия брат.

  •  
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 часа, Du6ko said:

Ако затворим Лукойл и минем на бензин и дизел от Гърция  и Австрия , бензина веднага ще поевтиние и народа ни ще се радва на блага. 

Виждаме как блаженства богата просперираща Албания където крадците от Газпром и Лукойл не ги пускат ! В Албания цените са 1,43 евро / литър, за албанските заплати без пари ! Ползват сигурно италиански бензин ?
Крадците Газпром и Лукой скубят от българия по цени 1,16 - 1,18 евро / литър !
Ех, кога ще ги стигнемм Албанците ...Аза затворим Лукой ще ги стигнм и задминем !

Швеция където няма руски фирми за бензин са още по добре от Албания 1,51 - 1,53 евро литър. И Швейцария не са зле 1,54 евро литър !

Ако слушаме нашите мислещи за България политици за нула време ще минем Швеция и Швейцария !

Ех норвежкото правителсто  мисли за народа си и хич НЕ КРАДЕ ... Няма корупция в Норвегия.   И мислят за народа в Норвегия. 1,80 евро за литър бензин ... При това са фрашканис нефт и газ ... Честни хора , скандинавци , викинги...

Ех навместо руски лукойлски бензин да купувахме немски или английски та да се опавим окончателно.

Аз предлагад ни епатриотите  да ходим в братска Гърция да зареждаме и да бойкотираме Лукойл !

Едно нещо трябва да го повторим най малко 3-4 пъти.

Защо нашите цени са най високи!Смотри тук.

Цeнaтa нa cypoвинaтa фopмиpa oĸoлo 40 пpoцeнтa oт ĸpaйнaтa цeнa пo бeнзинocтaнциитe.Πpи "чиcти" цeни нa бeнзинa бeз дaнъчнaтa тeжecт caмo в Дaния и Иcпaния тoй e пo-cĸъп. Cpeднaтa зa EC цeнa e €607, a в Бългapия - €626 зa 1 000 литpa.  

 България взема най нисък акциз, като по този начин дава възможност на Лукойл да печели най много.

„Лукойл“ печели на гърба на ниския акциз в България

Бензините в България изглеждат евтини само на пръв поглед – просто държавата прибира по-нисък акциз и така позволява на производителя „Лукойл“, който доминира на пазара на горива, да продава с висока надценка.

 

Защо е така? Според таблица, публикувана от юриста Георги Георгиев в социалната мрежа Facebook, държавата очевидно прави услуга на руската компания „Лукойл“, като „умишлено държи най-ниския позволен акциз в ЕС – само 65 ст. на литър, и така монополистът „Лукойл“ си слага огромна надценка.

При изравняване на акциза с другите страни у нас горивата биха скочили над 3 лв. за литър, защото надценката на „Лукойл“ е огромна, в пъти по-висока от тази в другите страни, казва Георгиев.

Така държавата ни губи над 1 милиард лева годишно, защото вместо да влизат в хазната ни като акциз, парите се прибират от монополиста „Лукойл“ и картела му. При декларирани над 3 милиарда литра вътрешно потребление и при свръхнадценка от над 35 ст. на литър, това прави над 1 милиард лева годишно загуби за хазната ни. Най-лесно е да се сравни с една държава като Австрия, където крайните цени са като тук, но акцизът ( парите, които държавата прибира) е 1 лв. В съседна Гърция акцизът е 1,40 лв., в Турция е 1,80 лв., в Германия – 1,20 лв., а тук само 0,65 лева. В нормалните държави търговската надценка е не повече от 10-15 ст. (5-8 евроцента), а у нас тя е над 40 ст., отбелязва Георги Георгиев.

Поради факта, че „Лукойл“ държи и данъчните складове, това пречи на по-евтин внос от съседни страни. Благодарение на настойчивостта на бившите депутати от Реформаторския блок Мартин Димитров и Петър Славов, станаха публично известни данните, че „Лукойл“ контролира около 92% от капацитетите на данъчните складове при бензините и 82 процента при дизеловото гориво. Лицензите за това се издават от държавата, т.е. от агенция „Митници“ към Министерството на финансите. https://razgradnews.net/2018/11/13/lukojl-pecheli-na-garba-na-niskiya-aktsiz-v-balgariya

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, vvarbanov said:

 

 България взема най нисък акциз, като по този начин дава възможност на Лукойл да печели най много.

