Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Frujin Assen said:

Ако искаме по малко замърсяване на околната среда това няма да стане с призиви които малко хора чуват или единични акции за заелена енергия и производство, а с реално намаляване на производството. За целта ще трябва да се прекрати практиката с програмираното остаряване и дори може би ще се забави технологичния растеж. Българския народ го е казал отдавна, че не може хем вълкът да е сит, хем агнето да е цяло. Така че, или мислим за планетата и намаляваме производството или плюем на екологията и на всеки 6 месеца пускаме нов телефон...

Еми Фружине, ти съвсем искаш да ги съсипеш зелените, еко или както там се водят. Нали и те трябва да има за к'во да си лаят! Да си оправдават съществуването, позициите във властта, грантовете ...

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, Frujin Assen said:

Така че, или мислим за планетата и намаляваме производството или плюем на екологията и на всеки 6 месеца пускаме нов телефон...

И всички се возим на лични автомобили,... по един или двама човека в автомобил (освен ромите, който са по четири - пет в един автомобил)

 

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 5 часа, nik1 said:

И всички се возим на лични автомобили,... по един или двама човека в автомобил (освен ромите, който са по четири - пет в един автомобил)

 

В това всъщност няма нищо лошо. Особено, ако са с катализатори. Въпроса е, да се увеличи срока на годност. Ако искаме да намалим реално броя на автомобилите ще трябва да се увеличи тяхната цена, така че, повече хора да бъдат принудени да ползват автобуси. Само с призиви "Дайте да ползваме автобуси и велосипеди" няма да стане. Единствения реален подход е автомобила да стане недостижим финансово за много хора. И изведнъж в големите градове и въздухът ще стане чист и проблема със задръстванията ще се реши, и катастрофите ще намалеят...

  • Потребители
Публикува

Не знам за Танзания, но в ЕС сме възприели най-лошия вариант - кампанийни мерки според както се случи - което напълно отговаря на основното предназначение на ЕС (и поради което няма надежда да бъде реформиран, а трябва да бъде унищожен, т.е., заменен).

В конкретния случай - с "борбата срещу найлона" (кавички слагам, понеже думичката найлон не е перфектния термин в случая, но може да го употребяваме, понеже така стана популярно), бас държа че това ще е до първия инцидент с тежка масова хранителна токсикоза или токсикоинфекция в Стара Европа - и тогава изведнъж пак всички джурналя по континента ще забравят какво са говорили допреди месец и ще почнат с едни сълзливи репортажи колко са важни еднократните опаковки.

Иначе, мисля, можем да стигнем до консенсус, че по-ефективни ще са финансовите мерки по въпроса, а не административните забрани. Т.е., високи такси и данъци (от типа на акциза), с които насилствено да ограничаваме едни продукти и косвено да подпомагаме други. И с тези пари да се компенсират вредните последствия от продукта.

Добър пример е използването на автомобили - както градоустройството ни, така и извънградската инфраструктура, у нас днес са насочени към подкрепа на използването на автомобили.  В градовете се чудят в какви подлези и надлези да напъхат пешеходците - т.е., затрудняват нас, вместо да затрудняват автомобилите. Добър пример са "светофарите с копчета" в София - изключително глупаво нововъведение, което затруднява едностранно единствено пешеходците. А извън градовете - както всички знаете - хвърлят се огромни усилия за прословутите магистрали, докато ремонтът на жп-отсечката Пловдив-Септември продължи две петилетки (то още има довършителни дейности) - в резултат на който ремонт просто се възстанови скоростта на движение на влаковете от байтошово време. И това на равно място. Представяте ли си колко десетилетия ще кОпаме тунела под Вакарел?

А прекрасните и съвършените, дето парадират какви велики природозащитници са, повече дразнят. Писнало ми е от велосипедисти, дето фучат по тротоарите и даже ти крещят ако не се отместиш. И смятат, че са в правото си да не спазват правилата за движение, щото са съвършени и прекрасни. Всички виждаме как масово ги нарушават в София - ляв завой при многоредово движение, пресичат на пешеходна пътека заедно с пешеходците, без да слизат от колелата си, и пр. 

