Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

ОТ:

При дизеловите двигатели интеркулерът /представлява радиаторна тръба/ служи за до охлади нагнетеният от турбокомпресора въздух. Въздухът се нагрява (освен заради нагнетяването) и от топлообмен с турботомпресорът който ползва за задвижване потока изгорели газове, поради което е горещ. Ако липсва интеркулер, в двигателят ще се подава горещ въздух /тоест по-малко като маса, при единица обем/, двигателят ще работи по-неефективно - няма да доизгаря, а не че ще има детонации.

За бензиновите не знам как е, за да няма детонации се разчита на предимно на състава на горивото.

Московците бяха железни - имаха много малки неделими части, като му се научиш и станеш механик, си намираш частите за почти без пари..

  • Потребител
Публикувано (edited)

бензиновите пак си имат интеркулер ...

преди да има интеркулери турбо двигателите са ги удавяли в гориво за да гасят детонациите ...

A decrease in intake air charge temperature sustains use of a more dense intake charge into the engine, as a result of supercharging. The lowering of the intake charge air temperature also eliminates the danger of pre-detonation (knock) of the fuel/air charge prior to timed spark ignition. This preserves the benefits of more fuel/air burn per engine cycle, increasing the output of the engine. Intercoolers also eliminate the need for using the wasteful method of lowering intake charge temperature by the injection of excess fuel into the cylinders' air induction chambers, to cool the intake air charge, prior to its flowing into the cylinders.
Редактирано от Alexander_Nevski
  • Потребител
Публикувано

някой може ли да отвори тема където да обсъждаме съвременните ДВГ, турбо, трицилиндрови, директна инжекция, common rail и т.н. ... по-добре да се вихрим там ...

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

И аз ще се радвам. Всъщност ние можем да го направим, незнам в технологии или физика. Ми кажи - ти или аз.. Ако съм аз ми се ще след работа /довечера/ да го направя.

  • Потребител
Публикувано

в цивилна техника мисля е най-добре да се отвори някаква тема ...

таман ще мога да пиша за новите двигатели, които съм карал, щото няма много такива в БГ ...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.