„Лукойл“ печели на гърба на ниския акциз в България

 

Браво, веднъж да ми харесаш. …...ама да не бързам , щото сега ще кажеш че Путин , комунистите и международното положение са виновни

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, JImBeam said:

Браво, веднъж да ми харесаш. …...ама да не бързам , щото сега ще кажеш че Путин , комунистите и международното положение са виновни

 И ты мне тоже нравишься, както си изпаднал в ремисия .

Как може да подумаеш это,  всички знаем, че Сорос, геювете и Истанбулската конвенция са виновни.:bj:

Редактирано от vvarbanov
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, vvarbanov said:

Едно нещо трябва да го повторим най малко 3-4 пъти.

Защо нашите цени са най високи!Смотри тук.

Цeнaтa нa cypoвинaтa фopмиpa oĸoлo 40 пpoцeнтa oт ĸpaйнaтa цeнa пo бeнзинocтaнциитe.Πpи "чиcти" цeни нa бeнзинa бeз дaнъчнaтa тeжecт caмo в Дaния и Иcпaния тoй e пo-cĸъп. Cpeднaтa зa EC цeнa e €607, a в Бългapия - €626 зa 1 000 литpa.  

 България взема най нисък акциз, като по този начин дава възможност на Лукойл да печели най много.

„Лукойл“ печели на гърба на ниския акциз в България

Бензините в България изглеждат евтини само на пръв поглед – просто държавата прибира по-нисък акциз и така позволява на производителя „Лукойл“, който доминира на пазара на горива, да продава с висока надценка.

 

Защо е така? Според таблица, публикувана от юриста Георги Георгиев в социалната мрежа Facebook, държавата очевидно прави услуга на руската компания „Лукойл“, като „умишлено държи най-ниския позволен акциз в ЕС – само 65 ст. на литър, и така монополистът „Лукойл“ си слага огромна надценка.

При изравняване на акциза с другите страни у нас горивата биха скочили над 3 лв. за литър, защото надценката на „Лукойл“ е огромна, в пъти по-висока от тази в другите страни, казва Георгиев.

Така държавата ни губи над 1 милиард лева годишно, защото вместо да влизат в хазната ни като акциз, парите се прибират от монополиста „Лукойл“ и картела му. При декларирани над 3 милиарда литра вътрешно потребление и при свръхнадценка от над 35 ст. на литър, това прави над 1 милиард лева годишно загуби за хазната ни. Най-лесно е да се сравни с една държава като Австрия, където крайните цени са като тук, но акцизът ( парите, които държавата прибира) е 1 лв. В съседна Гърция акцизът е 1,40 лв., в Турция е 1,80 лв., в Германия – 1,20 лв., а тук само 0,65 лева. В нормалните държави търговската надценка е не повече от 10-15 ст. (5-8 евроцента), а у нас тя е над 40 ст., отбелязва Георги Георгиев.

Поради факта, че „Лукойл“ държи и данъчните складове, това пречи на по-евтин внос от съседни страни. Благодарение на настойчивостта на бившите депутати от Реформаторския блок Мартин Димитров и Петър Славов, станаха публично известни данните, че „Лукойл“ контролира около 92% от капацитетите на данъчните складове при бензините и 82 процента при дизеловото гориво. Лицензите за това се издават от държавата, т.е. от агенция „Митници“ към Министерството на финансите. https://razgradnews.net/2018/11/13/lukojl-pecheli-na-garba-na-niskiya-aktsiz-v-balgariya

 

Дано ! Дано ни увеличат акциза до европейско ниво ,та да направим мръсно на Лукойл ! Както направихме на Росатом и Газпром и ги набутахме в Турция )  Сега целта е да ги прекараме и през Гърция преди да стъпят в България ! Надявам се и нашия приятел Ципрас , като Ердо да ни помогне и да ни спаси от руските тръби !