 

  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, nik1 said:

И всички се возим на лични автомобили,... по един или двама човека в автомобил (освен ромите, който са по четири - пет в един автомобил)

 

4-5? 12 човека +20 чанти на път за Румъния....

 

  • Потребител
Публикува

Това не само Танзанийски проблем. Навярно са се натъпкали вече с вносен боклук, както има за пример да почват да репартират канадските памперси. Много правилно.

Но тук иде вината и на тези които са изворът на тези боклуци. Кой и как разрешава износът на боклука? Колко печели от това? Нали с всяко сакче плащаме и данък за рециклирането му? Къде са тези пари?

Защо не построи унеско, юнеско, чудеско или кой знае кой международен съюз /вместо да прави родшоу с целебити в бели елечета, че колко помага на 3. свят/ такива центрове, фабрики където този боклук може между човешки обстановки да се разпредели, рециклира, компостира. Евтинатар многобройна  работна ръка си остава на място/не хуква към европа/, произвежда суровини, компост за безплатно раздаване на фермерите/вместо отровата на монсанто/ итнт.

Стотици, хиляди такива рецитлиращи фабрики, заводи биха се построили вместо строежа на огради и държани на крак танто пъдари до тях. За другите проблеми да не говорим.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Не знам как е с веоалеите в София, но в Пловдив е абсолютна идиотия. Що е то велоалея в Пловдив? Маркирана част от тротоара. Извинявам се, но така не се прави. До вчера е имало коли и пешеходци, а днес се опитват да вкарат нов играч- велосипедисти. Как изобщо това може да стане, след като просто няма място?

  • Потребител
Публикува
Преди 16 минути, Frujin Assen said:

Не знам как е с веоалеите в София, но в Пловдив е абсолютна идиотия. Що е то велоалея в Пловдив? Маркирана част от тротоара. Извинявам се, но така не се прави. До вчера е имало коли и пешеходци, а днес се опитват да вкарат нов играч- велосипедисти. Как изобщо това може да стане, след като просто няма място?

Ще ти пошушна. За това ЕС дава парички. Само требва да кандидатства общината. Сега, чичо, вуйчо, тъща, мъща ненужното се зачерква работи в отдела който следи за тези конкурси, обяви. Ти случайно пък имаш фирма за ремонт на асфалт, паветени постилки и тнт. От тук ясно ли Ти е или да продължавам разшифряването....Бъди спокоен, не за благото на пешеходците или велосипедистите иде играта. Питай ги, че тях някой питал ли ги е преди да почнат работа?.....😕

  • Потребител
Публикува

Бизнеса с боклука се контролира от мафията.Той е печеливш като търговията с наркотици и оръжие.

В България отдавна се внасят отпадъци.Още през 90-те години в безмитна зона Русе имаше депонирани опасни отпадъци.От балите се сипеха спринцовки и др. боклуци от немските болници.Ами що складове имаше с селскостопански препарати с изтекъл срок на годност от соца, които кой знае къде се метнаха.

Виждал съм покрай сметището на с.Въглен(Варна), нивите като засети с найлонови торбички.Дърветата също бяха отрупани с тях.Тия торбички са много маневрени.Вятърът ги духа надалече и те се закачат за разни растения по земята или на клоните по дърветата.

Сега също внасяме отпадъци.

" предприемчиви бизнесмени внасят европейски отпадъци – горят ги, трупат ги на наши регламентирани и нерегламентирани сметища, потапят ги в български водоеми. 

Ако не реагираме – предупреждават еколозите – може да стане както в онова село в Унгария(СКУБИ спиш), което един ден се събудило оградено от декари, запълнени с отпадъци до самите врати на къщите си.  Собственикът на нивите ги дал срещу заплащане на бизнесмен от съседна европейска държава да складира върху тях отпадъка.

