Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • 8 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува
C8H17 + H2O = ?

ако може хомогенна смес ли ще стане и как

Благодаря

Здравей,

Не мога да не спомена, че си объркал формулата на октана по-горе - водородните атоми са осемнадесет.

Бензина с водата образува т.нар. ацеотропни смеси, или което е по-важно за теб не може да стане хомогенна смес. Виждал съм емулсии на бензин с вода в произволни количества, обикновено образували се при транспортирането на въпросната смес ( с помпа например ).

Защо ти е необходимо такова смесване, ако не е тайна ? :post-20645-1121105496:

  • 8 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

здравейте и от мен.

Да бензин с вода може да се смеси. Дори има случаи да се смесва с 30% вода така да се продава ( В САЩ), но технологията е малко по сложна там. Според мен не трябва да разглеждаш реакцията само изооктан с вода. бензинът е смес от много други въглеводороди......

  • 4 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Здравейте отново

Можеби съм объркал формулата няма значение, интересува ме като горивна смес (все пак трябва да е 1 цяло)

  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Бензин се смесва с вода чрез ценрофуга. Получава се "хомогенна" смес за кратко време. Бензина трябва веднага да бъде оползотворен в двигателя. Ако пък трябва да отделяш бензин от вода с бобина за високо напрежение (така наречената Румкорфова спирала) и приложен електростатичен потенциал върху съда със сместа.

Най-трайно смесване засега получено в САЩ е чрез наночастици.

Ако направиш C8H18+H2O-> това едва ли ще има ще има свойствата на бензина. Температура, вискозитет, детонационни качества (октаново/цетаново число), самодетонация. Присъствието на директно свързан кислород с бензиновата молекула говори, че ако изобщо гори, едва ли ще е добре.

  • Потребител
Публикува

Здравей,

Не мога да не спомена, че си объркал формулата на октана по-горе - водородните атоми са осемнадесет.

Бензина с водата образува т.нар. ацеотропни смеси, или което е по-важно за теб не може да стане хомогенна смес. Виждал съм емулсии на бензин с вода в произволни количества, обикновено образували се при транспортирането на въпросната смес ( с помпа например ).

Защо ти е необходимо такова смесване, ако не е тайна ? :post-20645-1121105496:

"Бензина с водата образува т.нар. ацеотропни смеси..."

Това не е вярно! Азеотропните смеси са нещо съвсем друго. Азеотропна се нарича всяка хомогенна смес, парите на която

при температурата и на кипене имат същия състав като течната фаза. Например, ако кипнем смес със състав - етилов алкохол 96.4% и

вода 3.6% то парите на кипящата смес ще имат абсолютно същия състав. Тогава можем да кажем, че сместа от спирт и вода с

разгледания процентен състав е азеотропна. Солна киселенина с концентрация 19.2% е също азеотропна, както и сярна сиселина

с концентрация 98.6% и много други.

  • 4 years later...
  • Потребител
Публикува

маже да се смеси бензин с вода но трябва да се добави и спирт спирта изпълнява ролята на посредник ,но трябва да се има предвид че това смесване е в някакви граници ,не може да се добавя безкрайно вода ,още повече че детонационните свойства на бензина се влошават,ако целта е да се увеличи количеството на бензина и да се продаде става но пропорциите трябва да се определят експериментално,ще има и малка промяна на празрачността на бензина някои по внимателен клиент може да забележи

  • Потребител
Публикува

По принцип може да се смеси всичко с всичко :) (е при някои комбинации, може да настъпи и взрив). Но да се получи дълготрайна хомогенна смес, както казва Невски не може. За смесването на течности (и не само) важи правилото:подобни се разтваря в подобни. Водата е полярна, бензина не. Колко ще е хомогенна и колко ще е трайна зависи също от полярността. Вода и етанол се смесват лесно и във всякакви пропорции. Готватската сол (натриевия хлорид) се разтваря добре във водата (солта е йонно съединение), но в етанол не се разтваря въпреки, че етанола е полярно съединение, но не толкова колкото водата.

И въобще защо е нужно да се смесват бензин и вода?

  • Потребител
Публикува

Иди до някоя бензиностанция, там са спецове по въпроса :grin:

  • Потребител
Публикува

какво точно правят в бензиностанциите че ми стана интересно

ако опиташ да смесиш вода с бензин водата просто отива отдолу, те не се смесват

ако не ми вярваш опитай вкъщи

  • Потребител
Публикува (edited)

Бъзикам се бе човек,.... механично разбира се че може да се смеси и по правило в резервоарите на бензиностанциите трябва да има и вода.Не знам точно по каква причина, но беше нещо като антивъзпламеняващо. Когато се зареждат резервоарите на бензиностанцията от бензиновоза, има технологично време, след което е разрешено да се зареждат автомобилите, за да може пред това време водата да се утаи. Проблема е че то не се спазва и често в резервоара на колата заедно с бензина влиза и вода. Заради това и с профилактична цел, препоръчително е периодично да сипваш в резервоара и по 100-200 грама спирт/ колкото е по-чист, толкова по-добре/, който се свързва с водата и я изгаря в двигателя.

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

Бензина с водата образува т.нар. ацеотропни смеси, или което е по-важно за теб не може да стане хомогенна смес.

Защо смяташ, че има връзка между азеотропност и хомогенност?

  • Потребител
Публикува (edited)

Бъзикам се бе човек,.... механично разбира се че може да се смеси и по правило в резервоарите на бензиностанциите трябва да има и вода.Не знам точно по каква причина, но беше нещо като антивъзпламеняващо. Когато се зареждат резервоарите на бензиностанцията от бензиновоза, има технологично време, след което е разрешено да се зареждат автомобилите, за да може пред това време водата да се утаи. Проблема е че то не се спазва и често в резервоара на колата заедно с бензина влиза и вода. Заради това и с профилактична цел, препоръчително е периодично да сипваш в резервоара и по 100-200 грама спирт/ колкото е по-чист, толкова по-добре/, който се свързва с водата и я изгаря в двигателя.