Как да се отблагодарим на Ердо който ни спаси от Болгарския паток и АЕЦ а ? Мислели ли сте по въпооса ? 

Вьзможно ои  е да изгоним Лукойл от Бургас в Люлебургас ? Руснаците освен крадливи са и прости  и току виж отпрашили към ЛюлеБургас ? 

А ние с Норвежки , холандски и шотландски заплати и бензин и газ от там !

Взели магарето Марко на свадба . Магарето много се зарадвало ! Помислило си че са го взели на тежка свадба европейска да яде и пие по европейски и да спи с булката , понеже било много надарено ! Оказало се , че го извикали да носи багажа , а после от него си направили магарешки луканки и пастърма ! Паднало голямо ядене и пиене.

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, JImBeam said:

Браво, веднъж да ми харесаш. …...ама да не бързам , щото сега ще кажеш че Путин , комунистите и международното положение са виновни

Не си спомням случай Путин да е бил виновен за нещо? :ag: 

 

Преди 41 минути, Du6ko said:

Дано ! Дано ни увеличат акциза до европейско ниво ,та да направим мръсно на Лукойл ! Както направихме на Росатом и Газпром и ги набутахме в Турция )  Сега целта е да ги прекараме и през Гърция преди да стъпят в България ! Надявам се и нашия приятел Ципрас , като Ердо да ни помогне и да ни спаси от руските тръби !

Ти нали си се спасил,нас не ни мисли! Какво стана ще се местиш ли в Москва или отдалеч ще я гледаш? И ти си един защитник, от Германия защитава Русия,смях !!:ag:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, vvarbanov said:

Как може да подумаеш это,  всички знаем, че Сорос, геювете и Истанбулската конвенция са виновни.:bj:

Браво, още веднъж ми хареса, че вече взех да се плаша че да не те харесам докато бог  ни раздели 😄

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 2 часа, vvarbanov said:

 И ты мне тоже нравишься, както си изпаднал в ремисия .

Как може да подумаеш это,  всички знаем, че Сорос, геювете и Истанбулската конвенция са виновни.:bj:

Конвенцията със сигурност е. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, vvarbanov said:

Едно нещо трябва да го повторим най малко 3-4 пъти.

Защо нашите цени са най високи!Смотри тук.

Цeнaтa нa cypoвинaтa фopмиpa oĸoлo 40 пpoцeнтa oт ĸpaйнaтa цeнa пo бeнзинocтaнциитe.Πpи "чиcти" цeни нa бeнзинa бeз дaнъчнaтa тeжecт caмo в Дaния и Иcпaния тoй e пo-cĸъп. Cpeднaтa зa EC цeнa e €607, a в Бългapия - €626 зa 1 000 литpa.  

 България взема най нисък акциз, като по този начин дава възможност на Лукойл да печели най много.

„Лукойл“ печели на гърба на ниския акциз в България

Бензините в България изглеждат евтини само на пръв поглед – просто държавата прибира по-нисък акциз и така позволява на производителя „Лукойл“, който доминира на пазара на горива, да продава с висока надценка.

 

Защо е така? Според таблица, публикувана от юриста Георги Георгиев в социалната мрежа Facebook, държавата очевидно прави услуга на руската компания „Лукойл“, като „умишлено държи най-ниския позволен акциз в ЕС – само 65 ст. на литър, и така монополистът „Лукойл“ си слага огромна надценка.

При изравняване на акциза с другите страни у нас горивата биха скочили над 3 лв. за литър, защото надценката на „Лукойл“ е огромна, в пъти по-висока от тази в другите страни, казва Георгиев.