“С очите си видях – от купищата огромни стари гуми, с които беше претъпкан дворът на циментовия завод при село Бели Извор преди четири месеца, сега е останала една малка купчинка.  Недалеч от Враца се изгарят австрийски отпадъци, а проби от въздуха за замърсяване с опасните флорини и диоксини се взимат, когато заводът не работи”...

австрийската информационна агенция (АПА) съобщи, че държавните служби във Виена разследват 20 случая на нелегален износ на 500 000 тона отпадъци от Австрия в Полша, Румъния и България само за една година, ..... Според австрийските служби за нелегалния внос на австрийски боклук в Полша, Румъния и България е заплатено между 20 и 30 евро на тон. Явно и те не знаят, че при нас в едно депо – в Силистра се взимат 12 лева на тон отпадък, в Русе – 14 лева на тон… Гешефтът е по-голям. Защото депонирането на тон отпадък в Австрия струва 160 евро( 320 лева). http://e-vestnik.bg/6112/българия-внася-и-гори-отпадъци-от-евроd/

Внасяме боклук и от Гърция. https://btvnovinite.bg/1416623705-Balgari_vnasyat_otpadatsi_ot_Gartsiya.html

 

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 4 часа, Frujin Assen said:

Ако искаме да намалим реално броя на автомобилите ще трябва да се увеличи тяхната цена, така че, повече хора да бъдат принудени да ползват автобуси. Само с призиви "Дайте да ползваме автобуси и велосипеди" няма да стане. Единствения реален подход е автомобила да стане недостижим финансово за много хора. И изведнъж в големите градове и въздухът ще стане чист и проблема със задръстванията ще се реши, и катастрофите ще намалеят...

Съгласен съм. Освен това смятам, че трябва да има  и много по-високи  данъци за старите автомобили..

Знам, че повечето ще кажат "без автомобилите не можем", но нека да дам един  пример от съседна страна, която е от "нашата ръка"

В Турция например, данъците  и цените на автомобилите са по-високи, автомобилите по-малко са в тези в България (като съотношения), и автомобилите са по-нови Тук сме както се казва по-народному - "моргата" на Европа".

В Турция обаче има много добре развит обществен транспорт, който е финансово достъпен за обикновените хора (автобуси, минибуси, влакове, метро , кораби.. и други)

Един пример:

В Измир например пътническите корабчетата са част от обществения градски транспорт..Вместо да се пътува през града (той е разположен по протежение на брега, в залив), обикновените хора  предпочита да ползват развития воден обществен транспорт..

 

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува

Показателно е, че така и никой не излезна да обясни как точно е сметната цената от 1.60 лв за билетче в София.
Единственото което се каза е че е вдигната цената за да се мотивирали хората да си купуват карти - което пак не отговаря на въпроса, защо не е, примерно 1.55, или 1.70 или 2 лева - а точно 1.60 - в частност, ако беше два лева или лев и пейсе, това много би облекчило продажбата на билети от шофьорите - докато сега е голяма мъка докато с една ръка броят стотинки, а с другата придържат волана - и истинско чудо е, че не е станала още някаква тежка авария, заради тази практика.
Безобразната и лишена от логика схема на метрото също е показателна - да, имаме се "метро като слънце" (по Бойко Борисов), ама за тия пари със сигурност можеше и да е още по-добро. Щото сега на "Жолио-Кюри" и "Мусагеница" слизат и се качват по няколко човека, а на "Плиска" (където логично беше мястото на метростанция) все така се тълпят митинги от хора по спирките. Очевидно е и че бе по-разумно да се довърши метрото в Люлин (има предвидени още две станции - разклонение по "Царица Йоана), вместо да се бърза с третата линия за местните избори.

В Пловдив също е трагична история с градския транспорт - заради щуротиите на Спас Гърневски реформата му тръгна по много крив път. Ама обичат си го десните тоя човек и тва е.