тя водата и в резервoара отива долу ... както и всички боклуци ...

т.ч. най-важната профилактика е проста и елементарна - да сипваш веднага като ти светне лампичката (още по-добре преди да ти е светнала) ... такак винаги най-мръсните няколко литра седят долу ... с все и вода и боклуци ...

Редактирано от Alexander_Nevski
  • Потребител
Публикува (edited)

тя водата и в резервoара отива долу ... както и всички боклуци ...

т.ч. най-важната профилактика е проста и елементарна - да сипваш веднага като ти светне лампичката (още по-добре преди да ти е светнала) ... такак винаги най-мръсните няколко литра седят долу ... с все и вода и боклуци ...

Проблема е че като водата си седи долу в резервоара , седи , седи, че вземе да го корозира и в някой хубав ден, вземе че го пробие и няма да намериш майстор който да се навие да го завари и отиваш на нов резервоар, то ясно че за тебе не е проблем и нова кола да си вземеш, но аз да кажа все пак, че този форум го четат и хора с по-ограничен бюджет :)

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува
А водата в бензина може да служи като способ за форсиране на двигателя.

да де ама не в бензина

Но няма смисъл да се прави хомогенна смес, просто на критични режими в двигателя се впръсква вода заедно с горивната смес.

тук си го обяснил по-добре

Така са форсирали авиационните двигатели през втората световна война.

така може да се 'форсира' всеки ДВГ, всъщност той не се форсира, а му отнемаш от топлината и я използваш за разширяване на водните пари, които тласкат буталото ... един вид му увеличаваш ефективността ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)

  • Потребител
Публикува

Като чета отговорите виждам един милиард фазови диаграми :)

  • Потребител
Публикува

Мите видя ли какъв дебат се развихри след,каталитично подаден отговор :grin: или както казва капитана на китоловния кораб от "Моби Дик" Вълка Ларсен "маята в тестото на живота трябва да кипи"

  • Потребител
Публикува

Не съм ти Мите, така и майка ми не ми вика. По познат съм като митак. То не е лошо да има дебати, ама е лошо, ако е заради самите дебати. Ти прецени какво е. А и Вълка Ларсен не е капитан на китоловен кораб още повече от "Моби Дик". Аре да объркаш произведението иди дойди, ама авторите са толкоз различни, да не говорим за идеите.

Малко по сериозно ако обичаш. За домашно виж от кого и как се казва произведението имащо за един от главните герои Вълка Ларсен. Напиши го тук, че иначе трябва да ти скрия мнението, като неверна информация.

  • Потребител
Публикува

Едно време на москвича на баща ми му сипвахме спирт точно за да изчисти водата.

Нали точно това писах по-горе, ама Невски иска да си събира водата в резервоара :)

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Още като видях темата ми мина през ума, че някой тука се опитва да разработи алтернативно гориво /или поне да намали разхода на гориво/, но реших все пак да видя накъде ще продължи...

  • Потребител
Публикува

Не съм ти Мите, така и майка ми не ми вика. По познат съм като митак. То не е лошо да има дебати, ама е лошо, ако е заради самите дебати. Ти прецени какво е. А и Вълка Ларсен не е капитан на китоловен кораб още повече от "Моби Дик". Аре да объркаш произведението иди дойди, ама авторите са толкоз различни, да не говорим за идеите.

Малко по сериозно ако обичаш. За домашно виж от кого и как се казва произведението имащо за един от главните герои Вълка Ларсен. Напиши го тук, че иначе трябва да ти скрия мнението, като неверна информация.

Пряв си приемам и двете забележки ,във никакъв случай не искам да има дебати "заради самите дебати"много хубави форуми или поне замислени като такива се задръстиха с празни приказки не ми е целта да става и тука така.Поправям се и за Вълка Ларсен той е герой на Джек Лондон в романа му "Морския Вълк", но думите са негови.Капитана на Моби Дик се казваше Ахав или нещо такова.И извинявай за обръщението не съм искал да те засегна :biggrin:
  • Потребител
Публикува

Добреее ;). Не си ме засегнал, въпроса е в точността. Само един приятел има право да ми вика митЕ, а две колежки от студентските години и добри приятелки даже митенце ;). Капитана от "Моби Дик" на Херман Мелвил се казва Ахав.

Нямам повече забележки ;).

  • Потребител
Публикува

Да, съгласен съм с горното, и аз не виждам логика в подобна занимавка. Водата има смисъл при авиационните двигатели от онзи период работещи на ръба на възможностите си. Там основния лимитиращ фактор на бойните възможности е не само максималната мощност, но и времето през което тази мощност може да се поддържа без двигателя да прегрее. А това е една от основните функции на водата. По-късно вода е използвана ии в някои реактивни двигатели за осигуряване на специални режими за излитане, при които претоварен бомбардировач все пак да може да се отдели от пистата. Някои от модификаците на Б52 са с впръскване на вода при излитане. При съвремените двигатели, чиито температурни режими са разчетени прецизно, добавянето на вода ще отдалечи нормално работещия двигател от оптималната му температура.

в повечето случаи няма смисъл ...

има обаче някои двигатели, където водата върши чудесна работа, защото намалява детонациите (на англ. се казва knocking)и напрактика върши работата на високооктаново гориво ...

ако обаче в двигателя няма knocking или пък се ползва друга хватка (intercooler например при двигателите с турбо) няма особен смисъл ...

в ebay е пълно с китове за водна инжекция ...

от там знам за тая работа ...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!