Така държавата ни губи над 1 милиард лева годишно, защото вместо да влизат в хазната ни като акциз, парите се прибират от монополиста „Лукойл“ и картела му. При декларирани над 3 милиарда литра вътрешно потребление и при свръхнадценка от над 35 ст. на литър, това прави над 1 милиард лева годишно загуби за хазната ни. Най-лесно е да се сравни с една държава като Австрия, където крайните цени са като тук, но акцизът ( парите, които държавата прибира) е 1 лв. В съседна Гърция акцизът е 1,40 лв., в Турция е 1,80 лв., в Германия – 1,20 лв., а тук само 0,65 лева. В нормалните държави търговската надценка е не повече от 10-15 ст. (5-8 евроцента), а у нас тя е над 40 ст., отбелязва Георги Георгиев.

Поради факта, че „Лукойл“ държи и данъчните складове, това пречи на по-евтин внос от съседни страни. Благодарение на настойчивостта на бившите депутати от Реформаторския блок Мартин Димитров и Петър Славов, станаха публично известни данните, че „Лукойл“ контролира около 92% от капацитетите на данъчните складове при бензините и 82 процента при дизеловото гориво. Лицензите за това се издават от държавата, т.е. от агенция „Митници“ към Министерството на финансите. https://razgradnews.net/2018/11/13/lukojl-pecheli-na-garba-na-niskiya-aktsiz-v-balgariya

 

Майстор си на партенките!😊Малко ти миришат,ама нищо-важното е хляб и зрелища да има.Като е малко хляба-повечко зрелища!На простия народ това му трябва!

....Що в твойта статия дават за пример бензина,като в България бензиновите коли са много по-малко,и то-без да смятаме  газифицираните!

Сега-аз не съм смятал точно,но на прима виста,ако Лукойл почне да продава дизела на средни европейски цени,и свали бензина също до средната за Европа-що ми се струва,че или хазната ще загуби много,или ние трябва да плащаме с 30-40 стотинки по скъп дизел?

С други думи-това в статията дето си цитирал не е истина,Върбанов,а жива пропаганда!

На Лукойл бензина е по-скап от средноевропейския,защото не е толкова оборотен!По-оборотната нафта е по евтина с 18-20 еуро на тон от средната за Европа!

Що така не си я взел под внимание?

Редактирано от Бобо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Незнам защо спориме толкова в изходната цета на полезното изкопаемо, котато в крайната цена обикновенно то фигурира най-малко....

Докато в това нещо което зареждаме на колоните или иди по провода до печките 80-90% са разните данъци, тогава е ясно кой дере най-много от бизнисът....

От години гледаме как варира над 100 долара барел, под 100 долара барел, щагнация, инфлация бла-бла-бла....

Независимо как е пазарът при нас цената на тези работи все по-нагоре и нагоре пъплят....

Но си филосовстваме....Навремето бащами взе под наем един магазин. Уговори се с притежателят, седнаха да пишат контракта а той каза. Цената на наема ще равна на х картона такъвтип цигари,  +толкова литри такова вино,+ толкова литри бензин. Баща ми ама неможели само едното? Не беше отговорът защото правителството никога не дига наведнъж, ами почва пропаганда против това или онова, но всяка година дига нещо....Отракън беше стареца и без МБА знаеше какво е да си направи добро портфолио...

И така и стана. Нямаше спор, че защо ми дигаш наема.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, Skubi said:

Незнам защо спориме толкова в изходната цета на полезното изкопаемо, котато в крайната цена обикновенно то фигурира най-малко....

Докато в това нещо което зареждаме на колоните или иди по провода до печките 80-90% са разните данъци, тогава е ясно кой дере най-много от бизнисът....

От години гледаме как варира над 100 долара барел, под 100 долара барел, щагнация, инфлация бла-бла-бла....

Независимо как е пазарът при нас цената на тези работи все по-нагоре и нагоре пъплят....

Но си филосовстваме....Навремето бащами взе под наем един магазин. Уговори се с притежателят, седнаха да пишат контракта а той каза. Цената на наема ще равна на х картона такъвтип цигари,  +толкова литри такова вино,+ толкова литри бензин. Баща ми ама неможели само едното? Не беше отговорът защото правителството никога не дига наведнъж, ами почва пропаганда против това или онова, но всяка година дига нещо....Отракън беше стареца и без МБА знаеше какво е да си направи добро портфолио...