Изобщо, що там където т.нар. десни управляват градовете у нас, ситуацията е най-тъжна в градуостуройството? Май ДПС са по-добри в управлението.

В БДЖ същите щуротии. От началото на второто правителство на Бойко Борисов се говори за закупуването на нови пътнически влакове - и нищо.

Сърбите като отвориха темата - и след по-малко от година руснаците им докараха чудесни дизелови мотриси (завода м Москва дето прави влакчета за метрото им ги направи) - 120-местни. Ние бяхме обявили търг за 240-местни, при положение, че е ОЧЕВИДНО, че насоката трябва да е по-малки мотриси, но по-често (за информация - най-малките у нас към момента са 123-местни и са напълно достатъчни като размер - при добре планирано разписание) - просто бройката им е малка и са все развалени - миналото лято по едно време НА НИТО ЕДНА от малките дизелови мотриси не им работеше климатика)

А и у нас, като в Сърбия, цялата страна може да се покрие с мотриси - влакове със спални вагони е разумно да има само по три линии - София-Варна, София-Бургас и Пловдив-Варна (даже за последната не съм сигурен) - само за тях може да се оставят композиции с вагони - всичко останало спокойно може да се обслужва с мотриси. И то малки. 80-120 места. Ама докато ги купиииммм..... Шо сърбите толкова бързо се организираха, а ние не можем? За какво са ни тия "европейски правила", ако обикновеният потребител няма полза от тях?

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Андрей Куртенков said:

Сърбите като отвориха темата - и след по-малко от година руснаците им докараха чудесни дизелови мотриси (завода м Москва дето прави влакчета за метрото им ги направи) - 120-местни. Ние бяхме обявили търг за 240-местни, при положение, че е ОЧЕВИДНО, че насоката трябва да е по-малки мотриси, но по-често (за информация - най-малките у нас към момента са 123-местни и са напълно достатъчни като размер - при добре планирано разписание) - просто бройката им е малка и са все развалени - миналото лято по едно време НА НИТО ЕДНА от малките дизелови мотриси не им работеше климатика)

А и у нас, като в Сърбия, цялата страна може да се покрие с мотриси - влакове със спални вагони е разумно да има само по три линии - София-Варна, София-Бургас и Пловдив-Варна (даже за последната не съм сигурен) - само за тях може да се оставят композиции с вагони - всичко останало спокойно може да се обслужва с мотриси. И то малки. 80-120 места. Ама докато ги купиииммм..... Шо сърбите толкова бързо се организираха, а ние не можем? За какво са ни тия "европейски правила", ако обикновеният потребител няма полза от тях?

Какви са тия "европейски правила"за мотрисите?

  • Потребители
Публикува

vvarbanov, не иронизирай, глупаво е - многократно това се е изтъквало като причина за предпочитане или непредпочитане на един или друг продавач на подвижния релсов състав - в частност, турските спални вагони, дето ги купихме преди време, стояха няколко месеца и чакаха да получат лиценз за превоз на територията на Европейския съюз (употребил съм софистицирания израз за заяждащи се джъръмета, иначе в битовия език е допустимо на туй да му викаме "европейски изисквания" и др.под. изрази). По същия начин, когато се решаваше за Третия метродиаметър в София, изрично неколкократно висшите ни държавни мъже (и жени) казваха, че и дума не може да става пак да е с руски мотриси (към момента се возите на гнусни комунистически влакчета - не знам как демократичен задник може да сяда на тия пълни с марксизъм-ленинизъм-путинизъм седалки, тъжна раута) - използвайки същите изрази.
Защо вместо това не коментираш безспорния факт, че сърбите си купиха нови мотриси, а у нас, въпреки очевидния недостиг на подвижен състав (редовно влакове закъсняват на Гара София, защото изчакват локомотива от друг влак), толкова много години не можем да се наканим да купим?
Ето това е пример за толериране на автомобилния транспорт и целенасочено погубване на железопътния. Когато два-три пъти ти се случи да не отидеш на работа, защото просто няма влак - и най-големият фен на БДЖ да си - ще ги разлюбиш.
Да знам какво казват в такива случаи живеещите в Интернет - иди ги съди. Ами, не - просто преглъщам и тръгвам пеша през планината за първата спирка на автобуса. Требе ми таралеж у гащите. Да хабя време, пари, и пр., главоболия - за какво?

Междувременно се сетих за по-добър пример, как управляващите неглижират релсовия транспорт - в София и имаше ГОТОВА ИЗГРАДЕНА "кръгова железница - останки от нея все още си стоят и при желание може да бъде възстановена. Вмессто това, управляващите предпочетоха да я разпродадат на парчета, а на нейно място щели да правят велоалея (което няма как да стане, понеже тя проссто вече не е непрекъснат пръстен, какъвто беше към началото на прехода)

  • Потребители
Публикува (edited)

ЕС здесь непричем

 

 

On 21.06.2018 г. at 16:12, Б. Киров said:

2018-06-21_155044.jpg.92aaccb4ad7f354a0d3d1aba821720d4.jpg

Т.2 Приходи от финансирания /това е от Държавния бюджет, тоест от джоба на всички данъкоплатци/ - 192 млн. лева

Т. 6 Разходи за персонала - ос. 78 млн. лв.

Т. 1 Приходи от продажби - 68 млн. лв.

На това му викам "бездънна яма": разходите за персонала са с 10 млн. повече от приходите от продажби, а ежегодно от ДБ /държавния бюджет/ се наливат дотации в размер три пъти /!!!/ по-големи от заработеното от продажби и приблизително 2.5 пъти по големи от разходите за персонала. На всекиму според потребностите, всекиму според способностите - БДЖ са постигнали комунизЪма.

2018-06-21_154704.jpg.b14ce5878a8bf912437fc5167586ecc7.jpg

Още интересни и невероятни факти: превозени пътници 21.5 млн., но приходи от продажби 68 млн. лева, тоест средно по 3 лева на пътник; пътникокилометри 1457 млн. км, тоест средно на пътник по 70 км за година, че аз с метрото понякога на ден пътувам по толкова

Може да се изучава като еталон за неефективност, впрочем градския транспорт в София е по същата схема и т.н. и т. н.

А, дано, ама надали... ще се оправят там нещата.

 

 

On 20.06.2018 г. at 11:56, Б. Киров said:

то и без увеличително стъкло се вижда разликата: TrainOSE с 677 служители има приходи 120 млн. евро = 230 млн. лв., БДЖ със 7000 служители има приходи 250 млн. лева

https://en.wikipedia.org/wiki/TrainOSE

Или иначе казано частната компания е 10 пъти по-ефективна, какво да говорим повече - 1000 процента. Един гръцки жепеец работи колкото 10 български жепейци. Откъде са дълговете, ако смея да попитам, щом има печалби?

 

On 6.07.2018 г. at 15:46, nik1 said:

----------------------

 

Правим един чек на цените за близки по стойности разстояния:

TrainOse

Дикея - Александруполи, (на английски е Dikaia - Alexandroupoli Port) разстоянието от близо 170 километра (вижте по-долу картинките в статията от Уикипедия, в разгънат вид на картинките)

https://tickets.trainose.gr/dromologia/

Цени "Б" класа: 10,78 лева за нормален (без намаленията за деца, групи и други),  "ритърн" ("отиване и връщане") билет,

Разстоянието от близо 170 километра (вижте по-долу в разгънат вид картинките) се изминава за  2 часа и 25 минути

https://en.wikipedia.org/wiki/Alexandroupoli–Svilengrad_railway

 

БДЖ

http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=listOptions

Пловдив -София, растояние 156 километра

Време за пътуване за БВ (бърз влак) - 2 часа и 36 минути

Цени: 2 -ра класа, редовен (без намаленията за деца, групи и други); еднопосочен: 9 лева