И така и стана. Нямаше спор, че защо ми дигаш наема.

Прав си Скуби,но се изнервям ,когато подхвърлят някакъв измислен враг,който трябва да е виновен за всички  неволи,а истинските виновници ,си пекът задниците по топлите курорти!...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Бобо said:

Майстор си на партенките!😊Малко ти миришат,ама нищо-важното е хляб и зрелища да има.Като е малко хляба-повечко зрелища!На простия народ това му трябва!

....Що в твойта статия дават за пример бензина,като в България бензиновите коли са много по-малко,и то-без да смятаме  газифицираните!

Сега-аз не съм смятал точно,но на прима виста,ако Лукойл почне да продава дизела на средни европейски цени,и свали бензина също до средната за Европа-що ми се струва,че или хазната ще загуби много,или ние трябва да плащаме с 30-40 стотинки по скъп дизел?

С други думи-това в статията дето си цитирал не е истина,Върбанов,а жива пропаганда!

На Лукойл бензина е по-скап от средноевропейския,защото не е толкова оборотен!По-оборотната нафта е по евтина с 18-20 еуро на тон от средната за Европа!

Що така не си я взел под внимание?

Tи това сериозно ли? Да не си другия профил на Душко? Какво значи по-малко,това как се отразява ? При дизела и газа не е ли същото, или според теб не? :ag: Как ги измисляте тия глупости не мога да разбера? Това икономика, това логика изобщо, не си чувал!! Сакън да не обидим Русия, ех а знаеше руски да видиш какво мислят за теб !!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, Бобо said:

Прав си Скуби,но се изнервям ,когато подхвърлят някакъв измислен враг,който трябва да е виновен за всички  неволи,а истинските виновници ,си пекът задниците по топлите курорти!...

Кои са те? Защо измислен? 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, bulgaroid said:

Кои са те? Защо измислен? 

Дизелът. Двигателите стигнаха до такова ниво на надежност, че практически до 300 -500 000 километра въртят и то с по 4-6 литра. Какво намериха? Американосите за да изгонят фаувето въобще дизеловите европейци почнаха кампанията, на която знаем резултатите. Политиците с радост дигаха цената на дизела в святото име на тази борба...

Алкохола, цигарите също. Почват обикновенно със съответните кампании и после народът с радост констатира, че държавата се грижи за тях...

А сега тихоначко какво върви?

Легализацията на канабиса....Малборо е направил вече кутията.....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, bulgaroid said:

Tи това сериозно ли? Да не си другия профил на Душко? Какво значи по-малко,това как се отразява ? При дизела и газа не е ли същото, или според теб не? :ag: Как ги измисляте тия глупости не мога да разбера? Това икономика, това логика изобщо, не си чувал!! Сакън да не обидим Русия, ех а знаеше руски да видиш какво мислят за теб !!

 

Преди 4 минути, bulgaroid said:

Кои са те? Защо измислен? 

Не знам-ти ми отговори!

Ето ,аз ти давам цифри-Лукойл продава дизела,който е най- използваното гориво в България/Над два пъти повече от бензина,по спомен/

на цена 

България - 666,10

 

 

Средно за ЕС - 684,55

 

Как това се връзва с казаното от Върбанов,на което и ти си сложил"лайкче"?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 минути, Бобо said:

 

Не знам-ти ми отговори!

Ето ,аз ти давам цифри-Лукойл продава дизела,който е най- използваното гориво в България/Над два пъти повече от бензина,по спомен/

на цена 

България - 666,10

 

 

Средно за ЕС - 684,55

 

 

https://money.bg/finance/skapi-li-sa-gorivata-v-balgariya-i-kak-se-opredelya-tsenata-im.html

Как това се връзва с казаното от Върбанов,на което и ти си сложил"лайкче"?

ПП

Извинявам се за повторението -вместо редактирай съм натиснал ново мнение...

Редактирано от Бобо
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!