т.н "релационен" (с връщане в рамките на до един месец) : 14.40 лева

"отиване и връщане"  (с връщане до три дни): 16.20 лева

http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=listFares&id=1&cardId=30

  

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Андрей Куртенков said:

vvarbanov, не иронизирай, глупаво е - многократно това се е изтъквало като причина за предпочитане или непредпочитане на един или друг продавач на подвижния релсов състав - в частност, турските спални вагони, дето ги купихме преди време, стояха няколко месеца и чакаха да получат лиценз за превоз на територията на Европейския съюз (употребил съм софистицирания израз за заяждащи се джъръмета, иначе в битовия език е допустимо на туй да му викаме "европейски изисквания" и др.под. изрази). 

Очаквах да обясниш умно, вместо да се заяждаш!

Ти си употребил израза "европейски правила" за това и тебе питам да ми го преведеш от русофилски език на български!Зная, че следвайки опорките на пропаганда, употребявате мемето "европейски правила".

Но не виждам защо това да е допустимо, когато не е вярно.

Преди 2 часа, Андрей Куртенков said:

(към момента се возите на гнусни комунистически влакчета - не знам как демократичен задник може да сяда на тия пълни с марксизъм-ленинизъм-путинизъм седалки, тъжна раута)

Добре де, само путинясали прогресивни задници ли могат да се возят на тия влакчета.Има ли някакво "европейско правило" , или пак следваш стриктно руската пропаганда?

 

Преди 2 часа, Андрей Куртенков said:

Защо вместо това не коментираш безспорния факт, че сърбите си купиха нови мотриси,  

Коментирам по темата, за найлоновите торбички!!!От какъв зор да пиша за сърби и руски мотриси?

 

Преди 6 часа, Андрей Куртенков said:

Показателно е, че така и никой не излезна да обясни как точно е сметната цената от 1.60 лв за билетче в София.

Не мога да разбера защо се лигавиш извън темата?Пиши за торбичките таварисч!

  • Потребители
Публикува
Цитирай

 

Ако погледнеш нагоре, ще видиш, че не аз намесих темата за автомобилите и превоза - и смятам, че правилно е намесен, добра илюстрация е.
Щото - пак ще повторя - по цялата сфера на т.нар. екологични проблеми се действа стихийно, според моментния мейнстрийм - пак ще го повторя и ще видите, че съм прав - след първия по-широко отразен от медиите инцидент с хранителна токсикоза или токсикоинфекция в Стара Европа - и ще почне една медийна кампания да ни обясняват колко важни за здравето ни са найлоновите торбички. Щото на тия хора не им трябва реално разрешение на проблемите - трябват им такива кампании, защото всички те са съвразни с безброй уъркшопове, конференции, работни групи, и пр.

За "европейските правила" ти дадох пример с това, как турските спални вагони, въпреки че бяха готови и въпреки че ги бяхме вече платили, няколко месеца стояха и чакаха лиценз за превоз на територията на ЕС. Какво повече искаш?

А това с лепенето на етикети за руска пропаганда и пр. не просто е заяждане, а е много тъпо заяждане.
Ти сериозно мислиш, че някой седи там някъде в Новосибирск и следи кой какво пише и после да ни превежда пари ли?

По стечение на обстоятелствата, докоснах се за малко до сладкия живот на еврономенклатурата още около присъединяването ни и това така дълбоко и искрено ме настрои срещщу ЕС още тогава, че никакъв Путин не ми е нужен, за да съм "анти-ЕС".
Всъщност, тъпото е, че ти се връзвам да тръгвам да се оправдавам. То, всяко появяване на Мария Габриел по телевизията е достатъчно,  за да конвертира нови и нови електорални единици към враждебно отношение към единствено вярната и всепобеждаваща линия на автентичните евроатлантически ценности (казано на неин език).

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, Андрей Куртенков said:

пак ще го повторя и ще видите, че съм прав - след първия по-широко отразен от медиите инцидент с хранителна токсикоза или токсикоинфекция в Стара Европа - и ще почне една медийна кампания да ни обясняват колко важни за здравето ни са найлоновите торбички.

Тука искаш да се доверим на способностите ти на екстрасенс, като ти повярваме сега и се надяваме, че бъдещите събития ще потвърдят предсказанията които правиш.Това е вероятностен невалиден аргумент "самоизпълняващо се пророчество" 

Преди 8 часа, Андрей Куртенков said:

За "европейските правила" ти дадох пример с това, как турските спални вагони, въпреки че бяха готови и въпреки че ги бяхме вече платили, няколко месеца стояха и чакаха лиценз за превоз на територията на ЕС. Какво повече искаш?

Примера с турските вагони е невалидния аргумент "Фалшива аналогия". 

Значи  викаш ние най напред сме платили вагоните и сетне нещастно, немили- недраги подсмърчаме за лиценз.Според тебе лошите "правила " на ЕС ни се стоварват на беззащитните глави. Ех..., ако не бяха тия правила.Ако можехме да не се съобразяваме с тях, как щяхме да прокопсаме.

Ами не ти ли е хрумвало, че ако някой закупи стока извън ЕС, той трябва да знае дали е съобразена  със законодателството му.   Трябва да знае по какъв начин става спедицията и какви документи са необходими.Крайно глупаво е да хвърлиш маса пари за стока и да не знаеш дали и как може да се превози на територията на ЕС.  

А за "европейските правила" ти обясни следното.

Преди 18 часа, Андрей Куртенков said:

(употребил съм софистицирания израз за заяждащи се джъръмета, иначе в битовия език е допустимо на туй да му викаме "европейски изисквания" и др.под. изрази

"европейските правила" е меме, специално създадено от генераторите на проруската пропаганда, което наред с другото меме "джендър" се употребява  при репликирането и.

Преди 8 часа, Андрей Куртенков said:

А това с лепенето на етикети за руска пропаганда и пр. не просто е заяждане, а е много тъпо заяждане.

Тука няколко човека постоянно повтаряте опорните точки на руската пропаганда и смятате това за умно?"

  В случая с турските вагони, ти наблягаш на "двойният стандарт на ЕС", и "диктата" на "брюкселските бюрократи"

On 2.06.2019 г. at 15:56, Андрей Куртенков said:

Сърбите като отвориха темата - и след по-малко от година руснаците им докараха чудесни дизелови мотриси (завода м Москва дето прави влакчета за метрото им ги направи) - 120-местни.

Тука става ясно, че 

Русия наново изгрява като световен политически, военен и морален лидер. Тя е „цивилизационна алтернатива“ на „прогнилия Запад“.И може да ни достави "чудесни дизелови мотриси".Вместо изгнилите западни.

Преди 8 часа, Андрей Куртенков said:

Ти сериозно мислиш, че някой седи там някъде в Новосибирск и следи кой какво пише и после да ни превежда пари ли?

Къде казвам, че някой следи какво пишете и ви плаща? Това е неформалната заблуда "сламен човек".

=========================

Съгласен съм обаче ,че ти не си хептен крив.

Насоката на темата я дава   главния репликатор на стандартни заблуди.

On 1.06.2019 г. at 22:56, Frujin Assen said:

От статията става ясно, че африканските държави са по напред в екологията от Европа. В Танзания, Руанда и Кения са забранили найлоновите торбички. Моя коментар е, че така се прави! Това е реална крачка към опазването на околната среда, а не както в Европа да се отбива номера с празно ляляне по медиите "да пазим природата".

Основната теза е. - Европа няма да упадне толкова, може да се позадържи малко(колкото каже императора всея ватного мира).Но само ако свали санкциите на Русия, които пък от своя страна и без това са и от полза.Обаче тия същите санкции са икономически вредни за всички страни, най-вече за Европа и в частност за България. :pioneerrr:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!